Partyflock

Forumonderwerp · 1064008
3 volgers · 18378x bekeken
Betreft: evenement: Defqon.1 Festival, zaterdag 13 juni 2009 om 11:00
Waarschuw beheerder
Yo allemaal,

Auslander hier, Nederlander in het verr Oosten.
Q radio heel de dag aan gehad. Toppert!

Ik ben zelf de hardstyle meuk aan het verspreiden in Azie, en zie defqon toch als een trend settend Qoncept.
Sydney? Ik ben erbij!

Maar alle gekheid op een stokkie:
Hoe was het?
Het weer?
De sets... waar kan ik ze down loaden?
Wat zijn de nwe helden dit jaar?
EVIL ACTIVITIES? Das gewoon een vraag. Ja of nee. Ik zeg JA!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wooody op zondag 14 juni 2009 om 14:46:
Vooral het contrast blue-voor of blue-achter was duidelijk te zien..

:lol:

wij mazzel dat we voor aan stonden:P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [La]KimmY[Tieuw] op zondag 14 juni 2009 om 14:31:
zo hoort t geluid ook tezijn

Nou er is een verschil tussen hard en hard.. Vind hard helemaal prima, hou er zelf ook van.. Maar als het pijn aan je oren doet is er toch iets niet helemaal goed.. Mijn oren mogen nog wat langer mee 8) Volgende keer toch maar eens oordopjes aanschaffen..
Waarschuw beheerder
FOTOS DEFQON.1 / GERMANY / PART ONE / http://www.hardmusic-community.de/index.php?option=com_content&view=article&id=161:fotos-defqon1-a-toxication-folgen&catid=3:newsflash&Itemid=145

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 juni 2009 om 15:09:
Volgende keer toch maar eens oordopjes aanschaffen..

helpt hier nie meer :P ik heb nog de piep in me oren :P
Waarschuw beheerder
En wie was het meisje die ik uit de brand heb geholpen met de sigaretjes:P?
Waarschuw beheerder
donateur
Heerlijk feest was het toch ook :respect:
vond hem weer iets beter dan de voorgaande twee edities die ik mee heb gemaakt.

De nieuwe plek voor de mainstage vond ik geniaal :d rechts van je een lekker zonnetje boven het water, wijds uitzicht op de rest van het feest. vond het echt heerlijk.
Drukte daar vond ik nog wel mee vallen. qlimax is veel drukker. alleen bij de kluisjes was het erg druk. voortaan wacht ik gewoon weer even een minuut of 20 voordat ik die kant op ga.

Maar het was iig een onvergelijke dag :lief: alles klopte gewoon weer.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 14 juni 2009 om 15:25:
voortaan wacht ik gewoon weer even een minuut of 20 voordat ik die kant op ga

Moest van Black richting kluis door die drukte,zijn der gewoon snel doorheen gesjeest :devil:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 14 juni 2009 om 13:13:
Bij de ingang iemand die niet binnenkwam omdat ie een kaartje van 2008 had uitgeprint

dan ben je echt n nerd

Waarschuw beheerder
donateur
Wat een heerlijk feestje weer (L)

De dag ging weer veel te snel voorbij! Heel de dag helemaal los gegaan bij de main! :D Ik vond headhunterz wel vet afsluiten! Maar het haalde het niet bij de afsluiting van 2007 :P

Main was idd wel veel te ver lopen! Zijn 1 keer bij de hardcore gaan kijken, maar zijn heen en terug samen bijna een uur onderweg geweest! :S en "ff terug lopen" naar de kluisjes zat er ook niet in!

Maarjaa maakt verder ook niet uit....want wat een ge-wel-dig feest was het! :bounce: (L)

owja alleen die go fast....gadver :rot: Wanneer gaan ze nou gewoon eens redbull verkopen daar :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Het was zeker heerlijk:respect:
Vond de plek van de Main wel jammer (wc's niet in de buurt) en best smal..
Ook een aantal aanfluitingen gehoord in Grey..
Buzzfuzz en Panic die alles kapot draaien van neophye:S:S en te veel early hardcore..
Het was OLDSCHOOL & EARLY RAVE... had meer verwacht van Grey dus veel in Blue gestaan waar de meeste bekenden stonden :bier:
Helaas ook Manu le Malin gemist.. iemand nog een filmpje? Welke plaaten draaide hij?

Afsluiting was mooi:D en precies om 11 uur weggegaan en kon zo de trein pakken, goed geregeld dus!

