Partyflock

Forumonderwerp · 1096010

Waarschuw beheerder
+4-1
Ik lees hier heel vaak dat partyflock een bezoekersdaling heeft, en dit aan zichzelf te danken heeft. Niets is echter minder waar. Dat PF met een aantal probleempjes kampte, daar kunnen we niet omheen. Ooit waren er veel nazi profielen, zoveel dat de site actie ging ondernemen.

Echter, toen dat probleem opgelost was, ontstond er een nieuw probleem: De vaste partyflock-garde die alle andere bezoekers wegjaagd. Of je nu een account hebt van een dag of een jaar oud, als je hem weinig hebt gebruikt, ben je hier standaard een 'fake'.

Bovendien word in elk topic (die nog niet eens zo gek/debiel zijn) overal de draak mee gestoken. Vraagt iemand iets over pillen verzamelen, gaat iedereen het hebben over asperine. Al zou het over asperina gaan, zou iedereen gegarandeerd over xtc ouwehoeren.

Zelfde in een topic over kleding: een meisje vraagt zich af wat anderen dragen tijdens het uitgaan, de enige respons die ze krijgt is achterlijk en bestaat uit belediging en domme opgegoogle plaatjes.

Dus: leg de schuld niet bij partyflock, maar gewoon bij jezelf.
Waarschuw beheerder
Thanx for the kind words, it's appreciated. (F) :bier: :D

Maar de tijd valt nog mee hoor. :)

Ik heb mezelf afgelopen herfst eindelijk eens geleerd hoe een spreadsheet werkt (meer uitleg hier, post van 18 december 2009 12:49) omdat ik zó veel stats van sites had verzameld dat ik er zelf ook niet echt meer uitkwam. :D Okee, het overzetten van al die data was best wel een takkeklus, maar het ruimde mooi op en nu heb ik aan een kwartiertje per week genoeg om alles actueel te houden.

Grafiekjes uitdraaien is daarna best wel simpel, want je hoeft alleen aan te klikken van welke kolommen je een grafiek wil zien en wat voor soort grafiek (lijntjes, balken, taart-o-grammen, etc).

En uitleggen moet meestal toch wel, want als ik iets zeg als "R²=0,9754" wil er altijd wel iemand weten of dat veel is, dus dat kun je net zo goed voor zijn. ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik snap er effe geen klootviool meer van...

Ik zie stijgende grafieken, hoe komt dat? Lijkt goed maar als ik naar de totale pageviews totaan vandaag kijk, dan zie ik nog geen stijging.
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juni 2010 om 18:58:
Ik lees hier heel vaak dat partyflock een bezoekersdaling heeft, en dit aan zichzelf te danken heeft. Niets is echter minder waar. Dat PF met een aantal probleempjes kampte, daar kunnen we niet omheen. Ooit waren er veel nazi profielen, zoveel dat de site actie ging ondernemen.

Echter, toen dat probleem opgelost was, ontstond er een nieuw probleem: De vaste partyflock-garde die alle andere bezoekers wegjaagd. Of je nu een account hebt van een dag of een jaar oud, als je hem weinig hebt gebruikt, ben je hier standaard een 'fake'.

Bovendien word in elk topic (die nog niet eens zo gek/debiel zijn) overal de draak mee gestoken. Vraagt iemand iets over pillen verzamelen, gaat iedereen het hebben over asperine. Al zou het over asperina gaan, zou iedereen gegarandeerd over xtc ouwehoeren.

Zelfde in een topic over kleding: een meisje vraagt zich af wat anderen dragen tijdens het uitgaan, de enige respons die ze krijgt is achterlijk en bestaat uit belediging en domme opgegoogle plaatjes.

:respect:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Tis absoluut wel de schuld van PF. Met 2 maten meten, uitspraken bestraffen die niks uit maken maar posts die echt niet kunnen gewoon laten staan, niks doen tegen vervelende ossekoppen die alleen maar onzin neer pleuren overal gewoon om tof te doen, etc.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dave op zaterdag 14 augustus 2010 om 15:28:
Ik snap er effe geen klootviool meer van...

Ik zie stijgende grafieken, hoe komt dat?

Grafiekje 2 en grafiekje 3 (en het vervolg in de post erna) zijn geen aantallen, maar percentages (hoewel, die eerste is eigenlijk een promillage). ;) Als het aantal forumposts per 1000 pageviews stijgt, betekent dat dat het forum minder snel terugloopt dan het gemiddelde.

