Partyflock

Forumonderwerp · 1073304

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
Opnieuw spanningen in Culemborg CULEMBORG - In de Culemborgse wijk Terweijde is in de nacht van zaterdag op zondag opnieuw onrust ontstaan. De mobiele eenheid greep rond middernacht in om twee groepen jongeren uit elkaar te halen. Dat maakte de politie bekend.

De confrontatie was van korte duur, aldus de woordvoerder. Buurtagenten wisten door bemiddeling de raddraaiers tot de orde te roepen. Even daarvoor was de straatverlichting in de buurt om nog onduidelijke reden uitgevallen. De politie zette om die reden tijdens de ingreep een helikopter in om de omgeving te verlichten.

Volgens een getuige waren er zeker zestig leden van de mobiele eenheid betrokken bij de actie. De grootte van beide groepen jongeren schatte hij in op ongeveer
honderd.

De onrust in de als achterstandswijk bekend staande buurt duurt nu al bijna een week. De beroering

--

tijd dat die mocros pak gaan hale in Culemborg HKC

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4822566/__Spanningen_in_Culemborg__.html?p=20,1
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
EEyyz, anoniempje, ben je weer onder je steen vandaan gekropen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ibu op zondag 13 september 2009 om 23:35:
Dat ligt aan 't individualisme van de maatschappij.

De problemen die ontstonden toen ze er eenmaal waren wel ja,

Maar het probleem is dat dat volk hier in de eerste plaats niet had moeten zijn. Er zijn genoeg werklozen in dit land, alleen betalen kutbaantjes gewoon niet genoeg om fatsoenlijk van te leven. En voor volk dat gewend is om water bij de pomp te halen en hun huis met olielampen te verlichten en zelf af en toe een schaap te slachten in de achtertuin, is hier in Nederland aan de onderkant van de samenleving bungelen, een aantrekkelijk vooruitzicht.

En dat de Nederlanders hun neus ophaalden voor 'vies' werk, is een leugen die achteraf is ontstaan om de schuld voor de migrantenproblematiek af te schuiven op de arbeidersklasse.

De hele discussie rond integratie en immigratie zit vol leugens, die er op gericht zijn om te voorkomen dat de arbeidersklasse het heft in eigen hand neemt, en de criminele Rifberbertjes die hun wijken verzieken, met knokploegen gaat aanpakken :)

Mijn idee is: flikker al het allochtone volk dat geen baan heeft en ons niks te bieden heeft (bijv. omdat ze al 10 jaar een uitkering hebben, hun kids het kut doen op school, etc), het land uit met een oprotpremie van 3 jaar bijstand (belastingvrij). De goeden houd je gewoon hier, en zorg je dat die nog verder vernederlandsen.

En met 'de goeden' bedoel ik niet alleen goed ge"integreerde buitenlanders met een baan of een goede (maar nog bezig zijnde) studie, maar ook slecht geintegreerde buitenlanders met een uitkering, maar wiens kids zich gedragen en het goed doen op school. Zo ken ik een familie, ouders spreken slecht Nederlands, zitten allebei in de bijstand, oudste 2 zoons volgen allebei een HBO-studie en de jongste zit op het VMBO, dus ze zijn toch nuttig ondanks dat ze slecht geintegreerd zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ibu op zondag 13 september 2009 om 23:01:
De Molukkers kwamen in de trein, eigenden die zich toe, en besloten te doen met de passagiers te doen wat ze wilden.
Prima parallel met 't imperialisme.

Ja, dat begrijp ik ook wel.

Uitspraak van Ibu op zondag 13 september 2009 om 23:01:
Jawel hoor, hetzelfde recht dat Nederland had toen zij daar de scepter zwaaiden in Oost-Indië

Hetzelfde recht ja. Vertaald als in geen recht.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 september 2009 om 22:12:
Collateral damage jwt.

Als je een omelet wil bakken, moet je eerst 'n paar eieren breken, en die doden zijn vermoord door de Nederlandse staat, toen ze besloten om het gezag van de Indonesische regering op de Molukken te accepteren.

Indirect wel ja. Maar dat vind ik een slap excuus.

Waarschuw beheerder
Het mag dan een slap excuus zijn, een paar doden is niks vergeleken met het offer dat de Molukkers hebben gebracht.

