Partyflock

Forumonderwerp · 1019307

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Het wassen beeld van Adolf Hitler in Madame Tussauds in Berlijn is onthoofd. Een bezoeker, een 41-jarige Berlijner, trok het hoofd eraf, uit protest tegen de tentoonstelling van het beeld. De man is overmeesterd. Het beeld is inmiddels uit het museum bij de Brandenburger Tor gehaald om te worden gerepareerd.

Het 200.000 euro kostende beeld toont Hitler als een oude, verslagen man. Uit vrees voor ophef had het museum het in een donkere hoek gezet en bepaald dat het niet mocht worden gefotografeerd.

In Madama Tussauds in Londen staat ook een beeld van de Fuhrer. Het is meerdere malen bespuugd en bekogeld.

Bron: NOS Teletekst

Belachelijk dat er nog een beeld staat van die gestoorde teringhond; afbranden lijkt me een goeie optie. We zetten toch ook geen beeld van Sadam Hoessein neer? Sterker nog, die is laatst nog omver gerost :[
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 juli 2008 om 18:46:
Rond 00:30 half 1 is dat Daan

Ik was of er net nog of ik was door naar een underground party. Niks gezien. Je hebt je niet gemeld ofzo? :/

Lijkt me van niet anders had ik vast wel een telefoontje gehad :loL:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fietsketting op maandag 7 juli 2008 om 18:48:
Je hebt je niet gemeld ofzo?

We stonden nog gezellig wat te praten met wat niet onaantrekelijke dames.
Ik dnek idd dat je net weg was want we vroegen naar je maar je was niet meer binnen zeiden ze.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fietsketting op maandag 7 juli 2008 om 18:48:
Lijkt me van niet anders had ik vast wel een telefoontje gehad

Heb er iemand van die gasten wel beltegoed dan. :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 6 juli 2008 om 16:00:
Net zo dom als die Duitsland haters van nu!

nou idd

Uitspraak van verwijderd op zondag 6 juli 2008 om 23:28:
ach tis maar een wassen beeld ...

verleden kun je niet veranderen , mensen kunnen er juist leer uit trekken , fuck mij dat nou dat hitler her en der staat

Hoe je het ook bekijk.
Wassenbeelden worden gemaakt die een grote invloed hebben gehad op de geschiedenis of het heden.
En of je het nou wel of niet leuk vind. Het is een belanrijk stuk geschiedenis.
Het is juist een pluspunt voor Duitsland dat ze het niet nergeren en of in de doofpot stoppen.
Gedane zaken nemen geen keer.
Als de OUDERE GENERATIE het wil laten rusten. En er verder vrede mee hebben.
( die het hebben mee gemaakt )
Wie zijn de jongeren dan om er anders over te oordelen? :loser:

Uitspraak van verwijderd op maandag 7 juli 2008 om 18:47:
Maar het is wel misdadig om alleen al op het idee te komen om een beeld van dit gedrocht te maken.

Uitspraak van verwijderd op maandag 7 juli 2008 om 18:47:
Waarom dan? Ik snap dit dus echt niet. Als dit misdadig is, is die landelijke veteranendag bij ons in Nederland ook misdadig.

Dat bedoel ik dus.
Ik zie het probleem ook niet.
+ Dat wij nu nog profiteren van dingen die hij op de kaart heeft gezet (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 juli 2008 om 18:51:
We stonden nog gezellig wat te praten met wat niet onaantrekelijke dames.
Ik denk idd dat je net weg was want we vroegen naar je maar je was niet meer binnen zeiden ze.

Ja, ja, jullie zullen wel om het hoekje bij de engelse pub hebben staan gluren ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fietsketting op maandag 7 juli 2008 om 19:03:
Ja, ja, jullie zullen wel om het hoekje bij de engelse pub hebben staan gluren

Vragen je vrienden zich dan niet af wat al die stickers ineens in de straat doen dan. ;)

Waarschuw beheerder
O trouwens wat deed die bouwlift bij jullie verbouwingkje ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 juli 2008 om 19:04:
Vragen je vrienden zich dan niet af wat al die stickers ineens in de straat doen dan.

