Partyflock

Forumonderwerp · 1070863

Artiest The Carcass
Waarschuw beheerder
donateur
De brandweer in Kampen is uitgerukt om de brand te bestrijden waarbij vier kinderen uit een gezin om het leven zijn gekomen. ANP

KAMPEN - Vier broertjes zijn de afgelopen nacht omgekomen bij een fel uitslaande woningbrand in de wijk Cellesbroek/Midden-wetering in Kampen. De kinderen - een, vier, zes en acht jaar oud - sliepen op zolder. De moeder en de tien overige kinderen konden ontkomen. Voor hen is direct opvang geregeld.

Zie ook:
School slachtoffers brand gewoon open
Persconferentie brand kampen
Condoleanceregister op Mensenlinq

De oorzaak van de brand is nog onbekend. Volgens de brandweer is het vuur omstreeks half drie ontstaan tussen de eerste en tweede verdieping, bij de trapopgang. De vier overleden kinderen zijn liggend in bed aangetroffen. Verondersteld wordt dat ze in hun slaap zijn overleden, aldus burgemeester Oosterhof tijdens een persconferentie.

Volgens brandweercommandant Arjan Schepers hebben de oudere kinderen eerst geprobeerd het vuur zelf te blussen. Later werd hulp gezocht bij de buren. Toen de brandweer arriveerde was er al sprake van een felle uitslaande brand.

De vader van het gezin was niet thuis. De binnenvaartschipper zat in Düsseldorf en is met hulp van de Duitse en Nederlandse politie naar Kampen gebracht. Het gezin met veertien kinderen woonde nog maar een jaar in Kampen. Volgens onbevestigde bronnen zou het gezin daarvoor in Israel hebben gewoond. De kinderen dragen allen bijbelse namen

Bron:

http://www.destentor.nl/regio/kampen/5397995/Vier-broers-dood-bij-brand-Kampen.ece
Waarschuw beheerder
Veertien kinderen.

Brengt toch wat vragen naar boven.

Waarschuw beheerder
Altijd wat te beleven hier...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 augustus 2009 om 12:16:
Volgens onbevestigde bronnen zou het gezin daarvoor in Israel hebben gewoond. De kinderen dragen allen bijbelse namen

:lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ibu op woensdag 19 augustus 2009 om 12:18:
Veertien kinderen.

Brengt toch wat vragen naar boven.

Waarom??? wat heeft dat met een brand te maken waar 4 kleine kids bij overlijden?
zullen misschien een christelijk gezin zijn dus dan heb je er snel 14 ja na een aantal jaren...is dat een probleem voor je ofzo??

Waarschuw beheerder
donateur
RIP! Echt drama :'(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 augustus 2009 om 12:24:
Waarom??? wat heeft dat met een brand te maken waar 4 kleine kids bij overlijden?
zullen misschien een christelijk gezin zijn dus dan heb je er snel 14 ja na een aantal jaren...is dat een probleem voor je ofzo??

Nee hoor. Veertien kinderen dus de kans op een per ongeluk brandje is stukken groter dan ergens anders.
Waarschuw beheerder
4 kinderen verliezen, dat kom je volgens mij nooit meer te boven :nocheer: RIP (F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ibu op woensdag 19 augustus 2009 om 12:38:
Nee hoor. Veertien kinderen dus de kans op een per ongeluk brandje is stukken groter dan ergens anders.

Waar baseer je deze stelling op als ik vragen mag?? vind hem nl heel erg vreemd zeker ook omdat al die kindjes lagen te slapen toen dit gebeurde en zij dood in hun bedjes zijn gevonden....
Uitspraak van bonaparte op woensdag 19 augustus 2009 om 12:44:
kinderen verliezen, dat kom je volgens mij nooit meer te boven RIP

indd echt vreselijk :cry:

Waarschuw beheerder
Het zal je maar gebeuren zeg! en dan gewoon 4 tegelijk.. vreselijk
Op het RTL7 zeggen ze trouwens dat ze 15 kinderen hadden.
RIP
Waarschuw beheerder
donateur
heel triest :(

Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 augustus 2009 om 12:50:
Op het RTL7 zeggen ze trouwens dat ze 15 kinderen hadden.

en nog gelooft men wat het nieuws brengt :x
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 augustus 2009 om 12:49:
Waar baseer je deze stelling op als ik vragen mag?? vind hem nl heel erg vreemd zeker ook omdat al die kindjes lagen te slapen toen dit gebeurde en zij dood in hun bedjes zijn gevonden...

