Partyflock

Forumonderwerp · 1043942
KAMPEN - In een bus van Connexxion heeft op Oudjaarsdag een confrontatie plaatsgehad tussen een groep melkbusschutters en twee jongens die vanuit de bus provocerende gebaren naar de groep schutters gemaakt hadden.

Het voorval gebeurde omstreeks kwart voor vijf op de hoek van de Flevoweg en de Marinus Postlaan. Een bus moest even halt houden voor het melkbus schieten. Op dat moment maakten twee jongens van Turkse afkomst achter in de bus uitdagende gebaren naar de groep schutters. Volgens ooggetuigen maakten ze het gebaar van een mes, waarmee de nek doorgesneden wordt.

Daardoor uitgedaagd posteerden enkele tientallen melkbusschutters zich voor de bus, zodat die niet verder kon rijden. Eén van hen haalde de noodhendel naast de busdeur over, waardoor de deur open ging, de motor afsloeg en het licht in de bus uitging.

Enkele schutters gingen de bus in en begonnen te vechten met de twee Turkse jongens. Hierna proberde de twee Turkse jongens de buschauffeur op een dreigende manier zover te krijgen dat hij weer zou gaan rijden - maar die kon alleen maar antwoorden dat dit onmogelijk was doordat de noodhendel was overgehaald.

Volgens ooggetuigen zijn de twee Turkse jongens door de politie in de handboeien geslagen en meegenomen naar het bureau. Volgens een politiewoordvoerder is alleen de toegesnelde vader van één van de twee jongens meegenomen naar het bureau, omdat hij weigerde de bus te verlaten.

Bij de politie is in deze zaak geen aangifte gedaan.

Bron: Stentor Kampen
http://www.destentor.nl/regio/kampen/4282987/Vechtpartij-na-uitdaging.ece
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 januari 2009 om 22:02:
gewoon een toffe actie

Hun komen altijd met 10 tallen.
En nu komen hun met een paar en zijn ze niks waard.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 januari 2009 om 23:03:
Hun komen altijd met 10 tallen.

vooroordelen..:gaap:

Uitspraak van "The Mad One" op vrijdag 2 januari 2009 om 23:01:
van een (mogelijk) gebaar?

Bedreiging b)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 januari 2009 om 23:06:
vooroordelen..

Zelf vaker gezien :z
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 januari 2009 om 21:58:
begrijp die actie wel

Waarom? Paar boeren houden die bus tegen, je maakt een gebaar, niet eens zo erg, en dan verdien je een paar tikken? :S Als er was gezegd dat 2 turken een bus bestormt hadden waarin 2 jongens zo'n gebaar hadden gemaakt was het weer die schuld van de Turken met hun korte lontje. :/ Is ook weer zo typisch dat er 'Turken' in de bus zaten, maar dat de rest van de jongens niet met afkomst word benoemd. Het is zoals gewoonlijk weer dat de afkomst alleen genoemd word als die buitenlands is.

Uitspraak van Zo nu eerst een Boikje! :bier: op vrijdag 2 januari 2009 om 21:56:
laat die turken met die grote smoel altijd maar eens een x goeie klappe krijgen

:respect:
Uitspraak van Salientje op vrijdag 2 januari 2009 om 21:49:
KAMPEN

Daar ben ik gelijk gestopt met lezen.
Misschien maakten ze alleen maar het Döner-afsnijd-gebaar? ipv het keel-doorsnijd-gebaar :/

toch nog een beetje gerechtigheid... een aantal van die gasten denken tegenwoordig dat ze alles kan kunnen maken, provoceren, betasten, aanranding, verkrachting etc....goed dat paar mensen die gasten eens een lesje leren:).

