Partyflock

Forumonderwerp · 1028309
1 volger · 2684x bekeken

Artiest Roy B
Waarschuw beheerder
donateur
Hey,

Ik wil graag nieuwe monitoren kopen

maar zit nu te twijfelen tussen de krk-rp6 en de krk-rp8

welke zouden jullie persoonlijk dan gaan kopen

de muziekstyle die ik produceer is hardstyle

alvast bedankt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Krankheimer op donderdag 11 september 2008 om 17:43:
Alesis M1 aktieve monitor speakers

mk 2 ?

Alleen ze geven iets teveel laag :)
Heb ze hier zelf staan...

Persoonlijk vind ik de krk's wat neutraler , maja dat is mijn ervaring ervan..
Ga me "later" dan ook een stel KRK's bestellen :)
Werkzaam bij Puinzooi
Artiest Cup-a-core
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 18:03:
Alleen ze geven iets teveel laag

Ikzelf heb de MK1
Ze geven idd gigantisch veel laag maar daarvoor moet je je speakers ook kalibreren.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op donderdag 11 september 2008 om 18:00:
KRK RP's zijn overigens net voorzien van een nieuwe behuizing:

de ruimte is niet erg groot een normale slaapkamer zeg maar

dus ga voor de krk-rp6 G2
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 18:03:
mk 2 ?

Uitspraak van Krankheimer op donderdag 11 september 2008 om 18:04:
Ikzelf heb de MK1

Ik vergis me, ik heb idd de MK2 zie het nu staan :vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Krankheimer op donderdag 11 september 2008 om 18:16:
Ik vergis me, ik heb idd de MK2 zie het nu staan :vaag:

:lol:

Uitspraak van Krankheimer op donderdag 11 september 2008 om 18:04:
Ze geven idd gigantisch veel laag

gigantisch is ook wat overdreven ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 18:23:
gigantisch is ook wat overdreven

nee, das niet overdreven.
Sterker nog, ik heb ze amper gebruikt omdat alles gewoon letterlijk weg trilt, zelfs op een zeer lage volume tril alles in me hele huiskamer en das niet alleen bij produceren maar ook bij het afspelen van bijv goa ( dan heb ik nog geneens over hardcore).
Zolang ze niet gekalibreert zijn kan ik ze niet gebruiken :( Maar daarvoor heb ik eerst een microfoon nodig :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
huh ?

Praten we over dezelfde monitors :O
Ik heb daar dus niks geen last mee :)
Waarschuw beheerder
donateur
Ja, een vriend van mij dus ook helemaal niet.
Helaas rijkt mijn kennis niet ver genoeg om te kunnen bepalen waar dat aan zou kunnen liggen, echter heb ik wel geconstanteerd dat ze bij iedereen verschillend kunnen klinken, vandaar ook het kalibreren.
Ik weet niet of iedereen dat doet, maar sommige producers die ik ken hebben dat wel gedaan.
Ik denk trouwens niet dat het aan de geluidskaar ligt, aangezien me gabber en ik allebij de zelfde emu hebben.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ga naar de winkel.. neem een hs cd mee, en vraag of je beide mag testen! Volgens mij is een krk-6 al prima voldoende, maar elk paar oren is verschillend :)

Dus eigenlijk >> niemand kan jou vertellen wat goede monitoren zijn, jij moet er mee werken en jij moet je sounds goed kunnen horen.. dus dat zul je toch zelf moeten uitzoeken!

succes :kots:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van El más enfermo op donderdag 11 september 2008 om 17:44:
grootte van je kamer waarin jij je "stukjes muziek wil gaan plakken

:/ omfg...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 20:35:
Ga naar de winkel.. neem een hs cd mee, en vraag of je beide mag testen! Volgens mij is een krk-6 al prima voldoende, maar elk paar oren is verschillend

Dat is echt een heel erg goed idee daar had ik dus echt niet aangedacht:D

Waarschuw beheerder
donateur
omfg...

nou zeg dat wel ;)
Waarschuw beheerder
donateur
niemand kan jou vertellen wat goede monitoren zijn, jij moet er mee werken en jij moet je sounds goed kunnen horen

