Uitspraak van PhydomiR #Dennis# op woensdag 18 maart 2009 om 13:16:Hoe kom je erbij dat je door alleen de bpm counter (want dat bedoel je waarschijnlijk) gelijk te zetten je plaat ook gelijk loopt? Als iemand die alles heeft geprobeerd zou je toch beter moeten weten.
Als je dus goed leest.. dan weet je zelf niets van cdj's denk ik.
Autocue pakt gelijk de eerst bassdrum.
Als ik thuis de bpm gelijk leg, 2x op cue ram en daarna op play loopt hij vrijwel gelijk. 1 draai aan de jog die gemaskerd word door master tempo en hij ligt gelijk. Daar heb je 3 tellen voor nodig, een kind kan de was doen.
Probeer dat maar is met vinyl en zonder HP
Uitspraak van PhydomiR #Dennis# op woensdag 18 maart 2009 om 13:16:Als je consequent zou zijn in je mening moeten dingen als Traktor scratch toch nog ver onder het niveau van de cd dj liggen.
uitleg graag.. scratch is toch echt draaien met vinyl ondanks dat het mp3 is
laatste aanpassing
Uitspraak van Hi-hat Clap op woensdag 18 maart 2009 om 13:19:Als ik thuis de bpm gelijk leg, 2x op cue ram en daarna op play loopt hij vrijwel gelijk. 1 draai aan de jog die gemaskerd word door master tempo en hij ligt gelijk. Daar heb je 3 tellen voor nodig, een kind kan de was doen.
dit is echt volstrekte lariekoek man
heb jij thuis mk3's staan? en heb je dit daadwerkelijk geprobeert?
laatste aanpassing
dan moet jij toch echt is meer achter je cdj's gaan staan!
Ik wil het zelfs als ik er zin in heb vanavond met webcam voor je opnemen, dat ik hem binnen 5 seconde kan gelijkleggen.. live dus on the fly zonder HP.
Maar dat hoef ik niet, als ik jou nu vraag het vanvaond is zelf te gaan proberen
laatste keer check mijn foto ablum, geen mk3's zoals jij ze noemt, maar wel cdj1000's!
Ik wil het zelfs als ik er zin in heb vanavond met webcam voor je opnemen, dat ik hem binnen 5 seconde kan gelijkleggen.. live dus on the fly zonder HP.
Maar dat hoef ik niet, als ik jou nu vraag het vanvaond is zelf te gaan proberen
Uitspraak van djnickey.nl op woensdag 18 maart 2009 om 13:23:heb jij thuis mk3's staan? en heb je dit daadwerkelijk geprobeert?
laatste keer check mijn foto ablum, geen mk3's zoals jij ze noemt, maar wel cdj1000's!
laatste aanpassing
Uitspraak van Hi-hat Clap op woensdag 18 maart 2009 om 13:24:dan moet jij toch echt is meer achter je cdj's gaan staan!
Gast ik doe er een paar keer per week wat mee, ik moet echt bij blijven sturen met de pitch control hoor. Net als met technics
of misschien doe ik iets niet goed?
zijn er meer CD jocks die alleen de BPM op de MK3 gelijk zetten, twee keer op de cue rammen en dan vaststellen dat de tracks de gehele tijd naadloos gelijk lopen?
laatste aanpassing
ik zeg ook niet de hele tijd! misschien had ik dat moeten noemen. maar een plaat zal nooit strak lopen, en heeft altijd correctie nodig.
Maar je hebt totaal geen skills nodig als je op de beat op play kan rammen, en je master tempo het corrigeren maskerd
daardoor heb je binnen 5 seconde een plaat strak, loopt die uit verband heb je die weer binnen 1 seconde strak a: door het makkelijke corrigeren met een cdj. b door master tempo.
Maar je hebt totaal geen skills nodig als je op de beat op play kan rammen, en je master tempo het corrigeren maskerd
Uitspraak van Hi-hat Clap op woensdag 18 maart 2009 om 13:19:Als je dus goed leest.. dan weet je zelf niets van cdj's denk ik.
