Partyflock

Forumonderwerp · 1071197
Of ben je gewoon schijnheilig?
Iedereen heeft wel bepaalde voorkeuren voor sommige etnische groepen, maar vrijwel niemand spreekt dit uit.

Zeg jij openlijk "Ik vind mijn volk veel beter dan jouw volk" of verberg jij dit en denk je dat alleen maar?
In dorpjes gebeurt dat volgens mij wat meer dan in de stad.

In ieder geval vind ik dat het moet kunnen als iemand zegt dat hij of zij geen Marokkanen, Surinamers, of Nederlanders moet.
En als iemand vindt dat Japanners gestoord zijn moet dat ook gewoon gezegd kunnen worden.

Uitspraak van ** San** op woensdag 26 augustus 2009 om 20:21:
ik discrimineer nooit. ik constateer alleen en trek conclusies

nee, ik haat iedereen even veel...
Chriss dat heeft weinig te maken met discriminatie, ik kan namelijk net zo goed verkracht of overvallen worden door een blanke, een ouwe kerel, noem het maar. Lijkt me vrij naief om er vanuit te gaan dat alleen marokanen dan doen :S

En je tweede opmerking heeft meer met gezond verstand te maken. Ik kan voor mezelf prima uit maken dat het link is in bepaalde wijken te lopen, en als er ergens anders vaak iets gebeurt, natuurlijk krab je jezelf dan achter je oren.
Ook dat heeft niet altijd met discriminatie te maken, hoewel ik wel beter oppas in wijken waar veel buitenlanders zijn, maar ik weet niet goed of dat nou het vooroordeel of de ervaring is. Geen id of er cijfers bekend zijn of buitenlandse jongeren nou écht meer overlast veroorzaken en écht meer delicten plegen.
Uitspraak van <')(((< op maandag 7 september 2009 om 18:06:
soms worden mijn uitspraken voor discriminatie aangezien, maar als ik tegen een neger zeg dattie zwart is vind ik dat geen discriminatie...

Nee, dat is ook meer een beetje dommig. Dat is kleuterwerk, bij sesamstraat leren ze kinderen dat bloed rood is, sneeuw wit en gras groen. En als jij dan moet zeggen dat een neger zwart is, dan kun je beter nog een paar avonden sesamstraat kijken, want wat jij doet is nog dommer dan discriminatie.
Uitspraak van Tasja* op maandag 7 september 2009 om 19:10:
ik vind het namelijk ook onterecht om maar zo alles aan te nemen wat je her en der hoort en daar je oordeel uit laten bestaan.

Een gewaarschuwd mens... ik luister wel naar wat anderen zeggen en pas mijn observatie bewust erop aan. En ik ben volwassen en verstandig genoeg om erna zelf een conclusie te trekken, ik ben altijd voorbarig in mijn oordel, maar ik vind het een sterk punt dat ik mijn mening over anderen wel wil en durf te herzien en er desnoods excuses bij te maken.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het met je eens ben.
Helaas zijn heel veel mensen niet volwassen en/of sterk genoeg er een eigen conclusie uit trekken maar hobbelen zonder verder na te denken achter de mening van anderen aan. En ook idd niet het lef hebben, of te trots zijn dit te herzien, danwel, uberhaupt 'fouten' toe te geven heel algemeen gesproken.

Uitspraak van Ibu op zaterdag 22 augustus 2009 om 19:08:
In ieder geval vind ik dat het moet kunnen als iemand zegt dat hij of zij geen Marokkanen, Surinamers, of Nederlanders moet.
En als iemand vindt dat Japanners gestoord zijn moet dat ook gewoon gezegd kunnen worden.

Waarom zou je dat zeggen???? Wat schiet je ermee op????
Uitspraak van Dalgliesh op dinsdag 8 september 2009 om 13:52:
dan kun je beter nog een paar avonden sesamstraat kijken

ow ok, zal ik dat eerst doen
Uitspraak van Tasja* op dinsdag 8 september 2009 om 08:34:
Lijkt me vrij naief om er vanuit te gaan dat alleen marokanen dat doen

:o Daar heb je gelijk in.... :bloos:
Antilianen zijn er ook nog.... :lol:
Maar ook vast wel blanken idd... :rot:

Uitspraak van Tasja* op dinsdag 8 september 2009 om 08:34:
ik weet niet goed of dat nou het vooroordeel of de ervaring is.

Hoop voor jou vooroordeel.... ;p
Is geen ervaring die je op wil doen volgens mij! :lol:

Uitspraak van Dalgliesh op dinsdag 8 september 2009 om 13:52:
altijd voorbarig in mijn oordel

:x Vooroordel? ;p
ik heb een schijthekel aan moslims en ander gelovig uitshot ...
oh ja en ook zigeuners.

Ja. Beter een oprechte zakkenwasser, dan een schijnheilige.
zeg gewoon wat ik vind

Uitspraak van verwijderd op maandag 14 september 2009 om 00:28:
Ja. Beter een oprechte zakkenwasser, dan een schijnheilige

Artiest Roman Coskun
Uitspraak van Ibu op zaterdag 22 augustus 2009 om 19:08:

tuurlijk, japanners zijn toch ook gestoord af en toe? het hele punt is is dat ik ze niet minder accepteer dan ieder ander... mss wel omdat ze zijn wie ze zijn maar niet gebaseerd op het ene criterium, namelijk het feit dat ze japans zijn.

Ik denk dat je in een klimaat zoals Nederland waar je als eigen bevolking als 3e rangs burger behandelt wordt niet rechtuit meer kan en mag zeggen wat je denkt. Het woord discriminatie wordt te pas en te onpas tegen je gebruikt wat een open dialoog niet meer mogelijk maakt. Al eens een boete gekregen?

Ik dus wel dus voortaan houd ik mijn mond toe en denk er het mijne van.