Partyflock

Forumonderwerp · 1071197
Of ben je gewoon schijnheilig?
Iedereen heeft wel bepaalde voorkeuren voor sommige etnische groepen, maar vrijwel niemand spreekt dit uit.

Zeg jij openlijk "Ik vind mijn volk veel beter dan jouw volk" of verberg jij dit en denk je dat alleen maar?
In dorpjes gebeurt dat volgens mij wat meer dan in de stad.

In ieder geval vind ik dat het moet kunnen als iemand zegt dat hij of zij geen Marokkanen, Surinamers, of Nederlanders moet.
En als iemand vindt dat Japanners gestoord zijn moet dat ook gewoon gezegd kunnen worden.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 augustus 2009 om 20:12:
Ik heb wel een bepaald soort mensen (ongeacht welke afkomst en/of geloof bladibla) die ik niet moet ja.
Maar of Nederlanders nou zo veel beter zijn
In princiepe is ieder mens goed.
Maar ze volgen de verkeerde wegen.

Iedereen verdiend een kans, buitenlands of niet.

Helemaal waar
Uitspraak van Dalgliesh op woensdag 26 augustus 2009 om 22:31:
Ik discrimineer zonder onderscheid te maken, ongeacht je afkomst, huidskleur, sexe of geaardheid zeg ik waar het op staat, enige probleem is die eeuwige klaagcultuur en die straatadvocaten.

Je discrimineert niet met discrimineren:P
Uitspraak van Tiny-M op woensdag 26 augustus 2009 om 23:26:
Je discrimineert niet met discrimineren

:D precies, ik zeg gewoon wat ik wil en tegen wie ik wil. Ik speel open kaart, dan weten mensen ook meteen wat ze aan mij hebben. Ik heb mensen om mij heen die een hekel hebben aan "buitenlanders" maar mij waarderen als sportman.
Ik vind het vervelend als iemand in mijn omgeving een andere taal spreekt dan Nederlands of Engels, en daar zeg ik ook wat van.
denk dat iedereen wel discrimineerd al dan neit bewust of onbewust

Ja

Uitspraak van Ibu op zaterdag 22 augustus 2009 om 19:08:
Zeg jij openlijk "Ik vind mijn volk veel beter dan jouw volk" of verberg jij dit en denk je dat alleen maar?

Ik vind mijn volk niet beter of een ander volk slechter...
Maaaaaar er zijn wel mensen waar ik me aan stoor, en laat dat nou 9 van de 10x van 1 bepaald ras zijn...
En nee daardoor zeg ik nie dat ik da volk nie mag, maar zie sommige liever gaan als komen ja :loser:

Uitspraak van BOTSSIEE op zondag 23 augustus 2009 om 14:40:
heb ook niks tege buitelanders, zolang ze in z'n eige land blijveng

theo maassen(y)
laatste aanpassing
Uitspraak van gekkehuus30 op maandag 31 augustus 2009 om 09:22:
denk dat iedereen wel discrimineerd al dan neit bewust of onbewust

Natuurlijk doet iedereen dat, maar het gaat er nu om of ze het openlijk doen. En de meeste hebben gewoon niet het lef om dat openlijk te doen, uit angst voor represailles, ik heb daar nog een grotere hekel aan, die angsthazen die alleen in een groep of achter een toetsenbord durven te discrimineren.
Artiest {SHOWLIST artist 7148, 75201}
ik maak altijd onderscheid...
Ik dicrimineer niet maar ik heb zeker vooroordelen! Maar ik laat dat mij niet in de weg staan om met bepaalde mensen om te gaan. Mijn vriendenkring is heel divers, alhoewel ik moet opmerken dat ik weinig om ga met autochtone Nederlanders. Maar dat is denk ik gewoon toeval ;)
Uitspraak van Dalgliesh op woensdag 26 augustus 2009 om 23:30:
Ik vind het vervelend als iemand in mijn omgeving een andere taal spreekt dan Nederlands of Engels, en daar zeg ik ook wat van.

Dat begrijp ik dus niet. Wat boeit het nou wat voor taal iemand spreekt in jouw omgeving!? Ik heb veel antilliaanse vrienden en vriendinnen die soms switchen naar het Papiaments maar ga daar niet over lopen stressen. En ik ga helemaal niet stressen als ik die personen niet eens ken! Seriously ik begrijp echt niet waarom mensen daar soms zo'n probleem over maken.
Uitspraak van MissAppleBum op donderdag 3 september 2009 om 20:40:
alhoewel ik moet opmerken dat ik weinig om ga met autochtone Nederlanders.

jai dieskriminazi!!!
vrijwel niemand spreekt dit uit

waarschijnlijk hierom:
Waarschuwing · 7 :rot:
Uitspraak van MissAppleBum op donderdag 3 september 2009 om 20:44:
Dat begrijp ik dus niet. Wat boeit het nou wat voor taal iemand spreekt in jouw omgeving!? Ik heb veel antilliaanse vrienden en vriendinnen die soms switchen naar het Papiaments maar ga daar niet over lopen stressen. En ik ga helemaal niet stressen als ik die personen niet eens ken! Seriously ik begrijp echt niet waarom mensen daar soms zo'n probleem over maken.

Als ik mensen niet ken maakt het mij niet uit, maar als ik je wel ken kun je gewoon NL praten of Engels, ik stoor mij daaraan, net zoals mensen zich storen aan iemand die belt in de trein, de buschaffeur geen gedag zegt, belt bij de kassa, en noem maar op. Nederland wordt in die zin steeds asocialer, je hebt toch niks te verbergen?
Maar waarom stoor jij je daaraan? De reden ben ik gewoon echt benieuwd naar! En waarom denk je dat mensen iets te verbergen hebben als ze een andere taal spreken? Ik switch ook wel eens naar het Sranan maar puur omdat ik op sommige momenten me beter kan uiten in mijn moedertaal. Zo heb je vaak native Enlish speakers die ook switchen naar het Engels omdat ze zich dan beter kunnen uiten. Maar dat is opeens niet erg omdat je de taal begrijpt?
Seriously ik wil het gewoon begrijpen waarom mensen zich daar aan ergeren, want het is iets wat ik niet begrijp. Bij die voorbeelden die jij aankaart begrijp ik heel goed waarom mensen zich daar aan ergeren.

Uitspraak van skoebenakkie op zaterdag 22 augustus 2009 om 19:15:
ik discrimineer nooit. ik constateer alleen en trek conclusies

:lol: hahaha

Discrimineren vind ik een groot woord
maar voorkeur heeft iedereen wel denk ik

Bijv. partnerkeuze,
dan gaat mijn absolute voorkeur toch wel uit naar mijn mede-rasgenoten

iedereen discrimineert wel eens, moet de eerste nog tegen komen die nog nooit heeft gediscrimineert, bewust of onbewust.

ik denk dat het lang gaat duren voordat je diegene tegenkomt omdat iedereen het doet. bewust of onbewust! ik probeer het zo weinig mogelijk te doen.. en ik moet ook erg vet terug in de tijd om zo te bedenken wanneer ik het voor het laatst deed..
ik mag iedereen. achter ieder persoon schuilt een verhaal..

ik discrimineer niet, ik haat alles.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 september 2009 om 08:42:
Bijv. partnerkeuze,
dan gaat mijn absolute voorkeur toch wel uit naar mijn mede-rasgenoten

zo hoort het ook :respect:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 september 2009 om 17:29:
ik discrimineer niet, ik haat alles.

zow dan heb je wel een zwaar leven of niet?

Ik denk dat 'wij' nederlanders teveel opgegroeid zijn met het idee dat onderscheid maken slecht is en dat je alles maar normaal moet vinden. Daarom voelen veel mensen zich opgelaten als ze met vragen zitten en blijven die ermee zitten totdat het onderbuik gevoelens worden...

Mensen moeten openlijker zijn over dingen, de discussie aangaan met mensen. Onmoet je iemand die anders id dan jij? Stel eens heel open en direct een vraag en je zult zien dat je antwoord krijgt...

ja!!

Soms wel. Ligt aan de situatie. Jwt.B)
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 augustus 2009 om 12:01:
Ik discrimineer niet, ik maak onderscheid

Precies dit!
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 september 2009 om 18:03:
Stel eens heel open en direct een vraag en je zult zien dat je antwoord krijgt...

:lol: Jammer dat t antwoord vaak niet is wat je eigenlijk hoopt dat het is... :no:
Wanneer gaan jullie.... :roflol: ...op vakantie ;p

Uitspraak van chrisspdno1 op vrijdag 4 september 2009 om 18:51:
Jammer dat t antwoord vaak niet is wat je eigenlijk hoopt dat het is

weetje, das dan toch ook prima? als je vooroordelen worden bevestigd..so be it, maar je hebt er iig naar gevraagd!!
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 september 2009 om 17:24:
ik mag iedereen

Totdat je in je rug getrapt word....
En nog is....
En nog is....
En nog is....
Uiteindelijk zie je waarom zoveel mensen vooroordelen hebben... :jaja:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 september 2009 om 18:57:
als je vooroordelen worden bevestigd..

En nog is....
En nog is....
En nog is....

Zul je zeggen: K*T! heeft ie toch altijd gelijk gehad! (Y)
Uitzonderingen daar gelaten maar dan zeg ik nog:
In het verleden behaalde resultaten bieden garantie voor een slechte toekomst! ;p
Uitspraak van MissAppleBum op vrijdag 4 september 2009 om 08:33:
Maar waarom stoor jij je daaraan?

Ik vind het asociaal

En waarom denk je dat mensen iets te verbergen hebben als ze een andere taal spreken?

Omdat ik vooroordelen heb.
Maar dat is opeens niet erg omdat je de taal begrijpt?

Als ik goed was in Italiaans of Pools, dan had ik daar idd geen problemen mee gehad omdat ik dan zou weten waar ze het over hebben.
Seriously ik wil het gewoon begrijpen waarom mensen zich daar aan ergeren, want het is iets wat ik niet begrijp. Bij die voorbeelden die jij aankaart begrijp ik heel goed waarom mensen zich daar aan ergeren.

