Partyflock

Forumonderwerp · 1074909
Quote:

I’m really supporting the new generation. Sometimes it’s too bad to see that a lot of young ‘producers’ are focusing too much on the internet and writing on forums.
Some of them seem to have lost focus. Making music isn’t about being “blogger #1”. With ‘Push Play!’ I was inspired by this internet and forum phenomenon.
Maybe not the best way to make friends, but I felt the need to express my opinion on the matter. The new generation needs to re-focus on the music itself again, because the scene needs it.

Because many people don’t understand the lyrics in the first place, Brennan Heart decided to start this rmx contest to clear things up! The song is not about those that use FL Studio and is not about those that use samples. It's about the people that spend little time making music, using lots of prefabricated material and spend much time on the internet bitching about other producers on forums. To all those FLS users who have wrongly been offended, here is your chance to make that bomb-track and even get a release on Brennan Heart's label M!D!FY RECORDS!

With this Rmx contest, only for Fruity Loops users, Brennan Heart wants to support all new producers!!

The best rmx will be released on the last Musical Impressions Album Sampler. Traxx to rmx: Faith In Your Dj/Memento/Revival X. Download here the outtakes. Competition closes at 30-11-2009.

Meer Info www.midify.com
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 oktober 2009 om 19:48:
En als je het mij vraagt, valt dat bij jouw traxx nog wel mee... pas nog Are You Ready door mn studioboxen laten knallen nadat ik Bitte ein Beat 8 weer is had opgezet, nou dat klinkt prima. ;)

haha ja maar die cd is waarschijnlijk eerst door de studio van meneer jan rietvink heengegaan denk ik voordat ie naar de pers ging. de meeste van mijn platen wel iig :) op de insomnia remix van faithless na.

hoe dan ook de nieuwe fl 9 is net een kopie van logic joh ! ik heb ze van de week eens naast elkaar gehouden op school.

we moeten nu met logic 2 nederpop covers produceren inc. de vocals opnemen erin zetten enzo . hoe eritant is dat ! en voor een eind opdracht over 3 weken moeten we ook nog 5 nederpop covers met de band spelen.

maargoed laten we weer on topic gaan , tis gewoon een dikke contest en een kans om op MIDIFY te komen. ik ga misschien zelfs wat inzenden. kheb revival x door FL heen getrokken.
laatste aanpassing

Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op woensdag 14 oktober 2009 om 13:22:
Fasttracker 2

jij roeleert want ik deed dat ook zo'n 15 jaar geleden! En ik werk na veel met cubase, reason en fl gewerkt te hebben weer met een tracker :lol:

OT:
waarom nou weer hardstyle...het is al zulke blije kutmuziek waarvan je de helft van de tijd stil kan staan vanwege die domme opkomende deuntjes. En trouwens dat verspringen van de kick in toon hoogte is echt een aanfluiting want het hele effect van een kick valt daardoor weg.
Uitspraak van *Animaniac* op woensdag 14 oktober 2009 om 16:11:
ik heb 24 platen met fruity gemaakt maar die klinken toch echt lelijk op een setje genelecs. een manier om het te verhullen is door af te mixen in cubase of ableton bijv.

sure.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 oktober 2009 om 19:48:
de soundengine van FL 8 doet niet onder voor die van Cubase of Logic.

een soundengine produceert aleen..00000 of 11111 er is geen enkel verschil in welke engine dan ook...

Kijk dat sommige DAW's in hun mixer soms nog 'iets hebben ingebouwd' qua algorithme(eq's of comps of whatever), wat zorgt dat de 0000 en 1111 anders klinken oké dat kan, want de de ene agorithme klinkt lekkerder in de oren dan de andere en dan nog is het allemaal grotendeels smaak gerelateerd...wat de 1 lekker vind klinken vind de andere bagger....maar een soundengine is gewoon een generator van 00000 of 11111 of 10101011100010101 ga maar door..vind t knap welke audiofiel de ene geluidsengine kan onderscheiden van de andere...:yes:
laatste aanpassing

Uitspraak van SuburbanKnight op donderdag 15 oktober 2009 om 20:36:
vind t knap welke audiofiel de ene geluidsengine kan onderscheiden van de andere..

Artiest Ravix
een soundengine produceert aleen..00000 of 11111 er is geen enkel verschil in welke engine dan ook...