Dat zal best wel, maar ik stond toch echt rond half 1 buiten als ik me alles nog goed herinner en ik heb jullie toch echt niet gezien, en van jou weet ik wel hoe je eruit ziet hoor :loL:

Waarschuw beheerder
Dude koop fucking een bril dan :)
Of was jij dat stiekeme autonoompje met ze sjaaltje op en ze bruine bomberjackje. :D

Waarschuw beheerder
Hoi vriendjes :cheer:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 juli 2008 om 19:10:
Dude koop fucking een bril dan

Nou ik ben heel moeilijk over het hoofd te zien hoor.

Uitspraak van verwijderd op maandag 7 juli 2008 om 19:10:
Of was jij dat stiekeme autonoompje met ze sjaaltje op en ze bruine bomberjackje

Nope. Maar laat ff vantevoren weten dat je langskomt volgende keer dan he?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fietsketting op maandag 7 juli 2008 om 19:14:

Klopt en je ruikt ook sterk :P

Waarschuw beheerder

Ik ook zoals je weet. :)

Maar laat ff vantevoren weten dat je langskomt volgende keer dan he?

Ja tuurlijk Daan doe ik. (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 5 juli 2008 om 21:31:
Belachelijk dat er nog een beeld staat van die gestoorde teringhond;

Ruud, normaal kan ik me vaak goed vinden in wat jij zegt en schrijft zo her en der. Maar dit keer niet. Ik vind het juist goed dat dit beeld er is. Sterker, ik vind het belangrijker danbv een beeld van Britney Spears oid. Ik vind het wel een belangrijk stuk geschiedenis. Hoe één miezerig klein mannetje zoveel dood en verderf kan veroorzaken. Hij is wat mij betreft (met een aantal andere van dit kaliber) het gezicht van de duivel, het gezicht van het totale kwaad, en voor onze kinderen vind ik het in ieder geval wel belangrijk om ze te laten zien hoe "het kwaad" er uit ziet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 juli 2008 om 19:20:
Ik ook zoals je weet

Uitspraak van verwijderd op maandag 7 juli 2008 om 19:20:
Ja tuurlijk Daan doe ik

We zijn elkaar dan echt op enkele minuten misgelopen :/

Wel grappig aangezien ik zo goed als nooit in A'dam ben, niet mijn stad b)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van .org op maandag 7 juli 2008 om 19:21:
hoe "het kwaad" er uit ziet

Deze jude heeft het goed begrepen.
[img width=300 height=415]http://www.israel60jaar.nl/foto's/orthodoxprotest.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fietsketting op maandag 7 juli 2008 om 19:22:
We zijn elkaar dan echt op enkele minuten misgelopen

Better luck next time.

Uitspraak van Fietsketting op maandag 7 juli 2008 om 19:22:
niet mijn stad

Same here blijft een kustad vindt het waarschijnlijk om dezelfde reden als jouw een kutstad ook. :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 juli 2008 om 19:24:
Better luck next time.

:yes:

Uitspraak van verwijderd op maandag 7 juli 2008 om 19:24:
Same here blijft een kustad vindt het waarschijnlijk om dezelfde reden als jouw een kutstad ook.

Klopt ongetwijfeld, al zijn er wel goeie feestjes altijd. Dat weer wel.

