Partyflock
 
Forumonderwerp · 1069129
Zero tolerance voor drugs in verkeer

De Raad voor Hoofdcommissarissen wil vanaf volgend jaar zero tolerance bij drugs in het verkeer. Dat zegt korpschef Bert Wijbenga, in de raad verantwoordelijk voor verkeer.

Het beleid is strenger dan dat bij alcohol, want de weggebruiker mag met een kleine hoeveelheid drank wel autorijden. Maar volgens Wijbenga gaan drugs en verkeer niet samen, ook niet een klein beetje.


Speekseltest
De korpschef roept het kabinet op om snel met nieuwe regels te komen. Ook wil hij haast maken met de speekseltest om drugs in het verkeer op te sporen.

Een klein sponsje, ter grote van een vulpenvulling, wordt daarbij een minuut onder de tong gelegd. Vervolgens gaat het in een apparaat, waar vijf minuten later een soort kassabon uitrolt.

Het apparaat kan wel aangeven dat er drugs zijn gebruikt, maar niet hoeveel. Om dat te bepalen moet het bloed worden onderzocht. Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) heeft daarvoor meer personeel vrijgemaakt. De politie kan hierdoor waarschijnlijk volgend jaar al op grote schaal gaan controleren op drugs.



Uitgaansdrugs
De politie komt bij nachtelijke verkeerscontroles vooral vaak jonge bestuurders tegen, die een verdwaasde indruk maken en geen alcohol hebben genuttigd. Vaak komen deze jongeren van danceparty's en wordt vermoed dat ze uitgaansdrugs zoals XTC, cocaïne of amfetamines hebben gebruikt, of cannabis hebben gerookt.

De politie controleert nu al automobilisten op drugs, maar die controles kosten veel tijd. De politie moet met de verdachte testen doen om aan te tonen dat hij of zij onder invloed is.

Probleem is vaak de bloedtest, waarvan de uitslag maanden op zich laat wachten. De politie zag de afgelopen tijd daarom meestal af van drugscontroles.

Proef
De afgelopen maanden is succesvol geëxperimenteerd met de speekseltest. Minister Eurlings is zo tevreden dat hij werkt aan wetgeving om het gebruik van de test mogelijk te maken.

Jaarlijks overlijden naar schatting 80 mensen in het verkeer onder invloed van drugs. Ook zijn één op de vijf verkeersongelukken drugsgerelateerd.

Bron: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/8/1/010809_drugscontroles_verkeer.html

Net op het Journaal.
Zal wel rustig worden op de feestjes volgend jaar... :/
 
Uitspraak van Schaapherder op zaterdag 1 augustus 2009 om 20:03:
vanaf volgend jaar zero tolerance bij drugs in het verkeer.

Iedereen met een gezond verstand gaat geen troep gebruiken en vervolgens rijden. Zielige kansloze mensen die andermans leven onnodig in gevaar brengen. Rijbewijs afpakken als je betrapt wordt.
 
Uitspraak van Jœy [Blames] op zondag 2 augustus 2009 om 14:47:
Dikke bullshit. Als je echt stoned achter het stuur zit, is de kans klein dat je veilig thuiskomt.

Grote bullshit... en ik kan je zeggen die keren dat er ongevalletje gebeurde... was ik niet stoned of dronken!!!
nakkie der bij?? hmmm lekkah..

Rij nakkie vrij..
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 15:04:
Iedereen met een gezond verstand gaat geen troep gebruiken en vervolgens rijden. Zielige kansloze mensen die andermans leven onnodig in gevaar brengen. Rijbewijs afpakken als je betrapt wordt.

Hetzelfde zou dan moeten gelden voor ALLE drugs.
Dus ook voor voorgeschreven medicatie en alcohol.
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 15:18:
Hetzelfde zou dan moeten gelden voor ALLE drugs.
Dus ook voor voorgeschreven medicatie en alcohol.

