Partyflock

Forumonderwerp · 1004503
Al-Qaida doodt geen onschuldigen. Dat heeft de nummer 2 van de terreurorganisatie, Ayman al-Zawahri, woensdag gezegd in antwoord op ruim negenhonderd vragen die aanhangers, tegenstanders en journalisten online stelden.

Op een geluidsopname van anderhalf uur reageert Al-Zawahri op een deel van de vragen. "We hebben de onschuldigen niet gedood, niet in Bagdad en niet in Marokko, ook niet in Algerije, nergens", zei Al-Zawahri. "Als er een onschuldige is omgekomen bij operaties van de mujahedeen, dan was dat een onbedoelde fout of uit noodzaak."

Het zijn volgens hem de tegenstanders van Al-Qaida die onschuldigen doden. Zij kiezen opzettelijk posities temidden van moslims en gebruiken hen zo als menselijk schild, zei hij.

Uit de vragen die werden gesteld op een aantal extremistische moslimsites bleek dat de aanhangers van Al-Qaida net zo zeer in het duister tasten over hoe de organisatie te werk gaat en wat haar bedoelingen zijn als westerse analisten en inlichtingendiensten.

bron

Jaja, zo kan je alles goedpraten.. "Als er een onschuldige is omgekomen bij operaties van de mujahedeen, dan was dat een onbedoelde fout of uit noodzaak." :s
laatste aanpassing
ja makkelijk toch

iedereen die geen moslim is, is niet onschuldig

lekker redeneren weer über-n00b
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 april 2008 om 21:30:
lekker redeneren weer über-n00b

Nee dat zeggen de moslims toch :|

Uitspraak van Dre@mc@tcher op donderdag 3 april 2008 om 21:34:
Nee dat zeggen de moslims toch :|

precies (y)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 april 2008 om 21:35:
precies

en je beledigd de islam al door niet moslim te zijn toch ?

:roflol: grapjassen
Uitspraak van Shockwave® op donderdag 3 april 2008 om 21:19:
Dat heeft de nummer 2 van de terreurorganisatie, Ayman al-Zawahri

Binnekort word deze man ook van de lijst geschrapt.
We hebben de onschuldigen niet gedood

geen medegelovigen zeker :D al het andere ongelovige geneuzel is toch sws schuldig
Het zijn volgens hem de tegenstanders van Al-Qaida die onschuldigen doden. Zij kiezen opzettelijk posities temidden van moslims en gebruiken hen zo als menselijk schild, zei hij.

Wat gek, ik dacht altijd dat het de Al-Qaida-leden waren die zichzelf opbliezen. Blijkt het ineens allemaal de schuld te zijn van de tegenstanders van Al-Qaida!
al zawahiri spreekt de waarheid
Artiest {SHOWLIST artist 37318, 39045}
Uitspraak van Skirheid op donderdag 3 april 2008 om 22:52:
al zawahiri spreekt de waarheid

8)

Uitspraak van Dre@mc@tcher op donderdag 3 april 2008 om 21:45:
en je beledigd de islam al door niet moslim te zijn toch ?

ik heb me er niet in verdiept
maar zoiets had ik wel begrepen ja
Jaja, zo kan je alles goedpraten.. "Als er een onschuldige is omgekomen bij operaties van de mujahedeen, dan was dat een onbedoelde fout of uit noodzaak."

Ik heb Bush nog niet gehoord over 't feit dat 'ie Irak naar de klote heeft geholpen, omdat hij zogenaamd Sadam verdenkt van "nucliare wapen" bezit :Z

We hebben de onschuldigen niet gedood

Als er een onschuldige is omgekomen bij operaties van de mujahedeen, dan was dat een onbedoelde fout of uit noodzaak."

Dan heb je ze toch gedood, of niet dan! :-S

Zoals Hezbollah en Hamas en zo?
Geen onschuldige slachtoffers.En in London,Madrid en NY dan.Oh nee,dat waren allemaal ongelovigen,en die zijn dus wel schuldig.....................??????

Uitspraak van pietforce 79 op vrijdag 4 april 2008 om 01:08:
Geen onschuldige slachtoffers.En in London,Madrid en NY dan.Oh nee,dat waren allemaal ongelovigen,en die zijn dus wel schuldig.....................??????

Nou, ooit heb ik mij dat als volgt uit laten leggen:

Volgens de Al-Qaida theoriëen zijn deze landen 'in oorlog met de islam'.
De bewoners van die landen betalen belasting, sponsoren daarmee de staat en het leger --> worden dus gezien als soldaten = schuldig.

Zo zit het een beetje. Vraag mij niet waar het op slaat, ik heb het ook maar gehoord.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 april 2008 om 01:19:
Zo zit het een beetje.

Ja,precies.En zo leggen ze dat weer uit...;)

Ja, je moet iets bedenken om het mee goed te lullen idd :lol:

Bijna weekend!
"jullie zijn een democratie dus het volk is verantwoordelijk voor de acties van de regering"

dit zijn de woorden van bin laden
en laatst nog zei die grootmoeftie uit syrië ongeveer hetzelfde.

maarja, als iedereen die het niet eens is met je doctrinatie een vijand is, doodt je inderdaad nooit onschuldigen.
in iran worden dan ook geen homo's vervolgd, want er zijn helemaal geen homo's in iran.
etc.

zo praten de meeste criminelen hun daden goed.
in hun ogen zijn ze waarschijnlijk zelf het slachtoffer.
respect wildplassen
http://www.thewe.cc/contents/more/archive/atrocities.htm
Uitspraak van Skirheid op vrijdag 4 april 2008 om 11:35:
http://www.thewe.cc/contents/more/archive/atrociti­es.htm

Verschrikkelijk allemaal, maar wat hebben de slachtoffers van de aanslagen door Al-Qaida hiermee te maken?
Uitspraak van Edwin B op vrijdag 4 april 2008 om 15:25:
wat hebben de slachtoffers van de aanslagen door Al-Qaida hiermee te maken?

zij stemmen op een regering die dit oorlog financiert

Uitspraak van Skirheid op vrijdag 4 april 2008 om 15:52:

Niet iedereen stemt op de regering die dit oorlog finaciert. Of op andere manier steunt.

hij heeft gelijk, amerika dood iedereen

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 april 2008 om 17:04:
1 man is echt niet genoeg.

Nee hij moet een sterk volgzaam parlement en leger hebben, indien iemand per regio zich nog maar corrupt voordoet, kop eraf.

Nee is natuurlijk onzin, zoalng de mens bestaat zal er altijd oorlog zijn.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 april 2008 om 17:00:
iemand die gewoon de hele wereld met harde hand leidt.

Ja, we hebben in het verleden gezien dat het echt een stuk beter werd op de wereld als mensen met zulke ambities aan de macht kwamen.

Zoals ik idd al uitlegde: zij stemmen = schuldig = geen onschuldige slachtoffers, maar medeplichtigen = mag je dus doden.

Zo simpel kan het leven zijn als je Al Qaida aanhanger bent.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 april 2008 om 19:38:
Zo simpel kan het leven als je Al Qaida aanhanger bent.

Chill ouwe.. Iedereen dedde

Bush kreeg volgens mij ongeveer 51% van stemmen. 49% van de Amerikanen is wat dat betreft dus onschuldig.

Hoe zit het daarmee dan?
Uitspraak van ja nee ja nee op vrijdag 4 april 2008 om 04:51:
maarja, als iedereen die het niet eens is met je doctrinatie een vijand is, doodt je inderdaad nooit onschuldigen.

If you are not with us you are with the terrorists? O:)
Geld ook voor Amerika dus...

Het is oorlog en in een oorlog vallen aan beide kanten altijd onschuldige slachtoffers...
In een oorlog worden onschuldige slachtoffers ook altijd afgedaan alszijnde "foutjes" of alszijnde "noodzakelijk"...
Dat argument gebruikt de VS bijvoorbeeld ook hoor als er onschuldige burgers het leven laten bij een bombardement... :/

Geeft dus wel weer goed de hypocritie aan van velen...zo praat het westen (met voorop de VS) hun daden ook goed...maar owee als zij het zeggen... :roflol:

Daarom kies ik dus geen van beide kanten... :bye:
laatste aanpassing

Ze zeggen. Dat ze GEEN onschuldige mensen dood maken. Niet dat ze onsculdige doden ONGELUK is.
Jemig.
laatste aanpassing
Dat zeggen ze wel...onbedoelde fout of uit noodzaak...
De reden dat ze stellen dat zij geen onschuldigen doden slaat op dat ze vinden dat niet zij maar hun tegenstanders schuldig zijn aan die doden omdat die er tussenin gaan zitten en die mensen als schild gebruiken... ;)
Zelfde argument gebruikt een VS...of bijvoorbeeld Israel...of wie dan ook eigenlijk...ook na een bombardement op een stad...
"Wij zijn niet degenen die die onschuldigen doden...het zijn onze vijanden die tussen de burgers in gaan zitten en ze als menselijk schild gebruiken"...
laatste aanpassing

oooooooooh ooooooh jaah.. Okai. Dus als je trein vol met burgers opblaats. Blaas je het op niet om zo veel mogelijk mensen te doden?

Ik dacht dat het zo beetje iedee van Terrorisme was. Dood en vederf zaaien.
Angst (terror) zaaien eigenlijk...en dat kan o.a. door dood en verderf te zaaien...
Maar natuurlijk is het zo dat als je ergens een bom plaats/opgooit dat het de bedoeling is om zoveel mogelijk slachtoffers te maken...wat anders? :p
Maar dat geld ook voor bombardementen die een VS bijvoorbeeld uitvoert...al zullen ze dat natuurlijk ontkennen...
Dat wordt overigens ook ingezet om de bevolking angst aan te jagen...om het moraal te breken...dus is net zo goed terrorisme...
En zeker bekeken vanuit de kant van de mensen in die landen in de steden waar gebombardeerd word...
Voor hun zijn de VS en dergelijke de terroristen en zijn de Mujahedeen weer de vrijheidsstrijders...
Voor de nazi's waren leden van het verzet ook terroristen...voor veel nederlanders waren het vrijheidsstrijders...
Het ligt er maar gewoon net aan welk brilletje je op hebt... ;)

Dat soort middelen (bombardementen) zijn ook nog eens bedoeld om het schuldgevoel af te kunnen schuiven...
Degenen die de bommen dropten in WOII hadden namelijk veel minder wroeging en dergelijke want ze gooiden enkel de bom vanuit een vliegtuig en wat er vervolgens op de grond gebeurde zagen ze niet in alle gruwelijkheid...dus was het minder erg (voor hun gevoel althans) wat ze deden...
DAAROM zijn ze massaal overgestapt op dat soort middelen in oorlogsvoering...niet om minder slachtoffers te maken of wat dan ook maar juist om soldaten in effectievere moordmachines om te kunnen toveren die ook nog eens stukken minder wroeging hebben/krijgen voor hun daden...
Maar bombardementen zijn en blijven natuurlijk bedoeld om zoveel mogelijk slachtoffers in 1 keer te maken...en als je ze dropt in een stad moet je er ook niet raar van opkijken als er onschuldige burgerslachtoffers vallen...

Daar ging het me dus om...
Dat als dat gebeurd in bijvoorbeeld Irak en mensen protesteren daartegen omdat het veel burgerslachtoffers met zich meebrengt dat je dan altijd van die mensen hebt die de burgerslachtoffers afdoen alszijnde een foutje en vooral alszijnde noodzakelijk...
De vijanden zitten tenslotte tussen de gewone bevolking in...het doel heiligt de middelen weet je wel... ;)
En natuurlijk mag de "dus zijn niet wij maar de vijanden schuldig aan die slachtoffers" niet ontbreken...die komt ook zo ontzettend vaak voorbij...zie bijvoorbeeld toen Israel Libanon aanviel...
Zo wordt het toch allemaal standaard goedgepraat? Dus een Al Qaida doet er natuurlijk net zo vrolijk aan mee... :)

Ja okai. Maar kijk. Ik snap niet waarom ze dat nou zo nodig moeten zeggen :S.
'Al-Qaida doodt geen onschuldigen'

klopt...en ik poep niet op de wc...
Uitspraak van verwijderd op zondag 6 april 2008 om 20:37:
Ik snap niet waarom ze dat nou zo nodig moeten zeggen

Er werd waarschijnlijk een vraag over gesteld? :)
Dit is gewoon het standaard antwoord op zo'n vraag...aan welke partij je het ook vraagt...of dat nu de VS...Israel...of Al Qaida is...de geallieerden (na de bombardementen op duitse steden)...het verzet toendertijd...wie dan ook...
"Het is bedoeld om de vijand te raken...dat er ook onschuldige slachtoffers vallen...sja...dat komt omdat de vijand zich daar nu eenmaal midden tussenin bevind"...
Daar kan je het mee doen... :/

Wat ik niet snap is dat men nu net alsof doet dat zij de enigen zijn die er zo over denken...
Wat ik ook niet snap is dat als Al Qaida dat zegt dat men dan op zijn kop staat...maar andersom brengt men zelf EXACT hetzelfde argument in om de daden van het westen daar goed te keuren...
Dan nog vreemd opkijken ook als de bevolking daar ons als de boeman ziet...wij gooien namelijk tenslotte die bommen op hun hoor... 8)
Dat is iets wat ik nu niet snap... ;)
laatste aanpassing