Partyflock
 
Forumonderwerp · 1061650
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 8096, 2955}
Artiest {SHOWLIST artist 37071, 13364, 42445, 38096, 75255}
Omdat de oude noise topic http://partyflock.nl/topic/1005412:Noise evenals het topic daarvoor niet meer actief is wil ik bij deze een nieuwe topic over noise en noisecore starten.

Wat is noise? Wat zijn interessante artiesten? Zijn er nog optredens in zicht?

post het hier!
laatste aanpassing
Nou ja Bart, nu je er toch over begint:
12 juni is het tijd voor Optimus Prime Noisefest III



http://partyflock.nl/party/154741:Optimus_Prime_Noisefest_III

De line up is nog niet compleet ingevoerd, maar bestaat uit onder anderen:
Doornen 🇳🇱, Kakawaka 🇩🇪, OMS NMA 🇧🇪, Odal 🇳🇱, Belch 🇳🇱, Harshcore 🇮🇹, Cock Cobra 🇳🇱, Svartvit 🇳🇱, Cementimental 🇬🇧, Manuel Padding 🇳🇱, Stompboxer 🇳🇱, Puppkakkbaggrlull 🇳🇱, Horacio Pollard 🇬🇧, Shaun Barrett 🇺🇸, Kevin Shea 🇺🇸, Brown Jenkin 🇳🇱, Vrienden van de Duitse Keuken 🇳🇱, Rinus van Alebeek 🇩🇪, Kamloops 🇳🇱, Droise 🇯🇵, Kristus kut 🇳🇱, Klitink 🇳🇱, The Jim Morrisons 🇳🇱, Koroshiya 🇳🇱, Political Necroshemalebob 🇦🇺, Blue Shift 🇺🇸
met daarna en dj's Bart Hard en Das Gezicht
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Bart Hard op maandag 25 mei 2009 om 14:11:
Nou ja Bart, nu je er toch over begint: binnenkort is er weer een nieuwe Optimus Prime Noisefest ! http://partyflock.nl/party/154741:Optimus_Prime_Noisefest_III de line up is nog niet compleet ingevoerd, maar bestaat uit onder anderen: Doornen 🇳🇱, Kakawaka 🇩🇪, OMS NMA 🇧🇪, Odal 🇳🇱, Belch 🇳🇱, Harshcore 🇮🇹, Cock Cobra 🇳🇱, Svartvit 🇳🇱, Cementimental 🇬🇧, Manuel Padding 🇳🇱, Stompboxer 🇳🇱, Puppkakkbaggrlull 🇳🇱, Horacio Pollard 🇬🇧, Shaun Barrett 🇺🇸, Kevin Shea 🇺🇸, Brown Jenkin 🇳🇱, Vrienden van de Duitse Keuken 🇳🇱, Rinus van Alebeek 🇩🇪, Kamloops 🇳🇱, Droise 🇯🇵, Kristus kut 🇳🇱, Klitink 🇳🇱, The Jim Morrisons 🇳🇱, Koroshiya 🇳🇱, Political Necroshemalebob 🇦🇺, Blue Shift 🇺🇸 en dj's Bart Hard en Das Gezicht.

Ahahahaaaa jij praat tegen jezelluf
 
Uitspraak van Bart Hard op maandag 25 mei 2009 om 14:11:
Political Necroshemalebob

:S
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 25 mei 2009 om 14:11:
Wat is noise?

Wikipedia:
"Noise is een kunstmuziekstroming die uitstekend wordt gekenschetst door de Engelse naam: noise betekent ruis. Het is vaak moeilijk te beluisteren muziek waarbij wordt gezondigd tegen alle regels die traditioneel in de muziek gelden."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Noise_(muziek)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Xerxes op maandag 25 mei 2009 om 14:45:
Ik ben een baggerlul

:aai:
Vind d'r geen reet aan om te luisteren, op feesten lijkt me wel zéér vet. :o
 
Artiest Natrion
Ik ga der altijd op jumpeng
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 mei 2009 om 16:17:
Ik ga der altijd op jumpeng

Noh, tektonicken _'o_
 
Uitspraak van Antisoul op maandag 25 mei 2009 om 16:24:
Noh, tektonicken _'o_

Ohja, vieze nichtendans.:lol:
wikipedia: "Het genre powernoise heeft zijn oorsprong in de in 1977 opgerichte industrialband Throbbing Gristle. De term industrial ging daarna verwijzen naar de meer ritmische varianten zoals rhythmic industrial, Electronic Body Music en US Industrial. In de loop van de jaren 90, toen een nieuwe generatie opkwam, die geïnsprireerd waren door aartsvaders Throbbing Gristle gebruikten dezen derhalve de naam Powernoise en ook wel Power electronics"
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Bart Hard op maandag 25 mei 2009 om 14:11:
Puppkakkbaggrlull (NL

