Partyflock

Forumonderwerp · 1080928

Normaal gesproken geloof ik niet de verhalen over het einde van de wereld enzo.
Want in 2000 zou er ook iets gebeuren wat uiteindelijk niks is gebeurd.
Maar over het jaar 2012 doen de mensen onderandere de mensen van NASA en andere wetenschappers er wel erg
sirrieus over.
Maar ze weten niet exact wat er gaat gebeuren want de oude stammelingen ( de mayas ) hadden een kalender bij gehouden en hadden uit gerekend dat de maya kalender afgelopen zou zijn in het jaar 2012.
De mensen van deze tijd hebben niet veel materiaal van toen die tijd van de mayas,omdat er in die tijd de rovers bijna alles hebben verbrand.
Maar er zijn wel verschillende voorspellingen onder andere uitbreken van oorlogen en dat de planeten op 1 lijn komen
te staan.
Maar ook dat er een ijstijd er aan zal komen wat dat eerlijk gezecht niet echt heel logisch zal klinken omdat de aarde zelf warmer word dus dan zal er zeker ook geen ijstijd komen.
Verder zeggen de mensen ook dat er niks in het jaar 2012 gebeurd maar in een ander jaar 2210 volgens mij.
Maar goed wat zijn jullie conclussies over het jaar 2012 en over de maya kalender.

Uitspraak van verwijderd op maandag 21 december 2009 om 10:59:
Je bedoeld Niburu?
Tja het blijft een mysterieus raadsel. Er is veel over geschreven door de eeuwen heen.
zou deze planeet dan toch bestaan en in 2012 zichtbaar zijn?
zijn komst zal veel veranderingen teweeg brengen in ons zonnestelsel (wat nu al gaande is)

Misschien zou niburu nog niet eens zo'n fabeltje kunnen zijn als dat t lijkt:

Veertien extreem koele sterren ontdekt
24 juni 2010
Jet Propulsion Laboratory

Sterrenkundigen hebben veertien sterren ontdekt die tot de koelste in het heelal behoren. Het betreft zogeheten bruine dwergen: sterren die niet genoeg massa hebben om door middel van kernfusie energie te produceren. Ze geven zo weinig licht, dat ze met normale telescopen niet waarneembaar zijn.

De veertien bruine dwergen zijn ontdekt met de Amerikaanse infraroodsatelliet Spitzer. Ze hebben oppervlaktetemperaturen van 200 tot 350 graden Celsius, wat absurd koud is voor sterren. Ter vergelijking: de oppervlaktetemperatuur van de zon bedraagt ongeveer 5500 graden. Bruine dwergen teren voornamelijk op de warmte die ze bij hun ontstaan hebben gekregen. In de loop van hun bestaan worden ze steeds koeler.

Naar verwachting zijn er nog veel meer van deze extreem koele sterren in ons Melkwegstelsel. Er wordt zelfs over gespeculeerd dat onze zon zo'n bruine dwerg als begeleider heeft. Mocht dat zo zijn, dan zal deze vrijwel zeker worden opgespoord met een andere infraroodsatelliet die momenteel de hemel afspeurt: de Wide-Field Infrared Survey Explorer (WISE).

© Eddy Echternach (www.astronieuws.nl)

Als onze zon n begeleider heeft zou t best weleens allemaal op zn plaats kunnen vallen :)
2012 dec loopt de federale reserve act af... heb ik ergens gelezen.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juni 2010 om 12:58:
Het betreft zogeheten bruine dwergen

:roflol:
Uitspraak van Marcell. op vrijdag 25 juni 2010 om 13:31:
:roflol:

hahahaha waarom moet ik hierom lachen
laatste aanpassing
Iemand ook al gezocht naar mogelijke safezones mocht de polarshift wél ernstige geologische gevolgen hebben?
Ergens in Afrika was iemand een bunkercomplex aan het bouwen en voor €50.000 ofzo kon je meedoen.

