Partyflock

Forumonderwerp · 1081988
ik kom uit de toekomst :jaja:

lig lichtjaren voor op jullie

In de toekomst?? :/

Ik ben van mening dat ze dat al kunnen.. Alleen jij en ik mogen dat nog niet weten.. ;)

En er zijn signalen die mijn vermoedens bevestigen..

maar relatief is niet altijd tijd

Nou nee, tijd is geen materie. Tenminste hangt ervan af in welke context je "materie" plaatst.

Tijdreizen kan je bij de NS

Kost je heel veel tijd (y)
Tijdreizen kunnen we al lang. hoe sneller je beweegt hoe langzamer je tijd gaat.

Tijd kan als 4de dimensie worden gezien (hoogte,breedte,lengte en dan tijd)
Het begrip ruimte en tijd is onstaan tijdens de oerknal.
Je kan bewegen in de ruimte maar niet in de tijd.
Wij gebruiken tijd om een moment na een ander moment te laten plaatsvinden.

Dus ik denk dat het onmogelijk is om door de tijd te reizen.
Net als dat het niet mogelijk is om sneller dan het licht te gaan.

Er bestaat wel een theorie die het mogelijk maakt om te reizen van A naar B in de ruimte,zonder daar een cm voor te moeten afleggen.
Ik bedoel hiermee het concept Wormgat:

Aangezien de ruimte gekromd is volgens Einstein,zou het een mogelijkheid kunnen zijn.
Maar dit is nog nooit bewezen en blijft een hypothese.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 december 2009 om 17:18:
Het begrip ruimte en tijd is onstaan tijdens de oerknal

:nee:

:yes:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 december 2009 om 17:31:
Het is tot nu toe nog niet bewezen dat het mogelijk is met onze huidige technologie en kennis.
Misschien in de toekomst?

Volgens alle wetten is het niet onmogelijk, er zijn al verschillende manieren ontdekt.

Niet alleen de manier die Einstein ontdekte in de jaren 80... :D
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 december 2009 om 16:08:

Kost je heel veel tijd

haha idd daar ook ja
Artiest DanM
Uitspraak van inactief op donderdag 24 december 2009 om 15:10:
Ik ben van mening dat ze dat al kunnen.. Alleen jij en ik mogen dat nog niet weten.. ;)

Als je gewoon logisch nadenkt gebeurt dat al een tijdje, denk aan het, letterlijk!, kijken in het verleden via een telescoop als Hubble...:)
Alleen blijf je fysiek op dezelfde plek als je nu bent, logisch natuurlijk.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 december 2009 om 17:31:
:yes:

Die begrippen zijn onstaan toen er mensen over begonnen na te denken

Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 december 2009 om 16:08:

:lol:
kan toch allang
vlieg maar naar london je bent zo 1 uur in de tijd gereist
laatste aanpassing
als je niet in de tijd kunt reizen, waarom moet nasa dan dagelijks de klokken van de sattelieten bijstellen? al lopen ze hier op aarde priema gelijk.
als nasa dat niet doet, dan duurt het nog geen maand of niemand kan nog gpssen, of het draadloos computernetwerk gebruiken, of televisie via sattelietverbinding bekijken.

nee...
want anders zouden we nu al leven met tijdrijzigers :)
Zover ik weet is dat niet mogelijk, aangezien je als mens opgedeeld dient te worden in moleculen, maar je kan niet garanderen dat alle moleculen ook tegelijk op de zelfde plaats zijn en je terug vormen.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 december 2009 om 03:40:
nee...
want anders zouden we nu al leven met tijdrijzigers

Zijn wel mensen die beweren een zogenmaamde ''time-slip'' te hebben mee gemaakt...

Al heb ik bij dit fenomeen meer twijfels...
het verleden is geweest,de toekomst moet nog gebeuren.

dus nee.
Uitspraak van jelken op vrijdag 25 december 2009 om 18:15:
het verleden is geweest,de toekomst moet nog gebeuren.

dus nee.

Think again... 100 jaar geleden durfden ze ook niet te dromen van de moderne technologie die we nu hebben, toch?
Uitspraak van (6) † MeSSeNGeR oF DeATH † (6) op vrijdag 25 december 2009 om 18:28:
Think again... 100 jaar geleden durfden ze ook niet te dromen van de moderne technologie die we nu hebben, toch?

Dat heeft niks te maken met in de tijd reizen.
Je kan overigens wel 1 dag terug gaan en dan 1 dag verder.
Weet niet precies welk eiland dat is maar op de ene kant is het nu 24 december en op andere kant van het eiland 25 december
laatste aanpassing
Uitspraak van Jaapieee op vrijdag 25 december 2009 om 21:26:
Dat heeft niks te maken met in de tijd reizen.

Nee weet ik,maar was bedoeld als voorbeeld. En dat van dat eiland noem ik geen tijdreizen, maar reizen naar een gebied waar tijdsverschil het grootste is met het onze...

Vond het eerst ook vreemd dat van dat tijdreizen, Maar als je paar docu's erover hebt gezien dan snap je beter hoe het in elkaar zit...
Je kan het wel vergelijken als tijdreizen, aangezien je aan de ene kant een dag verder bent.

