Partyflock

Forumonderwerp · 1074909
Quote:

I’m really supporting the new generation. Sometimes it’s too bad to see that a lot of young ‘producers’ are focusing too much on the internet and writing on forums.
Some of them seem to have lost focus. Making music isn’t about being “blogger #1”. With ‘Push Play!’ I was inspired by this internet and forum phenomenon.
Maybe not the best way to make friends, but I felt the need to express my opinion on the matter. The new generation needs to re-focus on the music itself again, because the scene needs it.

Because many people don’t understand the lyrics in the first place, Brennan Heart decided to start this rmx contest to clear things up! The song is not about those that use FL Studio and is not about those that use samples. It's about the people that spend little time making music, using lots of prefabricated material and spend much time on the internet bitching about other producers on forums. To all those FLS users who have wrongly been offended, here is your chance to make that bomb-track and even get a release on Brennan Heart's label M!D!FY RECORDS!

With this Rmx contest, only for Fruity Loops users, Brennan Heart wants to support all new producers!!

The best rmx will be released on the last Musical Impressions Album Sampler. Traxx to rmx: Faith In Your Dj/Memento/Revival X. Download here the outtakes. Competition closes at 30-11-2009.

Meer Info www.midify.com
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 oktober 2009 om 13:44:
want het hele effect van een kick valt daardoor weg.

Als je het goed doet niet:)

Uitspraak van *Animaniac* op vrijdag 16 oktober 2009 om 15:41:
mja en nog apparter is hoe luke produceert(met headphone) , das echt een held !

Ik moet zeggen. Ik heb hier de hdj-2000 en met dit gekke ding hoor ik meer dan met mn krk-tjes rokit 6, dus zo gek vind ik het niet. En uiteindelijk
moet elke producer zn afwerking doen met goede monitors (ook onderuitgezeten luuk)
laatste aanpassing
Uitspraak van Homeboy op zaterdag 17 oktober 2009 om 20:06:
iemand al iets gemaakt ?? ben wel nieuwschierig eigenlijk

:yes: gaat lekker hier:)

Uitspraak van MIND MATTER op zaterdag 17 oktober 2009 om 19:23:
ja en hij heeft ook gelijk dat veel muziek tegenwoordig vies digitaal klinkt

:jaja:

Uitspraak van Homeboy op zaterdag 17 oktober 2009 om 20:06:
iemand al iets gemaakt ??

ik doe niet mee, heb wel ff 5 minuutjes geknutseld :lol: , snippet:

http://www7.speedyshare.com/data/264784606/18892289/27499536/Untitledd.mp3
laatste aanpassing
Alleen nog een klein breakje maken en een melodie en ik ben klaar. Maar ik laat m hier echt niet horen ofso:)
Artiest {SHOWLIST artist 33973, 23538}
Uitspraak van Antoine:9 op zondag 18 oktober 2009 om 23:05:
gaat lekker hier

post ??
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 oktober 2009 om 12:49:
ik doe niet mee, heb wel ff 5 minuutjes geknutseld

voor 5min klinkt dit totaal niet verkeerd (y)
Uitspraak van Kickass! op maandag 19 oktober 2009 om 15:53:
Maar ik laat m hier echt niet horen ofs

wrom niet ??
track helemaal klaar nu het afmixen nog haha :D daar gaat nog wel een weekje of anderhalf inzitten denk ik.
Uitspraak van Antoine:9 op maandag 19 oktober 2009 om 16:45:
ik laat m hier echt niet horen

dat is omdat sommige grappenmakers die zelf 0 verstand hebben van muziek en niet weten waar ze over praten je dan af gaan liggen zeiken voordat uberhaubt iemand met een professioneel oor ernaar geluisterd heeft :)

Uitspraak van Homeboy op maandag 19 oktober 2009 om 16:23:
voor 5min klinkt dit totaal niet verkeerd

:bloos: thanks, misschien dat ik het nog afrond, maar niet voor deze contest :)

ik laat m hier echt niet horen

waarom niet? schijt wat een ander er van vindt toch? als je het zelf maar leuk vind:)
en anders zijn tips om het beter te doen toch altijd welkom?
Uitspraak van Dj Furio! op maandag 19 oktober 2009 om 18:01:
dat is omdat sommige grappenmakers die zelf 0 verstand hebben van muziek en niet weten waar ze over praten je dan af gaan liggen zeiken voordat uberhaubt iemand met een professioneel oor ernaar geluisterd heeft

eerder bang dat iemand anders je demo gaat inleveren denk ik :)
en het maakt trouwens geen f**k uit of je een professioneel oor hebt of niet, zolang het maar als muziek klinkt is het goed toch, ik bedoel er zijn genoeg tracks die echt super vet inmekaar zijn geflanst maar nergens naar klinken, is eerder een kwestie van smaak denk je niet (y)
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 oktober 2009 om 18:15:
thanks, misschien dat ik het nog afrond

