Partyflock

Forumonderwerp · 1021641

Waarschuw beheerder
:bye:

Ik heb een vraag aan mijn medeflockers en aangezien ik weet dat hier sowieso mensen bij zitten die een muziekale HBO of universitaire opleiding in deze richting volgen, lijkt het mij wel dat er vast wel iemand is die mij meer kan vertellen.
Ja en ik weet dat hier meerdere topics over zijn maar die zij oud ;)

Wat ik eigenlijk graag zou willen weten, waar het voor mij als "producer" het aantrekkelijkste is om een studie te gaan volgen. Dan bedoel ik dus dat ik er producertechnisch beter van wordt/kan worden :)

Zelf ga ik ook deze week nog met een stuk of 5 instanties bellen, over wat voor reclame praatje ze zelf nog hebben. Dit wil ik gaan vergelijken met jullie ervaring met 1 van die instanties, waaruit ik dan vast wel een beter keuze kan maken

Alvast vriendelijk bedankt (F) of :bier:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 23 juli 2008 om 22:36:
onzin.

Zijn nog wel meer die erg goed zijn, in verschillende muziekstijlen.

Nee ik geef hem groot gelijk :honger: (H)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:p

Waarschuw beheerder
;-p
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 44392, 12465}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 juli 2008 om 16:50:
Klopt tot op zeker hoogte wel ja, maar je kan niet alles alleen.
En daar (althans daar mag je van uit gaan) zitten mensen met een redelijke ervaringrijkheid. Dus zal je sneller op een hoger niveau raken dan dat je alles alleen moet doen, mits je natuurlijk de juiste informatie krijgt

Daar ben ik het volkomen mee eens maar die ervaring krijg je zelf uiteindelijk ook. Zolang je maar kennis haalt uit de progressie die je maakt, hierdoor leer je veel meer en blijft het ook beter hangen (laten we eerlijk zijn, school blijft school). Overigens denk ik dat je creativiteit niet echt de ruimte heeft in een opleiding omdat opdrachten en dergelijken toch in een bepaald kader zullen moeten.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 juli 2008 om 20:41:
wat zeg je dat mooi

Dank u, ik ben blij dat het opgemerkt wordt. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 juli 2008 om 12:55:
Beetje een opleiding volgen voor iets wat ik zelf ook wel kan is ergens ook idioot.

conrad heeft het toch ook gedaan, vertelde mij in ieder geval dat je ervoor al globale dingen leert... en aangezien je toch al bij cardiac zit kun je denk ik nog weinig leren... kwam daar toen aan met een totaal onafgemixte dnb track..

werd me verteld dat ze zoiets pas in het 3e jaar maakten :vaag:

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 23 juli 2008 om 22:49:
:p

moest voor het eerst lachen om een post van jou ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Frequencerz op woensdag 23 juli 2008 om 22:55:
paardenmagic rules

Al heel wat keren gekeken inmiddels.. blijft nog wel ff leuk ook :P
Waarschuw beheerder
donateur
Academie voor Popcultuur in leeuwarden -> HBO :) er is ook een producer richting waar ik nu mn 4e en hoogstwaarschijnlijk laatste jaar mee inga :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stalcon op woensdag 23 juli 2008 om 23:54:
Daar ben ik het volkomen mee eens maar die ervaring krijg je zelf uiteindelijk ook. Zolang je maar kennis haalt uit de progressie die je maakt, hierdoor leer je veel meer en blijft het ook beter hangen (laten we eerlijk zijn, school blijft school). Overigens denk ik dat je creativiteit niet echt de ruimte heeft in een opleiding omdat opdrachten en dergelijken toch in een bepaald kader zullen moeten.