Heb genoeg docu's er over gezien, ze hebben het ook al geprobeerd maar het probleem is dat je niet weet waar je aankomt, en als je niet helemaal aankomt (dus niet alle moleculen) ben je dus dood.
En het probleem is ook hoe kom je daar
Uitspraak van Jaapieee op zondag 27 december 2009 om 11:04:
En het probleem is ook hoe kom je daar

:yes: het is inderdaad niet zo dat je 'ff de bus pakt naar een andere dimensie'...8)
volgens einstein zou je terug in de tijd kunnen reizen als je sneller dan het licht gaat, maar aangezien je nooit sneller dan het licht kunt gaan aangezien dat oneindig veel energie vergt zou tijdreizen volgens die theorie nooit lukken :)
Uitspraak van deze jongen had liever mijsje als naam op vrijdag 25 december 2009 om 03:20:
als je niet in de tijd kunt reizen, waarom moet nasa dan dagelijks de klokken van de sattelieten bijstellen? al lopen ze hier op aarde priema gelijk.
als nasa dat niet doet, dan duurt het nog geen maand of niemand kan nog gpssen, of het draadloos computernetwerk gebruiken, of televisie via sattelietverbinding bekijken

tijd dilatatie;)

verdiep je eens in de algemene relativiteitstheorie zou ik zeggen, kan het hier wel uitleggen maar dat wordt een lang verhaal
laatste aanpassing
Ook leuk om te weten dat het andersom [ dus in het verleden kijken ] wel kan, sterker nog, dat doe je de hele dag..;)
Zonlicht doet er namelijk 15 minuten over om de aarde te bereiken...je kijkt dus naar licht uit het verledeng...(H)

Uitspraak van DanM op vrijdag 1 januari 2010 om 17:31:
Zonlicht doet er namelijk 15 minuten over om de aarde te bereiken...je kijkt dus naar licht uit het verledeng

Licht van de sterren, doet er nog langer over. :)
nee geloof ik niet.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 januari 2010 om 18:44:
Licht van de sterren, doet er nog langer over

ja vandaar dat we afstanden in het heelal uitdrukken in lichtjaren, binnen ons zonnestelsel in lichtminuten, onze zon bijv staat op een afstand van 8 lichtminuten, en de maan 1,2 lichtseconden :)
je kijkt dus naar licht uit het verledeng

Hoe dichter iets bij de snelheid van het licht komt hoe langzamer de tijd van het voorwerp gaat.
Licht kan niet uit het verleden komen, omdat de tijd voor het lichtdeeltje zelf stilstaat.
Uitspraak van Deick op zaterdag 2 januari 2010 om 15:46:
Hoe dichter iets bij de snelheid van het licht komt hoe langzamer de tijd van het voorwerp gaat.
Licht kan niet uit het verleden komen, omdat de tijd voor het lichtdeeltje zelf stilstaat.

maar het licht van de ster heeft er wel miljoenen jaren er over gedaan om hier te komen, dus je kijkt naar een ster zoals die miljoenen, zo niet miljarden jaren geleden er uit zag.. kan best zijn dat die ster allang niet meer bestaat dus je kijkt heus wel in het verleden:) maargoed niet dat dat verder interessant is want je ziet toch maar 1 lichtpuntje met het blote oog..
Idd. als die er niet was gaat ook niet ineens iedereen zeggen "hey kijk daar is geen licht puntje!"
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 december 2009 om 03:40:
want anders zouden we nu al leven met tijdrijzigers

wie zegt dat we al niet met tijdreizigers leven ;)
laatste aanpassing

:gaap: blijkbaar heb je geen opleiding genoten waar men begrijpelijk lezen aanleert...:s ik ga niet eens moeite nemen om het je uit te leggen...:aai:

nee want om door de tijd reizen moet men 'materie' gaan versnellen zo snel dat zodra je stil kom te staan al in pudding bent veranderd
zie vloeistoftank in event horizon.

Ik denk dat onze definitie van tijd nog lang te primitief is om er iets op te kunnen toepassen. Je kunt het niet zomaar als een simpele rechte lijn van A naar B bekijken; tijd is relatief. Daarnaast zit je ook nog met ontelbare andere bijkomstigheden waar rekening mee gehouden dient te worden zoals oorzaak/gevolg, mogelijke paradoxen, quantumfysica / paralelle realiteiten etc. Ik betwijfel of het ooit mogelijk is.

Desondanks blijft tijd toch wel een heel fascinerend iets.
laatste aanpassing

ja het het zou mogelijk kunnen zijn maar waarschijnlijk niet met mensen in een toestel.
er zijn 2 gasten bezig met een theorie over timewarp.
ga maar googlen dan kom je het wel tegen. Als je hun theorie begrijpt dan zul je zien dat het dus theoretisch mogelijk zou kunnen zijn. alleen mensen meenemen in een toestel zal waarschijnlijk het grootste probleem vormen.
Dat ligt nogal aan je definitie van tijd...
Zonlicht doet er namelijk 15 minuten over om de aarde te bereiken...je kijkt dus naar licht uit het verledeng...

Niet helemaal waar.

:respect: