Partyflock

Forumonderwerp · 1050409

14-jarig meisje loopt 1e-graads brandwonden op na liggen onder zonnebank

LONDON- Een 14-jarig meisje uit Groot-Brittannië heeft eerstegraads brandwonden opgelopen nadat ze onder de zonnebank ging om een kleurtje te krijgen. Kirsty McRae lag 19 minuten onder een apparaat in een onbemande zonnestudio en raakte over 70% van haar lichaam verbrand.

De tiener moest worden opgenomen in een ziekenhuis, waar ze aan een infuus werd gelegd en zuurstof toegediend kreeg. Britse gezondheidsdiensten ijveren voor een verbod op onbemande zonnestudio's.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2009/02/meisje_verbrandt_onder_zonneba.html
:lol: deze is van nature ook spierwit hoor maar die heeft het voorzichtig aangepakt

Uitspraak van *BEE* op vrijdag 20 februari 2009 om 16:34:
:lol: deze is van nature ook spierwit hoor maar die heeft het voorzichtig aangepakt

Wie is dat wijf dan?
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 20 februari 2009 om 13:17:
Hoezo

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 19 februari 2009 om 21:53:
19 minuten onder een apparaat in een onbemande zonnestudio

zonnebankstudio behoord bemand te zijn en ze hebben onverantwoordelijk gehandeld door dit kind gelijk 19 minuten eronder te laten liggen.
70% van haar lichaam verbrand

lichamelijk letsel, dus kan ze de zonnebankstudio aanklagen.
Lekker onzinnig nieuws.
1e graad verbranding en dan opgenomen worden... dus ongeveer half Engeland kan na een middag strand opgenomen worden en aan het infuus.

Zoals gewoonlijk maakt de media er weer een hele sensatie van in opdracht van de politiek zodat een verbod op zonnebanken of vanaf een bepaalde leeftijd sneller doorgevoerd kan worden.
Doet de linkse media in Nederland ook :/

Uitspraak van basedrum op vrijdag 20 februari 2009 om 18:35:
en ze hebben onverantwoordelijk gehandeld door dit kind gelijk 19 minuten eronder te laten liggen.

Wie zegt dat dit de 1ste keer was, dat ze onder de zonnebank ging?

Goed afgestelde zonnebank. (y)
gelukig leeft ze nog het had ook
anders kunnen aflopen.

laatste aanpassing door een beheerder
nou nou wat lekker overdreven.. dan mag ik elk jaar wel minimaal 1 keer aan het zuurstof.. :S

ondanks dat ik bijna wekelijks onder de zonnebank ga, verbrand ik toch nog in de echte zon.. en dan zie ik er ook zo uit.. lekker rood dus.. en ik zal je zeggen: ik vind het heerlijk :P want ik weet datt ik 2 dagen erna poepie bruin ben :P

Uitspraak van Hello Klitty op vrijdag 20 februari 2009 om 19:50:
en ik zal je zeggen: ik vind het heerlijk want ik weet datt ik 2 dagen erna poepie bruin ben

is wel riskant... je realiseert je dat je dikke kans maakt om op je 60e of eerder, aan een melanoom te sterven?

Uitspraak van Alexander op vrijdag 20 februari 2009 om 18:54:
Lekker onzinnig nieuws.
1e graad verbranding en dan opgenomen worden... dus ongeveer half Engeland kan na een middag strand opgenomen worden en aan het infuus.

Zoals gewoonlijk maakt de media er weer een hele sensatie van in opdracht van de politiek zodat een verbod op zonnebanken of vanaf een bepaalde leeftijd sneller doorgevoerd kan worden.
Doet de linkse media in Nederland ook

Jij denkt in complottheorien en zoekt er weer teveel achter :/

Uitspraak van Hello Klitty op vrijdag 20 februari 2009 om 19:50:
nou nou wat lekker overdreven.. dan mag ik elk jaar wel minimaal 1 keer aan het zuurstof..