Dat is waar maar aangezien ik niet echt een muzikale achtergrond (muziek school OID) heb maar toch al zeker sinds m'n 15de al produceer zou ik vast een eigen manier van werken hebben ontwikkeld, vast totaal anders dan dat zij doen, dan lijkt het mij toch ook de mogelijkheid dat het mijn horizon kan verbreden, toch?
Uitspraak van Pass-Out op donderdag 24 juli 2008 om 07:51:
Academie voor Popcultuur in leeuwarden -> HBO :) er is ook een producer richting waar ik nu mn 4e en hoogstwaarschijnlijk laatste jaar mee inga :)

:jaja: Hanze Hogeschool niet?
Hier in Groningen zit ook 1. Een andere opleiding volgens mij, maar ik wil hier vandaag in ieder geval nog even achter aan bellen voor eventuele extra info ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 juli 2008 om 14:30:
Dat is waar maar aangezien ik niet echt een muzikale achtergrond (muziek school OID) heb maar toch al zeker sinds m'n 15de al produceer zou ik vast een eigen manier van werken hebben ontwikkeld, vast totaal anders dan dat ik nu dus doe, dan lijkt het mij toch ook de mogelijkheid dat het mijn horizon kan verbreden, toch?

Dat zonder meer, je zal er niet minder ontwikkeld door worden lijkt me. :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 juli 2008 om 14:30:
Hanze Hogeschool niet?
Hier in Groningen zit ook 1. Een andere opleiding volgens mij, maar ik wil hier vandaag in ieder geval nog even achter aan bellen voor eventuele extra info

is idd van de hanze hogescholen :)

Om even in te haken op creativiteit en de Academie voor Popcultuur: iedereen heeft een eigen richting en zo wordt je bij ons op school ook behandeld: een soort van uniek programma per persoon. Natuurlijk moet je ook wel opdrachten doen (in de vorm van projecten) maar dat is voornamelijk het 1e jaar. Als je het ver wilt schoppen in de muziek zal je per definitie van veel verschillende aspecten wat moeten weten (financien/concepten etc). Hoe je muziek maakt is daarentegen helemaal hoe je het zelf wilt doen, al is openmindedheid een pre. Een van de meest gemaakte 'fouten' is het bang zijn voor nieuwe dingen. Tekst schrijven? Zingen? hoe weet je of je er talent voor hebt als je te bang bent om het te proberen. Misschien vind je het wel fokking vet! (en ja ik spreek nu vanuit mijn eigen persoonje, ik begon als hardstyle producer en heb nu een band wat nog beter gaat dan het dance produceren, hoewel ik veel heb aan de ervaring ervan... :) )

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pass-Out op zondag 27 juli 2008 om 14:43:
Als je het ver wilt schoppen in de muziek zal je per definitie van veel verschillende aspecten wat moeten weten (financien/concepten etc).

ik heb een managent/logestieke vooropleiding ;P
Uitspraak van Pass-Out op zondag 27 juli 2008 om 14:43:
Hoe je muziek maakt is daarentegen helemaal hoe je het zelf wilt doen, al is openmindedheid een pre.

Ik ben "volgens mij zelf" redelijk openminded. Alleen betrap ik mij er zelf nog wel eens op van niet :P

Ik heb me trouwens op deze zelfde school ingeschreven. Was ook 1 van de laaste waar het nog kon. Nu nog reactie afwachten :P

Bedankt mensen(Y)
Waarschuw beheerder
hey man.. had je topic nog niet gezien..
studeer zelf academie voor popcultuur (HBO) in Leeuwarden, nou is dat niet helemaal je van het..
maar ik ben van plan om naar de HKU te gaan, daar is een groot assortiment aan geschikte opleidingen. ik kan je aanraden om een kijkje te nemen op de website. www.hku.nl ik denk er zelf over om sound design ofzo te gaan doen.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb de basisopleiding HKU muziektechnologie gedaan met oog op audio design, maar ben na dat jaar niet doorgegaan omdat ik niet het idee had dat ik daar leerde wat ik wilde leren en de sfeer mij daar toen totaal niet aansprak. Er was niks anders dus ben alles verder zelf gaan doen, zoals ik dat in de 8 jaar ervoor ook al deed.
Toen kwam de rockacademie met de dj/producer opleiding, waar ik ben afgewezen op overkwalificatie (na 6 jaar extra autodidact), waardoor ik serieus vraagtekens zet bij de kwaliteit van deze opleiding. Blijkbaar heb ik in die 6 jaar zelf net zoveel geleerd als in 4 jaar hbo daar.
Moet er wel bijzeggen dat ik voor het allereerste jaar van die toen nieuwe opleiding toelating deed, toen ze volgens mij nog geen idee hadden waar ze aan begonnen waren.
Maar de rockacademie heb ik nog niet langs zien komen dus: http://www.rockacademie.nl/?page=55

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ensorceler op vrijdag 1 augustus 2008 om 17:45:
hey man.. had je topic nog niet gezien..
studeer zelf academie voor popcultuur (HBO) in Leeuwarden, nou is dat niet helemaal je van het..
maar ik ben van plan om naar de HKU te gaan, daar is een groot assortiment aan geschikte opleidingen. ik kan je aanraden om een kijkje te nemen op de website. www.hku.nl ik denk er zelf over om sound design ofzo te gaan doen.

kan pas volgend jaar weer inschrijven op de hku :(

Maar hoezop je je van het?
ik heb mij er namelijk ook ingeschreven. :/
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 augustus 2008 om 01:13:
Maar de rockacademie heb ik nog niet langs zien komen dus: http://www.rockacademie.nl/?page=55

ook deze is de inschrijving verlopen :frusty:
Waarschuw beheerder
waar heb je je voor ingeschreven? AVP?

Waarschuw beheerder
donateur
logish dat de inschrijving is verlopen als je toelating moet doen.
Open dagen beginnen al in de winter, toelatingen in de lente, dan zomer(vakantie) en aan de slag. Mits je toegelaten bent.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ensorceler op dinsdag 5 augustus 2008 om 18:24:
waar heb je je voor ingeschreven? AVP?

B Muziek (Academie voor Popcultuur) (alleen in Leeuwarden!!!)

Weet verder niet hoe dat heet maar zo staat het bij de ib-groep en krijg ik mijn mail er over binnen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ja dat is dan idd dat zelfde studie als ik doe.. als alles goed gaat dan ga ik na de zomer naar het 3e jaar..

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 augustus 2008 om 12:36:
Maar hoezop je je van het?

Tjah.. Het is gewoon niet wat ik er van had verwacht.. Je kan er een heleboel kanten mee op, alleen ik verwachtte fulltime bezig te zijn met produceren en dat is niet het geval.
In het eerste jaar werk je aan projecten die vanuit school worden aangereikt, dat is wel leuk, dan ben je een beetje aan het produceren enzo en werk je naar een optreden toe met je groepje. Daarnaast heb je 1 dag in de week les produceren en muziek theorie..
Na het 2e jaar moet je echter alles zelf doen en eigen projecten bedenken en runnen. En dan heb je ook geen vaste lessen meer, maar moet je alles zelf in plannen met docenten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ensorceler op woensdag 6 augustus 2008 om 16:34:
Na het 2e jaar moet je echter alles zelf doen en eigen projecten bedenken en runnen. En dan heb je ook geen vaste lessen meer, maar moet je alles zelf in plannen met docenten.

Lekker zelfstandig dus? :P

Waarschuw beheerder
Ik ga 29 september beginnen Bij de SAE in Rotterdam, daar ga ik de "Audio Engineer" opleiding volgen, gelukkig betaald mijn baas de opleiding, anders had ik die nooit kunnen doen, bijna 14.000 eypos :S, ik hoop er veel van op te kunnen steken, en veel kan leren over afmixen en masteren......en mischien een van mijn eigen kleine projectjes in een van hun studio´s af te maken en te masteren :D

Ik laat wel weten hoe de opleiding verloopt
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 27650, 75347, 12423, 46143}
Waarschuw beheerder
Hoe lang duurt die opleiding dan?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 augustus 2008 om 16:18:
Ik ga 29 september beginnen Bij de SAE in Rotterdam, daar ga ik de "Audio Engineer" opleiding volgen, gelukkig betaald mijn baas de opleiding, anders had ik die nooit kunnen doen, bijna 14.000 eypos :S, ik hoop er veel van op te kunnen steken, en veel kan leren over afmixen en masteren......en mischien een van mijn eigen kleine projectjes in een van hun studio´s af te maken en te masteren :D

Ik laat wel weten hoe de opleiding verloopt

Als je het wel zelf had moeten betalen kan je beter goeie apparatuur kopen en zelf aan de slag gaan voor de helft van dat geld.
Maar als je baas het betaald, ja, daar kan niks tegenop natuurlijk :)
Waarschuw beheerder
Ik ben van mening dat kennis meer waard is dan de apparatuur.
Waarschuw beheerder
Hehe, niet als je het zelf moet betalen.. :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van GuidoVanSanten op woensdag 20 augustus 2008 om 22:39:
Ik ben van mening dat kennis meer waard is dan de apparatuur.

En gratis kennis door zelfstudie beter is dan op een te dure school/cursus te gaan zitten.
Artiest {SHOWLIST artist 7148, 75201}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 03:36:
En gratis kennis door zelfstudie beter is dan op een te dure school/cursus te gaan zitten.

ja behalve als je het kunt betalen.......

Waarschuw beheerder
donateur
Wat jij wilt :lief:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 12:22:
Wat jij wilt

wat ben jij ineens tam ?

Waarschuw beheerder
Het zit zo....ik zit in het leger, en ze sporen hun mensen aan te gaan studeren, aangezien ik alles al geleerd heb voor vliegtuig technicus dacht ik een nieuwe opleiding te gaan volgen die ff nix met werk te maken heeft, en aangezien ik het liefste bezig ben met muziek maken etc. maar ff wat meer skills wil vergaren, en het internet mij niet het practische gedeelte kan geven....wat ik echt nodig heb, dacht ik een leuke opleiding te gaan volgen, en aangezien het SAE vrij dichtbij is voor mij heb ik die uitgezocht, een leuke bijkomstigheid is dat je er een Macbook bij krijgt met logic express, dat kan ik goed gebruiken om op te nemen etc.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 03:36:

Waarschijnlijk wel. Hoewel je sommige dingen niet zo snel uit zal vinden. Ben laatst ook naar een workshop geweest. Heb er niet veel geleerd, maar toch wel weet wat.
Altijd leuk. Met zo een opleiding lijkt het me echt vet hoor.
Een producer met vette gear en geen kennis zal niet ver komen. Een producer met de juiste kennis en een software pakket wel.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 16:07:
Het zit zo....ik zit in het leger, en ze sporen hun mensen aan te gaan studeren, aangezien ik alles al geleerd heb voor vliegtuig technicus dacht ik een nieuwe opleiding te gaan volgen die ff nix met werk te maken heeft, en aangezien ik het liefste bezig ben met muziek maken etc. maar ff wat meer skills wil vergaren, en het internet mij niet het practische gedeelte kan geven....wat ik echt nodig heb, dacht ik een leuke opleiding te gaan volgen, en aangezien het SAE vrij dichtbij is voor mij heb ik die uitgezocht, een leuke bijkomstigheid is dat je er een Macbook bij krijgt met logic express, dat kan ik goed gebruiken om op te nemen etc.

Vet toch? :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GuidoVanSanten op donderdag 21 augustus 2008 om 22:30:
Een producer met vette gear en geen kennis zal niet ver komen.

Dat zijn meestal verzamelaars. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stalcon op vrijdag 22 augustus 2008 om 00:49:
Dat zijn meestal verzamelaars. :)

En die noemen zich vaak ook producer. En zeiken software af.
Maar dat is een ander onderwerp.

Tis gewoon dat mensen het ingepraat wordt(met of zonder t? i suck at dat) dat je proper gear nodig hebt om een fatsoenlijke track te producen.
Van oh, je hebt een virus nodig want je sounds zijn kut... van die onzin.

De tr-909 begon ook als een flop..

mja ik heb zat biertjes gehad. ik ga slapen

Waarschuw beheerder
donateur
Mwa, het was/is beiden he. Vroeger, toen ik nog zeer weinig gear had en nog low budget ook, zat ik zwaar tegen de beperkingen te werken van m'n apparatuur. Na wat grote investeringen had ik de basisdingen goed en kan de creativiteit en kennis pas toegepast worden. Maar tegenwoordig gaat dat amper meer op vind ik. Met een huis tuin en keuken pc kan je al in principe alles. Echter leer je zo weer niet creatief om te gaan met je gear, of je nou veel of weinig hebt. En die luiheid zie je veel op inet van gassies die samples vragen en kant en klare "vette" presets voor hun illegale vsti's.

Mensen willen nou eenmaal producer genoemd worden, dat is stoer. Alleen vinden ze het niet leuk als ze daarvoor eerst jaren tijd en energie moeten investeren om echt daadwerkelijk iets gepresteerd te hebben om die lading te dekken. Apparatuur scoren is nog het makkelijkste gedeelte van het geheel. Iemand die met een laptopje dikke tracks maakt, bv Tymon, krijgt van mij meer "producer" respect dan één of andere verzamelaar die alles weet van zijn spullen maar niks uit zijn vingers krijgt.

En "wordt" is idd met een T. 3e persoon (het) enkelvoud (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 augustus 2008 om 11:47:
En die luiheid zie je veel op inet van gassies die samples vragen en kant en klare "vette" presets voor hun illegale vsti's.

het heeft je diepgeraakt zie ik, aangezien je hier je onzin betoog weer gaat houden... kom je hier ook met de onstervelijke opmerking dat de demoos van de mensen hier ook je tijd niet waard zijn ?

Waarschuw beheerder
donateur
Hehe, wie is hier nou diepgeraakt ;) ik was het alweer bijna vergeten, mooie tijden waren dat hè :lief:
Hier, heb je een :bier: tje.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
tsja.. ik voel me niet diepgeraakt aangezien ik mijn muziek niet in het straatje van je labels vind vallen..

Waarschuw beheerder
donateur
Gelukkig valt het dus mee, want ik zou het echt heel erg vinden als je diepgeraakt zou zijn :flower:
Nog een ontopic voorstel voor een hogere muzikale opleiding ?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Meiosis op vrijdag 22 augustus 2008 om 11:56:
demoos van de mensen hier ook je tijd niet waard zijn ?

niet zo?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 23 juli 2008 om 22:35:
niet doen

SAE is te duur

Als je goed bent moet je je eigen aanmelden bij de rockacademie in Tilburg.

2 opleidingen die totaal verschillend zijn
nee jij geeft duidelijk goeie adviezen ;)

duidelijk iemand die alleen naar prijskaartjes kijkt zonder de inhoud te hebben doorgenomen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 augustus 2008 om 12:24:
Nog een ontopic voorstel voor een hogere muzikale opleiding ?laatste aanpassing 22 augustus 2008 12:25

niet bepaald, ik geloof op zich meer in in de filosofie die jij ook aanhangt, een mix van beide... enigste wat ik bedoelde was dat ik zeker het nut in zie van bepaalde opleidingen en sommige cursussen. zo speel ik zelf ook al een tijdje eens een cursus cubase te doen, gewoon om wat dingen te zien, een beetje een indruk te krijgen. dus ja, kennis verkregen door een opleiding kan helpen maar het hangt inderdaad ook altijd van jezelf af, en of de school/opleiding/cursus bij je past.
Werkzaam bij SoundKings
Artiest Yoon!
Waarschuw beheerder
ik ga nu 2e jaar compositie & productie beginnen aan HKU, voor info pm maar ;-)
Waarschuw beheerder
Ik heb twee jaar geleden een cursus gevolgd in de avonduren, op de Sound Academy in Hilversum, zo kun je werken en cursus doen prima combineren (Y) Check voor info deze website even: www.soundacademy.nl Heb er best veel geleerd in 9 maanden tijd :)

Waarschuw beheerder
Naar die school ben ik bijna heen gegaan, was een foutje van mijn baas gelukkig, anders had ik iedere woensdag 300 kilometer kunnen rijden :P