Partyflock

Forumonderwerp · 1106595
Poll, geopend op dinsdag 16 november 2010, looptijd van 5123.9 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Trance is stervende of neemt het een adempauze !?

4736%
Nee, maar Trance publiek gaat minder uit
4534%
Ja, er is te weinig nieuw aanbod en/of vernieuwing
3224%
Ja, mensen kiezen voor House en andere muziekstijlen
1713%
Nee, komt door de recessie

Trance sites als www.trance.nu en andere sites stoppen en op overlevende Trance sites is er maar weinig participatie bij forums. Alleen grote events zoals Armin Only trekken nog volle zalen. Het lijkt of de Trance populatie van voorheen te oud is geworden en party's heeft verruild voor de rollator en kleinkinderen. Is er niet genoeg nieuwe aanwas van Trance liefhebbers en/of blijven mensen hangen in, of kiezen voor, House/techno e.d.?
Is Trance te commercieel geworden of is er te weinig vernieuwing...
Veel vragen en er zijn ook veel antwoorden te bedenken.
En juist deze muziek kent zoveel goede Dj's en zit zo vol vernieuwing.
What's up Doc ?

Uitspraak van IbizaSunrise op dinsdag 16 november 2010 om 09:54:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Nee, maar Trance publiek gaat minder uit"

De meeste trance wordt nu volgens mij gedraaid tijdens de wapdate's ;)

Beetje te commercieel teveel feesten teveel producties mensen kunnen niet overal bij zijn en alles kopen. Op den duur bloed het gewoon dood net als bij de happy hardcore in de jaren negentig, een overkill aan producties.
Nu zou het bij trance wel wat beter gaan, omdat het een muzieksoort is wat betere producties kent als de happy hardcore dat op zijn eind echt muziek werd wat op de kleuterschool gedraaid werdt.
uitgemolken denk ik

die meeste trance dj's van weleer draaien nu toch ook veel breder?
grote concepten als trance energy, inner city etc. volledig verkracht

dus nu is het underground? :lol: b)

Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Ja, er is te weinig nieuw aanbod en/of vernieuwing"

Kijk naar het publiek op trancefeesten, die lopen nog steeds in pluchen beenwarmers met bijpassende cowboyhoed.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 november 2010 om 10:19:
lopen nog steeds in pluchen beenwarmers met bijpassende cowboyhoed.

:lol:
steeds populairder bij crematies

Ja kom op zeg, of van die verlepte 40'ers met zo'n drugshoofd in een veel te strak leren pakje die compleet uit de maat staan te dansen.
Ja, leven en laten leven maar ik hoef het liever niet te zien.
uitsterfbeleid

Artiest Bladezzz
techno

Is tijdloos, trans niet.
Dit dus
Ja, er is te weinig vernieuwing

Weet niet hoe je er bij komt dat trance in een dip zit? Enorm veel nieuwe talenten uit Oost-Europa, Amerika komt ook steeds meer naar voren, enorme festivals over de hele wereld trekken volle zalen...De DJ top 100 laat ook zien dat trance bij heel veel mensen blijft boeien.

Ik vind het juist best goed gaan met de scene. Dit jaar is er een hoop goeie muziek uit gekomen.
Er zijn via ASOT en tig andere wekelijkse radio shows miljoenen luisteraars en er zijn zo'n beetje iedere week 1 of meerdere feestjes. Genoeg aanbod/behoefte dus.

Trance.nu ken ik de details niet zo van maar dat kan er ook mee te maken hebben dat de crew te druk is en er geen andere crew members gevonden konden worden. Er zijn namelijk genoeg andere trance gerichte websites die nog steeds actief zijn.

wat een kutpoll.

Trance is (L)

zijn alleen beetje weinig feestjes :)
Trance word echt niet minder hoor :no:
zoals Majstro al zei, in oost- Europa en Amerika is het vreselijk popilair en zijn er regelmatig meerdaagse festivals die helemaal afgeladen zijn, hoezo is trance uitgestorven??
Probeer eens in Oost-Europa of Amerika eens een Hardstyle / Hardcore / Techno feest neer te zetten, dat lukt je echt niet, wat zijn die dan, ook uitgestorven?

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 november 2010 om 10:25:
40'ers

joh,..scheelt niet heel veel vergeleken met jou 8)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 november 2010 om 10:25:
leven en laten leven

lijkt mij ook!

fok jou gast.. fok jou

Uitspraak van Vfreaky op dinsdag 16 november 2010 om 12:14:
zoals Majstro al zei

als die iets zegt is het meestal lulkoek

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 november 2010 om 10:01:
happy hardcore dat op zijn eind echt muziek werd wat op de kleuterschool gedraaid werdt.

