Partyflock

Forumonderwerp · 1112316
1 volger · 1912x bekeken

Artiest System
Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
Poll, geopend op zaterdag 19 februari 2011, looptijd van 5410.1 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Renoise - Back to the roots

2157%
Renoise is cool
924%
Ik gebruik magic musix maker kut!
719%
Tracken is stom

Ik ben die Reason sequencer echt helemaal zat. En aangezien het er niet naar uitziet dat er binnenkort verandering in gaat komen, heb ik besloten om deze aan de kant te zetten. Reason/Record gebruik ik nu uitsluitend gerewired. Waaraan? Ik moet zeggen dat Cubase 6 er erg goed uit ziet (vet betere slicing dan dat ouderwetse kut recycle en dr rex) maar aangezien ik een originele license wil hebben nog even te duur. Dus ik heb de knoop doorgehakt en ben eens naar renoise gaan kijken. En tot mijn grote verbazing ziet dat er uit als een zeer volwassen audio applicatie die er voor mij ERG goed uitziet aangezien mijn roots bij de trackers liggen.

Dus! Vanaf nu is Renoise mijn zenuwcentrum en hang ik daar Reason/Record aan als instrument, met voordeel dat ik ook VST's kan gebruiken. De eerste indrukken zijn simpelweg FANTASTISCH. Vooral zaken zoals multi-column per track, het routen van midi naar rewired instrumenten, de automation per pattern, en de assignable metadevices zijn helemaal te gek.

Artiest {SHOWLIST artist 51833, 65138}
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Renoise :respect:

Helaas werken er hier niet zoveel mensen mee. Dit topic zal waarschijnlijk dan ook, net zoals het oude, een stille dood sterven :(
Artiest {SHOWLIST artist 60869, 28013}
Waarschuw beheerder
+1
RENOISE BitcH!!
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 februari 2011 om 20:21:
Dit topic zal waarschijnlijk dan ook, net zoals het oude, een stille dood sterven

Al sterft elk forum over renoise.....

Zoals een wijs en lelijk mannetje zei, 'real men sequence vertically'
Waarschuw beheerder
Laatst eindelijk eens zelf gekocht ipv een licensie van een kennis te gebruiken.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van -=Rott in pieceS=- op zondag 20 februari 2011 om 10:59:

:lol:

Uitspraak van UNTITLED. op zondag 20 februari 2011 om 17:26:
Laatst eindelijk eens zelf gekocht ipv een licensie van een kennis te gebruiken.

Toen ik zag wat het allemaal kon en deed heb ik meteen een license gekocht. Echt te goed gek gaaf jonguh!! Zunne grote tracker jong! BAM!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 20 februari 2011 om 19:46:
Echt te goed gek gaaf jonguh!! Zunne grote tracker jong! BAM!

Zeker weten! :D

Heeft iemand ook iets gezien of gehoord of Renoise nu ook echt live te gebruiken is? Nu met dat pattern hoekje wat erbij gekomen is zou het misschien wel iets zijn om er een live set in op te bouwen met een Novation Launchpad bijvoorbeeld. :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van UNTITLED. op zondag 20 februari 2011 om 19:59:
Nu met dat pattern hoekje wat erbij gekomen is zou het misschien wel iets zijn om er een live set in op te bouwen met een Novation Launchpad bijvoorbeeld. :)

Renoise is nu scriptable met Lua, dus het is een kwestie van tijd voordat er coole apps komen. Ook werkt het met TouchOSC dus voor iPad enzo is het ook geschikt. Heb ik zelf nog niets mee gedaan, ik gebruik nog Ableton voor dat soort dingen (zoals Dj'en).

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Vind trackers maar kut. Ben gewend om grafisch te sequencen en te automaten, zo''n brij getalletjes op je scherm zou ik in 2 minuten helemaal gek van worden.

Real men make good music, regardless of the steps they take in between their ideas and the end result.

Artiest Hard-Tex
Waarschuw beheerder
ik gebruik renoise op een linux computer(ubuntu 9.10) met verschillende softsynhs voor linux.

gewoon wat experimenteren
normaal werk ik met fl studio :$

wat ik van de week ook aan de gang kreeg op linux maar niet zo goed werkt als renoise :lol:
Waarschuw beheerder
Als ik moet kiezen tussen Reasson, FL en Renoise ga ik voor Renoise. Het enigste nadeel is dat je veel tijd kwijt bent met het aanlegen van een Sample Bibioteek. Maar ja, het is ook wel leuk om Samples te maken en te verzamelen met Audicity.

Gaat niets boven Renoise. Kijk maar eens wat V-snares er mee doet. Mogelijkheden zijn onbeperkt. Bovendien is Renoise erg goedkoop. (ik gebruik nog steeds de gratis demo versie voor mijn tracks)
Snap well waarom je geen Reason meer wil gebruiken. Het is heel moeilijk om goede Breakcore Jungle of andere caotische stijlen, te maken. De enigste die ik ken die het gebruikt om Breakcore te maken is Rioteer.
En wat betreft magic musix maker,WTF!!!!! Kun je daar muziek mee maken dan?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Feutus Lapdance op donderdag 24 februari 2011 om 15:27:
Gaat niets boven Renoise. Kijk maar eens wat V-snares er mee doet.

Gaat niets boven FL, kijk wat Ultraform of Deadmau5 ermee doen.

Zo kan je elke sequencer wel tot de 'beste' verheffen. Het gaat er alleen maar om of jij het fijn vindt werken. De verschillen in geluidskwaliteit zijn, indien hoorbaar, te verwaarlozen. En elke DAW heeft wel meerdere muzikale genieen die er de sickst mogelijke shit mee kunnen maken, dat is imo totaal niet hetgene dat het verschil maakt.

Mijn muzikale 'goden' werken bijna zonder uitzondering in Logic (vaak zelfs nog de PC-versie) of Cubase. Dat is voor mij nooit een reden geweest om het ook te gaan doen.
Uitspraak van Feutus Lapdance op donderdag 24 februari 2011 om 15:27:
En wat betreft magic musix maker,WTF!!!!! Kun je daar muziek mee maken dan?