Ja dat kan iemand wel. De ene monitor is de ander niet. Zeker waneer je met frequenties loopt te freaken kan het zo zijn dat de ene speaker een freqentie over slaat en de ander weer neit.
Leg het mischien een beetje raar uit, maar waar het op neer komt is dat er wel degelijk een verschil in kwaliteit is. En dat heeft niks met gehoor te maken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Krankheimer op donderdag 11 september 2008 om 20:53:
dat heeft niks met gehoor te maken

:rot:
Waarschuw beheerder
donateur
Stoer die smilie, jammer dat er niets meer uit komt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Krankheimer op donderdag 11 september 2008 om 20:53:
de ene speaker een freqentie over slaat en de ander weer neit

dat staat aangegeven bij de specs fappert
Waarschuw beheerder
donateur
dus is er verschil
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 21:37:
fappert

Godver, nu word mijn piemel stijf

Waarschuw beheerder
gast.. wat maak je je druk om een
Uitspraak van Krankheimer op donderdag 11 september 2008 om 21:36:
oow zo simpele smilie

:rot:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 21:42:
gast.. wat maak je je druk om een

Om die smilie,
Over dat soort dingen maak ik me meestal druk waneer ik met pijn en moeite wakker probeer te blijven waneer ik een slaappil heb ingenomen en het zolang mogelijk op PF probeer vol te houden.
Verder is dit eigenlijk ook een soort hobby van me.

Verder ben ik een klootzak, arrogant, ik heb de pest op iedereen en door op andere te zeiken voel ik me goed.
laatste aanpassing
  → als beheerder
Waarschuw beheerder
Kunnen jullie je praatjes voor elkaar even ergens anders bespreken?

Daar is deze topic niet voor bedoelt.

Ik snap dat je je kan ergeren aan een losse smiley, dat slaat idd ook nergens op, maar da's geen reden om er zo op te antwoorden.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Krankheimer op donderdag 11 september 2008 om 21:44:
Verder ben ik een klootzak, arrogant, ik heb de pest op iedereen en door op andere te zeiken voel ik me goed

dan ben jij meer een RP8-type

Artiest ProCeela
Waarschuw beheerder
wil je meer "laag" ga dan voor de Rp8 8)

Ze doen hier hier goed hun werk :flower:
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 17:40:
ik weet al waar ik voor ga

Zoveel meer op de markt, ga een middagje luisteren in de winkel [ feedback ] zelf helemaal weg van Yamaha en Fostex..(y) [ beiden aanwezig ]
Waarschuw beheerder
Als je laag zoekt [ frequentie ] moet je voor de grootste conus gaan [ hoe groter, hoe lager ] al houdt het wel op onder de 50 Hz, dan brauchst du echt een subwoofer...(y)
Waarschuw beheerder
Middagje luisteren in een winkel miss, dan nog is naar huis, Marktplaats checken (Kan echt veel geld schelen!), en dan maar aanschaffen :)

Wordt voor mij ook is tijd, x btje sparen O:)
Waarschuw beheerder
Ach nu ik hier toch ben kan ik het hier ook wel ff vragen omdat ik te lui ben om het op te zoeken :o maar wat is voor produceer monitors nou beter, actief of passief?

(f)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DanM op vrijdag 12 september 2008 om 08:58:
Als je laag zoekt [ frequentie ] moet je voor de grootste conus gaan [ hoe groter, hoe lager ] al houdt het wel op onder de 50 Hz, dan brauchst du echt een subwoofer...

Hoe klan het dan dat de zelfde speaker bij de een veel lager klinkt dan bij de ander?
Ik ben hier al 2 jaar over aan het prakiseren, maar kom er neit echt uit :$
Waarschuw beheerder
aan de ruimte waarin je luisterd? ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Krankheimer op vrijdag 12 september 2008 om 17:09:
Hoe klan het dan dat de zelfde speaker bij de een veel lager klinkt dan bij de ander?

Dat ligt aan alles waar zo'n speaker van gemaakt is en de combinatie daarvan.

Net als vermogen, das ook zoiets. ik heb hier speakers van 200W RMS die 3X harder gaan dan speakers van 500W RMS. (met als grens genomen het maximale volume zónder hoorbare vervorming).
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van D21 op vrijdag 12 september 2008 om 17:49:
aan de ruimte waarin je luisterd?

Uitspraak van actief op vrijdag 12 september 2008 om 17:56:
Dat ligt aan alles waar zo'n speaker van gemaakt is en de combinatie daarvan.

Nou dat denk ik dus niet in mijn geval.

Mijn gabber en ik hebben allebij een set Alesis MK2 Aktieve speakers, bij mij komt er abornaal veel bass uit en bij hem is dat minder, ik geloof niet dat dat aan de ruimte ligt.
We hebbel ook allebij de zelfde geluidskaart, alleen heeft hij een veeeeeel snellere pc dan mij.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
hmmmzzz... dan toch denk ik dat de factor ruimte een hele belangrijke rol speelt.

wissel ze eens om!
Waarschuw beheerder
het maakt nogal een verschil hoor waar je luisterd :/ ik heb geen monitors maar met mijn creativjes die ik eerst onder een hoger plafond had staan had ik veel beter geluid :S nu staan ze onder ongeveer een meter lager en het verschil was duidelijk te horen :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op vrijdag 12 september 2008 om 18:13:
dan toch denk ik dat de factor ruimte een hele belangrijke rol speelt.

Ikb en geen expert ofzo, maar ik vind het erg vreemd dat een omgeving bepalend kan zijn voor hoeveel laag er uti een speaker komt, ik weet dat dat ruimte en akoestiek enz wel invloed heeft op hoe iets klinkt, dat zeker, maar ik geloof niet dat wat ik bedoel komt door de ruimte, bij mij trilt alles om me heen waneer ik zachtes muziek luister met die speakers en zelfs hoge tonen komen er vrij laag uit, dat heeft hij niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 12 september 2008 om 18:13:
wissel ze eens om!

Waarschuw beheerder
donateur
ja, opzich is dat wel een goede, maar hij woont hier niet echt om de hoek :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Krankheimer op vrijdag 12 september 2008 om 18:02:
Mijn gabber en ik hebben allebij een set Alesis MK2 Aktieve speakers, bij mij komt er abornaal veel bass uit en bij hem is dat minder, ik geloof niet dat dat aan de ruimte ligt.
We hebbel ook allebij de zelfde geluidskaart, alleen heeft hij een veeeeeel snellere pc dan mij.

Zekerweten van wel dat accoustiek hierin meespeeld, als ik mijn Fostex in een hoek zet beuken me ramen uit de sponning [ 5" driver ] terwijl 3 cm naar rechts het hele sponningbeuken nvt is...:/ álles wat in je ruimte staat belemmerd je frequenties te doen wat ze horen te doen, álles reflecteerd alle kanten op, merk het hiero ook af en toe....

Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op vrijdag 12 september 2008 om 15:49:
maar wat is voor produceer monitors nou beter, actief of passief?

Dat ligt er helemaal aan, actieve speakers zijn zo ontworpen dat alle componenten bij elkaar passen, bij passieve speakers ben je nog eens geld kwijt aan een amplifier, géén huis-tui-en-keuken amplifier uiteraard, maar een mooi setje monoblokjes van NAD ofzo...;)

Uitspraak van Krankheimer op vrijdag 12 september 2008 om 18:18:
ik vind het erg vreemd dat een omgeving bepalend kan zijn voor hoeveel laag er uti een speaker komt,

