Partyflock

Forumonderwerp · 1003202
71 volgers · 697679x bekeken
Betreft: forumonderwerp: 4fmp Legaal ? en wat vinden julie ervan

Waarschuw beheerder
+33-3
Halloa,

Vroeg me af of mensen ervaringen hebben met dit goedje?

Brand los!
Waarschuw beheerder
Je stopt er mee vanwege deze nare ervaring?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik denk niet dat 5 a 10 mg bij deze RC zoveel verschil maakt (in tegenstelling tot b.v. MDPV ofzo).
Als je bij 190 mg echt last hebt, zal 180 a 185 mg ook nog wat teveel zijn.
Beter ga je dus op 165 a 170 mg zitten, als je ooit nog wilt gebruiken ;) Een beetje marge is sowieso altijd beter dan op de rand gaan zitten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 18 december 2012 om 17:56:
Beter ga je dus op 165 a 170 mg zitten

Of 130 a 140, dat is voor veel mensen ook al ruim voldoende.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2012 om 20:39:
Hmmm, is het niet zo dat wanneer we het er hier veel over hebben, dat dit niet echt mee zal helpen het van welke lijst dan ook af te houden?

Ik denk dat ze vooral kijken naar de cijfers van slachtoffers die een drug maakt, en naar de media-aandacht die deze (om die reden of in het algemeen) krijgt. Gezien 4-FA relatief(!) safe is en volgens mij tot nu toe nog geen directe slachtoffers of gevaren heeft opgeleverd, hechten ze er minder prioriteit aan bij justitie en overheid. Ik durf zelfs te zeggen dat ze misschien bij drugsbestrijding risico-analyses en afwegingen maken, hoewel dat slechts een vermoeden is. Als ze duidelijke cijfers hebben van stijgend 4-FA gebruik, maar tegelijkertijd van dalend b.v. Mephedrone/XTC gebruik en het aantal partydrug-slachtoffers daalt mee, dan zullen ze misschien toch bij bestrijding van 4-FA iets meer de andere kant op kijken want het algemene aantal slachtoffers is dus omlaag gegaan en het doel is bereikt... (Of overschat ik ze nu? :P )

Zodra het 1 of 2 keer het nieuws haalt met een dode of ander schokkend feit, zullen ze opeens veel strakker gaan handhaven.
Kijk maar naar paddo's toen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Digitalism op dinsdag 18 december 2012 om 18:19:

Voor mij persoonlijk wat weinig, maar idd. Verschilt ook redelijk per persoon. Weet niet hoeveel xFeraa normaal gebruikt...
Maar wat ik wou zeggen is dat een hoeveelheid van 5 a 10 mg bij 4-FA denk ik niet het verschil maakt tussen een goede en 'slechte' dosis.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van Digitalism op dinsdag 18 december 2012 om 18:19:

Dat is een dosering die ik ook eerder aanraadt ja. Hoe hoger de dosering, hoe harder de afname van euforie die halverwege komt kan aanvoelen.

Uitspraak van Technoasis op zaterdag 15 december 2012 om 16:49:
"Het opzettelijk op voorraad hebben van designerdrugs is in Nederland wel strafbaar op grond van de Geneesmiddelenwet."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Designerdrug

Het handelen in en bezitten van designerdrugs is - ook als ze niet voorkomen op lijsten bij de Opiumwet - in Nederland strafbaar op grond van de Geneesmiddelenwet, een economisch delict.

Dat laatste stuk is belangrijk, het zegt namelijk iets over de strafmaat.

Uitspraak van actief op dinsdag 18 december 2012 om 18:22:
Zodra het 1 of 2 keer het nieuws haalt met een dode of ander schokkend feit, zullen ze opeens veel strakker gaan handhaven.
Kijk maar naar paddo's toen.