Dat heeft gewoon vst en vsti support en ondersteunt MIDI, wat wil je nog meer? Het kan zelfs met nog kuttere software, onderstaande track is gemaakt in Ejay:

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 23 februari 2011 om 20:10:
Real men make good music, regardless of the steps they take in between their ideas and the end result.

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 24 februari 2011 om 15:33:
Gaat niets boven FL, kijk wat Ultraform of Deadmau5 ermee doen.

Je spreekt jezelf alweer aardig tegen :lol:

Oh laat maar, ik zie al wat je bedoelt (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ejay en Magix Music Maker :respect:
Gewoon als produceren kleuterschool bekijken, erg leuk om toen mee te beginnen. :D
Waarschuw beheerder
Ja, ik geloof dat Ultraform of Deadmau5 gewone mensen muziek maken. V-Snares maakt combinaties van Jungle, klasiek, jaz en Hardcore.

http://www.youtube.com/watch?v=zGK-EzEa45U

Het is gewoon ontzetend moeilijk (en dat is wat ik zelf vind) om hetzelfde te doen zonder tracker. Maar je hebt gelijk, het is maar wat je fijn vind werken.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Feutus Lapdance op donderdag 24 februari 2011 om 18:21:
ik geloof dat Ultraform of Deadmau5 gewone mensen muziek maken

Ultraform is het grootste muzikale genie dat ik ooit in levende lijve heb gezien.

Hij is idd begonnen met trance achtig spul maar maakt onder de naam Endah totaal zieke breakcore/dubstep/drill 'n' bass en ook zijn hard trance tracks zitten vol met dat soort invloeden.

Check zelf maar, als dit gewone mensen muziek is dan weet ik het niet meer :lol:

Waarschuw beheerder
Ja, wel aardig...zit wel wat in wat je zecht. Ik ben Zelf meer een fan van Reso en JFB...

Waarschuw beheerder
ik gebruik dan geen renoise maar madtracker, maar inderdaad trackers rule!
'real men sequence vertically'

and don't use vst/vsti :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 24 februari 2011 om 15:33:
Gaat niets boven FL

fl studio :nocheer:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Dus je wil zeggen dat het aan je zelf ligt, niet aan je software, dat je traxx zo brak klinken altijd ? :lol:
Artiest {SHOWLIST artist 44392, 12465}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 24 februari 2011 om 19:07:
Check zelf maar, als dit gewone mensen muziek is dan weet ik het niet meer

Dit kan met iedere sequencer, wat Venetian Snares doet kan eigenlijk alleen maar met een tracker. :)

Oh ja, trouwe Renoise gebruiker sinds 1.11.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Stalcon op vrijdag 25 februari 2011 om 12:48:
wat Venetian Snares doet kan eigenlijk alleen maar met een tracker.

En waarom dan wel? Wat doet hij precies en waarom is dat onmogelijk in, bijvoorbeeld, FL Studio of Ableton?

Daarnaast: je hebt ook nog Jeskola Buzz, ook geen tracker maar naar het schijnt een zeer vage manier van sequencen. Als het met een gewone DAW niet kan dan toch op zijn minst met Buzz.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 25 februari 2011 om 14:25:
waarom dan wel? Wat doet hij precies en waarom is dat onmogelijk in, bijvoorbeeld, FL Studio of Ableton?

omdat het anders zo digitaal en gelikt klinkt, fl studio bijvoorbeeld is niet geschikt voor rauwe drum n bass, breakcore etc....
door de bekende fl galm.
gelikte drum n bass als ruffteck etc kun je er wel in fixen.:)
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 25 februari 2011 om 00:22:
Dus je wil zeggen dat het aan je zelf ligt, niet aan je software, dat je traxx zo brak klinken altijd ?

voordat jij een grote mond geeft, leer eerst maar eens goed engels;)
die nick van jou klopt niet het is keeps the docter away niet keep ..:lol: druif.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 februari 2011 om 15:46:
het is keeps the docter away niet keep

Het is doctor, en niet docter, en het klopt wel, want het is "we keep" (meervoud) en "he keeps" enkelvoud. Dus 1 Spliff zou keeps zijn, en 2 Spliffs is keep.

Waarschuw beheerder

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 25 februari 2011 om 15:51:
docter

:rot: :D zag het net ja :P

maar toch is het ' keeps'
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 februari 2011 om 15:52:
maar toch is het ' keeps'

Nee dat is het niet. En ik heb je net uitgelegd waarom. Dus als jij argumenten hebt, kom er maar mee. "Toch is het zo" helpt niet. 8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
voordat jij een grote mond geeft, leer eerst maar eens goed engels

Je kritiek op mijn nickname trekt op niets. Daarbij zou jij een beter producer zijn als je met FL of zelfs met een tracker met VSTi ondersteuning zou werken. Je zit te zeuren over iets dat nergens over gaat, je hetze tegen VSTi's is net zo dom als wanneer je een hetze tegen synthesizers zou voeren.

Een synthesizer is gewoon een soortement van VSTi maar met alle programmatuur op printplaatjes gesoldeerd ipv op je harddisk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
omdat het anders zo digitaal en gelikt klinkt, fl studio bijvoorbeeld is niet geschikt voor rauwe drum n bass, breakcore etc....

Waarom zijn er dan wereldwijd zeker een paar honderd producers die in deze genres uitstekende traxx ermee kunnen maken?

Waarschuw beheerder
noem es 1 dan?
durf te wedden dat het niet zo rauw klinkt als wanneer het in een tracker gemaakt zou zijn.
Artiest {SHOWLIST artist 65701, 129028, 75193, 65637}
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind dit een gezellige topic.

Waarschuw beheerder
ik ook
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 februari 2011 om 22:16:
noem es 1 dan?
durf te wedden dat het niet zo rauw klinkt als wanneer het in een tracker gemaakt zou zijn.