Uitspraak van Too Many Daves op vrijdag 2 januari 2009 om 23:18:
Waarom? Paar boeren houden die bus tegen, je maakt een gebaar, niet eens zo erg, en dan verdien je een paar tikken? Als er was gezegd dat 2 turken een bus bestormt hadden waarin 2 jongens zo'n gebaar hadden gemaakt was het weer die schuld van de Turken met hun korte lontje. Is ook weer zo typisch dat er 'Turken' in de bus zaten, maar dat de rest van de jongens niet met afkomst word benoemd. Het is zoals gewoonlijk weer dat de afkomst alleen genoemd word als die buitenlands is.

Waarom moet je provoceren? Provoceer een groep Turken en je krijgt gegarandeerd klappen, gewoon kwestie van normen en waarden.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 januari 2009 om 09:57:
Provoceer een groep Turken en je krijgt gegarandeerd klappen,

ja of een mes tusse je ribbe ja:S
turken weer :/
Gewoon lekker op het turks er op losschelden verstaand die naabs toch niet :looser:
laatste aanpassing

Uitspraak van "The Mad One" op vrijdag 2 januari 2009 om 23:01:
Voor een sociaal juridisch medewerker vind ik je uitspraak erg kort door de bocht..fysiek geweld omwille van een (mogelijk) gebaar?

of breng je alleen de koffie rond?

Is ook kort door de bocht, maar ben dan nu ook niet aan het werk! ;)
Plus dat ik in plaats van koffie rond breng me bezig houd met andere juridische problemen..
laatste aanpassing

posteerden enkele tientallen melkbusschutters

Zijn ook net marokanen, komen ook met zijn alle :lol:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 januari 2009 om 11:08:
komen ook met zijn alle

het verschil is dat deze knapen er al stonden.....en volgens mij was het gevecht best eerlijk....die turkse jongens hadden immers messen!
Hoppa, meteen aanpakken die handel :D

Actie -> Reactie (y)
whahahaha :D (Y)
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 2 januari 2009 om 21:53:
Uitspraak van Miss G:mixje: op vrijdag 2 januari 2009 om 21:50:
Ik stond erbij
en ik keek erna.

idd veilig van een afstandje toe kijken:D
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 januari 2009 om 21:54:
Dus??
Oooo, ik heb gedronken, nu mag ik doen wat ik wil....

nee dat zeg ik toch niet. Maar wanneer mensen alcohol drinken zijn ze vaak wat opgefokt en dan gebeuren er dus eerder van dit soort dingen.
Zeker wanneer het wordt uitgedaagd.
laatste aanpassing
tering ouwe al die boeruhhhhhh leven nu pas in 1996 zo ver lope jullie achter ouwe

hahahha leipe shitttttttttt ouwe
en dan heb ik het nie over jullie meningen maar gedachtes!
Uitspraak van se7en op zaterdag 3 januari 2009 om 11:23:
het verschil is dat deze knapen er al stonden.....en volgens mij was het gevecht best eerlijk....die turkse jongens hadden immers messen!

Turkse jongens messen... wat een ONZIN!!!
Was er zelf bij en er is geen mes getrokken!

Heb wel echt staan genieten. Hoe stom kun je zijn als er ongeveer 70 jongens staan, om ze dan uit te gaan dagen met de gedachte dat ze toch niet de bus in komen. De noodhendel was zo gevonden en toen de deuren open gingen keken ze nogal verschrikt.

De 2 jongens zijn vervolgens wel gepakt door de politie, omdat dit niet de eerste keer is dat zaken uit de hand lopen met deze jongens. Dit is puur actie-reactie geweest en dus niet de eerste keer.
laatste aanpassing
goeie reactie als iemand uitdaagt val je tog aan of dat nu kaaskoppen zijn of turken dat maakt niet uit! is gewoon een logische en goeie reactie
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 januari 2009 om 09:57:
Provoceer een groep Turken en je krijgt gegarandeerd klappen, gewoon kwestie van normen en waarden.

Niet alles geloven dat geenstijl en de Telegraaf (wat overigens hetzelfde is) zeggen.
boeiuh...laten we anders voor elke keer dat een stel pubers matten een topic openen...

slotjuh!