Voorbeeld:
- week van 1 t/m 7 september 2008: pageviews/dag 14.816.872, forumposts/dag 10.791 = 0,7 posts per 1000 pageviews
- week van 2 t/m 8 augustus 2010: pageviews/dag 2.750.009, forumposts/dag 4.696 = 1,7 posts per 1000 pageviews

Hetzelfde geldt voor het percentage pageviews door gasten: het percentage loopt op, het totaal daalt. Zowel bij gasten (= personen zonder Pf-account plus leden die geen zin hebben om in te loggen) als bij leden daalt het aantal pageviews, maar bij leden daalt het sneller dan bij gasten en daardoor loopt het percentage pageviews door gasten dus op.

Gasten leveren geen content (slechte zaak dus) en het is toch echt duidelijk begonnen in een periode waarin nogal wat werd aangepast op Pf. Ik ben gisteren voor het eerst in bijna een jaar weer eens serieus op stap geweest B) en als Pf viel tijdens een gesprek (een heel stuk minder dan vroeger trouwens) werd er toch wel erg veel geklaagd over juist die aanpassingen, o.a. de fotologo's en de ook voor leden afgeschermde profielen.

Maar ja, officieel volgens Pf kan het allemaal net zo goed toeval zijn en weet niemand waarom de stats toevallig steeds dalen als er nét aanpassingen zijn geweest. :[ (Duidelijk nooit van Occam's scheermesje gehoord. :P)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 juli 2010 om 11:46:
niets is zo makkelijk als anderen lopen af te zeiken. Maar ééns komt het moment, dan ben je zelf aan de beurt. En ik zeg altijd: behandel anderen, zoals je zelf behandelt wilt worden.

(y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Demente Taart op zondag 15 augustus 2010 om 19:32:
waarom de stats toevallig steeds dalen als er nét aanpassingen zijn geweest. :[

Dus conclusie; nimmer iets aanpassen?

Dat kan toch ook niet goed gaan?

Uitspraak van Demente Taart op zondag 15 augustus 2010 om 19:32:
Voorbeeld:
- week van 1 t/m 7 september 2008: pageviews/dag 14.816.872, forumposts/dag 10.791 = 0,7 posts per 1000 pageviews
- week van 2 t/m 8 augustus 2010: pageviews/dag 2.750.009, forumposts/dag 4.696 = 1,7 posts per 1000 pageviews

Ah kijk nu snap ik het... Aandeel forumpostings is hoger op minder pageviews.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dave op dinsdag 17 augustus 2010 om 11:23:
Dus conclusie; nimmer iets aanpassen?

Sommige ontwerpen zijn zó goed, daar moet je gewoon niet meer aanzitten. :D

Bekend voorbeeld is de condensatormicrofoon: uitgevonden in 1916 en na een paar jaar prutsen amper meer verbeterd qua geluidskwaliteit. Ze zijn kleiner geworden, de signaalsterkte is groter en de richtingsgevoeligheid is verbeterd maar veel studio's zweren nog steeds bij die éne oude microfoon van 60, 70 jaar oud. Ik heb vroeger in de A/V-sector gewerkt, heb nog twee ouwe Neumann-microfoons van bijna 40 jaar oud en daar kan geen modern ding tegenop. B)

Het probleem als je van een hobbysite een commercieel bedrijf maakt is: publiek is raar :D ("publiek" als in: klanten van een winkel, leden van een site, publiek op een feest, etc). Er worden miljoenen geïnvesteerd om te kijken hoe het publiek reageert op bv een ander bedrijfslogo en dan nóg blijkt het een enorme zeperd te zijn. Je moet bij wijzigingen dus ontzettend alert blijven en in staat/bereid zijn om een wijziging meteen weer ongedaan te maken, al vond je het zelf nóg zo'n goed idee.

Wijzigen is prima, maar hou je vinger in de buurt van de "Terug"-knop en denk niet (wat op Pf gewoon te vaak is gebeurd) "ze moeten er maar aan wennen", want ze moeten niks. Als je de beleidsvoering van een forum aanpast, de groei staat opeens stil en stort een half jaar later totaal in, dan moet je het niet nog eens 2½ jaar zo laten doorsudderen en zeggen: "dat komt omdat het nu vakantie is". Dan moet je zo snel mogelijk zeggen: "dit werkt niet, we doen het weer op de oude manier, sorry voor de overlast." ;)

Maar ja, sommige bedrijven gaan nog liever over de kop dan toe te geven dat ze iets verkeerd hebben gedaan. :')

PS. nog even over iets waar we het al eerder over hebben gehad: ik heb op Wooferland van diverse mensen gehoord dat ze amper nog foto's kijken "sinds er van die enorme vignetten op staan". ("Vignetten"? Oja, logo's. :P) Vooral veel oude (kleinere) foto's vonden ze "echt totaal verpest". Gevalletje "Terug"-knop? ;)
laatste aanpassing