Autocue pakt gelijk de eerst bassdrum.
Als ik thuis de bpm gelijk leg, 2x op cue ram en daarna op play loopt hij vrijwel gelijk. 1 draai aan de jog die gemaskerd word door master tempo en hij ligt gelijk. Daar heb je 3 tellen voor nodig, een kind kan de was doen.
Ter eerste ken ik heel weinig mensen die met autocue werken. Helemaal in de hardcore is dat ding echt nutteloos en irritant. Dus dat gaat al niet op. Ten tweede is de bpm counter in de cdj's ook niet echt geweldig. Misschien dat het bij trance en andere vormen van house beter is maar ik heb nog nooit gehad dat als twee platen super strak op elkaar lagen, de bpm counter hetzelfde getal aangaf.
Dat master tempo correcties minder goed hoorbaar maakt heb je gelijk in. Zelf gebruikt ik het echter nooit omdat boven een bepaald aantal bpm het echt nergens naar klinkt.
Uitspraak van Hi-hat Clap op woensdag 18 maart 2009 om 13:19:uitleg graag.. scratch is toch echt draaien met vinyl ondanks dat het mp3 is
Als je het op die manier gebruikt wel ja. Echter moet je dan misschien eens zo'n pakket volledig gaan gebruiken en dan is er helemaal niets meer aan om twee platen gelijk te krijgen.
Ik krijg echter wel sterk het gevoel dat jij nooit de voordelen van cd's zult gaan erkennen, ondanks dat een open-minded iemand er niet omheen kan. Weet ook niet of het nog veel zin heeft om deze discussie voort te zetten aangezien er toch altijd "puristen" zullen blijven die alle nieuwe technieken direct zullen afschrjven.
Uitspraak van Hi-hat Clap op woensdag 18 maart 2009 om 13:24:geen mk3's zoals jij ze noemt, maar wel cdj1000's!
Ze zien eruit als CDJ1000 MK3, maar misschien kijk ik niet goed ofzo
Uitspraak van Hi-hat Clap op woensdag 18 maart 2009 om 13:24:wil het zelfs als ik er zin in heb vanavond met webcam voor je opnemen, dat ik hem binnen 5 seconde kan gelijkleggen.. live dus on the fly zonder HP
Graag. als je hier een filmpje post, ik ben erg benieuwd of je tracks in 1 keer gelijk kan krijgen en gelijk LATEN lopen, minstens 1 minuut lang, zonder bijsturen met de pitch of de jog. zou ik wel te gek vinden als dat mogelijk is met die dingen
laatste aanpassing
Uitspraak van PhydomiR #Dennis# op woensdag 18 maart 2009 om 13:31:Ter eerste ken ik heel weinig mensen die met autocue werken. Helemaal in de hardcore is dat ding echt nutteloos en irritant. Dus dat gaat al niet op. Ten tweede is de bpm counter in de cdj's ook niet echt geweldig. Misschien dat het bij trance en andere vormen van house beter is maar ik heb nog nooit gehad dat als twee platen super strak op elkaar lagen, de bpm counter hetzelfde getal aangaf.
Vandaar dat ik aangaf bij welke stylen het wel kan! onder de 135bpm klopt hij altijd perfect.
Uitspraak van PhydomiR #Dennis# op woensdag 18 maart 2009 om 13:31:Weet ook niet of het nog veel zin heeft om deze discussie voort te zetten aangezien er toch altijd "puristen" zullen blijven die alle nieuwe technieken direct zullen afschrjven.
Ik denk dat je het verkeerd verwoord.. de mensen die hier als puristen en cd haters gezien worden zijn feitelijk mensen die proberen de scene te behouden zoals die was. Exclusief en uitgaande van skills. Je trapt gewoon te veel mensen op hun staart als je over cd of over digitaal draaien begint. Want feitelijk zijn dat juist de 2 mediums die de hele scene verkrachten, met name illegale downloads, het stelen van promo's uit live mixen noem het maar op, het 20x dezelfde nummers horen op feesten. Er is gewoonweg geen zak meer aan zoals het er nu gaat uitzien.
Uitspraak van djnickey.nl op woensdag 18 maart 2009 om 13:26:zijn er meer CD jocks die alleen de BPM op de MK3 gelijk zetten, twee keer op de cue rammen en dan vaststellen dat de tracks de gehele tijd naadloos gelijk lopen?
Klopt echt
Zelf gebruik ik het volgende handigheidje:
Ik neem mijn playstation controller mee en stop die in de cdj1000 maakt niet uit waar als ie er maar inzit.
Druk dan op x, [], o, x, x, [], en dan worden alle tracks op de cd automatisch retestrak ingemixt
laatste aanpassing
Begrijpend lezen is voor enkelen ook een vak…
Met woorden als “ik hoop dat je daar niet mee bedoeld” ondermijnd datgene wat daaropvolgend wordt vermeld en geeft alleen maar de hersenspinsels van de persoon die reageert weer.
Ik geef alleen aan dat ik stabiliteit en zekerheid voorop stel. Met deze aspecten wordt het leven een stuk aangenamer en makkelijker gemaakt wat op langere termijn weer extra geld en tijd zal opleveren voor mijn hobby/passie.
Nieuwbouwwoning + studio is in aanbouw.
By the way, vandaag de dag nog steeds respect voor de beste man die een nieuwe koppeling in m’n auto heeft gezet en de werklui die m’n huis op dit moment aan het bouwen zijn
Wie begint er nou over cijfers?
De aanleider neemt nu een verdedigende positie in? Moet niet gekker worden…
Mede doordat een enkele hier continue niet inhoudelijk kan reageren kom ik weer terug bij reeds vermelde tekst:
Met woorden als “ik hoop dat je daar niet mee bedoeld” ondermijnd datgene wat daaropvolgend wordt vermeld en geeft alleen maar de hersenspinsels van de persoon die reageert weer.
Ik geef alleen aan dat ik stabiliteit en zekerheid voorop stel. Met deze aspecten wordt het leven een stuk aangenamer en makkelijker gemaakt wat op langere termijn weer extra geld en tijd zal opleveren voor mijn hobby/passie.
Nieuwbouwwoning + studio is in aanbouw.
By the way, vandaag de dag nog steeds respect voor de beste man die een nieuwe koppeling in m’n auto heeft gezet en de werklui die m’n huis op dit moment aan het bouwen zijn
Uitspraak van DJ Ed Mission op woensdag 18 maart 2009 om 06:25:Veel vooroordelen lees ik in je zin.. jammer.
Uitspraak van DJ Ed Mission op woensdag 18 maart 2009 om 00:41:Maar..heb eens gekeken naar wat vinyl dj's die hier regelmatig posten en de gigs die ze gedaan hebben en of nog gaan doen en dan zie ik dat de gigs (en de fans) op 1, soms 2 en incidenteel op 4 handen te tellen zijn
Wie begint er nou over cijfers?
Uitspraak van DJ Ed Mission op woensdag 18 maart 2009 om 06:25:Niet meteen proberen om dj's die vaker ergens staan te draaien naar beneden te halen om te stellen dat het ze om de kwantiteit gaat.. erg flauw.
De aanleider neemt nu een verdedigende positie in? Moet niet gekker worden…
Mede doordat een enkele hier continue niet inhoudelijk kan reageren kom ik weer terug bij reeds vermelde tekst:
Uitspraak van S Francisco op donderdag 26 februari 2009 om 23:51:Er wordt vaak gedacht dat wij (mensen die het vinyl een warm hart toedragen) anti-CD zijn, maar het is beter om te zeggen dat wij pro-analoog zijn.
Uitspraak van S Francisco op maandag 2 maart 2009 om 12:12:Jij bent voor mij in deze geen partij
Uitspraak van Hi-hat Clap op woensdag 18 maart 2009 om 13:37:Vandaar dat ik aangaf bij welke stylen het wel kan! onder de 135bpm klopt hij altijd perfect.
Ik draai oldschool, en dat is rond de 135 bpm. en toch moet ik telkens bijsturen (tot nu toe dan).
ik zie het zo. als de BPM van beide CDJ1000 gelijk zet (VB op 135), is dat niet direct gelijk. Als je de pitch van de ene 1 mm omlaag trekt bv, staat ie nog steeds op 135, maar toch loopt ie sneller dan de andere. Bovendien zijn de tempo knoppen (6%, 10%, 16%, wide) ook van invloed op de pitch.
maar misschien gaat jou filmpke vanavond het licht bij me brengen
Uitspraak van DJ Ed Mission op woensdag 18 maart 2009 om 13:39:Ik neem mijn playstation controller mee en stop die in de cdj1000 maakt niet uit waar als ie er maar inzit.
Druk dan op x, [], o, x, x, [], en dan worden alle tracks op de cd automatisch retestrak ingemixt
Zit je nu en grapje te maken of meen je dit serieus?
Uitspraak van Hi-hat Clap op woensdag 18 maart 2009 om 13:37:Ik denk dat je het verkeerd verwoord.. de mensen die hier als puristen en cd haters gezien worden zijn feitelijk mensen die proberen de scene te behouden zoals die was. Exclusief en uitgaande van skills. Je trapt gewoon te veel mensen op hun staart als je over cd of over digitaal draaien begint. Want feitelijk zijn dat juist de 2 mediums die de hele scene verkrachten, met name illegale downloads, het stelen van promo's uit live mixen noem het maar op, het 20x dezelfde nummers horen op feesten. Er is gewoonweg geen zak meer aan zoals het er nu gaat uitzien.
Denk je nou echt dat dj's die hun geld moeten verdienen met draaien, illegale tracks draaien, alleen omdat ze met cd draaien. Ik denk dat zo iemand vrij snel door z'n collega's uitgekotst wordt. Exclusiviteit heeft ook weinig met vinyl of digitaal te maken. Dat heeft te maken met hoeveel moeite een dj bereid is om te doen. Ook vinyl is gewoon voor iedereen te krijgen hoor.
Dat je op feesten 20x dezelfde track hoort ligt ook niet aan vinyl of cd maar aan de dj's. Wat eigenlijk weer wordt veroorzaakt door het publiek wat alleen hitjes van ze verwacht.
Misschien moet je eens andere feesten gaan bezoeken waarbij er wel een open-minded publiek komt en dan zul je al snel meer variatie in de setjes krijgen.
Uitspraak van S Francisco op woensdag 18 maart 2009 om 13:40:Uitspraak van S Francisco op maandag 2 maart 2009 om 12:12:
Jij bent voor mij in deze geen partij
laatste aanpassing
sorry maatje.. maar jij hebt er totaal geen kaas van gegeten.
Ja ... een heel groot gros wat zich dj noemt draait met illegale mp3's. want heel nederland is toch ineens dj? en als dan nog steeds de producers niet genoeg verdienen
leg mij dat gat dan is uit haha!
En welke grote naam was er laatst gepakt met een geripte promo uit een liveset van een ander
Exclusiviteit hetzelfde bij mp3 als bij vinyl..... eeumh vinyl werd altijd in oplage's gedrukt. op = op = jammer... jij hebt die track niet! naast het potje gepist en god smeken voor een repress of dagen struinen op marktplaats of discogs. cd = beatport = alles
ten derde bezoek ik geen commerciele gehypte feestjes, ten vierde draaien op die feestjes gelukkig nog 9/10 dj's met plaat en hoor ik een track maar 1 keer!
Ja ... een heel groot gros wat zich dj noemt draait met illegale mp3's. want heel nederland is toch ineens dj? en als dan nog steeds de producers niet genoeg verdienen
En welke grote naam was er laatst gepakt met een geripte promo uit een liveset van een ander
Exclusiviteit hetzelfde bij mp3 als bij vinyl..... eeumh vinyl werd altijd in oplage's gedrukt. op = op = jammer... jij hebt die track niet! naast het potje gepist en god smeken voor een repress of dagen struinen op marktplaats of discogs. cd = beatport = alles
ten derde bezoek ik geen commerciele gehypte feestjes, ten vierde draaien op die feestjes gelukkig nog 9/10 dj's met plaat en hoor ik een track maar 1 keer!
laatste aanpassing
Uitspraak van Hi-hat Clap op woensdag 18 maart 2009 om 13:52:En welke grote naam was er laatst gepakt met een geripte promo uit een liveset van een ander
Nou? Wie?
Uitspraak van Hi-hat Clap op woensdag 18 maart 2009 om 13:52:a ... een heel groot gros wat zich dj noemt draait met illegale mp3's. want heel nederland is toch ineens dj?
Ik heb het over de personen die hun brood verdienen met het draaien van plaatjes. Niet al die 15 jarige slaapkamer dj's.
Uitspraak van Hi-hat Clap op woensdag 18 maart 2009 om 13:52:Exclusiviteit hetzelfde bij mp3 als bij vinyl..... eeumh vinyl werd altijd in oplage's gedrukt. op = op = jammer...
Maar altijd ruim genoeg zodat iedereen die echt wilde die platen makkelijk te pakken kon krijgen. Helemaal als je de scene een beetje volgt en op de hoogte bent van wat er uit komt.
Uitspraak van Hi-hat Clap op woensdag 18 maart 2009 om 13:52:ten vierde draaien op die feestjes gelukkig nog 9/10 dj's met plaat en hoor ik een track maar 1 keer!
Ik snap nog steeds niets waarom jij denkt dat het één wat met het ander te maken heeft. Hoe vaak je een track op een feest hoort heeft toch helemaal niets te maken met het wel of niet draaien met vinyl?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 maart 2009 om 13:16:Ben ik het totaal niet mee eens, dat een dj draaitafels gebruikt wil niet per definitie zeggen dat die persoon dan ook meer skills zou hebben als een cd dj. Alsof iedere zelfbenoemde dj met draaitafels ineens skills heeft
sjah skills misschien niet, misschien is vaardigheden een beter woord
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 maart 2009 om 15:11:sjah skills misschien niet, misschien is vaardigheden een beter woord
wat is het verschil tussen skills en vaardigheden dan?
volgens mij is het een de vertaling in het engels van de ander? haha
http://www.interglot.com/interglotresult.php
tik maar eens in: vaardigheid en zie wat het engelse woord is
laatste aanpassing
zoals wazu zegt met aansturen en op een knopje drukken
je heb hele andere vaardigheden nodig dan met cdj's wat niet zomaar 1,2,3 te leren valt, wat het grote verschil is met cdj's dat het daarmee wel 1,2,3 te leren is 
ik denk echt dat de mensen die nooit een draaitafels hebben aangeraakt, echt niet 1,2,3 kunnen draaien met vinyl
ik denk echt dat de mensen die nooit een draaitafels hebben aangeraakt, echt niet 1,2,3 kunnen draaien met vinyl
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 maart 2009 om 15:14:ik denk echt dat de mensen die nooit een draaitafels hebben aangeraakt, echt niet 1,2,3 kunnen draaien met vinyl
3 keer naaldje erop en hij is kapoet
Wat zijn skills is best een goede eigelijk, iedere mongool zal er achter komen hoe je een plaat/cd kunt laten spelen. Kunst is toch je muziek keuze en die keuze ook baseren op reacties uit het publiek, daarop inspelen en de juiste balans vinden in wat jij zelf wilt draaien(je hebt toch je eigen stijl) en dingen die het publiek wil is de sleutel denk ik.