Ik heb 't over die andere kindjes. Kindjes spelen met vuur, dus zou dat een eventuele oorzaak kunnen zijn.
Niet gelijk boehoe gaan doen, of wel, wat jij wil.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ibu op woensdag 19 augustus 2009 om 12:58:
Ik heb 't over die andere kindjes. Kindjes spelen met vuur, dus zou dat een eventuele oorzaak kunnen zijn.

Ja dat zou eventueel kunnen indd maar lijkt me een beetje vroeg om zoiets nu al te zeggen......zeker omdat ze de oorzaak nog niet weten en het midden in de nacht was....maar wie weet was er 1 met een aansteker aan het spelen kan natuurlijk dan lijkt het me alleen nog maar erger voor het gezin...
Uitspraak van Ibu op woensdag 19 augustus 2009 om 12:58:
Niet gelijk boehoe gaan doen, of wel, wat jij wil.

:aai: boehoe?? :roflol: doe ik boehoe ik vraag toch gewoon wat aan je of mag dat ook al niet meer tegenwoordig?? :/

Waarschuw beheerder
De kinderen dragen allen bijbelse namen

Overbodige info

Waarschuw beheerder
Heel triest dit :( RIP voor die kindjes (F)
Je moet als ouders toch behoorlijk sterk in je schoenen staan om dit door te komen..

Waarschuw beheerder
kippevel: sterkte voor die familie vrienden en kennissen
Waarschuw beheerder
donateur
godskanonne 14 kids?

wel treurig dat ze er 4 kwijt zijn nu..

maar 14 kids? :|
Waarschuw beheerder
Veertien kinderen.

Brengt toch wat vragen naar boven

De vader van het gezin was niet thuis. De binnenvaartschipper zat in Düsseldorf

soms van de melkboer :vaag:

Waarschuw beheerder
verschrikkelijk nieuws
veel sterkte voor de familie

Waarschuw beheerder
Of je nu 1 of 14 kinderen hebt, een kind verliezen is het ergste wat je als ouders maar kunt overkomen

En meteen 4 kindjes te moeten verliezen aan zo iets verschrikkelijks :no:

Heel veel sterkte voor de familie, vrienden, kennissen...

R.I.P :flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 augustus 2009 om 15:27:
Of je nu 1 of 14 kinderen hebt, een kind verliezen is het ergste wat je als ouders maar kunt overkomen

Inderdaad! Één kind verliezen is al verschrikkelijk, laat staan vier tegelijk :(
En de manier waarop ook :| Ik hoop maar dat die kinderen gewoon gestikt zijn in hun slaap,
dat ze er iig niets van hebben meegekregen :s

RIP (F) en sterkte voor de nabestaanden

Waarschuw beheerder
tis tiest :(

maar 14 kinderen zou ook verboden moeten worden

Waarschuw beheerder
14 kinderen.....Doe ff normaal. Als je er zoveel hebt is er tok geen lol meer aan?
Waarschuw beheerder
Het is erg triest, M
Maar hoe kan je in nou met totaal 16 personen (14 kinderen + pa en ma) in een huis wonen?
Dat is pas associaal! en bij brand in je huis ben je zolder al gauw de lul.

Waarschuw beheerder
Het gezin met veertien kinderen

:|

wat 'n hel zeg zoveel kinderen
Waarschuw beheerder
was gods wil.. :X

14 kinderen??!! BROODFOKKERS!!!

maar wel erg zeg.. brand is ook mijn ergste nachtmerrie.. nou ja, alles mag van me af fikken zolang mijn dieren en andere dierbaren buiten staan

RIP kindjes
Waarschuw beheerder
donateur
Je zou toch zeggen dat de moeder en het oudste kind een paar keer terug naar binnen kunnen rennen om onder elke arm een kind naar buiten te slepen ?
Dan zal die vader wel balen dat hij er niet bij was.

R.I.P.
Waarschuw beheerder
hmm sneu.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 19 augustus 2009 om 19:53:
gerformeerden

Gereformeerd.. best moeilijk..

En tis idd vrij gevoelloos hoe mensen reageren, maar je word vanzelf zo in deze
wereld. Als je elke dag zulke berichten leest dan went het ook een beetje...
erg genoeg..