Het is toch echt zo, heeft alles te maken met reflectie van frequenties....hoge tonen gaan sneeeeeeeeeeeeeel je ruimte door, lage tonen laaaaaaaaaaaaaaangzaam [ freq. = Herz = trilling per seconde ]
Begrijp me niet verkeerd, de speakers zullen hetzelfde geluid reproduceren, alleen ervaar jij het op jou locatie anders dan bij je maat...:) doordat jij in een anders ingerichte ruimte zit, met andere afmetingen en een andere positie van de speakers..;)
Waarschuw beheerder
donateur
Hmzzz, interresant dat dit, okeej, ik ga hier zeker wat mee doen.
Zodra me zolder verbouwt is en geluids geissoleerd is verplaatst ik toch alles naar boven, wantr hier wilt dat niet lukken met me buren hehe
Waarschuw beheerder
Nu is het wel zo dat de speakers waar we over praten niet zonder reden 'Nearfields' heten..;)
Wil je optimaal kunnen profiteren van de eigenschappen van de speaker zal je ze zo neer moeten zetten zoals beschreven in je handleiding...[1x1x1 ongeveer , waarbij 1= ik 1= L 1= R allen 1 meter van elkaar af in een driehoek ]
Persoonlijk vindt ik het geluid wat ik hiero heb perfect, zachtjes is alles tot in detail waarneembaar [ tot op zekere hoogte uiteraard, heb helaas geen sub staan ] en hard lijkt het net een club hiero..(y) hard en helder, redelijk wat db's, zal me stem moeten verheffen om te lullen....ik ben geslaagd [ 35m2 woonkamer ruimte..;) ][ beide sets presterend op ~80% ]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Krankheimer op vrijdag 12 september 2008 om 22:09:
hier wilt dat niet lukken met me buren hehe

Woon in een flatje op 3 hoog..;) gewoon je shizzle zo hard zetten dat je bel niet hoort..;) en niet te vaak HARD draaien, áls je dan eens HARD draait lopen ze ook niet te blaten hiero..:)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik weet idd dat je wel een bepaalde opstelling moet hebben, maar daar heb ik momenteel nog de ruimte niet voor, ik heb ook nooit geweten dat dat zoveel invloed kon hebben, achteraf is dat eigenlijk ook vrij logisch.
Waarschuw beheerder
Het gaat allemaal vrij technisch worden om daar hier op in te gaan, maar het gedrag van geluid binnen een ruimte is onder andere afhankelijk van de vorm en grootte van die ruimte en van het totale absorberende oppervlak dat in de ruimte aanwezig is.
Je kan dit meten dmv een 'rose ruis' je ruimte in te sturen en bepaalde metingen te doen op bepaalde punten [ nagalmtijd @ 60hz ]
Hieruit kan je bepalen of je 'demping' [ absorbtieplaten ] moet toepassen...uiteraard heeft dit geen nut in een woonkamer, maar zolderkamer kan je best zo inrichten [ sober as hell ] dat je geluid optimaal wordt..:yes:
Het doel is een zo 'homogeen' of 'difuus' geluidsveld te hebben als mogelijk, dus een praktisch lege ruimte [ alleen het hoognodige ] met absorptieplaten zie je veel in opnamestudios...
Waarschuw beheerder
donateur
Nou, ik was zoiezo van plan om de muur van me buren te beplakken met eierdozen, ik weet dat dat een goede isolator is en heeeel goedkoop aangezien isolatie erg duur kan zijn.
DE speakers zal ik dan ook zeker in die opstelling plaatsen zoals staat voorgeschreven, voor de rest vind ik het wel prima, ken genoeg producers die het ook gewoon simpelweg hebben gedaan met de ruimte die ze hebben. En het geluids dat ze produceren is waanzinnig hehe
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Krankheimer op vrijdag 12 september 2008 om 23:23:
ken genoeg producers die het ook gewoon simpelweg hebben gedaan met de ruimte die ze hebben.

Tuurlijk..;) bovengenoemd is van toepassing als je de ruimte hebt en als het nut heeft allemaal, beetje hobbieen lukt nu prima hoor...(y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 17:35:
Persoonlijk zou ik dan gewoon voor de rp6G2 gaan (de verbeterde versie

nou ik heb vandaag de oudere en dus deze nieuwe versie beluisterd

maar ben toch voor de oude versie gegaan want vondt dat die veel helderder klinkte
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 31027, 16404, 58027}
Waarschuw beheerder
Ik heb vorige week de RP5 G2 aangeschaft...

Super geluid, veel sub, lekker duidelijk hoog, en ze gaan echt hard.
Maar zelfs op een laag volume blijft alles duidelijk hoorbaar.