Er zit zit ook wel een groot verschil in het soort skills bijvoorbeeld van de meer 'mix' georienteerde en de turntablist/scratch dj.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 maart 2009 om 15:32:turntablist/scratch dj.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 maart 2009 om 16:06:haha jij ben al lerende
laatste tijd te weinig, gaat nu achteruit in plaats van vooruit
Maar is ook iets wat je altijd blijft leren, het is nooit goed genoeg.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 maart 2009 om 16:06:tips
maar die bedoel je niet zeker
Super Seal veel gebruikte plaat van Qbert, alle bekende Aaah, Fressh, I yeah samples en nog een hele zooi
zucht ... heb een beetje zitten lezen in dit topic, en veel mensen praten langs elkaar heen of begrijpen elkaar niet. hoe dan ook, ik probeer hiereven mijn mening neer te zetten.
ik ben jaren geleden begonnen met vinyl draaien (ik had sl1200s, alles) en kon het goedna veel oefenen. die platen waren/zijn alleen afgerond een tientje, en ik draaide er 1(hooguit 2) tracks van. Ik heb toen een paar jaar terug besloten met cd's te draaien (heb het zelfs beiden tegelijk gedaan ; vinyl-cd)
ik wil niet meer terug naar vinyl, en waarom?
- vinyl is duur
- vinyl slijt
- vinyl is zwaar
- naaldenvan platenspelers moesten bijna eens per jaar vervangen worden
wat is het voordeel van cd's voor mij?
- een legaal gedownloadde track is tussen de 1 en 2 euro (scheelt veel t.o.v. vinyl)
- cd'tjes kosten geen drol tegenwoordig
- cd's wegen stukken minder dan vinyl en zijn kleiner (kan dus veel meer meenemen in een tas)
- zelf gemaakte bootlegs / edits / tracks / remixes / whatever zijn zo gebrand en meegenomen
- mp3/wav is tegenwoordig sneller/eerder gereleased dan vinyl, en als mp3/wav is meer te krijgen (legaal, maar vast ook illegaal)
- je kan dus gemakkelijker actueler / onderscheidener zijn met cd's
- is je cdbekrast / gebroken / stuk -> opnieuw branden (bij vinyl moet je een nieuwe plaat kopen)
- meer mogelijkheden met de goede cdspelers (pioneer/denon) zoals mastertempo (tonen niet verkrachten als je ver pitched) en bijv. cue points (handig), loopjes (soms handig / leuk)en reverse (al zit dat laatste ook op sommige platenspelers)
- vastnog meer redenen ... kan er niet op komen nu.
samengevat : cd is goedkoper, actueler en weegt minder.
skills? ach ... die heb ik. als ik nu met vinyl draai ben ik na een kwartier weer in vorm. Misschien dat jongens die nooit met vinyl hebben gedraaid minder vaardigheden hebben opgedaan, maar misschien ook wel ... I dunno.
ik ben jaren geleden begonnen met vinyl draaien (ik had sl1200s, alles) en kon het goedna veel oefenen. die platen waren/zijn alleen afgerond een tientje, en ik draaide er 1(hooguit 2) tracks van. Ik heb toen een paar jaar terug besloten met cd's te draaien (heb het zelfs beiden tegelijk gedaan ; vinyl-cd)
ik wil niet meer terug naar vinyl, en waarom?
- vinyl is duur
- vinyl slijt
- vinyl is zwaar
- naaldenvan platenspelers moesten bijna eens per jaar vervangen worden
wat is het voordeel van cd's voor mij?
- een legaal gedownloadde track is tussen de 1 en 2 euro (scheelt veel t.o.v. vinyl)
- cd'tjes kosten geen drol tegenwoordig
- cd's wegen stukken minder dan vinyl en zijn kleiner (kan dus veel meer meenemen in een tas)
- zelf gemaakte bootlegs / edits / tracks / remixes / whatever zijn zo gebrand en meegenomen
- mp3/wav is tegenwoordig sneller/eerder gereleased dan vinyl, en als mp3/wav is meer te krijgen (legaal, maar vast ook illegaal)
- je kan dus gemakkelijker actueler / onderscheidener zijn met cd's
- is je cdbekrast / gebroken / stuk -> opnieuw branden (bij vinyl moet je een nieuwe plaat kopen)
- meer mogelijkheden met de goede cdspelers (pioneer/denon) zoals mastertempo (tonen niet verkrachten als je ver pitched) en bijv. cue points (handig), loopjes (soms handig / leuk)en reverse (al zit dat laatste ook op sommige platenspelers)
- vastnog meer redenen ... kan er niet op komen nu.
samengevat : cd is goedkoper, actueler en weegt minder.
skills? ach ... die heb ik. als ik nu met vinyl draai ben ik na een kwartier weer in vorm. Misschien dat jongens die nooit met vinyl hebben gedraaid minder vaardigheden hebben opgedaan, maar misschien ook wel ... I dunno.
Ahhh dj Q Bert 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 maart 2009 om 17:12:mp3/wav is tegenwoordig sneller/eerder gereleased dan vinyl,
Uitspraak van Hi-hat Clap op woensdag 18 maart 2009 om 13:52:Exclusiviteit
je praat allemaal over exclusiviteit maar ik ben blij dat dj's niet zo exclusief meer zijn. Je doet net of het heel wat is, als je met platen draait. Je bent gewoon plaatjesdraaier en muziekliefhebber. Als je wat noemenswaardigs (zelf) heb geproduceerd dan heb je wat mij betreft al wat meer aanzien. Dan ga je meer richting muzikant. En anders ben je gewoon plaatjes draaier, of je dat nu doet met cd's of met platen is me om het even. Dat is voor mij gelijkwaardig. Je moet eens stoppen met jezelf op een voetstuk te plaatsen.....
je praat allemaal over exclusiviteit maar ik ben blij dat dj's niet zo exclusief meer zijn. Je doet net of het heel wat is, als je met platen draait. Je bent gewoon plaatjesdraaier en muziekliefhebber. Als je wat noemenswaardigs (zelf) heb geproduceerd dan heb je wat mij betreft al wat meer aanzien. Dan ga je meer richting muzikant. En anders ben je gewoon plaatjes draaier, of je dat nu doet met cd's of met platen is me om het even. Dat is voor mij gelijkwaardig. Je moet eens stoppen met jezelf op een voetstuk te plaatsen.....
mee eens
So true
je praat allemaal over exclusiviteit maar ik ben blij dat dj's niet zo exclusief meer zijn. Je doet net of het heel wat is,
Leuk dat je op een feestje 10x hetzelfde nr hoort
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 maart 2009 om 17:12:- vinyl is duur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 maart 2009 om 17:12:- vinyl slijt
En een cd niet? Volgens mij kan vinyl veel meer hebben dan een cd
Enne ik ga de toekomst in. Over 5 jaar zit ik in de mainstage van Trance Energy te draaien met mijn laptop.
Virtual DJ aan, wat mp3'tjes afdraaien, met 1 druk op de knop staan ze gelijk en dan hoef ik alleen de schuif omhoog te halen..
Ik zeg altijd: De kind kan de was doen
Stop met janken, cd is er nu eenmaal en het gaat niet weg.
Ga jij maar janken, omdat je niet normaal een discussie aan kunt
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 maart 2009 om 19:43:Leuk dat je op een feestje 10x hetzelfde nr hoort
Wat heeft dat ermee te maken als ik vragen mag?
Denk juist dat de door de komst van de CDJ's en het downloaden, Dj's meer muziek binnen bereik krijgen.
Het is de kunst van de DJ om creatief te zijn en niet de standaard tracks te kiezen om te draaien.
Staat volledig los van de discussie over het draaien met cd's of vinyl.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 maart 2009 om 19:43:Uitspraak van Nick Naughty op woensdag 18 maart 2009 om 17:12:
- vinyl is duur
Laat me niet lachen.
laatste aanpassing
Uitspraak van djnickey.nl op woensdag 18 maart 2009 om 19:48:Wat heeft dat ermee te maken als ik vragen mag?
Hij heeft over exclusiviteit...
Dit is geen discussie meer, het stopte al na pagina 2. Dit is vinyl draaiers die steeds hetzelfde posten, en cd draaiers die het steeds tegenspreken.
jij opnieuw laat zien dat jij niet een discussie aan kunt..
Uitspraak van djnickey.nl op woensdag 18 maart 2009 om 19:48:ik vind 9 euro voor een plaatje (meestal 1 track) best veel geld.
Doe je toch iets niet goed
Uitspraak van djnickey.nl op woensdag 18 maart 2009 om 19:48:Het is de kunst van de DJ om creatief te zijn en niet de standaard tracks te kiezen om te draaien.