Dat geld heb ik niet maar wel kwam ik laatst nog een theorie tegen waarbij het hele Afrikaanse continent ten onder gaat.
Artiest Siriuz
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 december 2009 om 16:27:
Maar ze weten niet exact wat er gaat gebeuren want de oude stammelingen ( de mayas ) hadden een kalender bij gehouden en hadden uit gerekend dat de maya kalender afgelopen zou zijn in het jaar 2012.

ik geloof die Maya's niet.. de Maya's dachten ook dat de zon een god was 8)

maar als het gebeurt dan doe je er toch niks tegen dus je kan maar beter genieten van het leven

jaaa!(h)
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 11 december 2009 om 17:31:
Ook de zon kan niet ineens gaan stoppen met schijnen

over 5,5 miljard jaar wel ;)
Uitspraak van Siriuz op maandag 28 juni 2010 om 20:18:
de Maya's dachten ook dat de zon een god was

Het ligt wel iets genanceerder dan dat, maar in zekere zin hebben ze wel gelijk.
maar als het gebeurt

Als wat gebeurt? De kalender eindigt?
dan doe je er toch niks tegen

Dat hoeft ook niet want die begint gewoon weer bij het begin.
je kan maar beter genieten van het leven

Dat is precies waar het voor bedoeld is.

Ik heb hier nog een gratis-boekentip voor wie echt wil weten hoe deze 'realiteit' nu echt in elkaar zit. http://divinecosmos.com/index.php/start-here/books-free-online/19-the-science-of-oneness/83-the-science-of-oneness-chapter-05-aether-electromagnetism-and-free-energy Hoewel niet het hoofdonderwerp, maken de eerste paar hoofdstukken al snel duidelijk waarom er iets gaat gebeuren, wat dat precies is en dat dit, afgezien van een paar "ongemakken", ongekend positief is voor ons als individu zowel als mensheid.

De enige kanttekening hierbij, die ik hier plaats omdat niet iedereen hier het boek zal lezen, is dat hetgeen dat zal gebeuren mede afhankelijk is van wat wij collectief willen/verwachten/visualisren te gebeuren. Daarom, voor jezelf en voor ons allemaal, stop met je te concentreren op rampen en onheil, en ga mediteren of lees een fatsoenlijk boek in plaats van artikelen uit sensatiekranten.
Uitspraak van Coming soon op vrijdag 23 juli 2010 om 06:09:
Het ligt wel iets genanceerder dan dat, maar in zekere zin hebben ze wel gelijk.

:)
Feeltjes visie over 2012

De tijd waar we nu in zitten ook wel vertaald als een tijd van de grote schoonmaak, zowel voor de mens als voor de aarde. Een tijd van chaos, verwardheid, onrust en zeker ook snelheid! Alles moet sneller, gaat sneller met als resultaat dat de uitspraak ‘ ik heb geen tijd’ een moderne uitspraak is geworden.

Om goed te kunnen omgaan met de overgang naar de nieuwe wereld ( 2012 ) is het belangrijk om op ontdekkingstocht naar jezelf te gaan. Het boek ‘De kunst van Creëren' van Janosh geeft aan dat ons gevoel steeds sterker zal worden en onze ervaringen steeds intenser. Zo worden we langzaam opgetild naar een hogere dimensie. De sluiers van de volgende dimensies worden steeds transparanter. Om mee te kunnen gaan zullen we bewust aan de slag moeten gaan met ons gevoel en ons hart moeten volgen. Een tip die aangedragen wordt voor het volgen van ons hart is ons af te vragen wat onze passie is.. Waar krijg je een kriebel van in je buik, wat is de weg die je wilt volgen, waar word je blij van?

Of je nu wel of niet iets hebt met deze periode en de periode na 2012… Het kan nooit kwaad om eens bewust stil te staan over waar je nu staat in het leven, toch?

