hoop goeie tips had het zelf niet beter kunnen verwoorden!
maar na al deze goeie tips voor je,ben ik wel benieuwd hoe je ermee om bent gegaan!
kunnen we meteen luisteren hoe je het doet en waarschijnlijk nog meer tips geven iig
Heb je mijn setje toevallig geluisterd?
Mag je ook becritiseren hoor.
wat me opvalt bij jou mix is dat je niet hebt geteld,je moment van inmixen is zeg maar niet goed.
ook hoor ik je niet bijsturen/corrigeren.
Verder zit je al in de goede richting met de bpm's , ze lopen weliswaar niet gelijk maar t komt in de buurt.
Ik wil je wel wat praktijk tips geven eventueel als je eens in de buurt bent.
Laat maar weten via pb en spring eens binnen, op driekwartier sta je bij mij vanaf kapelle.
Groeten Eric
en hoe was je mix-les?
gewoon op mekaar leggen dan liggen ze gelijk
Makkelijk trucje is om de plaat die je wilt inmixen op +8 pitch te zetten dan is ie zowiezo te snel. Dan ga je hem afremmen tot hij gelijk loopt. laat je hem los en hoor je hem nog versnellen dan moet je dus minder pitchen. afremmen is makkelijker te leren dan versnellen.
Ik hoor het direct als een plaat te langzaam of te snel loopt.
Same here. de kunst is vervolgens je kennis toe te passen..zonder dollen, 30 seconden max. en de plaat loopt gelijk....timen is ook een eitje....beetje platenkennis..
[ en kennis van opbouw van muziek opzich! ]
Jep, je traint je gehoor. Ik hoor het direct als een plaat te langzaam of te snel loopt. gewoon blijven oefenen...
Hallo,
Ik draai nog niet zo lang vinyl, alleen het lukt me nog steeds niet om de platen in elkaar over te laten lopen.
Iemand enige tips zodat het me wat beter lukt? Want ik ben nu nogal aan het prutsen
stap op CDJ's over.
En wat je dan doet is voordat je iets op CD brand, je de audio in laad in FL Studio, en timestretch op auto in stelt, en dan de juiste bpm range aan klikken (bij hardstyle of mainstream hardcore 100-200) en hij zet het ongeveer op de juiste bpm.
Je exporteerd het naar WAV, laad het in een wave editor, begin eraf knippen als dat nodig is zodat ie meteen de eerste moment van de plaat begint met de eerste beat. En je kan stuk makkelijker mixen. Zelf heb ik het zo in 2 weken geleerd.
Dit is wel erg goedkoop
Wat bedoel je in godsnaam met deze vergelijking....
En wat je dan doet is voordat je iets op CD brand, je de audio in laad in FL Studio, en timestretch op auto in stelt, en dan de juiste bpm range aan klikken (bij hardstyle of mainstream hardcore 100-200) en hij zet het ongeveer op de juiste bpm.
Je exporteerd het naar WAV, laad het in een wave editor, begin eraf knippen als dat nodig is zodat ie meteen de eerste moment van de plaat begint met de eerste beat. En je kan stuk makkelijker mixen. Zelf heb ik het zo in 2 weken geleerd.
stap op CDJ's over.
en weet je wat voor een kick het mij gaf me eerste plaatje strak
stap op CDJ's over.
Makkelijk trucje is om de plaat die je wilt inmixen op +8 pitch te zetten dan is ie zowiezo te snel. Dan ga je hem afremmen tot hij gelijk loopt. laat je hem los en hoor je hem nog versnellen dan moet je dus minder pitchen. afremmen is makkelijker te leren dan versnellen
Totaal gay. Dit is nog gayer als mp3 mixen...
jawel, je mixen worden er strak van.