Echt standaard weer alcohol er expliciet bij te noemen voor het geval dat we niet wisten dat het ook een drug is:rot: echt zo standaard. Alsof alcohol geen troep is. :vaag:
 
Artiest System
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 15:18:
Hetzelfde zou dan moeten gelden voor ALLE drugs. Dus ook voor voorgeschreven medicatie en alcohol.

Eigenlijk zouden ze bij het rijexamen een reactietest moeten afnemen.
 
Uitspraak van Jœy [Blames] op zondag 2 augustus 2009 om 14:47:
Dikke bullshit. Als je echt stoned achter het stuur zit, is de kans klein dat je veilig thuiskomt.

bullshit, jij kan niet uitmaken of iemand dan wel of niet kan rijden

heb al 14 jaar mn rijbewijs en zit ook wel eens stoned achter het stuur en heb nergens last van (en dat kan je aan de mensen vragen die met me mee rijden)

niet iedereen is knetter stoned als die blowed ;)
Uitspraak van Jœy [Blames] op zondag 2 augustus 2009 om 14:47:
Uitspraak van Celeron op zaterdag 1 augustus 2009 om 20:21:
Dus net als in Duitsland na het roken van een jointje 72 uur verboden te rijden...

Zeg maar gerust 2 weken.

Met 2 weken red je het nog niet 8)
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 15:35:
bullshit, jij kan niet uitmaken of iemand dan wel of niet kan rijden heb al 14 jaar mn rijbewijs en zit ook wel eens stoned achter het stuur en heb nergens last van (en dat kan je aan de mensen vragen die met me mee rijden)

Het is gewoon een feit dat je reactievermogen minder wordt als je onder invloed bent van drank of drugs.

Je klinkt eerder alsof je 1 jaar je rijbewijs hebt en stoer wil doen 8)
 
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 2 augustus 2009 om 15:52:
Het is gewoon een feit dat je reactievermogen minder wordt als je onder invloed bent van drank of drugs.

Ligt eraan... THC vertraagt je reactievermogen, maar verandert ook je besef van tijd, en dat heft zich tegenzijdig op.
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 15:58:
THC vertraagt je reactievermogen, maar verandert ook je besef van tijd, en dat heft zich tegenzijdig op.

Zoals ik al zei, ik ging zelf altijd langzamer rijden. Maar het blijft een feit dat je niet helder bent. En dat hoor je in het verkeer wel te zijn.
 
Uitspraak van Jœy [Blames] op zondag 2 augustus 2009 om 14:47:
Dikke bullshit. Als je echt stoned achter het stuur zit, is de kans klein dat je veilig thuiskomt.

De kans dat je veilig thuis komt met de auto, is zelfs als je kut zat bent, héél erg groot.

Er rijden jaarlijks tienduizenden mensen, tientallen keren per persoon dronken over de weg, en een paar 100 verongelukken.

Dan heb ik het natuurlijk ook over NL he... maar nee, de kans dat je veilig thuis komt is in elk geval véél groter dan de kans dat je een ongeluk krijgt.
Artiest {SHOWLIST artist 69600, 57719}
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 15:35:
bullshit, jij kan niet uitmaken of iemand dan wel of niet kan rijden

heb al 14 jaar mn rijbewijs en zit ook wel eens stoned achter het stuur en heb nergens last van (en dat kan je aan de mensen vragen die met me mee rijden)

niet iedereen is knetter stoned als die blowed ;)

Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 15:59:
De kans dat je veilig thuis komt met de auto, is zelfs als je kut zat bent, héél erg groot.

Er rijden jaarlijks tienduizenden mensen, tientallen keren per persoon dronken over de weg, en een paar 100 verongelukken.

Dan heb ik het natuurlijk ook over NL he... maar nee, de kans dat je veilig thuis komt is in elk geval véél groter dan de kans dat je een ongeluk krijgt.

Dan nog is het fucking onverantwoord!
 
Kan, is het eigelijk ook wel.

Mijzelf boeit het echter niet. Als er meer verkeersongelukken zouden gebeuren, zouden mensen vaker sterven op een manier die snel gaat, relatief weinig pijn doet, en die donororganen oplevert zodat er weer tientallen zieken genezen kunnen worden.
Uitspraak van M.arlon (F) op zondag 2 augustus 2009 om 15:46:
Met 2 weken red je het nog niet

Gaat erom hoelang de speekseltest uitslaat. Dat is 72 uur ongeveer. Dat is juist het vervelende van deze manier van meten. Want 3-4uur na het roken van een joint ben je wel weer nuchter. Laat staan de volgende ochtend. En toch loop je nog 2 dagen de kans gepakt te worden. Dus ben je de bob met een party? Stop dan op woensdag maar met blowen...
laatste aanpassing
 
Goeie zaak (Y) Zouden ze ook met alcohol moeten doen!!
 
Er staat nu weer op de site van de NOS dat die test helemaal niet werkt bij slaapmiddelen en bij THC.

Bovendien is het Trimbos-instituut het er niet mee eens omdat ze denken dat het niet praktisch haalbaar is.
Uitspraak van SoMagic op zondag 2 augustus 2009 om 16:06:
3-4uur na het roken van een joint ben je wel weer nuchter. Laat staan de volgende ochtend. En toch loop je nog 2 dagen de kans gepakt te worden

:no:



"Drugsverbod in verkeer onhaalbaar" 2-08-09



Een totaal verbod op drugs in het verkeer is volgens het Trimbosinstituut onhaalbaar. Gisteren pleitte de Raad van Hoofdcommissarissen voor een dergelijk zerotolerancebeleid.

Een speekseltest kan aantonen of iemand drugs heeft gebruikt, maar volgens het Trimbosinstituut is de test niet goed genoeg. Niet alle drugs kunnen worden aangetoond: cannabis en slaapmiddelen worden niet gevonden.

Ook kan niet worden vastgesteld wanneer en hoeveel drugs zijn gebruikt. Dagen na het gebruik van cocaïne zitten er nog sporen in het bloed, maar die hebben geen invloed op het rijgedrag.

cannabis en slaapmiddelen worden niet gevonden

Oef...
stoned achter het stuur is bij mij niet zo'n succes, maar met harddrugs ben ik juist veeeel alerter..

neemt niet weg dat ik het eigenlijk wel goed vind dat ze er controle's op gaan uitvoeren... het is gewoon gevaarlijk en veel mensen kennen hun grenzen niet..

dat word de trein voortaan naar een feesie... :(
laatste aanpassing
Uitspraak van appeltje of toch.... op zondag 2 augustus 2009 om 16:33:
cannabis en slaapmiddelen worden niet gevonden

Slaapmiddelen weet ik niet, maar cannabis wordt in de duitse speekseltesten gewoon aangetoond.

Qua tijden moet ik mezelf wel enigzins corrigeren. Met google de site gevonden van het bedrijf wat zegt de testen te gaan leveren aan het KLPD.

http://www.testjezelf.nu/multidrug-speekseltest.html

Wel interessant want het is een reclame van het product dus in meest positieve vorm beschreven. En idd cannabis kunnen ze maar tot een paar uur na gebruik (max 14) vinden in speekseltest. amphetamine 24u. coke 72 u. Ik zie alleen nergens dat xtc wordt aangetoond in speelseltest?

Multidrug-speekseltest voor het aantonen van de 6 meest gebruikte drugs.
Makkelijke speekseltest voor het aantonen van:
cannabis (Hasj en Wiet)
cocaïne
amfetamine (Speed)
methamfetamine (Meth)
opiaten (Heroïne, Morfine en Codeïne)
PCP (Angel Dust)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 15:35:
heb al 14 jaar mn rijbewijs en zit ook wel eens stoned achter het stuur

Ik ook zoiets en zit regelmatig stoned achter het stuur en heb toch echt een hoge no-claim opgebouwd door zonder brokkken te rijden b) .....iets wat ik met alcohol nooit zou doen :no:
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 15:35:
bullshit, jij kan niet uitmaken of iemand dan wel of niet kan rijden

heb al 14 jaar mn rijbewijs en zit ook wel eens stoned achter het stuur en heb nergens last van

Een vriend van me rookt ook regelmatig even een joint voordat ie gaat rijden, en ik zit er dan ook nog bij in de auto (hoe dom kan ik wezen?). Maar ook hij schijnt dus echt nooit last er van te hebben. Hij let nog op meer dingen in het verkeer, dan ik dat dan doe op dat moment. Schijnbaar is ie immuun geworden ofzo voor de bijwerkingen.

Ik heb hem er overigens wel eens op aangesproken natuurlijk....
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op zondag 2 augustus 2009 om 13:09:
Sneayky maniertjes om aan DNA te komen zeker :O

Dat is ook precies wat ik dacht.

Uitspraak van Schaapherder op zaterdag 1 augustus 2009 om 20:03:
Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) heeft daarvoor meer personeel vrijgemaakt. De politie kan hierdoor waarschijnlijk volgend jaar al op grote schaal gaan controleren op drugs.

Hetzelfde NFI dan zo nu en dan aardig blunderd met organen die weg zijn, sporen onderzoek die totaal niet kloppen. Ja daar heb ik heel erg veel vertrouwen in.
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 17:40:
Een vriend van me rookt ook regelmatig even een joint voordat ie gaat rijden, en ik zit er dan ook nog bij in de auto (hoe dom kan ik wezen?). Maar ook hij schijnt dus echt nooit last er van te hebben. Hij let nog op meer dingen in het verkeer, dan ik dat dan doe op dat moment. Schijnbaar is ie immuun geworden ofzo voor de bijwerkingen.

Het ligt er gewoon aan of je een dagelijkse roker bent, of een gelegenheidsroker. Een dagelijkse roker merkt er niets van bij het autorijden.
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 02:20:
alcohol is net zo gevaarlijk

gaan we al :lol:
 
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 2 augustus 2009 om 15:52:
Het is gewoon een feit dat je reactievermogen minder wordt als je onder invloed bent van drank of drugs.

Je klinkt eerder alsof je 1 jaar je rijbewijs hebt en stoer wil doen

Dat willen sommige mensen niet begrijpen. Want als je 14 jaar je rijbewijs hebt dan kan er niets meer gebeuren.
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 17:40:
Ik heb hem er overigens wel eens op aangesproken natuurlijk....

Ben je zijn moeder :/


Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 17:59:
Dat willen sommige mensen niet begrijpen. Want als je 14 jaar je rijbewijs hebt dan kan er niets meer gebeuren.

:no: In die 15 jaar dat ik nu mijn rijbewijs heb is gebleken dat ik prima stoned kan rondrijden zonder ongelukken. Voor mij is er geen verschil of ik nuchter of stoned achter het stuur zit (Y)
Ik weet dat als ik alcohol heb gehad dat ik niet meer kan rijden .... dat voelt mijn lichaam dan duidelijk aan ...dusss ;)
Uitspraak van Tic Tac Hooligan op zondag 2 augustus 2009 om 17:46:
Dat is ook precies wat ik dacht.

Blijkbaar zijn wij de enigen ...zie hoe sneaky dat gaat ....het valt mensen niet eens op dat je je DNA afgeeft op deze manier :/
 
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op zondag 2 augustus 2009 om 18:20:
Ben je zijn moeder

Jij spreekt dus je vriendinnen/vrienden nooit aan op bepaalde zaken? Tja zo'n schijtlap ben ik dus niet. Ik spreek mensen altijd aan op hun slechte gedrag. Iets wat ik ook terug verwacht van mijn medemens.
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 17:59:
Het is gewoon een feit dat je reactievermogen minder wordt als je onder invloed bent van drank of drugs.

Je klinkt eerder alsof je 1 jaar je rijbewijs hebt en stoer wil doen

Dat willen sommige mensen niet begrijpen. Want als je 14 jaar je rijbewijs hebt dan kan er niets meer gebeuren.

Je hebt geen last van een trager reactievermogen als je tijdsbesef ook verandert.