Ik weet niet meer wat ik moet geloven

http://video.google.com/videoplay?docid=8978118361869233020#docid=-4951448613711060908

Dit is 1 van de betere documentaires die ik over 2012 heb gezien, en dan ook met argumenten en geen flauw doem-verhaal. David Wilcock is 1 van de beste onderzoekers van o.a. 2012 die ik tot nu toe tegen ben gekomen. Deze doc gaat over zeer veel onderwerpen, waar per onderwerp weer veel meer over te vinden is. Pik er van mee wat je wil zou ik zeggen.
Richard Hoagland en Michael Tsarion zijn andere goede en zeer complete onderzoekers naar o.a. 2012.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 augustus 2010 om 12:05:

Is inderdaad heel lastig. Waarom is deze datum zo veelbesproken? Je kunt, zoals de meeste mensen je kop in het zand steken, maar een klein beetje eigen onderzoek doen lijkt me geen overbodige luxe. Je kunt je tijd ook verspillen aan het kijken van een soap of het 8u nieuws of zo, maar dan zijn documentaires zoals deze die ik net noemde in mijn ogen beter bestede tijd.
laatste aanpassing
2012 is nooit gebeurd en gaat ook nooit gebeuren. happen naar pijnenburg lulkoek ontbijtkoek ja toch of niet soms??

dus na 2011 komt het jaar 2013?
Hoe je het ook went of keert het blijft een boeiend onderwerp :jaja:

De wereld vergaat niet. Er gaat wel iets gebeuren en dat moet je gewoon afwachten.

De bijbel zegt dat satan 3.5 jaar de macht krijgt
Maya kalender zegt dat we naar een andere wereld gaan.

we zien wel ;) dat lijkt mij het beste

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 augustus 2010 om 12:05:

je bent al 12, dus dingen als goden en aliens zijn sprookjes, dat weet jij zelfs :)
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 augustus 2010 om 02:46:
Dit is 1 van de betere documentaires die ik over 2012 heb gezien, en dan ook met argumenten en geen flauw doem-verhaal. David Wilcock is 1 van de beste onderzoekers van o.a. 2012 die ik tot nu toe tegen ben gekomen. Deze doc gaat over zeer veel onderwerpen, waar per onderwerp weer veel meer over te vinden is. Pik er van mee wat je wil zou ik zeggen.
Richard Hoagland en Michael Tsarion zijn andere goede en zeer complete onderzoekers naar o.a. 2012.

project looking glass and interlacing of the images of the future..............

Wilcock is a nutter man...

er is wel wat gebeurd, ze hebben er zelfs een film van gemaakt..

verder waren ze nog niet gekomen.

der gaat geen ene kut gebeuren in 2012.

Uitspraak van Space Invaders|© op zaterdag 14 augustus 2010 om 16:38:
Uitspraak van Ik Hou Van Beukende Tering Herrie op vrijdag 11 december 2009 om 16:27:

er is wel wat gebeurd, ze hebben er zelfs een film van gemaakt..

van alle mensen die zelfmoord hebben gepleegd zeker :roflol:
laatste aanpassing
Het enige wat je nu kan doen is logisch nadenken, de feiten op een rijtje zetten en conclusies trekken..
Dan kom je waarschijnlijk tot de conclusie dat het zeer mogelijk is dat de aarde fysieke veranderingen zal ondergaan mocht zich een polar shift voordoen.. (zelfs nu is dat al aan de gang.. als je elke dag het nieuws volgt zie je bijna dagelijks wel ergens een overstroming/aardbeving/vulkaanuitbarsting, noem maar op.. en als je in het verleden kijkt, zie je ook dat dit zich wel meer heeft voorgedaan)..
Aan de andere kant kun je je afvragen of de gevolgen van de polar shift abrupt zullen zijn, of geleidelijk.
Voor een interessant verhaal over abrupte klimaatverandering klik hier!
Waarschijnlijk zal het daarmee allemaal wel meevallen, en zo niet.. Sommigen van ons zullen het niet redden, maar als mensheid overleven we het heus wel (we zijn toch al met teveel op deze kleine planeet, dus een kleine schoonmaak zou geen kwaad doen)..

Waar ik grotere vraagtekens bij zet is het volgende:
"The New World Order" heeft denk ik weinig met 2012 te maken.. als je kijkt naar oorzaak-gevolg
Ik denk dat "The New World Order" al heel lang op de planning staat, en dat het degenen die dit plan willen uitvoeren rond die tijd wel erg goed uitkomt om dit te doen..
Omdat de mensen die je probeert te beïnvloeden dan het makkelijkst te beïnvloeden zijn (angst/hopeloosheid is de sleutel tot macht) Er wordt zelfs gepraat over WO3.

Ook wordt door anonieme bronnen vermeld dat er in Amerika op grote schaal gewerkt wordt aan de bouw van ondergrondse bunkers, door de regering zelf maar ook door private bedrijven, gefinancieerd door rijkelui die een plekje kopen (net als in de belachelijke film 2012.. of is dit wel zo belachelijk?)..
Dit moeten zogenaamde 2012 bunkers voorstellen, die dus als bescherming moeten dienen:
optie 1: voor rijkelui en politieke personen tegen de gevolgen van de veranderingen die de aarde zal doorstaan na 21-12-2012 (natuurlijke rampen etc.)
optie 2: voor rijkelui en politieke personen tegen de gevolgen van de implementatie van "The New World Order" --> WO3 (Maar zogenaamd worden gebouwd voor optie 1)

Verder geloven veel wetenschappers dat we (zoals meer genoemd hierboven) na 2012 een hoger niveau van bewustzijn betreden als mensheid.
Het nieuwe tijdperk gaat een shift meemaken van collectieve angst naar collectieve liefde.
Daarom is het belangrijk om als individu stil te staan bij het leven en je spiritueel te ontwikkelen.
Want het new world order plan zal alleen slagen als er collectieve angst heerst in de wereld, wat nu nog het geval is.
laatste aanpassing

Kijk jij snapt het. Goed verdiept erin zie ik wel. Het mooie is dat het waarschijnlijk een natuurlijk proces is wat altijd zo bedoeld is geweest. De geleidelijke groei van eendimensionaal leven, naar 2 dimensionaal, naar de derde waar we nu in zitten. Veel wetenschappers die buiten de normale normen en waarden durven te denken geloven dus dat we naar een vierdimensionale werkelijkheid zullen gaan. Daarin zijn dingen als telepathie enz doodgewoon. Het zou veel onverklaarbare dingen verklaren in ieder geval.

Zo'n poleshift gebeurt geleidelijk naar mijn weten. Hopelijk met minimale gevolgen qua natuurrampen, dat deel is nogal geromantiseerd door doemdenkers en filmmaker inderdaad.
Er wordt ook gedacht dat als gevolg van de polar shift de aarde van draairichting verandert,
d.w.z. eerst langzamer gaat draaien, (of abrupt stopt) en 3 dagen lang stilstaat, en vervolgens in de tegenovergestelde richting gaat draaien..
Er zijn i.i.g. vele speculaties en theorieën.
Zou me niet verbazen als er minstens één uit zal komen.
We gaan het zien.. :hyper:
laatste aanpassing
Uitspraak van Coming soon op vrijdag 23 juli 2010 om 06:09:
Uitspraak van Criminal :bier: op maandag 28 juni 2010 om 20:18:
de Maya's dachten ook dat de zon een god was

Het ligt wel iets genuanceerder dan dat, maar in zekere zin hebben ze wel gelijk.