Is well mogelijk, maar ik kan het niet zonder tracker.
Zoals ik al zei, Rioteer met zijn Breakcore.

http://www.ketacore.com/keta004.htm

Luister naar Nog harder en No turning Back
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 25 februari 2011 om 14:25:
En waarom dan wel? Wat doet hij precies en waarom is dat onmogelijk in, bijvoorbeeld, FL Studio of Ableton?

Omdat het praktisch onmogelijk is om de snarerolls en cuts te maken in zo'n hoge resolutie in een normale sequencer.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Stalcon op zaterdag 26 februari 2011 om 00:02:
snarerolls en cuts te maken in zo'n hoge resolutie

Die hoge resolutie kan altijd, maar in een tracker is het gewoon makkelijker invoeren. Dus je werkt veel sneller.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Stalcon op zaterdag 26 februari 2011 om 00:02:
Omdat het praktisch onmogelijk is om de snarerolls en cuts te maken in zo'n hoge resolutie in een normale sequencer.

ring modulator, dblue glitch, dat soort vst plugins stellen je in staat om met een paar tweaks van elke drumloop Aphex Twin shit te maken (y)

Hoef je nog niet eens alle noten die je hoort ook te sequencen omdat het geluid letterlijk in stukjes wordt gehakt en achter elkaar geplakt wordt.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 februari 2011 om 22:16:
noem es 1 dan?

zoek de breakbeat/dubstep traxx van het Fools Forest label maar eens op via Discogs. Is geheel gratis legaal te downloaden, gewoon titels bijeen zoeken en googlen.
Klinkt perfect afgemixed en toch rauw.
En wat bijv. te denken van de early HC van DJ Manic (van ons eigen producer forum) die werkt ook met FL.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 26 februari 2011 om 09:57:
ring modulator, dblue glitch, dat soort vst plugins stellen je in staat om met een paar tweaks van elke drumloop Aphex Twin shit te maken (y)

Hoef je nog niet eens alle noten die je hoort ook te sequencen omdat het geluid letterlijk in stukjes wordt gehakt en achter elkaar geplakt wordt.

Je vergeet alleen dat je niet alles volledig onder controle hebt. Met trackers heb je dat wel :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 26 februari 2011 om 09:57:
Aphex Twin

Daar had ik het niet over.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 februari 2011 om 15:02:
Je vergeet alleen dat je niet alles volledig onder controle hebt. Met trackers heb je dat wel

Dit is inderdaad het grote verschil.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 26 februari 2011 om 10:00:
Fools Forest label maar eens op via Discogs. Is geheel gratis legaal te downloaden, gewoon titels bijeen zoeken en googlen.

zal ik later ff doen....kom er op terug.
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 26 februari 2011 om 10:00:
En wat bijv. te denken van de early HC van DJ Manic (van ons eigen producer forum) die werkt ook met FL.

en dat kun je gelijk horen al bij de eerste seconde...he de fl galm :)
laat maar es 1 sample in fl studio, luister.
en in een ander programma dezelfde sample, je hoort gelijk bij fl studio bah wat digitaal en gelikt (fl galm)
ik heb het ook puur over het programma, zonder afmix etc....
je hoort dan altijd he fl studio:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 februari 2011 om 15:43:
.he de fl galm

Is geen galm eppo.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 februari 2011 om 15:43:
laat maar es 1 sample in fl studio, luister.

En het klinkt exact hetzelfde als in welk ander programma.
Maar dan moet je wel de limiterdie standaard bij het openen van een nieuw project op de master zit, uit zetten. Dat kan samples vervormen op een manier dat er galm in lijkt te zitten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 26 februari 2011 om 16:38:
Is geen galm eppo.

is het wel, zijn al genoeg producers op partyflock die het hebben toegegeven.
sorry als jij het niet hoort ...misschien dat er iets met je gehoor aan de hand is? :)
elk programma heeft zijn eigen klank, zo hoor je ook of iemand een tracker gebruikt, of reason,, fl studio etc...:)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Sorry maar dit is echt onzin. Ik heb een geluidskaart die me in staat stelt om een track te bouncen als WAV met maximaal 192 bit depth en 96 khz... dit levert een WAV file op die zowat een hele CD in beslag neemt. Heb ooit 1 track zo gerenderd en je hoort niks geen galm. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.

Laat ieder gewoon z'n ding doen en ga niet lopen zeuren over die shit.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 februari 2011 om 17:08:
elk programma heeft zijn eigen klank, zo hoor je ook of iemand een tracker gebruikt, of reason,, fl studio etc..

Inderdaad grote onzin.

Waarschuw beheerder
allebei doof :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 26 februari 2011 om 17:36:
192 bit depth en 94 hz

Hehe, dat wil ik wel eens horen. :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 februari 2011 om 17:08:
is het wel, zijn al genoeg producers op partyflock die het hebben toegegeven.
sorry als jij het niet hoort ...misschien dat er iets met je gehoor aan de hand is?
elk programma heeft zijn eigen klank, zo hoor je ook of iemand een tracker gebruikt, of reason,, fl studio etc...

Zal meer aan het type monitors ligen, dan aan de softwaire.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 19 februari 2011 om 16:36:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Renoise is cool"

Renoise roeleert zwaar! :respect:

Niks mis met trackers! B)

Ow over sound-engines en geluidskwaliteit gesproken: Sequoia en Samplitude van Magix hebben dus de allerbeste sound-engines van zo ongeveer alle DAW's. Is onderzocht zelfs, zou alleen effe de bron op moeten zoeken! 8(

meer info: Klik hier!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Het beste is helemaal geen sound engine maar gewoon hardware, en je DAW alleen maar als MIDI-controller gebruiken en voor sampling een bandrecorder.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van [SF] Trip_O B) op zaterdag 26 februari 2011 om 23:48:
Sequoia en Samplitude van Magix hebben dus de allerbeste sound-engines van zo ongeveer alle DAW's

Het gaat niet alleen om de sound-engines, gebruiksgemak en de mate waarin jij je creativiteit kwijt kan is naar mijn idee van een groter belang.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Feutus Lapdance op zaterdag 26 februari 2011 om 22:57:
Zal meer aan het type monitors ligen, dan aan de softwaire.

nee hoor je kan meestal horen in welk programma wat is gemaakt, zoals ik al zei elk programma heeft zijn eigen klank:)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Als dat zo was dan zou ik het ook moeten horen. Da's echter niet het geval, en mijn gehoor is uitstekend (recent getest nog, heb het frequentiebereik van een gemiddelde 16-jarige)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 februari 2011 om 15:02:
Je vergeet alleen dat je niet alles volledig onder controle hebt.

