| Betreft: | forumonderwerp: 4fmp Legaal ? en wat vinden julie ervan |
je (getrainde) ballen
Ik dacht 160mg, bind me er niet op vast.
Dr Smart kun je 4fa in capsules en in vloeibare vorm bestellen.
Lees!!!!!!!!! Beste partyflockers, Ik heb 2ce laten testen van de slimme dokter. Voor de mensen die het niet kennen ga ik het voluit schrijven drsmart.nl Vorige keer toen ik zijn 2ce liet testen was het 2cp. Dit is natuurlijk zeer vervelend maar wat ik nu te melden heb veel vervelender. De laatste 2ce die ik heb laten testen van de slimme dokter was 2cp. Hier heb ik natuurlijk over geklaagd dat veiligheid van mensen op het spel stond iets anders te geven. Nu heb ik het laten testen als 25C-NBOME. Iets wat net als LSD actief is bij microgrammen. Mocht je iets bij de slimme dokter besteld hebben neem het niet dit is levensgevaarlijk. Ik moest van het testcenter allemaal vragen beantwoorden omdat er veel op het spel staat. Dus alstjeblieft neem de 2ce van de slimme dokter niet!!!!! Ik hoef me geld niet terug dit is geen actie tegen de slimme dokter ik wil gewoon dat niemand gewond raakt. dankjewel verspreid het!.....
Daarnaast is dopamine een stuk sneller weer aangevuld dan serotonine dus kan dit middel in vergelijking met mdma vaker gebruikt worden.
Waarbij mdma aan een pauze van zo'n 2 a 3 maand gedacht moet worden zou bij 4-FA 1 a 1,5 maand genoeg moeten zijn.
Waar je die maand á anderhalf dus vandaan haalt zal mij een raadsel zijn. Ik denk zelf dat het (met betrekking tot neurotoxiciteit/receptor gevoeligheid e.d.) lager ligt dan dat.
Nou heel goed lieverd
Ga jij maar elke week een cap 4-FA droppen dan
Verder goede info hoorJe bevestigd alleen mijn verhaal dat je bij mdma een langere pauze moet houden bij 4-FA.
Dat was het hoofdzakelijke punt wat ik wou aanstippen
Ik zeg liever een maand a anderhalf dan dat ik zomaar zeg dat het opzich elke week kan terwijl er niet genoeg info is over de langer-termijnschade
Verder heb je je huiswerk goed gedaan haha
Wat is je bron voor die 1 a 1.5 maand? Heb je die uit je dikke duim gezogen? Ik vind zo'n getal nergens terug in de (toegegeven zeer beperkte) literatuur. Wat ik wel vind is het volgende:
"All three 4-haloamphetamines reduced the activity of tryptophan hydroxylase and lowered the levels of serotonin and 5-hydroxyindoleacetic acid in the whole brain initially. With 4-chloroamphetamine and 4-bromoamphetamine, the depletion lasted for at least a week. 4-fluoroamphetamine, in contrast, lowered serotonin and 5-hydroxyindole acid levels for only short times (2-6 hr) after drug injection, and 5-hydroxyindole levels were essentially back to normal within 24 hr. [..] The failure of 4-fluoroamphetamine to produce a long-lasting depletion of brain serotonin like that produced by 4-chloroamphetamine or 4-bromoamphetamine may reflect the inability of the fluoro-compound to be metabolized in the same way."
En tevens, daaropvolgend:
"4-fluoroamphetamine lowers serotonin initially to about the same degree as 4-chloro-amphetamine at the 0.1 mmol/kg dose, but the effect is transient. This finding indicates that 4-fluoroamphetamine shares with the 4-chloroamphetamine the action that is responsible for the short term [serotonin] depletion but lacks the property required for the long term effect. Perhaps a neurotoxic metabolite can be formed from 4-chloro and 4-bromo amphetamines but not from 4-fluoroamphetamine."
Beide uit de volgende studie:
R.W. Fuller, J.C. Baker, K.W. Perry, B.B. Molloy, Comparison of 4-chloro-, 4-bromo- and 4-fluoroamphetamine in rats: Drug levels in brain and effects on brain serotonin metabolism, Neuropharmacology, Volume 14, Issue 10, October 1975, Pages 739-746, ISSN 0028-3908, http://dx.doi.org/10.1016/0028-3908(75)90099-4.
(http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/0028390875900994)
Met andere woorden, er is 1) zeer waarschijnlijk een gebrek aan neurotoxische metabolieten in 4fa. In tegenstelling tot bijvoorbeeld mdma, waar we wéten dat er genoeg schadelijke metabolieten zijn. Maar ook 2) wederom i.t.t. mdma, zorgt 4fa totaal niet voor een lange termijn depletie van serotonine (na 24u waren de niveaus weer volledig hersteld) en is de verlaging in serotonine niveaus veel minder (de exacte cijfers of het volledige onderzoek kan ik hier plaatsen indien gewenst). Over de gevoeligheid van de receptoren en axonen wordt geen woord gerept, maar je kan beredeneren dat dit flink lager ligt. We weten ook dat 4fa niet zo erg werkt op serotonine (sterker nog, bij de 0.1 mmol/kg dosering is er geen statistisch significante verlaging tov de controle groep, die dus überhaupt geen 4fa kreeg). Er is dus ook geen reden om aan te nemen dat het de receptoren en axonen naar de klote helpt.
Anecdotaal kan ik ook stellen dat om de week 4fa 180/200mg gebruik geen tolerantie met betrekking tot het 'blije gevoel' geeft. De speedy effecten worden wel iets minder, maar goed, dat is inherent aan amfetamine tolerantie en heeft geen drol te maken met serotonine.
Waar je die maand á anderhalf dus vandaan haalt zal mij een raadsel zijn. Ik denk zelf dat het (met betrekking tot neurotoxiciteit/receptor gevoeligheid e.d.) lager ligt dan dat.
hoe schadelijk is alcohol t.o.v 4f ?
Over SA gesproken. Heb woensdagavond 10 gram 4fa besteld. Vandaag binnen gekregen en heb het gewogen zonder zakje: 10,61 gram
Dus bij mij is het wel goed gegaan.
Ik weet niet of het te vergelijken is maar ik vraag het toch, hoe schadelijk is alcohol t.o.v 4f ?
Ik heb weleens 3 x 170 gedaan en afgelopen nieuwjaar 2 x 210 mg. Ging me goed af!
Het zou idd interessant zijn -ons- te includeren in een groot onderzoek om te zien wat te schade is. Aan de andere kant kom je daar niet goed achter vanwege het "kruisgebruik" binnen de groep. Dwz, de meeste mensen die je zal includeren zullen het niet bij 1 stof laten, danwel hebben gelaten (in het verleden) waardoor je niet precies de vinger mag wijzen op 1 stof.
Meeste drugsgebruikers zijn nou niet echt een betrouwbare populatie om onderzoek op te doen, en als je een goed onderzoek wilt opzetten zul je toch grote groepen gebruikers enkele jaren moeten volgen, bijv. met imaging (CT, MRI, f-MRI)
Valt daar als analoog van amfetamine dan echt helemaal niets zinnigs over te zeggen, aan de hand van de kennis die je al wel over andere amfetamines hebt?
l
Jawel, en daar moeten we het dan ook voornamelijk mee doen (en anecdotaal bewijs). Grootschalige klinische controlled trials zullen er niet komen omdat 4fa gewoon al is uitgesloten als zijnde enig medisch nut hebbend, dus moeten we het voornamelijk afleiden van de structuur en de kennis die we hebben over vergelijkbare stoffen.
Maar goed, juist omdat er geen controlled trials zijn wordt de anecdotale data vervuild door wat Tone Diary zei, kruisgebruik en andere factoren (als we puur anecdotaal bewijs zouden moeten geloven dan zouden we concluderen dat pure M toch heel anders werkt dan XTC, dat je van de ene pil mellow wordt en de ander energiek, enz - het menselijke brein ziet nou eenmaal makkelijk causale verbanden die er niet zijn).
Qua chemische structuur lijkt het erg op amfetamine, het is tenslotte een 'halogenated amphetamine'. Hieruit kan je afleiden dat het amfetamine achtige effecten geeft, zoals de energie, onderdrukking van eetlust, voorkoming van heropname van dopamine en dergelijke, enzovoorts. Deze grote lijnen weten we allemaal wel. Het probleem ligt in de subtiliteiten. 4-CA bijvoorbeeld is ook een halogenated amphetamine (4-chloroamphetamine, hier wordt onder andere 4fa mee vergeleken in het onderzoek wat ik in mijn eerdere post plaatste), en lijkt ook qua structuur erg op amfetamine en 4-fa, maar hiervan weten we dat het toch heel effectief is in het platleggen van serotonine receptoren. Een relatief subtiel verschil in structuur, maar toch al zo veel verschil in schadelijkheid. En dan komen we dus weer terug op het feit dat, willen we specifieke data voor 4fa, we controlled trials nodig zullen hebben, die er door eerder genoemde redenen niet zullen komen. En zo is de cirkel van onwetendheid compleet, en moeten we ons eigen proefkonijn spelen.
Kan iemand hier iets zeggen over hoe legaal het kopen en bezitten van 4fa nou eigenlijk is in ons kikkerlandje?
Heb het idee dat je niet snel echt 'té hard' kunt gaan met dit spul, alsof er een 'bovengrens' aan zit qua heftigheid van de effecten.
Dat wil niet zeggen dat je daar maar aan moet gaan zitten natuurlijk, maar heb niet het idee dat ik bij 3 x 160 ofzo echt extreem veel harder ga dan bij 2 x 160 of 3 x 100.
Voor alcohol geldt er overigens een grappige curve. Licht gebruik is beter dan geen gebruik, terwijl dit bij amfetaminen niet het geval is.
Het valt onder de geneesmiddelenwet wat betekent dat productie, handel en bezit strafbaar is. Dus wat Carla zegt klopt niet helemaal want het is al illegaal. Waar ze dan wss mee bezig zijn is deze stof onder de opiumwet te laten vallen.
Niet te vergelijken, omdat er niet een enkel getal is wat 'schadelijkheid' uitdrukt, en omdat de stoffen allebei volledig eigen werkingen in het lichaam hebben. Tevens omdat het zo context afhankelijk is dat er gewoon geen uitspraak over te doen valt. Om je toch een enigszins bevredigend antwoord te geven: als we even een arbitrair getal bedenken wat 'totale schadelijkheid' zou uitdrukken van een enkele keer flink gebruik, zou ik stellen dat alcohol schadelijker is. Maar goed, structureel misbruik van beide stoffen is natuurlijk slecht. Voor alcohol geldt er overigens een grappige curve. Licht gebruik is beter dan geen gebruik, terwijl dit bij amfetaminen niet het geval is.
Als ik pak em beet boven de 160/180mg ga zitten nemen de effecten qua euforie en energie niet echt meer toe bij mij. Daarintegen krijg ik dan juist de mindere effecten zoals stijve kaken en grote doppen. Dan kun je het wel echt aan me zien terwijl dat met een lagere dosis dit veel minder het geval is.
Hoe kan het dan dat je het via sommige websites wel gewoon kan bestellen?
5 uur gaan van 100mg? Dan ben je of gevoelig of je had superduper kwaliteit 4faJaloers..
5 uur gaan van 100mg? Dan ben je of gevoelig of je had superduper kwaliteit 4faJaloers.
Heb de 4fa niet laten testen trouwens, maar smaak, geur en werking kwamen exact overeen met de witte tandwielen met kleine vierkantjes (geen idee hoe deze heten) die wel getest zijn op 150mg 4fa. Hiervan had ik met een halve genoeg. Ben inderdaad wat gevoeliger dan de rest van mijn groep. Helaas deden hun niet mee.. Maar binnenkort wel. Ben benieuwd of hun het net zo goed vinden..