Partyflock

Forumonderwerp · 1070820
51 volgers · 280727x bekeken
Waarschuw beheerder
+4
vanwege de toename van ontevreden early - liefhebbers,en om het earlyhardcore/oldskool forum een beetje schoon te houden.

hier kan alles geplaatst worden,van verschrikkelijk voorspelbare hitjesparade`s tot het gevloek en getier als je voor de zoveelste x een xtc love raveworld of bad dreams voorbij heb horen komen.

er zal nog veel meer zijn waar over geklaagd moet worden dus barst maar los.

en nou maar hopen dat de dj`s die hier te spraken komen er wat mee doen.8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Lockjaw doet de volgende release op m'n verse label. Zal uitkomen in Januari. Deze zal vooral in de smaak vallen bij de trancey rave liefhebbers!

Artiest Disruptor
Waarschuw beheerder
Ben benieuwd. 1e wordt met cyber demon zag ik al. Heb je alle cenobite artiesten meegenomen?? Zit er ook kans voor vinyl in??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 november 2013 om 21:27:
Heb je alle cenobite artiesten meegenomen??

Nee, bij Cyberdemon kwam dat toevallig zo uit. Verder heb ik ook niks meer te maken met Cenobite, ben daar klaar. ik steek die energie liever in mijn eigen ding.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 november 2013 om 21:27:
Zit er ook kans voor vinyl in??

Misschien in de toekomst, het idee is er wel maar de uitvoering, tja... het blijft erg lastig in dit tijdperk want bijna niemand koopt vinyl.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op donderdag 28 november 2013 om 11:12:
Verder heb ik ook niks meer te maken met Cenobite, ben daar helemaal klaar mee. ik steek die energie liever in mijn eigen ding.

Wat is er allemaal gebeurd dan? Of kom ik nu onder een grote steen vandaan 8)

Waarschuw beheerder
Ik ben gestopt bij Cenobite een tijdje terug en ga nu m'n eigen weg.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 27 november 2013 om 20:55:
Deze zal vooral in de smaak vallen bij de trancey rave liefhebbers!

Kijk, goed nieuws!

Nieuwe Thumpa mix. Wat mij betreft wederom prima mix met veel leuke happy tracks.
http://soundcloud.com/rebuild_music/thumpa-fucked-up-in-the
My tribute to some of the best days of my life during 2002. The hardcore scene was back firing on all cylinders with some amazing tracks from Raver Baby, Evolution, Next Gen etc and Slammin Vinyl had some amazing parties on in the Sanctuary complex, some crazy nights were spent in the Fastrack warehouse...enjoy the mix!

01. Infexious - Let Me Fly (Styles & Breeze Remix) - Nukleuz
02. Breeze & Styles - Future Set - Raver Baby
03. Scott Brown - Gang Bang Society - Evolution
04. Dougal & Gamer - Get Hype - Essential Platinum
05. Styles - Do You Feel The Same - Jelly Baby
06. Dowster & Uprise - Steps Ahead - Raver Baby
07. Scott Brown - Definition Of A Badboy - Evolution
08. Scott Brown - Elysium Plus - Evolution Plus
09. Hixxy - Feel It In The Air - Raver Baby
10. UFO - Deep Inside (Hixxy Remix) - Raver Baby
11. Stargazer - Rebirth - Phase 4
12. Uplift, Cris E Manic & Lukozade - Hard Jam - Quosh
13. Uplift, Cris E Manic & Lukozade - Undefined (Stargazer Remix) - Raw Elements
14. Uplift & UFO - Dawn Of Creation - Raw Elements
15. Two's Company - Dreams - Nu Energy
16. CLSM - Reaching Out - CLSM
17. CLSM - Sound Of The Future - CLSM
18. Dave Squish and AMS vs. Safe n' Sound - Inverted Reality - Nu Energy
19. Kevin Energy & Just Rich - Wipeaway - Go Mental Platinum
20. Scott Brown - Neckbreaker - Evolution Plus
21. Kaos & Ethos - Lost - Blatant Beats
22. Brisk & Fade - Radio Rockin' - Next Generation
23. Q Tex - Like An Angel - Evolution
24. Brisk & Fade - Stay Forever - Next Generation
25. Scott Brown & Brisk - Chase - Evolution
26. Kaos & Ethos - Technorocker - Blatant Beats
27. Ham & Brisk - Serious Hardcore - Next Generation
28. Robbie Long & Devastate - P.S.A. - Thin N Crispy
29. Kevin Energy - Crescendos Of Ecstasy - Nu Energy
30. In Effect - Scuzzlebutt - Hecttech
31. Brisk & Trixxy - Eye Opener (Scott Brown's Earcloser Remix) - Next Generation
32. Damage Inc - Turn Around (The Viper Remix) - Terror Traxx

Wat een mix!
Waarschuw beheerder
"Je kunt niet zomaar een BMW sticker op je FIAT Panda plakken en beweren dat je in een BMW rijdt"
Volgens Hoff bestaat een goede kick uit drie elementen: het laag, het midden en het hoog. "De sub, je bas, is de terugslag die je voelt als je in de zaal staat. Met het middenstuk maak je herrie. Daar bovenop zit een keiharde klop, een heel kort geluid dat je hersens een beetje fopt. Dat kleine element, dat je niet meer los hoort, zorgt dat de kick drie keer zo hard lijkt. Je moet bij het maken van zo'n kick echt denken aan twaalf apparaten, aan elkaar geschakeld. Dat gaat echt verder dan wat een Nicky Romero maakt. Ik zag laatst een documentaire over Afrojack, waarin je hem in het vliegtuig op zijn laptop een track ziet afmaken die hij die avond in de club wil draaien. Die gast heeft allemaal voorgegoten presets, een paar vaste plugins, echt software voor kinderen. Produceren 0.1. Zo maken al die jongens muziek."

Hoff is niet mals voor zijn collega-producers. Ook niet voor zijn eigen vrienden, zijn makkers uit de hiphop. The Opposites bijvoorbeeld scoorden dit jaar een grote festivalhit met Thunder. Pinkpop ging volledig voor de bijl op de gabber-ode. De Alpha tent op Lowlands werd zelfs een grote cirkelpit. Ook producers als Boaz van de Beatz en Yellow Claw knipogen graag naar hardcore. Maar een echte kick maken kunnen ze niet, vindt Hoff. "The Opposites hebben de hele harcorescene tegen zich door Thunder, en dat terwijl ze een tijdje geleden nog de man waren op Qlimax. Je kunt niet roepen: dit is Thunderdome. Je kunt niet zomaar een BMW sticker op je FIAT Panda plakken en beweren dat je in een BMW rijdt. Een commercieel hitje met een plopbeat is geen Thunderdome. Ik ben gewoon kwaad geworden op Willem en Twan en heb gezegd: bel me dan gewoon

&

Precies wat we hier al tijden roepen. Hehe, eindelijk..het kwartje lijkt gevallen te zijn.
"Ik doe dit inmiddels twintig jaar, en ik heb me voortdurend willen ontwikkelen, maar soms vergeet ik wel eens wat de essentie van hardcore is: strak, simpel, plat en vooral hard. Ik ben inmiddels 37, de kids op de dansvloer die ik wil bereiken zijn 15 a 20. Die willen gewoon hardcore horen, rechttoe rechtaan. Op True Tones (zijn laatste album als Promo, red.) was het soms meer Vivaldi dan harcore."

http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2013/december/3voor12-gabberweek---The-Opposites-hebben-de-hele-hardcorescene-tegen-zich-door-Thunder-.html

Morgen niet vergeten te kijken naar de gabber docu!
Artiest Magic-D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Love is the answer op vrijdag 6 december 2013 om 16:40:

Dat vergeet ik toch dus heb de decoder even ingesteld op record:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op vrijdag 6 december 2013 om 16:40:

Praktische tijd, het begint op dezelfde minuut als dat Ghosttown begint :lol:
Waarschuw beheerder
Ben erg benieuwd naar de docu. Meestal zijn die VPRO dingen wel goed te kijken.

Vraag van elders. Is in de huidige hardcore er niet overdreven veel aandacht voor de kick. En sinds wanneer is dat, nog een relikiwie van de PCP platen uit de jaren 90? De eerste promofiles hadden in ieder geval al zo;n duidelijke kick.
Waarschuw beheerder
http://varagids.vara.nl/Gabber.14170.0.html
Waarschuw beheerder
Nog gezien?

De voice-over vond ik ook een goed idee. In de vooraankondiging stond terug naar 93, duidelijk dat dit niet het geval was, maar 96. Toen het op z'n hoogtepunt was en m.i. al veel minder qua sfeer tov 92/3 ;)
Logisch veel aandacht voor Rotterdam, als bakermat maar ook omdat je daarmee de focus beperkt houdt, anders zwabbert het verhaal alle kanten op. Gelukkig geen djs aan het woord, enkel dan beelden van hen toen. Vaak komt daar toch weinig uit. Minpuntje vond ik wel dat het beeld heel erg inzoomde op 96. Terwijl de scene van 92/3 duidelijk anders was (matjes o.a., betere sfeer, veel kleiner) en ook na 98, meer bomberjacks, helaas ook racisme, nauwelijks feesten en wat sommige zien als de wederopstanding van hardcore na 2003/4. Maar goed, wellicht was het dan 2-3 uur lang geworden. Zoals gezegd focus is goed.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vond het een leuke documentaire. Altijd mooi om die beelden terug te zien.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op zondag 8 december 2013 om 08:56:
Zoals gezegd focus is goed.

ik moet eerlijk zeggen dat het geheel gefocust op parkzicht en de energiehal was....
niet dat ik het daardoor geen leuke docu vond maar er is zoveel meer gebeurd
en die kant word maar weinig belicht

een docu van 2-3 uur vind ik iig geen probleem
(h)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik vond het niks... Vooral dat stuk van die tokkie die aussies jat en geld verdient met dealen. Wat is daar hardcore aan..?
Verder waren het gewoon beelden uit de 1995 docu van de VPRO(die stukken beter is).

Uitspraak van Zen Master D [Tec-9] op woensdag 11 december 2013 om 00:55:
een docu van 2-3 uur vind ik iig geen probleem

Inderdaad, het mag wel lekker uitgebreid. En dan niet alleen over een bepaalde plaats of stad. 2 weken terug een interview met Promo gezien waarin hij wat praat over zijn hardcore gevoel/visie dat duurde 30minuten geloof ik maar voelde als 5.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 11 december 2013 om 11:46:
Ik vond het niks...

kan ik goed begrijpen,inhoudelijk vond ik het ook niet zoveel!
om ff als uitzending gemist te kijken terwijl je in je nest ligt zijn het grappige beelden en verhalen op de zondagmorgen maar voor mij leek het een 'ervaringen'verhaal van mensen die naar de enrgiehal gingen en toen ook geinterviewd zijn en onder andere uit die 1995 docu kwamen!

ik snap best dat elle lange docu's niet op de tv komen op zaterdagavond maar komop het onstaan van hardcore in rotterdam omdat hun degene waren die de 'hardere' kick erin brachten kent geloof ik iedereen wel,terwijl der bijna tergelijkertijd of net erna over de hele wereld platen werden uitgebracht en de muziek zich begon te vorme

ik zie nooit is een vette inhoudelijke documentaire met invloeden en doorstroming van de muziek van en naar het buitenland,ontstaan van rave scenes daar nadat de hardcorebom in nederland ontplofte of hoe het ontwikkelde naar het oosten en zuiden van het land,hoe het echt commercieel werd vanaf al vroeg in de scene..de splitsing tussen boven en ondergrondse feesten(die er altijd wel is geweest) hoe het in godsnaam mogelijk is geweest dat na een tijd van lekker beats die newstyle(waar natuurlijk ook wel goeie dingen bij zijn) zo populair werd gevonden/gemaakt

het inzakken en opkrabbelen van de scenes
ga zo nog maar door.
dat zou ik wel is willen zien:P
van mij part duurt het een uur 5 of word het een serie,non problemo
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Love is the answer op zondag 8 december 2013 om 08:56:
In de vooraankondiging stond terug naar 93, duidelijk dat dit niet het geval was, maar 96

Vond ik ook jammer alhoewel ik de periode van 1994/1998 zelf het actiefst heb meegemaakt.

Maar ze moeten iets, helaas
Uitspraak van Zen Master D [Tec-9] op woensdag 11 december 2013 om 13:42:
commercieel

gezien de periode genomen dat hardcore het grootst was. Dat zal wel de meeste mensen trekken. Kan me voorstellen dat er genoeg mensen waren die dit wel een erg interessante docu vonden maar goed, dit is dan ook het topic voor
Uitspraak van onderkoffer. op dinsdag 18 augustus 2009 om 22:13:
het gevloek en getier als je voor de zoveelste x een xtc love raveworld of bad dreams voorbij heb horen komen.

laatste aanpassing
Artiest EJ_V
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Zen Master D [Tec-9] op woensdag 11 december 2013 om 13:42:
ik zie nooit is een vette inhoudelijke documentaire met invloeden en doorstroming van de muziek van en naar het buitenland,ontstaan van rave scenes daar nadat de hardcorebom in nederland ontplofte

Marketingtechnisch waarschijnlijk niet interessant genoeg, of iemand zou het in z'n vrije tijd moeten maken.
Waarschuw beheerder
Uit het 3doc Gabbers-topic.