Je kan alles automaten en naast de knoppen van je FX heb je ook nog de optie om de wet/dry ratio van elk effect te tweaken op de mixer zelf.

Da's in control genoeg voor mij.

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 28 februari 2011 om 18:35:
nee hoor je kan meestal horen in welk programma wat is gemaakt, zoals ik al zei elk programma heeft zijn eigen klank:)

Wat een bullshit :lol:

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 28 februari 2011 om 15:39:
Het beste is helemaal geen sound engine maar gewoon hardware, en je DAW alleen maar als MIDI-controller gebruiken en voor sampling een bandrecorder.

Haha. Alle "hardware" tegenwoordig heeft ook een digitale engine, pipo.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 28 februari 2011 om 15:39:

Waarom?

Hardware heeft niet zo gek veel voordelen meer

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 28 februari 2011 om 21:01:
Waarom?

Omdat analoog de beste geluidskwaliteit oplevert.

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 28 februari 2011 om 20:33:
Haha. Alle "hardware" tegenwoordig heeft ook een digitale engine, pipo.

Alleen virtueel analoge synths hebben dat. Een TB303 of een Oberheim of Juno is niet exact na te maken. De opnamekwaliteit van een professionele bandrecorder of van uit potmetertjes en weerstanden en andere elektrische onderdelen samengestelde filters (Sherman etc.) ook niet.

Theoretisch gezien (ook in de praktijk, maar dan ff gebruiksgemak niet meegeteld) levert puur analoog geluid bewerken en recorden de beste kwaliteit op omdat er geen sprake is van compressie. Zelfs WAV-formaat is gewoon compressie waarbij klankkleur verloren gaat.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 28 februari 2011 om 21:17:
(ook in de praktijk, maar dan ff gebruiksgemak niet meegeteld)

Ik heb meerdere analoge en digitale synths/effecten gehad, en ben terug gegaan naar fl en ben hier creatiever dan ooit mee, echt een non argument :)

Theorie is geen praktijk, er is geen aanwijsbare reden waarom iemand met analoge synths/effecten een betere track maakt dan iemand die enkel een softwarematige sequencer pakt.

Zeker niet gezien beiden (als het goed is) een mastering beurt krijgen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Je merkt het ook pas als alle signaalbewerking tussenin, ook volledig analoog verloopt. Route je je synth door een PC gaat enig verschil al verloren.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 28 februari 2011 om 21:17:
Omdat analoog de beste geluidskwaliteit oplevert.

Onzin, waar je het over hebt is de sound en niet de kwaliteit

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 28 februari 2011 om 21:39:
Alle mixers ook, noob.

Nope.

Je hebt volledig analoge mengtafels. En nog niet eens zo heel lang geleden waren die normaal, pas in de jaren 90 en daarna werd digitaal mixen gemeengoed.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 28 februari 2011 om 19:03:
Als dat zo was dan zou ik het ook moeten horen. Da's echter niet het geval, en mijn gehoor is uitstekend (recent getest nog, heb het frequentiebereik van een gemiddelde 16-jarige)

blijkbaar niet.:)
sorry , maar ik snap niet dat het voor jou zo'n struikelblok is dat ik kan horen als ik een track luister of iemand een tracker, fl studio, reason,logic of whatever gebruikt...
ik ben vast niet de enige die dat kan horen.

en ik heb het puur over tracks die niet zijn gemasterd of afgemixed.
alhoewel ik dan zelfs soms kan horen of iemand fl gebruikt...:)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 28 februari 2011 om 22:28:
sorry , maar ik snap niet dat het voor jou zo'n struikelblok is dat ik kan horen als ik een track luister of iemand een tracker, fl studio, reason,logic of whatever gebruikt...
ik ben vast niet de enige die dat kan horen.

Nee dat is ook zo. En weet je waarom je niet de enige bent die dat kan horen? Omdat het feit dat je dat hoort onlosmakelijk is verbonden met je verwachtingspatroon.

Is je verwachtingspatroon dat je het verschil hoort, dan zul je DENKEN het verschil te horen. Wat ik heb gedaan is shit opnemen en de WAV-forms vergelijken. Als er een galm in FL zat zou deze zichtbaar moeten zijn in Audition, bijvoorbeeld na het resamplen van een kick, wat ik al tientallen keren heb gedaan. Dat is echter NIET het geval.

Conclusie: je gelooft gewoon zo hard in het bestaan van de FL galm dat je brein je wijs maakt dat je hem ook echt hoort.

en ik heb het puur over tracks die niet zijn gemasterd of afgemixed.
alhoewel ik dan zelfs soms kan horen of iemand fl gebruikt...

Laat galm wegpoetsen nu net iets zijn dat je NIET in mastering voor elkaar kan krijgen. Je maakt jezelf knap ongeloofwaardig door dit te posten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
alhoewel ik dan zelfs soms kan horen of iemand fl gebruikt...:)

Flikker een eind op met je onzin, semi producer zonder enige vorm van skills :gaap:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Analoog heeft geen toekomst meer, digitaal neemt het op alle fronten over, en dit heeft ook een reden ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 28 februari 2011 om 22:55:
Analoog heeft geen toekomst meer, digitaal neemt het op alle fronten over, en dit heeft ook een reden ;)

Tegenwoordig heb je met 64 bit mixbussen ook zat headroom op mixers. Als de techniek straks nog iets verder gaat kunnen ze analoog zowat 100% emuleren.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nu redden ze het bvb nog niet, maar toch vind ik digitaal een vet karakter hebben, het klinkt gewoon leuk en wat knisperiger dan analoog, dno, i like it :$

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 28 februari 2011 om 22:41:
Alle nieuwe mixers

Dat is over het algemeen juist, maar er is nog zat analoog spul in omloop. Rob Acid bijvoorbeeld werkt met een oude radio-mengtafel van de staatsradio van de DDR. En standaardmengpanelen van analoge makelij zijn ook nog te krijgen. En vintage apparatuurfreaks gaan natuurlijk niet voor nieuwe shit als ze een mengpaneel willen kopen, die schaffen ook vintage analoge gear aan.
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 28 februari 2011 om 22:59:
Tegenwoordig heb je met 64 bit mixbussen ook zat headroom op mixers. Als de techniek straks nog iets verder gaat kunnen ze analoog zowat 100% emuleren.

