vindt je dat erg dan?
Kijk, er zijn verschillende mogelijkheden:
1. iemand krijgt een punt en is onterecht, even melden en dan zijn we echt de beroerdste niet. Ik heb ook wel eens punten gegeven en dan komt de bestrafte bij de helpdesk die mij op het matje roept waarom ik die punt heb gegeven. En gaande weg kom je dan wel eens tot inkeer en denk je: die punt was misschien wel te zwaar, dhad ik beter kunnen laten bij een waarschuwing.
2. iemand krijgt een punt, geheel terecht en de persoon berust daarin. 9 van de tien keer valt een overtreding niet op en net die ene keer wel. Jammer maar helaas.
3. (en dat gebeurd nu) iemand krijgt een punt, geheel terecht, maar die persoon blijft er maar over doorzagen omdat ZIJ vind dat ze onterecht behandeld wordt. Dat is vermoeiend. En heeft er niks mee te maken of ik het erg vind of niet. Het is gewoon vermoeiend en slaat nergens op. En wat wil zoiemand bereiken? D'r gelijk krijgt ze niet en die punt blijft staan.
Kijk, als jij een punt krijgt (onder normale omstandigheden dus niet 4 jaar later) dan weet ik dat jij zoiets hebt van: Jammer maar helaas. Zie hat als iemand die zwart rijdt in de trein. 9 keer gaat het goed en de 10de keer ben je het haasje en krijg je een prent. Snap je?