Jammer alleen dat die gijzeling van Juliana niet is door gegaan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 september 2009 om 23:56:
Het mag dan een slap excuus zijn, een paar doden is niks vergeleken met het offer dat de Molukkers hebben gebracht.

Is ook zo, maar ik bedoel dat ik het ver vind gaan om te zeggen dat de Molukkers het recht had om die gegijzelden te doden, zoals Koike beweert.

Waarschuw beheerder
Tsja, terrorisme is een laatste strohalm, denk dat dat binnen de Molukse gemeenschap ook wel zo wordt gezien. Ze zijn ook pas midden jaren 70 met dat soort dingen bezig geweest, terwijl ze toen al 25 jaar probeerden om het met vreedzame middelen te bereiken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vlaco op maandag 14 september 2009 om 00:03:
Is ook zo, maar ik bedoel dat ik het ver vind gaan om te zeggen dat de Molukkers het recht had om die gegijzelden te doden, zoals Koike beweert.

Nee, ik trok de parallel, natuurlijk hadden ze het recht niet. Maar vergeleek hun handelen met dat wat zij hebben ondergaan destijds.
In ieder geval;

Uitspraak van Vlaco op zondag 13 september 2009 om 23:50:
Hetzelfde recht ja. Vertaald als in geen recht.

Daar ben ik 't dus mee eens.

Uitspraak van verwijderd op zondag 13 september 2009 om 23:47:
Maar het probleem is dat dat volk hier in de eerste plaats niet had moeten zijn. Er zijn genoeg werklozen in dit land, alleen betalen kutbaantjes gewoon niet genoeg om fatsoenlijk van te leven. En voor volk dat gewend is om water bij de pomp te halen en hun huis met olielampen te verlichten en zelf af en toe een schaap te slachten in de achtertuin, is hier in Nederland aan de onderkant van de samenleving bungelen, een aantrekkelijk vooruitzicht.

En dat de Nederlanders hun neus ophaalden voor 'vies' werk, is een leugen die achteraf is ontstaan om de schuld voor de migrantenproblematiek af te schuiven op de arbeidersklasse.

Dit ontkent niemand Blauwe Beer.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ibu op maandag 14 september 2009 om 00:16:
Dit ontkent niemand Blauwe Beer.

Nou, de gehele politiek ontkent het. Inclusief Wilders, want hij houdt zich alleen bezig met islam bashen en gaat niet eens op zoek naar de wortel van de problemen.

1 stille hint voor dhr. Wilders: het is NIET religie.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ibu op zondag 13 september 2009 om 21:19:
Zij vochten voor Nederland, voor de Nederlandse vlag en dan moeten ze vervolgens hun land verlaten, krijgen totaal geen enkele steun van de regering, dan hadden ze alle recht om zoveel treinen te kapen als ze wilden.

Op het moment dat je basisscholen gaat gijzelen ben je gewoon heel fout bezig...

van kinderen blijf je af, klaar, punt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 september 2009 om 00:36:
van kinderen blijf je af, klaar, punt

Zeg dat dan ook ff tegen die stervendehoereh***** Indonesi"ers die op de Molukken huishouden.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 september 2009 om 00:39:
Zeg dat dan ook ff tegen die stervendehoereh***** Indonesi"ers die op de Molukken huishouden.

Heb ik geen klote mee te maken, dat zoeken ze daar maar uit.
als je kinderen gaat gijzelen om aandacht te krijgen voor een zaak ben je de grote verliezer.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 september 2009 om 20:06:
Ghettobird

geweldige beat

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 september 2009 om 00:41:
Heb ik geen klote mee te maken, dat zoeken ze daar maar uit.
als je kinderen gaat gijzelen om aandacht te krijgen voor een zaak ben je de grote verliezer.

Altijd dat gezeik over kinderen :/

Die zijn niets meer of minder waard dan een volwassene.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 september 2009 om 23:56:

Uitspraak van Vlaco op maandag 14 september 2009 om 00:03:

De Molukkers werden in 1951 voor een tijdelijk verblijf naar
Nederland gehaald met de belofte van de Nederlandse Regering
dat zij op de Molukken hun eigen staat konden stichten.
Ze verbleven hier in kampen - waaronder Kamp Vucht en Schattenberg (voormalig Kamp Westerbork) - en niet onder de beste omstandigheden.
Bijna 30 jaar na dato had de Nederlandse Regering nog geen poot uitgestoken om hun belofte waar te maken; de Molukkers zaten nog
steeds hier en hadden nog steeds niet hun eigen staat kunnen stichten.

Ik kan me wel voorstellen dat Molukse jongeren die hier zijn geboren, van hun ouders hoorden wat hen beloofd is en zien dat de
regering er niets aan doet om die belofte waar te maken, uiteindelijk besluiten dat het tijd is voor actie...

Dat er gegijzelden bij om het leven zijn gekomen is betreurenswaardig, zeker voor hun naasten, maar hoeveel Molukkers hebben hun leven gegeven...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van -=>SKIPPY<=- op maandag 14 september 2009 om 00:53:
Dat er gegijzelden bij om het leven zijn gekomen is betreurenswaardig, zeker voor hun naasten, maar hoeveel Molukkers hebben hun leven gegeven...

je mag kwaad nooit met kwaad vergelden... :/

Waarschuw beheerder
Jawel.

Iemand opsluiten tegen zijn wil, is ook 'kwaad'.

Maar ik neem aan dat je dat in een aantal gevallen wel goed vindt, of niet?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 september 2009 om 01:08:
Iemand opsluiten tegen zijn wil, is ook 'kwaad'.

Jij laat mensen als Dutroux liever vrij zeker.

Waarschuw beheerder
donateur
laat ik een ander spreekwoord gebruiken:
wat u niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 14 september 2009 om 01:15:
Jij laat mensen als Dutroux liever vrij zeker.

Nee juist niet, ik probeer hem hiermee duidelijk te maken dat je kwaad juist WEL met kwaad moet vergelden soms.

Ik ben alleen van mening dat zulke gasten niet in de bak thuis horen, maar in een gesloten psychiatrisch ziekenhuis.

Waarschuw beheerder
BTW dat 2e spreekwoord is idd beter op zijn plaats.

Behalve voor masochisten 8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 september 2009 om 01:17:
maar in een gesloten psychiatrisch ziekenhuis.

Waarom dat? Een ziekenhuis is voor behandeling, met als doelstelling genezing. Dat soort gasten genezen niet.

Waarschuw beheerder
Omdat gekken in een gekkenhuis horen en criminelen in de bajes.
En als ze allebei zijn, maar in de eerste plaats gek (zoals ex-autodief en drugsdealer Dutroux) dan horen ze ook in een gekkenhuis thuis.

Er zitten overigens vele tienduizenden ongeneeslijke geesteszieken in psychiatische inrichtingen, vaak al vele jaren. Overigens zijn veel gestoorde criminelen WEL te genezen, of in ieder geval te behandelen met succes. Een onbehandelde schizofreen die tijdens een psychose zijn flat in de hens zet (met een paar dooien als gevolg) is na een juiste diagnose met medicatie WEL weer in staat om in de maatschappij mee te draaien bijv.

En als een ziekenhuis alleen is voor mensen die te genezen zijn, ga jij dan ff alle terminale patienten op straat schoppen en alle mongooltjes en andere inwoners van gekkenhuizen een spuitje geven? Dacht het niet he ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 september 2009 om 01:31:
En als een ziekenhuis alleen is voor mensen die te genezen zijn, ga jij dan ff alle terminale patienten op straat schoppen en alle mongooltjes en andere inwoners van gekkenhuizen een spuitje geven? Dacht het niet he

De doelstelling is genezing. Ik zie niet in wat er genezen zou moeten worden aan iemand met een Down syndroom, omdat dat simpelweg niet te genezen is. Maar als zo iemand z'n been breekt, kan hij wel in het ziekenhuis worden opgenomen met de originele doelstelling. Terminale patienten krijgen de best mogelijke behandeling (althans dat mag je hopen). Da's wat anders dan een gestoorde kinderverkrachter die alleen maar geld kost.

Waarschuw beheerder
Ja dan is de woordkeus voor ziekenhuis niet zo goed geweest.

Als ik inrichting had gezegd, had je je de moeite van het typen kunnen besparen (en ik ook btw).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 september 2009 om 01:02:
Uitspraak van -=>SKIPPY<=- op maandag 14 september 2009 om 00:53:

je mag kwaad nooit met kwaad vergelden...

Uitspraak van verwijderd op maandag 14 september 2009 om 01:16:
aat ik een ander spreekwoord gebruiken:
wat u niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet.

