Partyflock

Forumonderwerp · 1082902
2 volgers · 36213x bekeken
Waarschuw beheerder
Wat vind iedereen van mephedrone? hebben mensen ook al vervelende bijwerkingen zelf meegemaakt? ik hoor een hele hoop over blauwe knieën en ellebogen maar nog niemand die het zelf heeft meegemaakt? dus ik vraag me af of het gewoon weer bangmakerij is of dat het echt bestaat.
zet hier je ervaringen neer =)
Waarschuw beheerder
mephedrone is toch meow meow?

laatst ook gehad, was echt super leuk. geen nare bijwerkingen of zo.

ik wil meer :lol: :honger:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op donderdag 8 april 2010 om 10:05:
True, maar dan moet het hele beleid ten aanzien van drugs ook veranderen. Er zullen altijd 'n paar mensen zijn die zich niet in de hand kunnen houden, dat risico wil 'n overheid dan weer niet nemen. Aan de andere kant denk ik dat legalisering op lange termijn leidt tot dezelfde mate van misbruik als die je nu ziet bij alcohol.

Dat is inderdaad, maar iedereen heeft toch het recht met zijn eigen lichaam te doen wat hij wilt. Blijkbaar is paardrijden gevaarlijker als eens een xtc pilletje slikken, dan zou paardrijden ook maar verboden moeten zijn. Wanneer men duidelijk maakt wat voor schade iets aanricht zoals bijvoorbeeld bij sigaretten, dan ligt het probleem toch bij de eindgebruiker die dit risico neemt. Nu is het zeer moeilijk om eerlijke en wetenschappelijke informatie te vinden, wat het uiteraard niet makkelijker maakt voor jongeren. Er zijn zovele dingen in het leven die veel schadelijker en gevaarlijker zijn dan het merendeel van de drugs op de markt, en dat mag ook allemaal. Bij correcte informatie zijn dit berekende risico's. Het is zowiezo een hoop onzin uiteraard dat overheden deze risico's niet willen nemen, ze doen het namelijk al met alcohol en tabak, en kijk maar eens naar de sterfte cijfers van deze 2 drugs. Het draait gewoon om politiek en om stemmen. Toch al goed dat Nederland 1 partij heeft die durft te zeggen dat een drug als mdma anders gereguleerd moet worden. (D66)

Als je je erin gaat verdiepen merk je dat wat David Nutt zou willen wel allemaal zeer realistisch is in termen van volksgezondheid. In Engeland werkt men nu met klasse A, B en C in drugs. Hij pleit bijvoorbeeld ook voor een klasse D waarin nieuwe drugs zouden komen zoals Mephedrone die dan gereguleerd maar onder goed toezicht verkocht kunnen worden tot er wetenschappelijk onderzoek heeft plaatsgevonden naar de schadelijkheid. Ook wilt hij dat de classificering zou gaan plaatsvinden op basis van relatieve schadelijkheid en niet op de mening van politiekers. In zo een classificering zou Heroïne en Cocaïne nog steeds verboden blijven wegens hun grote schadelijkheid en verslavingskans. Alleszins zou volgens hem MDMA best in kleine hoeveelheden in clubs verkocht mogen worden en zou de classificering ervan moeten verlaagd worden. Hetzelfde geldt voor Cannabis, zijn advies toen hij nog als adviseur werkte voor de regering was om Cannabis naar een lagere klasse te verplaatsen, in de plaats van te luisteren heeft de regering juist besloten Cannabis hoger te classificeren. Ik vind het alleszins geweldig dat er een orgaan komt dat fondsen heeft en wetenschappers die hun tijd en energie kunnen gaan stoppen in het wetenschappelijk analyseren van schadelijkheid van bepaalde drugs, eindelijk wat informatie die niet als propaganda tegen drugs hoeft gezien te worden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van DarkBeatz op donderdag 8 april 2010 om 19:26:
Toch al goed dat Nederland 1 partij heeft die durft te zeggen dat een drug als mdma anders gereguleerd moet worden. (D66)

GroenLinks en SP zijn ook voorstanders van herziening van het drugsbeleid.