Klopt, GHB en 2C-T-7 zijn daar bijvoorbeeld ook prima voorbeelden van. Mephedrone ook trouwens, daar ging het bij een aantal mensen serieus mis mee en niet al te lang daarna kwam het op de opiumlijst. 4-FMP daarentegen staat er nog steeds niet op. Mijns inziens idd ook omdat het een wat beter veiligheidsprofiel heeft dan mephedrone.

Uitspraak van Nachtdier op zaterdag 15 december 2012 om 15:16:
Methylone staat inderdaad wel op een lijst van verboden middelen

Waar dan? http://www.dhpforum.nl/wiki/index.php/Opiumwet
Ik zie er wel cathinon en methylcathinon opstaan, zouden ze methylone onder methylcathinon classificeren dan? Lijkt me niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op woensdag 19 december 2012 om 01:34:
Het handelen in en bezitten van designerdrugs is - ook als ze niet voorkomen op lijsten bij de Opiumwet - in Nederland strafbaar op grond van de Geneesmiddelenwet, een economisch delict.
Dat laatste stuk is belangrijk, het zegt namelijk iets over de strafmaat.

Denk dat je hier doelt op bijvoorbeeld het verkopen van iets en niet betalen van belastingen, BTW etc. Dat zegt idd iets over de strafmaat. Echter vraag ik me af of het bezit van een lage hoeveelheid RC's vervolgd zou worden.

Uitspraak van KevinRdam op donderdag 13 december 2012 om 10:49:
Alleen heb ik de laatste 2 keren wel gehad, dat met de 4FA+M1 combi ik last had met lopen

Hoe had je gedoseerd?

Methylone staat inderdaad wel op een lijst van verboden middelen, maar 4FA niet. Alsnog zou ik ermee omgaan alszijnde dat het verboden is omdat het een amfetamine afgeleide is en dus ook positief zal testen voor amfetamine in een test. Toch is bezit in strikte zin niet illegaal, maar je kan wel het feest uitgezet worden mocht het gevonden worden.

Ik kan me nog begin jaren 90 herinneren dat MDMA verboden was en dat er een Nederlandse vent legaal MDEA op de markt bracht. Ik heb er ooit eens een stuk over gelezen in het boek XTC smokkel (ISBN 90-461-2036-8 voor de liefhebber). Die kerel hebben ze toen niet kunnen vervolgen. Uiteindelijk is MDEA ook verboden geworden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Technoasis op woensdag 19 december 2012 om 08:34:
Denk dat je hier doelt op bijvoorbeeld het verkopen van iets en niet betalen van belastingen, BTW etc. Dat zegt idd iets over de strafmaat. Echter vraag ik me af of het bezit van een lage hoeveelheid RC's vervolgd zou worden.

Het is meer dat het een ander soort strafbaar feit is. Je zult nooit in hechtenis genomen worden en als individu zul je ook nooit zo'n hoge geldboete krijgen, mits het hoeveelheden voor eigen gebruik betreft en er geen intentie is om te verkopen.
Waarschuw beheerder
Iemand toevallig enig idee hoelang dit na gebruik nog in je urine te vinden is?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 18 december 2012 om 17:56:
Ik denk niet dat 5 a 10 mg bij deze RC zoveel verschil maakt (in tegenstelling tot b.v. MDPV ofzo).
Als je bij 190 mg echt last hebt, zal 180 a 185 mg ook nog wat teveel zijn.
Beter ga je dus op 165 a 170 mg zitten, als je ooit nog wilt gebruiken ;) Een beetje marge is sowieso altijd beter dan op de rand gaan zitten.

t was mn bedoeling gewoon een caps van 160 te maken, maar omdat ik zo 'hard' ging gok ik dus dat het 180/185 is geweest :P

Uitspraak van Digitalism op maandag 17 december 2012 om 23:19:
Je stopt er mee vanwege deze nare ervaring?

T was niet zo zeer een nare ervaring, maar vind 4f toch niet de ideale partydrug.
Vooral vanwege die enorme dip op een gegeven moment,
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Technoasis op woensdag 19 december 2012 om 08:34:
Hoe had je gedoseerd?