Nobele gedachten, maar misschien moet jij je maar eens beter verdiepen in de rol die Nederland heeft gespeeld in (o.a.) de Molukken en Indonesië: waar zijn we hier in Nederland ook al weer
zo rijk van geworden ten tijde van de V.O.C. en ten kosten van wie...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Links is de enige weg.

Opzouten met het kapitalisme en opzouten met het liberalisme en met christendemocraten!!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van -=>SKIPPY<=- op maandag 14 september 2009 om 01:57:
Nobele gedachten, maar misschien moet jij je maar eens beter verdiepen in de rol die Nederland heeft gespeeld in (o.a.) de Molukken en Indonesië: waar zijn we hier in Nederland ook al weer
zo rijk van geworden ten tijde van de V.O.C. en ten kosten van wie...

Zo zijn zo'n beetje alle landen in Europa rijk geworden door andere landen in Afrika en Azie te koloniseren.
Moet dat na zoveel honderd jaar nog steeds als excuus gebruikt worden? de VOC is al een jaartje of 300 niet meer actief...

Lopen wij na 60 jaar ook nog steeds op Duitsland te zaniken dat zij ons wilden koloniseren?
India is ook eeuwen lang door Engeland gekoloniseerd en is nu een van de snelst groeiende economieen ter wereld.

Er valt niet goed te praten wat er allemaal is gebeurd, maar de meeste mensen die het daadwerkelijk hebben meegemaakt zijn of dood, of bejaard.
Ik heb Molukse vrienden, en geen van hen zou daadwerkelijk naar de Molukken terug willen indien er een Molukse republiek zou komen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 september 2009 om 02:16:
Moet dat na zoveel honderd jaar nog steeds als excuus gebruikt worden? de VOC is al een jaartje of 300 niet meer actief...

200, is ontbonden in de tijd van Napoleon. Maar ze zijn wel nog 150 jaar door gegaan met de boel leeg zuigen daar.
Lopen wij na 60 jaar ook nog steeds op Duitsland te zaniken dat zij ons wilden koloniseren?

Ja, zeiken over de oorlog doen heel veel mensen, vaak al bij het minste of geringste woord dat iets met Duitsland te maken heeft :loser:

Mjah dat is niet helemaal hetzelfde, Duitsland heeft ons niet gekoloniseerd, maar is ons land binnen gevallen uit militaire redenen, om te voorkomen dat de Britten hun voor zouden zijn, en als onderdeel van een groter strategisch plan, om de Fransen af te snijden en in de pan te hakken voor de opmars van de Wehrmacht tot staan kon worden gebracht.

Waarschuw beheerder
Ik heb Molukse vrienden, en geen van hen zou daadwerkelijk naar de Molukken terug willen indien er een Molukse republiek zou komen.

Kan je zien hoe erg het is... dat zelfs de mensen vervreemd zijn van hun eigen roots. Hebben de Indonesiers dus toch succes gehad. :(

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 september 2009 om 02:19:
Ja, zeiken over de oorlog doen heel veel mensen, vaak al bij het minste of geringste woord dat iets met Duitsland te maken heeft

Grapjes maken of zeiken zijn 2 verschillende dingen...

Waarschuw beheerder
Als dat grappen zijn, zou er op zijn minst wel af en toe een leuke tussen moeten zitten ;)

Maar er is wel degelijk een afkeer tegen Duitsland overgebleven door de oorlog, en dat is wel minder aan het worden maar het is er wel nog.

Waarschuw beheerder
Ik heb het niet over communisme. Ik bedoel met links, het tegenovergestelde van kapitalisme.

En dat is voor mij GEEN communisme, maar syndicalisme, dwz een alternatief voor kapitalisme waarbij de productiemiddelen WEL privebezit blijven.

Er moet iets van marktwerking zijn, maar de economie moet gedemocratiseerd worden. Meer inspraak voor werknemers (arbeiderszelfbestuur) en toezichthouders, minder voor aandeelhouders.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Links = epic FAIL
Waarschuw beheerder
Mensen met kapmes opgepakt, wel lekker burgeroorlog-stylo :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op maandag 14 september 2009 om 10:51:
burgeroorlog-stylo

en zo door de straat kruipen om niet op te vallen
[img width=150 height=256]http://www.wists.com/thumbnails/1/0a/10acbfb1f5ab2f21c60fa549e82bb589-orig[/img]