:lol:
laatste aanpassing
Wat een domme pol, van een dom persoon? Denk het wel.
Trance staat al jaren eenzaam aan de top, en dit gaat nog jaren door.
Trance is groter dan alle andere muziekstijlen over de wereld.
Beetje domme pol vind je ook niet :S :loser: :loser: :loser: :loser:
Uitspraak van <Erik82> op dinsdag 16 november 2010 om 15:49:

Nou dat niet denk ik. Maar binnen de EDM is het wel 1 van de grootste stromingen ja.
Wat een domme pol, van een dom persoon? Denk het wel.
Trance staat al jaren eenzaam aan de top, en dit gaat nog jaren door.
Beetje domme pol vind je ook niet :S :loser: :loser: :loser: :loser:

dat is jou mening, mijn mening is dat trance er de laatste paar jaren niet veel beter op geworden is (Y)

Ik denk dat de trance van vroeger er niet meer is .. maar dat dit tegenwoordig als een huis staat in andere vormen van Trance .. veelal combinaties van andere stylen (techtrance, hardtrance, harddance en techhouse)
Ook als je kijkt naar de grotere producties is dit niet meer de flow trance van vroeger die we gewent zijn .. en denk dat het een goede zaak is dat de Trance nieuwe wegen inslaat en vers bloed krijgt.

Kijk eens naar de UK .. hier is trance of andere vormen hiervan het grootste als het gaat om events en ook artiesten als eddie halliwel, john 'o callaghan, kutski, lisa lashes, anne savage en meer van deze.
De trance gaat juist mee in de tijd en dat is goed om te zien .. trance met hardere variaties tonen aan dat ze mee gaan in andere stylen muziek .. wordt ik alleen maar blij van ;)

laatste aanpassing
Beetje domme pol vind je ook niet

ach wat is dom....toch veel verschillende meningen hier en inzichten....
Uitspraak van actief op dinsdag 16 november 2010 om 12:06:
wat een kutpoll.

Trance is

zijn alleen beetje weinig feestjes

wat een rare uitspraken...alsof ik geen trance liefhebber ben....pffff....ff lezen
En juist deze muziek kent zoveel goede Dj's en zit zo vol vernieuwing.

Ik ben zeker bij Lisa Lashes & friends (Sied van Riel, Phil York, Ummet Ozcan, Artento Divini en heel veel andere toppers) in de Maasilo 11/12....hoop je daar te zien genieten!
nee joh, Armada Music For You in Culemborg, daar moet je wezen ;)
laatste aanpassing

Ja, mensen kiezen voor House en andere muziekstijlen

Het is niet echt stervende, maar de jonkies luisteren nu naar House of chillen buiten terwijl er wat hardstyle uit hun mobieltjes knalt.
Er komen weinig trance fans bij, en de oude trance fans zijn of gewoon klaar met feesten of ze houden niet van wat trance geworden is.

Door te weinig interesse van jongeren en ouderen zijn er ook steeds minder feesten.
Zonder Armin was het in Nederland allang al uitgestorven.
In het buitenland daarentegen is Trance allesbehalve dood.
Als een trendsetter als Armin van Buuren na 10 jaar ASOT nog compleet dezelfde meuk draait, kun je wel nagaan dat er 0.0 vooruitgang is. De trance van 2002-2005 was best goed, met veel uitstapjes naar electro en tech-trance... Daarna is de scene overspoeld met ASOT aanbidders en fanboys die heel nodig een plaatje moesten maken, dat precies zo klonk als de rest van de meuk.

Op dat punt ben ik volledig afgehaakt.

Er zijn wel goede uitzonderingen, maar het overgrote deel van de trance producers kopieren elkaar tot in het oneindige aan toe.
Zoveelste keer dat Trance dood gaat, geloof ik. Tot nu toe is het er nooit van gekomen...dus ook deze keer niet. Ik zou zeggen bedenk eens een originele poll....
Iemand die een poll als deze maakt, moet zich toch eerst eens een beetje in de materie verdiepen......De trance-scene is elke keer weer in staat door nieuwe producers, nieuwe mengvormen met andere stijlen weer een stap te maken in een andere richting...goede zaak niet veranderen is stilstaan

Er komen nog steeds elk jaar nieuwe talenten bij. Kijk wat Lumonisity heeft opgebouwd in NL in een paar jaar, kijk naar djmag en zie wat er bovenin staat....En ja het mooie van trance is dat er tussen de trance door met gemak een techno, prog of house-track past...

Uitspraak van ramoz op maandag 22 november 2010 om 21:04:
Als een trendsetter als Armin van Buuren na 10 jaar ASOT nog compleet dezelfde meuk draait, kun je wel nagaan dat er 0.0 vooruitgang is. De trance van 2002-2005 was best goed, met veel uitstapjes naar electro en tech-trance... Daarna is de scene overspoeld met ASOT aanbidders en fanboys die heel nodig een plaatje moesten maken, dat precies zo klonk als de rest van de meuk.

Dat werd in 1998 ook gezegd van de trance uit begin jaren 90, daarna nog eens herhaald rond 2002 (toen was de trance van 2000 echt top) en nu de trance van 2005....naja over een paar jaar is de trance van 2010 goed....kortom een herhaling van zetten...En ja ik ben het met je eens goeie tracks zijn zeldzaam.....ook dat is niet apart, dit geldt immers voor elke muziekstijl.

Kort en goed: Trance is alive & kicking.
^^^

Wat hij zegt
100% wat ik er ook van vind... ( scheelt mij weer typen, thnx :) )
Uitspraak van Roheight op maandag 22 november 2010 om 22:41:
kijk naar djmag en zie wat er bovenin staat

Slechte graadmeter. Dit komt vooral omdat het in trance kringen een enorme hype is die pol...

Dat werd in 1998 ook gezegd van de trance uit begin jaren 90, daarna nog eens herhaald rond 2002 (toen was de trance van 2000 echt top) en nu de trance van 2005....naja over een paar jaar is de trance van 2010 goed....kortom een herhaling van zetten...En ja ik ben het met je eens goeie tracks zijn zeldzaam.....ook dat is niet apart, dit geldt immers voor elke muziekstijl.

Er zal altijd wel een groepje zijn die-hard volgens zijn van de trance scene, en er zullen altijd wel nieuwe fans bijkomen. De scene zal vast ook wel niet zo snel uitsterven.

Op muzikaal vlak vind ik de hedendaagse trance behoorlijk dood. Technisch gezien is er de afgelopen 5 jaar weinig veranderd. De mogelijkheden van producers software maken niet hele grote nieuwe stappen meer. Dat is denk ik essentieel voor vernieuwing in dance muziek... Toen de trance 10 jaar terug nog kwalitatief erg goed was, was het aandeel 'bed-room' producers in verhouding erg laag. Terwijl nou iedere mongool met een internet verbinding genoeg info en illegale software kan downloaden om een track in elkaar te zetten, dat enigsinds professioneel klinkt... Dat maakt het denk ik dat de scene overspoelt wordt met slechte kopieeen.
Trance is alive & kicking.

Uitspraak van actief op dinsdag 16 november 2010 om 12:06:
wat een kutpoll.

Zoals meerdere mensen al zeiden. Trance is juist breder aan het worden. Kijk maar naar Arty die Trance weer helemaal vernieuwd in mijn ogen ;)

Poll slaat nergens op idd.

Ik vindt niet dat Trance niet meer wordt vernieuwd, maar zelfs al zou dat niet zo zijn, het verveelt nooit.
Idd domme poll.
op feesten gaat iedereen nog vet uit zijn dak op trance.

wel een problem dat b.v. ID&T trance een beetje dood maakt.

Geen trance meer op ML. Dit was een groot gemis dit jaar volgens velen!
En nu Sensation zonder echte trance DJ. Ook een gemis.
benieuwd of ID&T deze fout in 2011 gaat herstellen.

Maar geloof me, trance is springelevend.
Dit zag ik op Armin Only en straks weer op ASOT500.
En ik zie meer trance muziek(invloeden) in de populaire charts dan elke andere dance stroming.

En de sfeer op trance feesten is veel beter dan op ander (house)feestjes.
Dus laat die "oudjes" maar schuiven!
Uitspraak van PeeJee45 op zondag 5 december 2010 om 14:42:
sfeer op trance feesten is veel beter dan op ander (house)feestjes

Onzin. Sfeer maak je zelf met alle andere aanwezigen. En ik bezoek veel (tech)house feesten en de sfeer daar is net zo goed, zo niet beter als bij een Armin Only (waar ik ook geweest ben trouwens)!
Uitspraak van KJP :) | :) Dutchpartypics op zondag 5 december 2010 om 15:15:
Sfeer maak je zelf met alle andere aanwezigen

Klopt ten dele, ik was laatst bij Amazone, heel veel jonge mensen. en groepen allochtonen die verschrikkelijk irritant waren.
Als er zulke omstandigheden zijn is het lastig om echt een top sfeer te maken.
Uitspraak van ramoz op dinsdag 23 november 2010 om 09:58:
maakt het denk ik dat de scene overspoelt wordt met slechte kopieeen.

Dat is niet alleen bij trance zo, voorbeeld- toen de infinity remix van klaas uit kwam, zijn er tot nu toe weet ik hoeveel kopieen gemaakt. de nummers die lady gaga maakt, die stijl hoor je nu ook zo vaak in andere artiesten terug.

Het gebeurt echt niet alleen in de trance scene.

De inspiratie in de muziek van tegenwoordig is ver te zoeken, het word een beetje hetzelfde allemaal, zet maar eens slam fm - fresh fm - decibel op, het meeste is 1 pot nat.
Uitspraak van PeeJee45 op zondag 5 december 2010 om 14:42:
wel een problem dat b.v. ID&T trance een beetje dood maakt

dat is sinds sensation 2005 gebeurd. Heel erg jammer
Uitspraak van PeeJee45 op zondag 5 december 2010 om 16:28:
het lastig om echt een top sfeer te maken.

Dan zijn de omstandigheden terplekke niet goed. Daar kan je als bezoeker weinig aan veranderen helaas.
Uitspraak van janes op woensdag 8 december 2010 om 16:35:
De inspiratie in de muziek van tegenwoordig is ver te zoeken

hip-hop/rap met dance-samples :dood:
Het antwoord wat ik zou geven op deze poll staat er niet bij

Nee, maar er is te weinig vernieuwing.

Echte pure trance feesten zijn heel schaars in nl. De meeste dj's reizen ook wekelijks de wereld over zoals engeland india en amerika waar wekelijks goede feesten te vinden zijn. Hier in nl zijn het bijna altijd dezelfde namen die op komen draaien. Luminosity boekt altijd wel weer dj's die je nooit in nl ziet en dat zijn altijd dj's waar ik graag bij wil zijn om ze eens te horen draaien (zoals artic moon op before asot 500) Intuition deed dat ook altijd maar ook minder de laatste tijd. Ben op bijna elke Trance Energy geweest en sinds de future stage daar bestaat stond ik eigenlijk de hele nacht daar. Puur omdat daar weer namen stonden die je bijna nooit in nl ziet (Daniel Kandi Super&Tab Dash Berlin)
Er zijn zoveel goede trance producers en je kan altijd wel 1 of 2 'nieuwe' namen er tussen zetten.
Zo zou ik Tritonal bv wel eens hier willen zien en Will Holland - Temple One - Neptune Project - Neal Scarborough en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Ik denk dat de meeste mensen het wel gezien hebben met om het jaar dezelfde namen op trance energy bv.
En daarbij word door id&t elk trance feest wat er was gewoon omgetoverd tot 1 groot house feest of een feest met meerdere stylen en is trance ver te zoeken op zo'n feest.
Trance is absoluut niet dood en zal dat ook zeker nog lang niet gaan. Het is springlevend alleen niet in ons koude kikkerlandje. Wat ik best jammer vind.
Heb iig nog Asot 500 om naar uit te kijken en daarna gaan we maar weer eens goed zoeken naar een leuk feestje.
Artiest {SHOWLIST artist 66073, 23501}
Heel simpel, de trance-dj's draaien momenteel overal op de wereld, en maar heel weinig in nederland.
En als ze dan een keer draaien in nederland, (b.v. Trance Energy) worden dit soort feesten goed bezocht, en reken maar dat het ook druk wordt op ASOT500 (ik heb nu al kaartjes)
Echter zijn er wel een paar puntjes waarom er in nederland minder trance-feesten zijn.
1. We hebben hier in NL ca. 40.000 dj's en er zijn maar ca. 300 draaiplekken.
2. Puur commercieel belang : je kan met trance de sterren van de hemel draaien, maar als je niet produceerd (ik heb er zelf ook veel te weinig tijd voor), om wat voor reden dan ook, en geen hitjes op je naam heb staan, durven grote organisaties het meestal niet aan.
3. Trance is wat moeilijker te mixen, dus als je als dj wil scoren met trance, moet je al eerst veel werk doen om producties te maken, om daarna op een van die weinige trance feestjes te kunnen draaien, dus haken veel trance-dj's al af, of gaan een andere stijl draaien.
4. Trance-Classix feestje uitgezonderd, gaan veel bekende trance-dj's niet mee met de tijd, en vallen enorm in herhaling, ik bezoek zelf ook regelmatig feesten, en moet constateren dat veel dj's niet vernieuwend zijn (gemakzucht ?) sommige dj's werken soms langer dan een half jaar met bijna dezelfde set. (maar als je veel in het buitenland draait, valt dit echt niet op)
Luister vrijdagavond's tussen 23:00 en 24:00 maar eens naar : Dance2Trance op http://www.radiohitec.com dj one2one heeft daar elke week weer een vette nieuwe set.
5. Grote naam dj's zijn niet altijd vrij om te draaien wat ze willen, en zijn vaak gebonden aan labels etc. (geen muziek van de concurent draaien)
6. veel (vooral jongere) mensen weten niet eens wat nou precies trance-muziek is.
7. Alle house muziek is okee, het gaat erom dat je een leuke avond/nacht/ochtend/middag hebt ;-)
Trance is shifting in a new direction voor een deel denk ik. Maar er zijn zeker hedendage artiesten die goed met die verschuiving weten om te gaan. Neem bijvoorbeeld Signum met hun nieuwe album For You en een andere artiest die goed bezig is: Kenneth Thomas met zijn onlangs gerelease compilatie: Perfecto Presents: Kenneth Thomas.
Uitspraak van one2one op zaterdag 18 december 2010 om 13:36:
3. Trance is wat moeilijker te mixen, dus als je als dj wil scoren met trance, moet je al eerst veel werk doen om producties te maken, om daarna op een van die weinige trance feestjes te kunnen draaien, dus haken veel trance-dj's al af, of gaan een andere stijl draaien.

Dat is helemaal waar.. Maar waarom staan producers van veel goede trance nummers dan over de hele wereld maar amper hier in nl? Neem 7 skies bv of Will Holland. Iedereen draait hun nummers en hun hebben bewezen dat ze goed kunnen produceren en draaien en doen dit al jaren maar hier in nl komen ze nooit (of zo goed als nooit) Net als Tritonal. Iedereen draait hun nummers maar zie je ook nooit. Hebben zelfs een eigen label waar heerlijke trance nummers op uit komen (Up in the air recordings) Ik zou zeggen boek ze eens en ik koop gelijk een kaartje.
7 Skies zal ik ook wel eens live willen zien. Die gozer maakt iig beestenplaten :D

Artiest Ralphie J
Uitspraak van Raar Figuur op donderdag 23 december 2010 om 22:40:
Tritonal

Hebben cd1 van Enhanced Sessions volume 2 gemixt. Briljante tracklist maar werkelijk waardeloze overgangen, verschrikkelijke tone clashes en nummers op het verkeerde moment afgekapt. Doet gewoon pijn aan je oren. :S Als ze dat al doen met een mix die ze zelf terug kunnen luisteren voor ze em opsturen dan wil ik helemaal niet weten hoe ze live klinken...
laatste aanpassing

Toch is het wel opmerkelijk dat een paar van de grootste Trance artiesten ter wereld uit ons koude kikkerlandje komen. Als er een geschiedenisboek over trance zou zijn, zullen de twee belangrijkste landen ongetwijfeld Nederland en Duitsland zijn, en Great Britain waarschijnlijk ook. Maar met Tiesto en Armin heeft Nederland wel de allergrootste stempel ooit op de wereldwijde trance scene gezet. Misschien vind je het persoonlijk maar niks of ben je het er niet mee eens, toch is het zo: vraag aan een willekeurig iemand wie Tiesto of Armin van Buuren is in Nederland en hoogstwaarschijnlijk kennen ze die wel. Vraag vervolgens wie Markus Schulz of Above and Beyond is en ik garandeer je dat de meeste mensen nog nooit van hen hebben gehoord. Ook in het buitenland is dit het geval: in het buitenland ontmoet je vaak mensen die Tiesto en Armin wel kennen en ook een paar nummers, maar andere trance artiesten hebben ze nog nooit van gehoord. Hun bekendheid en populariteit is in andere landen soms nog groter dan hier. ;)

Helaas is het vergeleken met circa 10 jaar geleden wel downhill gegaan met trance IN NEDERLAND. Sensation, Mysteryland, Trance Energy... de trance is eigenlijk overal min of meer weg :( terwijl het in het buitenland juist ontzettend aan het groeien is, zeker in de USA. Als je verslagen leest of foto's bekijkt van trance feesten in landen als Ecuador of Chili ofzo, wat voor een enorme aanhang daar leeft en hoe enthousiast het publiek daar is, dan is trance verre van dood!

Het is eeuwig zonde dat Trance Energy weg is, maar de ASOT 500 party op 9 april 2011 is nu officieel het grootste trancefeest van de wereld. En drie keer raden waar dat wordt gehouden! :)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 december 2010 om 15:34:
Maar met Tiesto en Armin heeft Nederland wel de allergrootste stempel ooit op de wereldwijde trance scene gezet

je vergeet Ferry Corsten..