Ik zeg altijd maar A'dam is een wereldstad, alleen jammer dat het vol met a'dammers zit :loL:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van .org op maandag 7 juli 2008 om 19:21:
Ruud, normaal kan ik me vaak goed vinden in wat jij zegt en schrijft zo her en der. Maar dit keer niet. Ik vind het juist goed dat dit beeld er is. Sterker, ik vind het belangrijker danbv een beeld van Britney Spears oid. Ik vind het wel een belangrijk stuk geschiedenis. Hoe één miezerig klein mannetje zoveel dood en verderf kan veroorzaken. Hij is wat mij betreft (met een aantal andere van dit kaliber) het gezicht van de duivel, het gezicht van het totale kwaad, en voor onze kinderen vind ik het in ieder geval wel belangrijk om ze te laten zien hoe "het kwaad" er uit ziet.

Tja...sommige dingen/zaken uit het verleden moeten (vind ik) op een gegeven moment niet meer in het daglicht gezet worden en wat mij betreft is het gestoorde fenomeen Adolf Hitler daar eentje van. Los van het feit dat dit fucking beeld 200.000 euro heeft gekost...ga nog effe geld uitgeven ook aan zo'n debiel ventje! Verder heb je wat Britney Spears betreft helemaal gelijk, maar dit terzijde ;-)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fietsketting op maandag 7 juli 2008 om 19:27:
al zijn er wel goeie feestjes altijd

Klopt regelmatig wel eens een pschycobilly concertje daar. :)
Uitspraak van Fietsketting op maandag 7 juli 2008 om 19:27:
Ik zeg altijd maar A'dam is een wereldstad, alleen jammer dat het vol met a'dammers zit

:lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 7 juli 2008 om 19:30:
Los van het feit dat dit fucking beeld 200.000 euro heeft gekost...

Het betreft trouwens dit beeld
Ik miste de afbeelding hier alleen nog ff.

[img width=216 height=324]http://www.nrc.nl/multimedia/archive/00264/Somberende_Hitler_v_264137d.jpg[/img]

'Eindelijk een aanslag op Hitler geslaagd'
zaterdag 05 juli 2008 | 21:56

Tekstgrootte
BERLIJN (ANP) - ,,Eindelijk is een aanslag op Hitler geslaagd.'' Dit heeft de Joodse Duitse schrijver en journalist Henryk Broder zaterdag gezegd in een reactie op de 'aanslag' op het wassen beeld van de voormalige nazi-dictator bij Madame Tussauds in Berlijn.

Aanslagen op de echte Hitler waren niet met succes bekroond. Zo probeerde een groep hoge Duitse officieren op 20 juli 1944 vergeefs een einde te maken aan het bloedvergieten van de Tweede Wereldoorlog door bij een stafbespreking in het Führerhauptquartier een bom onder tafel te plaatsen. Hitler overleefde de explosie; de pleger van de aanslag, kolonel Claus Philipp graaf Schenk von Stauffenberg, werd standrechtelijk doodgeschoten.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ThunderdomeUtreg op maandag 7 juli 2008 om 19:46:
Het betreft trouwens dit beeld
Ik miste de afbeelding hier alleen nog ff.

Had je toch beter 't topic moeten bekijken ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 6 juli 2008 om 11:00:
[img width=490 height=326 cacheid=000fa7de002be1dc7da884fe1a0247e3e9]http://i.usatoday.net/travel/_photos/2008/07/03/tussauds-hitlerx-large.jpg[/img]­
En welke mafketel toch naar dit standbeeld gaat om zich er ene op te trekken, direct afvoeren.

Waarschuw beheerder
Sjade hitler alles ist vor bij:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 juli 2008 om 18:11:
bekijk het eens niet bevooroordeeld en vanuit een ander daglicht en probeer open te staan voor andermans mening mischien kom jij dan ook tot een andere conclusie

Natuurlijk. En dan voor het gemak even vergeten dat een deel van de familie nog even onder deze brave man heeft gewerkt in Duitsland, en na hun dwangarbeid zowel geestelijk als lichamelijk wrakken waren vanwege de dingen die ze moesten doen en de dingen die ze gezien hebben.