4de x Defqon, kan niet tippen aan 2006 maar zeker een verdiende 2de plek(L)
Waarschuw beheerder
was een lekker dagje!

Veel verschillende nationaliteiten gezien :respect:

beetje jammer van de drukte bij mental theo en charly. De hele dag relatief rustig in de early (een gezellige drukte met genoeg ruimte). Hun moeten draaien en opeens echt ram vol. Hun zijn klaar met hun set en alles is weer verdwenen. Heb liever dat je dan gewoon helemaal weg blijft :D
Waarschuw beheerder
Over een half uurtje staan mijn foto's van Defqon op www.nongetjie.nl
Waarschuw beheerder
Alle ingrediënten waren er voor een geweldig feest: het weer was goed, de muziek was goed, strand (l), feestgangers die komen om te feesten en een goede organisatie van het feest (barren/eettenten, toiletten). Toch haalde deze editie het niet bij de andere twee edities die ik heb meegemaakt (de allereerste en 2008). De sfeer was gewoon niet op en top en daar kan q-dance niets aan doen. Je kan alle ingrediënten voor een goed feest bij elkaar stoppen maar dat garandeert nog niet een top feest. Het was het net niet. Hopen dat de volgende editie weer die top sfeer kan voortbrengen.
Waarschuw beheerder
donateur
Lekker weertje, heb een mooi kleurtje gekregen! Verder was het feest toppie, !

Waarschuw beheerder
the sun was shining, the weather was great, DEFQON wat een feest!:kwijl:
heb net nog ff snel een kleine aftermix in mekaar gezet voor de liefhebbers!

the incredible elmo`s - Defqon`s after mix!

http://www.megaupload.com/?d=HGKOEI01

Zatox and Activator - oxygen medly with blue eyes
Project one - Rate Reducer
T.a.t.a.n.k.a. project - Dj`s life (extented mix)
Headhunterz and Wildstylez vs Noisecontrollers - Tonight
Technoboy - put some grace (get the grace mix)
Headhunterz and Wildstylez vs Noisecontrollers - Famous
Zenith and Zatox - can you feel it (Zatox version)
Tat and Zat - Skeleton
Headhunterz - the saifam mashup
Headhunterz - a new day
Tat and Zat - proud 2 be loud
Evil activities - nobody said it was easy
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SteeZ op zondag 14 juni 2009 om 15:44:
Hun moeten draaien en opeens echt ram vol.

Manu le malin draaide wel lekker al1 moest helaas groot gedeelte missen omdat ik de andere kwijt was :(
Waarschuw beheerder
Was een top feestje op een paar kleine minpuntjes na:

- Aankleding was matig in vergelijking met voorgaande jaren. Mainstage was veel kleiner dan bijvoorbeeld Defqon 2007. (massaal podium)
- Kleine vertraging tussen de voorste en achterste boxen bij mainstage. Dit zorgde voor een echo. (als je tussen beiden instond)
- Go Fast i.p.v. Red Bull en Pepsi i.p.v. Coca-Cola
- Drank en etensprijzen! €7,50 voor een baco en €5,00 voor een simpel broodje hotdog gaan echt te ver!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dennis85 op zondag 14 juni 2009 om 16:26:
€7,50 voor een baco

betaal je toch ook als je een baco in de kroeg bestelt?

Waarschuw beheerder
ge-wel-dig!!
Waarschuw beheerder
In de meeste kroegen betaal je er geen €7,50 voor... Daarnaast krijg je dan tenminste wel een bacardi cola, in plaats van die voorgemixte troep!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Drank en etensprijzen! €7,50 voor een baco en €5,00 voor een simpel broodje hotdog gaan echt te ver!

Dat weet je gewoon bij feesten/festivals/concerten :-)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Uitspraak van Popeye op zondag 14 juni 2009 om 16:29:
betaal je toch ook als je een baco in de kroeg bestelt?

Hier 5,20 (Y)
Waarschuw beheerder
De main was inderdaad een tegenvaller, ook de sfeer was minder daar. Ik hoop dat die volgend jaar weer gewoon op zijn ouwe plekkie staat, meer ruimte en vooral een veel betere indeling. Aan beide kanten een bar en wc's naast de main. Nu moest je het bos in om een biertje te gaan halen bij een bar waar het gruwelijk druk was en de wc's waren veel te ver lopen, vooral op het laatst toen het echt druk werd bij de main. Gelukkig waren er genoeg struikjes ;)

Als ik de main zie moet ik toch telkens weer aan Loekie de leeuw denken en dat is geen plus punt...

