Partyflock

Forumonderwerp · 1080928

Normaal gesproken geloof ik niet de verhalen over het einde van de wereld enzo.
Want in 2000 zou er ook iets gebeuren wat uiteindelijk niks is gebeurd.
Maar over het jaar 2012 doen de mensen onderandere de mensen van NASA en andere wetenschappers er wel erg
sirrieus over.
Maar ze weten niet exact wat er gaat gebeuren want de oude stammelingen ( de mayas ) hadden een kalender bij gehouden en hadden uit gerekend dat de maya kalender afgelopen zou zijn in het jaar 2012.
De mensen van deze tijd hebben niet veel materiaal van toen die tijd van de mayas,omdat er in die tijd de rovers bijna alles hebben verbrand.
Maar er zijn wel verschillende voorspellingen onder andere uitbreken van oorlogen en dat de planeten op 1 lijn komen
te staan.
Maar ook dat er een ijstijd er aan zal komen wat dat eerlijk gezecht niet echt heel logisch zal klinken omdat de aarde zelf warmer word dus dan zal er zeker ook geen ijstijd komen.
Verder zeggen de mensen ook dat er niks in het jaar 2012 gebeurd maar in een ander jaar 2210 volgens mij.
Maar goed wat zijn jullie conclussies over het jaar 2012 en over de maya kalender.
Artiest {SHOWLIST artist 65701, 129028, 75193, 65637}
Ik vind dat nummer van hellsystem/predator best vet.

Uitspraak van verwijderd op zondag 13 december 2009 om 23:38:
en wat is er buiten het heelal dan nog?
is er wel een noord en zuidkant in ht heelal?

Enig idee wat voor een breinbrekende maar fucking interessante vraag jij daar plaatst?
Uhm!? voor mij dan..omdat ik daar veel over nadenk!
Ik kan hier wel weer een heel blabla verhaal gaan lullen maar dat werkt niet op PF!
Maar ik snap je stelling! zeker als je uitgaat van de oerknal(een uitdijing van het heelal)
Ik bedoel je hebt een oerknal(eigenlijk geen knal maar vergelijkbaar met een ballon die word opgeblazen) en een uitdijing als gevolg daarvan.

Stopt die uitdijing en blijft het stabiel?http://en.wikipedia.org/wiki/Steady_State_theory
of krimt de hele boel weer in elkaar! http://nl.wikipedia.org/wiki/Big_Crunch
Of toch de Big Rip theorie waar het heelal blijft uitdijen http://nl.wikipedia.org/wiki/Big_Rip

En dan heb je nog het concept multiversum en de snaartheorie

Deze shit zet je aan het denken,ik kwam dit vanavond ook tegen

http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2009/12/planeet_met_veel_water_ontdekt.html

Enig idee hoe belangerijk deze shit is om te bepalen wie en wat en waarom wij hier zijn!!!

JwT
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 december 2009 om 19:37:
Ik kan hier wel weer een heel blabla verhaal gaan lullen maar dat werkt niet op PF!

ik luister wel hoor :yes:

Uitspraak van verwijderd op zondag 13 december 2009 om 23:38:
is er wel een noord en zuidkant in ht heelal?

Weet je wat ik me ook nog afvraag; dan wel iets binnen ons zonnestelsel... maar weet iemand hier misschien waarom alle planeten in dit zonnestelsel allemaal een evenwijdige baan hebben tov van elkaar? In feite heeft elke planeet dezelfde baan om de zon (op de elips-vormige baan van Pluto na), het enige verschil is de afstand van de zon. Waarom heeft niet elke planeet z'n eigen baan?

Even ter illustratie om te verduidelijken wat ik bedoel:

[albumelement=74254229]{element is niet toegankelijk}

Dit is zoals het nu is.
Maar waarom kan het niet kris kras door elkaar zoals bv. dit:

[albumelement=74254230]{element is niet toegankelijk}
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 december 2009 om 16:27:
dat de maya kalender afgelopen zou zijn in het jaar 2012

De mayas leefden lang geleden, heeft er ooit wel eens iemand bij stil gestaan dat ze misschien zoiets hadden van, "nou voorlopig kunnen we wel even vooruit met de kalender."?

En "we hebben nu al voor zoveel jaren vooruit een kalender gemaakt, als hij verder door moet gaan in de tijd kan hij zo verder gemaakt worden, questie van doorrekenen."

Bovendien is het 2012 gedoe allemaal van de doomsayers.(Ja ook de bijbelschrijvers vallen hieronder) Gasten die het leuk vinden om bij alles een doomscene te bedenken. Pipo's die geloven in de galactiesche federatie die ook niet bestaan (te veel star wars achtige shit gekeken)

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 12 december 2009 om 18:32:
Nostradamus..

