20205x bekeken
wat staat daar dan ? volgens mij heb je die geboden ook in de koran staan, maar daar weet ik het fijne niet van
Ongeveer hetzelfde.. lees maar:
Exodus 33.2
een land dat overvloeit van melk en honing. Ik zal een engel voor je uit sturen en ik zal de Kanaänieten, de Amorieten, Hethieten, Perizzieten, Chiwwieten en Jebusieten verdrijven. Maar ik trek niet met jullie mee, want jullie zijn een onhandelbaar volk en ik zou jullie daarom onderweg kunnen doden.’
===Dus andere volken verdrijven mag===
Levi 20.24
Toen heb ik jullie gezegd: ‘Jullie zullen hun land in bezit krijgen. Ik zal jullie het land dat overvloeit van melk en honing in bezit geven.’ Ik ben de HEER, jullie God, die jullie van alle andere volken heeft onderscheiden.
===Plunderen en veroveren mag===
Deuteronomium 31.20
Want zo zal het gaan: Ik breng hen naar het land dat ik hun voorouders onder ede heb beloofd, een land dat overvloeit van melk en honing. Ze zullen zich te goed doen aan alle overvloed en als ze helemaal verzadigd zijn, laten ze zich met andere goden in om die te dienen; maar mij wijzen ze af en het verbond dat ik met hen gesloten heb, verbreken ze.
===Dacht dat het christendom geen verplichting was?===
Dit zijn een aantal versen over 1 en dezelfde onderwerp uit de bijbel.
Zo kan ik er nog 20 neer zetten, maar dat kan je met elk geloof doen.
Kop op jongens, leef nou gewoon vriendelijk met elkaar onder elkaar...
Maar ja, zal ook eens wat nuttigs gaan doen voor de maatschappij, in
Er wordt nergens in de bijbel beweert dat mensen elkaar mogen doden om wat voor reden dan ook.
Ken je de 10 geboden? Een daarvan is: gij zult niet doden
Gij zult geen andere Christenen doden.
Bijbel/Thora/Oude Testament staan vol met haatteksten tegen ongelovigen.
Dat is toch weer iets heel anders.
Lees een aantal andere postings even die wel enthousiast genoeg waren om verzen op te zoeken
Er wordt nergens in de bijbel beweert dat mensen elkaar mogen doden om wat voor reden dan ook.
Leviticus 24 16 En wie den Naam des HEEREN gelasterd zal hebben, zal zekerlijk gedood worden; de ganse vergadering zal hem zekerlijk stenigen; alzo zal de vreemdeling zijn, gelijk de inboorling, als hij den NAAM zal gelasterd hebben, hij zal gedood worden.
Hmm eigenlijk moet ik dat dus interpreteren als een vredelievend stukje tekst dat saamhorigheid en vrede predikt? Vreemde manier van Bijbellezen houd jij erop na
Gerard Spong een 'meeloper'.
En toch had hij het lastig om zonder eigen interpretatie en emotie aan te geven welke strafbare feiten gepleegd zijn door Wilders....viel me tegen....had verwacht dat hij minder vaag zou ouwehoeren en gewoon zakelijk en to the point zou zijn ipv aan te geven dat we de mening van het OM maar af moeten wachten.
voor het geld en zijn faam
Spong geeft een aanklacht overgenomen waar niks mee gedaan werd. Deze aanklacht is door een student ingediend. Valt geen droog brood mee te verdienen dus.
Daarnaast is Spong geloof ik al minstens vier keer tot Neerlands beste advocaat uitgeroepen, dus voor de faam hoeft hij het ook niet te doen.
En toch had hij het lastig om zonder eigen interpretatie en emotie aan te geven welke strafbare feiten gepleegd zijn door Wilders
Tsja, de zaak zit 'm duidelijk hoog, anders ga je ook niet pro deo de barricades op lijkt me.