Staat volledig los van de discussie over het draaien met cd's of vinyl.
niet helemaal
Uitspraak van djnickey.nl op woensdag 18 maart 2009 om 19:48:Denk juist dat de door de komst van de CDJ's en het downloaden, Dj's meer muziek binnen bereik krijgen.
als het publiek het niet trekt vinden ze jou stijl gewoon niets
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 maart 2009 om 19:51:Hij heeft over exclusiviteit...
Ja door de komst van de mp3 en CDJ's zijn er ook legio huis tuin en keuken dj's bijgekomen, dat is inderdaad een nadeel. Helemaal als organisaties deze dj's ook opstellen voor 10 euro, en hun allemaal hitjes laten draaien
Maar dat staat deels los van de discussie, want er zijn ook zat vinyl dj's die hitparades draaien. (immers vinyl is duur en zij kopen als eerste de hitjes)
laatste aanpassing
Uitspraak van djnickey.nl op woensdag 18 maart 2009 om 19:59:want het zijn niet voor niets hitjes geworden
klopt, maar hitjes kunnen ook vervelend worden
Uitspraak van djnickey.nl op woensdag 18 maart 2009 om 19:59:Helemaal als organisaties deze dj's ook opstellen voor 10 euro, en hun allemaal hitjes laten draaien en dat gaan verdedigen met: hitjes zijn cool, want het zijn niet voor niets hitjes geworden
Uitspraak van djnickey.nl op woensdag 18 maart 2009 om 19:59:(immers vinyl is duur en zij kopen als eerste de hitjes)
precies!!! en omdat het gedownload wordt worden ze te vaak gedraait door die goedkope gasten, en dat wordt het idd vervelend
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 maart 2009 om 19:41:daar krijg je 13 in een dozijn dj's van alles is zomaar te krijgen
Ja dat heb ik hier ook al veel voorbij zien komen. Dat cd dj's alles maar kunnen downloaden en alles te krijgen is. Het aanbod is vele malen groter dan vroeger. Mede door de nieuwe technieken is het produceren an sich een stuk makkelijker geworden. Met een laptoppie en een koptelefoon kun je al heel veel doen. Dus zijn er ook meer producers. Lekker belangrijk dat er 13 in dozijn dj's zijn. Zorg dat je je kunt onderscheiden door middel van platenkeus. Wat ik al zei, er is genoeg aanbod, dus zonder de hitjes zou ook moeten kunnen.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 maart 2009 om 19:43:Leuk dat je op een feestje 10x hetzelfde nr hoort
Zegt mij weer genoeg over wat voor feestjes je bezoekt..... Feesten die ik bezoek hoor ik nooit 2 x dezelfde plaat. En daar draaien een, Robin Albers, Prophet onder een ander alias, Yves de Ruyter en een stanton. Dat zijn toch allemaal lui van de oude stempel kun je wel zeggen. Die draaien progressive en minimal en allemaal met cd's.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 maart 2009 om 20:00:klopt, maar hitjes kunnen ook vervelend worden
Behoorlijk, maar probeer die dj's dat maar eens aan het verstand te brengen. 1 a 2 hitjes per set is leuk, op de goeie momenten. Maar niet 20 achter elkaar
Tenzij je publiek hebt dat alleen hitjes snapt, en als ze onbekend spul horen stil gaan staan, want dat kennen ze niet. Maar op dat soort feestjes kom ik liever niet.
Zegt mij weer genoeg over wat voor feestjes je bezoekt..... Feesten die ik bezoek hoor ik nooit 2 x dezelfde plaat. En daar draaien een, Robin Albers, Prophet onder een ander alias, Yves de Ruyter en een stanton. Dat zijn toch allemaal lui van de oude stempel kun je wel zeggen. Die draaien progressive en minimal en allemaal met cd's.
Klopt en dat zijn de feestjes waar het meeste publiek naar zich toe trekt
laatste aanpassing

![Empathy [BTR]](/images/user/68927_1659640.gif)