Partyflock
 
Forumonderwerp · 1037155
Drie Nederlandse vrouwen omgekomen in België
Uitgegeven: 16 november 2008 10:59
Laatst gewijzigd: 16 november 2008 13:29

SCHOTEN - Drie Nederlandse vrouwen zijn zondagmorgen omgekomen door een verkeersongeval op de E19 in België. Het ongeval gebeurde ter hoogte van Schoten in de richting van Breda.
Peter Teffer

De auto van de vrouwen reed tegen een brug. Bij een bocht vloog de auto door de vangrail en reed te pletter tegen een brugpijler.

De vrouwen waren op slag dood. Het gaat om twee zussen van 17 en 21 jaar en hun bevriende buurmeisje van 21 jaar, die aan het stuur zat. De drie kwamen uit Krimpen aan den IJssel, Rotterdam en Delft, meldde een woordvoerster van de Antwerpse justitie zondag.

Het groepje was op de terugweg van het feest I Love Techno in Gent.
Slaap

"Waarschijnlijk is de bestuurster in slaap gevallen", zei een brandweercommandant. De bestuurster was volgens hem niet onder invloed van drank of drugs. Ze droeg een gordel, net als de slapende passagiers op de achterbank, maar dat mocht niet baten.

Bron
laatste aanpassing door een beheerder
shit happens. Maar wel lullig, alle drie dood door dat de bestuurder in slaap viel. Wéér iets wat niet had hoeven gebeuren. :nocheer:
 
Wat loopt iedereen toch te speculeren met zinnen zoals. Ze hadden opgehaald moeten worden of moeten slapen.

Je bent in je leven gewoon niet 24/7 scherp!

Hoe vaak is het jezelf niet overkomen dat je ff in je auto aan de radio zit en opeens in de ankers moet omdat er iemand voor je remt.

Of dat je aan het bellen bent ( ja ook handsfree) en dat je opeens bedenkt dat je veeeeel verder bent dan dat je dacht.

Ik zit dagelijks in de auto en rijd zo'n 70.000 km per jaar.
En ook ik zit in het weekend geregeld achter het stuur als we met vrienden weggaan.

Een ongeluk zit nu eenmaal in een klein hoekje.
En daar kun je een jaar tegenaanslapen of scenario's verzinnen dat het niet was gebeurd.
Maar zo werkt dat niet!

Ook al blijft de bijrijders passagier wakker.. Wat wil die doen dan?? Op de rem trappen??

Er is maar 1 seconde nodig mensen!

Het grijpt me verschrikkelijk aan. En vind het in en in triest hoe sommige mensen hier reageren!

Grote kans namelijk dat wellicht de ouders dit gaan lezen om er kracht en medeleven uit te halen. En dan staan er van die opmerkingen tussen van een stelletje NO-brains die denken het beter te weten

:flower:
 
RIP
laatste aanpassing
 
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 17 november 2008 om 13:29:
Ik weet niet hoe ver Gent rijden is vanaf Krimpen ad Ijssel of Rotterdam

maar anderhalf uur..

Wij moeten bijna altijd 2 uur terug rijden..
 
RIP (F) verder geen woorden voor.
 
:(

R.I.P!!
Rip
Waarom gaan ze dan ook niet gewoon met een bus :(
Rip.
:( 3 jonge meiden in de bloei van d'r leven. En die vader die twee dochters in 1 klap kwijt is.
Even stil van. RIP


Al die opmerkingen over hoeveel beter alle PF'ers het hadden geweten zijn in zo'n geval ook aardig triest...
Verschrikkelijk... Een ongeluk zit inderdaad in een klein hoekje. Ik denk dat we allemaal wel eens heel moe achter het stuur hebben gezeten na het uitgaan. Raampje open en de muziek hard aan helpt inderdaad wel eventjes!

Ik kan me ook wel voorstellen dat ze niet gestopt zijn. Je bent toch met drie meiden..

Heel veel sterkte voor alle nabestaanden!

Het lijkt me vreselijk om als ouder zijnde dit nieuws te krijgen, beide kinderen in één klap kwijt.. Vreselijk!
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 november 2008 om 13:32:
Het grijpt me verschrikkelijk aan. En vind het in en in triest hoe sommige mensen hier reageren!

Precies ja!

R.I.P. en sterkte voor alle vrienden en familie!! (F)
Een ongeluk zit in een klein hoekje, dat is wat iedereen hier eens moeten beseffen (Y)
heel veel sterkte voor de nabestaande! R.i.p.(F)
 
brrrr. verschrikkelijk.
khoop maar dat ze niet al teveel pijn gehad hebben..

sterkte voor de nabestaanden.
Uitspraak van RickeY-G op maandag 17 november 2008 om 14:53:
Een ongeluk zit in een klein hoekje, dat is wat iedereen hier eens moeten beseffen

idd... :(
echt vreselijk dit. . heel veel sterkte gewenst voor degenen die achterblijven zonder hun zus/vriendin/(klein)dochters. .
 
Ik las het gisteren.
Echt heel erg dit man.. pfff..
Doet me gelijk weer denken aan een goede vriend van mij die vorige maand is overleden nadat hij
met zn auto over de kop was geslagen en een dag later in het ziekenhuis aan zn verwondingen is overleden :(.

Verdriet en ongeloof is echt niet te beschrijven. Kan me goed voorstellen wat de nabestaanden op dit moment voelen.
Hoop voor die meiden dat ze een mooi afscheid krijgen, maar dat zal wel goedkomen :)

Iedereen die erbij betrokken is wens ik onwijs veel sterkte toe in deze verschrikkelijk zware periode.

R.I.P.

P.S. Die mongolen die leuk proberen te zijn met hun bijdehande opmerkingen moeten zelf zoiets meemaken.
Kijken of je de volgende keer als je zoiets leest wat meer respect in je donder hebt en normaal kan reageren.
laatste aanpassing
 
Triest bericht dit weer :-(, erg veel sterkte toe gewenst aan de nabestaanden
echt heel erg RIP
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 november 2008 om 13:32:
Ook al blijft de bijrijders passagier wakker.. Wat wil die doen dan?? Op de rem trappen??

In de gaten houden of de bestuurder niet in slaap valt he..
Maar goed, je hebt gelijk..... een seconde te laat kan al ellende betekenen...

Maar denk niet dat mensen hier zo speculeren of praten erover om nabestaanden een rotgevoel te geven (m.u.v Drukz) maar eerder om er iets van te leren...
Zo van..." wat kunnen we zelf doen om een dergelijk drama te voorkomen"
Hopelijk leren mensen hier iets van, al is dat wel een harde les...
 
Of gewoon echt verstandig zijn en je auto op een parkeerterrein neerzetten, sloten dicht een paar uurtjes tukken.

Altijd doen (y)

Ben een tijdje chauffeur geweest en als ik echt wegtrekkers kreeg (reed zonder tachograaf....en reed vaak 16uur per dag) dan ging ik gewoon een uurtje liggen. Gewoon dat dat ogendichtval moment weg is....
 
Artiest The Carcass
mensen leren hier niet van
volgend weekend is het weer raak
hoe erg het ook is

heel erg voor de nabestaanden , zeker als je 2 dochters hebt en die ontnomen wordt
en schuld of geen schuld , ze zijn weg en komen nooit meer terug
denk daar maar aan as je de auto instapt zondagochtend als je terugrijdt


ik ga altijd met de trein
ook daar heb je kans , maar denk iets minder als met iemand die een hele nacht heeft gefeest en dan terugrijdt

r.i.p. girls
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 november 2008 om 13:32:
Een ongeluk zit nu eenmaal in een klein hoekje.
En daar kun je een jaar tegenaanslapen of scenario's verzinnen dat het niet was gebeurd.
Maar zo werkt dat niet!

Nee inderdaad, een pechvrije samenleving bestaat gewoon domweg niet.


Uitspraak van rOxXy :[ op maandag 17 november 2008 om 16:01:
Zo van..." wat kunnen we zelf doen om een dergelijk drama te voorkomen"
Hopelijk leren mensen hier iets van, al is dat wel een harde les...