Jij zult het nooit begrijpen denk ik (Y)
te makkelijk
Discriminatie komt voort uit angsten
Uitspraak van Gerlof op zaterdag 5 september 2009 om 14:56:
komt voort uit angsten

Angst is een goede raadgever! B)
In dorpjes gebeurt dat volgens mij wat meer dan in de stad.

Dorpjes zijn stoerder, JWT!
Uitspraak van Dalgliesh op zaterdag 5 september 2009 om 09:17:
Jij zult het nooit begrijpen denk ik

I guess not.. Maar ja zoals je zelf zegt 'je hebt vooroordelen' dus daar zal het wel aan liggen ;-) Thank god ben ik niet zo paranoid dat als mensen een andere taal spreken (die ik niet versta) dat ze het over mij hebben B)
ik discrimineer niet, ik heb gewoon een hekel aan een bepaald soort mentaliteit
Uitspraak van MissAppleBum op zondag 6 september 2009 om 15:38:
Maar ja zoals je zelf zegt 'je hebt vooroordelen' dus daar zal het wel aan liggen Thank god ben ik niet zo paranoid dat als mensen een andere taal spreken (die ik niet versta) dat ze het over mij hebben

Jij hebt ook vooroordelen, je zet dat wanneer mensen paranoide zijn, ze steeds denken dat het over hun gaat, dat is dus niet waar. En ik ben niet paranoide, ik vind het asociaal, en zo bevestig jijzelf dat je ook vooroordelen hebt(Y) you go girl.
Als je al hoi zegt wordt je bedreigd :yes:
maar heb er geen moeite mee om het te zeggen.
Ja, waarom nie...

soms heb ik het niet eens in de gaten, als ik dan iets zeg, dat er dan juist die mensen rondlopen in de omgeving :roflol:

kweet het is een slechte gewoonte, maar zovaak doe ik da nie ;)

Uitspraak van Dalgliesh op zondag 6 september 2009 om 18:30:
Jij hebt ook vooroordelen, je zet dat wanneer mensen paranoide zijn, ze steeds denken dat het over hun gaat, dat is dus niet waar. En ik ben niet paranoide, ik vind het asociaal, en zo bevestig jijzelf dat je ook vooroordelen hebt you go girl.

Ja zo is het wel.. ieder mens heeft vooroordelen.. en dat hoeft ook niet verkeerd te zijn.. het ligt er aan hoe je ermee omgaat en hoe je dat uit naar andere mensen toe..
je kan nog zo veroordeeld zijn maar nog niet gelijk respectloos
Uitspraak van verwijderd op zondag 6 september 2009 om 22:00:
ieder mens heeft vooroordelen

Dat is dus ook een vooroordeel!

precies haha!!

Uitspraak van verwijderd op zondag 6 september 2009 om 22:00:
veroordeeld

bevooroordeeld.
Of ben je gewoon schijnheilig?

Vind niet dat je het schijnheilig kan noemen als je niet openlijk discrimineerd
Uitspraak van BABI PANGANG op maandag 7 september 2009 om 12:02:

Nee idd... gewoon slap is beter! :jaja:

Soms verstandig, dat dan weer wel! :lol:

Uitspraak van chrisspdno1 op maandag 7 september 2009 om 14:36:
Uitspraak van BABI PANGANG op maandag 7 september 2009 om 12:02:

Nee idd... gewoon slap is beter!

:O:O:O
soms worden mijn uitspraken voor discriminatie aangezien, maar als ik tegen een neger zeg dattie zwart is vind ik dat geen discriminatie...
Ik discrimineer niet, ik heb alleen wel een hekel aan een bepaalde houding en attitude en manier van communiceren naar andere mensen toe. En het zijn wel vaak de genoemde groepen die het op zo'n manier brengen.
En als alle vooroordelen inderdaad maar keer op keer bevestigd worden door ervaringen ga je er vanzelf sceptischer tegenover staan. Ik ben duidelijk gereserveerder geworden vanaf het moment dat ik in een bepaalde wijk heb gewoond.

Verder sluit ik me aan bij Cuntie, ik vind het namelijk ook onterecht om maar zo alles aan te nemen wat je her en der hoort en daar je oordeel uit laten bestaan. Probleem is alleen, dat degene die aanspreekbaar zijn voor dat soort dingen, vaak niet bij de groep horen waar je (over)last van hebt. Wat vervolgens weer de vooroordelen bevestigd.
Uitspraak van Tasja* op maandag 7 september 2009 om 19:10:
ik vind het namelijk ook onterecht om maar zo alles aan te nemen wat je her en der hoort en daar je oordeel uit laten bestaan.

:o Je moet eerst zelf overvallen en verkracht worden.... :x
Uitspraak van Tasja* op maandag 7 september 2009 om 19:10:
als alle vooroordelen inderdaad maar keer op keer bevestigd worden door ervaringen ga je er vanzelf sceptischer tegenover staan.

Wil je van anderen geloven dat je sávonds maar beter niet daarin je eentje moet gaan lopen.... :p

Ik noem dat gewoon eigenwijs... (Y)