Hij pleit bijvoorbeeld ook voor een klasse D waarin nieuwe drugs zouden komen zoals Mephedrone die dan gereguleerd maar onder goed toezicht verkocht kunnen worden tot er wetenschappelijk onderzoek heeft plaatsgevonden naar de schadelijkheid.

Lijkt me niet zo'n goed plan, juist omdat bepaalde effecten en/of bijwerkingen nog niet aangetoond zijn. Niet iedere stof kan zomaar gebruikt worden. Ik denk dat er 'n goede balans gevonden zou moeten worden tussen goed bereikbare voorlichting en niet teveel positieve berichtgeving. Positieve berichtgeving stimuleert meer mensen om te gebruiken.

Blijkbaar is paardrijden gevaarlijker als eens een xtc pilletje slikken, dan zou paardrijden ook maar verboden moeten zijn

Die vergelijking klopt gewoon niet. ;)

Dat is inderdaad, maar iedereen heeft toch het recht met zijn eigen lichaam te doen wat hij wilt.

Het is prima als je weet waar je mee bezig bent, maar een deel van de bevolking is niet in staat om te gaan met hun vrijheid, wat in mijn ogen leidt tot verschillende problemen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kellogs:facepalm: op donderdag 8 april 2010 om 11:53:
mephedrone is toch meow meow?

laatst ook gehad, was echt super leuk. geen nare bijwerkingen of zo.

ik wil meer

Jij was toch ook al een behoorlijke tijd gestopt met dope? ;) :lol:

Uitspraak van d a v i d o f f :[ op donderdag 8 april 2010 om 21:43:
Blijkbaar is paardrijden gevaarlijker als eens een xtc pilletje slikken, dan zou paardrijden ook maar verboden moeten zijn

Allebei gedaan, helaas :D whehe een xtc pil gaat tenminste niet keihard op je voetje staan en stinkt niet naar stront (sommige mensen die er teveel van pakken wellicht wel, maar das weer een ander verhaal)
Maar beetje kromme vergelijking, nietwaar?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pixiedust(6) op donderdag 8 april 2010 om 21:49:
Jij was toch ook al een behoorlijke tijd gestopt met dope?

dat is toch geen harddrugs?

Waarschuw beheerder
Verslaafden ontkennen altijd hun verslaving 8)...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 april 2010 om 22:28:
Verslaafden ontkennen altijd hun verslaving

oh shit ben ik zo doorzichtig :'(

8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Kellogs:facepalm: op donderdag 8 april 2010 om 22:40:
8)

Mephedrone schijnt ook lekker met acid te combineren, pussy flipping heet dat. B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op donderdag 8 april 2010 om 22:44:
Mephedrone schijnt ook lekker met acid te combineren, pussy flipping heet dat

Je kan mephedrone ook pluggen, shitty kitten heet dat. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pixiedust(6) op donderdag 8 april 2010 om 21:49:
Allebei gedaan, helaas whehe een xtc pil gaat tenminste niet keihard op je voetje staan en stinkt niet naar stront (sommige mensen die er teveel van pakken wellicht wel, maar das weer een ander verhaal)
Maar beetje kromme vergelijking, nietwaar?

Misschien, maar er sterven in Engeland jaarlijks meer mensen tijdens het paardrijden als met XTC, ook zijn er vele malen meer ziekenhuisopnames ten gevolge van paardrijden dan met XTC. Het mag dan wel een rare vergelijking zijn, maar het is er wel eentje die klopt.

Die vergelijking klopt gewoon niet.

Klopt dus wel, in het onderzoek naar de schadelijkheid van xtc is dit naar boven gekomen. Is geen uitspraak van mijzelf maar van wetenschappers op basis van de geregistreerde cijfers. (Het zijn trouwens gemiddeld een 30 doden per jaar met paardrijden in Engeland, het ziekenhuisopnames was vele malen hoger)

[video]http://www.youtube.com/watch?v=bCChf2WHNE4&feature=related[/video]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DarkBeatz op donderdag 8 april 2010 om 23:05:
maar er sterven in Engeland jaarlijks meer mensen tijdens het paardrijden als met XTC

Er wordt ook meer aan paardrijden gedaan in Engeland dan in Nederland. :rot:

Uitspraak van I.L.L. © op donderdag 8 april 2010 om 23:05:
Je kan mephedrone ook pluggen, shitty kitten heet dat. ;)

:lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op donderdag 8 april 2010 om 23:07:
Er wordt ook meer aan paardrijden gedaan in Engeland dan in Nederland.

Er sterven in Engeland meer mensen aan paardrijden... dan er sterven in Engeland aan xtc.

Hij is gewoon correct hoor (y) En wat hij zegt is mooi, zij hebben de wetenschap erachter gedaan, met veronderstellingen komen zonder enige achtergrond erachter is beetje jammer. Daar hebben we politiekers voor :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DarkBeatz op donderdag 8 april 2010 om 23:13:
Er sterven in Engeland meer mensen aan paardrijden... dan er sterven in Engeland aan xtc.

Ik maakte 'n grapje ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kellogs:facepalm: op donderdag 8 april 2010 om 22:23:
dat is toch geen harddrugs?

ik maak geen onderscheid tussen hard en soft, druks= druks :9 en deze is nog fucking snel neurotoxisch ook
Waarschuw beheerder
Er zijn zovele dingen in het leven die veel schadelijker en gevaarlijker zijn dan het merendeel van de drugs op de markt, en dat mag ook allemaal.

Gewoon thuis blijven en niets doen... Kun je ook niets illegaals/fout/hinderlijks of wat dan ook doen :lol: !!!

paardrijden gevaarlijker als eens een xtc pilletje slikken

Die vergelijking klopt gewoon niet

Wat dacht je dan van de vergelijking tussen het vallen van kokosnoten uit bomen en aanvallen op mensen van haaien... Toch vallen er meer doden door kokosnoten dan door haaien, terwijl deze prachtige dieren als levensgevaarlijk worden beschouwd en daardoor "maar afgemaakt moeten worden". Sorry, maar ik maar liever een kokosnoot af dan een haai :lol: !
Waarschuw beheerder
Ja maar bij lang niet alle kokosnoten die op mensen vallen raakt er iemand gewond. Bij een aanval van een haai raak je als je geluk hebt alleen maar gewond.
Net als in het verkeer, in een vliegtuig ben je veel veiliger dan in een auto maar je kan beter met een auto crashen dan met een vliegtuig :)
Waarschuw beheerder
donateur
Hoe groot is de kans dat je gestoken wordt door zo'n Steve Irwin-rog? :')

Waarschuw beheerder
hoelang doen jullie gemiddeld met een grammetje van dit spul ? :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 april 2010 om 13:34:
hoelang doen jullie gemiddeld met een grammetje van dit spul ?

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren :lol: !!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Maat van me heeft gister Mephedrone gebruikt. Ging niet fijn. Was eens maar nooit meer.
Heb gezien hoe hij ging, hoef het niet meer te proberen ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DarkBeatz op donderdag 8 april 2010 om 23:05:
Misschien, maar er sterven in Engeland jaarlijks meer mensen tijdens het paardrijden als met XTC, ook zijn er vele malen meer ziekenhuisopnames ten gevolge van paardrijden dan met XTC. Het mag dan wel een rare vergelijking zijn, maar het is er wel eentje die klopt.

Deze conclusie mag niet zo plat getrokken worden. Jaarlijks sterven er meer mensen aan autorijden dan vliegen.
Dat is correct. Maar daar staat tegenover dat er dagelijk 100x of misschien wel 1000x meer mensen autorijden, dan
dat er mensen vliegen. Als dit bij paardrijden ook zo is, dan gebeuren er inderdaad meer ongelukken dan met xtc.
Maar men verteld niets over het percentage. Als er jaarlijks 1 miljoen mensen paardrijden, dan is 30 doden procentueel
gezien minder heftig als 10 doden bij xtc met maar 250.000 gebruikers. (Het is maar een voorbeeld he!)

De wetenschapper uit het filmpje zegt dat er frequenter ongelukken gebeuren met paardrijden dan met xtc. Als iemand een
hand kneust of breekt, ga je naar de dokter en word hier melding van gemaakt. Ben je een avondje thuis aan de xtc gegaan
en werd je misselijk en daarna 3 dagen ziek, dan zal je dit niet aangeven. In hoeverre zijn de cijfers uit het onderzoek
dan legitiem?? Het is een leuke conclusie om te trekken, maar verre van terecht.
donateur
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op donderdag 8 april 2010 om 22:44:
Mephedrone schijnt ook lekker met acid te combineren, pussy flipping heet dat. B)

:lol:

Guess what..in Engeland sterven sowieso meer mensen :vaag: om er nog maar een vergelijking bij te halen :lol:

Waarschuw beheerder
Engelsen zijn mongolen die niet met drank en drugs om kunnen gaan :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Q-Base Marc-O op vrijdag 9 april 2010 om 16:25:
Deze conclusie mag niet zo plat getrokken worden. Jaarlijks sterven er meer mensen aan autorijden dan vliegen.
Dat is correct. Maar daar staat tegenover dat er dagelijk 100x of misschien wel 1000x meer mensen autorijden, dan
dat er mensen vliegen. Als dit bij paardrijden ook zo is, dan gebeuren er inderdaad meer ongelukken dan met xtc.
Maar men verteld niets over het percentage. Als er jaarlijks 1 miljoen mensen paardrijden, dan is 30 doden procentueel
gezien minder heftig als 10 doden bij xtc met maar 250.000 gebruikers. (Het is maar een voorbeeld he!)

De wetenschapper uit het filmpje zegt dat er frequenter ongelukken gebeuren met paardrijden dan met xtc. Als iemand een
hand kneust of breekt, ga je naar de dokter en word hier melding van gemaakt. Ben je een avondje thuis aan de xtc gegaan
en werd je misselijk en daarna 3 dagen ziek, dan zal je dit niet aangeven. In hoeverre zijn de cijfers uit het onderzoek
dan legitiem?? Het is een leuke conclusie om te trekken, maar verre van terecht.

Misselijk en 3 dagen ziek van xtc? Ja ok misselijkheid komt wel voor bij het opkomen van de mdma. Maar er 3 dagen ziek van zijn, dan denk ik dat iemand toch een ander stofje heeft gebruikt. (zowiezo is het vergelijken van een gebroken hand met wat misselijkheid een beetje een kromme vergelijking ivm schadelijkheid) Ik heb geen zin om het aantal xtc gebruikers op te gaan zoeken in Engeland en dan ook het aantal paardrijders om een relatieve vergelijking te maken. Dat hebben deze wetenschappers al gedaan voordat ze zo een vergelijking maken, dus dit klopt wel gewoon.

Ivm met je voorgaande post, ik ga ook nog niet aan de mephedrone, voor mij is het een nog te weinig onderzocht goedje.

Waarschuw beheerder
Er sterven in Engeland meer mensen aan paardrijden... dan er sterven in Engeland aan xt

oke dan ga ik wel paarden slikken :vaag:

wat een bizarre vergelijking
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DarkBeatz op vrijdag 9 april 2010 om 16:57:
Misselijk en 3 dagen ziek van xtc? Ja ok misselijkheid komt wel voor.......

Tis maar een voorbeeld. Gaat om de essentie. Cijfers kunnen soms niet zomaar naast elkaar gezet worden.
Men schrijft het soms zodanig, om er een bepaald doel mee te bereiken. Deze man (uit het filmpje) zet zich al
jaren af tegen het drugsbeleid in Engeland. Door de cijfers op een dergelijke (simpele) manier tegen elkaar te zetten,
lijkt het alsof xtc onschuldiger is, dan paardrijden. Deels dus de waarheid, maar als je critisch kijkt, ook weer niet.
Maar goed... Klaar met de discussie.