Op het moment dat ik op tv echt beelden zie van huilende mensen, raakt het me meestal wel. Maar gewoon zo een bericht om te lezen... k weet niet, voel dr niet zo veel meer bij..

Leedvermaak ook niet, meer een gevoel van "Ohhw alweer..."

Waarschuw beheerder
Wat een fabriek, maar toch zeer seund.

Waarschuw beheerder
God heeft het zo gewild!

Waarschuw beheerder
ja dat zeggen ze toch altijd :LOL:
Waarschuw beheerder
ja ze liep ook naar buiten, " jezus red mijn kinderen "
Waarschuw beheerder
Heel erg voor de ouders... Daar kom je als ouder idd nooit meer overheen! Al vind ik 14 kinderen in een huis, waarvan 4 hele jonge kids op zolder wel zeer onverantwoordelijk.

Sterkte voor de ouders en RIP, kindjes :bloem:

Waarschuw beheerder
donateur
wat een opmerkingen.. hulde (Y)
of ze nu 1, 8, 12 of 14 kinderen hebben.
een kind verliezen lijkt me het ergste wat er is.
Ook al zijn ze gelovig, buitenlands of wat dan ook.

RIP (F)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Censere op donderdag 20 augustus 2009 om 10:10:
Al vind ik 14 kinderen in een huis, waarvan 4 hele jonge kids op zolder wel zeer onverantwoordelijk.

moraalridder :looser:

Wat een respectloze reacties weer hiero, tsja dat is flock zegt men dan :S

Het lijkt me verschrikkelijk om als Mama die haar kinderen 9 maanden in haar buik heeft meegedragen, om dan je eigen kinderen te moeten begraven.
Het aantal kinderen maakt niet uit, het blijft verschrikkelijk.

Ik hoop dat zij en haar gezin veel liefde en steun zullen vinden binnen hun geloofsgemeenschap en uiteraard bij Onze Lieve Heer (l)
→ als beheerder
Waarschuw beheerder
Oh oh, wat kunnen we hier allemaal weer volwassen reageren zeg. :/

Ja, ik heb het hele topic aangeveegd, want er stond weer veel te veel overbodige shit in. Kunnen we nu een poging doen om het netjes te houden, anders ga ik nog meer vegen en dan hou ik het niet zo vriendelijk meer. :no:

Dit topic is niet bedoeld om je gal te spuien over kampers, over grote gezinnen, over hoe je moet reageren in dit soort topics of om elkaar af te zeiken. Daar zijn genoeg andere topics voor en anders doe je het maar per PB. Hier nu on-topic en netjes, aub. (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van rOxXy :[ op woensdag 19 augustus 2009 om 22:11:
Op het moment dat ik op tv echt beelden zie van huilende mensen, raakt het me meestal wel. Maar gewoon zo een bericht om te lezen... k weet niet, voel dr niet zo veel meer bij..

heb je 't nieuws wel gezien?? huis dat in de fik staat, terwijl die kinderen daar liggen te verbranden..
miss kun je je niet echt inleven ofzo, maar ik heb er helaas maar weinig moeite mee

Waarschuw beheerder
Uitspraak van º²º Lieverdinie op donderdag 20 augustus 2009 om 11:49:
Het lijkt me verschrikkelijk om als Mama die haar kinderen 9 maanden in haar buik heeft meegedragen,

Beetje voorbarig he... mijn broertje is ook na 7 maanden al geboren. En vroeggeboortes zijn niet heel algemeen, maar ook niet zeldzaam.

En met 14 kids... tsja de wet van de grote getallen, er zal er vast wel 1 prematuur zijn en in 'n couveuse hebben gelegen, helemaal als er ook 'n meerlingzwangerschap tussen zat :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jewwy op donderdag 20 augustus 2009 om 13:25:
en dan hou ik het niet zo vriendelijk meer

boefje!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Veertien kinderen.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 augustus 2009 om 12:24:
een christelijk gezin

Kein voorbehoedsmiddelen tot je beschikking :/
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 20 augustus 2009 om 16:16:
Jewwy weer de bezem gevonden?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 augustus 2009 om 16:05:
14 kinderen.....Doe ff normaal. Als je er zoveel hebt is er tok geen lol meer aan?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Hello Klitty op woensdag 19 augustus 2009 om 18:23:
was gods wil..

14 kinderen??!! BROODFOKKERS!!!

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Censere op donderdag 20 augustus 2009 om 10:10:
Al vind ik 14 kinderen in een huis, waarvan 4 hele jonge kids op zolder wel zeer onverantwoordelijk.

