Partyflock

Forumonderwerp · 1074909
Quote:

I’m really supporting the new generation. Sometimes it’s too bad to see that a lot of young ‘producers’ are focusing too much on the internet and writing on forums.
Some of them seem to have lost focus. Making music isn’t about being “blogger #1”. With ‘Push Play!’ I was inspired by this internet and forum phenomenon.
Maybe not the best way to make friends, but I felt the need to express my opinion on the matter. The new generation needs to re-focus on the music itself again, because the scene needs it.

Because many people don’t understand the lyrics in the first place, Brennan Heart decided to start this rmx contest to clear things up! The song is not about those that use FL Studio and is not about those that use samples. It's about the people that spend little time making music, using lots of prefabricated material and spend much time on the internet bitching about other producers on forums. To all those FLS users who have wrongly been offended, here is your chance to make that bomb-track and even get a release on Brennan Heart's label M!D!FY RECORDS!

With this Rmx contest, only for Fruity Loops users, Brennan Heart wants to support all new producers!!

The best rmx will be released on the last Musical Impressions Album Sampler. Traxx to rmx: Faith In Your Dj/Memento/Revival X. Download here the outtakes. Competition closes at 30-11-2009.

Meer Info www.midify.com

Is Bennie weer eens bezig :lol:
En weer het zelfde negatieve praatje weer zeker ? :roflol:

Benny :[

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 oktober 2009 om 16:47:
En weer het zelfde negatieve praatje weer zeker ?

ja wat moet je anders, het komt zo raar over als iemand zegt dat fl studio een goede sequencer is :)
Artiest Ravix
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 oktober 2009 om 14:47:
tis vooral belangrijk om goeie speakers te hebben, goeie oren, en de juiste sample kits en vsti presetbanks.

Goede Speakers: Dit is belangrijk bij elk programma wat je gebruikt Net als een goede geluids kaart
Goede Oren: Wel handig maar niet perse ... Onthoud even dat sommige componisten Doof waren
juiste sample kits: Je kan ook zelf samples maken je hebt niet perse sample kits nodig
Sommige mensen gebruiken sample kits te uitbundig wat weer niet goed is
vsti presetbanks: Handig maar zwaar overbodig net als sample kits
Je kan ook zelf presets maken

Voor de rest:
FL heeft een Simpele werk wijzen en is vandaar populair
Maar om er kwaliteit uit te halen moet je toch wat meer moeite doen
Het is in FL overigens niet onmogelijk Maar het vereist veel tijd en aandacht

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 oktober 2009 om 16:42:
maar ik kan altijd horen dat iets met fl is gemaakt :)

Moeten we eigenlijk een keer proberen, er worden 10 verschillende tracks neer gezet waarvan er 5 FL en 5 willekeurige programma's.
Ik ben benieuwd of het je lukt, ik zou het bijzonder knap vinden.

Uitspraak van Ravix op zaterdag 10 oktober 2009 om 17:20:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 oktober 2009 om 16:36:
ik zeg ook puur zonder afwerking met andere software he

we bedoelen hetzelfde :)

vooral ervaring denk ik, om een track goed te krijgen (dan bedoel ik gewoon zoals veel mensen hun traxx maken, dus alle drums uit samples, bass, synths etc uit plugins) is niet moeilijk.

Om te beginnen dien je je volume VER onder de 0dB te houden, -6 houd ik meestal aan. Als t geluidsbeeld eenmaal klopt kan je m later altijd nog harder zetten. Dan zorg je dat je de kick en de bass op hun eigen fx kanaal nét niet in het rood hebt. Beetje eq-en met de EQUO op je synth, wat reverb (met n redelijke low cut, min. 300hz) op je lead, bassline sidechainen via je kick, percussie alle laag uit knippen (of soms niet helemaal, ligt aan welk geluidje) en alle percs via hun eigen FX channel routen naar n bus (de SEND) en zo naar de master.

Zorgen dat je alles op het juiste volume hebt, is het halve werk. EQ-en kan in principe zelfs grotendeels met de 3 bands EQ die op elke FX channel zit.

Al met al 20 minuten werk, als t routine is geworden ;)

Verder is het belangrijk om te merken dat je soms wel met je metertjes in het rood zit, maar als je de track rendert is ie bijna perfect op 0dB (soms knippert ie heel ff ietsjes eronder) en dat komt omdat de volumemeter van FL niet heel nauwkeurig is, en die slaat snel uit als n bepaalde frequentie net iets harder is. Waar weet ik niet precies, maar dat is n onnauwkeurigheid waar je mee om leert gaan, das eigelijk t enige nadeel.
laatste aanpassing

Uitspraak van Ravix op zondag 11 oktober 2009 om 02:07:
weer iemand die denkt dat er van dat nummer een remix gemaakt moet worden ...

durfde de maker van het origineel helaas niet aan :P

zou wel zoiets willen remixen maar dan met dikke diss terug-vocals
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 31027, 16404, 58027}
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 oktober 2009 om 19:06:
je kunt altijd horen dat iets gemaakt is met fl, de bekende fruity galm maar inderdaad waarom alleen fl studio, echte producers gebruiken die troep niet.....

"echte producers", zoals jij zeker, sjakie...
Wat is de definitie daarvan eigenlijk...?

kok... keuken...

FL heeft een Simpele werk wijzen en is vandaar populair

Ik denk dat je inderdaad sneller instapt in het bootje der producers met fruityloops om de basis onder de knietjes te krijgen:)

Sluit ik me ook volledig bij aan, veel meer is er toch ook niet om over te discusieren?

Greetaazz

Uitspraak van verwijderd op zondag 11 oktober 2009 om 11:08:
Ik denk dat je inderdaad sneller instapt in het bootje der producers met fruityloops om de basis onder de knietjes te krijgen:)

Toen ik begon met produceren heb ik FL en Ableton geïnstalleerd, met Ableton kon ik toen gelijk aan de slag met wat preset samples een beetje pingelen en uitproberen, met FL had ik zoiets van wat is dit godsnaam, het was niet duidelijk, zag er goedkoop uit, daarom vind ik ableton veel beter gebruikersvriendelijk.

Uitspraak van verwijderd op zondag 11 oktober 2009 om 04:54:
Cubase Losers

:nosmile:
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 11 oktober 2009 om 11:44:
Toen ik begon met produceren heb ik FL en Ableton geïnstalleerd, met Ableton kon ik toen gelijk aan de slag met wat preset samples een beetje pingelen en uitproberen, met FL had ik zoiets van wat is dit godsnaam, het was niet duidelijk, zag er goedkoop uit, daarom vind ik ableton veel beter gebruikersvriendelijk.

Nooit met een MC 303 gewerkt he :P
Ik ken zat mensen die precies het omgekeerde vertellen :P

Uitspraak van verwijderd op zondag 11 oktober 2009 om 04:54:
durfde de maker van het origineel helaas niet aan :P

zou wel zoiets willen remixen maar dan met dikke diss terug-vocals

Hm ... Het zou nog beter zijn Als je het bericht dat hij zegt dat hij er mee wil brengen echt goed in een eigen track track brengt

Uitspraak van verwijderd op zondag 11 oktober 2009 om 14:41:
Cubase Losers

:nosmile:

ja, nu is het ineens WEL kansloos. Point made ;)

Uitspraak van verwijderd op zondag 11 oktober 2009 om 17:57:
Point made

Ja eig , je hebt gelijk! (y)
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 10 oktober 2009 om 17:26:
Moeten we eigenlijk een keer proberen, er worden 10 verschillende tracks neer gezet waarvan er 5 FL en 5 willekeurige programma's.
Ik ben benieuwd of het je lukt, ik zou het bijzonder knap vinden.

Ik moet zeggen dat ik het bij hardstyle meestal wel hoor of het met fruity is gemaakt. Maar bij andere muziek echt niet
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 11 oktober 2009 om 11:44:

sluit ik me volledig bij aan! Behalve dan dat ik ableton als eerste kende van andere producers, maar zelf met reason begonnen ben. Of je moet de magic music maker periode mee rekenen:P

Uitspraak van BaSiQ op maandag 12 oktober 2009 om 20:14:
Of je moet de magic music maker periode mee rekenen :p

zelfs dat is beter dan fl studio...

Uitspraak van Kickass! op maandag 12 oktober 2009 om 19:06:
k moet zeggen dat ik het bij hardstyle meestal wel hoor of het met fruity is gemaakt.

Dat komt omdat veel van die koekenbakkers niet weten wat ze moeten doen om het geluid goed te krijgen.

Hardstyle is qua noten simpel om te maken, maar qua afmix is het lastig ivm de extreme nadruk op de kick en de sub bass achter de kick...

verder, zoals ik al eerder zei, 95% van de mensen die electronische muziek gaan maken, beginnen met FL, dus komt 95% van de bagger die mensen uit hun audiosoftware halen, ook uit FL.

Dat vertekent het beeld, en al helemaal met genres die nu 'hip' zijn, zoals hardstyle, omdat verhoudingsgewijs enorm veel beginners zich daarop richten.
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 oktober 2009 om 21:15:
Dat komt omdat veel van die koekenbakkers niet weten wat ze moeten doen om het geluid goed te krijgen.

Kan best kloppen, ik was ook ooit met fruity begonnen, maar ik vond het te ingewikkeld... en aangezien de meeste proffesionals andere sequencers gebruiken had ik zoiets van dan ga ik me daarop richten.

Maar ik denk persoonlijk dat heel veel lui allemaal verkeerde plug-ins gebruiken ook qua afmix enzo. Er komt meer bij kijken dan een kick maken en een vette screech en dat vergeten de meesten idd.

Kwaliteit is ver te zoeken helaas
Wat een gezeur om iets waar toch een ieder zijn eigen mening over heeft.

Wat mij betreft maakt het geen reet uit welke sequencer je gebruikt. Ik maak net zulke productie`s met fl als met cubase. De VSTi en VST plugins, dat is de software waar het uiteindelijk om draait.
De 1 vind fl fijn om mee te werken, de ander vind cubase, logic, abelton en noem maar op fijn om mee te werken.

Waar ik mee eens ben is dat Fl makkelijker is om mee te werken maar is het daarom een schijt sequencer ... bulshit!!

Artiest Hard-Tex
Hehe hoor ze mauwen die kerels

Ik werk met fruityloops en ableton, werkt allebei prima voor mij(Y)

jullie zijn alleen maar aan het mierenneuken..
laatste aanpassing

Artiest San Miquel
Het zesde zintuig (de nadruk op -TUIG) :respect:
Eindelijk iemand die het snapt... altijd maar dat gezeik over FL...
Laat ieder z'n eigen DAW kiezen en heb commentaar op iemand's productie, en niet zijn gereedschap :s

:lol:
nieuwe fruity 9 lijkt overigens erg veel op Logic.(krijgen we op school les in woei !) ga bijna de overstap maken na jarenlang kutten met fruity.

Trok eerst ook een vrij scheef gezicht bij het horen van de track maar snap nu denk ik wel wat ie bedoeld heeft. er zijn genoeg gasten die net een my first sony geluidje uit fruity trekken en dan inhoudelijk tracks gaan aflopen zeiken alsof ze timbaland zijn.

Kun je ook doen natuurlijk , maar beter ga je dan die remix wedstrijd winnen in plaats van hier je tijd te verdoen.

en @ Peter (6e zintuig) je bent vol passie voor muziek en omdat ik je ken (en eerst ook zo was) begrijp ik je maar keep in mind dat 90% procent van de mensen op pf je boodschap niet snapt/waardeerd en daardoor juist denkt dat je een arrogante zak bent terwijl je dat niet bent dus dan kun je beter aan nieuwe tracks werken ouwe (f)

verders vind ik zowel Fabian als Pieter tof en word ik ook wel eens moe van die oneindige discussie over hoe ze uit elkaar zijn gegaan , tis hier geen www.telegraaf.nl/prive en we hebben het ook niet over Jan & Yolanthe dus het is zinloos. nokken nou !
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 oktober 2009 om 16:42:
kameraad van mij was ook zo'n stijfkop en gebruikte jaren fl, nu is hij er achter en geeft me toch gelijk, vandaar dat hij nu net als mij aan de renoise zit

Kon je goed horen dat die volgens jou Moby-achtig klinkende track niet in FL was gemaakt?
Uitspraak van *Animaniac* op woensdag 14 oktober 2009 om 10:58:
timbaland

:lol: Timbaland jat gewoon beats van anderen, geen tracker of daw nodig (y)

Ben ik erg ouderwets als ik zeg dat het eerste programma waar ik muziek mee maakte Fasttracker 2 was? :$
Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op woensdag 14 oktober 2009 om 13:22:
:lol: Timbaland jat gewoon beats van anderen, geen tracker of daw nodig (y)

dude stfu ga maar eens kijken naar youtube filmpjes van Timba in zijn studio ook hij jat ja (everybody does) maar dingen zoals drums speelt ie zelfs via midi in met een keybord hoe oldskool is dat
misschien wel, maar dan ben ik dat ook :) 1996, dat waren nog es tijden :D
Uitspraak van *Animaniac* op woensdag 14 oktober 2009 om 13:25:
stfu

Doe ff normaal man! Ik ga me bek niet houden in een forum voor jou....

Timbaland is echt een geweldige producer hoor, daar geen misverstand over hebben maar feit is dat het ook net een tiesto is. Daar zijn genoeg sporen van te vinden op het net namelijk.
Uitspraak van Misery Motion op woensdag 14 oktober 2009 om 13:25:
misschien wel, maar dan ben ik dat ook 1996, dat waren nog es tijden

Ik ben op mijn 12e er mee begonnen :lol: maar dat was echt lachwekkend, we namen onze stemmen op met windows, pitchten die op zodat het net smurfen leken en dan een hardcore 4x4 beat eronder met allemaal .xi samples :yes:

Daarna heeeel lang stil gestaan totdat ik op mijn 18e ofzo fruityloops ontdekte, leuk maar was voor mij nog niet bevredigend. Ik miste iets in het programma (maar goed dit was ook versie 3.5 ofzo, het zal vast verbeterd zijn) en ik ben nu zo'n 4 jaar geleden over gestapt op reason. Het leuke van Reason vind ik zijn interface en dat je geen vsti kunt gebruiken (is tevens natuurlijk zijn nadeel) maar doordat je dus geen vsti kunt gebruiken ben je veel meer bezig met zelf geluiden maken dmv synthese. Daarnaast kun je alles eindeloos routen e.d. en dat lijkt natuurlijk veel meer op hardware dan andere programma's
Artiest {SHOWLIST artist 69437, 22984}
He? FL galm?

Wat voor onzin wordt hier nou weer in het rond gespoten? :D

Uitspraak van Misery Motion op woensdag 14 oktober 2009 om 12:23:
Kon je goed horen dat die volgens jou Moby-achtig klinkende track niet in FL was gemaakt?

nee je hoort duidelijk fl;)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 oktober 2009 om 14:32:
nee je hoort duidelijk fl

je lult poep.
al dat gezwets over dat de ene DAW een betere (sound)'engine' heeft als de andere...:vaag:

neem aan dat t daarover gaat..excuséz moi :P
laatste aanpassing
verdamme :D ik heb nog geen half uur met Renoise gewerkt :lol:

Uitspraak van SuburbanKnight op woensdag 14 oktober 2009 om 14:53:
je lult poep.

nope, je kan het duidelijk horen.
wat boeit het jullie eigenlijk dat ik kan horen dat iets in fl is gemaakt......
de een heeft blijkbaar een beter gehoor dan de ander :)
laatste aanpassing
Ow ja, dat was ook zo XENO, jij hebt een absoluut gehoor toch?? :9
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 oktober 2009 om 15:23:
wat boeit het jullie eigenlijk dat ik kan horen dat iets in fl is gemaakt......

omdat je het niet kunt horen puur op 'geluidskwaliteit' afgaande.
Misschien herken je een bepaalde structuur in n productie, het gebruik van loops bv... Of als iemand veel FL plugs heeft gebruikt, misschien herken je n algorithme..zou t knap vinden want dat is bijna niet mogelijk, maarja jij bent tenslotte XENO!!!! toch?....:respect: :lol:
Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op woensdag 14 oktober 2009 om 13:53:
Doe ff normaal man! Ik ga me bek niet houden in een forum voor jou....

Timbaland is echt een geweldige producer hoor, daar geen misverstand over hebben maar feit is dat het ook net een tiesto is. Daar zijn genoeg sporen van te vinden op het net namelijk.

mja stfu was niet echt hard bedoeld :bier:
en om nou de vergelijking te maken met tiesto die zelf niks maakt waar zijn naam op staat is al helemaal tenenkrommend.een kanye sampeled veel meer
Uitspraak van SuburbanKnight op woensdag 14 oktober 2009 om 15:33:

misschien niet op je computerboxjes thuis nee , maar op monitors toch echt wel. begrijp me niet verkeerd ik heb 24 platen met fruity gemaakt maar die klinken toch echt lelijk op een setje genelecs. een manier om het te verhullen is door af te mixen in cubase of ableton bijv.
laatste aanpassing
de hele hihopscene is gebaseeerd op samplen, dat timberland/ghostproducers/zijn mangement dat niet altijd even goed afhandelen met rechthebbenden is een ander verhaal.

Uitspraak van SuburbanKnight op woensdag 14 oktober 2009 om 15:33:

jawel.

Uitspraak van *Animaniac* op woensdag 14 oktober 2009 om 16:11:
ik heb 24 platen met fruity gemaakt maar die klinken toch echt lelijk op een setje genelecs. een manier om het te verhullen is door af te mixen in cubase of ableton bijv.

Ligt gewoon aan je manier van werken. DBD heeft vele honderden traxx met FL gemaakt, en velen daarvan (incl de nodige vinylreleases) klinken ook dramatisch, maar er zitten er ook tussen die uitstekend klinkte.

En iemand als Ultraform bijv. produceert ook alleen met FL, zijn traxx klinken dan weer erg goed. En de meest gevraagde (en kwalitatief 1 vd beste) sound engineer momenteel, Nicolas Perrottey (die de platen van SHOKK maakt tegenwoordig) werkt ook alleen maar met FL.

Sinds versie 7 is er HEEL erg veel verbeterd, de soundengine van FL 8 doet niet onder voor die van Cubase of Logic.

En als je het mij vraagt, valt dat bij jouw traxx nog wel mee... pas nog Are You Ready door mn studioboxen laten knallen nadat ik Bitte ein Beat 8 weer is had opgezet, nou dat klinkt prima. ;)
laatste aanpassing

Artiest High Rollers
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 oktober 2009 om 19:48:
Sinds versie 7 is er HEEL erg veel verbeterd, de soundengine van FL 8 doet niet onder voor die van Cubase of Logic.

FL 9 heeft ook een hele dikke soundengine vind ik persoonlijk, maar denk ook meer mensen

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 oktober 2009 om 20:21:
FL 9 heeft ook een hele dikke soundengine vind ik persoonlijk, maar denk ook meer mensen

en nu heeft FL 9 een ingebouwde sidechaining!!! :respect:
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 oktober 2009 om 20:21:

Tja ... het grootste nadeel is toch wel dat je niet kan freezen of bouncen
en de manier dat FL Studio werkt zou het toch wel lastig zijn om zulke functies te integreren
De enige manier die ik kan bedenken is dat je misschien een patern kan bouncen
maar aangezien niet voor iedere track een kanaal op je mixer krijgt en deze zelf toe moet wijzen Lijkt freezen me toch heel lastig

Uitspraak van Ravix op woensdag 14 oktober 2009 om 21:57:
het grootste nadeel is toch wel dat je niet kan freezen of bouncen

kan wel... je kan met de Edison ook n opname maken als je aan het afspelen bent.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 oktober 2009 om 22:08:
kan wel... je kan met de Edison ook n opname maken als je aan het afspelen bent.

dat is niet Freezen of Bouncen (al komt Bouncen wel in de buurt)
dit kan namelijk alleen als het afspeel baar is
en mensen gaan deze functies meestal bas gebruiken als ze CPU tekort komen

Wat wel goed kan is dat je een Patern Rendert en dat er weer in zet maar dat is ook weer anders