Tja wat kan je eraan doen. zo lang het niet opzettelijk is is het een ongeluk en ongelukken gebeuren gewoon. Hoe tragisch het ook is. Er zijn al velen op een dergelijke manier aan hun eind gekomen en er zullen helaas ook nog velen volgen. Het verkeer is gewoon gevaarlijk. en dat zal het altijd blijven.
 
Artiest {SHOWLIST artist 13438, 76468}
wij wonen er paar minuutjes vandaan reden er voorbij en zagen dat het bloed tot op de betonnen pilaren zat

geen leuk zicht :(:(:(

rip meisjes ze kwamen van antw de dichtbijzijnde rustplaats was nog een eindje weg mischien hebben ze geprobeerd die te halen well never know
laatste aanpassing
Sterkte (F)...verschrikkelijk nieuws!
 
R.I.P. & Sterkte voor de nabestaanden(f)
wat een speculaties over het feit dat die meisjes niet eerst zijn gaan rusten! Tuurlijk, doodvermoeid moet je niet gaan rijden maar zeg nou zelf,hoe vaak doen wij dat niet zonder dat er iets gebeurd. Ik zou er misschien ook vanuit zijn gegaan dat je met zn drieeen niet zo snel in slaap zou vallen!

Feit is dat deze jonge meisjes abrupt uit het leven zijn weggenomen en dat is al vreselijk genoeg!
 
Een ongeluk zit in een klein hoekje en achteraf is het altijd makkelijk om te zeggen wat ze hadden moeten doen. Ik rij bijna 100.000 km per jaar en zoals iemand me al voor was, het gebeurt vaak genoeg dat je door het oog van de naald kruipt. Meestal gaat het goed, helaas loopt het af en toe verkeerd af.

Enige wat je kunt doen is het risico zoveel mogelijk beperken, helemaal uitsluiten kun je het nooit. En dan nog ben je van zoveel factoren afhankelijk. Val je 1 seconde later in slaap dan knal je in plaats van tegen een brugpijler misschien alleen de berm in. Wie zal het zeggen?

Voor de ouders van die meiden rest niets anders dan een hele diepe wond op hun ziel. Ik hoop dat ze er ooit vrede mee kunnen vinden, maar kan me bijna niet voorstellen dat je dat lukt.

Triest allemaal, hoop dat iedereen hier in ieder geval met een beetje respect kan reageren.
Wat verschrikkelijk! Schrok er wel van toen ik het gisteren hoorde. Weer even het besef dat het je zo kan overkomen....aangezien wij ook altijd zelf naar huis rijden na een feest.

in ieder geval R.I.P. :flower: en heel veel sterkte aan de nabestaanden en vrienden
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 november 2008 om 12:15:
Was ook een reden voorons om de laaste paar jaar niet meer te gaan. toch dik 2 uur onderweg en je bent echt kapot na zo'n feest.

Wij hebben de pech dat we in het zuiden wonen om het zo maar te noemen..dus 2,5 uur rijden is voor ons al snel normaal!
Aangezien jullie daar wonen, willen sommige ook gewoon eens ergens anders heen..Zoals Gent

Maar om nou te zeggen dat ik daarvoor niet na een feest ga.. :no:

Uitspraak van verwijderd op maandag 17 november 2008 om 13:32:
Ook al blijft de bijrijders passagier wakker.. Wat wil die doen dan?? Op de rem trappen??

Je kan altijd nog opletten of de bestuurder niet met de ogen aan het rollen is en dus helder is!
Zo nodig kan je nog altijd het stuur over nemen..dus vind het wel degelijk zin hebben als de bijrijder wakker is!

R.i.p Girls :flower:
Uitspraak van Nexus.. op maandag 17 november 2008 om 18:08:
Je kan altijd nog opletten of de bestuurder niet met de ogen aan het rollen is en dus helder is!
Zo nodig kan je nog altijd het stuur over nemen..dus vind het wel degelijk zin hebben als de bijrijder wakker is!

sowieso heb ik altijd muziek aan, raam stukje open en wil ik dat er iemand wakker blijft die met me blijft praten :jaja: dat scheelt echt wel!
 
R.I.P.
 
Volgens de Belgische federale politie is bestuurster Annemarie vrijwel zeker in slaap gevallen. Haar zus en hun vriendin zaten achter in de auto. Een getuige verklaarde tegenover de politie dat de auto op het oog niet te hard reed.

De wereld van P.J. Waaijer, vader van de twee zusjes, stortte in toen de politie aan de deur stond: "Het is vreselijk wat onze dochters is overkomen. Ze zijn te overmoedig geweest. De politie heeft ons wel bevestigd dat er geen drank of drugs in het spel waren. We kunnen het niet bevatten. Annemarie en Fleur waren twee heel leuke meiden die goed konden studeren. Onze oudste dochter studeerde Bouwkunde in Delft, onze jongste zou dit jaar eindexamen doen."

Fleur zat op het Erasmiaans Gymnasium in Rotterdam, waar haar oudere zus Annemarie in 2006 haar diploma haalde.

Gymnasiumconrector Jankees Ouwerkerk herinnert zich de drie vriendinnen als 'stuk voor stuk spontane meiden, die vrolijk in het leven stonden'. Ouwerkerk: "Het is een groot gemis en we wensen de nabestaanden heel veel sterkte met dit drama", aldus Ouwerkerk. Vandaag worden de leerlingen ingelicht en opgevangen in de aula.

http://www.hartvannederland.nl/uitzendinggemist
 
Artiest System
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 17 november 2008 om 18:24:
De wereld van P.J. Waaijer, vader van de twee zusjes, stortte in toen de politie aan de deur stond: "Het is vreselijk wat onze dochters is overkomen. Ze zijn te overmoedig geweest. De politie heeft ons wel bevestigd dat er geen drank of drugs in het spel waren. We kunnen het niet bevatten. Annemarie en Fleur waren twee heel leuke meiden die goed konden studeren. Onze oudste dochter studeerde Bouwkunde in Delft, onze jongste zou dit jaar eindexamen doen."

En een dag later moet je zeggen welke kisten je wil hebben. Echt verschrikkelijk.
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 november 2008 om 14:13:
R.I.P!!
R.I.P

reed die nacht ook terug uit belgië. was even naar de complex geweest.
zorg dat je wakker genoeg bent. ga anders eerst slapen in de auto.

moest gvd door dordrecht centrum ivm met een spookrijder die ergens op was geklapt. Hele snelweg afgesloten!
Echt vreselijk dit Bah... Rillingen lopen over me rug :(

Veel sterkte voor de nabestaande en vrienden!! (k)
Die foto's zien er niet fraai uit en ze hadden geen schijn van kans. Wat een pech dat de auto uitgerekend tegen zo,n betonnen pilaar tot stilstand moest komen.

Nogmaals R.I.P
Uitspraak van Remsjo op maandag 17 november 2008 om 18:50:
Wat een pech dat de auto uitgerekend tegen zo,n betonnen pilaar tot stilstand moest komen.

Ja echt :(
 
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 17 november 2008 om 18:27:
En een dag later moet je zeggen welke kisten je wil hebben. Echt verschrikkelijk.

Brrrrr, niet te bevatten....
Eigenlijk stopt op dat moment ook het leven van die ouders als zij het tragische bericht van hun dochters vernemen :cry:
fucking hell
brr krijg echt kippevel gewoon :S

RIP lady's (F)
 
Ik schrok ook wel even toen ik dit bericht las. Ik weet nog goed hoe moe ik vorig jaar was toen ik van q-base naar huis reed. Ik voelde mezelf ook echt een gevaar op de weg omdat ik zo sloom was. Nu lees ik dit en dacht ik meteen: SHIT dat had ons ook kunnen overkomen. Gewoon nuchter zonder drank of drugs in het spel en dan nog overkomt je dit. Het is kut en dit gebeurt gewoon. Dan kunnen mensen wel roepen: Ga met de bus of neem het ov. Maar hoeveel mensen bobben wel niet na een nacht feesten?

Ik vind het echt heel erg voor de familie en vrienden. En misschien is dit wel een les om dan toch maar even de auto te laten staan een uurtje te slapen en dan weer door te gaan. Ik weet het ook niet :(

Sterkte voor iedereen die hen kende (F)
 
De vader van twee Nederlandse zusjes die zondagochtend samen met hun vriendin om het leven kwamen bij het verkeersongeluk op de E19 in Schoten, is de wanhoop nabij. In de Nederlandse krant De Telegraaf getuigt hij dat hij zijn dochters nochtans had gewaarschuwd niet 's ochtends terug te rijden na 'I love techno' in Gent.