Is het feit dat men tegenwoordig volop virtueel analoge shit probeert te maken, niet al veelzeggend genoeg?

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 28 februari 2011 om 23:08:
toch vind ik digitaal een vet karakter hebben, het klinkt gewoon leuk en wat knisperiger dan analoog, dno, i like it

Het is een onbetwistbaar feit dat je hier lang niet de enige in bent. Zowel onder normale luisteraars als onder audio-freaks zijn er steeds meer mensen die juist de klank van digitaal waarderen vanwege de verstoringen in het signaal die het doen klinken zoals het klinkt. Is natuurlijk ook deels gewenning, maar toch....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Fuck renoise man..
Waarschuw beheerder
Rare mensen hier in dit toppa, iedereen is verbannen. :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 28 februari 2011 om 23:19:
Is het feit dat men tegenwoordig volop virtueel analoge shit probeert te maken, niet al veelzeggend genoeg?

Inderdaad.

Je kan met analoog direct een dikke sound te pakken hebben waar je eigenlijk helemaal geen moeite voor hoeft te doen omdat het aard van het beestje is, met digitaal moet je nog van alles uit de kast trekken om uberhaupt maar in de buurt te komen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Analoog versus Digital

The battle of ours souls begin!
Artiest Ruvis
Waarschuw beheerder
Uitspraak van UNTITLED. op donderdag 3 maart 2011 om 16:15:
Rare mensen hier in dit toppa, iedereen is verbannen.

Nooit gedacht dat zo'n vlop zoveel effect had. :D

Was overigens niet m'n bedoeling om 2 Spliffs A Day Keep The Doctor Away erbij te naaien. Had enkel interface303 gevlopt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ruvis op donderdag 3 maart 2011 om 18:45:
Nooit gedacht dat zo'n vlop zoveel effect had. :D

:x:D
Uitspraak van UNTITLED. op donderdag 3 maart 2011 om 16:18:
Analog versus Digital

The battle of our souls begin!

Die kan nu dan wel vergeten. :nocheer::P

Renoise al aangeschaft Ruvis?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nee, zit wat krap bij kas door allerhande zaken.
Ga het wel doen, maar heb geen haast aangezien ik eigenlijk nog niet zo ver sta dat ik het waard vind iets te renderen.

Werk jij er eigenlijk mee?
Waarschuw beheerder
Ja zodra ik toen wat serieuzer muziek wou maken, ben ik toen met Renoise verder gegaan (licentie gekregen van een kennis). Sinds begin dit jaar zelf de licentie gekocht, de oude was afgelopen (je er een aantal edities mee upgraden).
Waarschuw beheerder
Damn, dat wist ik eigenlijk al van eerder in dit topic :D
Waarschuw beheerder
Ik heb ook geen leven. 8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van UNTITLED. op donderdag 3 maart 2011 om 16:15:
Rare mensen hier in dit toppa, iedereen is verbannen. :D

Deze toppa dik underground jwz!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
10 berichten van mij hier verwijderd. 8)
Waarschuw beheerder
Van mij ook weer 2.
Van Xeno valt helemaal niets meer te bekennen.

Geestig.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Valt tok mee. 10 berichten en geen ban. 8)

Waarschuw beheerder
Renoise is gewoon de bom mensen, en nee het is geen tracker.
Renoise for life

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 6 maart 2011 om 21:29:
en nee het is geen tracker.

Huh?

Waarschuw beheerder

:vaag:

Waarschuw beheerder

Altijd leuk die berichten van XENO :jaja:

Waarschuw beheerder

Vaag idd

Waarschuw beheerder
eerste zin google, wat is renoise...

Renoise is een computerprogramma om muziek mee te maken volgens het zogenaamde module tracker-principe
:vaag:
nee het is geen traktor, maar wel degelijk een tracker .

Waarschuw beheerder
8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 maart 2011 om 00:11:
Renoise is een computerprogramma om muziek mee te maken volgens het zogenaamde module tracker-principe

Ik gebruik het op mijn linux box. Maar idd.. ik vond het een vreemde zin:lol: Renoise geen tracker?

No sHit? 8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 maart 2011 om 00:44:
Renoise geen tracker?

Renoise:

[img width=989 height=700 cacheid=0011aab1002f31fc8fa951ce1a02bf8fb2]http://static.kvraudio.com/i/b/renoise2.png[/img]

Protracker

[img width=662 height=512 cacheid=0011aab3002f3202881727ed1a02bf8fb2]http://lipas.uwasa.fi/~f76998/video/modes/_images/protracker.png[/img]

Volgens mij wel tracker swa.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 8 maart 2011 om 04:34:
Volgens mij wel tracker swa.

Ja dat weet ik wel hoor ouwe:lol:
Renoise werkt snel en efficient. Als ik een idee heb kan ik dat meestal wel snel uitwerken in renoise. Ook bonus dat het vst's ondersteunt en onder linux de "linux" vst's draait:)

Zijn een paar dikke softsynths uitgebracht voor linux;)

Waarschuw beheerder
missschien dat diegene toe kan lichten waarom het geen tracker is...?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 maart 2011 om 10:23:
Als ik een idee heb kan ik dat meestal wel snel uitwerken in renoise

ik madtracker, puur omdat als ik iets gemaakt heb het de volgende keer precies hetzelfde klinkt.
heb de ervaring met renoise dat elke keer als ik een track inlaad, het steeds anders klinkt :vaag:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 maart 2011 om 17:09:
missschien dat diegene toe kan lichten waarom het geen tracker is...?