Het is de zoon (1 van triljarden) van god..
Son = Sun - God = Universe

Kijk maar naar alle afbeeldingen van jezus, achter z'n hoofd staat vaak de zon afgebeeld (y)

Uitspraak van Schranzertje op zaterdag 11 september 2010 om 02:42:
Het nieuwe tijdperk gaat een shift meemaken van collectieve angst naar collectieve liefde.
Daarom is het belangrijk om als individu stil te staan bij het leven en je spiritueel te ontwikkelen.

:respect:

the path of light (Y)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 augustus 2010 om 14:52:
je bent al 12, dus dingen als goden en aliens zijn sprookjes, dat weet jij zelfs

en sinterklaas???
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 augustus 2010 om 20:45:
satan 3.5 jaar

vaag en zegt ook
Uitspraak van Schranzertje op zaterdag 11 september 2010 om 02:42:
"The New World Order"

vaage shit de oog is teken van de duivel ziek allemaal laaste paus ????/? weet het ok nie
we gaan kapot !!!!!!!!!!!ooooeeeerknallll denk ik
Het enige wat ik ervan weet is dat door de opwarming van de aarde juist wél versneld weer een ijstijd aanbreekt.
Maar niet al in 2012 wees maar niet bang
Uitspraak van !!Caitlin!! op woensdag 1 december 2010 om 22:35:
Het enige wat ik ervan weet is dat door de opwarming van de aarde juist wél versneld weer een ijstijd aanbreekt.
Maar niet al in 2012 wees maar niet bang

:lol:
laatste aanpassing
Mijn conclusie is dat ik het na veel lezen, kijken en luisteren het nog steeds niet weet....
Ziljarden theorieën, sommige zeer wonderlijk andere heel down to earth.

Ik vind het vooral fascinerend dat er schijnbaar veel mensen bezig zijn met het vraagstuk 2012.
Mijn vraag hierbij is dan ook wat veroorzaakt deze interesse? Komt deze honger naar het willen weten en verklaren uit mensen zelf voort? Of wordt deze beïnvloed door massamedia? Of is het misschien een echo van scheppingsverhalen uit religies?
Waarom 2012? Er zijn immers nog veel andere mysteries en theorieën...

Maar goed ik wijk een beetje af...ik concludeer dat er iets kan gebeuren in 2012. Er zijn verschillende theorieën die voor mij best mogelijk kunnen zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar een happy-ending. Ik hoop niet dat er een ijstijd aanbreekt! Heb het nu al koud genoeg...
Als het goed is krijgt de mensheid een hoger collectief bewustzijn....Of dat in 2012 al het geval is betwijfel ik behoorlijk...:( Wereldleiders zijn nu nog steeds nauwelijks in staat gezamenlijk afspraken te maken....
Uitspraak van ondergrond op maandag 13 december 2010 om 20:27:
Als het goed is krijgt de mensheid een hoger collectief bewustzijn....Of dat in 2012 al het geval is betwijfel ik behoorlijk...:( Wereldleiders zijn nu nog steeds nauwelijks in staat gezamenlijk afspraken te maken....

cosmische invloeden op het (collectief bewustzijn) zoals de veranderingen in/op de zon die onze hersenen anders laten werken, zijn waarschijnlijk-en gelukkig, toch ff wat krachtiger dan een paar aardse dwarsliggers..;)
Uitspraak van Absentia Mentis op donderdag 2 december 2010 om 20:14:
Ik hoop niet dat er een ijstijd aanbreekt! Heb het nu al koud genoeg...