HM ... Tja zo kun je het bekijken
Maar dan is CD, DAT, WAV, MP3 & FLAC Ook hetzelfde
en Dolby Digital & DTS Ook ...

Er zit toch wel zeker een verschil tussen
Naast de Verschillende algorithme's die in de verschillende EQ's Compressors & Andere Effecten zit is er ook een verschil tussen hoe het geluid uit eindelijk "Samen gevoegd" word
en daar zit soms toch een flink verschil in
wat maakt dat er wel degelijk een verschil is tussen de Audio Engine
al heb je wel gelijk in wat ze doen
maar het gaat er juist om hoe ze het doen
Uitspraak van Ravix op vrijdag 16 oktober 2009 om 07:12:
CD, DAT, WAV, MP3 & FLAC Ook hetzelfde

Dat is niet hetzelfde.

bij het begin beginnen; Analoog= golfvorm
digitaal= 0101010000111100010101...de golfvorm is verworden tot 'staafjes'(histagram), waarbij er bepaalde frequentie's niet worden weergegeven.

Het verschil is zéker hoorbaar als je tape of plaat vergelijkt met CD, muzikale harmonische distortie is vaak de reden dat platen en magnetisch tape's, beter klinken dan bv digitale muziek...
Om over mindere geluidsdragers als MP3 etc nog maar te zwijgen.

MP ten overstaande van CD is weer een incrementie lager als het gaat om frequentie-bereik hier zijn nóg meer frequenties weggehaald ten behoeve het creeren van een geluidsdrager.

Dolby is een algorithme welke ervoor zorgt dat de 0000 en 1111 'verpakt' zijn in een programma welke ervoor zorgt dat het geluid 'dolby' is.

Uitspraak van Ravix op vrijdag 16 oktober 2009 om 07:12:
Naast de Verschillende algorithme's die in de verschillende EQ's Compressors & Andere Effecten zit is er ook een verschil tussen hoe het geluid uit eindelijk "Samen gevoegd" word
en daar zit soms toch een flink verschil in
wat maakt dat er wel degelijk een verschil is tussen de Audio Engine
al heb je wel gelijk in wat ze doen
maar het gaat er juist om hoe ze het doen

Wat bedoel je met geluid 'samenvoegen'?

Dat klinkt mij als n mixer in de oren welke bestaat uit: juist! een algorithme...

Kijk dat sommige DAW's in hun mixer soms nog 'iets hebben ingebouwd' qua algorithme

;)
laatste aanpassing
Dus, kort samengevat:
Je kunt het verschil wel horen, afhankelijk van de producer.
Als je een track van mij hoort, kun je wel degelijk horen dat het FL is.
Omdat ik te weinig tijd en moeite steek in het afmixen en er ook niet zoveel verstand van heb.
Neem je bijvoorbeeld een track van Laidback Luke of welke profproducer dan ook die produceert met FL, dan hoor je het niet.

:)

Uitspraak van Misery Motion op vrijdag 16 oktober 2009 om 12:52:
Dus, kort samengevat:
Omdat ik te weinig tijd en moeite steek in het afmixen en er ook niet zoveel verstand van heb.
Neem je bijvoorbeeld een track van Laidback Luke of welke profproducer dan ook die produceert met FL, dan hoor je het niet.

tadaa we zijn er uit, onee waren we al...
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 oktober 2009 om 16:36:
ik zeg ook puur zonder afwerking met andere software he

:P
Uitspraak van Misery Motion op vrijdag 16 oktober 2009 om 12:52:
Dus, kort samengevat:

idd maar je kunt niet zeggen; de ene DAw heeft een betere 'engine' dan de andere want is pure larie-koek.
Mwoah, dat weet ik niet.. Denk dat 70% van alle muziek wordt nabewerkt, met welk programma het ook gemaakt wordt.
Om het passend te maken voor de geluidsdrager waar het voor bestemd is.
Denk dat er maar weinig producers zijn waarvan de kwaliteit zo goed is dat het direct releasebaar is.

Edit: dat was een reactie op dhr xeno ;)

idd maar je kunt niet zeggen; de ene DAw heeft een betere 'engine' dan de andere want is pure larie-koek.

Daar heb ik geen verstand van, maar denk dat je gelijk hebt ja :)
laatste aanpassing

Uitspraak van Misery Motion op vrijdag 16 oktober 2009 om 13:01:
Denk dat er maar weinig producers zijn waarvan de kwaliteit zo goed is dat het direct releasebaar is.

van tevoren alles zo goed mogelijk afstemmen scheelt een hoop werk :)
dus niet eerst een track maken en dan afwerken, maar precies andersom, dus van tevoren bedenken wat je wil bereiken :)

Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 16 oktober 2009 om 12:58:
je kunt niet zeggen; de ene DAw heeft een betere 'engine' dan de andere want is pure larie-koek.

waarom kun je dan ook bij veel producers horen dat ze met een tracker ( venetian snares bijvoorbeeld) werken of met reason (prodigy bijvoorbeeld) ? ik noem maar een paar...:)
Dat heeft met de manier van produceren te maken.. trackerproducers werken vaak met samples en dat kun je horen
Reason heeft een aparte sound, omdat je geen vst-support hebt
Cubase heeft een cleane sound waar je niet heel veel aan hoeft te veranderen om het goed te laten klinken
Met VST's hoor je vaak de cheesy sound van de originele presets (al dan niet aangepast), maar dat ligt aan de producers.
Wat vlindertje bedoelt is dat er eigenlijk geen engine is. Het is puur hoe de producer of prutser zoals ik het arrangement op elkaar afstemt en de frequenties kloppend maakt. Dus eigenlijk is de engine de producer en de DAW de brandstof :P

Xena is weer lekker aan de gang zien ik 8) :theprincesswarrior:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 oktober 2009 om 13:10:
waarom kun je dan ook bij veel producers horen dat ze met een tracker ( venetian snares bijvoorbeeld) werken of met reason (prodigy bijvoorbeeld) ? ik noem maar een paar...

Dat sommige DAW's een 'distinctieve sound' hebben sure, maar dat zegt niets over kwaliteit van de soundengine...

Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 16 oktober 2009 om 13:58:
Dat sommige DAW's een 'distinctieve sound' hebben sure, maar dat zegt niets over kwaliteit van de soundengine...

ok :nocheer:maar fl blijft k#t :cheer:
en jij blijft een sjakie op dat gebied 8)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 oktober 2009 om 12:55:
Dus, kort samengevat:

mja en nog apparter is hoe luke produceert(met headphone) , das echt een held !
idd heel knap hoe hij met minimale apparatuur zoveel voor elkaar krijgt _0_

Tsja je hoeft niet puur op je gehoor af te gaan, als je weet wat je doet kan je al n hoop halen uit spectrum analyse tools die je geluid grafisch weergeven.

En dr schijnt ook n hele zooi rekenwerk te zijn die je erop kan loslaten om precies de goeie frequenties per geluid te vinden om te boosten en alles dus helder uit te laten komen.

Wat ook nog is mee speelt is het type muziek... minimal house zoals Laidback Luke maakt, bevat relatief weinig geluiden door elkaar heen, terwijl n trance plaat in de stijl van Paul Miller of DJ Shog ofzo laag op laag op laag geluiden blijft stapelen. 3 basslines, n acid lijn, hoofdsynth, begeleidingssynths, verschillende drumloops etc.

Minimal is veel overzichtelijker en dus makkelijker om goed af te mixen, maar dat heef dus als keerzijde dat je het ook veel sneller hoort als iets niet helemaal tiptop is :P
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 oktober 2009 om 17:04:
n trance plaat in de stijl van Paul Miller of DJ Shog ofzo laag op laag op laag geluiden blijft stapelen. 3 basslines, n acid lijn, hoofdsynth, begeleidingssynths, verschillende drumloops etc.

Dat was bij mij dus ook te vaak zo. Bij sommige tracks liepen op een bepaald moment een stuk of 20 instrumenten door elkaar heen B)
Wat ook nog is mee speelt is het type muziek... minimal house zoals Laidback Luke maakt, bevat relatief weinig geluiden door elkaar heen, terwijl n trance plaat in de stijl van Paul Miller of DJ Shog ofzo laag op laag op laag geluiden blijft stapelen. 3 basslines, n acid lijn, hoofdsynth, begeleidingssynths, verschillende drumloops etc.

hmm vandaar dat ik de afmix van Paul Miller altijd wat tegen vind vallen haha 8)
laatste aanpassing

Uitspraak van Misery Motion op vrijdag 16 oktober 2009 om 17:26:
Bij sommige tracks liepen op een bepaald moment een stuk of 20 instrumenten door elkaar heen

ik weet dr alles van want het heeft me letterlijk 4 jaar gekost om die shit een beetje te leren producen :D

En ik ben nog steeds niet tevreden.
Uitspraak van D21 op vrijdag 16 oktober 2009 om 17:36:
andaar dat ik de afmix van Paul Miller altijd wat tegen vind vallen

Ik vind sowieso veel trance te klinisch en te platgedrukt afgemixed. Is allemaal wel maximaal haalbare qua volume maar het klinkt niet altijd zo levendig als wat ik zou willen horen. Dan liever ietsje zachter en met meer dynamiek (y)
Minimal is veel overzichtelijker en dus makkelijker om goed af te mixen, maar dat heef dus als keerzijde dat je het ook veel sneller hoort als iets niet helemaal tiptop is :P

duidelijk nog nooit minimal gemaakt peet ? minimal is net trance als je eens wist hoeveel geluidjes er naast elkaar lopen geshuffeld en gesidechained die je niet hoort maar wel voor een flow zorgen is toch niet zo makkelijk als je denkt hoor.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 oktober 2009 om 13:10:
reason (prodigy bijvoorbeeld

Larie, Reason is alleen gebruikt om te "schetsen" bij dat ena laatste album van The Prodigy

Maar goed, we hebben deze discussie nou al 1000000x gehad dus.....
Minimal is veel overzichtelijker en dus makkelijker om goed af te mixen

Vind je?? In minimal zitten heel veel laagjes hoor, vooral het laag vind ik erg moeilijk om goed te krijgen. Je hoort wel es van die hele diepe platen met veel verschillende soorten laag erin die toch geen brei vormen (y)

Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op vrijdag 16 oktober 2009 om 18:14:
In minimal zitten heel veel laagjes hoor, vooral het laag vind ik erg moeilijk om goed te krijgen. Je hoort wel es van die hele diepe platen met veel verschillende soorten laag erin die toch geen brei vormen

compressie? ;)

die celestial met zijn 111 en 000 verhalen...poeheej...anders word je even computerprogrammeur ipv producer.
anders horen we alleen maar 1010101010101010101:rot:
Neej, dat lukt niet alleen met compressie hoor....nog eerder door de eq erover te gooien en voor elke verschillende stuk laag een aparte "ruimte" te creeren in je mix.

Celestial legt het wel goed uit hoor, maar (ja nu begin ik er zelf weer over...) toch hoor ik als ik tracks maak in Reaper dat ze wat warmer klinken als dat ik ze in Reason maak. Ik heb het wel es getest met een sample en die bij beide inladen en bij Reaper vond ik hem toch net iets anders klinken.

Vind je??

Jah. Het zijn weinig geluiden tegelijkertijd. Dat jij een kick uit 9 samples op bouwt bij wijze van spreken, maakt het niet tot meer dan 1 kick, het is natuurlijk wel n hoop werk maar dat heeft imo meer met sounddesign te maken dan met iets afmixen.
Uitspraak van *Animaniac* op vrijdag 16 oktober 2009 om 18:03:
duidelijk nog nooit minimal gemaakt peet ?

Juist wel, allemaal met samplepacks van Vengeance. Als je je eigen kicks enzo maakt kan ik me voorstellen dat je meer gaat stapelen, maar ik kan je wel is n project file sturen van n minimal plaat die ik ge-engineerd heb.
laatste aanpassing
Ben nog steeds niet overtuigd...in minimal muziek (goede dan, zoals een Minilogue bijv.) zit heeeeeel veel micropercussie en glitch geluidjes. Zelf pak ik dan gewoon een loopje in me rex (bij reason) :$ maar dan merk je toch vaak dat het elkaar in de weg zit en daar word k dan weer zo moedeloos van dat het TOCH weer een techhouse track wordt :lol:

Ja sounddesign, ook al zo'n mooi woord, ik heb altijd geleerd dat sounddesign meer met producten te maken heeft dan met muziek. Bijv. hoe klinkt het als je je toetsenbord gebruikt. Hoe klikt de letter die je aantikt zeg maar. Of hoe klinkt een portier als je hem dichtgooit...wat is jouw definitie?

Ow ja TUIG, ik ben ook wel geinteresseerd in dat stukje wat jij ahd gemaakt.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 oktober 2009 om 13:44:
dat verspringen van de kick in toon hoogte is echt een aanfluiting want het hele effect van een kick valt daardoor weg

Bij welke tracks heb je dat voornamelijk gemerkt? ben benieuwd want ik vind totaal het tegenovergestelde haha. Derhalve zullen er ongetwijfeld tracks zijn waarbij het minder mooi uitkomt, maar die heb ik nog niet gehoord.