150mg 4FA, daarna na 2,5 uur 150mg M1. 2 uur later 125mg M1
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van itsmagic' op woensdag 19 december 2012 om 22:20:
vind 4f toch niet de ideale partydrug.
Vooral vanwege die enorme dip op een gegeven moment,

Ik heb nooit een dip van 4f daarom is t juist zo geweldig.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Moontje75 op woensdag 19 december 2012 om 23:12:
Ik heb nooit een dip van 4f daarom is t juist zo geweldig.

Same here.
Waarschuw beheerder
Wow wat een goedje. Euforie was bizar de eerste 3 uur. Leuke kroeg, leuke mensen,(dronkenvolk heel vervelend gevoel), kwam lekker op. Toen dipje, dacht mm nu al afgelopen, maar was even een golf. Ik vind het spul golverig. Energie maakte plaats. Lekker!
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Blaaskaak op zaterdag 22 december 2012 om 14:50:
Leuke kroeg, leuke mensen

Hoeveel had je genomen? Heb zelf vorige maand ongeveer 80 mg genomen voor het stappen, gaf wel een lekker alert, wakker gevoel, maar niet euforisch. Bovendien enorm veel dorst (vroeg op een gegeven moment maar om een glas water bij mijn bier, kwam ook omdat mijn maat er geen gang in had). Wilde niet teveel nemen (was maar gewoon stappen en geen feest) maar mss dan de volgende keer toch iets meer?

Had die avond verder wel 2 dames achter me aan die naar later bleek bijna 20 jaar jonger waren dan ik, dat dan weer wel. Maar dat lag natuurlijk niet aan de 4fa maar aan mijn oil of olaz ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ed Cetera op zaterdag 22 december 2012 om 23:39:
80 mg genomen

Is te weinig. Gangbare dosis is 140, maar ik had zelf 150. Prima, maar ik ga de volgende keer zelfs voor de 175mg. Ik had eerst 150 en naar 3 uur denk ik nog maals 150. Had al na 2,5 gekund, maar was prima. Fijn spulletje!

Maar dat lag natuurlijk niet aan de 4fa maar aan mijn oil of olaz

Jawel! Kans gemist!
Waarschuw beheerder
+1
Hoeveel had je genomen?

Ik had 150 mg capsule, 80 mg te weinig voor de volledige ervaring

Bovendien enorm veel dorst

Mijn tong was een sahara, belachelijk. Heb telkens KRAANwater besteld in de kroeg. Student he ;)
En af en toe 7upje met ijs. Bier vind ik niet nodig, had wat desperados begin vd avond thuis.

Had die avond verder wel 2 dames achter me aan die naar later bleek bijna 20 jaar jonger waren dan ik

Haha ik ook 1tje, die was 15, ik bijna 22 dus dat vond ik ook net teveel van het goede :p.

Uitspraak van Technoasis op zaterdag 22 december 2012 om 23:55:
Fijn spulletje!

Precies!

Waarschuw beheerder
Gisteren toch 4fa genomen wat eigenlijk niet de bedoeling was. Rond de 120mg in een capsule.

Voelde het na een uur opkomen en had het gevoel of mijn ogen erg ver open stonden. De hele avond flink bier erbij gedronken. Uiteindelijk erg raar in mijn hoofd geweest. Ene moment knetter nuchter en vervolgens dacht ik weer waar had ik het over.

Voor de rest mooi avondje Enschede geweest. Maar volgende keer zeker onder of veel minder drank.

Brakheid valt reuze mee. Alleen erg moe en klein beetje hoofdpijn!!
Waarschuw beheerder
+1-1
Methylone staat inderdaad wel op een lijst van verboden middelen, maar 4FA niet. Alsnog zou ik ermee omgaan alszijnde dat het verboden is omdat het een amfetamine afgeleide is en dus ook positief zal testen voor amfetamine in een test. Toch is bezit in strikte zin niet illegaal, maar je kan wel het feest uitgezet worden mocht het gevonden worden.

