Partyflock

Forumonderwerp · 1094832
Waarschuw beheerder
donateur
Gisteravond was er een zitting van een sharia rechtbank in amsterdam.
De Sharia rechtbank hield zitting in zalencentrum De Balie. Volgens de lokale zender AT5 ging het om een eenmalig experiment. Moslims konden een zaak laten behandelen door enkele 'bevoegde shariarechters'

Bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/provinciaal/2010/06/zitting_sharia_rechtbank_verst.html

Geen recht in westerse zin
Het islamitisch recht is geen recht in westerse zin. Er is geen sprake van wetboeken die bedoeld zijn om conflicten te voorkomen en, in het uiterste geval, te beslechten. Sharia is in de eerste plaats een religieuze plichtenleer die het menselijk handelen in wereldse en religieuze zaken bepaalt, zowel in de relatie van mensen onderling als van mens tot God. Hoewel het eindoordeel over het menselijk handelen door de Koran bij God gelegd wordt, omvat de sharia ook sancties om het juiste handelen af te dwingen wanneer daar een maatschappelijk belang mee is gediend.[1]

Ondanks diverse pogingen is de sharia nooit gecodificeerd, waardoor details steeds opnieuw - en soms met tegenstrijdige uitkomst - beredeneerd worden. In plaats van wetboeken gelden oudere uitspraken en juridische traktaten als basis voor rechterlijke beslissingen. De wetenschap die zich met het afleiden van rechtsregels bezig houdt wordt fiqh genoemd. Rechters (qadi) worden niet geacht jurisprudentie en traktaten tot in detail te kennen. Zij fungeren in de eerste plaats als arbiters. Komen zij er zelf niet uit, dan doen zij een beroep op een rechtsgeleerde (faqih), die op basis van de bronnen (Koran, soenna, idjma – overeenstemming van rechtsgeleerden – en qiyas – analogie –) een fatwa afgeeft.

vindt jij dat men dit moet mogen in nederland, of vindt jij dat de nederlandse rechtbanken genoeg kennis in huis hebben om zaken te behandelen die te maken hebben met de islam?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Gaat beetje lastig worden, want dan moet je met terugwerkende kracht tienduizenden handen af gaan hakken.

Waarschuw beheerder
Goh.. Zijn die debielen van voorpost toch nog ergens goed voor..
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van mickey'D op woensdag 9 juni 2010 om 12:24:
vindt jij dat men dit moet mogen in nederland, of vindt jij dat de nederlandse rechtbanken genoeg kennis in huis hebben om zaken te behandelen die te maken hebben met de islam?

Er moeten sowieso geen zaken worden behandeld die vooral te maken hebben met de islam.
Dat is toch bullshit? Wij hebben zelf een rechtssysteem en die moet gewoon altijd worden gebruikt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op woensdag 9 juni 2010 om 12:27:
Goh.. Zijn die debielen van voorpost toch nog ergens goed voor..

goh ... GS bezoeker?

Waarschuw beheerder
+1
(permanent verbannen)
Uitspraak van Leon º²º op woensdag 9 juni 2010 om 12:29:
Er moeten sowieso geen zaken worden behandeld die vooral te maken hebben met de islam.

Tuurlijk wel. De islam is een misdrijf, net als andere religies!
Waarschuw beheerder
+1
NEE zijn ze helemaal gek geworden ..oprotten met dat kutgeloof

Waarschuw beheerder
prima

alleen voor moslims dan
Waarschuw beheerder
donateur
Ze mogen best een sharia rechter raadplegen. Alleen heeft die niets te zeggen hier :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 juni 2010 om 12:30:
goh ... GS bezoeker?

jij dus ook?
Waarschuw beheerder
Sure why not, wie wil 'r met mij een nihilisten rechtbank starten ?

Waarschuw beheerder
:lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 juni 2010 om 12:33:
alleen voor moslims dan

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 9 juni 2010 om 12:26:
Gaat beetje lastig worden, want dan moet je met terugwerkende kracht tienduizenden handen af gaan hakken

Waarschuw beheerder
vindt jij dat men dit moet mogen in nederland

Nee ik vind dat men maar genoegen moet nemen met het nederlandse rechtssysteem

Waarschuw beheerder
zou toch mooi zijn, de moslim stenigen en de nederlander staat met 2 tientjes boete weer buiten :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 juni 2010 om 12:42:
zou toch mooi zijn, de moslim stenigen en de nederlander staat met 2 tientjes boete weer buiten

moet je het wel boem pats met een dikke zwerfkei doen, met kiezelsteentjes is zo'n tijdsverspilling...
Waarschuw beheerder
donateur
zou toch mooi zijn, de moslim stenigen en de nederlander staat met 2 tientjes boete weer buiten

die's goed idd :lol:

Waarschuw beheerder
hoe ze het doen zoeken ze maar uit

misschien is het nog beter dat ze dan iedere religieuze zo berechten :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~ Sissy ~ :sadrose: op woensdag 9 juni 2010 om 12:34:
jij dus ook?

klopt

zijn reactie is praktisch hetzelfde als enkele gsers

zijn er wel meer geweest hier die copy pasten van andere sites 8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
mwoh....

k ben dr dan eerder voor om christenen te kruisigen :lol:
Waarschuw beheerder
Ja maar mensen dit is natuurlijk onwerkbaar hè :O volgens de sharia mogen ze bepaalde dingen wel die ze niet mogen volgens ons wetboek :O als ik ze om zon feitje wil aanklagen zeggen ze me vast van.. jea uuh ze gaan me niet berechten @ sharia ... ik mag dat doen

dan denk ik van fok u... gaat maar mee naar nederlandsche rechtbank...

dus dan euhm, kennen ze berecht worden volgens zowel sharia en rechtbank...
no way dat ze alleen maar zich hoeven te verantwoorden voor alleen sharia ... :/

Waarschuw beheerder
+1
vindt jij dat men dit moet mogen in nederland,

nee geen islamistisch recht in Nederland, nu niet en nooit niet!
Waarschuw beheerder

:respect:

Waarschuw beheerder
Goed!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Gisteravond was er een zitting van een sharia rechtbank

Waren er kluisjes?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 juni 2010 om 12:33:
prima

alleen voor moslims dan

Inderdaad, sharia wetgeving voor moslims :respect:

En nou die handjes... de lucht in... lalalalalalalalalalaaaa....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 9 juni 2010 om 12:46:
mwoh....

k ben dr dan eerder voor om christenen te kruisigen :lol:

marxisten (y)
Waarschuw beheerder
en van je hophophop

gekleurde vodden op je kop :woop:

Waarschuw beheerder
alle gelovige "zuiveren"

oh dat mag ik niet zeggen natuurlijk

alle ongelovige "zuiveren"

mag wel?
Waarschuw beheerder
-1
ff jewwy de forumnazi bellen
Waarschuw beheerder
zou toch mooi zijn, de moslim stenigen en de nederlander staat met 2 tientjes boete weer buiten :lol:

:roflol: In dat opzicht,,

vindt jij dat de nederlandse rechtbanken genoeg kennis in huis hebben om zaken te behandelen die te maken hebben met de islam?

Echt hoor hypocriete kebabeters, lopen ze te zeiken dat ze niet worden geaccepteerd in de maatschappij en dat ze erbij willen horen maar intussen allerlei aparte partijen, organisaties en zelfs moslim-only wetten oprichten. Wees gewoon een Nederlander en leef volgens de Nederlandse maatschappij. Als Nederland een wet zou maken voor alleen Nederlanders is het weer racistisch/discriminatie gejank.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Carnophage op woensdag 9 juni 2010 om 12:34:
Ze mogen best een sharia rechter raadplegen. Alleen heeft die niets te zeggen hier

Ja precies ik zie het nut dan ook helemaal niet :lol: laat ze lekker doen lekker belangrijk (Y)

Joodse mensen die hebben dat toch ook appart ofzo?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van ~ Sissy ~ :sadrose: op woensdag 9 juni 2010 om 13:10:
marxisten

Die zijn ook kut maar nog net niet zo kut als gelovigen.

Gelovigen, bontkraagjes, VVD-ers en CDA-ers gewoon allemaal naast elkaar opknopen (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 juni 2010 om 13:35:
Joodse mensen die hebben dat toch ook appart ofzo

daar moeten de mensen van vlees en bloed apart zitten van de viswijven :jaja:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 juni 2010 om 13:35:
Joodse mensen

houden hun geloof prive, gaan geen mensen proberen te bekeren, en hebben zich altijd goed gedragen in het land waar ze te gast zijn.

