Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 september 2009 om 10:34:
De gehele trancescene ging achteruit (1997 was het laatste echte goede jaar vind ik, daarna kwamen er nog wel wat goede releases uit, maar toen feesten als Sensation kwamen opzetten was het helemaal gedaan met de goede trance, behalve goatrance dan). Er is ook geen dancestijl te noemen waarbij de oude liefhebbers en nieuwe liefhebbers zo erg tegen elkaar over staan als in de trancescene. Dat is nog erger dan in de hardcorescene. Daarin heb je tenminste nog jonge mensen, die de oude vorm van hardcore kunnen waarderen. In de trancescene heb je dat vrijwel niet.
Aha, dat er zoveel haat en nijd was in de trancescene, dwz dat de liefhebbers zo tegen elkaar staan wist ik niet. Houden de jonkies niet van de oude sound? Kan me dat bijna niet voorstellen, tracks van cosmic baby en veel van het harthouse label die moeten ze toch wel goed vinden?
Zelf vind ik veel hardtrance van tegenwoordig veels te soft, de enige echt goede trance voor mij is de trance (finrg)zoals carbon based of alek szahala die maken, trance veel gevoel, emotie en energiek
Alek Szahala - Lumi is een mooi vb hiervan, wat mij betreft kunnen deze tracks ook prima in een mix zoals die laatst is uitgekomen op Cenobite
{argument 'id' ontbreekt}
of carbon based - Cyclone
{argument 'id' ontbreekt}
Trance en hardcore gingen prima samen, helaas waren ook back in the days dit soort sets zeldzaam. Je krijgt namelijk een hele mooie opbouw, waarbij prachtige melodieën en energie samen gaan. Ik vind in dit soort sets de wat hardere tracks er veel beter uitkomen dan een set met alleen maar hardcore platen. Hieronder een mix van Adry, niet toevallig Italiaan.
01. Li Kwan - Point Zero
02. Emmanuel Top - Tone
03. Groove Park - Hit The Bang
04. Ritmo De Vida - Taboo (Celestial Mix)
05. Technohead - The Passion
06. Magnetic Two - Trancefield
07. House Of Lewdness - Casablanca Nights
08. Tranceliner - The Dream
09. Speed Demons - Processed Cheese (Manic Mix)
10. Phrenetic System - Wayfarer
11. Leviathan - Go Back (Wild Mix)
12. Erase - Techno Tramp
13. Koenig Cylinders - Carousel
14. Genlog - Poison
15. Syntox - In The Abyss
16. Code 27 - Got To Be Better (Stepp Off Mix)
17. Q-Tex - Hardcore Science (Live Version)
18. Rhythm Quest - The Lights In The Sky
19. Citizens Of Rave City - The Anthem (Step 1 Mix)
20. Nyloc - The 10th Sign
21. Raver's Nature - Tricky Simphony
22. Jones & Stephenson - The Second Rebirth
23. Cosmic Baby - The Pianotrack (Yellow)
24. Vana Imago - Tesi
http://www.megaupload.com/?d=ANEJ3AXS