Methylone staat niet op de opiumlijst. Wel valt methylone (even als elke andere mogelijke research chemical) onder de niet geregistreerde-geneesmiddelenwet. Dat is dus ook dat reden dat je geen buisjes met xplosion meer vindt. Echter is deze wet makkelijk te omzeilen, je plakt gewoon een stikker "not for human consumption" op het zakje en dan is het gelijk geen niet-geregistreerd-geneesmiddel meer ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MDMKAAS op zondag 23 december 2012 om 21:48:
Methylone staat niet op de opiumlijst. Wel valt methylone (even als elke andere mogelijke research chemical) onder de niet geregistreerde-geneesmiddelenwet. Dat is dus ook dat reden dat je geen buisjes met xplosion meer vindt. Echter is deze wet makkelijk te omzeilen, je plakt gewoon een stikker "not for human consumption" op het zakje en dan is het gelijk geen niet-geregistreerd-geneesmiddel meer

Alhoewel ik denk dat je gelijk hebt, kan ik me herinneren dat op die Xplosion buisjes wel degelijk "niet voor menselijk gebruik" stond. Ook denk ik dat je gelijk hebt dat Methylone op de ongeregistreerde geneesmiddelenlijst staat. Maar wat ik denk is dat middelen daar bewust opgezet moeten worden en dat een middel daar niet automatisch opstaan, omdat het RC's zijn. Wat is bovendien een RC? En ik heb bijvoorbeeld ook geen lijst kunnen vinden met ongeregistreerde geneesmiddelen.

Wat is jouw gedachte?

Edit:

Er stond op: "Do not ingest", dus uitgaande van jouw verhaal

Uitspraak van MDMKAAS op zondag 23 december 2012 om 21:48:
je plakt gewoon een stikker "not for human consumption" op het zakje en dan is het gelijk geen niet-geregistreerd-geneesmiddel meer

zou dit nu dus nog gewoon verkocht mogen worden?

[img width=250 height=333]http://www.dhpforum.nl/wiki/images/thumb/9/9b/Bottle_with_methylone_aka_explosion.jpg/250px-Bottle_with_methylone_aka_explosion.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hmm zo te zien staat methylone inderdaad niet op de opiumlijst. Explosion (wat in gewoon principe methylone was) is wel verboden geworden in 2004 meen ik.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Technoasis op zondag 23 december 2012 om 22:10:
zou dit nu dus nog gewoon verkocht mogen worden?

volgens mij wordt precies hetzelfde bij mijn smartshop onder de naam flux (CD reiniger) verkocht. 10 euro voor een buisje, en heel fijn spul. Wel benieuwd of het hetzelfde effect geeft als de poedervorm.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DeHeere op zondag 23 december 2012 om 23:48:
volgens mij wordt precies hetzelfde bij mijn smartshop onder de naam flux (CD reiniger)

Flux wordt bij de salamander ook verkocht maar as far as I know is dat 4-FA
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Technoasis op zondag 23 december 2012 om 22:10:
Alhoewel ik denk dat je gelijk hebt, kan ik me herinneren dat op die Xplosion buisjes wel degelijk "niet voor menselijk gebruik" stond. Ook denk ik dat je gelijk hebt dat Methylone op de ongeregistreerde geneesmiddelenlijst staat. Maar wat ik denk is dat middelen daar bewust opgezet moeten worden en dat een middel daar niet automatisch opstaan, omdat het RC's zijn. Wat is bovendien een RC? En ik heb bijvoorbeeld ook geen lijst kunnen vinden met ongeregistreerde geneesmiddelen.

Wat is jouw gedachte?

Ieder psychoactieve stof valt in principe onder die wet. De definitie is redelijk vaag want voedingsuplementen als 5-HTP en GABA mogen wel gewoon verkocht worden.

Volgens mij is er een debat geweest wat over Xplosion ging, en is daar een soort uitzondering voor gemaakt waarbij werd aangekondigt dat het preparaat niet meer verkocht mocht worden in de winkel. Maar het staat vooralsnog niet in de opiumwet.

