Kijk ik vind dat overspel etc. relationele problemen zijn, als er geen geweld en mishandeling etc. ter plaatse is moet men zich als wet er niet mee bemoeien.
Wat gaat er dan gebeuren met mensen die bijv. naar van die clubs gaan waar ze partnerruil doen, mensen die met eer dan 2 mensen seks hebben, en waar ligt dan de grens of iemand een relatie met een ander heeft ja of nee.
en waar ligt dan de grens of iemand een relatie met een ander heeft ja of nee.
Ook kan je het straks hebben dat een vrouw (omdat ze zelf een andere vriend heeft en zelf geld wil hebben) onterecht haar man vor overspel aanklaagt. Hoe vaak gaat dat dan wel niet voorkomen.
Welke relationele problemen ga je dan straks allemaal wel niet strafbaar stellen, als de man iets teveel gedronken heeft naar mevrouw wens, of dat mevrouw teveel kleding heeft gekocht?
Jezus man, stop met het slikken van die troep
En ff ter verduidelijking ik ben noch voor noch tegen in deze stelling. Niet omdat ik noch voor of tegen ben, maar omdat ik de persoon ben die het topic heeft geopend en daarom de stelling moet stimuleren....
Mijn vriendin stelt toch ook geen offerte op voor een aanvraag sex, waarna we vervolgens om de tafel gaan om tot contractuele overeenstemming te komen? En daarna stel ik zeker geen planning op voor het moment van levering ervan, alsmede geen termijnschema en bankgaranties oen/of G-rekeningen inzake Wet Ketenaansprakelijkheid zodat ik nog geld kan claimen bij haar ouders, indien ik de geleverde dienst niet afdoende vindt.
We hebben nu al geregistreerd partnerschap ipv een huwelijk. Dit zou je kunnen doortrekken naar gewone relaties toe?
Nogmaals, dit gaat om vreemdgaan-overspel. Niets meer en niets minder. Als je een relatie begint, papiertje ondertekenen, heeft de 1 bewijs voor het vreemdgaan van de ander dan is de ander strafbaar.
als je het nu eens als vrije keus maakt om een contract op te stellen (geen wettelijke verplichting) dat er in het samenlevings of huwelijkscontract staat, dat je niet vreemd mag gaan en met een maximale boete daarvoor, maar anderen ook de keus hebben dit niet in hun contract te laten opnemen.
En jij was anarchist? Dat claimde je in ieder geval in een ander topic.
Mijns inziens is het een bepaald soort mensen wat vreemdgaat, dus als je voor zo iemand valt dan zul je de fout bij je mensenkennis moeten zoeken, niet bij het ontbreken van een registratiesysteem
Dat zou betekenen dat er veel mensen vrijgezel blijven
Nee. En ik vind het sowieso te gek voor woorden om een idee meteen weg te werpen omdat Islamitische regimes het ook hebben. Alsof alles wat de Islam hanteert slecht is. Het klopt dat vreemdgaan/overspel in Islamitische regimes strafbaar en om eerlijk te zijn vind ik het wel wat hebben en het daarom waard om er een discussie over te houden. Er wordt hier al gesproken over 75% van de mensen die vreemdgaan. Dat is toch een kwalijke tendens als je inziet hoeveel emotionele schade je je partner ermee berokkent? Om nog een stapje verder te gaan zou ik het niet erg vinden als zoiets op papier terechtkomt als iemand bewezen vreemd is gegaan. Dan kan ik op de voorhand al tegen die persoon zeggen dat ze maar verder moet zoeken, want naar mijn mening verleert een vos zijn streken niet.
Op die manier bereik je namelijk enkel dat mensen trouw blijven aan elkaar op grond van angst ipv oprechte liefde.
Maar wil je dan alles wat een ander eventueel pijn zou kunnen doen uitbannen uit de maatschappij?
Zullen we niet op den duur hele zwakke wezentjes worden als we nooit eens een beetje emotioneel 'beschadigt' worden?
Naar mijn idee is vreemdgaan een heel natuurlijke reactie. Soms kan de liefde gewoon niet langer van 2 kanten komen of is er gewoon sprake van pure lust waarbij het nog niet eens hoeft te betekenen dat de liefde ook over is. Is als je het mij vraagt gewoon de natuur.
Vreemdgaan is iets wat een ieder kan overkomen!!!
Zoals hier boven mij al wordt gezegd, vreemdgaan kan iedereen overkomen.
Nu komt de aap uit de mouw. Je zit gewoon zonder vriendin, en probeert nu heel betrouwbaar over te komen. Héél slim hoor
Erg grappig maar dat is mijn insteek niet
Nooit gedaan. JIJ claimde dat ik anarchist was aan de hand van mijn profiel. Ik heb nooit gezegd dat ik anarchist was.
Even uit je profiel geleend:
Slave of society, Rebel, Vrijheidsstrijder
Dat is dus een schoolvoorbeeld van een anarchist. Verder spreekt je album boekdelen en zegt dit soort teksten ook genoeg: "People should not fear their government, their government should fear the people."
Ik weet ook bijna zeker dat iemand die al een keer slachtoffer is geweest van vreemdgaan de vreemdgangers er ook zo zonder problemen uitpikt, mits hij/zij niet te dom/naief is.
Dat gebeurt in alle landen waar anti-vreemdgaanwetten zijn.
Dus? Zou dat niet te maken kunnen hebben met andere wetten en opvattingen? Zoals ik al eerder zei denk ik dat een anti-vreemdgaanswet best zou kunnen werken in een Westerse samenleving waar kerk en staat gescheiden zijn.
En welk voordeel haal je er dan uit?
Wat is het nut om iemand te straffen voor vreemdgaan?
Heeft dat verder geen emotionele gevolgen?
Hoeveel privacy houden wij als mens dan nog over?
Hoeveel haat moet je in je hebben wil je iemand willen vervolgen om het feit dat hij/zij voor een ander heeft gekozen.
ja daaaaag, straks gaan we nog vrouwen stenigen omdat ze naar mannen KIJKEN.
Want? Zoals besproken in dit topic scharen we onder vreemdgaan kussen/sex.
Uitspraak van DrukZ op vrijdag 29 augustus 2008 om 19:08:
Ja heel grappig, Het is hier geen marokko.
Dus NEE, ik ben het er niet mee eens dat we het strafbaar maken, maak altijd nog zelf uit wie met wie ik kus of seks heb. Dat recht heb ik als mens en vervalt nooit of te nimmer wanneer ik gehuwd ben ja of nee.
Mensen laten nadenken over hun gedrag? Zullen minder snel beslissen om vreemd te gaan als er een dergelijke wet zou zijn. Daarnaast zullen er minder relaties op deze kwetsende manier eindigen en zullen de mensen hopelijk meer lef tonen en het met iemand uitmaken wanneer de relatie niet goed loopt.
Voor de persoon die vreemdgaat ja. Als je vreemdgaat en ervoor kiest om je partner te kwetsen dan moet je toch ook de consequenties kunnen aanvaarden van jouw gedrag?
Sorry, maar ik vraag me af in hoeverre je vreemdgaan onder privacy wilt stellen.
Is jouw partner weleens vreemdgegaan? Nou dan weet je meteen hoeveel emotionele schade dat geeft.
Een ex van mij is inderdaad vreemdgegaan, dus ik weet waar ik over praat. Maar dat betekend niet dat ik diegene dan voor wil laten komen en straffen. Natuurlijk doet het pijn, maar naar mijn mening betekend het ook alleen maar dat die mensen niet voor elkaar zijn gemaakt. Het had dus gewoon niet zo mogen zijn. Een kwestie van liefde naar elkaar, die ontbrak.
Uitspraak van Heleen.. op vrijdag 29 augustus 2008 om 20:00:
Dus NEE, ik ben het er niet mee eens dat we het strafbaar maken, maak altijd nog zelf uit wie met wie ik kus of seks heb. Dat recht heb ik als mens en vervalt nooit of te nimmer wanneer ik gehuwd ben ja of nee.
Zeg je dat ook even tegen je partner voordat je gaat trouwen zodat hij kan kiezen of hij daarmee wil leven of niet?
ij had het tegen je kunnen zeggen? Hij had de relatie kunnen verbreken op een liefdevolle manier door er met je over te praten? Vind jij jezelf dat niet waard?
Hij had het tegen je kunnen zeggen? Hij had de relatie kunnen verbreken op een liefdevolle manier door er met je over te praten? Vind jij jezelf dat niet waard?
En hoe hard ben jij verneukt? Sjonge, er is hier iemand verbitterd..
k weet het al. Lees even je (toMirror) flock door.. Vooral de kopstukken/quotes over de Nederlandse visie ten opzichte van de Koran etc, erg interessant..
Helder!