Ja dan is er inderdaad alle reden toe om onbevooroordeeld te zijn tegenover deze fantastische staatsman (y)

Uitspraak van ThunderdomeUtreg op maandag 7 juli 2008 om 18:57:
Dat bedoel ik dus.
Ik zie het probleem ook niet.
+ Dat wij nu nog profiteren van dingen die hij op de kaart heeft gezet

Er zijn inderdaad wat onbelangrijke dorpjes en plaatsen die hij op de kaart heeft gezet, en waar best nog van wordt geprofiteerd.

Ik noem er even een paar: Westerbork, Auschwitz, Mauthausen, Bergen-Belsen...

Waarschuw beheerder
btje jammer dit k had nog wel zo graag met m op de foto willen staan :'( hihi

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Roel63 op dinsdag 8 juli 2008 om 08:34:
Er zijn inderdaad wat onbelangrijke dorpjes en plaatsen die hij op de kaart heeft gezet, en waar best nog van wordt geprofiteerd.

Ik noem er even een paar: Westerbork, Auschwitz, Mauthausen, Bergen-Belsen...

Dat je dat durft te zeggen :X

Lijkt mij meer een tekst voor op stormfront
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 juli 2008 om 10:45:
Lijkt mij meer een tekst voor op stormfront

Maar dan wel anti-stormfront (ik ging er van uit dat het sarcasme wel duidelijk was).
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Belachelijk dat er nog een beeld staat van die gestoorde teringhond; afbranden lijkt me een goeie optie. We zetten toch ook geen beeld van Sadam Hoessein neer? Sterker nog, die is laatst nog omver gerost

Hitler is een van de belangrijkste figuren geweest uit de geschiedenis, en verdiend in mijn ogen dus een plek bij Madame Tussauds. Hij wordt daar ook niet vereerd ofzo. Het laat gewoon een tijdsbeeld zien. Hitler is een karikatuur.

Als er een beeld van Jozef Stalin zou staan, zou niemand er over lopen zeiken. Terwijl Stalin nog veel meer doden op zijn geweten heeft.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Roel63 op dinsdag 8 juli 2008 om 11:11:
ik ging er van uit dat het sarcasme wel duidelijk was

oh ik dacht dat je meer een aanvulling had op die praat.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Thompson op dinsdag 8 juli 2008 om 11:33:
Als er een beeld van Jozef Stalin zou staan, zou niemand er over lopen zeiken. Terwijl Stalin nog veel meer doden op zijn geweten heeft.

en Genghis Kahn en de kolonisten van Amerika en Napoleon en de relnegers in Afrika en kanker :o

Waarschuw beheerder
Nero en Napoleon

Waarschuw beheerder
Laat dat beeld toch gewoon, hoort toch bij de geschiedenis of niet..

Waarschuw beheerder
gestoorde teringhond

wel nee
op een nieuw germania
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fietsketting op maandag 7 juli 2008 om 18:46:
Wha? Hoe laat?

Geloof jij in liefde op het eerste gezicht? Of had ik nog een keer moeten langs lopen?
Vriendschappelijke liefde he, geen homo liefde. Al zou ik best wel met je willen stoeien ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SchwarzeReihe op dinsdag 8 juli 2008 om 17:25:
Geloof jij in liefde op het eerste gezicht? Of had ik nog een keer moeten langs lopen?

Smooth

Waarschuw beheerder
Gewoon zijn beeld laten staan :/
Hij heeft de geschiedenis boeken gehaald, wellicht negatief maar om dit nu te doen?
Er zijn ergere dingen in het leven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 juli 2008 om 17:52:
Gewoon zijn beeld laten staan
Hij heeft de geschiedenis boeken gehaald, wellicht negatief maar om dit nu te doen?