Uitspraak van Alexander op vrijdag 20 februari 2009 om 18:54:
Lekker onzinnig nieuws.

Euhhh, het bijzondere is niet zo zeer de 1e-graadsverbranding, maar meer dat het onder een zonnebank is gebeurt :/
(heb ik eerlijk gezegd nog nooit eerder van gehoord, wel verbranding op het strand, niet onder een zonnebank)
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 20 februari 2009 om 20:05:
Jij denkt in complottheorien en zoekt er weer teveel achter

Zijn gewoon feiten.
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 20 februari 2009 om 20:15:
Euhhh, het bijzondere is niet zo zeer de 1e-graadsverbranding, maar meer dat het onder een zonnebank is gebeurt
(heb ik eerlijk gezegd nog nooit eerder van gehoord, wel verbranding op het strand, niet onder een zonnebank)

ga een dagje bij een zonnestudio zitten zou ik zeggen :P
ik verbrand ook soms nog onder de zonnebank hoor..

Uitspraak van Alexander op vrijdag 20 februari 2009 om 21:09:
Zijn gewoon feiten.

Er is maar 1 niet-rechtse partij in onze regering, en dat is de PvdA. Die ook niet echt links is. En die bovendien van de coalitiepartners, het minste wil verbieden

Ga maar eens naar de feiten kijken, vrijwel alle vrijheidsbeperkende maatregelen zoals verbod op drinken mee nemen als je vliegt, drugs die strenger worden aangepakt en shit, komen van conservatieven zoals het CDA en de CU. ALLE linkse partijen incl. de semi-linkse D66 zijn juist voor veel individuele vrijheid.

Wel krom, aangezien rechts als hardste schreeuwt onze vrijheden te verdedigen,
laatste aanpassing door een beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 februari 2009 om 19:01:
Wie zegt dat dit de 1ste keer was, dat ze onder de zonnebank ging?

wie zegt van niet? de kans op verbranding is het grootst als je de eerste x onder de zonnebank gaat.
waar ik weleens ging werd ook eerlijk gezegt dat je de eerste x beter 10minuten kan gaan, zodat je huid er aan kan wennen.
Uitspraak van master of puppets op vrijdag 20 februari 2009 om 19:05:
gelukig leeft ze nog het had ook
anders kunnen aflopen.

:lol:six million way,s to die!
Mokkel is gewoon dom, simpel zat.
Uitspraak van *BEE* op vrijdag 20 februari 2009 om 16:10:
idd maar het is wel haar redding, damned that hurts! als je die kleine rondjes burned

Maar 't ziet d'r niet uit, ook als je niet verbrand. :lol:
laatste aanpassing

vet nieuws:gaap:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 februari 2009 om 19:54:
Uitspraak van WouterTerrorKabouter op vrijdag 20 februari 2009 om 13:30:
rood haar

is varkenshaar

Mag jij dat wel weten van Allah?

Uitspraak van Kiets op zaterdag 21 februari 2009 om 01:17:
Mokkel is gewoon dom, simpel zat.

Dat dacht ik in eerste instantie dus ook :yes:

Uitspraak van Anthony Abuse op zaterdag 21 februari 2009 om 01:18:
Miss. was de bedrading verkeerd aangesloten?

Tsja... wie het weet mag het zeggen :/

stop de persen, wat een nieuws...............

Uitspraak van basedrum op zaterdag 21 februari 2009 om 01:01:
wie zegt van niet?

Niemand. :nee:

de kans op verbranding is het grootst als je de eerste x onder de zonnebank gaat.

Joh! Is t echt?
Is logisch toch.. is hetzelfde als dat je in de zomer weer voor t eerst in de zon gsat liggen bakken.

waar ik weleens ging werd ook eerlijk gezegt dat je de eerste x beter 10minuten kan gaan,

Zoals t hoort indd. :jaja:

Maar wie zegt dat t aan haar lag? Misschien was er iets mis met die zonnebank, waardoor de straling harder was ofzo...

Whoooot :| auw :X
ze voelt toch zelf ook wel dat ze verbrand neem ik aan?
dan gaat je huid tintelen.. beetje dom :looser:

http://www.ad.nl/fun/bizar/article225069.ece :kwijl:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 februari 2009 om 20:22:
Misschien was er iets mis met die zonnebank, waardoor de straling harder was ofzo...

Zo is het met Michael Jackson dus ook gegaan. :kots:
Straling te hard? lol

Ik zie echt niets bijzonders, gewoon iemand met een witte huid die weinig bescherming biedt tegen de zon.
Als je dan als je zo wit bent onder een turbobruiner gaat liggen, is het niet raar dat je dus verbrandingen oploopt.
Daarnaast zijn 1e graads verbrandingen niet bepaald bijzonder. Vervelend natuurlijk als dat over een groot deel van jouw lichaam is net zoals op het strand ook vaak gebeurt.

Uitspraak van Alexander op zondag 22 februari 2009 om 10:42:
Ik zie echt niets bijzonders, gewoon iemand met een witte huid

tattoos, zijn gwoon weggebrand en onzichtbaar, leuk voor dat mokkeltje, dan ken ze weer nieuwe kiezen, dat dan weer wel.
jee wie gaat er nou gelijk de eerste keer 19 min onder de zonnebank, je moet eerst opbouwen.

lijkt me wel pijnlijk bahbah, het enigste wat ik ooit verbrand heb onder de zonnebank waren mijn billen en dat deeed ook auw:P
laatste aanpassing

Uitspraak van BeezleBub op zondag 22 februari 2009 om 13:01:
jee wie gaat er nou gelijk de eerste keer 19 min onder de zonnebank

Kirsty McRae lag 19 minuten onder een apparaat

:S

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 februari 2009 om 20:22:
Maar wie zegt dat t aan haar lag? Misschien was er iets mis met die zonnebank, waardoor de straling harder was ofzo

ik vind dat het zowiezo niet aan dit kind lag, maar aan het personeel van de zonnebankstudio. deze behoord mensen de juiste adviezen te geven en te beschikken over goed apparatuur.

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 20 februari 2009 om 20:15:
heb ik eerlijk gezegd nog nooit eerder van gehoord, wel verbranding op het strand, niet onder een zonnebank

Is voor een beetje zonnebank geen enkel probleem hoor...
Heb wel eens een meisje meegemaakt, die was te eigenwijs om de tip "pas op, nieuwe lampen" op te volgen. Die had na een kwartiertje de vellen erbij hangen...

Uitspraak van basedrum op zondag 22 februari 2009 om 15:37:
ik vind dat het zowiezo niet aan dit kind lag, maar aan het personeel van de zonnebankstudio. deze behoord mensen de juiste adviezen te geven en te beschikken over goed apparatuur

Een beetje goed personeel laat een meisje van 14 ook nooit onder een zonnebank gaan.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zondag 22 februari 2009 om 16:42:
Een beetje goed personeel

onbemande zonnestudio

Logische met die onbemande ruimtestations tegenwoordig. :jaja:

Heb wel eens een meisje meegemaakt, die was te eigenwijs om de tip "pas op, nieuwe lampen" op te volgen. Die had na een kwartiertje de vellen erbij hangen...

:X

Een beetje goed personeel laat een meisje van 14 ook nooit onder een zonnebank gaan.

Hoezo?

In landen waar de zon gewoon fel schijnt lopen 14-jarigen toch ook buiten?

Uitspraak van verwijderd op zondag 22 februari 2009 om 19:16:
Hoezo?

Wat zou haar cupmaat wezen ? kwijl:

(y)
gadverdamme die string die ze draagt is echt groot :rot: :D
Melbourne woman who developed melanoma after using solariums has lost her battle with cancer.

Twenty-six-year-old Clare Oliver had been campaigning to raise the awareness of the dangers of tanning after being diagnosed four years ago.

She died in hospital this morning.

Last month Ms Oliver appeared on ABC TV's 7.30 Report to speak publicly for the first time from her hospital bed in a bid to stop others from suffering her fate.

An otherwise healthy-looking young woman, Ms Oliver spoke about how her biggest goal in life was to make it to her 26th birthday.

"Here I am, 25, and I've been told that I've got only a few weeks to live, and I don't think anything - solariums, looking good, having a golden tan - is worth that," she said.

She was diagnosed with melanoma last year after taking advantage of a package offer at a solarium to work up a golden tan that she thought looked healthy.

Doctors have been campaigning the dangers of solariums for years, but Ms Oliver's message seems to have reached those in higher power.

In August Federal Health Minister Tony Abbott was looking toward imposing tougher regulations on the tanning industry.

"There is no consistent national regulation of solariums," he said.

"In fact, in most states there is really no regulation at all - and so I have today written to my state and territory colleagues suggesting that it is important that we have nationally consistent regulation in this area."

The solarium industry is currently governed by a voluntary code.

The Peter MacCallum Cancer Centre has paid tribute Ms Oliver with oncologist Grant McArthur saying her campaigning will save other lives.

"We've had really an unprecedented and prompt response from our Government, she's touched the hearts of many people and is changing the behaviour of many Australians who are at risk of dying from melanoma skin cancer," he said.

:|

brong http://www.abc.net.au/news/stories/2007/09/13/2031606.htm
Ja moet je ook niet elke dag oid naar de zonnebank.
Overdaad schaadt! hoe vaak moet dat nog gezegd worden?

Je kan toch zelf wel een beetje nadenken, maar het lijkt wel of iedereen gelijk de schuld bij een ander neerlegt ipv naar zichzelf te kijken! Domme wereld!
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 februari 2009 om 10:46:
tattoos, zijn gwoon weggebrand en onzichtbaar, leuk voor dat mokkeltje, dan ken ze weer nieuwe kiezen, dat dan weer wel.

Handig!

Is er niet een leeftijdsgrens in NL voor de bank?

NB:
Uitspraak van Alexander op zondag 22 februari 2009 om 22:50:

Je kan toch zelf wel een beetje nadenken, maar het lijkt wel of iedereen gelijk de schuld bij een ander neerlegt ipv naar zichzelf te kijken! Domme wereld!

Domme wereld!

:lol:

Uitspraak van Mike..- op zondag 22 februari 2009 om 22:02:
gadverdamme die string die ze draagt is echt groot

C'est un drollenvanger O:)

Uitspraak van Alexander op zondag 22 februari 2009 om 22:50:

Helemaal mee eens :yes:
Een 14-jarig meisje uit Groot-Brittannië heeft eerstegraads brandwonden opgelopen nadat ze onder de zonnebank ging om een kleurtje te krijgen. Kirsty McRae lag 19 minuten onder een apparaat in een onbemande zonnestudio en raakte over 70% van haar lichaam verbrand.

Als ik met m'n 23 jaar 19 minuten onder een zonnebank lig hebik ook een infuus met vocht nodig, omdat ik dat deel verbrand, wat binnen de stralen van de zonnebank ligt. Mag een van m'n collega's dan prikken. Dus nee, liever niet; daarom ga ik niet onder de zonnebank.
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 februari 2009 om 19:16:
In landen waar de zon gewoon fel schijnt lopen 14-jarigen toch ook buiten?

Maar daar is geen controle op, als je binnen loopt bij een solarium, heb je, indien goed deskundig personeel, nog kans dat het enigzins geschoold is...en dus dat ze nadenken (en niet alleen over wat ze met die paar euro's gaan doen, die jij ze verschaft..
Daarnaast zijn 1e graads verbrandingen niet bepaald bijzonder.

idd, bij 3e graads schrik ik pas.

:p

Als je dan als je zo wit bent onder een turbobruiner gaat liggen, is het niet raar dat je dus verbrandingen oploopt.

True.. :jaja: