Partyflock
 
Forumonderwerp · 1006827
Het m-nus label van Richie Hawtin bestaat alweer 10 jaar en dat vieren ze onder anderen (er is namelijk ook een m-nus stage op Extrema, en m-nus is ook aanwezig op SMS) met 10 Contakt events die zullen worden gehouden in 10 verschillende steden in 10 verschillende landen, waaronder ook in Nederland (tijdens Amsterdam Dance Event) en Belgie (tijdens 10 days off).

Contakt World Tour
#1 24-05-2008 DETROIT, USA st. andrew’s hall
#2 20-06-2008 BARCELONA, SPAIN sonar festival
#3 22-07-2008 GENT, BELGIUM 10 days off @ vooruit
#4 29-08-2008 MONTREAL, CANADA venue tbc
#5 11-10-2008 BERLIN, GERMANY columbia halle
#6 18-10-2008 LONDON, UK s.e.one
#7 25-10-2008 AMSTERDAM, HOLLAND the sand
#8 31-10-2008 ROME, ITALY palazzo dei congressi
#9 06-12-2008 TOKYO, JAPAN club phazon
#10 13-12-2008 BUENOS AIRES, ARGENTINA venue tbc

Line-up
starring RICHIE HAWTIN - featuring MAGDA & TROY PIERCE - introducing THE CUBE live support MARC HOULE, HEARTTHROB, & GAISER - selected dates support by LOCO DICE, JPLS, TRACTILE, AMBIVALENT, BAREM & NIEDERFLUR
visual lighting by ALI DEMIREL

Meer info op http://www.contakt-events.com/
laatste aanpassing door een beheerder
Ik houd er juist van als je boos bent Tjeerd.... :WINK: :WINK: :WINK:
IK BID VOOR EEN LIVESET VAN LOUDERBACH!

AMEN

Want dan is zijn nieuwe album als het goed is uit, maar dan wel in een klein bijzaaltje, want dat hoort niet in een hal.
heerlijk topic dit (Y)
Uitspraak van Tjeerdo op zondag 18 mei 2008 om 20:51:
Met je 'gewone techno'

nix mis met gewone techno hoor :[
 
Wat een gelul over commcercie...3 a 4x per jaar staan we allemaal te stuiteren in the sand tijdens een cocoon en dit vinden we opeens commercieel en te duur...Wordt hoe dan ook knallen! Lijkt wel of hier de meeste mensen een andere weg willen inslaan wat betreft minimal/techno en hawtin niet meer cool vinden, waar juist in andere landen richies populariteit juist alleen maar lijkt te stijgen. Zie hier namelijk een crowdsurfende richie: http://www.youtube.com/watch?v=DBrsLMNUOEU en we weten allemaal dit richie dit niet zomaar zou doen als het publiek niet helemaaal gek zou worden...in de melkweg was richie ondergeschikt aan speedy j, maar denk dat grotendeels komt door een afspraak tussen de 2...
Uitspraak van marloutje op zondag 18 mei 2008 om 22:09:
maar dan wel in een klein bijzaaltje

Gelukkig heeft de Sand nog een kleine zaal, zou wel erg mooi zijn..

Uitspraak van verwijderd op zondag 18 mei 2008 om 23:03:
Zie hier namelijk een crowdsurfende richie:

Sven Wannabee 8)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 mei 2008 om 23:03:
3 a 4x per jaar staan we allemaal te stuiteren in the sand tijdens een cocoon

niet dus
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 mei 2008 om 23:03:
in de melkweg was richie ondergeschikt aan speedy j, maar denk dat grotendeels komt door een afspraak tussen de 2...

:/ wat een bullshit, waar zou dat voor nodig zijn? Lijkt mij eerder dat als wat ze zouden afspreken dat het zou zijn dat Speedy J zich in zou houden, wat hij terecht niet heeft gedaan zo te horen. Jochem is net zo een held als Richie!
 
Uitspraak van PINK FLOW op zondag 18 mei 2008 om 19:22:
Ach man, houd toch op met je "idee". Als ik pracht en praal zou willen dan ga ik wel naar het circus.

Waar je hoort domme aap dat je er rondloopt:) Altijd zie ik maar die Pinky zonder Flow commentaar geven met zijn echt veeeeeeeel grote mond..en jouw verhalen over de palingfabriek in Urk is ook helemaaaaaaaal niet grappig, ik ervaar jou als een vervelend naar stukje uitgespuugde kauwgom..Pinky...waar zijn je Brains! Kom uit die virituele muizenkooi van je en ga de wereld veroveren man:)

Je zult ongetwijfeld een goede jongen zijn Pinky..maar je forum chit chat brabbel brubbel brom brom moet je maar lekker thuis tegen je moeder doen! Wij kunnen er ook niks aan doen dat je geen zakgeld krijgt waar je een lekker zakje snoep voor kan kopen..

Peuzel het lekker op in die palingfabriek van je:)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 mei 2008 om 11:22:
.Pinky...waar zijn je Brains! Kom uit die virituele muizenkooi van je en ga de wereld veroveren man:)

Uitspraak van verwijderd op maandag 19 mei 2008 om 11:22:
moet je maar lekker thuis tegen je moeder doen! Wij kunnen er ook niks aan doen dat je geen zakgeld krijgt waar je een lekker zakje snoep voor kan kopen..

vond de palingfabriek toch grappiger:nocheer:
laatste aanpassing
Uitspraak van Pietjepotlood op maandag 19 mei 2008 om 11:02:
de Sand nog een kleine zaal

die NOG zeg je goed. het gaat namelijk niet zo goed met het bedrijf "the sand b.v.".
Uitspraak van anders op maandag 19 mei 2008 om 12:42:
die NOG zeg je goed. het gaat namelijk niet zo goed met het bedrijf "the sand b.v.".

En waar baseer je dit dan op? :s

The Sand zit enorm in de lift, vrijwel alle zaterdag in het najaar zitten al vol... :)
pm :)

dat ze vol zitten hoeft niet te betekenen dat alles rendabel is
laatste aanpassing
Sander moet er voor zijn werk ff langs? met een knokploeg? ;)
 
Uitspraak van Tjeerdo op maandag 19 mei 2008 om 12:58:
En waar baseer je dit dan op

afgunst tjeerd, afgunst!! zulke mensen blijf je altijd houden.

best wel sneu eigenlijk
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 mei 2008 om 13:32:
afgunst tjeerd, afgunst!! zulke mensen blijf je altijd houden.

Blijkbaar weet hij meer over de financiele situatie, heeft weinig met afgunst te maken lijkt me.
 
cyndium is goed bezig :jaja:
Uitspraak van Tjeerdo op zaterdag 17 mei 2008 om 21:25:
Inzake Heartthrob, ik weet de line-up zelf nog niet eens, Richie bepaalt deze. Maar ik kan natuurlijk wel aangeven dat we Heartthrob graag erbij zien. Vind ik zelf ook een frisse naam!

En Barem!!!!! Heb zoveel goede verhalen over deze gast gehoord!!

Lekker bezig hoor Tjeerd (Y)
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 mei 2008 om 13:32:
afgunst tjeerd, afgunst!! zulke mensen blijf je altijd houden.

best wel sneu eigenlijk

wat lul je nou man
Uitspraak van demanmetdemuts op zaterdag 17 mei 2008 om 19:50:
ergens in een tunnel worden gegeven.

En feestjes binnen 2 uur zijn afgelopen omdat de politzei langskomt, wat helaas te vaak het geval is! Daar rij je dan zeker een uur voor... Nee doe mij maar gewoon een club :)
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1981, 2846}
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 mei 2008 om 23:03:
waar juist in andere landen richies populariteit juist alleen maar lijkt te stijgen. Zie hier namelijk een crowdsurfende richie: http://www.youtube.com/watch?v=DBrsLMNUOEU en we weten allemaal dit richie dit niet zomaar zou doen als het publiek niet helemaaal gek zou worden...in de melkweg was richie ondergeschikt aan speedy j, maar denk dat grotendeels komt door een afspraak tussen de 2...

