Lijkt allemaal een goed teken dan ontslagen mensen en opstappen de mensen
Voor even alle duidelijkheid, het hoofd van de Advisory Council of Misuse of Drugs is ontslagen omdat hij in de pers zijn mond heeft opengetrokken over het feit dat de regering zijn advies volledig in de wind heeft geslagen (ACMD is een overheidsorgaan die juist dient om politiekers advies te geven ivm drugsclassificering) met betrekking tot de classificering van Cannabis. Volgens mij is men overal in de wetenschappelijke wereld wel eens met deze heer zijn stellingen. Het probleem is dat hij zijn mening geeft op basis van wetenschappelijk bewijs en dat wouden de politiekers niet.
ja die cijfers zullen ook vast wel kloppen dan Begrijp me niet verkeerd, ik wil Mephedrone niet verdegigen of zeggen dat dat het ongevaarlijk is.
Maar cijfers gepubliceerd door een "onafhankelijk" onderzoeks- en advies bureau in opdracht van de overheid neem ik altijd met een pak zout...
Dus ja, lees je een beetje in voor zo flauwe reacties. Het eerste rapport is niet van een onafhankelijk onderzoeksbureau. Door zijn ontslag is hij nu een onafhankelijk bureau gestart volledig LOS van de regering zodat hij juist open kan communiceren. (Hij is voorstander van het openbaar verkopen van xtc in kleine hoeveelheden in dancings en op feesten en dat wilt de Engelse regering uiteraard niet horen uit iemand zijn mond wat voor de regering werkt) Hij is dus niet ontslaan door twijfel over zijn onderzoek, maar omdat de wetenschap wat anders zei als dat men wou horen en hij hier een iets te grote mond over opentrok. David Nutt was trouwens enorm TEGEN het mephedrone verbod dat zopas is doorgekomen in Engeland.
Anyway beter wat inlezen over de zaak voor onzin reacties

(Het ging trouwens over het aantal doden in Engeland ivm MDMA, niet over Mephedrone in dat onderzoek.) De 27 doden van Mephedrone zijn meer de berichten van de krant en zijn onafhankelijk bureau zegt juist dat bij geen enkele van die doden bewezen is dat deze door mephedrone zijn gestorven.
Hier vind je veel berichtgeving errond:
http://twitter.com/ProfDavidNutt