Uitspraak van RvE op dinsdag 10 december 2013 om 18:09:
Ik werk als schoolproject aan een docu over gabber, van toen tot nu!
Zit heel veel tijd in, duurt gaat nog even duren voordat ik hem aan jullie kan laten zien.
Probeer van al het bestaande beeldmateriaal 1 grote docu te maken, en ook met beeldmateriaal uit de tijd van nu.

Ben benieuwd.
Waarschuw beheerder
Andere beelden dan de energiehal en parkzicht zijn erg moeilijk te vinden. Ik probeer de geschiedenis zo goed mogelijk weer te geven, maar weet niet of ik aan jullie verwachtingen zal voldoen... Probeer er natuurlijk het beste van te maken en de tijd van toen zo goed mogelijk weer te geven! (Ookal kom ik zelf niet uit die tijd). De gabber van toen is volgens de docu dood, en ik denk dat de gabber van toen ook wel dood is. De massale eenheid van mensen met hetzelfde uitterlijk is er niet meer. Maar ik wil met mijn documentaire duidelijk proberen te maken dat gabber opzich niet dood is, maar dat het gewoon erg verandert is. Je herkent iemand die naar Hardcore luisterd niet altijd aan zijn uitterlijk. Maar de scene is nog zeker heel erg groot en alleen maar aan het groeien, ook in Italië en andere landen natuurlijk. Dit wil ik ook benadrukken. Hardcore will never die ;)
(Overings, ik wil niet te grote verwachtingen opwekken... het is een schoolproject dus ik zal het nooit zo perfect kunnen maken als een professionele filmmaker, het is ook mijn eerste docu ooit.)
Waarschuw beheerder
+3
Uitspraak van RvE op woensdag 11 december 2013 om 19:57:
(Overings, ik wil niet te grote verwachtingen opwekken... het is een schoolproject dus ik zal het nooit zo perfect kunnen maken als een professionele filmmaker, het is ook mijn eerste docu ooit.)

Toch een vet initiatief, hoop dat je er wat vets van kan maken en dat je hem een keer hiero laat zien :) (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 11 december 2013 om 11:46:
Vooral dat stuk van die tokkie die aussies jat en geld verdient met dealen. Wat is daar hardcore aan..?

Feit is volgens mij wel dat er heel wat schorem tussen zat ;)
Ik denk dat er wat misvattingen zijn over het doel van de docu. Doel was m.i. om een beeld te geven van wat gabber inhoudt als life style.
Waarschuw beheerder
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die setjes hebben van Wedlock, heb op LSDB gekeken, maar kon niets vinden. Vind Wedlocks producties over het algemeen erg vet.
Ben niet heel erg thuis in early, misschien dat hij wel nooit een set heeft opgenomen. Maar kan het altijd proberen.

Mocht iemand die hebben, zou diegene dan zo vriendelijk willen zijn één of meerdere sets te uploaden voor mij? zou zwaar gewaardeerd worden :)

Alvast bedankt (Y)
Waarschuw beheerder
Wedlock = Ruffneck ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pvdp op donderdag 12 december 2013 om 15:40:
Alvast bedankt (Y)

Dan moet je idd setjes hebben van Ruffneck.

Predator heeft dat spul ook veel gedraait, net als Painbringer.
Frantic Freak en Da Machinery gebruiken zijn platen ook redelijk vaak.
Waarschuw beheerder
+1
http://lsdb.nl/set/144415/the-dj-producer-pandemonium-2013-physical-readmission-16-11-13.html
By popular harrassment :) A quick recreation of the set i did at Hollands Pandemonium Oldskool Hardcore Event held at the Sporthallen Zuid 16.11.2013
http://www61.zippyshare.com/v/29626814/file.html
zozo, goede set!
Artiest {SHOWLIST artist 35947, 337}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Love is the answer op donderdag 12 december 2013 om 17:48:
http://lsdb.nl/set/144415/the-dj-producer-pandemonium-2013-physical-readmission-16-11-13.html
By popular harrassment :) A quick recreation of the set i did at Hollands Pandemonium Oldskool Hardcore Event held at the Sporthallen Zuid 16.11.2013
http://www61.zippyshare.com/v/29626814/file.html
zozo, goede set!

dikke tracklist (y)

een beetje off topic maar deze mag er ook zijn..... https://soundcloud.com/the-dj-producer/the-dj-producer-faceless
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Epistaxis op donderdag 12 december 2013 om 16:28:
Wedlock = Ruffneck

o, haha dat verklaart een hoop. thanks voor de opheldering!

Artiest 3ckus
Waarschuw beheerder

Een 'Early' sound track gemaakt.

Uitspraak van Zen Master D [Tec-9] op woensdag 11 december 2013 om 00:55:
ik moet eerlijk zeggen dat het geheel gefocust op parkzicht en de energiehal was...

Wat die docu betreft, altijd tof als er aandacht aan Gabber besteedt word.

Maar idd teveel op Rotterdam gericht, het gaf geen goed beeld van de totale stroming, die toen verschrikkelijk veel groter was dan enkel Rotterdam.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 december 2013 om 09:27:
Maar idd teveel op Rotterdam gericht, het gaf geen goed beeld van de totale stroming, die toen verschrikkelijk veel groter was dan enkel Rotterdam.

Het ging de makers om de lifestyle, en die was niet veel anders in Rotterdam dan in Lutjebroek.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op dinsdag 17 december 2013 om 09:34:
Het ging de makers om de lifestyle, en die was niet veel anders in Rotterdam dan in Lutjebroek.

Klopt, die is vrij eentonig en overal gelijk.

Maar in de docu lijkt het alsof de dood van hardcore enkel samenhing met de sluiting van de Energiehal, er waren natuurlijk veel meer factoren.
Maar het lijkt mij ook onmogelijk om dat allemaal in een docu van slechts een uur te stoppen.
Waarschuw beheerder
Ze zouden het vanuit meerdere kanten moeten bekijken ook vanuit Dj´s of iemand vanuit de organisatie. Voeg deze en die Energiehal docu van laatst samen, dan heb je al een beter beeld bijvoorbeeld.
Waarschuw beheerder
+1

Welbekend, dacht ik zo ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Johannes14 op dinsdag 17 december 2013 om 12:50:
Ze zouden het vanuit meerdere kanten moeten bekijken ook vanuit Dj´s of iemand vanuit de organisatie. Voeg deze en die Energiehal docu van laatst samen, dan heb je al een beter beeld bijvoorbeeld.

Eerlijk gezegd vind ik dat djs vaak -uitzonderingen daar gelaten- weinig te zeggen hebben, check bijv. interview van dreamteam. Oppervlakkig. Een overstijgende visie lijkt (?) te ontbreken.
Waarschuw beheerder
Bizar wat sommige djs krijgen..

http://www.janvis.nl/artiesten/?q=&cat=DJ#039;s
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

PM002 is gister uitgekomen, te koop voor de prijs van 2 biertjes op bijna alle download portals zoals hardtunes, itunes, junodownload etc. :)
Artiest Phaeton
Waarschuw beheerder
Wauw!!
Wat een Mixtechniek ook (Y)
Waarschuw beheerder
Dano - Don't Patronize Us -> cheesy as hell, maar ik vind het wel een aardige track ;)
Weet iemand waar die zang sample van is?

jD-KiD & David Traya - Latika wat mij betreft een van de betere 'hardere' tracks van dit jaar

wat een mooie sfeer zit er in deze plaat!
Voor de djs onder ons, even lekker midden in de set, pogo stijl :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ok mense, gezocht, heel leuk liedje dat niet zo bekend is geworden maar toch voldoening had. Wie o wie kan dit raadsel oplossen, en vind me de titel en uitvoerder.

Ga naar 3.19 dat gedeelte gecombineerd met

dit

En dan met hoogst wss een kick van The Prophet/The Masochist

Wat erg opvallend was telkens die "pla ... pla ... pla ..." dat er in kwam

En der kwam ook zo'n vocal in: let the bass let the base ... let the bass to the place (ofzoiets)

Ik vermoed ergens tussen 1994 en 1998

Succes :beer:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Is dat niet gewoon The Prophet - Let it Roll die jij bedoelt
Staat op zo'n ID&T Prom White Label
1997