Partyflock

Forumonderwerp · 1075603
Waarschuw beheerder
een vriend van mij beweerd dat als je mdma in je thee gooit dat dan de werking ervan minder wordt ivm de temperatuur. ik weet niet of dat wel klopt. want ik had laatst een feestje en toen ging er per persoon 1,5 gr doorheen wat normaal wel veel voor mij is (kan ook aan kwaliteit liggen natuurlijk). heeft er iemand meer verstand van?
Waarschuw beheerder
ik vind het gevoel van 100 / 200 mg ook wel goed hoor, maar ik wil altijd meer
Waarschuw beheerder
in kokendwater is de kans het grootste (als het dan al afbreekt)

Als je het door de thee gooit zou ik wachten tot je thee op drinkbaarheid temperatuur is.
Het kan zijn dat de bepaalde stoffen in thee wel met MDMA reageren, en reacties
lopen minder snel als de temperatuur lager is;)

ga t ook een keertje proberen binnenkort
donateur
Uitspraak van Sir Vincent op vrijdag 9 oktober 2009 om 19:55:
Het lost op in water, echter om het molecuul kapot te maken zul je wel wat meer moeten doen dan het in kokend water moeten gooien..

True.
Uitspraak van ziggystardust op maandag 12 oktober 2009 om 15:04:
(als het dan al afbreekt)

doet het niet.
zou ik wachten tot je thee op drinkbaarheid temperatuur is.

op zich wel verstandig ja..je thee te heet drinken is ook niet goed nl. :)
Het kan zijn dat de bepaalde stoffen in thee wel met MDMA reageren,

Lol, wat dacht je dat er in thee zat dan? Behalve theïne? en mss wat caff?

Er gaat echt geen chemische reactie plaats vinden in dat glas hoor.
Uitspraak van xqlusively op zaterdag 10 oktober 2009 om 18:22:
Wat een rare redenering.. Bij LD50 is de helft al dood, zoals je je zelf aangeeft. Het 'in gevaar zijn' begint heel wat eerder :)

Maar goed, mij ook een raadsel waarom je uberhaupt al een halve gram naar binnen werkt.

Buitendat, de LD 50 verschilt ook nogal erg tussen 3 verschillende diersoorten..dus dit is bij een mensen ook niet per definitie 80mg/kg...aangezien deze waarde voor muizen en ratten als 2 diersoorten alleen al, verschillen. Voor apen en konijen is ie weer anders. En voor mensen dus ook. Het gevaarlijk zijn begint inderdaad eerder zoals jij zegt, als 50% dood gaat zou ik niet meer zeggen dat er dan nog steeds geen gevaarlijke grens is bereikt nee :lol:. Je kan eigenlijk zeggen dat een fictieve LD 5 ofzo al een gevaarlijke grens is, het is maar net hoeveel doden je tolereert..als het om mensen gaat zullen we misschien al gauw zeggen dat een fictieve LD 1 al te hoog is..
Althans, geen enkele onderzoekscommissie gaat een onderzoek naar de LD 1 van MDMA in mensen goedkeuren hoor...zeker niet als je met een voorstel voor een groep proefkonijen..eh -mensen, gaat. Want dan gaat er dus gemiddeld wel eentje dood..

LD50 (mice) 97 mg/kg i.p.
LD50 (rats) 49 mg/kg i.p.
LD50 (guinea pigs) 98 mg/kg i.p.

Bron: Erowid.

Mice en rats verschillen dus véél meer dan guinea pigs en mice (die eigenlijk niet van elkaar verschillen wat de LD50 voor MDMA betreft.) En welke van die 3 dieren lijken ook alweer veel op elkaar?
Juist, de guinea pig in ieder geval niet..
Kortom, stellen dat de LD50 van de mens 50, 80, 100 of 10mg/kg is op basis hiervan of op basis van welke cijfers van welk dier dan ook, is écht níet mogelijk.
(dosis waarbij 50% van de experimentele dieren overlijdt)

Hangt dus nogal af van welk "experimenteel dier" je kiest.. in ieder geval is een dier met een LD50 van 80mg/kg hier boven niet genoemd.

Uitspraak van festini1989 op zaterdag 10 oktober 2009 om 13:29:
The LD50 of MDMA ranges from about 100-300 mg/kg
bron: http://thedea.org/technicalFAQ.html

Ja voor rodents ja. Lees ook ff wat er na komt:
The LD50 of MDMA ranges from about 100-300 mg/kg in assorted rodents.[42] The single-dose LD50 in humans can only be guessed at, but may be on the order of 10-20 mg/kg (oral.) One recent press report claims a ten year-old girl died after taking at least five 'ecstasy' tablets. Assuming the girl weighed about 40 kg (88 pounds) and the pills contained about 70 mg of MDMA each (and no other drugs), she died from a dose of roughly 9 mg/kg.

The toxicology study showed MDMA to be one of the more toxic of the drugs studied, in most animals second only to MDA. The average LD-50's given were 97, 49 and 98 mg/Kg (for the mouse, rat and guinea pig, resp. - following i.p. administration), and 16 and 26 mg/Kg (for the dog and monkey, i.v. administration).

Behavioural studies in dog and monkey were made over the dosage ranges of 5-50 and 10-75 mg/Kg respectively. These levels evoked a broad range of motor activity, autonomic activity and CNS activity in both animals (the dog more than the monkey) but the ranges studied included the lethal dose levels. Interestingly the monkey showed behaviour interpreted as hallucinations for MDMA, whereas mescaline (an acknowledged hallucinogenic compound) produced no such behaviour at doses more than two times higher (200 mg/Kg i.v.). Structure-activity relationships are discussed.

De "unspecified monkey", want welke aap gaat het om? Zit dus op zo'n 26mg/kg, bij IV toediening..Ook dat is al weer heel wat anders dan oraal. Maar ja, apen leken wel het meest op ons, niet? :) Beetje afhankelijk van naar welk aapje of welke mensaap je kijkt ook ;)

bron: http://www.ecstasy.org/books/e4x/e4x.ap.04/e4x.ap.04.08.html
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van festini1989 op zondag 11 oktober 2009 om 11:13:
mensen, ik heb echt wel 1,5 gr naar binnen gewerkt hoor :P

Ja ja, je bent 'n stoere jongen. We zullen je voortaan geloven op je woord. :aai:

Uitspraak van *NG* op zondag 11 oktober 2009 om 18:15:
ehhm kerel... deze stelling klopt wel... maar hier gaat het over 1 a 2 pillen ( ~200mg mdma +- ) en niet over 1.5gram... geloof mij maar dat jij beter een avondje kan zuipen dan 1.5g M wegwerken.

_O_

En wederom dank aan EM voor de verheldering. :) Vraag blijft natuurlijk waarom je meer dan 500mg zou willen pakken op 'n avond.. :|

Waarschuw beheerder
Een lekker bekske KLAPTHEE 8)

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/39844566.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
best wel een nutteloze vraag
Waarschuw beheerder
Pilluh Thee :love:
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op dinsdag 13 oktober 2009 om 23:42:
she died from a dose of roughly 9 mg/kg

Volgens een niet nader gespecificeerd 'recent press report' en nogal wat aannames ja.
Dan is die advocaat van Holleeder zeker ook opeens een bewijs dat je van een paar mg/kg dood kan gaan... :/

Geef mij dan maar het onderzoek naar proefdieren. (Y)

OT: pillenthee, da's lang geleden! Maakten wij vroeger ook altijd van de restjes/stukjes/misdrukken..
Nu enkel nog G-thee. :D
donateur
Uitspraak van Schaapherder op woensdag 14 oktober 2009 om 19:23:
Geef mij dan maar het onderzoek naar proefdieren. (Y)

Wat ik al zeg, resultaten van proefdieren zijn niet door te trekken naar de situatie bij mensen. Dan is het logischer om op die advocaat en dat meisje te varen..
En nog veel logischer om daar nog meer van dergelijke gevallen bij te betrekken, natuurlijk het liefst met exacte dosis en betrouwbaar recent gewicht. Bij die advocaat ging het om 6 gram M dacht ik (?? dat cijfer staat me niet voor niets bij though) en dan hebben we het niet meer over een paar mg/kg..maar over iets van 70mg/kg bijvoorbeeld (bij een gewicht van 85 kb, wat niet onredelijk hoeft te zijn voor een misschien wel forse man met advocateneetgedrag(?). Was ie zwaarder dan dat..dan wordt dat getal alleen maar kleiner..
Daarnaast, wie zegt dat ie niet ook overleden was als ie maar 4 gram had genomen ipv 6?
Maar hoe dan ook, met de getallen nemen van een meisje van 9 en een advocaat die een extreme hoeveelheid heeft genomen, kom je nog lang niet aan genoeg info om een LD50 te berekenen.

Dacht je dat die 10-20mg/kg geschat was door middel van de duim in de mond ofzo? :)
Anyhow..er vlotjes achterkomen (de ware LD50 bij mensen) gaan 'we' (de wetenschap) toch niet, althans, niet precies./
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op woensdag 14 oktober 2009 om 19:43:
Dacht je dat die 10-20mg/kg geschat was door middel van de duim in de mond ofzo?

Naar mijn mening zal dit eerder in de buurt van de door jou genoemde LD5 of zelfs LD1 komen dan de LD50.
Als je kijkt hoeveel mensen elke week 10 a 20 mg/kg tot zich nemen... ;)
donateur
Nu vergelijk je een situatie waarin mensen tolerantie hebben opgebouwd dus met getallen van dierproeven waarbij die beestjes geen tolerantie hebben opgebouwd, bij hen wordt het gewoon ingespoten of het wordt ze oraal toegediend en dan is het a) ze gaan dood, of b) ze gaan niet dood. Bovendien nemen die mensen dat niet in één keer (bij 70kg hebben we het over 700-1400mg; ineens) en dat is waar het bij dierproeven wel om gaat iig, een bolus, one shot, one hit.
Die mensen waar jij het over hebt stapelen enkele tabletjes of likken meerdere likken M over een hele avond, dat is wat anders.

Als je alleen kijkt naar die mensen over wie jij het hebt, heb je zo juist aan selectiebias gedaan ;)
Waarschuw beheerder
volgens mij is de kans dat je met mdma dood gaat alleen groot als je niet genoeg of teveel drinkt. ik heb nog nooit gehoord dat iemand puur door een overdosis dood gaat, altijd in combinatie met veel lichamelijke activiteit zoals dansen in een club, waar het ook al warmer is dan normaal. alles bij elkaar maakt dat de kans veel groter dan dat je rustig op de bank zit om het uur 100 mg extra in je drinken gooit.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van festini1989 op woensdag 14 oktober 2009 om 23:13:
volgens mij is de kans dat je met mdma dood gaat alleen groot als je niet genoeg of teveel drinkt. ik heb nog nooit gehoord dat iemand puur door een overdosis dood gaat, altijd in combinatie met veel lichamelijke activiteit zoals dansen in een club, waar het ook al warmer is dan normaal. alles bij elkaar maakt dat de kans veel groter dan dat je rustig op de bank zit om het uur 100 mg extra in je drinken gooit.

:lol:

Volgens mij niet. ;)
Waarschuw beheerder
waarom niet dan? de kans dat je kapot gaat aan overhitting of een tekort aan vocht is groter dan dat je teveel van dat spul in je mikkie hebt
donateur
Hmm de waarheid ligt een beetje in het midden, maar wat zeker zo is is dat het thuis een hoop scheelt, je bent minder actief (waarschijnlijk) het is minder warm, je droogt minder snel uit..zijn zeker wel dingen die helpen :)
Waarschuw beheerder
donateur
Toch geloof ik niet dat 500+mg van dat spul in je lichaam goed is. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van festini1989 op vrijdag 9 oktober 2009 om 16:24:
een vriend van mij beweerd dat als je mdma in je thee gooit dat dan de werking ervan minder wordt ivm de temperatuur.

Volgens mij onzin. Vroeger namen we het altijd met warme thee omdat ie dan juist sneller opkomt...
Waarschuw beheerder
grote onzin idd
Waarschuw beheerder
mijn broer zegt dat als je mdma onder je tong legt, dat het dan het snelste wordt opgenomen in je lichaam. klopt dit?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van festini1989 op donderdag 15 oktober 2009 om 20:28:
mijn broer zegt dat als je mdma onder je tong legt, dat het dan het snelste wordt opgenomen in je lichaam. klopt dit?

Ik weet wel dat alcohol via het gehemelte sneller in het lichaam opgenomen kan worden, maar ik geloof niet dat 't voor MDMA ook op gaat.
Waarschuw beheerder

Joh, probeer het eens. Durf te zweren dat je die gore bende echt geen 2 minuten onder je tond kan houden..
Hier ging ook geregeld een natte vingertop door het zakje kristallen heen maar wat een gore bende is dat zeg.

Als je echt heftige mdma trip wilt beleven los je die bende op in een zoutoplossing en spuit je het in een ader. Werkt echt het snelst..
Waarschuw beheerder
mja mdma is niet het lekkerste dat geef ik toe, en die spuit laat ik liever liggen als je het niet erg vind :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van festini1989 op donderdag 15 oktober 2009 om 22:37:
en die spuit laat ik liever liggen als je het niet erg vind

Lol, als er naalden in het geding komen heeft men altijd gelijk zo'n stereotype beeld van junk voor zich.
enfin toch nog steeds eens het proberen waard..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op woensdag 14 oktober 2009 om 22:00:
Nu vergelijk je een situatie waarin mensen tolerantie hebben opgebouwd dus met getallen van dierproeven waarbij die beestjes geen tolerantie hebben opgebouwd

:lol: voor mij persoonlijk is het belangrijker wat een gevaarlijke dosis is voor een gebruiker dan voor, pak 'm beet, een baby.
Maargoed, ieder z'n eigen interesse.. :/

Uitspraak van Amaltheus op donderdag 15 oktober 2009 om 22:54:
Lol, als er naalden in het geding komen heeft men altijd gelijk zo'n stereotype beeld van junk voor zich.

Stop het in je reet, werkt ook prima.
toch nog steeds eens het proberen waard..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op woensdag 14 oktober 2009 om 11:40:
Ja ja, je bent 'n stoere jongen. We zullen je voortaan geloven op je woord. :aai:

:)

anderhalve gram op 1 avond is wel behoorlijk veel :)
Waarschuw beheerder
donateur

Intraveneus toedienen heeft ook 'n negatief imago hè. ;P Ik ken ook mensen die het pluggen. Op de één of andere manier zag ik dat ook nooit echt zitten, zeg maar.. :/
Waarschuw beheerder
heeft niemand van jullie ooit 1 gram naar binnen gewerkt op 1 avond dan?
ik heb ook nog nooit meer dan 200mg in 1 keer naar binnen gewerkt hoor, altijd flesjes van 150mg en dan een stuk of 7 op een avond
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van festini1989 op vrijdag 9 oktober 2009 om 16:24:
1,5 gr

20 pillen! Daar doe ik 2 jaar mee :/
Ik zie er de lol niet van in hoor. Boven de 200mg wordt het alleen maar vager en verrotter, terwijl het chille gevoel uit blijft. Nee, niet aan mij besteed :no:
Waarschuw beheerder
3 cappies a 170 mg en :vaag: voor de hele nacht. :)

Red ik me prima mee.... en zo niet dan met een 4de zeker :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van festini1989 op vrijdag 16 oktober 2009 om 12:59:
heeft niemand van jullie ooit 1 gram naar binnen gewerkt op 1 avond dan?

Ik denk dat mn max rond tegen 400mg ligt.
Laatste keren tussen de 150 en 250 op een avond.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van xqlusively op zondag 18 oktober 2009 om 11:09:
Ik denk dat mn max rond tegen 400mg ligt.

Mijn grootste totale dosering ligt op 225mg verdeeld over het hele feest. Overigens wel verkeerd gedoseerd. :/ Ik had nooit behoefte aan veel, was liever helder. :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
ik kom net terug van een feestje. een vriend van me heeft 3,5 gr m weg lopen smikkelen.... hij was wel zwaar uit zn plaat en had een moeilijk gezicht
Waarschuw beheerder
3,5gr %)

wat was dat voor een troep dan, dat zijn 30 pillen ofzo :dood:
Waarschuw beheerder
nog ff doorgaan en dan zit je op n lekkere overdose! B)
Waarschuw beheerder
ja het is wel een tripper hoor. maar hij gebruikt het 2 keer in het jaar ofzo
Waarschuw beheerder
ja precies :P zo iets, ik had zelf iets van 1,5 gram die dag... maar wel verdeeld over 12 uur... dan moet ik er wel bij zeggen dat ik flink uit mijn gaffel was:P
laatste aanpassing
donateur
Ik kom geloof ik nauwelijks boven de 200mg aan werkzame stof als ik M/X doe..en zeker niet meer boven de 300/350.
Waarschuw beheerder
nee? bij ons in de buurt is het gebruik van 1 avond al snel 1 gr
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op vrijdag 16 oktober 2009 om 12:58:
Ik ken ook mensen die het pluggen

Hoi :)
Vond 't pluggen van mdma tegenvallen, ik dacht dat 't hemels zou worden maar ik had de hele tijd zo'n "net-niet" gevoel...maybe was k niet goed leeg tijdens het inspuiten. Bijnemen ook helemaal verkeerd getimed :/ echt heel zonde van die ervaring eigenlijk, en daarna moest ik weer een tijd wachten van mezelf.
Werkt overigens wel heel snel dan, wat ik met iets als 2c-i echt heel fijn vond..als ik thuis 2c's pakte zat ik 2 uur te wachten voor het werkte maar met pluggen kwam t na een kwartier op en voor mn gevoel zat ik er 5 minuten later al vol in, bizar is dat :D

mijn broer zegt dat als je mdma onder je tong legt, dat het dan het snelste wordt opgenomen in je lichaam

Heb dat eens met een geel AP'tje gedaan, was echt enorm goor maar het werkte wel snel en k ging echt keihard (maar dat lag meer aan t feit dat het een sterk pilletje was denk ik)