Uitspraak van Misanthropy op zaterdag 3 januari 2009 om 11:55:
Hoppa, meteen aanpakken die handel

Actie -> Reactie

eens

Uitspraak van Too Many Daves op zaterdag 3 januari 2009 om 17:58:
Niet alles geloven dat geenstijl en de Telegraaf (wat overigens hetzelfde is) zeggen.

nooit opsporing verzocht gekeken zeker:D

Uitspraak van DJ sinaK-E op zaterdag 3 januari 2009 om 13:25:
Heb wel echt staan genieten. Hoe stom kun je zijn als er ongeveer 70 jongens staan, om ze dan uit te gaan dagen met de gedachte dat ze toch niet de bus in komen

hehehe, indd

Typisch die houding die ze hebben als ze met een groepje zijn, dat ze alles wel ff kunnen maken.
Nu hebben ze op de harde manier geleerd dat je niet altijd maar overal ongestraft mee weg komt
Uitspraak van se7en op zaterdag 3 januari 2009 om 11:23:
die turkse jongens hadden immers messen!

ff lezen ouwe...

ot: beter gewoon een keer met de vuisten.. mongolen die messen en glas gebruiken mogen ze meteen opknopen..

:respect:
laatste aanpassing
kutmannetjes krijgen klapjes..werd tijd
Uitspraak van "The Mad One" op vrijdag 2 januari 2009 om 22:40:
Je mag gebaren maken wat je wil, maar dat is niet verboden anno 2008

Met gebaren duidelijk maken dat je iemands keel door wil snijden kan voor sommige mensen toch vrij dreigend overkomen.
laatste aanpassing

Racistische daad van die boeren :@
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 januari 2009 om 23:02:
Racistische daad van die boeren :@

Wel eens een turk horen praten over koerden? (Y)
Buitenlanders zijn zelf vaak de grootste racisten.
laatste aanpassing

Uitspraak van Zo nu eerst een Boikje! :bier: op vrijdag 2 januari 2009 om 21:56:
ik toch nie, laat die turken met die grote smoel altijd maar eens een x goeie klappe krijgen ja

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 januari 2009 om 22:40:
Typisch die houding die ze hebben als ze met een groepje zijn, dat ze alles wel ff kunnen maken.
Nu hebben ze op de harde manier geleerd dat je niet altijd maar overal ongestraft mee weg komt

Ik mag t eigenlijk niet zeggen: maar zo zouden meer mensen moeten reageren.
Die "kijk mij eens stoer zijn mannetjes(en dito schreeuwwijfies) regeren door angst.
Daarom doet geen hond wat terug.
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 januari 2009 om 23:02:
Racistische daad van die boeren

typisch, gelijk gillen racisme..egt mega-iritante houding
ik vind die melkbusschiet mannetjes maar een stel wankers... kinderachtige acties!!

zien ze van die turken en gelijk

Uitspraak van gekkehuus30 op vrijdag 9 januari 2009 om 10:34:
typisch, gelijk gillen racisme..

We zijn in meerderheid,,, ff slopen die handel!!!
Groot gelijk meteen aanpakken die rotzooi schoppers.. Wat denken ze wel niet? , ze moeten blij zijn NL in te mogen :)

Uitspraak van Frisko in den D=co op zaterdag 10 januari 2009 om 11:03:
ik vind die melkbusschiet mannetjes maar een stel wankers... kinderachtige acties!!

zien ze van die turken en gelijk

Dus als jij met een groepje vrienden zou zijn en iemand maakt een 'ik snij je nek eraf' beweging naar je dan laat je dat over je heen komen? :/
waar ik vandaan kom is het omgekeerd,wordt je door 23 turken de tering getrapt,lafaards
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 januari 2009 om 22:01:
Ik ben geen ruziezoeker:D

Maar ga er ook niet voor uit de weg

Dikke respect voor LaToya!

Op dat moment maakten twee jongens van Turkse afkomst achter in de bus uitdagende gebaren naar de groep schutters.

onmiddellijk in elkaar rossen die 2, ze vragen er om
dubbel