Partyflock

Forumonderwerp · 1058900

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
Net op de tv een live ongeluk op Nederland 1 :|

bron: Nederland 1

Update:

APELDOORN - De viering van een stralende Koninginnedag in Apeldoorn is donderdag uitgedraaid op een drama waarbij vijf personen omkwamen; drie mannen en twee vrouwen.

Een 38-jarige man reed om tien voor twaalf met zijn auto in op het publiek dat keek naar de juist passerende bus met daarin koningin Beatrix en haar familie.

Justitie interpreteert de daad van Karst T. uit de Gelderse plaats Huissen als een aanslag op leden van het Koninklijk Huis.

Daarmee is het incident uitgegroeid van een regulier misdrijf tot een ''zaak van nationaal belang''.

Moord

Op dit misdrijf staat de maximale tijdelijke gevangenisstraf van dertig jaar. Ook is T. verdachte van moord of doodslag op de mensen uit het publiek die hij de dood in heeft gejaagd.

In totaal maakte T. met zijn zwarte Suzuki Swift zeventien slachtoffers. Behalve de vijf doden vielen er vier zwaargewonden en acht lichter gewonden. De gewonden zijn vijf mannen, vier vrouwen en drie kinderen van zestien, vijftien en negen jaar oud.

De man raakte zelf ook zwaargewond toen zijn auto in volle vaart tegen het monument De Naald bij paleis 't Loo knalde. Toen hij nog in het wrak van zijn auto zat, was hij nog aanspreekbaar. Later maakten de autoriteiten bekend dat hij in levensgevaar verkeert.

Veiligheidsmaatregelen

Hoe T., die niet eerder met politie en justitie in aanraking zou zijn gekomen, de veiligheidsmaatregelen heeft kunnen omzeilen, is niet duidelijk geworden.

De politie heeft met hem gesproken toen hij nog in zijn auto zat en daaruit is opgemaakt dat het om een bewuste actie ging, die tegen de koninklijke familie was gericht. Waarom T. de aanslag pleegde, is niet bekend.

Hoofdofficier van justitie Ludo Goossens benadrukte dat het niet om een terroristische actie ging.

Onder de gewonde slachtoffers van de kamikazeactie zijn vijf familieleden van leden van een Tilburgse drumband, een politieagent en een medewerker van de Koninklijke Marechaussee.

Afgelast

De ontwikkelingen in Apeldoorn leidden ertoe dat op veel plaatsen in het land de officiële koninginnedagevenementen werden afgelast. De Toppers en Kane gelastten hun optredens op het Museumplein in Amsterdam af.

Het Residentie Orkest zegde het Koninginnedagconcert af. Op de rijksgebouwen zijn de vlaggen halfstok gehangen.

Koningin Beatrix en haar familieleden zagen het incident vanuit de open bus waarin ze zaten. Het staatshoofd verscheen later op de dag op tv om haar medeleven te betuigen met de slachtoffers en hun naasten.

Gepland

Het is nog niet zeker dat T. zijn daad alleen heeft gepland en uitgevoerd, maar volgens hoofdofficier Goossens zijn er geen aanwijzingen dat er een groep mensen achter de actie zit.

De recherche heeft donderdag huiszoeking gedaan in de woning van de verdachte in Huissen. Justitie heeft nog niet bekendgemaakt of daar iets relevants is gevonden en zo ja wat.

Voor het onderzoek naar de aanslag heeft de Nationale Recherche 250 agenten vrijgemaakt.

Bron: http://www.nu.nl/algemeen/1957437/vijf-doden-en-12-gewonden-bij-drama-apeldoorn.html
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 10:33:
was wel de agent vd dag. de eerste die ter plekke was...

AgentE o:)

Waarschuw beheerder
donateur
het is me even totaal niet duidelijk wat dit met de aanslag in Apeldoorn te maken heeft !?

Waarschuw beheerder
donateur
als je deze amateur beelden ziet wordt ik echt nie goed :S

http://www.youtube.com/watch?v=eiX-Rv-x-z4

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op zaterdag 2 mei 2009 om 12:00:
als je deze amateur beelden ziet wordt ik echt nie goed

ik ook niet, irritant beeldmateriaal

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 mei 2009 om 11:44:
Zweden en Zwitserland versluisden al het geld om de twee partijen te financieren en hun eigen zakken te vullen.

Ze hebben niet aan het vechten mee gedaan, daar gaat het om.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 2 mei 2009 om 12:43:
Karst???? Nog nooit van gehoord. Wie is da?
Bedoel je Syb van de Ploeg?

naam van de dader

'Karst wilde wraak nemen'
HUISSEN - Karst T. wilde wraak nemen op de beveiligingsdienst waavoor hij had gewerkt en waarbij hij onlangs was ontslagen.
afbeelding vergroten FOTO ANP/ROBIN UTRECHT
Dit beweert een met de dader van de aanslag bevriende man tegenover De Telegraaf.

Karst zou volgens de getuigenis van de man niet van plan zijn geweest een aanslag op Koningin Beatrix te willen plegen.

,,Dit is een noodsituatie geweest. Karst was zijn huis, geld en baan kwijt. Hij wilde aantonen dat de beveiliging in Apeldoorn niet goed was.’’

edit : bron AD
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Allemaal verschrikkelijk natuurlijk wat er is gebeurd, maar ik ben toch van mening dat dit nooit zover had mogen komen....

Ik geloof dat de beveiliging van de koningin en van dit soort evenementen getraind is op wanhoopsdaden zaoals deze....

Ze hadden hem al voordat hij de omheining omver reed door zijn kop moeten schieten met een compleet beveiligingteam!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op zaterdag 2 mei 2009 om 12:42:
We kunnen nog wel keer gaan analyseren waar de schade vandaan kwam :rot:

wat ik ook indrukwekkend vond was de snelheid waarmee zijn auto werd ontleed. damn, die gasten zijn snel, manG! ik vond die bommensnufhond er wel erg happy uit zien, hoor. tong uit zn bek en kwispelen.

was er nou al iets bekend over dat meissie?
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 mei 2009 om 12:47:
wat ik ook indrukwekkend vond was de snelheid waarmee zijn auto werd ontleed. damn, die gasten zijn snel, manG!

Stuk sneller als die buschauffeur iig.. :')

ik vond die bommensnufhond er wel erg happy uit zien, hoor. tong uit zn bek en kwispelen.

Hij mocht ook keer iets doen na 10 jaar.. :p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
bommensnufhond er wel erg happy uit zien,

Die hond had nog een bijbaantje op schiphol en daar had ie smorgens een snabbel gehad
met een vliegtuig die van Aruba kwam.

Waarschuw beheerder
donateur
Den Haag, 2 mei. President Barack Obama heeft gisteren een brief aan koningin Beatrix gestuurd, waarin hij zijn medeleven betuigt met de slachtoffers van het drama donderdag in Apeldoorn. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst laten weten.

De koningin heeft volgens de RVD gisteren meer steunbetuigingen uit het buitenland ontvangen. In de hele wereld is geschokt gereageerd op de beelden van de 38-jarige Huissenaar, die met zijn auto dwars door een mensenmassa en afzettingen reed met de bedoeling de bus met de koninklijke familie te raken.

Voor zover bekend heeft koningin Beatrix Obama nog niet persoonlijk ontmoet. Wat er in de brief staat die de president heeft gezonden, is niet bekend.

Waarschuw beheerder
HUISSEN - Karst T. wilde wraak nemen op de beveiligingsdienst waavoor hij had gewerkt en waarbij hij onlangs was ontslagen

En gister werd op tv verteld dat ie bij een Postorderbedrijf
werkte en dààr ontslagen is :s
Ook kregen we te horen dat ze een draaiboek hadden gevonden
en gister werd er weer verteld dat er NIETS gevonden is in
zn huis :vaag:

Journalisten verzinnen ook maar ter plekke een verhaaltje :s
komkommertijd :rot: ?

,,Dit is een noodsituatie geweest. Karst was zijn huis, geld en baan kwijt. Hij wilde aantonen dat de beveiliging in Apeldoorn niet goed was.’’

Had ie dan geen bank kunnen overvallen :\
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik zou Bea pas een beetje waarderen als ze de moeite om naar de nabestaanden en gewonden toe zou gaan. Dan pas zou ze zich een Koningin tonen. Maar volgens mij doet ze dat niet.
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 2 mei 2009 om 13:00:
Maar volgens mij doet ze dat niet.

Denk het wel, als iedereen buiten levensgevaar is en er buitenstaanders bij mogen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 2 mei 2009 om 13:00:
Ik zou Bea pas een beetje waarderen als ze de moeite om naar de nabestaanden en gewonden toe zou gaan. Dan pas zou ze zich een Koningin tonen. Maar volgens mij doet ze dat niet.

ik heb gehoord op het journaal dat ze dat wel wilt maar dat de aivd en balkenende nu er huiverig over zijn (wat te begrijpen is). maar ik sluit me bij je aan, hoor - ik had gisteren al beelden willen zien van een bleke, rimpellige Bea in het ziekenhuis...
mss één dezer dagen? laten we het hopen!
maar voor dezelfde geld is ze zo geschrokken dat ze nu mss last van dr rittetik heeft. of ptss...
ja, je weet het niet, he?

Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op zaterdag 2 mei 2009 om 12:53:
Hij mocht ook keer iets doen na 10 jaar..

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 2 mei 2009 om 12:54:
Die hond had nog een bijbaantje op schiphol en daar had ie smorgens een snabbel gehad
met een vliegtuig die van Aruba kwam.

:lol:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op zaterdag 2 mei 2009 om 13:01:
Denk het wel, als iedereen buiten levensgevaar is en er buitenstaanders bij mogen..

idd als er nu nog mensen zo slecht liggen is het niet goed om veel bezoek te krijgen ivm bacterieen en risico's op infecties

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op zaterdag 2 mei 2009 om 13:01:

Ik moet het nog zien.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 mei 2009 om 13:04:
ik heb gehoord op het journaal dat ze dat wel wilt maar dat de aivd en balkenende nu er huiverig over zijn

Volgens mij kan niemand haar tegen houden als ze wil.
Maar zal me benieuwen of ze de moeite neemt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 mei 2009 om 13:04:
ik heb gehoord op het journaal dat ze dat wel wilt maar dat de aivd en balkenende nu er huiverig over zijn (wat te begrijpen is).

:yes:

Wel een 'hypocriete' redenering aangezien ze het afdoen
als een incident en niet denken dat zoiets nog gebeurt,
Maar toch bang zijn om Bea weer tussen het publiek te
laten mengen :s Ze moet gewoon naar het ziekenhuis
en haar steun/medeleven betuigen (y)
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 2 mei 2009 om 13:07:
Volgens mij kan niemand haar tegen houden als ze wil.
Maar zal me benieuwen of ze de moeite neemt.

Vind het niet meer dan haar plicht :[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 mei 2009 om 13:12:
:knuffel:

(K)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
'Karst wilde wraak nemen'
HUISSEN - Karst T. wilde wraak nemen op de beveiligingsdienst waavoor hij had gewerkt en waarbij hij onlangs was ontslagen.
afbeelding vergroten FOTO ANP/ROBIN UTRECHT
Dit beweert een met de dader van de aanslag bevriende man tegenover De Telegraaf.

Karst zou volgens de getuigenis van de man niet van plan zijn geweest een aanslag op Koningin Beatrix te willen plegen.

Klinkt aannemelijker dan het verhaal dat hij een aanslag wilde plegen, dat doe je toch op een andere manier als je dat echt wilt doen?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van *ikke* op zaterdag 2 mei 2009 om 13:19:
Vind het niet meer dan haar plicht

Ja, plicht of fatsoen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 mei 2009 om 13:33:
Idd

dito
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 2 mei 2009 om 13:28:
Ja, plicht of fatsoen.

Fatsoen dan :rot:

Wordt ook tijd dat ze eens een nieuw kapsel neemt :p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van *ikke* op zaterdag 2 mei 2009 om 13:40:
Wordt ook tijd dat ze eens een nieuw kapsel neemt

Ja een

http://www.egmcartech.com/2008/11/13/first-hyundai-genesis-coupe-crash-airbags-fail/

Waarschuw beheerder
donateur
Ze zal pas gaan als heel het media circus klaar staat en er weer een kapitaal aan beveiliging is uitgegeven, als ze ballen had gehad had ze daar allang naar toe kunnen/moeten gaan.
Ik vind het zeer respectloos naar de slachtoffers en alle betrokkenen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 mei 2009 om 13:45:
Ik vind het zeer respectloos naar de slachtoffers en alle betrokkenen

ik vind het ook vreemd, ja. maar wie weet heeft ze wel een goede reden, joh.
Uitspraak van *ikke* op zaterdag 2 mei 2009 om 13:40:
Wordt ook tijd dat ze eens een nieuw kapsel neemt

gaat niet gebeuren. die omaatjes zijn altijd zo trouw aan hun kapsels :lol:
Waarschuw beheerder
Apeldoorn loopt nu vol met mensen die in beginsel al geen leven hebben, maar wel nog in leven zijn. Dan zit er maar één ding op; afreizen naar het leed en kunnen zeggen dat je het met eigen ogen hebt zien. Geen mooier leed, dan andermans leed.

:)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben er nog steeds van onder de indruk, die foto van dat vliegende meisje en die man :'( Vind sowieso te erg dat zulke dingen gewoon gepubliceerd worden.. Het is al erg genoeg, het zou je dochter of man maar zijn..

Het zou idd netjes zijn als de koningin langs gaat bij de familie's, wie weet komt dat nog..
Waarschuw beheerder
Ondanks de uitgebreide verslagen op tv van de aanslag in Apeldoorn waarbij een zwik mensen om het leven kwam, is dat voor sommigen verre van voldoende. Onder de noemer die alles vergoelijkt – Ook wij willen respect betuigen – loopt Apeldoorn nu vol met ramptoeristen die maar wat graag willen roepen dat ze erbij waren en het gezien hebben. Eigenpijperij, uit respect uiteraard. Respect en medeleven.

:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike E op zaterdag 2 mei 2009 om 13:50:
Geen mooier leed, dan andermans leed.

nee, dat is gedrag dat duidelijk aantoont dat we nog altijd kuddedieren zijn, hoezeer we daar soms ook tegen vechten. het is een sociologisch en biologisch fenomeen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike E op zaterdag 2 mei 2009 om 14:04:
Eigenpijperij

:lol:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 mei 2009 om 13:52:
die foto van dat vliegende meisje

is Wendy van Peter Pan jwt