Juist. Hij staat in Duitsland. Hij in enorm groot onderdeel van Modern Duits geschiedenis. Hij hoort daar thuis.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SchwarzeReihe op dinsdag 8 juli 2008 om 17:25:

Je ben dus langs komen lopen? Nou je het zegt, er werd wel iets gezegd over een of ander triest figuur dat langs liep maar dat was een vaag figuur ofzo die ooit wat geroepen had en daarvoor afgestraft was. Ben jij dat? Lijkt me sterk :/

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 juli 2008 om 17:30:
Smooth

Je zei dat je je aan de deur had gemeld :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 7 juli 2008 om 19:30:
Tja...sommige dingen/zaken uit het verleden moeten (vind ik) op een gegeven moment niet meer in het daglicht gezet worden

Je bedoelt dus censuur? :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fietsketting op dinsdag 8 juli 2008 om 18:10:
Je zei dat je je aan de deur had gemeld

Zal meer sarcasme zijn dnek ik de opmerking van schwarze rei. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fietsketting op dinsdag 8 juli 2008 om 18:10:
Je ben dus langs komen lopen? Nou je het zegt, er werd wel iets gezegd over een of ander triest figuur dat langs liep maar dat was een vaag figuur ofzo die ooit wat geroepen had en daarvoor afgestraft was. Ben jij dat? Lijkt me sterk

Nee want niemand keek naar me om.
Zo belangrijk en gevaarlijk ben ik dus niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 juli 2008 om 18:12:
Zal meer sarcasme zijn dnek ik de opmerking van schwarze rei.

Tja, hij durft zich toch niet bekend te maken. Nog niet eens een voornaam. Beetje vermoeiend aangezien die ook al langs liep bij die Voorpost actie in Utrecht. En ondertussen maar zo hard roepen dat die me graag wil ontmoeten. Vermoeiend.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fietsketting op dinsdag 8 juli 2008 om 18:17:
Tja, hij durft zich toch niet bekend te maken. Nog niet eens een voornaam. Beetje vermoeiend aangezien die ook al langs liep bij die Voorpost actie in Utrecht. En ondertussen maar zo hard roepen dat die me graag wil ontmoeten.

Viel me trouwens tegen dat je buddy's me niet herkende man zaterdag.
Even wat meer aan me pr werken. :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fietsketting op dinsdag 8 juli 2008 om 18:17:
Tja, hij durft zich toch niet bekend te maken. Nog niet eens een voornaam. Beetje vermoeiend aangezien die ook al langs liep bij die Voorpost actie in Utrecht. En ondertussen maar zo hard roepen dat die me graag wil ontmoeten. Vermoeiend.

Autonomie werkt ;)
Denk om je hartslag Daan!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SchwarzeReihe op dinsdag 8 juli 2008 om 18:26:
Autonomie werkt

Net als angst ;)

Piep! zei de muis :loser:

Uitspraak van SchwarzeReihe op dinsdag 8 juli 2008 om 18:26:
Denk om je hartslag Daan!

Hoe kom je er toch bij dat ik gek van woede achter mijn computer zit om te reageren op jou postings? Ik vind je vermoeiend en een tikkeltje irritant, dat is alles. Maar kan ook prima gesprekken met je voeren per PB als je niet het mannetje wil uithangen op een forum dus het is je vergeven hoor. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fietsketting op dinsdag 8 juli 2008 om 18:32:
Net als angst

Piep! zei de muis

En wat zegt een poes?

Uitspraak van Fietsketting op dinsdag 8 juli 2008 om 18:32:
Hoe kom je er toch bij dat ik gek van woede achter mijn computer zit om te reageren op jou postings? Ik vind je vermoeiend en een tikkeltje irritant, dat is alles. Maar kan ook prima gesprekken met je voeren per PB als je niet het mannetje wil uithangen op een forum dus het is je vergeven hoor.

Nee doel der niet op dat je boos bent, bedoel alleen dat jij je niet aan mij moet irriteren. Zo erg belangrijk ben ik nou ook weer niet!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Thompson op dinsdag 8 juli 2008 om 11:33:

:respect:

Zie je nou wel dat er nog mensen zijn die het wel snappen (Y)