Bovendien is het probleem met drugs die gevaarlijk zijn in het verkeer, voor 99% afhankelijk van 2 dingen;
- zelfoverschatting
- gebrekkige concentratie

THC-gebruik leidt NIET tot zelfoverschatting zoals drank en pepmiddelen wél doen, en het zorgt voor een beter concentratievermogen.
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 19:06:
THC-gebruik leidt NIET tot zelfoverschatting zoals drank en pepmiddelen wél doen, en het zorgt voor een beter concentratievermogen.

ja en je gaat er heel goed van relativeren
 
Uitspraak van Sonny B. Good op zondag 2 augustus 2009 om 19:29:
ja en je gaat er heel goed van relativeren

Hoe bedoel je?

Dat spul is gewoon niet goed voor je, maar het is niet bijzonder gevaarlijk in het verkeer. Gevaarlijk rijgedrag komt voort uit het nemen van onnodige risico's en het niet goed opletten, dat zijn geen dingen die typisch zijn voor THC.
 
Uitspraak van SoMagic op zondag 2 augustus 2009 om 17:50:
Het ligt er gewoon aan of je een dagelijkse roker bent, of een gelegenheidsroker. Een dagelijkse roker merkt er niets van bij het autorijden.

Nee, dat merken vooral de andere weggebruikers
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 19:03:
Jij spreekt dus je vriendinnen/vrienden nooit aan op bepaalde zaken?

:no: dat is niet mijn taak .... als je er zo`n last van hebt dan stap je toch niet bij hem in de auto, dan zet je een punt ... hem aanspreken zal waarschijnlijk weinig indruk maken ..... of heeft hij je "goedbedoelde" advies ten harte genomen :lol:
 
Beetje raar. Wiet is toch iets anders dan paddo's
:X
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 2 augustus 2009 om 19:39:
Nee, dat merken vooral de andere weggebruikers

Beetje loze kreet...
Maar dat zijn we wel gewend...
 
Uitspraak van SoMagic op zondag 2 augustus 2009 om 20:22:
Beetje loze kreet...
Maar dat zijn we wel gewend...

Ga jij nou maar lekker met een dikke joint achter het stuur zitten, want dan ben je STOER (y)
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 2 augustus 2009 om 20:28:
Ga jij nou maar lekker met een dikke joint achter het stuur zitten, want dan ben je STOER

:gaap: jij moet niet praten over zaken waar je geen verstand van hebt (en dat zijn er nogal wat)
Wat heeft stoer zijn nou hiermee te maken :lol:


Uitspraak van SoMagic op zondag 2 augustus 2009 om 20:22:
Beetje loze kreet...

Een beetje veel .... hij roept maar wat om een reactie te krijgen :looser:
aandacht tekort zeker :aai:
 
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 2 augustus 2009 om 15:59:
Zoals ik al zei, ik ging zelf altijd langzamer rijden. Maar het blijft een feit dat je niet helder bent. En dat hoor je in het verkeer wel te zijn.

Dan ook graag een verbod op alle mensen die op maandagmorgen niet aan kunnen tonen dat ze minimaal 8 uur geslapen hebben.
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 19:53:
Beetje raar. Wiet is toch iets anders dan paddo's

Niet voor Herr Klink.
 
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op zondag 2 augustus 2009 om 20:38:
jij moet niet praten over zaken waar je geen verstand van hebt (en dat zijn er nogal wat)
Wat heeft stoer zijn nou hiermee te maken

Niet te letterlijk alles opnemen, Pino.

Wat ik wil zeggen: bijna iedereen probeert hier in de discussie allerlei redenen en smoesjes te verzinnen om drugs in het verkeer goed te praten. Een jointje moet kunnen; met een lijntje ben ik scherper, etc. etc. BLA BLA BLA. BULLSHIT.

Zero tolerance beleid is meer dan welkom wat mij betreft, en nog beter als het ook voor alcohol geldt. Deal with it en neem je fucking verantwoording. Klaar (y)
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 2 augustus 2009 om 20:44:
Pino

Pino jezelf :[
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 2 augustus 2009 om 20:44:
Wat ik wil zeggen

Nu komt de aap uit de mouw :/ .... er komt meer uit dan alleen wat kansloze opmerkingen :gaap:
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 2 augustus 2009 om 20:44:
en neem je fucking verantwoording

Mee eens :yes: De 1 kan wel met een joint op achter het stuur en ik zou me ook goed kunnen voorstellen dat het bij een ander beter is van niet (hoogste wat er kan gebeuren is dat diegene te zacht rijd ipv roekeloos ;p )
En volgens mij valt het nog wel mee de ongevallen die onder invloed van soft-drugs zijn gebeurd. Ik lees nooit in de krant dat iemand tegen een boom is aangereden omdat hij te stoned was .... :no: dan is er toch echt vaak alcohol (= harddrug) in het spel.
 
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 2 augustus 2009 om 20:44:
Niet te letterlijk alles opnemen, Pino.

Wat ik wil zeggen: bijna iedereen probeert hier in de discussie allerlei redenen en smoesjes te verzinnen om drugs in het verkeer goed te praten. Een jointje moet kunnen; met een lijntje ben ik scherper, etc. etc. BLA BLA BLA. BULLSHIT.

Zero tolerance beleid is meer dan welkom wat mij betreft, en nog beter als het ook voor alcohol geldt. Deal with it en neem je fucking verantwoording. Klaar

Idd en domme mensen het gaat hier om drugs (geen alcohol in dit geval want daar zijn al maatregelen voor getroffen, niet dat ze helpen maar goed) en wederom zijn het weer dezelfde schreeuwertjes die weer alcohol in hun argumentatie gaan gebruiken om hun gedrag goed te praten echt ziek word je ervan.
Zat er al langer aan te komen.. maak me er niet druk om :)
 
Zoals ik al had verwacht dat ze weer op een smerige manier zoiets gaan gebruiken, was het vandaag op het nieuws. Ze zeiden dat het niet te controleren valt of je onder invloed bent aangezien drugs dagenlang in je bloed/speeksel kan blijven. Maar de politie heeft daar schijnbaar geen boodschap aan en wil zo weer een manier verzinnen om mensen te naaien :dood:, met als excuus dat autorijden en drugs niet samengaan. Nee dus als je op vrijdagavond wat naar binnen gooit zou je op maandagochtend nog niet kunnen gaan rijden :S Kromme beredenering weer, begint meer op Amerika te lijken :dood:
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 21:07:
wederom zijn het weer dezelfde schreeuwertjes die weer alcohol in hun argumentatie gaan gebruiken om hun gedrag goed te praten echt ziek word je ervan.

Heeft niks met goedpraten te maken maar met relativeren.

Toegeven dat iets kut voor je is, maar wel realistisch blijven over de effecten, dus niet gaan overdrijven of paniek gaan lopen zaaien, dat is de beste manier om ermee om te gaan.

je moet puur naar de feiten kijken en shit niet erger maken dan het is.
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 21:07:
en wederom zijn het weer dezelfde schreeuwertjes die weer alcohol in hun argumentatie gaan gebruiken om hun gedrag goed te praten echt ziek word je ervan.

:gaap: Hoezo goed praten .... het is nou eenmaal een feit dat je lichaam anders reageert bij het nemen van verschillende genotsmiddelen. Ik weet dat ik niet moet drinken als ik moet rijden (xtc en trippie lijkt me ook niet zo`n succes ;p ), met blowen heb ik nog nooit problemen ondervonden met het rijden, ik sta niet te wiebelen op mijn benen, heb geen dubbele tong en ben niet aan het lallen. ik ben juist relaxxxx en laat me door niets opfokken in het verkeer :) Als ik nuchter ben ben ik juist meer afgeleid. Onderzoek heeft trouwens ook uitgewezen dat blowen weinig invloed heeft op je rijvaardigheden

Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 21:07:
geen alcohol in dit geval want daar zijn al maatregelen voor getroffen, niet dat ze helpen maar goed

Wat is je punt dan ..... als zelfs maatregelingen al niet helpen :/