De Blue was wel erg goed, niet te druk en het volume hakte er lekker in. In de Black vond ik het volume dan weer minder. Wel prachtig om te zien hoe Charly Lownoise en Mental Theo onverminderd populair blijven, de grey barstte bijna uit zijn voegen en damn wat was het daar heet als je midden in de tent stond.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hoogtepunt van de dag!

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Krijg het kippenvel :woeptiedoe:

wat een opening :D
Waarschuw beheerder
wat een heerlijk nummer is dat zeg! Van wie is dat eigenlijk?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
020_Giñ0w_020: vriend van me verlore na dehand

waardering van de dag haha :roflol:

Waarschuw beheerder
Drank en etensprijzen! €7,50 voor een baco en €5,00 voor een simpel broodje hotdog gaan echt te ver!

echt waar??:P ik zou prijzen nieteens weten. heb gewoon muntjes gekocht en uitgegeven ..op prijzen let ik niet :P

Uitspraak van Dennis85 op zondag 14 juni 2009 om 16:33:
In de meeste kroegen betaal je er geen €7,50 voor... Daarnaast krijg je dan tenminste wel een bacardi cola, in plaats van die voorgemixte troep!

achjah het bier is ook evenementenbier (oftewel water met bier) maar boeiendd :P

Uitspraak van -TVB- op zondag 14 juni 2009 om 15:43:
Buzzfuzz en Panic die alles kapot draaien van neophye

tsjah dat komt door panic he ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wel vette openingsplaat zeg :|

Van wie is die plaat idd
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wooody op zondag 14 juni 2009 om 14:46:
- Hele main deugde niet eigenlijk; Te druk(dus te klein) en de stage zelf vond ik ook niet spetterend..

zo te horen en te zien ben jij nog niet eerder bij defqon geweest, main was dit jaar bijna 2 keer zo groot als de andere jaren! dus de mainstage was echt geweldig groot, maarja er waren dit jaar nog meer kaarten beschikbaar, dus alsnog druk daar, zeker met headhunterz was het eigenlijk niet te doen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 14 juni 2009 om 17:28:

waardering van de dag haha

er is wel iemand overleden, las ik :jaja: dus als hij t zo bedoelt, is t niet grappig :no:
Waarschuw beheerder
waardering van de dag haha :roflol:

Vriend verliezen is nooit fijn, als er echt iemand is overleden...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pigmans op zondag 14 juni 2009 om 17:34:
zo te horen en te zien ben jij nog niet eerder bij defqon geweest, main was dit jaar bijna 2 keer zo groot als de andere jaren! dus de mainstage was echt geweldig groot, maarja er waren dit jaar nog meer kaarten beschikbaar, dus alsnog druk daar, zeker met headhunterz was het eigenlijk niet te doen!

hij was idd groter :P

Waarschuw beheerder
ALMERE - Gedurende het volledig uitverkochte Dancefeest Defqon op het Almeerder strand werden zaterdag 74 bezoekers gearresteerd. De meeste feestgangers werden aangehouden voor het gebruik of het voorhanden hebben van drugs. Zeven mannen werden aangehouden omdat ze illegaal binnenkwamen, vernielingen pleegden en op de vuist gingen met de beveiliging. Zij zijn ingesloten en in verzekering gesteld. De organisatie en de politie zijn tevreden over het verloop van het grote muziek- en dans evenement. De sfeer werd omschreven als goed en gezellig.

Met circa 40.000 bezoekers hield de politie toezicht op het evenemententerrein. Agenten in uniform en in burger hielden 15 mensen aan voor het voorhanden hebben van flinke hoeveelheden harddrugs zoals speed, XTC, GHB en cocaïne. De beveiling hield op het feestterrein tientallen bezoekers aan voor het gebruik van verdovende middelen. Alle aangehouden feestgangers werden overgedragen aan de politie waarna proces-verbaal werd opgemaakt. Door de aanwezigheid van het Openbaar Ministerie bij het evenement werd aan nagenoeg alle betrapte verdachten direct hun voorgestelde transactie of dagvaarding uitgereikt.