Ik wacht met spanning.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 maart 2011 om 17:10:
heb de ervaring met renoise dat elke keer als ik een track inlaad, het steeds anders klinkt :vaag:

Volgens mij mankeer je echt wat aan je oren.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 8 maart 2011 om 19:19:
Volgens mij mankeer je echt wat aan je oren.

nope dat was bij jou het geval daar waren we al uit:)
en nee dus, als ik wat anders deed dan standaard samples gebruiken, dus codes gebruiken naast de samples zeg maar, dan klonk het elke weer anders als ik de track weeer inlaadde...of hoe je het ook zegt.
werkte jij er ook al mee toen het nog noisetrekker heette trouwens?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 maart 2011 om 21:07:
en nee dus, als ik wat anders deed dan standaard samples gebruiken, dus codes gebruiken naast de samples zeg maar, dan klonk het elke weer anders als ik de track weeer inlaadde...of hoe je het ook zegt.

Dan moet je eens leren om je LFO te resetten.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 maart 2011 om 21:07:
werkte jij er ook al mee toen het nog noisetrekker heette trouwens?

Nee. Ben sinds Fasttracker 2 niet meer met trackers bezig geweest. Ja, heel eventjes naar Skale gekeken, een aantal jaren terug, maar dat was het ook weer net niet.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Trackers zijn echt vet, de bron voor echte hardcore/terror! Keep on trackin!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 8 maart 2011 om 21:46:
Nee. Ben sinds Fasttracker 2 niet meer met trackers bezig geweest. Ja, heel eventjes naar Skale gekeken, een aantal jaren terug, maar dat was het ook weer net niet.

same here alleen dan nu madtracker.
heb dus ook die skale een tijd gebruikt maar was het net niet.
Ik heb dus gewoon lekker oldskool tot 2001 met fasttracker gewerkt op een 4.86 pc met wel 8mb als harde schijf :D
ik kon precies 8 seconden samplen (vocals, hi hat, kicks ,etc.... het complete plaatje) voor een gehele track:D
ik heb die pc nog steeds, er staat alleen fasttracker op b)
en hij doet het nog steeds :vaag:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 maart 2011 om 23:35:
4.86 pc met wel 8mb als harde schijf :D

8 Mb is intern geheugen en geen harde schijf, genius.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik gebruik al jaren trackers
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 maart 2011 om 23:35:
Ik heb dus gewoon lekker oldskool tot 2001 met fasttracker gewerkt op een 4.86 pc met wel 8mb als harde schijf :D

Ik ook, vet heftig _O_ _O_ _O_

H4L! _O_

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 8 maart 2011 om 23:36:
8 Mb is intern geheugen en geen harde schijf, genius.

ik kreeg er anders een hele harde van b)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
haha :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik vind de piano roll versie zo geniaal aan renoise, en de granulicer is ook meesterlijk _O_ _O_

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ojee, helemaal verbanneng!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Mhmh ik ben toch meer van de logic studio

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 11 maart 2011 om 14:18:
Ojee, helemaal verbanneng!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Cubase sx3 = pro

Waarschuw beheerder
donateur
Renoise 2.7 beta is out!!!!

Backstage te downloaden :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Vet ±D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Fruityloops is de bomb :D :yes:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 maart 2011 om 22:34:
Renoise 2.7 beta is out!!!!

Backstage te downloaden :)

:cheer:

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 13 maart 2011 om 14:48:
Fruityloops is de bomb

:Lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Overduidelijk dat fl een van de meest gebruiksvriendelijke "serieuze" sequensers is

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 13 maart 2011 om 15:10:
sequensers

fail

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 13 maart 2011 om 18:03:
Daw dan, homo

En het nog niet zien :rofloL:
Waarschuw beheerder
Mensen die hier in dit topic andere sequencers gaan raaskallen kan je sowieso niet serieus nemen, denk je nou werkelijk omdat je Fruity Loops of Cubase in dit topic gaat roepen wij ineens Renoise vaarwel zeggen ofzo?! :S:D

Dikke update nu weer met Renoise.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
FUCK YEAH!!!! Slicing integrated! Net gedownload en het werkt als een speer. Hahaha Propellerhead zal wel balen nu lolololol

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van UNTITLED. op zondag 13 maart 2011 om 19:24:
denk je nou werkelijk omdat je Fruity Loops of Cubase in dit topic gaat roepen wij ineens Renoise vaarwel zeggen ofzo?! :S:D

Zou een verstandig iets wezen, fucking trackernoobs

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 13 maart 2011 om 20:05:
Zou een verstandig iets wezen, fucking trackernoobs

[img width=267 height=189 cacheid=0011ac7d002f34426f42dfc01a02bfe71e]http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRFsMnLY8brN0Wn77-sZ7_CaYZfxiKE-ylONiJlriZSohsoKg7e&t=1[/img]

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Leuk plaatje gap, echt indrukwekkend _O_

:gaap:

Met trackertjes spelen, fucking pro :lol:
Waarschuw beheerder
Wat wil je hier nou mee bereiken man.

[img width=200 height=150]https://album.partyflock.nl/74430627.gif[/img]

lol 8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:banana:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Overduidelijk dat trackers totaal niet origineel zijn :D Allemaal van die Xenotjes :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Gekkeng niels, hou toch op met trollen voordat we je vloppen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 13 maart 2011 om 20:32:
voordat we je vloppen.

Too late for that.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nsd'er

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Goeie toppa dees (y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Heeft gayloops eigenlijk ook sliceng?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik zit hier ff lekker een potje ouderwetse gabber te beuken in Renoise, echt jwt jwz!!! 195 bpm en gaan met die banaan. 8)

Geen 180 hoor. JWZ.

[img width=425 height=674 cacheid=0011fbe0001572635e0fc3d01a02bff21d]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/04/1270388840-020.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
2.7 ftw!

Van protracker naar fasttracker naar madtracker & cubase combo, naar Renoise.

Elke update is een feestje :) en nu Dblue aan het team is toegevoegd (bekend van glitch plugin) verbaast het me niet als er straks een Renoise VST uitkomt.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 13 maart 2011 om 22:15:

Jep. En de met FL meegeleverde slicer is best goed ook, de Image-Line Slicex.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van UNTITLED. op zondag 13 maart 2011 om 19:24:
denk je nou werkelijk omdat je Fruity Loops of Cubase in dit topic gaat roepen wij ineens Renoise vaarwel zeggen ofzo?

Dat zou net zo zinloos zijn als andersom. Waat ik onderhand alleen een beetje doodziek van word is steeds dat zelfde gezeik over sound engines dit FL galm dat. Het is een feit dat je met elke DAW, mits je bereid bent om, indien nodig, tussenstappen te nemen (resamplen en overnieuw inladen etc.) ALLES met ALLE DAW's moet kunnen doen. Ook Venetian Snares-drum edits die te snel zijn voor het raster van de piano roll. Ook de meest bizarre glitches. Alle denkbare voorbeelden van muzikaal-technisch buiten het boekje denken zijn in moderne sequencers mogelijk, desnoods met behulp van externe tools.

Jullie vinden werken met getallenreeksen die verticaal onder elkaar staan blijkbaar fijn sequencen. Prima. Ik werk liever met een wat uitgebreidere GUI die FL biedt. Mij hoor je daar niet over klagen, maar de discussie erover zal ik niet vermijden :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 17 maart 2011 om 00:46:
Waat ik onderhand alleen een beetje doodziek van word is steeds dat zelfde gezeik over sound engines dit FL galm dat. Het is een feit dat je met elke DAW, mits je bereid bent om, indien nodig, tussenstappen te nemen (resamplen en overnieuw inladen etc.) ALLES met ALLE DAW's moet kunnen doen. Ook Venetian Snares-drum edits die te snel zijn voor het raster van de piano roll. Ook de meest bizarre glitches. Alle denkbare voorbeelden van muzikaal-technisch buiten het boekje denken zijn in moderne sequencers mogelijk, desnoods met behulp van externe tools.

Ja volgens mij speelt dat nu ook niet meer hoor, een aantal jaar geleden was dat misschien zo dat je track een randje mee kreeg. Zelf heb ik Fruityloops er een middag opgehad dus daar ga ik verder niet over oordelen maar het is mij ook opgevallen tussen Ableton Live (5 toendertijd) en Renoise, alleen speelt dat nu ook niet meer, er zitten nu geen noemenswaardige verschillen meer in.

Daarnaast kan je Venetian Snares edits veel makkelijker in Renoise doen, je maakt een instrument met meerdere samples erin (verknipte breakbeats, noise etc) je ramt eens goed willekeurig op je midi controller en je zit er al stevig in de buurt. Hiermee kan je zo een stuk van 16 seconden erin rammen waar je misschien 3 seconden mee bezig bent. Daar valt niet tegen te klikken met de muis. Nou zijn dat voor mij niet echt de voordelen van Renoise maar beats programmeren kan op vergelijkbare wijze wat ook snel en zonder moeite gaat. De getallenreeksen vertellen je allerlei informatie zoals welke instrument je gebruikt, welke toonhoogte en wellicht effecten enzo.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik snap überhaubt niet waarom er zo'n oorlog is over welke applicatie het beste is. Dat is er namelijk geen een! Dit hoort een topic te zijn waar gediscussieerd wordt over Renoise en aanverwante zaken.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 17 maart 2011 om 00:46:
Jullie vinden werken met getallenreeksen die verticaal onder elkaar staan blijkbaar fijn sequencen.

Elke sequence is een getallenreeks. (y)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 maart 2011 om 20:31:
Ik snap überhaubt niet waarom er zo'n oorlog is over welke applicatie het beste is. Dat is er namelijk geen een! Dit hoort een topic te zijn waar gediscussieerd wordt over Renoise en aanverwante zaken.

Inderdaad. 2.7 is echt supervet, ben heel blij met m'n license. :D Ik kan zoveel sneller ideeën neerpleuren dan dat ik met Reason gewend was. Weg met die omslachtige kloteworkflow. Gewoon handen op het toetsenbord en snel werken. Heerlijk.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 18 maart 2011 om 12:34:
Elke sequence is een getallenreeks.

Sterker nog, elk stuk software is een getallenreeks. Hoe je dat vertaalt naar de gebruiker toe is weer iets anders ;)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 maart 2011 om 20:31:

De poll boven het topic geeft anders ook ruimte voor kritiek, er zit zelfs een afzeikantwoord in de keuzes. En dat hoeft van mij nog niet eens maar op kritische wijze met elkaar van gedachte wisselen ben ik nooit te beroerd voor.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 18 maart 2011 om 13:59:
Sterker nog, elk stuk software is een getallenreeks. Hoe je dat vertaalt naar de gebruiker toe is weer iets anders ;)

Jij neuk schapie in kont

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 13 maart 2011 om 22:15:

Yuz

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Vette shit, met de LFO een filter in een combi in Reason aansturen. JWZ

Waarschuw beheerder
don't fuck with Renoise godverredomme... het is gewoon heldenprogrammatuur

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 maart 2011 om 10:21:
don't fuck with Renoise godverredomme... het is gewoon heldenprogrammatuur

Ja! Maar leg jij nou eens uit waarom je zei dat het geen tracker is?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
JWT

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Probeersel met Renoise.

http://soundcloud.com/dutch-bastard/fat-session-sunday

Waarschuw beheerder
Btje variatie nog ditdat, geluid zelf klinkt verder ok, mayb nog een tikkie meer laag (Y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Probeersel dit dat. Afmakeng jwz!

Meer laag? Tyfus. Dat gaan die spinnen in m'n sub niet trekken hoor. :o

Waarschuw beheerder
Jawel hoor :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 2 april 2011 om 21:12:
Probeersel dit dat. Afmakeng jwz!

Nice:jaja:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Tx voor de feedback gasteng!

Waarschuw beheerder
Ik hou ook van jou Fransje <3

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Leipe shit. Automation recording werkt perfect in Renoise. Gekkenhuis. 8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
http://soundcloud.com/dutch-bastard/slipperymethod

Waarschuw beheerder
Oops, looks like we can't find that page!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
http://soundcloud.com/dutch-bastard/slipperymethod2

Werkzaam bij Dynamo GBBR
Artiest {SHOWLIST artist 60852, 62789}
Waarschuw beheerder
Ik snap helemaal niks van Renoise, ik vind het wel grappig uit zien met die cijfertjes, net alsof je in de matrix zit haha...
Mijn maat gebruikt Renoise en maakt er hele dikke shit mee met een dikke sound, en dat voor die 50,- euro die de app. kost.
Vergelijk het met Cubase, daar moet je 10x meer voor betalen, als je origineel wilt tenminste ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 april 2011 om 15:17:
Ik snap helemaal niks van Renoise,

Het is heel simpel. Ipv links naar rechts ga je van boven naar beneden. En elk programma bestaat uit cijfertjes, alleen jij ziet lijntjes.

Waarschuw beheerder
Het is gewoon anders, ik kan er ook geen touw aan vast knopen hoor. Tis maar net wat je het prettigst vind werken tbh.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 april 2011 om 16:25:
Tis maar net wat je het prettigst vind werken tbh.

Tja ik heb het geleerd op Protracker:

[img width=640 height=512 cacheid=001030f9002f408625bd864f1a02c17696]http://www.nknight.com/picz/wbgfx/protracker-3.61.png[/img]

JWT
Waarschuw beheerder
Haha, misschien ook maar weer es gebruiken. Heb wel met FT2 gewerkt vroeger :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op zondag 10 april 2011 om 17:55:
Heb wel met FT2 gewerkt vroeger :)

Nog sterker: ik heb Skale Tracker nog steeds op m'n pc staan! B)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van [SF] Trip_O B) op woensdag 13 april 2011 om 21:16:
Nog sterker: ik heb Skale Tracker nog steeds op m'n pc staan! B)

Renoise is echt zoveel beter dan Skale.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
http://soundcloud.com/dutch-bastard/aphex-did-it-not-me

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 15 april 2011 om 06:31:
Renoise is echt zoveel beter dan Skale.

nog beter: oude versies van madtracker zonder vst(i) support O:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 april 2011 om 15:52:
nog beter: oude versies van madtracker zonder vst(i) support O:)

Nee, dat is helemaal niet beter. Dat is elitist bullshit.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Big up the Renoise massive JWT

Artiest G-Member
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 10 april 2011 om 16:34:
Tja ik heb het geleerd op Protracker:

Hell yeah op de amiga 500, toen op de 1200 met sampler en midi interface dat was echt geniaal in die tijd.
Vrienden om me heen stonden versteld wat voor sound ik eruit kreeg :yes:
Toen nog ff zitten spelen met FT206 op een 486 en isa soundblaster :lol:

Maar i.d.d. is renoise toch wel het beste op tracker gebied, helaas doe ik er zelf niks meer mee.....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 april 2011 om 17:01:
Hell yeah op de amiga 500, toen op de 1200 met sampler en midi interface dat was echt geniaal in die tijd.
Vrienden om me heen stonden versteld wat voor sound ik eruit kreeg :yes:

Idem dito. Stond ik in een discotheek waar ik de avond ervoor een live set had gedaan (door de resident DJ op DAT opgenomen en die draaide hem de volgende dag nog een keertje) te lullen met een andere DJ van daar en ik zeg zo "dit is trouwens mijn set van afgelopen nacht die je nu hoort".

Hij zo van "huh waarmee maak je dat dan?"

Ik: "Met een Amiga"

Hij zo van "huh ik heb ook een Amiga, hoe krijg je dit er in vredesnaam uit" :lol:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 april 2011 om 17:01:
Maar i.d.d. is renoise toch wel het beste op tracker gebied, helaas doe ik er zelf niks meer mee.....

Jammer hoor. Het is echt te gek, vooral nu met VST's en Rewire.

Waarschuw beheerder

amiga'tje

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Renoise 2.7 released!

Renoise 2.7 Final released + PureMagnetik & BeatSlaughter XRNI Packs (800 MB) For Registered Users
Thu May 12 2011 13:44:53 GMT+0200 (W. Europe Daylight Time)
Eight weeks of community driven testing finish today. We are proud to announce that Renoise 2.7 is stable and ready for production! Thanks once again to our users, the best in the world.

New Features in Renoise 2.7
Sample Keyzone Editor
Sample Slicing
Improved Automation
Redesigned Instruments
MIDI Input Routing
Real-time Line-In Rendering
Multiband Send Device
More details? See What’s New in Renoise 2.7

Free 500 MB PureMagnetik XRNI Pack with your Renoise purchase
To commemorate this achievement we've teamed up with Puremagnetik.com to bring you "Puremagnetik XRNI Essentials Volume 1" - a hand-picked selection from their catalog of professionally multi-sampled instruments.

The sample pack includes such instruments as:

Analog Synth Basses
Circuit Bent Drum Kits
Buchla Drum Kits
Mellotron Strings and Flutes
Glitch, Toy & Lo-Fi Sounds
Fender Rhodes Mark II
Model-C Clavinet
Electric Guitar
Upright Bass
Classic Analog Synths
Grand Piano
and more!

BeatSlaughter XRNI SoundPack (300 MB) free for registered users
Additionally, Berlin based artist and longtime user Beatslaughter has blessed us with a touch of evil in his sample pack "Beatslaughter SoundPack Volume 1".

Those two sample packs total over 800 MB and let producers jump into all the latest sampling features of Renoise 2.7. The packs are free for all registered users new and old, and are waiting in the Backstage.

Tool Update Downloader
But that's not all! Act now and we'll throw in a Tool Update Downloader which automatically updates installed XRNX Tools. It's so easy even your grandmother could do it. In fact, she's learning Lua and scripting a new controller template for Duplex as you read this...

Always remember... keep it vertical!

www.renoise.com