Ik denk zolang je geen grote hoeveelheden koopt het wel snor zit met 4-FA en Methylone ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MDMKAAS op maandag 24 december 2012 om 13:55:
Ieder psychoactieve stof valt in principe onder die wet.

Dit zou betekenen dat wij een zg. analogen wet kennen zoals in Amerika en afaik hebben we die hier nog niet.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Technoasis op maandag 24 december 2012 om 09:35:
Flux wordt bij de salamander ook verkocht maar as far as I know is dat 4-FA

oh ik lees helemaal verkeerd, dacht dat Explosion dat ook was. 4-FA is iig erg fijn in deze vloeibare vorm. Het Euforische is niet zo sterk maar de lichamelijke rilling die gedurende 4 uur aanhoudt is heerlijk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van House + Pirkies op maandag 24 december 2012 om 14:02:
Dit zou betekenen dat wij een zg. analogen wet kennen zoals in Amerika en afaik hebben we die hier nog niet.

Ja in Amerika wordt je er ook daadwerkelijk voor vervolgt. Aangezien er altijd op een RC een stikkertje met "Not for human consumption" zit valt bijna alles er ook weer niet onder.

Vindt het maar vaag allemaal, maar uit praktijk blijkt dat niemand er voor gepakt wordt dus ik vind het wel prima zo ;)
Waarschuw beheerder
donateur
De definitie is redelijk vaag want voedingsuplementen als 5-HTP en GABA mogen wel gewoon verkocht worden.

Typisch dan dat je in Nederland melatonine alleen in tabletten van 0,1 mg kunt kopen, terwijl ze in de VS in capsules met 3 mg worden verkocht. Heb het destijds eens uitgezocht, in Nederland mag dat blijbaar niet zonder recept.
Waarschuw beheerder
Wil met oud en nieuw weer eens de combi 4fmp en methylone proberen. Nu had ik het met Lowlands voor het eerst geprobeerd maar toen was het niet helemaal een succes. Had toen 130 mg 4fmp en 150 mg methylone, maar van die methylone heb ik toen vrijwel niets gemerkt. Nu had ik wel die avond ervoor 90 mg mdma op. Zat nu te denken aan 140 mg 4fmp en 180 mg methylone. Of is dit teveel? Wat raden jullie aan?
Waarschuw beheerder
Als je echt nog wat van de methylone mee wil krijgen zou ik lager gaan zitten met je 4fmp, 125mg oid en daarna bommetjes m van 160-180mg.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Balentabak op maandag 24 december 2012 om 20:32:
maar van die methylone heb ik toen vrijwel niets gemerkt.

Omdat je de avond ervoor MDMA op had. Je zal het nu wel voelen denk ik.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Blaaskaak op zondag 23 december 2012 om 11:15:
Haha ik ook 1tje, die was 15, ik bijna 22 dus dat vond ik ook net teveel van het goede :p

Haha idd, dat scheelt mss op die leeftijd nog wel meer dan 25 en 43 (maar ik zie er nog uit als een jonge god).

Uitspraak van Blaaskaak op zondag 23 december 2012 om 11:15:
Ik had 150 mg capsule,

Maar dat vraag ik me dan dus af, 150 mg op een feest oke, maar in de kroeg?
Waarschuw beheerder
+1
Ieder psychoactieve stof valt in principe onder die wet

Heb je daar informatie over. Want:

Ik vond onderstaand interessant rapport waarbij men nagedacht heeft over de haalbaarheid van een wet die vergelijkbaar is met de analog act in de VS.