De leeftijd van de arrestanten varieerden van 18 tot 46 jaar. Rond 16.00 uur drong een groep van zeven mannen het omheinde terrein op. Zij vernielden een hek, beroofden enkele feeststandjes en toen ze door de beveiliging werden aangehouden kwam het tot een vechtpartij. De zeven verdachten zitten nog vast.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op zondag 14 juni 2009 om 17:34:
er is wel iemand overleden, las ik

waar zie je dat staan dan ? :|
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 juni 2009 om 17:41:
Rond 16.00 uur drong een groep van zeven mannen het omheinde terrein op. Zij vernielden een hek, beroofden enkele feeststandjes en toen ze door de beveiliging werden aangehouden kwam het tot een vechtpartij. De zeven verdachten zitten nog vast.

Dit heb ik nog nooit gehoord :lol:
:rot: q-merchandis zo populair!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van NutteFrenkie op zondag 14 juni 2009 om 17:21:
wat een heerlijk nummer is dat zeg! Van wie is dat eigenlijk?

Project One - Rate Reducer (Headhunterz Remix)
Waarschuw beheerder
donateur
Volgens mij dacht dat ding in de lucht.. Ah Defqon.. ik moet schijnen. Wat een baggerweer afgelopen week en dan heb zaterdag zoiets. Echt als je daarnaast ook alle puntjes op de i zet dan kan je het feest niet anders beoordelen dan "Geweldig" !

Uitspraak van tech - nu op zaterdag 13 juni 2009 om 22:53:
Wat zijn de nwe helden dit jaar?

DJ Ominous en DJ Sequence (h) Dat was tenminste early rave! Voor de rest huilen met de pet op.
Manu was ook wel weer lekker :)

Dana draaide top. Tha Playah draaide lekker. Nog zo'n set en hij wordt de 2e favoriete DJ die ik aanklik voor de nieuwe hardcore. Was ook wel weer lekker om Joop! weer horen te draaien :) Ik kon het niet laten om toch ff 30 minuten naar Mario Ranieri te luisteren. Tja over 2 weken hoor al genoeg (eigenlijk nooit genoeg) techno. Voor de rest was ik daar en hier en ergens en anders :)

Uitspraak van Tonkie op zondag 14 juni 2009 om 08:54:
Mental Theo & Charly Lownoise
alleen je moest een half uur bij de bar wachten voordat je pas wat kon bestellen dat moeten ze nog maar f verbeteren!

Hoe wil je dat oplossen omdat de grootste meuk enkel voor hun namen komen opdraven. Ja dan is de tent voller dan vol en is het heter dan heet en dan hebben meer mensen dorst en dan is het druk!

Uitspraak van R!etje :D op zondag 14 juni 2009 om 09:17:
Tering, dat was leip ja

Sfeer okai, maar goeie set :nee: Pandemonium 2006 waren ze stukken beter en draaide ze tenminste meer early hardcore.

Uitspraak van -TVB- op zondag 14 juni 2009 om 15:43:
Helaas ook Manu le Malin gemist.. iemand nog een filmpje? Welke plaaten draaide hij?

De held draaide zelfs Public Energy - three o' three. Okai veel te traag voor een afsluiter, maar laatste half uur was alleen maar knallen. Fuckin'Hostile 96, Aantal DOA's
- Go Fast i.p.v. Red Bull en Pepsi i.p.v. Coca-Cola
- Drank en etensprijzen! €7,50 voor een baco en €5,00 voor een simpel broodje hotdog gaan echt te ver!

Tja van het eerste begrijp ik het ook niet. Voor het tweede heb ik de hoop al opgegeven. Je ziet het en zal het op ieder feest en of festival meemaken! Echter als ik dit vergelijk met Thunderdome waarbij je de hamburger zelf met saus moet voorzien en geen sla te bekennen is. Dan vind ik het bij Defqon stukken beter. Een half mutntje voor een banaan. Genoeg keus qua eten, waarbij de Dönner en de Thai voor mij de aangename uitschieters zijn :)

Nog even over de aankleding. Ik heb veel meegemaakt, maar dit heeft Q-dance echt heel goed en mooi gedaan. De ene DJ boot was nog mooier dan de ander!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van peurple op zondag 14 juni 2009 om 17:45:
waar zie je dat staan dan ?

zijn opmerking zag ik vanochtend tussen de "korte waarderingen over het feest" En dat er iemand was overleden, hoorde ik op de radio, 23 jarige jongen, kwam van een strandfeest in almere (of festival in Almere, wee niet meer precies hoe die dat zei. Het was iig duidelijk dat om Defqon1 ging) en die was met de auto ergens tegen op gebotst op de snelweg.. Is ter plaatse overleden...