Held, heeft al zo veel voorspeld wat is uitgekomen.
Ik denk dat die grote stad ergens op de balkan zal zijn aangezien ze daar weer met lange afstands raketten bezig zijn om te testen en ze vrezen dat Israel een keer de klos zal zijn.
Hop, daar heb je de oorlog. Christenen vs Islamieten, WW3.
Gelukkig zal er daarna (volgens Nostradamus) een periode zijn van 200 jaar vrede. :cheer:
Waarschijnlijk dat na de oorlog alle geloven omgevallen zijn en iedereen eindelijk eens een ander mens weet te respecteren om het MENS zijn en elkaar met rust laat.

EDIT: 11:07
Kijk nou wat ik tegenkom wat toevallig
https://partyflock.nl/topic/1081486:Iran_is_Irak_binnengevallen
misschien wel het begin :O
laatste aanpassing

Uitspraak van **Violent Desperado** op vrijdag 11 december 2009 om 20:19:
Hoax nee nibure is een benaming wetenschap praat over Planet X

Je bedoeld Niburu?
Tja het blijft een mysterieus raadsel. Er is veel over geschreven door de eeuwen heen.
zou deze planeet dan toch bestaan en in 2012 zichtbaar zijn?
zijn komst zal veel veranderingen teweeg brengen in ons zonnestelsel (wat nu al gaande is)

Over onze planeet denk ik dat er een keer een poolverschuiving gaat komen door de klimaats verandering.
Is al eens eerder gebeurd.
Ik geloof er eerlijk gezegt niet in dat de aarde dan vergaat.
zulke verhalen heb ik al te vaak gehoord.

Uitspraak van **Violent Desperado** op vrijdag 11 december 2009 om 18:41:
De planeet Niburu zal rond juni 2012 zijn intrede maken in ons zonnestelsel. Een paar maanden later is deze met de verrekijker of blote oog te bewonderen aan de hemel...

Als je hem eenmaal ziet met je oog weet je genoeg;)
Normaal gesproken geloof ik niet de verhalen over het einde van de wereld enzo

ik ook nie daarom stopte ik hier al met lezeng
Maar goed wat zijn jullie conclussies over het jaar 2012 en over de maya kalender.

zit er een beetje over in maar niet echt veel over in. Als het wereld uit elkaar barst zou het me niet echt zo intresseren, ben het toch allemaal zat. Las ook ergens dat de Aztec en Aboriginal kalender ook afgelopen zijn in hetzelfde jaar, dus zit hier echt te duimen (Y)

Question (Q): Are there any threats to the Earth in 2012? Many Internet websites say the world will end in December 2012.

Answer (A): Nothing bad will happen to the Earth in 2012. Our planet has been getting along just fine for more than 4 billion years, and credible scientists worldwide know of no threat associated with 2012.

Q: What is the origin of the prediction that the world will end in 2012?

A: The story started with claims that Nibiru, a supposed planet discovered by the Sumerians, is headed toward Earth. This catastrophe was initially predicted for May 2003, but when nothing happened the doomsday date was moved forward to December 2012. Then these two fables were linked to the end of one of the cycles in the ancient Mayan calendar at the winter solstice in 2012 -- hence the predicted doomsday date of December 21, 2012

Q: Does the Mayan calendar end in December 2012?

A: Just as the calendar you have on your kitchen wall does not cease to exist after December 31, the Mayan calendar does not cease to exist on December 21, 2012. This date is the end of the Mayan long-count period but then -- just as your calendar begins again on January 1 -- another long-count period begins for the Mayan calendar.

Q: Could a phenomena occur where planets align in a way that impacts Earth?

A: There are no planetary alignments in the next few decades, Earth will not cross the galactic plane in 2012, and even if these alignments were to occur, their effects on the Earth would be negligible. Each December the Earth and sun align with the approximate center of the Milky Way Galaxy but that is an annual event of no consequence.

Q: Is there a planet or brown dwarf called Nibiru or Planet X or Eris that is approaching the Earth and threatening our planet with widespread destruction?

A: Nibiru and other stories about wayward planets are an Internet hoax. There is no factual basis for these claims. If Nibiru or Planet X were real and headed for an encounter with the Earth in 2012, astronomers would have been tracking it for at least the past decade, and it would be visible by now to the naked eye. Obviously, it does not exist. Eris is real, but it is a dwarf planet similar to Pluto that will remain in the outer solar system; the closest it can come to Earth is about 4 billion miles

Q: What is the polar shift theory? Is it true that the earth’s crust does a 180-degree rotation around the core in a matter of days if not hours?

A: A reversal in the rotation of Earth is impossible. There are slow movements of the continents (for example Antarctica was near the equator hundreds of millions of years ago), but that is irrelevant to claims of reversal of the rotational poles. However, many of the disaster websites pull a bait-and-shift to fool people. They claim a relationship between the rotation and the magnetic polarity of Earth, which does change irregularly, with a magnetic reversal taking place every 400,000 years on average. As far as we know, such a magnetic reversal doesn’t cause any harm to life on Earth. A magnetic reversal is very unlikely to happen in the next few millennia, anyway.

Q: Is the Earth in danger of being hit by a meteor in 2012?

A: The Earth has always been subject to impacts by comets and asteroids, although big hits are very rare. The last big impact was 65 million years ago, and that led to the extinction of the dinosaurs. Today NASA astronomers are carrying out a survey called the Spaceguard Survey to find any large near-Earth asteroids long before they hit. We have already determined that there are no threatening asteroids as large as the one that killed the dinosaurs. All this work is done openly with the discoveries posted every day on the NASA NEO Program Office website, so you can see for yourself that nothing is predicted to hit in 2012.

Q: How do NASA scientists feel about claims of pending doomsday?

A: For any claims of disaster or dramatic changes in 2012, where is the science? Where is the evidence? There is none, and for all the fictional assertions, whether they are made in books, movies, documentaries or over the Internet, we cannot change that simple fact. There is no credible evidence for any of the assertions made in support of unusual events taking place in December 2012.

Q: Is there a danger from giant solar storms predicted for 2012?

A: Solar activity has a regular cycle, with peaks approximately every 11 years. Near these activity peaks, solar flares can cause some interruption of satellite communications, although engineers are learning how to build electronics that are protected against most solar storms. But there is no special risk associated with 2012. The next solar maximum will occur in the 2012-2014 time frame and is predicted to be an average solar cycle, no different than previous cycles throughout history.

http://www.nasa.gov/topics/earth/features/2012.html

Slaap lekker allemaal. ;)
2012; einde van de wereld? ik geloof het niet, waarom?
stel dat de maya's geen tijd meer hadden om nog iets op te schrijven,
stel dat de maya's geen plaats meer hadden om nog iets op te schrijven,
stel dat de maya's geen schrijfgerief meer hadden om nog iets te kunnen opschrijven
stel dat de maya's hun kalender gewoon een kalender was die inderdaad eeuwigdurend is. die ALTIJD opnieuw gebruikt kan worden.
stel nu dat er een levensvorm is welke wij niet kunnen waarnemen, maar die er weldegelijk is.
stel nu dat die levensvorm een levensduurte heeft van een periode die voor ons maar één minuut duurt, en die een kalender van ons ontdekken en ook ontcijfert hebben.
vraag je jezelf eens af hoe die gaan reageren als die dan op 31 december om 23 u 59'30" komen. vergaat dan voor hun ook de wereld??
dus ik denk dat de kalender dan gewoon weer van voor af aan gebruikt kan worden.
er kunnen wel grote veranderingen komen, maar vergaan? dat denk ik niet.
er is toch al veel keer gezegd dat de wereld vergaat, (eind 19de eeuw, midden de tweede helft van de 20ste eeuw, eind 20ste eeuw, op 01 01 2000) en we zijn er nog steeds. ja toch?

Ik heb wat anders gelezen

2012 hoeft niet perse einde van de wereld te zijn.
Het is een begin van een nieuwere wereld, met nieuwe technologie en eigenlijk zijn we daar nu al mee bezig.
Plaats maar eens iemand uit 1950 zo in 2009/10, die zal zen ogen uitkijken

Nou weet ik niet of dit zo is neergezet maar dat is wat ik me nog kan herinneren xD
laatste aanpassing
We gaan er allemaal echt wel aan.
Wees toch niet zo naief dat het goedkomt.

2012 is het einde!!