(y)

Uitspraak van verwijderd op maandag 19 oktober 2009 om 18:15:
maar niet voor deze contest

Deze ook voor fun gemaakt , werk niet met fl hé... :lol:

http://www.speedyshare.com/711621703.html
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 oktober 2009 om 18:17:
aarom niet? schijt wat een ander er van vindt toch? als je het zelf maar leuk vind
en anders zijn tips om het beter te doen toch altijd welkom?

Daar gaat het me echt niet om hoor, want kweet gelukkig na 9 jaar hardstyle luisteren wel wat dik klinkt, maar ik hou er niet van als mensen ideeen kunnen jatten. :)
dus mocht je die contest winnen dan breng je die plaat niet uit omdat je bang bent dat andere mensen jouw ideeën gaan jatten ??
Uitspraak van Kickass! op dinsdag 20 oktober 2009 om 19:15:
ik hou er niet van als mensen ideeen kunnen jatten.

mensen die al langer met FL werken weten net als ik dat in Fl alle tools zitten om lekker af te mixen het enige wat je wel nodig hebt zijn goede monitors die het hardstyle geluid kunnen weergeven. want het gaat nu eenmaal om de bass bij hardstyle zonder harde intro kick heb je al een klote plaat gemaakt! en met hard bedoel ik niet hard maar een lekkere bass die je voelt op de goede frequentie en hertz.

100 hertz bass is wel lache natuurlijk maar dan loop je wel het risico dat mensen de zaal uit lopen omdat ze de oordoppen vergeten zijn :P

maar wat ik ff wil aangeven is dat je FL geluid net zo helder kan zijn als een Cubase geluid of reason of logic of wat dan ook.

ervaring , gehoor , apparatuur en geduld , dat moet je hebben. geen cubase :)
bla bla bla, bedankt voor de wijze les (y)

die hebben we nooit eerder gehoord :vaag:
:)

vind het wel jammer trouwens dat niemand behalve Aftersho-Q en XENO hier een snippet neerpleurt :P

Uitspraak van Homeboy op dinsdag 20 oktober 2009 om 19:36:
bla bla bla, bedankt voor de wijze les

:roflol:
Uitspraak van Homeboy op dinsdag 20 oktober 2009 om 20:18:
neerpleurt

ik pleur de mijne pas neer zodra de uitslag bekend is :)
(y) ben benieuwd :)
Uitspraak van Homeboy op dinsdag 20 oktober 2009 om 19:26:
dus mocht je die contest winnen dan breng je die plaat niet uit omdat je bang bent dat andere mensen jouw ideeën gaan jatten

mensen met release kwalitiet die jatten niet van mekaar! en als ie uit komt dan komt ie uit oftewel veel succes met jatten dan zet je alleen jezelf voor lul toch ?
absoluut :)
precies! nou einde discussie voor mij ik ga mn tijd in de remix stoppen zijn er hier nog mensen die meedoen met de Showtek remix contest trouwens ... ?

Greetzz.
Uitspraak van Homeboy op dinsdag 20 oktober 2009 om 19:26:
dus mocht je die contest winnen dan breng je die plaat niet uit omdat je bang bent dat andere mensen jouw ideeën gaan jatten ??

Zo moeilijk is het toch niet?

Stel dat ik mn track nu hier zo laat horen en mensen kunnen m downloaden, kunnen ze een kick jatten, een lead of een melodie...

Du snapst?
tuurlijk ik snap :)

maar dan ben je toch wel slim genoeg om niet de hele track te posten, zou een klein stukje laten horen en zo presenteren dat niks door iemand anders te gebruiken is.
Uitspraak van Kickass! op dinsdag 20 oktober 2009 om 22:17:
Du snapst?

:)
Uitspraak van Homeboy op dinsdag 20 oktober 2009 om 22:22:
maar dan ben je toch wel slim genoeg om niet de hele track te posten, zou een klein stukje laten horen en zo presenteren dat niks door iemand anders te gebruiken is.

Ja ok, das waar. Ik post m sowieso pas na de max. datum van inzending (H)

Werkzaam bij Dynamo GBBR
Artiest {SHOWLIST artist 60852, 62789}
Uitspraak van Dj Furio! op dinsdag 20 oktober 2009 om 19:32:
100 hertz bass is wel lache natuurlijk maar dan loop je wel het risico dat mensen de zaal uit lopen omdat ze de oordoppen vergeten zijn :P

maar wat ik ff wil aangeven is dat je FL geluid net zo helder kan zijn als een Cubase geluid of reason of logic of wat dan ook.

ervaring , gehoor , apparatuur en geduld , dat moet je hebben. geen cubase :)

Je hebt gelijk maar dan moet je wel vst gebruiken en niet de standaard shit in FL, de standaard shit van Cubase is weldegelijk stukken beter!!!

Verder kan je weer met Cubase makkelijker en overzichtelijker werken (voor mij wel iig). Ook de standaard mixdown is gewoon way better in Cubase.

Maar als je goed uit de voeten kan met FL waarom niet overstappen naar een platform wat veel uitgebreider is dan FL, dit heb je zo geleerd als je FL ook begrijpt is dit a piece of cake...;)

Ik heb ook een remix gemaakt maar wel in Cubase om eerlijk te zeggen, nu ben ik zeker gediskwalificeerd...:(
Hij is nog niet helemaal af maar het is meer hardcore geworden denk ik.
Post hem binnekort hier...
laatste aanpassing
Uitspraak van Dj Furio! op dinsdag 20 oktober 2009 om 22:03:
Showtek remix contest

bron ??

--------------------------------------------------

DO YOU LIVE FOR HARDER STYLES? REMIXSHOWTEK!
Calling all budding bedroom producers and experienced professionals alike, here is your chance to remix the legends that brought us 'FTS', which claimed Best Track at the 2008 Hard Dance Awards and countless other speaker thrashing anthems.

The track to remix is as big as they come - the official anthem to a mammoth event in their home country. Classic Showtek, hard hitting sounds with a memorable spoken vocal that opens itself perfectly to be remixed.

Head straight to Trackitdown.net to download the pack which contains 15 FREE remix parts in WAV format, including trademark FX stabs and percussion hits as well as the full vocal and cut FX processed parts.
You then have till Monday 2nd November to submit your entry to Trackitdown.
The entries will be judged by Showtek themselves and the DMW team, with the winning remix receiving a digital release on Dutch Master Works along with £50 worth of sample packs from
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 oktober 2009 om 09:55:
standaard shit van Cubase is weldegelijk stukken beter!!!

Klopt

nu ben ik zeker gediskwalificeerd

uiteraard maar natuurlijk is iedereen hier benieuwd naar jou remix! tenminste ik wel ik sta altijd open voor andermans werk.

om eerlijk te zeggen

Eerlijk is altijd goed :D
Artiest Ravix
nu ben ik zeker gediskwalificeerd...

Nee hoor ...

Ik had een mailtje aan Fabian gestuurd
Met oa de vraag waarom het niet gaat over het remixen van Push Play
en hoe hij gaat controleren of het werkelijk met FL Gemaakt is
Om eerlijk te zijn dacht ik dat hij dit misschien Bij Image-Line ging achterhalen

in ieder geval hier zijn antwoord
hi Niels,

het gaat niet echt om 'FLS' of 'Push Play!' met deze contest. Ik vond t
jammer dat mensen die op FLS muziek maken zich voelde aangesproken. Die
track had eigenlijk niets te maken met FLS...meer het feit dat de nieuwe
generatie beetje off-focus lijkt te zijn. Ik hoop iedere keer op ECHT nieuw
talent en niet dat mensen hun tijd verzieken op internet.
Anyway...we willen ook helemaal niet controleren of iemand op FLS werkt of
niet...het gaat om het idee achter de contest:-) Met name om stukje aandacht
te vragen voor het internet gebeuren. De track is met knipoog
gemaakt...eigenlijk is het gewoon een extra track op t album die ik normaal
niet zo releasen. (staan immers 15 andere nummers op die misschien wel meer
aandacht verdienen)
Uiteraard ben je vrij om te remixen;-) ben benieuwd!

speak soon

grtzzzz

Fabian

Uitspraak van UniQue² op donderdag 1 oktober 2009 om 12:29:
With this Rmx contest, only for Fruity Loops users, Brennan Heart wants to support all new producers

gezellig dan :P niet dat ik er mee zit ofzo maar euhh waarom staat dit dan op zn site ?