Uitspraak van :banana: bassie op zondag 14 juni 2009 om 17:47:
dit heb ik nog nooit gehood!

als die lui via t water kwamen heb ik ze wel gezien 8)achter de paars kwamen ze vandaan!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :banana: bassie op zondag 14 juni 2009 om 17:47:
q-merchandis zo populair!

wie weet.. maar bij die stands is juist contant geld aanwezig..
bij de etenskraampjes en de bars niet..

maar met 7 man wat wil je gaan doen tegen al die beveiliging :P

zonder kaartjes binne komen oke. maar als je dan kraampjes beroofd dan vraag je wel om die aandacht van beveiliging
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Erwin_1975 op zondag 14 juni 2009 om 17:50:
Dat was tenminste early rave! Voor de rest huilen met de pet op.
Manu was ook wel weer lekker

dat kan je wel stellen ja!
Noem de tent dan oldschool & early HC ipv ealry rave:)
Toen panic en Buzzfuzz Alles kapot van Neophyte draaide ben ik hard de grey uitgelopen, wat een bagger!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op zondag 14 juni 2009 om 17:51:
zijn opmerking zag ik vanochtend tussen de "korte waarderingen over het feest" En dat er iemand was overleden, hoorde ik op de radio, 23 jarige jongen, kwam van een strandfeest in almere (of festival in Almere, wee niet meer precies hoe die dat zei. Het was iig duidelijk dat om Defqon1 ging) en die was met de auto ergens tegen op gebotst op de snelweg.. Is ter plaatse overleden...

:( das minder..
had de wardering wel gelezen maar valt erg verschillend uitteleggen..

deze opmerking

waardering van de dag haha

echt diep triest :looser:

Waarschuw beheerder
donateur
Weer in 1 woord GE-WEL-DIG :respect:

Iets later dan gepland binnen :P maar we waren met een super groeppie :lief: en heb ook leuke mensen leren kennen :yes: :D

Grey :bounce: Ominous & Sequence was echt TOP! (Y)

Ik heb trouwens helemaal géén onenigheden gezien :O
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Veel dezelfde nummer gehoord @ mainstage. Sfeer at mainstage was ook niet denderend. Teveel mensen die er heen gaan omdat ze vinden je dan "stoer" bent ofso. allemaal van die mensen die de hele dag passief om zich heen staan te kijken. blehh..! geef die kaartjes dan aan iemand die er echt van houd en los gaat

Early was rammen en het weertje was perfect, wel erg heet en zweten geblazen in sommige tenten!

hele dag zon en af en toe wolkje ervoor, prima!!

eind van de main was mooi maar erg druk en niet echte beukplaten :(

en @ dennis85 de prijzen van de consumpties. Logisch dat ze het zo duur maken je geef het geld dat je bij je hebt tog wel uit en als je de prijzen duurder maakt dan heb je minder consumpties voor het zelfde geld dus alleen maar kassa voor Qdance. en wat boeit het nou al geef je 100eu uit of 150eu... als je maar en topdag heb!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van peurple op zondag 14 juni 2009 om 17:58:
had de wardering wel gelezen maar valt erg verschillend uitteleggen..

jah precies..
Dus als het om verliezen in de trend van overlijden betekent..
Dan is die opmerking idd

Uitspraak van peurple op zondag 14 juni 2009 om 17:58:
echt diep triest :looser:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Leopitski op zondag 14 juni 2009 om 18:00:
en wat boeit het nou al geef je 100eu uit of 150eu... als je maar en topdag heb!

Je kan niet ervan uitgaan dat iedereen maar 50 eurries extra te besteden heeft :no: Dus die opmerking slaat nergens op!
Waarschuw beheerder
Silver stage was de shit!
Weer was super!
Erg gezellig gehad!

Kortom superfeest :bier:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Erwin_1975 op zondag 14 juni 2009 om 17:50:
Nog even over de aankleding. Ik heb veel meegemaakt, maar dit heeft Q-dance echt heel goed en mooi gedaan. De ene DJ boot was nog mooier dan de ander!

Dat vond ik nou ook, lees sommige posts dat de aankleding zo slecht was :| Ik had voor het eerst juist zoiets van wow (Y) Top gedaan.. Overal hadden ze wat moois van gemaakt.. Zelfs tot zandbeelden aan toe.. Wat wil je nog meer?
Mensen zijn nooit tevreden te krijgen.. Qdance organiseert tot in de puntjes een top feest.. Kunnen veel organisaties nog wat van leren.. Ze luisteren tenminste echt naar hun publiek :)