:lol: idem! (y)

Dan wordt ThunderDome 2012 het laatste feest ooit in deze dimensie! Daar moet ik dan sowieso maar heen :D

2012 schijnt het begin te worden van een verandering in klimaat qua maya shit iig. Die informatie hebben ze uit crop circles ontfutseld
zoek maa rop youtube is best nog wel interessant

Ten tweede begint er dan tevens weer een nieuwe maya calander!!!!
laatste aanpassing

uitbreken van oorlogen

is dat niet al het geval dan

Het einde der tijden is een nieuw begin
Het einde der tijden betekent niet dat dat de aarde ontploft en in een zwart gat verdwijnt, maar dat een lange periode wordt afgesloten en dat op een hoger niveau aan een volgende periode wordt begonnen. De pest is alleen dat deze transformatie, zoals zo vaak bij een grote vooruitgang, wordt voorafgegaan door een berg ellende

http://www.daanspeak.com/maya01.html

Wat er ook zal gebeuren, alle reden om er in 2011 een geweldig jaar van te maken! (Y):)
http://www.youtube.com/watch?v=fkmu0sIXEFE
Hier een docu over Nostradamus en 2012
Maar over het jaar 2012 doen de mensen onderandere de mensen van NASA en andere wetenschappers er wel erg
sirrieus over.

Geef maar eens 1 bron waar Nasa zo serieus over 2012 is.
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 11 december 2009 om 17:31:
Ook de zon kan niet ineens gaan stoppen met schijnen :/

Ach, de mooiboys shinen toch wel genoeg?

Maar ook dat er een ijstijd er aan zal komen wat dat eerlijk gezecht niet echt heel logisch zal klinken omdat de aarde zelf warmer word dus dan zal er zeker ook geen ijstijd komen.

Hoe dat precies zat weet ik niet meer, maar juist die opwarming zou een voorbode zijn van een ijstijd.
Uitspraak van Chagrijnige Appel op zaterdag 1 januari 2011 om 15:33:
Hoe dat precies zat weet ik niet meer, maar juist die opwarming zou een voorbode zijn van een ijstijd.

Dat heeft te maken met de oceaanstromingen.. De meeste warmte op aarde wordt opgeslagen in de oceanen. Deze zijn dus de belangrijkste factor in temperatuurregeling van de aarde.
Als de aarde warmer wordt.. wordt het water in de oceanen opgewarmd waardoor de grote stromingen (de gereguleerd worden door het uitwisselen van warm en koud water) stopgezet worden.
Dit betekent dat Europa niet meer een aanvoer krijgt van warm water dat afkomstig is uit de Golf van Mexico (de Golfstroom genoemd). Deze Golfstroom stopt dus.
Hierdoor wordt het veel kouder in Europa en kan er een nieuwe Ijstijd ontstaan.
Uitspraak van Schranzertje op maandag 3 januari 2011 om 15:29:
Dat heeft te maken met de oceaanstromingen.. De meeste warmte op aarde wordt opgeslagen in de oceanen. Deze zijn dus de belangrijkste factor in temperatuurregeling van de aarde.
Als de aarde warmer wordt.. wordt het water in de oceanen opgewarmd waardoor de grote stromingen (de gereguleerd worden door het uitwisselen van warm en koud water) stopgezet worden.
Dit betekent dat Europa niet meer een aanvoer krijgt van warm water dat afkomstig is uit de Golf van Mexico (de Golfstroom genoemd). Deze Golfstroom stopt dus.
Hierdoor wordt het veel kouder in Europa en kan er een nieuwe Ijstijd ontstaan.

`
Nou ja, hoeven we iig niet bang te zijn dat we onder stromen
Er is dus sprake van negatieve terugkoppeling: het systeem vindt altijd een manier om zich te stabiliseren.
"Man Created Climate Change" is een hoax, dat als doel heeft geld te verdienen aan belachelijke belastingen e.d.
Het is bewezen dat de oceaanbodem opwarmt. Dit kan alleen komen door opwarming van de aarde van binnenuit.
Ook is recentelijk aangetoond dat de andere planeten in ons zonnestelsel ook opwarming van de atmosfeer vertonen.
Natuurlijk heeft de uitstoot van CO2 op aarde wel enig effect maar het grootste gedeelte van de klimaatverandering heeft een andere bron.
De activiteit van de zon neemt toe en dit kan heel goed een oorzaak zijn van deze opwarming.
Het is een absoluut natuurlijk verschijnsel.