Kan me voorstellen dat niet iedereen het eens is met de film maar ben absoluut van mening dat we wel wakker worden gehouden op deze manier...wat zeker niet onbelangrijk is!!
pfff film stelde geen fuck voor. snap nog steeds niet wat hij hiermee wilt bereiken maarja. wilders
vind dat er wel leipe uitspraken etc. in voorkomen
is algemeen bekend... en die stukjes in die zogenaamde film van 16 minuten zijn gewoon oude beelden!
stelde geen fuck voor
Ik heb em niet eens afgekeken zo saai. Niks nieuws en de boodschap gaat over iets dat overduidelijk is: extremisten zijn slecht.
vind dat er wel leipe uitspraken etc. in voorkomen
alleen die bepaalde pasages van de koran
is algemeen bekend... en die stukjes in die zogenaamde film van 16 minuten zijn gewoon oude beelden!
idd de duivelsverzen van rushdy in de jaren 80
idd de duivelsverzen van rushdy in de jaren 80
alleen die bepaalde pasages van de koran
yep.. maja
poppetje gezien, kastje dicht
straks met gierende banden de kroeg in
straks met gierende banden de kroeg in
idd morgen the old firm, daar gaat het om. fuck wilders en zijn kut film
in welk boek of welk boek niettus of wellus staat hoe of wat,
het kan er misschien overal instaan, maar niet elke soort geloof doet daadwerkelijk wat erinstaat.
en ik heb de paus nooit horen roepen van; hak zn kop eraf, verbrand hun huid, stenig vrouw die overspel pleegt, hang homos op, enz enz
wie kwaad wil kan kwaad doen, want het staat geschreven
dus het mag?
het kan er misschien overal instaan, maar niet elke soort geloof doet daadwerkelijk wat erinstaat.
en ik heb de paus nooit horen roepen van; hak zn kop eraf, verbrand hun huid, stenig vrouw die overspel pleegt, hang homos op, enz enz
laatste aanpassing
el heftig als de beelden zo achter elkaar zijn geplakt maar daar is het een film voor
mooie compilatie
in welk boek of welk boek niettus of wellus staat hoe of wat,
de paus en zijn inquisitie lieten je de keuze. hun geloof of de dood. dat is precies het zelfde man alleen was het hier 400 jaar geleden
jwz neger
respect carnale :boks:
anders ga je ook niet pro deo de barricades op lijkt me.
Weet ik niet, maar goed laten we niet meester Spong's beweegredenen gaan analyseren
dus het mag?
Lees de geschiedenisboeken maar eens na
Koran is geweldadig? De Bijbel ook
dan is er het verschil, in doen of laten
Andere geloven hebben reeds een modernisering doorgemaakt en de Islam nog niet (helemaal) wellicht
laatste aanpassing
alleen was het hier 400 jaar geleden
En dat is nou juist het verschil, we leven nu niet meer in de middeleeuwen.
En dat is nou juist het verschil, we leven nu niet meer in de middeleeuwen.
hehe als het aan de paus lag wel hoor. in de bijbel staan ook flink wat vreemde passages trouwens
gelukkig niet gekeken
scheer je weg dan
deze film zegt alles over de islam!
als er nu nog steeds mensen zijn, die roepen islam = vrede, zijn ze wel erg dom en naief.
respect voor wilders, na al dat gezeik, hem dwingen de film niet uit te zenden of wel uizenden maar dan op een islamitische website en dan ook nog eens voor een rechtzaak verschijnen omdat de film discriminerend zou zijn, heb hij het toch gedaan! lang leve de VRIJHEID van meningsuiting!
als er nu nog steeds mensen zijn, die roepen islam = vrede, zijn ze wel erg dom en naief.
respect voor wilders, na al dat gezeik, hem dwingen de film niet uit te zenden of wel uizenden maar dan op een islamitische website en dan ook nog eens voor een rechtzaak verschijnen omdat de film discriminerend zou zijn, heb hij het toch gedaan! lang leve de VRIJHEID van meningsuiting!
Al die ophef van tevoren terwijl niemand wist wat er in het filmpje te zien zou zijn
Geweldig
Idd, toen de ophef begon was er nog helemaal geen film. Iedereen heeft er teveel aandacht aan besteedt
lang leve de VRIJHEID van meningsuiting!
Verwacht die man dat we achter iedere schotel nou een terrorist zien ofzo?
Zo denk ik er wel over hier in schotel Zuilen
weet je wat het is. wij hebben die ellende met de christelijke kerk ook door moeten maken. ook wij hebben de rest van de wereld ons geloof op willen leggen. en dan hebben we het met name over de katholieke kerk. maarten luther ontrok zich al aan die afgoderij en bloederigheid van de katholieken, en heeft daarmee toch op een bepaalde manier voor iedereen een vrije keuze willen afdwingen. feit is dat er in nederland ook nog steeds hele dorpen en streken aan godsdienstwaanin doen. laatst nog een aardige korte docu gezien over barneveld. dan lopen de rillingen ook over je rug. maar goed, de islam, maakt zo'n zelfde transitie door. de volgers van de koran moeten ook in gaan zien dat niet iedereen hetzelfde is en dat een geloof maar een geloof is. feit blijft wel dat ik alle mensen uit het midden oosten, stuk voor stuk heethoofden vind. je hoeft maar iets verkeerds te zeggen en ze kijken je met van die zwarte priemende oogjes aan. ook al zeggen ze dat niks met terrorisme te maken hebben. op zo'n moment stralen deze mensen iets heel anders uit. er hoeft maar iets te gebeuren en ze spingen op de bres voor elkaar. de ultiemde uiting van de 'wij en zij' cultuur waar vervelende islamitische intelligentie het steeds over hebben. die 'wij en zij' cultuur is uiteindelijk is dus door henzelf ontstaan, niet omdat wij nederlanders dat nou zo graag willen. andere 'minderheden' passen zich prima aan en doen gewoon lekker met ons mee. (kleine uitzonderingen daargelaten). een lafaard als balkenende durft er nooit tegenin te gaan. maar dat komt omdat die zelf in een christelijke partij zit, die net zo goed verboden zou moeten worden, en dat weet hij maar al te goed. waarom willen we dat er in het middenoosten een scheiding is tussen kerk en staat als wij hier een cda of christen unie hebben. erg hypocriet. maar goed, fitna dus, een flauwe film met bekende beelden die de verwachtingen niet kan waarmaken maar die wel een steving punt maakt. de bijbel is ook bloederig, en mag ook op de verboden lijst. tot het moment dat iedereen die boeken als fictie kan zien, en het gewoon verkocht kan worden vanuit het fantasyschap tussen lord of the rings (ook al zo'n bloederig boek) en harry potter. en tot die tijd is er niks verkeerds aan om op te komen voor ons eigen land, waar wij bepalen wat er gebeurt, en niet allerlei godsdienstwaanzinnigen de vrije hand krijgen. en dan misschien niet zo extreem als wilders het aanpakt,maar het word wel hoog tijd dat die lafaards als balkende opsodemieteren en plaats maken voor mensen die hier wel een standpunt over in durven nemen en ook nog een beetje leuk leiding kunnen geven.
In Iran zijn ze er niet zo blij mee...
Iran veroordeelt 'gruwelijke' film Wilders
Uitgegeven: 28 maart 2008 11:31
Laatst gewijzigd: 28 maart 2008 11:46
TEHERAN - Iran heeft de donderdag verschenen film Fitna van Geert Wilders vrijdag veroordeeld als "gruwelijk" en "godslasterlijk".
Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken riep de Nederlandse regering en de Europese Unie op snel actie te ondernemen om "deze walgelijke actie" te stoppen.
In een verklaring waarschuwde woordvoerder Mohammad Ali Hosseini voor repercussies. Hij trad daarover niet in detail.
Banden verbreken
Eerder hebben parlementsleden in de streng islamitische republiek de regering opgeroepen diplomatieke en economische banden met Nederland te verbreken. De regering in Teheran is daar nog niet op ingegaan.
De film bewijst volgens Iran "een diepgewortelde vendetta" van westerse burgers tegen de islam en moslims. Ook de Britse regering zou in actie moeten komen om te voorkomen dat de website liveleak.com de film nog langer laat zien. Liveleak is een Brits bedrijf.
Honderden Iraniërs gingen twee jaar geleden de straat op uit woede over de publicatie van Deense spotprenten van de profeet Mohammed. Zij brachten zware schade toe aan de Deense ambassade in Teheran.
Nazi-propaganda
Een Deense politicus heeft de film vrijdag afgedaan als "afgrijselijk" en alleen te vergelijken met nazi-propaganda. Men moet teruggaan naar de nazi-propagandafilm Der ewige Jude om de film Fitna van Geert Wilders te kunnen beschrijven, aldus de sociaaldemocraat Mogens Jensen.
"Het enige wat ontbreekt zijn de ratten als beeld van de moslims." Het fractielid van de grootste oppositiepartij van Denemarken stelt dat Wilders met de film "uitnodigt tot rechtstreekse gewelddadige confrontatie".
Tulband
In Denemarken is veel aandacht voor Fitna. Daarin is ook de beruchte Deense cartoon te zien van de profeet Mohammed met een bom in zijn tulband.
Die tekening leidde twee jaar geleden tot gewelddadige protesten tegen Denemarken en een boycot van Deense bedrijven in de islamitische wereld.
nu.nl
Laatst gewijzigd: 28 maart 2008 11:46
TEHERAN - Iran heeft de donderdag verschenen film Fitna van Geert Wilders vrijdag veroordeeld als "gruwelijk" en "godslasterlijk".
Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken riep de Nederlandse regering en de Europese Unie op snel actie te ondernemen om "deze walgelijke actie" te stoppen.
In een verklaring waarschuwde woordvoerder Mohammad Ali Hosseini voor repercussies. Hij trad daarover niet in detail.
Banden verbreken
Eerder hebben parlementsleden in de streng islamitische republiek de regering opgeroepen diplomatieke en economische banden met Nederland te verbreken. De regering in Teheran is daar nog niet op ingegaan.
De film bewijst volgens Iran "een diepgewortelde vendetta" van westerse burgers tegen de islam en moslims. Ook de Britse regering zou in actie moeten komen om te voorkomen dat de website liveleak.com de film nog langer laat zien. Liveleak is een Brits bedrijf.
Honderden Iraniërs gingen twee jaar geleden de straat op uit woede over de publicatie van Deense spotprenten van de profeet Mohammed. Zij brachten zware schade toe aan de Deense ambassade in Teheran.
Nazi-propaganda
Een Deense politicus heeft de film vrijdag afgedaan als "afgrijselijk" en alleen te vergelijken met nazi-propaganda. Men moet teruggaan naar de nazi-propagandafilm Der ewige Jude om de film Fitna van Geert Wilders te kunnen beschrijven, aldus de sociaaldemocraat Mogens Jensen.
"Het enige wat ontbreekt zijn de ratten als beeld van de moslims." Het fractielid van de grootste oppositiepartij van Denemarken stelt dat Wilders met de film "uitnodigt tot rechtstreekse gewelddadige confrontatie".
Tulband
In Denemarken is veel aandacht voor Fitna. Daarin is ook de beruchte Deense cartoon te zien van de profeet Mohammed met een bom in zijn tulband.
Die tekening leidde twee jaar geleden tot gewelddadige protesten tegen Denemarken en een boycot van Deense bedrijven in de islamitische wereld.
nu.nl
Heb jij de Koran gelezen dan? En heb je de Bijbel gelezen? Of de Tora? Zonder het gehele boek gelezen en begrepen te hebben durf ik geen uitspraak te doen over of de interpretatie van Wilders juist was of niet
Vind je die afschuwelijke beelden van mensen (ongelovigen, homo's, vrouwen) die afgeslacht worden dan geen juiste interpretatie van de tekst in de Koran???
Iran is minder blij... maar dat verwachtten we al dat die gingen flippen
Laatst gewijzigd: 28 maart 2008 12:05
Banden verbreken
Juridische stappen
Het Landelijk Beraad Marokkanen in Nederland overweegt juridische stappen tegen Geert Wilders. Dat heeft voorzitter Mohammed Rabbae vrijdag gezegd tijdens een bijeenkomst in de El-Oumma moskee in Amsterdam Slotervaart.
Rabbae zegt dat zijn organisatie in overleg is met jurdisch adviseurs en advocaten om te onderzoeken of het mogelijk is om Wilders te vervolgen.
"De boodschap van Wilders is dat de islam erop uit is om de westerse beschaving te vernietigen. En dat wij als moslims erop uit zijn de Nederlandse samenleving te vernietigen. Zijn boodschap is niet alleen angstwekkend, maar ook haatzaaiend."
Nazi-propaganda
Tulband
Laatst gewijzigd: 28 maart 2008 12:05
Banden verbreken
Juridische stappen
Het Landelijk Beraad Marokkanen in Nederland overweegt juridische stappen tegen Geert Wilders. Dat heeft voorzitter Mohammed Rabbae vrijdag gezegd tijdens een bijeenkomst in de El-Oumma moskee in Amsterdam Slotervaart.
Rabbae zegt dat zijn organisatie in overleg is met jurdisch adviseurs en advocaten om te onderzoeken of het mogelijk is om Wilders te vervolgen.
"De boodschap van Wilders is dat de islam erop uit is om de westerse beschaving te vernietigen. En dat wij als moslims erop uit zijn de Nederlandse samenleving te vernietigen. Zijn boodschap is niet alleen angstwekkend, maar ook haatzaaiend."
Nazi-propaganda
Tulband
Een Deense politicus heeft de film vrijdag afgedaan als "afgrijselijk" en alleen te vergelijken met nazi-propaganda.
Ja anders snapt de wazi aanhang van wilders het niet meer, logisch toch
Is toch geen klein deel van z'n stemmers dus logisch dattie daar op mikt
een leek die niks er van af weet heeft gelijk een hekel aan de islam.
Er wordt niks gezegd, wat we zien weten we al. En alleen de extremisten laten ze zien. Maar goed, elk extremist is "fout" dus ook folkert van der G e.d.
Hoe meer er aandacht aan wordt gegeven hoe meer doden er zullen vallen. En ja, de Amerikanen zijn daar dus al een hele tijd mee bezig.
Zullen we ons nu voor moeten gaan bereiden voor de 3e oorlog, de heilige oorlog?
Er wordt niks gezegd, wat we zien weten we al. En alleen de extremisten laten ze zien. Maar goed, elk extremist is "fout" dus ook folkert van der G e.d.
Hoe meer er aandacht aan wordt gegeven hoe meer doden er zullen vallen. En ja, de Amerikanen zijn daar dus al een hele tijd mee bezig.
Zullen we ons nu voor moeten gaan bereiden voor de 3e oorlog, de heilige oorlog?
deze film zegt alles over de islam!
Mensen die nu nog steeds niet snappen dat de koran een heeeel oud boek is, en dat sommige gekken dit boek heel letterlijk nemen, zijn wel erg dom en naief.
Het overgrote gedeelte van de moslims staan namelijk totaal niet achter de gruwelijkheden die vermeld staan in de koran.
Kwestie van interpretatie

![[B&D]Boerke[NL]](/images/user/532341_2036129.jpg)

![[BJ] scully](/images/user/52961_2461542.jpg)