Word, vet filmpje!
Uitspraak van anders op zaterdag 24 mei 2008 om 10:07:
wat lul je nou man

Sander...die Uwe is dezelfde knakker als van de Rockit line up...lekker laten blaten
Uitspraak van ALmightyRixxi op zaterdag 24 mei 2008 om 12:30:
Word, vet filmpje!

...de sprong andere hoek:P
laatste aanpassing door een beheerder
Waar zijn kaarten te regelen voor de 25ste in The Sand???
 
swiss didn't had and won't have m-nus showcase..here's nobody interested into that shjit hihi..me neither,i prefer some other labels :)

but,on the 2nd mai 2008 i've been on the event Grenzenbereich with Troy Pierce & JPLS...the music was more then amazing (L)




JPLS - Fuckshuffle







great :respect:
laatste aanpassing door een beheerder
Uitspraak van Jeroen-Theo (l) Techno op zaterdag 24 mei 2008 om 07:02:
En Barem!!!!! Heb zoveel goede verhalen over deze gast gehoord!!

Laat hem dan aub wel een live-set doen zeg. Was speciaal voor hem naar België gereden waar hij een dj-set deed.
Ik kan je vertellen dat de teleurstelling groot was. Misschien kwam het omdat hij moest openen en daardoor
voor wat rustigere platen koos, maar mixen kan hij in ieder geval niet.
Uitspraak van william köster op maandag 18 augustus 2008 om 08:10:
Laat hem dan aub wel een live-set doen zeg.

zo staat ie niet in de line-up helaas, dat is wel jammer.
 
Kijk gewoon allemaal even Slices over het leven van Richie Hawtin en dan zie je wat een verschrikkelijke sufkees het is geworden. Je zal dan zien hoe de kleine Richie even aan Derrick May kwam vertellen dat hij het wel ging maken. Hoe hij de platen van Jeff Mills terug deed in de koffer. Hoe hij in vuige oude fabrieken voor een DJ de warm-up mocht verzorgen en hoe hij ietwat later zelf mocht draaien. Hoe de Plastikman hype grote vormen aannam en ook hoe alle zwarten hem haten omdat hij "the white guy" was die internationaal doorbrak.

Tot zover allemaal super.

Maar toen kwam Richie Hawtin de US niet meer binnen wegens liegen tegen de douane, ging hij naar New York zijn vriendinnetje achterna en verhuisde vervolgens naar Berlijn om te gaan kontebonken met Sven Vath. En Richie Hawtin was toen geen nerd meer maar superster. Dankzij Sven Vath durft hij nu te stagediven en is hij losgekomen en geen nerd meer. Stoer zeg! Het gevolg is dat hij geen fatsoenlijke sets meer kan draaien, zijn producties slaapverwekkend zijn en er bij elk optreden meer mensen in zijn DJ booth staan als er buiten. Go Richie!

De ondergang van het meesterbrein. De genie. Het wonderkind.

Geef mij maar de ubernerd hawtin met zijn kaalgeschoren kop die kei hard staat te beuken, raggen en knallen met een combinatie van acid, techno, old school en heerlijke minimale klanken. Niks mis mee met minimale klanken (denk Robert Hood) maar minimal (de zogenaamde Sven Vath/Cocoon sound) daar kan ik helemaal niks mee. Inpakken en wegwezen.

Gelukkig zijn er blijkbaar nog genoeg mensen die het wel helemaal geweldig vinden.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 augustus 2008 om 14:05:
maar minimal (de zogenaamde Sven Vath/Cocoon sound)

dat draait ie gelukkig ook niet..
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 augustus 2008 om 14:05:

en hem dan toch in je agenda zetten! mooie vorm van zelfkastijding!
Ben het redelijk met Sohus eens
ja geef mij die oude nerd hawtin ook maar! toen maakte ie nog dikke muziek. nu is het janken met de pet op
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 augustus 2008 om 14:05:
Geef mij maar de ubernerd hawtin met zijn kaalgeschoren kop die kei hard staat te beuken, raggen en knallen met een combinatie van acid, techno, old school en heerlijke minimale klanken. Niks mis mee met minimale klanken (denk Robert Hood) maar minimal (de zogenaamde Sven Vath/Cocoon sound) daar kan ik helemaal niks mee. Inpakken en wegwezen.

Los van het feit of je het goed vind of niet... maar de de sound van Hawtin is echt totaal anders dan die van Vath, deze vergelijking raakt dus nog kant nog wal. Ik ben het verder met je eens dat de laatste jaren zijn sets te soft zijn geworden. Al waren zijn sets op ILT 2004 en 2005 nog wel erg vet en redelijk beukend.
 
Uitspraak van Joren! op maandag 18 augustus 2008 om 17:00:

Ik vind het allebei niks. En twee keer niks is ook hetzelfde. Ik denk dat mijn punt duidelijk is.

Alleen Magda kan me in deze line-up bekoren.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Joren! op maandag 18 augustus 2008 om 17:00:
redelijk beukend

hoe klinkt dat?
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 augustus 2008 om 17:10:
Ik vind het allebei niks. En twee keer niks is ook hetzelfde. Ik denk dat mijn punt duidelijk is.

Ik snap je punt, ik geef alleen aan dat je een vergelijking maakt die nergens op slaat.

"En twee keer niks is het hetzelfde" slaat al helemaal nergens op.
 
Uitspraak van Joren! op maandag 18 augustus 2008 om 17:14:
slaat al helemaal nergens op

en redelijk beukend dan?
Daar bedoel ik mee dat hij toen minimal draaide maar wel op zo'n manier dat er een goede drive in zat en dat het lekker dansbaar was.
 
En vertel jij mij eens wat het verschil tussen het geluid van Hawtin en Vath is. Hun huidige geluid. Ik ben benieuwd.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Joren! op maandag 18 augustus 2008 om 17:29:
Daar bedoel ik mee dat hij toen minimal draaide maar wel op zo'n manier dat er een goede drive in zat en dat het lekker dansbaar was.

ahaa
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 augustus 2008 om 17:36:
En vertel jij mij eens wat het verschil tussen het geluid van Hawtin en Vath is. Hun huidige geluid. Ik ben benieuwd.

:lol: als iemand je dat moet vertellen dan moet je iets aan je oren laten doen.
 
Uitspraak van Tim Woestenenk op zaterdag 24 mei 2008 om 10:46:
En feestjes binnen 2 uur zijn afgelopen omdat de politzei langskomt, wat helaas te vaak het geval is! Daar rij je dan zeker een uur voor... Nee doe mij maar gewoon een club

beetje weinig respect toon je voor de mensen die dat nog durven te organiseren.

mmaarre hawtin...ziet er leuk uit...misschien moet ik toch een keer naar de sand gaan.(Y)
Uitspraak van jimjimjim op maandag 18 augustus 2008 om 18:14:
als iemand je dat moet vertellen dan moet je iets aan je oren laten doen.

idd! Ik vind cocoon echt verschrikkelijk..
 
Artiest {SHOWLIST artist 26887, 27322}
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 augustus 2008 om 17:11:
hoe klinkt dat?

Dat je 1,5 uur staat te wachten tot "het" komt..
Cocoon...Minus...1 pot nat. Als je goed luistert is de sound van deze 2 labels zeker te vergelijken (en met sound bedoel ik dus echt de klank) De releases van Cocoon zijn doorgaans melodieuzer en clubgerichter dan die van Minus, maar net doen of de vergelijking van Sohus nergens op slaat vind ik onzin.

Feit is dat Hawtin sinds hij lid is van de hippe "i love Berlin" ballenclub niet meer weet wat een snerpende hi-hat of rauwe bass is....en dat is jammer.


Verder is deze discussie vrij nutteloos natuurlijk...
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 augustus 2008 om 19:42:
tot "het" komt..

ja maar dat ken ik wel!! maar niet bij muziek gheghe
laatste aanpassing
Uitspraak van PINK FLOW op maandag 18 augustus 2008 om 20:03:
Verder is deze discussie vrij nutteloos natuurlijk...

Blij dat je het zelf zegt ;)

Discussie gesloten.