Ik spreek niet voor alle Nederlanders, maar het merendeel zal dit zeker onredelijk vinden. Dat is gewoon een maatschappelijke opvatting.
Jij vind PF een goed voorbeeld van wat de rest van de maatschappij vind....maar natuurlijk!
Er is geen verband tussen je autorijbewijs en wat je op de fiets doet
Die is er wel degelijk. Als jij een rijbewijs hebt en je fietst dronken, dan weet je ook beter waar je verantwoordelijkheden liggen. Tenminste, daar mag je van uit gaan. En er zijn nog wel meer redenen, maar dat ligt nog wel ingewikkelder..!
Daar moet een reden voor zijn die waarschijnlijk in de persoonlijke ervaringssfeer ligt.
Dat is jouw interpertatie. Ik heb niets in mijn persoonlijke levenssfeer of traumatische ervaring, waaruit jij zou kunnen opmaken waarom ik een ANDERE mening heb dan de meeste hier. Dan reageer ik niet fel of overdreven, het is maar net van welke kant je het bekijkt. Ik zou dat net zo goed van jouw mening kunnen zeggen!
Als de wetgever alcoholmisbruik onder automobilisten wil terugdringen, is het niet erg logisch om de vervoersalternatieven net zo zwaar te bestraffen.
Hieruit maak ik op dat je dus niet snapt wat wet nou eigenlijk inhoud. De wetgever of de overheid wil niet alleen maar specifiek alcohol onder automobilisten terug dringen, maar alcohol in het verkeer. Dat bij handhaving meer gecontroleert wordt op de automobilist zou jou dan positief moeten stemmen. En nogmaals, voordat ze je rijbewijs innemen als je bezopen op de fiets zit, moet je toch behoorlijk wat op hebben hoor... De grens is 570 ugl of meer... maar dat vergeet je even.