:D
 
die heeft zn naam vast uit het 'wie weet een goede dj naam' topic :P
 
Artiest Balbasaur
Naar aanleiding van onze discussie in de shoarmatent geopend? :P

Maar goed, t'is niet heel erg mijn ding, zitten wel paar vette dingen bij soms, maar niet interessant genoeg om te volgen. Die ambient/noise dingen ala Fennesz enzo vind ik dan wel weer gruwelijk!



Uitspraak van º²º Lieverdinie op maandag 25 mei 2009 om 14:14:
wie is noise?

Noise is a loosely defined...
Cool die optimus prime houd ik in mn achterhoofd.

Vette artiesten om ook eens te checken.
Masonna
Government alpha
Guilty Connector.
Ik vind noise vaak wel tof als het tussendoor gebruikt word in core-sets. fennesz heel vet ja maar dingen als Guilty Connector zet ik niet vrijwillig op. Wel leuk om half uur op feestje te aanschouwen.
Artiest {SHOWLIST artist 3627, 73598}
Powernoise vind ik erg vet op een feest, voor thuis vind ik rustigere noise als Skieve en Noosa Hedz erg gaaf. Verder verdiep ik me er niet zo heel erg in. Zijn meer dingen die ik bij toeval tegenkom en vet vind. Op de feesten van D'fainther heb ik erg genoten van Hypnoskull en Greyhound. Verder zijn Monokrom en Converter dingen die ik wel koop :)

laatste aanpassing
Rank Sinatra (alias van DJ Rainbow ejaculation) heeft ook wel leuke dingen, check: :D

laatste aanpassing
Uitspraak van actief op maandag 25 mei 2009 om 21:53:
Noise is a loosely defined...

hehe,

life is a loosely defined...
nee, of ja ook maar B.A.L. vind alles een loosely defined.... :D
merzbow
...
gewoon omdat die naam thuis hoort in een noise topic
bij deze dus
Merzbow is geen noise maar ambient

8)







als je die database moet geloven

je zou trouwens nog een plaat van FCKNG BSTRDS hebben:P
ja ik weet het.. maar welk genre zou dichter in de buurt komen? als ik terror neerzet komen er ook weer reacties dat het geen terror is (terwijl terror wel weer zo breed is zoals Delta 9 op Industrial Strength dat het weer zoals Merzbow klinkt)
Zo kunnen we terror ook weer verdelen in 2 naast elkaar bestaande hokken:

hokje A ) terror wat de naam waar maakt en een van de meest experimentele herrie stijlen is waar noise, breakcore en speedcore BINNEN de verzamelnaam kunnen worden geaccepteerd (zo zag ik het vroeger wel en meerdere van ons denk ik)
hokje B ) domme gabbers die denken dat die meezingersklompendans breedloopmuziek terror heet waardoor iets na de eeuwwisseling een genrenaam ontvreemd en verpest is en je toch maar ambient neerzet bij Merzbow ipv terror :)

over ambient kunnen ook weer de meningen verschillen.. ik denk altijd maar bij het invoeren van een noise artiest: harde schelle ambient ;)
laatste aanpassing
FCKNG BASTRDS op vinyl.. zou ik graag een plak of meer van hebben inderdaad
laatste aanpassing
In mijn belevingswereld liggen Ambient, Noise en Speedcore (zeker dat pijlsnelle 800 bpm+ spul) niet zover van elkaar vandaan, alleen wat je hoort is totaal iets anders. De benadering op sfeer (of dat nou bruut, lomp of mooi is), is een kenmerk wat die stijlen delen :)
Uitspraak van Bart Hard op dinsdag 2 juni 2009 om 03:42:
ja ik weet het.. maar welk genre zou dichter in de buurt komen? als ik terror neerzet komen er ook weer reacties dat het geen terror is (terwijl terror wel weer zo breed is zoals Delta 9 op Industrial Strength dat het weer zoals Merzbow klinkt)
Zo kunnen we terror ook weer verdelen in 2 naast elkaar bestaande hokken:

hokje A ) terror wat de naam waar maakt en een van de meest experimentele herrie stijlen is waar noise, breakcore en speedcore BINNEN de verzamelnaam kunnen worden geaccepteerd (zo zag ik het vroeger wel en meerdere van ons denk ik)
hokje B ) domme gabbers die denken dat die meezingersklompendans breedloopmuziek terror heet waardoor iets na de eeuwwisseling een genrenaam ontvreemd en verpest is en je toch maar ambient neerzet bij Merzbow ipv terror

mee eens:P

was trouwens ook grappig bedoeld die opmerking8)


