Partyflock

Forumonderwerp · 1017640

Waarschuw beheerder
Verschillende ongelukken door alcohol in het verkeer
LEIDEN - 23 juni 2008 - Zondag, rond 01.30 uur, kwam een 18-jarige fietser in botsing met een personenauto op de Plesmanlaan. De fietser bleek onder invloed te zijn van alcohol. Aangezien hij geen rijbewijs had, is deze ook niet ingevorderd. De politie maakt wel proces-verbaal op voor rijden onder invloed.
bron http://www.sleutelstad.nl/artikel/15686

Waarschuw beheerder
sjonge jonge daar gaat me fiets certificaat
Waarschuw beheerder
donateur
daar was je toch voor gezakt?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:nocheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Brinksie op dinsdag 24 juni 2008 om 09:37:
daar was je toch voor gezakt?

nee dat was voor veterstrikken zonder handen

Waarschuw beheerder
donateur
en terecht
Waarschuw beheerder
donateur
jongeren in het westland gingen an masse (ook al hadden ze een rijbewijs) met zijn allen op de fiets naar de discotheek..
de politie hield s'nachts een alcohol controle en heeft 4 rijbewijzen ingenomen van beschonken fietsers!
de ouders zijn laaiend..
ze zeggen: de jongelui zien nu niet meer in waarom ze zich niet met de auto naar feesten zullen begeven ondanks dat ze drinken..
want of je je nou laat natregenen op de fiets of lekker droog kunt zitten in je auto, bij een controle ben je evengoed je rijbewijs kwijt!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van lindaaatje op dinsdag 24 juni 2008 om 09:38:
Is al langer hoor

:yes: je mag gewoon officieel niet meer deel nemen aan het verkeer als je onder invloed bent, dat maakt niet uit of je nu gaat auto,brommer of fiets gaat rijden of lopent :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 juni 2008 om 10:02:
en terecht

Je kan wel meer alcohol hebben als je fietst dan als je in de auto zit, maar het is inderdaad niet veilig.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Too Many Daves op dinsdag 24 juni 2008 om 11:00:
Je kan wel meer alcohol hebben als je fietst dan als je in de auto zit, maar het is inderdaad niet veilig

je moet me niet serieus nemen :d
vind het meer belachelijk, fietsen met auto vergelijken
dat het verboden is oke, fietsers zijn sws al gevaar op de weg. zeker omdat je als automobilist op hun moet passen omdat ze minder sterke deelnemers zijn :/
maar met drank op is het alleen maar erger. gewoon flinke boete geven
maar rijbewijs vind ik wel belachelijk

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ..*Snoebeltje*.. op dinsdag 24 juni 2008 om 10:51:
of lopent

jij zou een verbod op deelname aan spelling moeten krijgen :D

Waarschuw beheerder
Is al oud nieuws, ma nog ist belachelijk, eerst promoten dat iedereen die gedronken heeft met de fiets moet, gaan ze vervolgens fietsers op alcohol controleren :vaag:

beetje krom ist nie?
Waarschuw beheerder
jeweetzelluf

Waarschuw beheerder
ja tok
Waarschuw beheerder
:| wtf kan ik voortaan dus beter overnachten in de wc van de discotheek :s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van (H) Perfect by Nature (H) op dinsdag 24 juni 2008 om 13:29:
wtf kan ik voortaan dus beter overnachten in de wc van de discotheek

Zou wel toepasselijk zijn 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 juni 2008 om 12:10:
gaan ze vervolgens fietsers op alcohol controleren

beetje krom ist nie?

WELKOM IN NEDERLAND:(
Waarschuw beheerder
Oooow als je je rijbewijs ook kwijt raakt op de fiets kan je net zo goed met de auto gaan

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sonny B. Good op dinsdag 24 juni 2008 om 13:42:
Oooow als je je rijbewijs ook kwijt raakt op de fiets kan je net zo goed met de auto gaan

Kan je al die klote fietsers aanrijden B)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
belachelijk

Uitspraak van prof Barebas op dinsdag 24 juni 2008 om 13:33:
WELKOM IN NEDERLAND

Waarschuw beheerder
gewoon als je gaat fietsen je rijbewijs thuis laten ;)
Waarschuw beheerder
hoe moet je dan thuis komen van een feest ? :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [DZ] TubTerror :bier: op dinsdag 24 juni 2008 om 16:51:
hoe moet je dan thuis komen van een feest ?

gewoon met de auto ;)

Waarschuw beheerder
hoe moet je dan thuis komen van een feest ?

je laten rijden :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
hoe moet je dan thuis komen van een feest ? :S

Taxi, Bob, niet dronken zijn.

Gewoon fietsen dus. Je moet wel heel erg dronken zijn, en irritant doen op je fiets om te moeten blazen voor de politie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Damien op dinsdag 24 juni 2008 om 17:22:
Gewoon fietsen dus. Je moet wel heel erg dronken zijn, en irritant doen op je fiets om te moeten blazen voor de politie.

Dan moeten ze je ook meenemen.... Wordt je spontaan heel ziek van de drank, let op dat ze je laten staan ;p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ..*Snoebeltje*.. op dinsdag 24 juni 2008 om 10:51:
je mag gewoon officieel niet meer deel nemen aan het verkeer als je onder invloed bent, dat maakt niet uit of je nu gaat auto,brommer of fiets gaat rijden of lopent

En terecht. Ik snap sowieso de lol niet in van 'jezelf klemzuipen'. Dat je rijbewijs ingenomen wordt als je dronken aan het fietsen bent vind ik grote onzin, dus ik ben ook voorstander van

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 juni 2008 om 11:59:
gewoon flinke boete geven

En dan geen boetes van 50 euro ofzo, maar direct 250 euro of meer. Dat je het ook direct goed voelt in je portemonnee.
Waarschuw beheerder
Mijn fietsrijbewijs is allang ingevorderd, daarom rijd ik maar auto :lol:
Waarschuw beheerder
ik ben nooit dronken dus maakt mij ook niet uit ;)
Waarschuw beheerder
Gaat er toch om of je motorvoertuig bestuurd
waar je dan dronken op zit of ben ik nu gek??
Op DAT moment rijd je NIET in een auto....

Geef diegene gewoon een boete voor openbare
dronkenschap en klaar!

Artiest Zephyros
Waarschuw beheerder
Uitspraak van RS 2{}{}{} op maandag 21 juli 2008 om 10:11:
Gaat er toch om of je motorvoertuig bestuurd
waar je dan dronken op zit of ben ik nu gek??
Op DAT moment rijd je NIET in een auto....

In de wet staat dat je geen VOERTUIG mag besturen, dus ook geen fiets!

Uitspraak van RS 2{}{}{} op maandag 21 juli 2008 om 10:11:
Geef diegene gewoon een boete voor openbare
dronkenschap en klaar!

Dat is iets heel anders en zal absoluut niet opgaan!
Waarschuw beheerder
een vriend van mij had ok een keer echt veel gezopeng toen hij te voet was werd ok aan gehoude en werde z'n schoeneng in beslag genome zoda hij nie verder kon lopeng :o
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 juli 2008 om 10:35:

Is net zo'n belachelijk iets als het rookverbod. Als ik elke keer dat ik een paar biertjes op heb de taxi zou moeten nemen om thuis te komen, mag ik er eerst wel een baantje bij nemen om die kosten op te kunnen brengen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [BJ] scully op maandag 21 juli 2008 om 10:39:
Als ik elke keer dat ik een paar biertjes op heb de taxi zou moeten nemen om thuis te komen, mag ik er eerst wel een baantje bij nemen om die kosten op te kunnen brengen.

Wat een gelul. Alsof de overheid moet gaan bijdragen omdat jij je biertjes wil gaan drinken. Dan drink je cola of ranja! Of drink thuis, blijf ergens slapen, laat je rijden door vrienden enz. Ik drink ook graag een biertje, maar zal zeker niet acjhter het stuur gaan zitten. Op de fiets...tja! Maar ook dat is mijn eigen beslissing en dus mijn eigen risico. Dus als ik gepakt zou worden...jammer dan, eigen schuld!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 juli 2008 om 10:45:
Wat een gelul. Alsof de overheid moet gaan bijdragen omdat jij je biertjes wil gaan drinken. Dan drink je cola of ranja! Of drink thuis, blijf ergens slapen, laat je rijden door vrienden enz. Ik drink ook graag een biertje, maar zal zeker niet acjhter het stuur gaan zitten. Op de fiets...tja! Maar ook dat is mijn eigen beslissing en dus mijn eigen risico. Dus als ik gepakt zou worden...jammer dan, eigen schuld!

Waar zeg ik dat de overheid dat voor mij zou moeten betalen dan?
Thuis drinken doe ik niet aan, ben geen alcoholist, ergens slapen heb ik ook niet altijd zin in, en dat kan ook niet altijd ivm werk enzo, en mijn vrienden zijn meestal degene waar ik dan bier mee drink, dus die kunnen me dan ook niet wegbrengen of wel?

Ik drink vaak genoeg cola en dergelijke, omdat ik dan al met de auto ben. Als ik op de fiets ga, ga ik juist op de fiets om een biertje te drinken.
Van mn huis naar Emmen is een klein half uurtje fietsen, maar ook zo'n 30 Euro voor de taxi, dus als ik meer dan 2 biertjes wil drinken, moet ik 60 Euro voor mn vervoer gaan betalen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [BJ] scully op maandag 21 juli 2008 om 10:54:
Waar zeg ik dat de overheid dat voor mij zou moeten betalen dan?

Nergens, maar zo kwam het wel over!

Thuis drinken doe ik niet aan, ben geen alcoholist

Moet je daar alcoholist voor zijn dan?

Van mn huis naar Emmen is een klein half uurtje fietsen, maar ook zo'n 30 Euro voor de taxi, dus als ik meer dan 2 biertjes wil drinken, moet ik 60 Euro voor mn vervoer gaan betalen?

Ja en? Wat wil je daarmee zeggen dan? Het is toch jouw probleem, jij wil toch perse drinken? Ik vind aan de wetgeving helemaal niets belachelijks, liever 60 euries om veilig thuis te komen, dan met een paar biertjes op iemand voor zijn donder rijden...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 juli 2008 om 11:00:
dan met een paar biertjes op iemand voor zijn donder rijden...

Ja, want daar gebeuren vreselijke ongelukken mee, dronken fietsers die tegen iemand aanrijden 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op maandag 21 juli 2008 om 12:03:
dronken fietsers die

slingerend de weg oprijden en voor je auto langs schieten. Dat ie zichzelf dood rijd...prima, maar t trauma en de nasleep van de automobilist he!
Waarschuw beheerder
ze pakken hem pas van je af als je inderdaad echt dronkeng achter het stuur zit en dat je bijna geen rechte lijn meer kan fietseng
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mijn Sleutel :jaja: op maandag 21 juli 2008 om 12:21:
ze pakken hem pas van je af als je inderdaad echt dronkeng achter het stuur zit en dat je bijna geen rechte lijn meer kan fietseng

Je bent dan ook echt dronken als je inderdaad op je fiets achter het stuur zit. Daar trappen die petten echt niet in.
Waarschuw beheerder
Ja en? Wat wil je daarmee zeggen dan?