De zusjes Annemarie (21) en Fleur Waaijer (17) uit Krimpen aan den IJssel en hun vriendin Demy Wuestenenk (17) uit Rotterdam kwamen rond 08.30 uur om het leven, nadat hun wagen, een Peugeot 307, aan volle snelheid tegen een brugpijler knalde.

Hoogstwaarschijnlijk was bestuurster Annemarie in slaap gevallen. Een ooggetuige zag de wagen van ene kant van de rijweg naar de andere schuiven, om vervolgens in de vangrail te belanden.

P.J. Waaijer, de vader van de twee zusjes, is momenteel helemaal van de kaart. In De Telegraaf getuigt hij dat hij het niet kan bevatten. Hij had hen nochtans gewaarschuwd dat ze onderweg ergens moesten slapen als bleek dat ze te moe werden. "Ze zijn te overmoedig geweest."

bron www.gva.be Gazette van Antwerpen
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 17 november 2008 om 18:27:
En een dag later moet je zeggen welke kisten je wil hebben

Ja dat is inderdaad ook echt iets wat eigenlijk niet te bevatten is, dat je na zo'n verschrikkelijk bericht eigenlijk meteen beslissingen moet gaan maken over zulke dingen.... begraven of cremeren, kleur kist, muziek, tekst op kaarten... en dat alles x2 :cry:
Ik zou niet graag in die mensen hun schoenen staan hoor...

Uitspraak van Remsjo op maandag 17 november 2008 om 18:50:
Die foto's zien er niet fraai uit en ze hadden geen schijn van kans. Wat een pech dat de auto uitgerekend tegen zo,n betonnen pilaar tot stilstand moest komen.

Vind het ook wel heel bizar dat het dak van de auto geraakt is... Dat maak je denk ik niet vaak mee als hulpverlener zijnde..
Brrr.... k zou ook niet graag in hun schoenen staan, zal geen prettige aanblik geweest zijn... 3 van zulke jonge meisjes..

Uitspraak van verwijderd op maandag 17 november 2008 om 19:33:
En misschien is dit wel een les om dan toch maar even de auto te laten staan een uurtje te slapen en dan weer door te gaan. Ik weet het ook niet

OOk daar zitten risico's aan vast...

Ach, het is een ongeluk, wat denk ik niet voorkomen had kunnen worden.
Ze zullen niet de eersten zijn en ook zeker niet de laatsten, helaas...

:bah:
 
Uitspraak van rOxXy :[ op maandag 17 november 2008 om 19:43:
Ach, het is een ongeluk, wat denk ik niet voorkomen had kunnen worden.
Ze zullen niet de eersten zijn en ook zeker niet de laatsten, helaas...

Zulke ongelukken zullen idd altijd en overal blijven gebeuren. Je doet er geen moer aan. Er stond op de hyves pagina van 1 van die meiden een reactie van iemand die niet meekon. Zou je denken "nou, die had geluk" maar voor hetzelfde geld was die persoon wel wakker gebleven en hadden die 3 meiden nu nog geleefd.

Als als als. Maar je schiet er niks mee op, en zeker die ouders niet.
Ik las het vanmorgen in de krant..:(

RIP.. :flower:
 
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 17 november 2008 om 19:59:
Er stond op de hyves pagina van 1 van die meiden een reactie van iemand die niet meekon. Zou je denken "nou, die had geluk" maar voor hetzelfde geld was die persoon wel wakker gebleven en hadden die 3 meiden nu nog geleefd.

Ja klopt, dat meisje heet Amber :/

Uitspraak van Thijs-BK op maandag 17 november 2008 om 10:59:
een reactie een paar dagen voor het fatale ongeluk van een goede vriendin genaamd Amber van de omgekomen Fleur

Amber (675)
31 okt, 20:16
Heeeey fleurty. nee ik ga niet man!
Ik heb geen kaartje kunnen fixen!
Sorry dude

:cry: