Uitspraak van verwijderd op zondag 22 februari 2009 om 20:33:
Heb jij weleens een geest/schim gezien?
Of rare ervaringen gehad mbt het paranormale?
Post hier wat je erover kwijt wil
Komt meestal gewoon door hoe je hersenen werken. Daarom ook waarom we bv beter mensen kunnen herkennen dan dieren (van dezelfde soort)
Of dat blanken vinden dat afrikanen er allemaal hetzelfde uitzien en andersom
Is net hetzelfde als je een bepaalde herkenbare figuur ziet in een wolk.
Vraag maar eens aan elke fotograaf hoe makkelijk het is om zulke fotos te maken.
Vond het vroeger als kleine drommel ook wel allemaal erg fascinerend en intressant (nooit echt in geloofd, gewoon intressant) en nu ben ik wat ouder, ga door het leven als grafisch vormgever en heb toch wel wat kennis van beeld in het algemeen. En elke keer als ik nu zo'n verhaal lees met zo'n foto erbij heb ik zoiets van pfff, het is weer zover...
Sommige mensen vinden een foto met lange sluitertijd (hevige motionblur) al freaky

De officiele term voor een uitgeveegd of dubbel beeld van iets is dan ook 'ghosting'
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 maart 2009 om 20:38:
Ik vind het wel apart dat je wel geesten kent en toch niet in God gelooft. Zijn geesten dan iets wetenschappelijks ofzo? Is het hiernamaals iets wetenschappelijks? Of heb je een heel ander soort visie?
geesten hebben toch ook nix met god te maken.
Is gewoon de term voor een energetische schim/beeld van iets dat er normaalgezien, volgens onze huidige kennis en perceptie van realiteit, niet zou kunnen of mogen zijn.
In de meeste gevallen het beeld van een overleden persoon dus.
Het is duidelijk dat er een vorm van energie, al dan niet één die we nog niet kennen/begrijpen, in ons lichaam zit die van ons maakt wat we zijn en maakt dat wij 'leven' en volgens één vd bekendste basiswetten van de fysica gaat energie niet verloren. Het word omgezet in een andere vorm van energie, dus kan je wel gaan speculeren wat er dan met die energie gebeurt wanneer wij doodgaan, maar dat die energievorm persoonlijkheid en vorm van die mens zou zijn is gewoon lachwekkend. T'is gewoon energie, net als bv electriciteit of warmte: een hoop golfjes. En dat die energie in een bepaalde vorm 'als 1 geheel' bij elkaar blijft rondzweven/dwalen lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.. zeker wel mogelijk, maar ik denk niet dat dat het geval is.
En dan is er ook nog de kwantum fysica, met een aantal (onbewezen!) theoriën dat er meerdere dimensies zouden zijn en dat een atoom bv op meerdere plaatsen tegelijk kan zijn en zelfs door andere vaste objecten heen kan gaan en van die dingen (al is dat kans dat dat gebeurt echt gigantisch klein), maar das allemaal maar onbewezen speculatie om een aantal dingen die ze nu waarnemen te kunnen verklaren. Sommige van die theoriën spreken elkaar ongelooflijk tegen, dus tja... laat dat maar over aan de mensen die er jaren voor gestudeerd hebben. Denk niet dat dat gezond denkvoer is vd gemiddelde pf'er (inclussief mezelf, ja

)