Positief blijven:)

blijft moeilijk
geloven of niet
Nou jah we zien t wel niet dan :lol:
Uitspraak van verwijderd op zondag 27 december 2009 om 14:03:
blijft moeilijk
geloven of niet

onzin is het :yes:
Uitspraak van Arline (ll) Amber op maandag 28 december 2009 om 16:44:
en rekenfout

ja en als het zover is is er weer een rekening fout :vaag:

eindtijd betekent geen einde van de wereld maar van de tijd.
eerste filmpje van Terence Mckenna The time wave zero

http://www.youtube.com/watch?v=vtnV25LWFQ8

hier info over 2012

http://www.grenswetenschap.nl/2012/#2012-meer

en er is geen reken fout , deze man die dat beweert staat ook bekent om zijn on professionele uitspraken over de maya kalender, hij beweert zelfs dat ze helemaal geen kalender hadden
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 januari 2010 om 18:02:
maar van de tijd

tijd is een verzinsel van de mens, het bestaat dus sowieso niet.

in deze dimensie kan je niet zonder tijd, veranderingen en ontdekkingen volgen al sneller achter me kaar op, als je dit in een grafiek zet kan dit niet meer worden in 2012 en houd de tijd op ,

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 januari 2010 om 20:16:
tijd is een verzinsel van de mens, het bestaat dus sowieso niet.

misschien moet je eerst het filmpje kijken voor je oordeelt en weet waar ik het over heb.

als we zo gaan lullen bestaat niks wand alles is een illusie .
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 9 januari 2010 om 13:27:
als we zo gaan lullen bestaat niks wand alles is een illusie

ben je er nou pas achter:X
dus onze tijd is over toepasbaar?
zelfs op planeten die er 30 dagen over doen om om hun as te draaien?
2012

InQontrol (L)
uit gerekend dat de maya kalender afgelopen zou zijn in het jaar 2012.

Het ligt er maar net aan hoe je dit interpreteert, want het zegt namelijk helemaal níets over het einde van de wereld. Er zal altijd wel 'n moment zijn waarop er wordt gekozen voor 'n einde aan jaartelling, omdat deze anders oneindig door zou gaan.
Uitspraak van Rudi! op dinsdag 12 januari 2010 om 00:09:
Uitspraak van pude op vrijdag 8 januari 2010 om 18:02:
2012

InQontrol

:respect:
Als iedereen nou gewoon al zn geld uitgeeft onder het mom van "over 2 jaar gaan we er allemaal aan" dan trekt de economie weer een beetje aan en wordt mijn kans op een baan weer wat groter (y) Kan ik ook nog ff genieten van de laatste 2 jaar van mn leven :lol:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 december 2009 om 16:31:
Hij had een boek bij gehouden over zn visoenen die hij vaak kreeg, oa de 2de wereld oorlog enzo en hij voorspelde ook dat er op 11 september 2001 2 ijzere vogels in een hoog gebouw zo vliegen uhm hij voorspelde ook dat de wereld uit elkaar zou barsten met een hoop lava en noem maar op.
Alles staat in zn boek terwijl de boek al een tijdje bestaat zowiezo ook al voor 9/11

Misschien hebben alle aanstichters van die ellende dat boek wel gelezen ;P
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 december 2009 om 21:19:
2012 wordt een top wijnjaar:woop:

Uitspraak van Jeff London op vrijdag 11 december 2009 om 20:04:
ik dacht dat dit over die film ging :nocheer:

Uitspraak van S/B op dinsdag 15 december 2009 om 10:14:
Ik vind dat nummer van hellsystem/predator best vet.

Uitspraak van Rudi! op dinsdag 12 januari 2010 om 00:09:
InQontrol (L)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 december 2009 om 17:02:
Precies een mooie gedachte als we dan toch met z´nb allen gaan kunnen we er net zo goed 1 groot fucking feest van maken

Uitspraak van ®uffy :respect:© op vrijdag 11 december 2009 om 17:58:
neuk voor je leven :cheer:

so what else is related :kwijl:
laatste aanpassing
Artiest DanM
Normaal gesproken geloof ik niet de verhalen over het einde van de wereld enzo.
Want in 2000 zou er ook iets gebeuren wat uiteindelijk niks is gebeurd.

FF beter opletten, in 2000 was er wel degelijk iets aan de hand, veel electronica kon niet overweg met de telling der jaren....

zozo lekker serieus bezig !!

Maar over het jaar 2012 doen de mensen onderandere de mensen van NASA en andere wetenschappers er wel erg
sirrieus over.

Jaja, welke nasa wetenschappers zijn dat dan? :lol: :roflol: :rot:

Als je wat goed had rondgelezen en niet enkel op die doomsday en niberu (of whatever) alien crap, dan had je misschien ergens simpelweg gelezen dat er helemaal niets mysterieus is aan die kalender. Het is zelfs een algemeen geweten ding onder de maya experts... In 2012 eindigt er een bepaalde periode op hun kalender ja, maar er begint gewoon een nieuwe periode. (zoals bij ons de seizoenen bv)