Uitspraak van *Animaniac* op woensdag 21 oktober 2009 om 08:16:
http://www.yousendit.com/download/Z01PNWNuQVNCTWxFQlE9PQ beginnetje

:S Wat heeft dit met brennan heart compitition te maken?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 oktober 2009 om 02:00:
wat een klotenummer om te remixen !

Je hebt de makkelijktste er nog uitgekozen. :lol:

Uitspraak van Ravix op woensdag 21 oktober 2009 om 22:09:
we willen ook helemaal niet controleren of iemand op FLS werkt of
niet...het gaat om het idee achter de contest

Dan heb ik mijne ook maar gestuurt. :p
Vind men revival x wel vet. :D
Previewtje: http://www.speedyshare.com/977586396.html

En nu maar is gaan slapen. :lol:
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 oktober 2009 om 03:43:
:S Wat heeft dit met brennan heart compitition te maken?

dus omdat ik niet de naam revival x remix heb neergezet bij het opladen ga je er vanuit dat het er niks mee te maken heeft , moet je toch de sample pack eens doorluisteren. hijs op lange na niet af de vocal moet er nog in enzow , vandaar ''beginnetje''
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 oktober 2009 om 03:43:
Dan heb ik mijne ook maar gestuurt.
Vind men revival x wel vet

Klinkt inderdaad niet verkeerd :D alleen ik zou wel mn synth aanpassen die klinkt vals ten opzichte van de originele melodie waarmee je begint in de break maar hij is verder wel echt top gelukt! complimentje :D

Uitspraak van *Animaniac* op donderdag 22 oktober 2009 om 08:05:
dus omdat ik niet de naam revival x remix heb neergezet bij het opladen ga je er vanuit dat het er niks mee te maken heeft

Neee, omdat ik niks terug hoor van brennan heart. Enkel van jezelf , geeneens een sample of de midi-file van het pack. :p
Maargoed, als het nog komt zeg je , ben ik wel benieuwd. :D

Uitspraak van Dj Furio! op donderdag 22 oktober 2009 om 11:01:
complimentje

Thx!
Memento Remix al bijna af, nu Revival X eens verder uitwerken :P
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 oktober 2009 om 11:06:
Neee, omdat ik niks terug hoor van brennan heart. Enkel van jezelf , geeneens een sample of de midi-file van het pack. :p
Maargoed, als het nog komt zeg je , ben ik wel benieuwd. :D

dan luister je dus zoals ik al eerder zeg verkeerd , de midintro en outro is toch echt de b&h sample en geluid voor de break erin klapt ook. alleen de melo is zelf verzonnen.
ben ik de enige die met FIYDJ bezig is ? :P

Uitspraak van Dj Furio! op donderdag 22 oktober 2009 om 13:53:
ben ik de enige die met FIYDJ bezig is ?

Die heb ik ook gedaan.:D Vond em alleen niet zo leuk als de andere 2. ;)

Uitspraak van *Animaniac* op donderdag 22 oktober 2009 om 13:20:
zoals ik al eerder zeg verkeerd ,

Ik luister ook maar met 2 oren zoals jouw. :lol:
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 oktober 2009 om 16:08:
Die heb ik ook gedaan

met welk programma werk jij in godsnaam als je in zon korte tijd 2 tracks in mekaar kan zetten ? :P

damn goed bezig!
fruity loops natuurlijk :roflol:
Uitspraak van Dj Furio! op donderdag 22 oktober 2009 om 18:09:
goed bezig

dat valt dan wel weer mee, vind z'n tracks niet bepaald goed :9

Uitspraak van Homeboy op donderdag 22 oktober 2009 om 18:14:
fruity loops natuurlijk

:roflol: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Cubase , altijd al gebruikt :respect:

Uitspraak van Dj Furio! op donderdag 22 oktober 2009 om 18:09:
met welk programma werk jij in godsnaam als je in zon korte tijd 2 tracks in mekaar kan zetten ?

:lol: Die FYID heb ik als 1st gedaan. Vind em niet zo goed , stuur em ook niet op.

Uitspraak van Antoine:9 op donderdag 22 oktober 2009 om 18:50:
vind z'n tracks niet bepaald goed

:nosmile: Heb je het op mij? Waar zijn jouw tracks? Als je dan toch veel beter bent als ik , kom maar op dan! :lol: