Partyflock

Forumonderwerp · 1058900

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
Net op de tv een live ongeluk op Nederland 1 :|

bron: Nederland 1

Update:

APELDOORN - De viering van een stralende Koninginnedag in Apeldoorn is donderdag uitgedraaid op een drama waarbij vijf personen omkwamen; drie mannen en twee vrouwen.

Een 38-jarige man reed om tien voor twaalf met zijn auto in op het publiek dat keek naar de juist passerende bus met daarin koningin Beatrix en haar familie.

Justitie interpreteert de daad van Karst T. uit de Gelderse plaats Huissen als een aanslag op leden van het Koninklijk Huis.

Daarmee is het incident uitgegroeid van een regulier misdrijf tot een ''zaak van nationaal belang''.

Moord

Op dit misdrijf staat de maximale tijdelijke gevangenisstraf van dertig jaar. Ook is T. verdachte van moord of doodslag op de mensen uit het publiek die hij de dood in heeft gejaagd.

In totaal maakte T. met zijn zwarte Suzuki Swift zeventien slachtoffers. Behalve de vijf doden vielen er vier zwaargewonden en acht lichter gewonden. De gewonden zijn vijf mannen, vier vrouwen en drie kinderen van zestien, vijftien en negen jaar oud.

De man raakte zelf ook zwaargewond toen zijn auto in volle vaart tegen het monument De Naald bij paleis 't Loo knalde. Toen hij nog in het wrak van zijn auto zat, was hij nog aanspreekbaar. Later maakten de autoriteiten bekend dat hij in levensgevaar verkeert.

Veiligheidsmaatregelen

Hoe T., die niet eerder met politie en justitie in aanraking zou zijn gekomen, de veiligheidsmaatregelen heeft kunnen omzeilen, is niet duidelijk geworden.

De politie heeft met hem gesproken toen hij nog in zijn auto zat en daaruit is opgemaakt dat het om een bewuste actie ging, die tegen de koninklijke familie was gericht. Waarom T. de aanslag pleegde, is niet bekend.

Hoofdofficier van justitie Ludo Goossens benadrukte dat het niet om een terroristische actie ging.

Onder de gewonde slachtoffers van de kamikazeactie zijn vijf familieleden van leden van een Tilburgse drumband, een politieagent en een medewerker van de Koninklijke Marechaussee.

Afgelast

De ontwikkelingen in Apeldoorn leidden ertoe dat op veel plaatsen in het land de officiële koninginnedagevenementen werden afgelast. De Toppers en Kane gelastten hun optredens op het Museumplein in Amsterdam af.

Het Residentie Orkest zegde het Koninginnedagconcert af. Op de rijksgebouwen zijn de vlaggen halfstok gehangen.

Koningin Beatrix en haar familieleden zagen het incident vanuit de open bus waarin ze zaten. Het staatshoofd verscheen later op de dag op tv om haar medeleven te betuigen met de slachtoffers en hun naasten.

Gepland

Het is nog niet zeker dat T. zijn daad alleen heeft gepland en uitgevoerd, maar volgens hoofdofficier Goossens zijn er geen aanwijzingen dat er een groep mensen achter de actie zit.

De recherche heeft donderdag huiszoeking gedaan in de woning van de verdachte in Huissen. Justitie heeft nog niet bekendgemaakt of daar iets relevants is gevonden en zo ja wat.

Voor het onderzoek naar de aanslag heeft de Nationale Recherche 250 agenten vrijgemaakt.

Bron: http://www.nu.nl/algemeen/1957437/vijf-doden-en-12-gewonden-bij-drama-apeldoorn.html
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 09:26:
ja...dan was hij berecht geworden, had hij 15 jaar gekregen, kwam na 5 jaar vevroegd vrij wegens goed gedrag en leefde met een nieuwe beschermde identiteit nog lang en gelukkig...

Denk je nou echt dat als iemand een aanslag pleegt op het koningshuis maar 15 jaar krijgt? Daar staat toch echt wel een hogere straf op(y)

Waarschuw beheerder
werd net in nieuws gezegd 30 jaar,

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 09:35:
werd net in nieuws gezegd 30 jaar

Dan gaat 1/3 er nog af dus dan hou je 20 jaar over.
Na goed gedrag wordt ie na 15 jr weer vrijgelaten met een andere naam enz enz
Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk dat zo'n debiel er ook nog wel TBS overheen krijgt(y)
Waarschuw beheerder
Opgeruimd staat netjes...

Helaas voor het onderzoek:(

Waarschuw beheerder
ja hij komt er makkelijk mee weg ja, dat is zo.
maar hij heeft ook 5 andere leven verwoest,mag het niet zeggen maar dit is wel de goeie straf voor hem.

anders is die over 20 jaar ofzo weer vrij. met de wet in dit land.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 09:39:
wel de goeie straf voor hem.

:/ merkt ie niet eens..
beter was hij blijven leven!
kan ie voelen wat ie heeft gedaan!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SpringDing op vrijdag 1 mei 2009 om 09:31:
Denk je nou echt dat als iemand een aanslag pleegt op het koningshuis maar 15 jaar krijgt?

ja dat denk ik idd.

Waarschuw beheerder
ik vindt het jammer dat nederland in "sommige gevallen" de dood straf niet kent.

Als zo iemand gister zo de een publiek heen rijd,met hoge snelheid.
dan weet je dat er doden vallen.
dan vindt ik dat de dader ook de doodstraf verdiend.

want anders krijgt die levens lang of 20 of 30 jaar.
en dan zit hij op onze centen in de cel.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja...dan was hij berecht geworden, had hij 15 jaar gekregen, kwam na 5 jaar vevroegd vrij wegens goed gedrag en leefde met een nieuwe beschermde identiteit nog lang en gelukkig...

zo zie je wel dat je beroerd weinig afweet van het nederlandse strafsysteem :no:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk eerder hieronder, als we de bijbel moeten geloven....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 09:21:
die man was goed ziek in z'n hoofd..
had een goed leven gehad..
ik vraag me echt af wat zo'n man zoiets laat doen.

Stille wateren...

Viva Hollandia :S ....

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 09:06:
„Op het eerste staat dertig jaar”,

30 jaar... Sodeknetter!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Djerk op vrijdag 1 mei 2009 om 09:52:
zo zie je wel dat je beroerd weinig afweet van het nederlandse strafsysteem

Nou meneer de kenner, noem jij dan eens een voorbeeldje van iemand die letterlijk levenslang heeft gekregen hier in NL?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 09:20:
hij komt er nu veel te makkelijk van af....
het leven is oneerlijk zo blijkt ook nu weer.

het scheelt de gemeenschap veel geld.
en dadelijk is het nog een of andere gek al Mohamed B die zich zelf als martelaar ziet.
ik vind het niet zo erg.

en de vraag, waarom? omdat het een grote gek is.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 10:05:
http://twitpic.com/4aduy

Met een mooi kogelgat net naast zijn deur...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 10:01:
Mohamed B

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 10:05:
http://twitpic.com/4aduy

En zo zijn eigenlijk gelijk weer alle "racistische" vooroordelen in 1 klap de wereld uit!
Waarschuw beheerder
lekker voor die kklul wat een ontiegelijke sjaak

zwarte dag voor nederland

Artiest System
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
a...dan was hij berecht geworden, had hij 15 jaar gekregen, kwam na 5 jaar vevroegd vrij wegens goed gedrag en leefde met een nieuwe beschermde identiteit nog lang en gelukkig...

Haha! 15 jaar. 30 jaar voor een aanslag op het koninklijk huis, en dan nog 5-voudig moord of doodslag en 12 keer toebrengen van ernstig lichamelijk letsel. Die zou er nooit meer uitkomen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nickelson35 op vrijdag 1 mei 2009 om 10:11:
http://www.youtube.com/watch?v=YQc4-DkKktg

Schokkende beelden, niet uit sensatie geplaatst, maar tis toch nieuws !!!!!!!!

die 1e seconden...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 09:45:
ik vindt het jammer dat nederland in "sommige gevallen" de dood straf niet kent.

Als zo iemand gister zo de een publiek heen rijd,met hoge snelheid.
dan weet je dat er doden vallen.
dan vindt ik dat de dader ook de doodstraf verdiend.

want anders krijgt die levens lang of 20 of 30 jaar.
en dan zit hij op onze centen in de cel.

:yes: Maar doodstraf is ook weer 'makkelijk',eerst martelen (y)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 10:20:
die 1e seconden...

Die heeft het echt niet overleefd :no:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Da Shredder op vrijdag 1 mei 2009 om 10:07:
En zo zijn eigenlijk gelijk weer alle "racistische" vooroordelen in 1 klap de wereld uit!

:aai:
ik zie het racisme er effe niet in, kan een NIET Moslim geen gestoorde gek zijn die zich zelf als martelaar ziet?

die kenden we allang
Uitspraak van Stiffa:bier: op vrijdag 1 mei 2009 om 10:17:
lekker voor die kklul wat een ontiegelijke sjaak

Dat hij nu zijn straf ontloopt? Moet inderdaad wel lekker voor 'm zijn :S

Wtf ouwe, beter had ie levenslang gehad, had ie nog de tijd gehad om er over na te denken.

die 1e seconden...

inderdaad :|
Artiest {SHOWLIST artist 65701, 129028, 75193, 65637}
Waarschuw beheerder
donateur
Had toch graag geweten waarom.
Waarschuw beheerder
die 1e seconden...

Zo.... Echt niet normaal :S !!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hardcore_lover op vrijdag 1 mei 2009 om 10:24:
http://web2.twitpic.com/img/7202986-968825962eef09900f8a1fe732d4b905.49fab162-scaled.jpg

Dezelfde foto was al eerder gepost...

Maar nog even ter herhaling van diezelfde foto:
Uitspraak van Da Shredder op vrijdag 1 mei 2009 om 10:07:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 30 april 2009 om 12:48:
die agent op die fiets moest ook ineens hard trappen

was wel de agent vd dag. de eerste die ter plekke was...
Waarschuw beheerder
donateur

Damn.. vanaf seconde 1 al.. En daarna dat geschreeuw, gewoon om misselijk van te worden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 10:25:

die kenden we allang

nou, die 1e seconde heb ik op het nieuws niet gezien hoor!,

ze zeiden ook bij rtl dat ze 1 fragment gebruikte omdat die nog mog op de NL televisie, en daarin was ook geknipt,
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 mei 2009 om 10:25:
ik zie het racisme er effe niet in, kan een NIET Moslim geen gestoorde gek zijn die zich zelf als martelaar ziet?

Als er zoiets gebeurd zijn er meestal 9 van de 10 keer al mensen die bij voorbaat gaan roepen dat de beste man "een kleurtje heeft" !

Het hoeft dus echt niet zo te zijn...

Maar daarentegen: Tis gewoon echt diep triest....

Waarschuw beheerder
donateur
helaas overleden ja :(
Bagger! Hij had moeten boete!

Waarschuw beheerder
als dit wel een moslim had gedaan.. dan was er oorlog denk ik zomaar, heeeeel veeeel rellen,
Waarschuw beheerder
Triest hoor dat beatrix daarna nog een toespraak moet houden na een aanslag op je leven :\

Heb voor de rest niet veel met het koningshuis
maar om haar nou zo geschrokken te zien vind ik toch echt zielig voor haar (f)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur

Bizar :(

die dader is veels te gemakkelijk er vanaf gekomen met de dood.
Aan de andere kant kan hij het gelukkig niet nog eens flikken als hij vrij zou zijn gekomen na een mild strafje van ons rechtssysteem.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Da Shredder op vrijdag 1 mei 2009 om 10:36:
Als er zoiets gebeurd zijn er meestal 9 van de 10 keer al mensen die bij voorbaat gaan roepen dat de beste man "een kleurtje heeft" !

Het hoeft dus echt niet zo te zijn...

Gek he? Er gebeurt ook nooit wat uit die hoek.
Maar niemand heeft het hierover in deze draad, en toch haal JIJ het naar boven???
Waarom eigenlijk doet toch niet terzake?
Wat wil je er mee bewijzen? Het zegt alleen maar dat er overal gekken rondlopen, kleur maakt nie uit afkomst ook niet. Feit is wel dat er vanuit sommige hoeken meer "gekken" worden gekweekt door religie(vaak is het ook een goedkoop excuus).
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Decibel op vrijdag 1 mei 2009 om 09:38:
Opgeruimd staat netjes...

vind je :/
zo'n k****r dwaas komt er gewoon goed vanaf op deze manier, een heleboel familie en vrienden blijven met verdriet achter...
en de vraag waarom? tot nu toe hebben ze niks kunnen vinden waarom deze man dit heeft gedaan

hij zal zich nooit verantwoorden voor zijn daden, en zal er nooit enige straf voor krijgen, een hard gelag voor de nabestaande!!!

plus dat dit wel eens de laatste keer zou kunnen zijn geweest dat de Koninklijke familie zich zo tussen het Nederlandse volk heeft begeven
Waarschuw beheerder
donateur
bah dat filmpje....zit hier met zware kippenvel :S echt jammer dat die gast dood is....hij komt er nu goed vanaf (N)

OMG die mensen ook die dit live hebben zien gebeuren ....dat beeld raak je echt nooit meer kwijt
laatste aanpassing
Overigens hoor ik hier mensen zeggen 'zie je wel dat alle vooroordelen' niet kloppen. Feitelijk gezien zijn het toch vaker de medelanders die een aanslag plegen. En wanneer dit het geval is dat ze in groepen opereren waardoor er vaak (nog) meer (onnodige) doden vallen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op vrijdag 1 mei 2009 om 10:26:
Dat hij nu zijn straf ontloopt? Moet inderdaad wel lekker voor 'm zijn :S

Wtf ouwe, beter had ie levenslang gehad, had ie nog de tijd gehad om er over na te denken.

ik gun em niks anders als de dood

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Kippevel :nosmile:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van #81 -[D.K]- op vrijdag 1 mei 2009 om 10:40:
Triest hoor dat beatrix daarna nog een toespraak moet houden na een aanslag op je leven :/

Dat heeft ze uit haarzelf gedaan. Ze MOET het niet!

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 1 mei 2009 om 10:41:
Maar niemand heeft het hierover in deze draad, en toch haal JIJ het naar boven???

Ik heb een hekel aan vingertjeswijzen... Ik las net al ergens een reactie op het internet (ergens onder een artikeltje op AD.nl, volgens mij): "Zo, nu is het eindelijk een keer zo'n "kankernederlander" die iets goeds doet".

"Fijn" om zoiets te lezen, maar wat doe je dan HIER als hier alleen maar "kankernederlanders" wonen :O ?