En dr schijnt ook n hele zooi rekenwerk te zijn die je erop kan loslaten om precies

heel logisch, muziek maken is wiskunde :)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 oktober 2009 om 20:32:
heel logisch, muziek maken is wiskunde

Zou kunnen maar volgens mij is muziek maken;

Voelen, denken, dromen en uitvoeren :yes:

ik doe altijd jointje en ik zie wel wat het wordt:D
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 oktober 2009 om 23:50:
ik doe altijd jointje en ik zie wel wat het wordt

:lol:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 oktober 2009 om 20:32:
heel logisch, muziek maken is wiskunde :)

:yes:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 oktober 2009 om 23:47:
Zou kunnen maar volgens mij is muziek maken;

Voelen, denken, dromen en uitvoeren :yes:

Het is en en. Wiskunde is het sowieso, omdat de taal van muziek in wiskundige formules samen te vatten is.

Een melodie is niks anders, dan een opeenvolging van variabelen. Elke melodie is ook weer te geven als een tabel of grafiek (in feite is muzieknotenschrift hetzelfde, maar dan volgens zijn eigen systeem) en elke melodie, akkoordenschema, of ritme is te vatten in een wiskundige formule.

Dat er gevoel bij komt kijken ben ik met je eens, maar dat is omdat je als je muzikaal bent, die formules als het ware 'doorziet' en min of meer al voorgeprogrammeerd in je kop hebt zitten.

Dus voel je iets aan van wat je voor muziek hoort, en onbewust gaat je brein er een patroon in zoeken. Ontdek je een patroon dat aansluit bij die formules die ieder mens tot op zekere hoogte onbewust in zn kop hebt zitten, dan is dat een plezierige luisterervaring.

Klinkt allemaal heel dood en klinisch enzo, maar het is gewoon waar wat XENO zegt, en ELKE musicoloog en muziektheoreticus zal dit bevestigen.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 oktober 2009 om 14:14:
Klinkt allemaal heel dood en klinisch enzo, maar het is gewoon waar wat XENO zegt, en ELKE musicoloog en muziektheoreticus zal dit bevestigen.

die gaat op mijn profiel :D

eensch :)
Ik sta hier wel een beetje versteld van.....xeno krijgt gelijk??? :p

O:)
Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op zaterdag 17 oktober 2009 om 18:18:
xeno krijgt gelijk

ja en hij heeft ook gelijk dat veel muziek tegenwoordig vies digitaal klinkt

Dat vind ik reuze meevallen, het gaat natuurlijk een stuk verder dan het gemiddelde niveau maar dat neemt niet weg dat het best interessant is om dit te lezen.

ook ik ben het hier wel mee eensch :P
Artiest {SHOWLIST artist 33973, 23538}
iemand al iets gemaakt ?? ben wel nieuwschierig eigenlijk :)
Larie, Reason is alleen gebruikt om te "schetsen" bij dat ena laatste album van The Prodigy

Maar goed, we hebben deze discussie nou al 1000000x gehad dus.....

bull...

hij heeft het ook gemixt via dat programma, en toen met zijn mixer en sampler wat ruiger gemaakt...

maar goed gaat om de muziek, en klinkt wel oke. Al klonk fat of the land
wat

FATTER :P
Naar mijn weten is het in protools verbeterd hoor....Maar idd, maakt ook geen snars uit ;)
Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op zondag 18 oktober 2009 om 19:20:
Naar mijn weten is het in protools verbeterd hoor....Maar idd, maakt ook geen snars uit

hij zegt ergens dat hij inderdaad in PT heeft gemixt en daarna nog op een neve board...

maar hij zegt ook dat hij puur outboard heeft gebruikt voor de synhts, en ik hoor in het nieuwe album overduidelijk de reason synhts, dus ik zou zijn beweringen met een korreltje zout nemen.

Allemaal marketing onzin

Uitspraak van MIND MATTER op zaterdag 17 oktober 2009 om 21:07:
Al klonk fat of the land
wat

FATTER

mooiste album blijft Experience :)
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 oktober 2009 om 20:13:
mooiste album blijft Experience

fat of the land blijft toch mijn favoriet, die aggressieve tracks blijven gewoon lekker :D

ik ben uk oldskool fan vandaar ;)