OT:

Er zijn ook een hoop mensen die Mephedrone als erg leuk ervaren. Dus de twijfel blijft wel bestaan.
Schrok alleen wel even toen die maat van me niet zo goed ging. Al vond het hij het achteraf dat het wel oke ging... :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op vrijdag 9 april 2010 om 16:44:
Guess what..in Engeland sterven sowieso meer mensen

Ja idd, dus kan je beter in Nederland wonen want hier sterven er minder per jaar. Oftewel Nederland is veiliger dan Engeland

Als vervoersmiddel kan je het beste een driewieler gebruiken want uit officiële cijfers is gebleken dat er weinig volwassenen sterven op een driewieler. Zowel in Engeland als Nederland. Wel moet je als je in Engeland op een driewieler rijdt, opletten dat je links blijft rijden anders schiet het sterftecijfer alsnog omhoog.

Qua tijdsverdrijf in het weekend kan je het beste een liter bleekmiddel in je neus drukken i.p.v. drugs, hier is namelijk nog nooit iemand aan gestorven.

:rot: pff.. wat een zinloze discussie

Waarschuw beheerder
Uitspraak van I.L.L. © op vrijdag 9 april 2010 om 17:59:
Wel moet je als je in Engeland op een driewieler rijdt, opletten dat je links blijft rijden anders schiet het sterftecijfer alsnog omhoog.

:roflol: :roflol:
Waarschuw beheerder
Ik wil toch DarkBeatz nog even bedanken voor zijn zinnige input !

Je kan op iedere slak zout leggen maar de algemene strekking lijkt me toch wel duidelijk.
Regeringen hebben een andere agenda en zullen objectieve berichtgeving, als het in tegenspraak is
met het huidige beleid, proberen tegen te spreken of te bagetaliseren...(om het eventueel 20 jaar na dato toch weer recht
te lullen....lol) !
Het strookt niet met de praktijk van alcohol- / en tabakverkoop. Met deze middelen weten sommigen ook niet om te gaan !

Essentieel is denk ik ; in hoeverre mag de overheid beslissen wat je wel en wat je niet mag doen. Persoonlijk vind ik dat de invloedsfeer van het huidige beleid al aardig dicht de privésfeer begint te benaderen... :(
donateur
Verkrijgbaar blijft het allemaal toch wel dus in essentie veranderd er weinig als je het echt wil, behalve dat het niet in een shop te kopen is en het officieel niet mag.

De algemene strekking is duidelijk en ben ik het ook niet mee oneens..maar je kunt los daar van natuurlijk wel vergelijkingen maken die niet helemaal opgaan ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van I.L.L. © op vrijdag 9 april 2010 om 17:59:
Wel moet je als je in Engeland op een driewieler rijdt, opletten dat je links blijft rijden anders schiet het sterftecijfer alsnog omhoog.

Zou rechts niet veiliger zijn? Dit in verband met het zien aankomen van tegemoetkomend verkeer en de mogelijkheid om nog snel de berm in te duiken. 't Lijkt me echt minder om het Britse sterftecijfer te verrijken met de grille van 'n vrachtwagen in je nek. :\
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op zaterdag 10 april 2010 om 08:54:
Zou rechts niet veiliger zijn? Dit in verband met het zien aankomen van tegemoetkomend verkeer en de mogelijkheid om nog snel de berm in te duiken. 't Lijkt me echt minder om het Britse sterftecijfer te verrijken met de grille van 'n vrachtwagen in je nek.

Hehe zit ook weer wat in idd (y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
kut politiek :loser: een grote kut theorie
eenigste wat die mensne hebben gesdaan is studeren verder geen leven gehad :lol: of concrete ervaring
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 11 april 2010 om 15:26:
eenigste wat die mensne hebben gesdaan is studeren verder geen leven gehad of concrete ervaring

Of je gestudeerd hebt, zegt niets over je levens- en/of werkervaring.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van I.L.L. © op zondag 11 april 2010 om 15:48:
Of je gestudeerd hebt, zegt niets over je levens- en/of werkervaring.