Uitspraak van Bart Hard op dinsdag 2 juni 2009 om 03:43:
FCKNG BASTRDS op vinyl.. zou ik graag een plak of meer van hebben inderdaad

die had je toch ook?
daar begon je je set toen mee op G2007, of was die plaat van Dr Parax?
Ja dat was vs. Dr. Parax, die had deze plaat wel inderdaad!
Trouwens een van de tips voor noise jockeys (onder de naam Surd Zillah schuurt hij er altijd flink op los!)
Zou sowieso meer moeten gebeuren die noise dj sets! Op dit moment zijn de meeste noise feesten toch altijd live optredens in de praktijk, terwijl er echt gasten goed noise kunnen draaien zoals Surd Zillah dus, maar ook Holmen en @mf en DMDN natuurlijk! maar nog veel meer gasten weet ik zeker!
laatste aanpassing
 
Vind het nogal logisch, PF kent nou eenmaal geen noise, en ambient komt toch het meeste in de buurt imo. Vind het altijd maar raar dat mensen altijd de meest kleine obscure onbekende subsubstijltjes willen zien op een gigantisch grote en commerciële site als Partyflock.
Iemand trouwens bekend met Cock E.S.P. ? Is ook een van mijn favoriete artiesten wel..

Spul van hun, maar ook van een paar andere toffe artiesten is te checken op The Freenoise Archives : http://www.brainwashed.com/vvm/micro/freenoise/index.html of via hun eigen sites http://www.cockesp.com of http://www.myspace.com/cockesp
laatste aanpassing
 
ik vind het beetje TE appart :/
Uitspraak van actief op woensdag 3 juni 2009 om 01:51:
Vind het nogal logisch, PF kent nou eenmaal geen noise, en ambient komt toch het meeste in de buurt imo. Vind het altijd maar raar dat mensen altijd de meest kleine obscure onbekende subsubstijltjes willen zien op een gigantisch grote en commerciële site als Partyflock.

Klopt wel dat het hier helemaal niet bekend is. Maar noise is nu niet echt een onbekend subsubstijltje, dingen als bv frenchcore, uk hardcore, ... zijn dit eerder wel. Terwijl noise toch een ruim op zich staand genre is met een serieus vergaande geschiedenis.
 
Uitspraak van Bart Hard op dinsdag 2 juni 2009 om 23:01:
DMDN natuurlijk

fijn cdtje heb ik van hem :)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 juni 2009 om 13:55:
Uitspraak van Bart Hard op dinsdag 2 juni 2009 om 23:01:
DMDN natuurlijk

draait altijd zeer vet!

heb ook wat noise mogen aanschouwen in 013.
1x bij crackbeats was een hele vette set van een fransman around le riviere fzo.
en bij freakfest waar heel de avond alleen maar noise was. was zoals verwacht een rustige avond met niet veel mensen, vond de muziek af en toe niet om aan te horen en er zat ook cker leuk spul tussen. gaat me meer om de uiting van de creatieve geest op een onbezonnen manier en hoe dat overkomt.
Noise Zelf luister ik niet , maar ik luister wel veel Rhithmic industrial.
en daar hoor je veel noise/ambient in terug

ah cama-sotz
Tarmvred
Iszoloscope
imminent
antigen shift
S.K.E.T
Proyecto Mirage
Converter
Greyhound
moctan
synapscape
Tonikom
mimetic
somatic responses
nullvektor
empusea
S-Cage
Sonar
P.A.L
Blacklung
Winterkalte
Morgenstern
Hypnoskull
Monokrom
Stendeck
This morn omina
Punch inc
mono no aware

om maar wat artiesten op te noemen
laatste aanpassing
heb een aantal nummers van iszoloscope en die zijn zeer vet
kan alleen nu niet concreet op de naam komen maar dacht dak beyond the inferno t dikst vond
Iszoloscope - Once The Inferno b)

Iszoloscope vind ik echt de shit cker in zijn genre .
zijn industrial maar ook zijn noise/ambient dingen zijn allemaal te vet.
mensen die van speed/flashcore , noise en ambient houden

http://destruction.speedcore.eu/download.php

die setjes van neurocore 1 groot noise/ambient/speed/flash feest.
laatste aanpassing