Dus dat ze het einde van de wereld in 2012 zouden hebben voorspeld is gewoon bullshit. Je kan misschien wat lichte veranderingen waarnemen kwa klimaat enzo, maar helemaal niets ernstig en al zeker niet om het einde van de wereld te veroorzaken :lol:
Voor een grondige analyse van alle voorkomende theorieën omtrent 2012 raad ik het boek Voorbij 2012 van Geoff Stray aan.
2012 is het einde van een tijdperk, niet alleen volgens de Maya's maar volgens vrijwel alle oude culturen ter wereld en volgens verschillende benaderingen. Het is niet het einde van de wereld als bol in de ruimte, maar wel van de wereld zoals we die nu kennen.
The time wave zero

http://www.youtube.com/watch?v=vtnV25LWFQ8

Of in het Nederlands
http://www.nujij.nl/relatieve-tijds-theorie-levert-wetenschappelijke.3985663.lynkx
2012 gaat niet om natuur'rampen', het gaat om een evolutionaire quantumsprong in ons (spirituele) bewustzijn. Het minste dat er kan gebeuren, is dat we economisch en technologisch terugvallen naar de Steentijd. Het beste dat er kan gebeuren, is dat de sluier van dualiteit wordt opgelicht, en we met het hele Universum weer als één Bewustzijn de Schepping gaan ervaren.
laatste aanpassing

Uitspraak van Coming soon op zaterdag 6 februari 2010 om 04:14:
2012 gaat niet om natuur'rampen', het gaat om een evolutionaire quantumsprong in ons (spirituele) bewustzijn.

:rot:
Misschien moet jij in plaats van "acid" eens een plantaardig equivalent proberen.

Uitspraak van Coming soon op zondag 7 februari 2010 om 02:13:
Misschien moet jij in plaats van "acid" eens een plantaardig equivalent proberen.

misschien bedoel ik met 'acid' niet lsd, maar de muziekstijl....

Uitspraak van verwijderd op zondag 7 februari 2010 om 16:48:

:)
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 februari 2010 om 16:48:

Nou hulde voor je originele nickname dan.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 februari 2010 om 22:14:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 februari 2010 om 18:04:

Ook nog een inhoudelijke reactie of zijn smileys de enige taal die jullie spreken in een wetenschapstopic?

Uitspraak van Coming soon op donderdag 11 februari 2010 om 21:11:
Ook nog een inhoudelijke reactie of zijn smileys de enige taal die jullie spreken in een wetenschapstopic?

Soms zeggen emoticons meer dan woorden; zoals in deze :).
Emoticons zeggen mij niks, alleen weloverwogen argumenten.

december 2011::
iedereen neuken
ik bedoel bellen
echt bellen let maar niet op dat eerste, nee ik ga het niet verwijderen ben alweer bij de 4e zin

ach als het toch het einde van de wereld is wil ik het wel goed eindige (Y)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 februari 2010 om 22:44:
december 2011::
iedereen neuken
ik bedoel bellen
echt bellen let maar niet op dat eerste, nee ik ga het niet verwijderen ben alweer bij de 4e zin

ach als het toch het einde van de wereld is wil ik het wel goed eindige (Y)

Tegen die tijd ben je 18...8) nice...ik ruik een grote orgie in de buurt van Amsterdam (Y)

Ik ruik het niet want ik ben verkoude
maar ey ey je zou eens gelijk kunnen hebben
ik zeg doen
dan pak ik 31 december 2011 egt wel een feest

Uitspraak van Coming soon op zaterdag 6 februari 2010 om 04:14:
Voor een grondige analyse van alle voorkomende theorieën omtrent 2012 raad ik het boek Voorbij 2012 van Geoff Stray aan.

Heb ik ook gelezen , en zeker een aanrader.
Uitspraak van voicher op zondag 14 februari 2010 om 18:32:
dan pak ik 31 december 2011 egt wel een feest

Van mij mag je maar die kalender loopt op 21 december pas af :aai:
laatste aanpassing

.............................
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 december 2009 om 19:37:
Enig idee wat voor een breinbrekende maar fucking interessante vraag jij daar plaatst?
Uhm!? voor mij dan..omdat ik daar veel over nadenk!
Maar ik snap je stelling! zeker als je uitgaat van de oerknal(een uitdijing van het heelal)
Ik bedoel je hebt een oerknal(eigenlijk geen knal maar vergelijkbaar met een ballon die word opgeblazen) en een uitdijing als gevolg daarvan.

gast zulke shit is basiskennis als je daar beetje in bent geinteresseerd
We zien het allemaal wel :gaap:
Als dat gebeurt ga ik mijn eigen gebouwde schuilkelder in.
Tja, ben eerlijk gezegd wel echt heel erg benieuwd en kan bijna niet wachte tot de 21ste 2012 eigenlijk... Spannend! :)