Als het een goeie studio is wel
ik heb zelf een cursus studiotechnicus/producer gevolgd
waar?
creativiteit leer je niet in een studio
FL is just basic of je moet er heel erg bedreven in zijn
maar toch blijft een goed uitgeruste studio de beste manier
Qua klank is het sowieso beter ..
Qua klank is het sowieso beter ..
scheelt alleen vaak duizenden euros en de leek hoort het toch niet
heel lang met 1 track bezig
Wat klinkt beter: alleen FL of een profi mastering suite...
Dus voor een echte kenner zou deze zonder enige twijfel de TB kunnen inleveren voor de D16 Phosycon (die ikzelf niet ken) ?
Met die instelling gaat de hele muziek toko naar de klote als je het alleen voor de leek doet ...
zag staan dat 1 jaar + master duur is...wat is duur? wilde een 2 jarige oplleiding gaan volgen via het SAE, zou mij een kleine 15000 gaan kosten.. [ overigens wél een Bachelor opleiding, afstuderen in Engeland..enzenz...]
Ik heb een cursus gereserveerd
Wat klinkt beter: alleen FL of een profi mastering suite...
volgens mij kost dat een aardig zakcentje zo'n cursus
Dit gaat voor mij iig zéker niet op
Ja, omdat ik altijd jank over software / hardware
er staat toch echt een vraagteken achter ..... hoe duidelijk wil je het hebben?
Dat klinkt gewoon direct voller en beter in de mix, heb wat ideen van me reaktor synths nagemaakt in de nord modular en dat klinkt gewoon beter... Na de vergelijking met de beste presets uit me reaktor synth is de nordmodular opmerkelijk mooier in het laag, en meer aanwezig in het mid en hoog, zonder overbodig veel equalizing en toch de zelfde mogelijkheden...
Nordlead is software ingebouwd op n printplaatje.
Weliswaar met eigen geluidskaart, maar er is niks analoogs aan dus er zullen vast plugins zijn die net zo goed of beter klinken.
VOlgens n review in n Duits vakblad is de SYlenth1 trouwens beter dan diverse virtual analog synths.
heeft MOOG trouwens niet nog een paar analoge dingen uitgebracht de laatste tijd?
Kort gezegt: een compleet uitgeklede voyager, met daardoor nog meer het oude minimoog gevoel. Geen touchscreen, geen midi funtionaliteit en er valt niets meer te saven! Wel zijn er enkele lichte aanpassingen aan de modulatiesectie en de configuratie van de knoppen."
klinkt een beetje als makkelijk cashen
heeft MOOG trouwens niet nog een paar analoge dingen uitgebracht de laatste tijd?
dus er is inderdaad een nieuwe analoge moog bak op de markt
Alle recente synths zijn digitaal. Die analoge chips worden niet meer gemaakt. (hey das ook een printplaat) Alleen die is warmte gevoelig, waardoor je ze eerst moet warm draaien. Een review in een duits vakblad is gewoon mening gebasseerd, De sylenth1 is voor velen de ideale oplossing vanwege z'n uitmuntende kwaliteit en cpu verbruik.. Vind het gewoon niet te vergelijken met menigde hardware synth.
Ga nou niet vertellen dan er plugins zijn die beter klinken, de nord modular heeft eindeloos veel functies en klinkt beter in het laag, mid en hoog.. dan alle plugins die ik heb geprobeerd.
geld kan je maar 1 keer uitgeven.
verschil hoor je wellicht in n studio met boxen van 800 euro maar never nooit op je stereo of in n club.
Weg gegooid geld dus
Software is 10x zo goedkoop dan hardware en hardware is niet 10x beter dus is het per saldo minder
Uitspraak van The SpinDoctor op zondag 18 mei 2008 om 19:20:
geld kan je maar 1 keer uitgeven.
dat is juist n pro-software argument.
was ook nie anders van plan.
Gebruik zelfs niet eens een midi-keyboard hoewel ik op conservatorium-niveau piano heb gespeeld
maareh ik snap het niet, meer mogelijkheden? Je hebt zeer uitgebreide plugins die meer knoppies hebben dan n aantal gerenommeerde hardwarebakken.
Wil niet meteen zeggen dat je melodieuze muziek moet gaan maken. het intoetsen van ritmes scheelt gewoon tijd. Het afspelen van je geluiden direct met een klavier is hoe dan ook voordelig ook al is het een midi controller keyboard. Zeker de pitchbend en modwheel zijn noodzakelijk... Er is bijna altijd wel een omweg om iets te bereiken met een synth, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Als je op record drukt en je tikt wat in en je zit aan de pitch wheel kan je juist heel erg vette bewegingen maken die je al tekenend niet tot nauwelijk voor elkaar krijgt. De modwheel is zo handig omdat je daarmee je geluid morphed. Van de originele stand naar een 2e variatie. Je stuurt dus meerdere functies naar de modwheel en je bepaald zelf welke kant de functie op gaat. Zelfde geld voor een X/Y pad, er komen veel natuurlijkere bewegingen in je muziek als je de Cutoff en Reso op een X/Y pad bedient bijvoorbeeld.
dit is de editor voor de nord modular
En ik haat het om n melodie in te spelen
Of toch beter jezelf aanleren?
logic
SYlenth1
leer nog steeds elke week nieuwe functies in FL
heel duidelijk.
![[img width=1024 height=760]http://i203.photobucket.com/albums/aa167/sneiter/NordModularg2TrancePatch.jpg[/img]](http://i203.photobucket.com/albums/aa167/sneiter/NordModularg2TrancePatch.jpg)
Ja heb dit ook op school gehad maar ik werd er knetter van. Moet je vaak oefenen denk ik...
Sane! zn analoge Juno-2 met weinig mogelijkheden