:roflol:

Vrienden van ons komen ook uit een gezin van 14 kinderen. En dat gaat allemaal prima, iedereen zorgt voor elkaar en zijn de dikste vrienden. Kan menig verwend kutjong uit een nest van 2 nog een voorbeeld aan nemen.

Overigens vind ik het een beetje raar dat daar zoveel meningen over gegeven moet worden. Ten eerste was het vroeger niet anders en ten 2e zijn er bij hun wel ergere dingen gebeurd om je druk over te maken.
Over brandbeveiliging bijvoorbeeld. Want of je er nu 2 of 14 heb het kan overal!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: patrieske :cheer: op donderdag 20 augustus 2009 om 19:09:
Over brandbeveiliging bijvoorbeeld. Want of je er nu 2 of 14 heb het kan overal!!!

Klopt.. Alleen zijn hier van die kansloze figuren aanwezig, die menen dat je brand uitlokt als je zoveel kinderen hebt :rot:
En die denken dan dat wat ze doen 'logisch nadenken' heet :vaag:

Artiest Synthopia
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 augustus 2009 om 09:10:
kansloze figuren

(y)... Partyflock :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
mijn oom en tante zijn de buren van dit gezin.. zij werden 's nachts gewekt en mijn oom is naar binnen gegaan in dat brandende huis.. op de overloop bleek dat de trap naar de zolder al volledig in brand stond.. ze konden dus niet meer naar boven om die kinderen te redden.. de 4 kinderen zijn gestikt door de brand en niet levend verbrand.. in de media werd gesproken over een uitspraak van de moeder waarin ze uitgebreid vroeg om hulp van haar god.. dit is behoorlijk overtrokken.. mijn tante had haar vast en ze fluisterde 'oh jesus, help'.. dit is door een journalist die vlakbij stond overgenomen..
Waarschuw beheerder
Mjah, als het mijn kinderen waren had ik ook iedere mogelijke hogere macht aangesproken om ze te helpen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van okkez op dinsdag 1 september 2009 om 13:06:
mijn oom en tante zijn de buren van dit gezin.. zij werden 's nachts gewekt en mijn oom is naar binnen gegaan in dat brandende huis.. op de overloop bleek dat de trap naar de zolder al volledig in brand stond.. ze konden dus niet meer naar boven om die kinderen te redden.. de 4 kinderen zijn gestikt door de brand en niet levend verbrand.. in de media werd gesproken over een uitspraak van de moeder waarin ze uitgebreid vroeg om hulp van haar god.. dit is behoorlijk overtrokken.. mijn tante had haar vast en ze fluisterde 'oh jesus, help'.. dit is door een journalist die vlakbij stond overgenomen..

Echt triest voor dat gezin. Vraag me af hoe het nu met ze gaat. Ik denk dat ik in een gekkenhuis terecht zou komen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van JaapieB12 op woensdag 2 september 2009 om 10:00:
Ik denk dat ik in een gekkenhuis terecht zou komen.

Hoe zo zou komen? Wat is PF dan?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 2 september 2009 om 10:04:
Hoe zo zou komen? Wat is PF dan?

:lol: pf is hel.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van JaapieB12 op woensdag 2 september 2009 om 10:14:
pf is hel.

Ja maar ik bedoel als Jewwy vrij is.

Waarschuw beheerder
De moeder en de tien overige kinderen

:/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [SF] SperSIZEboon :bier: op donderdag 20 augustus 2009 om 08:08:
ja ze liep ook naar buiten, " jezus red mijn kinderen "

alsof hij kan helpen in zijn lichtontvlambare jurk en zijn inmiddels goed droge houten kruis waar hij aan vastgenageld zit.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 september 2009 om 12:05:
alsof hij kan helpen in zijn lichtontvlambare jurk en zijn inmiddels goed droge houten kruis waar hij aan vastgenageld zit.

Ja lekker zal Jezus gedacht hebben. Ik hang hier goddomme al 2000 jaar vastgespijkert
aan een kruis en niemand die mij helpt?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 2 september 2009 om 12:58:
Ja lekker zal Jezus gedacht hebben. Ik hang hier goddomme al 2000 jaar vastgespijkert
aan een kruis en niemand die mij helpt?

tja...iedereen vraagt zijn hulp maar hem helpen en van dat kruis afhalen ho maar...sadisten!
laatste aanpassing