Dat dat niet realistisch en betaalbaar is??? Stel nou, dat ik nou 3 keer per weer bij vrienden langs ga, puur uit gezelligheid drink ik 2 a 3 biertjes. Dan zou dat mij 180 Euro per week, => 720 Euro per maand kosten.

liever 60 euries om veilig thuis te komen, dan met een paar biertjes op iemand voor zijn donder rijden...

Met een paar biertjes op, kom je ook prima op de fiets thuis hoor, als je echt stomdronken bent, wordt het een ander verhaal, maar dat is alleen bij gelegenheden, en dan blijf ik ook vaak wel slapen ergens.
Waar het hier om gaat is, dat je niet onder invloed op een fiets mag zitten, dat is dus al vanaf 2 biertjes. Dat de meeste jongelui de fiets pakken om juist een biertje te kunnen drinken, en dan al goed bezig zijn door de auto te laten staan, zou iets zijn wat aangemoedigt moet worden, en niet bestraft moet worden door het rijbewijs af te pakken, die je overigens helemaal niet nodig bent om een fiets te mogen besturen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [BJ] scully op maandag 21 juli 2008 om 12:32:
Dat dat niet realistisch en betaalbaar is??? Stel nou, dat ik nou 3 keer per weer bij vrienden langs ga, puur uit gezelligheid drink ik 2 a 3 biertjes. Dan zou dat mij 180 Euro per week, => 720 Euro per maand kosten.

Ik vind jouw opmerking niet realistisch. Wat jij doet bij vrienden en waar, is toch jouw probleem. Omdat jij ver weg woont of ver weg wilt, vind je het niet realistisch dat er zulke wetgeving bestaat omdat t je zoveel reiskosten geeft...

Waar het hier om gaat is, dat je niet onder invloed op een fiets mag zitten, dat is dus al vanaf 2 biertjes.

Wettelijk wel ja. Maar het bericht gaat vaker over die categorie die stomdronken op de fiets zitten. De politie zal jou heus niet laten blazen als je met 2 biertjes op je fiets zit hoor. Of je moet hele gekke caperiolen uithalen.
en niet bestraft moet worden door het rijbewijs af te pakken, die je overigens helemaal niet nodig bent om een fiets te mogen besturen.

Voor de categorie bij wie dat aangaat, vind ik het een goede straf. Dus de gene die helemaal stomdronken op de fiets zitten en gevaar voor anderen zijn, kunnen ze van mij niet hard genoeg aanpakken!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 juli 2008 om 12:53:
Ik vind jouw opmerking niet realistisch.

Als de politiek een wet bedenkt, moeten ze wel realistisch zijn, en ook kunnen bedenken dat taxivervoer niet echt goedkoop is, en in bijvoorbeeld mijn regio het openbaar vervoer na 6 uur ook niet meer bestaat.
Dat iemand in mijn situatie dan de auto laat staan en de fiets pakt om een biertje te kunnen drinken, is een goeie zaak, en dat zou niet bestraft moeten worden met inname rijbewijs.
Als je helemaal geen rijbewijs zou hebben, kunnen ze die ook niet afpakken, dus worden mensen die bewust bezig zijn ook nog eens zwaarder bestraft dan iemand zonder rijbewijs.

Wettelijk wel ja.

De politie zal jou heus niet laten blazen als je met 2 biertjes op je fiets zit hoor.

Wettelijk gezien moet je na 2 biertjes al een taxi bellen.

Voor de categorie bij wie dat aangaat, vind ik het een goede straf.

De categorie is dus iedereen die meer dan 2 biertjes heeft gedronken, en dat vind jij goed? :rot:

Waarschuw beheerder
Ik kan toch niet fietsen met een slok op (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van mickey'D op dinsdag 24 juni 2008 om 10:45:
ze zeggen: de jongelui zien nu niet meer in waarom ze zich niet met de auto naar feesten zullen begeven ondanks dat ze drinken..
want of je je nou laat natregenen op de fiets of lekker droog kunt zitten in je auto, bij een controle ben je evengoed je rijbewijs kwijt!

:jaja:

Vind het ook onzin.. Zelf zit ik ook wekelijks onder invloed op de snorbrommer :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [BJ] scully op maandag 21 juli 2008 om 13:24:
Als de politiek een wet bedenkt, moeten ze wel realistisch zijn, en ook kunnen bedenken dat taxivervoer niet echt goedkoop is, en in bijvoorbeeld mijn regio het openbaar vervoer na 6 uur ook niet meer bestaat

Ik vind het echt onzin dat de wetgever daar rekening mee zou moeten houden. Je kan niet bijv in jouw provincie iets wel toestaan en in de randstad niet. Dan kan je net zo goed je klacht neer leggen bij de horeca, laat ze dan maar meer cafe's in je omgeving aanleggen dan. Dat is niet een probleem van de wetgever. En als je dan toch perse verder weg wil, ga je toch lekker zelf een oplossing zoeken?

Wettelijk gezien moet je na 2 biertjes al een taxi bellen

Kan ook al 1 biertje zijn hoor, ligt er maar net aan. Dus ja dat klopt, maar ik zeg dat de politie over het algemeen geen controles uitvoert op fietsers, pas als je echt een gevaar wordt zullen ze je controleren! En daarbij...je rijbewijs raak je pas kwijt op het moment dat je boven een bepaalde grens zit en dan heb je toch echt wel behoorlijk gedronken hoor, geen 2 biertjes dus.

De categorie is dus iedereen die meer dan 2 biertjes heeft gedronken, en dat vind jij goed?

Die categorie zijn de gene die ik als laatste net bedoelde. Dat vind ik inderdaad prima ja! Sterker nog, van mij hoeven ze het rijbewijs niet eens meer terug te geven.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 juli 2008 om 08:44:
Die categorie zijn de gene die ik als laatste net bedoelde. Dat vind ik inderdaad prima ja! Sterker nog, van mij hoeven ze het rijbewijs niet eens meer terug te geven.

Nou ga je dus zelf even een categorie bedenken waarvan JIJ vindt dat ze daarvan het rijbewijs wel af mogen pakken? :S
Zo werkt dat dus niet, die grens wordt ergens bepaald, en dat is dus al bij 2 biertjes. Nu zullen ze je inderdaad niet snel laten blazen op een fiets als je niet echt stomdronken bent, maar volgens de wet zouden ze dat wel moeten doen, dus kan je concluderen dat de wet niet realistisch is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [BJ] scully op dinsdag 22 juli 2008 om 09:28:
Nu zullen ze je inderdaad niet snel laten blazen op een fiets als je niet echt stomdronken bent, maar volgens de wet zouden ze dat wel moeten doen, dus kan je concluderen dat de wet niet realistisch is.

Ik vind de wet heel realistisch, simpelweg omdat je als bestuurder aan het verkeer deelneemt. Ik snap je punt niet, want je zegt zelf als dat de politie er niet strikt op controleert.... Het punt is dat zolang iets goed gaat vind iedereen dat er geen wet voor hoeft te zijn, maar als er vanavond iemand met zijn dronken kop (of met 2 biertjes op een niet helder moment heeft, want dat kan net zo goed) op de fiets zit en een ongeval veroorzaakt, dan roept iedereen dat het maar goed is dat deze wet bestaat want dan kan ie bestraft worden!

Uitspraak van [BJ] scully op dinsdag 22 juli 2008 om 09:28:
Nou ga je dus zelf even een categorie bedenken waarvan JIJ vindt dat ze daarvan het rijbewijs wel af mogen pakken?

Nee, die categorie is als je 570 ugl of meer blaast.... Die verzin ik niet, dat staat in de wet. En ik VIND inderdaad dat je als je gepakt wordt, ook op je fietsie, ze je rijbewijs voorgoed mogen afpakken...
Waarschuw beheerder
Het lijkt erop dat Novis een paar traumatische ervaringen met dronken fietsers heeft gehad, anders vind je het absoluut NIET redelijk om een AUTOrijbewijs in te vorderen als je dronken op je FIETS zit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 juli 2008 om 09:39:
want je zegt zelf als dat de politie er niet strikt op controleert....

Als de politieman op straat het al door de vingers ziet als iemand dronken op zn fiets zit, dan geeft dat al aan dat de wet te streng is op dat gebied, en dat die politieman wel doorheeft dat we blij mogen zijn dat diegene dronken op zn fiets zit, en niet in de auto.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [BJ] scully op dinsdag 22 juli 2008 om 10:04:
Als de politieman op straat het al door de vingers ziet als iemand dronken op zn fiets zit, dan geeft dat al aan dat de wet te streng is op dat gebied, en dat die politieman wel doorheeft dat we blij mogen zijn dat diegene dronken op zn fiets zit, en niet in de auto.

Onzin! Je moet ook altijd je rijbewijs, kentekenbewijs en keuringspapieren bij je hebben als je auto rijd, krijg je daar altijd een bekeuring voor? Nee, dus kunnen we die wet ook wel schrappen. Je moet altijd licht hebben op je fiets, krijg je daar altijd een bekeuring voor? Wordt je daar altijd op gecontroleerd? Nee, kunnen we die ook wel schrappen....

Uitspraak van [BJ] scully op dinsdag 22 juli 2008 om 10:04:
en dat die politieman wel doorheeft dat we blij mogen zijn dat diegene dronken op zn fiets zit

Dan ken je de gevaren niet denk. Maar tis wel zo liever op de fiets, dan in de auto ja!
Uitspraak van GrizZz op dinsdag 22 juli 2008 om 10:03:
Het lijkt erop dat Novis een paar traumatische ervaringen met dronken fietsers heeft gehad, anders vind je het absoluut NIET redelijk om een AUTOrijbewijs in te vorderen als je dronken op je FIETS zit.

Dat jij dat niet redelijk vind, wil nog niet zeggen dat ik dat dan ook moet vinden! Kan jij denken voor alle andere 17 miljoen Nederlanders dan? En als ik iets vind, wil nog niet zeggen dat ik daar traumatische ervaringen mee heb gehad. Al kan ik je genoeg voorbeelden geven waar het weer eens fout is gegaan...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 juli 2008 om 10:29:
Onzin! Je moet ook altijd je rijbewijs, kentekenbewijs en keuringspapieren bij je hebben als je auto rijd, krijg je daar altijd een bekeuring voor? Nee, dus kunnen we die wet ook wel schrappen.

Dat is ook de grootste onzinwet die er bestaat, laat ze die alsjeblieft schrappen ja.

Je moet altijd licht hebben op je fiets, krijg je daar altijd een bekeuring voor? Wordt je daar altijd op gecontroleerd? Nee, kunnen we die ook wel schrappen....

Nou, ben daar behoorlijk vaak voor aangehouden, en heb daar ook behoorlijk wat bekeuringen voor gehad. Dat dat moet is overigens niks mis mee, je bent vanuit een auto zo goed als onzichtbaar op een fiets in het donker.

Dan ken je de gevaren niet denk.

Als ik van Emmen naar huis ga, moet ik een klein stukje door Emmen, en voor de rest zijn het allemaal rechte fietspaden van een paar kilometer, dus of ik ziet het gevaar niet, of er is gewoon geen gevaar. Denk zelf het laatste. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [BJ] scully op dinsdag 22 juli 2008 om 10:40:
Dat is ook de grootste onzinwet die er bestaat, laat ze die alsjeblieft schrappen ja.

Vind ik niet, maar dat word een andere discussie...

Nou, ben daar behoorlijk vaak voor aangehouden, en heb daar ook behoorlijk wat bekeuringen voor gehad. Dat dat moet is overigens niks mis mee, je bent vanuit een auto zo goed als onzichtbaar op een fiets in het donker.

Ben ik met je eens. Maar even los van het feit of het gevaarlijk is of niet, je wordt er niet altijd op gecontroleerd en je krijgt niet altijd een prent. Als ik zonder licht fiets en kom politie tegen wordt ik niet altijd staande gehouden. Als de politie weet dat je met alcohol op achter het stuur zit, wordt je wel degelijk gecontroleerd. Op de fiets weer niet. Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat de wet niet altijd volledig gehandhaaft kan worden. Dus de politie staat niet de hele dag te controleren of je je rijbewijs wel of niet bij je hebt, of je fietsverlichting het wel of niet doet enz. Dus zullen ze ook niet altijd controleren of je gedronken hebt als je op de fiets zit. De prioriteit ligt bij de automobilist en dat lijkt me logisch! Dus die wetgeving is helemaal niet onrealistisch.

Als ik van Emmen naar huis ga, moet ik een klein stukje door Emmen, en voor de rest zijn het allemaal rechte fietspaden van een paar kilometer, dus of ik ziet het gevaar niet, of er is gewoon geen gevaar

Dan nog schuilen er gevaren. Maar goed....er is meer dan alleen Emmen jouw omgeving!
Waarschuw beheerder
donateur
Als ze mij aanhouden als ik van een verjaardag af kom of uit de stad kom en gezellig wat gedronken heb en ik moet blazen :s Dan ga ik toch echt ff uit me plaat hoor! :@

Kijk als iemand compleet zat op de fiets zit en van links naar rechts zwalkt kan ik begrijpen dat ze zo iemand aan de kant zetten. Maar anders zie ik niet in waarom ik niet op de fiets kan gaan. Túúrlijk is het een kwestie van je gezonde verstand gebruiken. Maarja dit is zó typisch Nederlands :s :frusty: Want hiermee jagen we alle zatte malloten de auto's in met als gevolg NÓG meer ongelukken met misschien wel dodelijke afloop :s

*zucht* Nederland en zijn idiote KUTregeltjes :s :@
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 juli 2008 om 11:01:
Maar goed....er is meer dan alleen Emmen jouw omgeving!

Dat is waar, maar hartje Utrecht of buiten Emmen is wel een wereld van verschil, en wat dat betreft zou er ook best verschil in wetgeving mogen zijn. Ik oordeel natuurlijk ook vanuit mijn eigen situatie. ;)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 juli 2008 om 11:01:
Dus die wetgeving is helemaal niet onrealistisch.

Komt er gewoon op neer dus dat de politie agenten soms een oogje dicht knijpt. Niks mis mee, maar eigenlijk zou dat niet moeten, en dat betekent dus dat de wetgeving in sommige gevallen wel een beetje streng is.
Als ik in mn uppie op een fietspad 's nachts een beetje slinger op de fiets, is een inname van rijbewijs gewoon een onredelijk zware straf, voor iets waar je eigenlijk helemaal niet voor gestraft zou moeten worden.
Waarschuw beheerder
donateur
Is al oud nieuws, ma nog ist belachelijk, eerst promoten dat iedereen die gedronken heeft met de fiets moet, gaan ze vervolgens fietsers op alcohol controleren

beetje krom ist nie?

Echt krom :rot:

Uitspraak van >>Massive<< ® op dinsdag 22 juli 2008 om 11:11:
*zucht* Nederland en zijn idiote KUTregeltjes

:yes:

:nocheer:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
toch beter opletten met drinken... Dat je niet te zat na huis gaat... Majah vind het ma een kut regel...:s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [BJ] scully op dinsdag 22 juli 2008 om 11:35:
Komt er gewoon op neer dus dat de politie agenten soms een oogje dicht knijpt. Niks mis mee, maar eigenlijk zou dat niet moeten, en dat betekent dus dat de wetgeving in sommige gevallen wel een beetje streng is.

Daarom hebben de Nederlandse politieagenten een discretionaire bevoegdheid en kunnen in veel gevallen zelf bepalen wanneer ze wel ergens tegen optreden of niet, mits ze blijven handelen in het gelijkheidsbeginsel uiteraard. Een wet is een wet en moet juridisch gezien gewoon duidelijk aangeven wat fout is en wat niet. Dus meer of minder streng zal lastig zijn....
Waarschuw beheerder
Nooit zeggen dat je een rijbewijs hebt tegen die juten als je met een paar jenevertjes op zit te slingeren :D
Waarschuw beheerder
Dat jij dat niet redelijk vind, wil nog niet zeggen dat ik dat dan ook moet vinden! Kan jij denken voor alle andere 17 miljoen Nederlanders dan? En als ik iets vind, wil nog niet zeggen dat ik daar traumatische ervaringen mee heb gehad. Al kan ik je genoeg voorbeelden geven waar het weer eens fout is gegaan...

Er is geen verband tussen je autorijbewijs en wat je op de fiets doet. Daarom vind IK het raar dat je overtredingen op de fiets voelt bij je autorijbewijs. Aan de reacties in dit topic te zien ben ik ook niet de enige. Ik spreek niet voor alle Nederlanders, maar het merendeel zal dit zeker onredelijk vinden. Dat is gewoon een maatschappelijke opvatting.

Omdat de meesten dit onredelijk vinden, vind ik het vreemd dat je zo fel en overdreven reageert. Daar moet een reden voor zijn die waarschijnlijk in de persoonlijke ervaringssfeer ligt.

Verder overdrijf je graag (Nederland heeft nog lang geen 17 miljoen inwoners, dat gaat nog wel 15 jaar duren) en dat zie je ook terugkomen in je behoefte om een dergelijke overtreding onevenredig zwaar te straffen. Als de wetgever alcoholmisbruik onder automobilisten wil terugdringen, is het niet erg logisch om de vervoersalternatieven net zo zwaar te bestraffen.

Ik ben verder blij dat je niet in de politiek zit, want je kreeg het nog voor elkaar om mijn auto in beslag te laten nemen als ik een keer mijn fietslicht vergeet aan te doen.

Waarschuw beheerder
Wordt het nieuwsstukje niet gewoon verkeerd geïnterpretteerd :P ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [BJ] scully op maandag 21 juli 2008 om 10:39:
Als ik elke keer dat ik een paar biertjes op heb de taxi zou moeten nemen om thuis te komen, mag ik er eerst wel een baantje bij nemen om die kosten op te kunnen brengen.

dan drink je maar niet!

Waarschuw beheerder
ja je rijbewijs kan ingenomen worden maar dan moet je het wel bon maken mijn pa fietste et een halve liter in binnenzak n een in zijn hand en toen mocht hij naar nijmegen voorlichtgsfilm kijken en toen kreeg hij hem terug
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 juli 2008 om 10:35:

nee.. er staat dat je niet mag deelnemen aan het verkeer wanneer je onder invloed van alcohol of verdovende middelen bent ;)

Uitspraak van >>Massive<< ® op dinsdag 22 juli 2008 om 11:11:
*zucht* Nederland en zijn idiote KUTregeltjes

blaat pas als je het hele verhaal kent.. natuurlijk houdt de politie je niet staande om willekeurig iemand te laten blazen..
aangezien in de first post staat dat er een ongeluk was gebeurd is het logisch dat beiden even moeten blazen.. zeker als er het vermoeden bestaat dat een van de betrokkenen gedronken heeft..

wat betreft dat jeugdigen na een avondje stappen soms moeten blazen.. mja.. hoe naief kun je zijn.. met een groepje snachts gaan fietsen zwalkend en lallend naar huis en dan nog klagen ook dat je op je vingers getikt wordt.. als je gewoon in een groepje rustig naar huis rijdt en lekker jezelf rustig houdt dan is er geen agent die gaat vermoeden dat je wel eens teveel gezopen kunt hebben en die je daarvoor aan de kant zet..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Fortuna op dinsdag 22 juli 2008 om 18:39:
blaat pas als je het hele verhaal kent.. natuurlijk houdt de politie je niet staande om willekeurig iemand te laten blazen..
aangezien in de first post staat dat er een ongeluk was gebeurd is het logisch dat beiden even moeten blazen.. zeker als er het vermoeden bestaat dat een van de betrokkenen gedronken heeft..

wat betreft dat jeugdigen na een avondje stappen soms moeten blazen.. mja.. hoe naief kun je zijn.. met een groepje snachts gaan fietsen zwalkend en lallend naar huis en dan nog klagen ook dat je op je vingers getikt wordt.. als je gewoon in een groepje rustig naar huis rijdt en lekker jezelf rustig houdt dan is er geen agent die gaat vermoeden dat je wel eens teveel gezopen kunt hebben en die je daarvoor aan de kant zet..

Euhm Hallo? Dit was kort geleden nog in het nieuws hoor! Ze willen serieus strenger hierop gaan controleren. En als er een ongeluk of iets dergelijks gebeurt is het logisch dat je moet blazen. Maar ik vind het volstrekt belachelijk dat ze hierop willen gaan controleren. Dan is het een simpel optelsommetje, kortom mensen pakken dan gewoon de auto na een paar galzen bier, wijn of wat dan ook. Om nog maar niet te moeten denken aan sukkels die na 20 glazen bier achter het stuur kruipen :s

Maarja zoals ik al zei dit is Nederland en dit land staat stijf van de meest domme en irritante regeltjes die echt he-le-maal nérgens op slaan!
Waarschuw beheerder
ik vind dat zeer fucked up,

je laat toch al zien dat je goeie wil hebt door juist niet in de auto te stappen:S
kan aan mij liggen maar volges mij willen ze over aantal jaar je rijbewijs al innemen als je scheet laat tijdens het rijdne. is soms wel het meest effectief maar of het efficient is :S ik weet het niet.

daarbij denk ik wel dat heleboel agenten hier redelijk soepel mee om gaan. want anders blijven ze aan de gang. kost hun alleen amar meer tijd met papieren enzo in vullen en hun worden er toch niet beter van.
en als het een beetje mensen zijn weten ze zelf hoeveel pijn en moeite het sommige mensen gekost heeft om hun rijbewijs te halen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van HouseBabe op dinsdag 24 juni 2008 om 17:40:
Mijn fietsrijbewijs is allang ingevorderd, daarom rijd ik maar auto :lol:

ik heb hetzelfde probleem;)
Waarschuw beheerder
eigenlijk ben je dronken altijd fout, zelfs als je de straat oversteekt om in n taxi te stappen (openbare dronkenschap)
dope is goed (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op dinsdag 22 juli 2008 om 18:39:
nee.. er staat dat je niet mag deelnemen aan het verkeer wanneer je onder invloed van alcohol of verdovende middelen bent

Artikel 8 wegenverkeerswet 1994:

Het is een ieder verboden een VOERTUIG te besturen of als bestuurder te doen besturen, terwijl hij verkeert onder zodanige invloed van een stof, waarvan hij weet of redelijkerwijs moet weten, dat het gebruik daarvan - al dan niet in combinatie met het gebruik van een andere stof - de rijvaardigheid kan verminderen, dat hij niet tot behoorlijk besturen in staat moet worden geacht.

Er staat dus wel degelijk het besturen van een voertuig en niet het deelnemen aan het verkeer...!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van GrizZz op dinsdag 22 juli 2008 om 16:11:
Ik spreek niet voor alle Nederlanders, maar het merendeel zal dit zeker onredelijk vinden. Dat is gewoon een maatschappelijke opvatting.

Jij vind PF een goed voorbeeld van wat de rest van de maatschappij vind....maar natuurlijk!

Er is geen verband tussen je autorijbewijs en wat je op de fiets doet

Die is er wel degelijk. Als jij een rijbewijs hebt en je fietst dronken, dan weet je ook beter waar je verantwoordelijkheden liggen. Tenminste, daar mag je van uit gaan. En er zijn nog wel meer redenen, maar dat ligt nog wel ingewikkelder..!

Daar moet een reden voor zijn die waarschijnlijk in de persoonlijke ervaringssfeer ligt.

Dat is jouw interpertatie. Ik heb niets in mijn persoonlijke levenssfeer of traumatische ervaring, waaruit jij zou kunnen opmaken waarom ik een ANDERE mening heb dan de meeste hier. Dan reageer ik niet fel of overdreven, het is maar net van welke kant je het bekijkt. Ik zou dat net zo goed van jouw mening kunnen zeggen!

Als de wetgever alcoholmisbruik onder automobilisten wil terugdringen, is het niet erg logisch om de vervoersalternatieven net zo zwaar te bestraffen.

Hieruit maak ik op dat je dus niet snapt wat wet nou eigenlijk inhoud. De wetgever of de overheid wil niet alleen maar specifiek alcohol onder automobilisten terug dringen, maar alcohol in het verkeer. Dat bij handhaving meer gecontroleert wordt op de automobilist zou jou dan positief moeten stemmen. En nogmaals, voordat ze je rijbewijs innemen als je bezopen op de fiets zit, moet je toch behoorlijk wat op hebben hoor... De grens is 570 ugl of meer... maar dat vergeet je even.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 juli 2008 om 18:19:
ja je rijbewijs kan ingenomen worden maar dan moet je het wel bon maken mijn pa fietste et een halve liter in binnenzak n een in zijn hand en toen mocht hij naar nijmegen voorlichtgsfilm kijken en toen kreeg hij hem terug

Ze hebben het rijbewijs wel eerst afgepakt dus?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 juli 2008 om 08:36:
Die is er wel degelijk. Als jij een rijbewijs hebt en je fietst dronken, dan weet je ook beter waar je verantwoordelijkheden liggen. Tenminste, daar mag je van uit gaan. En er zijn nog wel meer redenen, maar dat ligt nog wel ingewikkelder..!

Dus je wordt ook zwaarder gestraft ten opzichte van iemand die geen rijbewijs heeft? Dat is toch van der zotte of niet?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [BJ] scully op woensdag 23 juli 2008 om 08:41:
Dus je wordt ook zwaarder gestraft ten opzichte van iemand die geen rijbewijs heeft? Dat is toch van der zotte of niet?

hier heb je in mijn ogen een punt,, alleen de mensen met rijbewijs zouden hiermee gestraft worden en de mensen zonder rijbewijs zouden dus er met een bekeuring vanaf komen! Als je zoiets bij bromfietsers/automobilisten etc doet oké maar niet bij fietsers waar je onderscheid kan maken tussen wel of geen rijbewijs.

Waarschuw beheerder
Ik vind van niet. Ik vind dat iemand met een rijbewijs wel meer vernatwoordelijkheidsgevoel in het verkeer moet hebben dan iemand zonder rijbewijs. Bedoel iedereen die in het verkeer moet zich verantwoord gedragen hoor, maar als je op de fiets al niet met verantwoordelijkheden kan omgaan, hoe zit dat dan als iemand in de auto rijd? Dus ik vind de opmerking dat iemand zwaarder gestraft wordt niet echt opgaan....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 juli 2008 om 08:36:
Als jij een rijbewijs hebt en je fietst dronken, dan weet je ook beter waar je verantwoordelijkheden liggen. Tenminste, daar mag je van uit gaan. En er zijn nog wel meer redenen, maar dat ligt nog wel ingewikkelder..!

:vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 juli 2008 om 18:00:
Ik vind van niet. Ik vind dat iemand met een rijbewijs wel meer vernatwoordelijkheidsgevoel in het verkeer moet hebben dan iemand zonder rijbewijs. Bedoel iedereen die in het verkeer moet zich verantwoord gedragen hoor, maar als je op de fiets al niet met verantwoordelijkheden kan omgaan, hoe zit dat dan als iemand in de auto rijd? Dus ik vind de opmerking dat iemand zwaarder gestraft wordt niet echt opgaan....

Je mag als kind van 3 al met de fiets over straat, dus hoeveel verantwoordelijkheid ben je ervoor nodig? Daarnaast gaat het hier om mensen die dronken op de fiets zitten, dus hoeveel verantwoordelijkheidsgevoel hebben die nog? In ieder geval heel wat minder dan dat ze nuchter in de auto zitten, dus die vergelijking gaat echt niet op.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [BJ] scully op donderdag 24 juli 2008 om 08:10:
Je mag als kind van 3 al met de fiets over straat, dus hoeveel verantwoordelijkheid ben je ervoor nodig? Daarnaast gaat het hier om mensen die dronken op de fiets zitten, dus hoeveel verantwoordelijkheidsgevoel hebben die nog? In ieder geval heel wat minder dan dat ze nuchter in de auto zitten, dus die vergelijking gaat echt niet op.

Een kind van 3 heeft ook geen rijbewijs he...! Iemand die dronken op de fiets zit, heeft toch voordat ie op de fiets stapte besloten om te drinken? Als die gene dan in het bezit is van een rijbewijs, vind ik dat ie dat besef nog veel meer moet hebben, dus ja vind ik het niet dat die gene dan zwaarder gestraft word. Dus die vergelijking gaat wel degelijk op, alleen begrijp je weer de context niet heb ik t idee.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 juli 2008 om 13:28:
alleen begrijp je weer de context niet heb ik t idee

JIJ begrijpt het niet.

Iemand die dronken op de fiets zit, heeft toch voordat ie op de fiets stapte besloten om te drinken? Als die gene dan in het bezit is van een rijbewijs

Dan heeft ie voordat ie besloot om te gaan drinken al besloten om de auto te laten staan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [BJ] scully op donderdag 24 juli 2008 om 13:57:
Dan heeft ie voordat ie besloot om te gaan drinken al besloten om de auto te laten staan.

Ja en? Hij heeft dan toch ook nog zat andere alternatieven? Dus neemt ie het risico, dus achteraf niet zeiken dat je harder gestraft wordt!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [BJ] scully op woensdag 23 juli 2008 om 08:41:
Dus je wordt ook zwaarder gestraft ten opzichte van iemand die geen rijbewijs heeft?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 juli 2008 om 18:00:
Ik vind van niet.

dus ja vind ik het niet dat die gene dan zwaarder gestraft word

Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 juli 2008 om 14:30:
Dus neemt ie het risico, dus achteraf niet zeiken dat je harder gestraft wordt!

Je praat jezelf tegen, eerst vind je dat iemand met een rijbewijs NIET zwaarder wordt gestraft dan iemand zonder rijbewijs, en nou moet je ineens niet zeiken dat je WEL zwaarder gestraft wordt?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 juli 2008 om 14:30:
Ja en?

:gaap: Ik wordt moe van jou.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [BJ] scully op donderdag 24 juli 2008 om 14:44:
Je praat jezelf tegen, eerst vind je dat iemand met een rijbewijs NIET zwaarder wordt gestraft dan iemand zonder rijbewijs, en nou moet je ineens niet zeiken dat je WEL zwaarder gestraft wordt?

Moeilijk is dat he, begrijpend lezen.... Ik vind dat iemand met rijbewijs niet zwaarder gestraft wordt dan iemand zonder... Dus vind ik ook als je jouw voorbeeld neemt, dus vervolgens niet moet gaan zeiken idd. Dus waar spreek ik me zelf tegen?

Uitspraak van [BJ] scully op donderdag 24 juli 2008 om 14:44:
Ik wordt moe van jou.

Kut voor jou joh, dan hou je toch op met de discussie?
Waarschuw beheerder
dan met een paar biertjes op iemand voor zijn donder rijden...

Uitspraak van lindaaatje op maandag 21 juli 2008 om 12:03:
Ja, want daar gebeuren vreselijke ongelukken mee, dronken fietsers die tegen iemand aanrijden

:roflol:
daarom ... komt er op neer dat je straks niets meer mag ... bedoel, sluit de café's dan ook maar direct, want daar mag je drinken en dan mag je je vervolgens niet meer op straat vertonen :S
bedoel, ken je wel met de taxi gaan ... maar als je uitstapt in je straat & richting je deur loopt, kun je nog een boete krijgen ---> openbare dronkenschap (ok, moet je wel heel erge pech hebben maar toch, het is mogelijk!)

krom land ... ik weet nu iig dat ik nooit meer me rijbewijs moet meenemen als ik naar de stad ga op de fiets! thnx!

Uitspraak van De Gemaskerde Muchacho op maandag 21 juli 2008 om 12:32:
Je bent dan ook echt dronken als je inderdaad op je fiets achter het stuur zit. Daar trappen die petten echt niet in.

:roflol:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 juli 2008 om 08:44:
Ik vind het echt onzin dat de wetgever daar rekening mee zou moeten houden. Je kan niet bijv in jouw provincie iets wel toestaan en in de randstad niet.

doen ze in amerika toch ook?
& aangezien we best veel van hen overnemen ...
laatste aanpassing