Wij ook hoor, als we het zelf niet consumeren, dan doen onze honden en katten het wel
Op wat voor manier bedoel je dat?
Bedoel je dat het afval in het voer(brokken) van onze dieren gaat of op een andere manier?
Geloof mij, dat in heel NL de dieren het over het algemeen goed hebben! Er zijn hier erg strenge regels op gebied van dierenwelzijn (en dat is ook nodig imo). Ook merk ik zelf dat de meeste Nederlandse boeren ook vooral uit passie boer zijn, vaak is het ook een familie bedrijf dat van generatie op generatie gaat. Die boeren hebben wel respect voor de dieren, die beulen ze echt niet onnodig af zoals je in die filmpjes ziet van die amerikaan.
Nou oke misschien dat ze het hier ietsjes beter hebben. (Wat ik zelf niet geloof) Want wij hebben ook mega stallen enzo. Maar wij zijn vergeleken met de rest van de wereld een piep klein landje. Dat maakt dan toch geen verschil op de rest van de wereld. Want dieren moeten toch onnodig leiden. En zoals je zelf al aangaf komen onze kilo knallers niet van eigen bodem. En ik vraag me af hoeveel mensen er daadwerkelijk "goed" vlees kopen.
En voor veel boeren is het ook gewoon inkomsten hoor. Ze denken denk ik eerder aan geld in het laatje dan het welzijn van de dieren. Tuurlijk zijn er uitonderingen. Maar dat weegt niet op tegen het feit dat er zoveel dierenleed is.
Daar zijn ze mee bezig, daarom is Centraal Bureau voor Levensmiddelhandel (CBL) er gekomen. Binnenkort mogen supermarkten niet meer stunten met vlees
Eerst zien dan geloven. Er kan zoveel beter als alleen maar dat. Maar dat willen de mensen niet want dan kost het meer geld of bedrijven lijden verlies en dat kan natuurlijk niet
Oh ik weet donders goed hoe dat gaat hoor. En ik zal je eerlijk zeggen, heb vaak genoeg zelf dieren zoals kippen en vissen geslacht
Heb je dat gedaan op een diervriendelijke wijze? Als die al bestaat? Was dat voor eigen belang of voor de massa productie?
hypocriet ik had met jou posts hiervoor echt me erop ingesteld dat je veganist of teminste vegetarier was.. valt me een beetje van je tegen!
Weet ik. Ik heb me eigen hier ook nog nooit in verdiept. Totdat een collega van mij een week of 4 geleden mij het 1 en ander vertelde over de vlees/zuivel industrie. Heb het filmpje zelf afgelopen zondag voor het eerst gezien want ik zag het op zijn facebook staan.
Ben zelf toen ook maar beetje verder gaan kijken. Niet te ver want anders ben ik een hoopje ellende wat zit te janken op de bank. En juist daarom omdat het mij zo raakt, moet ik er toch iets mee doen. IPV het heeft toch geen nut.
Ik ben nu nog geen full-time vegetarier maar ik denk er wel over na. En hoe meer ik er over lees en hoor hoe meer ik besef dat het gewoon niet goed is.
Los gezien van het dierenleed is het niet eens goed voor een mens. Maar daar komt de vlees/zuivel industrie weer om de hoek kijken. Die laat ons denken dat het goed is en dat het nodig is. En dat is puur en alleen maar voor het geld.
Ik geef ook om die diertjes, tot ze geslacht zijn dan eet ik ze op En elk dier gaat een keer dood, dan kun je ze beter op tijd slachten zodat ze nog lekker mals zijn en niet oud en taai
Ook ik hou van een varkenshaasje met peper saus en ik zei een maand geleden nog een maaltijd zonder vlees is geen maaltijd, maar daar denk ik nu wel anders over. Ben van een kouwe kermis thuis gekomen.
Maar oke als men dan nog vlees wil eten dan zou ik het zelf eerder zo doen dat je een boerderijtje hebt en dat je pakt wat je nodig hebt. En geen 40 koeien of 40 varkentjes. Maar ik zou dan teveel van ze houwe om ze te slachten
Onzin. Koeien in de natuur zijn ook tevreden met alleen voldoende voedsel. Ze doen de hele dag niets anders dan eten. Wij boeren bieden ze onbeperkt voedsel en zelfs bescherming tegen roofdieren. Daarnaast behandelen we ze als ze ziek zijn, zodat ze weer snel opknappen ipv op brute wijze dood gaan in de natuur. Een koe heeft echt niet dezelfde levensbehoeftes als een mens hoor. Een koe denkt niet na over ingewikkelde dingen in het leven en een koe hoeft zichzelf niet te ontplooien of wat ook. Tuurlijk hebben ze gevoel, emotie en bepaalde behoeftes. Maar je moet niet denken dat ze hetzelfde over dingen denken als jij als mens. Ga maar eens een paar weken op de boer werken en je zult gewoon merken aan de koeien dat ze tevreden zijn
Je weet het wel mooi te vertellen. Ik denk dat een wereld zonder mensen beter is

En zoiezo al zouden ze in de natuur leven dan hebben ze ook een mooi leven. En al worden ze op gegeten door een roofdier pakt dat dier ook alleen nog steeds wat hij nodig heeft en vermoord niet heel die kudde.
Wij pakken heel de kudde. En tuurlijk heeft een koe niet dezelfde levensbehoefte als wij, maar moeten wij ons dan boven de koe zetten? Is de koe dan minder waard omdat hij volgens ons minder om het leven geeft en minder nadenkt?
Het is ook een levend wezen met rechten. (Niet volgens de wet maar toch)
Jij denkt dat je alles weet wat er gebeurt door youtube filmpjes te bekijken, maar je snapt toch wel dat de makers van zulke filmpjes de ergste voorbeelden eruit pikken om de kijken te schokken... Ik kan je garanderen dat die beelden van die koeien niet afkomstig zijn uit NL en dat zul je ook nergens aantreffen hier in NL. Ga alsjeblieft zelf eens 'op onderzoek uit' en ga eens langs bij verschillende boerderijen in NL. Dan wil ik je nog wel eens horen
Nee hoor, ik heb nu miss 3 filmpjes gezien omdat ik het niet aan kan zien en als een hoopje ellende op de bank ga zitten. Ik word er ongelukkig van als ik die dingen zie. En juist daarom heb ik altijd met oogkleppen op geleefd. Omdat ik niet wilde ziet wat er daadwerkelijk was. En oke tuurlijk pikken ze de ergste dingen eruit omdat het ook gewoon erg is. En of het nu hier gebeurt of in Amerika/duitsland/Fankrijk/Canada of waar dan ook, het gebeurd en wij doen daar aan mee. En oke ik ben niet op onderzoek uitgeweest maar ik weet eigenlijk bijna wel zeker dat 7 van de 10 het niet zo nauw neemt met het welzijn van de dieren. En wat voor jou welzijn is kan voor mij weer iets heel anders betekenen.
Oke pluimvee weet ik zelf niet heel veel van hoe dat er aan toe gaat. Maar ik weet wel dat dat inderdaad nog wel beter kan, ook in NL. Maar daar zijn ze ook druk mee bezig. Maar ook hier geldt zeker: die filmpjes zijn alleen beelden van de ergste gevallen
Ja maar als dit de ergste gevallen zijn dan zijn er ook minder erge gevallen die ook erg zijn. Als het nu over mensen zou gaan dan was heel de wereld in rep en roer. Maar je mag (zoals zo velen zeggen) mensen en dieren niet met elkaar vergelijken en daar zit de fout al in. Waarom zijn wij meer dan een dier? Waarom mogen wij ons eigen boven een dier zetten en denken dat we alles naar onze hand kunnen zetten? Waarom moet de natuur zich aan ons aan passen en wij niet aan haar?
De mensheid is niet zo mooi. Het draait alleen maar om macht geld status en geloof.
Wil wel even zeggen dat het een fijne discussie is. Vergeleken met vele andere topics waar alleen maar gezeik is en je mensen alleen maar naar de mond mag praten.