(y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 9 juni 2010 om 13:41:
houden hun geloof prive, gaan geen mensen proberen te bekeren, en hebben zich altijd goed gedragen in het land waar ze te gast zijn.

israel :cry:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 9 juni 2010 om 13:41:

Daar gaat het toch niet om :S
Je hebt het nu over Jehova's btw :lol:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 juni 2010 om 13:39:
daar moeten de mensen van vlees en bloed apart zitten van de viswijven

:lol: ik dacht dat hun ook iets met hun rechtspraak hadden maar ik zal me wel vergist hebben dan !

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 juni 2010 om 13:46:
Daar gaat het toch niet om

Gaat het wel om. Geloven doen ze maar lekker onder elkaar, rot op met die crap ik hoef er niks mee te maken te hebben.

Moslims en christenen hebben altijd zendingswerk gedaan, dus hun religie aan anderen opgedrongen, joden niet, die maken het juist zo moeilijk mogelijk voor niet-joden om jood te worden.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 juni 2010 om 13:43:
israel

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 9 juni 2010 om 13:48:

tegen moslims en wel dat zieke volk steunen :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik heb niks tegen Joden omdat ze ons niet lastig vallen met hun religiecrap. Bovendien zijn het beschaafde mensen, veelal liberaal, liberaler dan christenen en moslims.

En k ben niet anti-oorlog. K ben alleen anti-oorlog zolang er niks te halen valt voor ons, of zolang de oorlog gevoerd wordt tegen good guys. Geitenneukende, vrouwtikkende, muziekverbiedende, Jihaadmickeymouseverzinnende relibarbaren vs westerlingen betekent bijna altidj dat ik aan de kant van de westerlingen sta.

Behalve als het Yanks zijn. Maar das omdat die anderen voor hun laten vechten, Israel doet het zelf (y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dat volk daar is net zo smerig als die moslims :lol:

en daarnaast is wilders er fan van dus kan er al niet veel goed aan zijn

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 9 juni 2010 om 13:47:
Gaat het wel om. Geloven doen ze maar lekker onder elkaar, rot op met die crap ik hoef er niks mee te maken te hebben

Ik heb nog nooit een moslim aan de deur gehad die mij het geloof kan opdringen ook geen katholiek of protestants iemand btw, dat zijn toch echt de Jehova's hoor :/

maar daar gaat deze discussie toch helemaal niet om ?? :lol:

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 9 juni 2010 om 13:52:
Ik heb niks tegen Joden omdat ze ons niet lastig vallen met hun religiecrap. Bovendien zijn het beschaafde mensen, veelal liberaal, liberaler dan christenen en moslims.

Vind je? ik moet zeggen dat ik van geen enkele religie last heb eigenlijk !

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 9 juni 2010 om 13:52:
vrouwtikkende,

Hoe denk je dat joodse vrouwen leven die hebben ook weinig te vertellen althans de orthodoxe joden dan niet allemaal natuurlijk
Dit geld ook voor moslims en christenen overigens.

Ik zou me als ik jou was eens gaan verdiepen in het Joodse geloof want je slaat de plak hier echt in mis..

hoe bedoel je over 1 kam :/

dacht je trwns dat ongelovige hun vrouwen niet in mekaar mepte of wel?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 juni 2010 om 13:54:
dat volk daar is net zo smerig als die moslims

Nope. In Israel kan je gewoon over straat gaan als vrouw zijnde terwijl je normaal gekleed gaat. Krijg je geen zweepslagen als je ongetrouwd sex hebt. In Israel zijn gewoon outdoor dance events, wordt alcohol geschonken. Kan je alle TV-zenders ontvangen zonder dat ze de hersens uit je kop schieten. Kan je stemmen, en de verkiezingen verlopen er eerlijk.

De emancipatie van vrouwen is in Israel trouwens volledig afgerond, ze zijn er zelfs dienstplichtig. Dat hele land is een voorbeeld voor ons hoe het moet.

Zelfs de Arabieren in Israel hebben parlementsleden, en die zijn vrijgesteld van dienstplicht omdat Arabieren niet gedwongen mogen worden om tegen Arabieren te vechten.

Owja, nog iets, de Palestijnen zijn geen volk, maar een verzameling Arabisch-achtige volkeren. Die alleen voor 95% religie gemeenschappelijk hebben (er zitten nl ook christenen tussen) en het feit dat ze de kant van de Arabische landen kozen in de Arabisch-Israelische oorlog.

Dus is het terecht dat Israel Gaza aan pakt, ze zijn immers in oorlog, en weigeren om Israel te erkennen en te stoppen het te vernietigen. Dat hebben ze op de West Bank wel gedaan, en kijk daar, de buiken van de mensen op West Bank zijn vol, hun huizen al tijden niet meer in puin geschoten, en de grenzen daar redelijk open, zodat men in Israel kan werken.

Maar nee, zo slim zijn ze bij Hamas niet.

Waarschuw beheerder
probeer je nu israel goed te praten :) hoeft voor mij niet hoor die joden hebben genoeg uitgehaald net als die moslims en eigenlijk iedere doorgedraaid geloof

daarnaast zijn die joden maar in dat gebied gepleurd na de oorlog en ik zou ook niet vrolijk worden als ze ineens komen aanschijten met mensen die dan maar in je tuin komen wonen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 juni 2010 om 14:00:
Vind je? ik moet zeggen dat ik van geen enkele religie last heb eigenlijk !

Ik heb last van de islam, omdat vanuit die religie met enige regelmaat aanslagen worden gepleegd, en das slecht voor de aandelen. Enig idee waar ze jouw (en mijn) pensioen mee vergaren? Juist, met beleggen.
Hoe denk je dat joodse vrouwen leven die hebben ook weinig te vertellen althans de orthodoxe joden dan niet allemaal natuurlijk
Dit geld ook voor moslims en christenen overigens.

Ik zou me als ik jou was eens gaan verdiepen in het Joodse geloof want je slaat de plak hier echt in mis..

hoe bedoel je over 1 kam

dacht je trwns dat ongelovige hun vrouwen niet in mekaar mepte of wel?

Nee, maar als een ongelovige dat doet, krijgt ie eerder last van z'n geweten, want er is geen vliegend spaghettimonster dat gezegd heeft dat je als man zijnde je vrouw mag tikken. Zowel moslims als christenen als joden mogen dit wel, al zijn de joden zo slim geweest om die regels al rond 1200 te herzien, zodat het helemaal niet mag.
Ik heb nog nooit een moslim aan de deur gehad die mij het geloof kan opdringen ook geen katholiek of protestants iemand btw, dat zijn toch echt de Jehova's hoor

Toch gaan gelovigen actief anderen bekeren, moslims en christenen althans. Waarom denk je dat de islam tot in de Filippijnen zit? En dat Zuid Amerika katholiek is, ook de meeste indianen? Die hebben zich echt niet uit eigen beweging bekeerd, die zijn bekeerd door zendelingen.

En nieuwe kerkgenootschappen zoals de baptisten en de Pinkstergemeente, doen echt actief aan zendingswerk, niet aan de deur maar wel in winkelcentra enzo. Das balen (n)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 9 juni 2010 om 12:26:
Gaat beetje lastig worden, want dan moet je met terugwerkende kracht tienduizenden handen af gaan hakken.

:respect: :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 juni 2010 om 14:08:
probeer je nu israel goed te praten

Nee, ik vind het gewoon zwaar terecht wat Israel doet. Hoef ik dus niet eens goed te praten, ik heb echt ontzettend veel respect voor ze dat ze zich zo inhouden, als ik daar het voor het zeggen had gehad was er niet eens meer een Gaza-strook, maar was de Middellandse zee gewoon iets groter geworden.
Waarschuw beheerder
welke debiel heeft dit bedacht... sharia rechtbank in NEDERLAND???

Waarschuw beheerder
dus als ik een stuk van je huis kom afpakken is dat prima omdat ik vind dat het van mij is

het gaat daar een stukje verder natuurlijk maar ze zijn daar in het woongebied van andere gezet en dan verwacht je maar dat die mensen dat pikken?