+1

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 11 april 2010 om 15:26:
kut politiek :loser: een grote kut theorie
eenigste wat die mensne hebben gesdaan is studeren verder geen leven gehad :lol: of concrete ervaring

Met dit soort zinsconstructies zou ik het sowieso niet echt proberen om serieus een punt te maken.
Waarschuw beheerder
Om nog even terug te komen op dat gezever over die vergelijking met paardrijden.

Professor Nutt wrote: "Drug harm can be equal to harms in other parts of life. There is not much difference between horse-riding and ecstasy."

The professor said horse-riding accounted for about 10 deaths a year and was associated with more than 100 road accidents. He went on: "This attitude raises the critical question of why society tolerates - indeed encourages - certain forms of potentially harmful behaviour but not others such as drug use."

bron: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk/7876425.stm

Misschien dat de manier waarop zijn vergelijking bedoelt is wat duidelijker is met de originele quote :-D (Een online versie van het volledig artikel uit het Journal of Psychopharmacology kan ik jammer genoeg niet vinden)
Waarschuw beheerder
weer ff ontopic, gisteren voor de vierde keer in 1.5 maand ofzo gedaan en ik moet zeggen dat het niet echt veel meer deed behalve die buzz die je normaal na de piek krijgt.
nja ik weet het eigenlijk niet precies, na een pilletje wat coke kristallen en meph wist ik zowiezo niet meer wat er op dat moment zn werk deed XD
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bloemist op maandag 12 april 2010 om 00:44:
na een pilletje wat coke kristallen en meph wist ik zowiezo niet meer wat er op dat moment zn werk deed XD

Zowiezo niet zo goed om coke te gaan lopen mengen met oa MDMA, ik neem aan ook niet met Mephedrone. Het is door zulke combi's dat er ongelukken gebeuren (n).
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DarkBeatz op zondag 11 april 2010 om 23:27:
Misschien dat de manier waarop zijn vergelijking bedoelt is wat duidelijker is met de originele quote :-D (Een online versie van het volledig artikel uit het Journal of Psychopharmacology kan ik jammer genoeg niet vinden)

Ik snapte het punt wel hoor. ;) Er zijn genoeg sporten en activiteiten waar risico's aan verbonden zijn, bij sommige hoger dan andere. Drugs zitten gewoon in een raar hoekje wat maatschappelijke acceptatie betreft. Je krijgt mensen ook niet aan hun verstand gepraat dat iemand die op normale wijze MDMA gebruikt, dat zijn/haar gebruik helemaal niet zo problematisch is als sommige instanties ons doen geloven. De acceptatie wat betreft gebruik en vaak misbruik van alcohol is enorm krom, maar het is zo gegroeid met de jaren.

Ik ben enorm benieuwd waar we over 50, of bijvoorbeeld 100 jaar vanaf nu zouden staan wat betreft maatschappelijk oordeel ten aanzien van genotsmiddelen.
Waarschuw beheerder
Ik kreeg dit weekend ineens een berichtje van iemand van de volkskrant of ik wat vragen wilde beantwoorden over meow xD haha

Waarschuw beheerder
Vooral doen, inclusief foto en PF link :lol:.
Waarschuw beheerder
donateur
Ben benieuwd hoe gekleurd de berichtgeving zal zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op maandag 12 april 2010 om 13:39:
hoe gekleurd

De volkskrant is over het algemeen wat linkser dus wat drugs betreft zal het niet te negatief zijn denk ik.

Volgens mij is het artikel al geplaatst trouwens: http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1368375.ece/Populaire_partydrug_miauw_miauw_baart_Europa_zorgen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van I.L.L. © op maandag 12 april 2010 om 19:00:
De volkskrant is over het algemeen wat linkser dus wat drugs betreft zal het niet te negatief zijn denk ik.

Dat is ook zo, maar toch. Nja, aan de andere kant is onze kant van het verhaal ook gekleurd. ;P Geen slecht artikel, maar het gaat niet echt in op de discussie die er nu gaande is wat betreft die sterfgevallen.
Waarschuw beheerder
ben benieuwd! van het weekend een grammetje op de kop getikt maar nog niks van gehad!