Ik kon niets vinden over wat MDMKAAS beweert, maar ik heb nog wat vraagtekens bij bij 6.1 punt 1:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Geneesmiddelenwet. Stoffen met een farmacologische werking bedoeld voor humane consumptie mogen op basis van" de Geneesmiddelenwet niet door particulieren verhandeld worden of verwerkt worden (het maken van preparaten, capsules, tabletten). IGZ ziet hier op toe (in samenspraak met het OM en de Douane). Op basis van artikel 18 en 40 kan al effectief gehandhaafd worden. Een nieuwe mogelijkheid is dat op basis van artikel 115 van de Geneesmiddelenwet op zeer korte termijn gehandhaafd kan"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hier heb ik dus nog wat vraagtekens bij. Hier wordt gesproken over "farmacologische werking bedoeld voor humane consumptie". Dus niet over RC's NIET voor humane consumptie. Daarmee worden m.i. alle middelen buiten deze categorie buitenspel gezet, dus ook onze geliefde RC's.

En ondanks dat ik geen gegevens heb over Methylone, waarover we hier eerder al dachten dat het onder de geneesmiddelenwet valt, kan ik dus niet anders concluderen dat middelen expliciet onder de geneesmiddelen geplaatst moeten worden. En niet, zoals jij beweert, dat alle psycho-actieve stoffen automatisch onder deze wet vallen. Zo lijkt mij dat Methylone expliciet onder de geneesmiddelenwet is geplaatst en niet op basis van een generieke wet die lijkt op de analog act. Eens of niet?

Er worden bij punt 6.1 dus 3 mogelijkheden genoemd om RC's te reguleren:

1. Stoffen met een farmacologische werking bedoeld voor humane consumptie - Hier vallen RC's dus niet onder en je haalde eerder al aan dat je dit met een "niet voor menselijk gebruik: omzeilt

2. Spoedprocedure Opiumwet: Hier zou dus een spoedprocedure voor elk middel moet komen. Met 40 nieuwe middelen afgelopen jaar??? is dit niet haalbaar. Wel verwacht ik dat wanneer een middel echt als gevaarlijk geacht wordt er vanzelf wel een spoedprocedure voor komt. Ik denk dat dit ook gevoed wordt door de media. Kijk naar paddo's en explosion (methylone) destijds. Jaren lang hoorde je er niks over totdat Giel Beelen in zijn radioprogramma live verslag deed van zijn Explosiontripje

3. Warenwet: Dit lijkt me dan helemaal een lachertje als je op basis daarvan veroordeeld zou worden.

Dit rapport geeft ook aan dat een generieke wet voor RC's nooit haalbaar is. Zie interessante rapport:

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&cd=3&ved=0CEkQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.rijksoverheid.nl%2Fbestanden%2Fdocumenten-en-publicaties%2Frapporten%2F2012%2F07%2F05%2Fvoor-en-nadelen-van-generieke-strafbaarstelling-nieuwe-psychoactieve-stoffen%2Fvoor-en-nadelen-van-generieke-strafbaarstelling-nieuwe-psychoactieve-stoffen.pdf&ei=qmLZUL_iOs26hAfom4DoBQ&usg=AFQjCNH7zCgnqB4Z1VyJnpNjxuNIxr8akg&sig2=t7R4QZvZETjLiLEUlddnqA&bvm=bv.1355534169,d.ZG4&cad=rja
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Klopt aardig denk ik zo. Vergeet niet dat als je RC's inkoopt op grote schaal en vervolgens weer door verkoopt als vendor zijnde, er verder geen waarschuwingen of stickers op zitten. Je koopt een kilo Methylone, en dat is gewoon een massief blok wat met de post komt. Dat valt wel degelijk onder die wet.

Het lijkt er dan ook op dat het grootste gevaar bij de vendors ligt, en niet bij de consument. Volgens deze wet mogen 6-APB pillen ("Benzo Furry") niet verkocht worden, maar zakken met poeder waar duidelijk op staat "Not for human consumption" dus wel ;)

Waarschuw beheerder
4-Fa is echt geweldig spul !
van het weekend gehad

gelukkig heb ik een voorraadje liggen.
kan ik in het nieuwe jaar direct doorknalle
Waarschuw beheerder
Wie heeft er ervaring met wat X droppen na 4fmp?

Waarschuw beheerder
Wat mdmakaas benoemd over 6-apb is niet in het geheel waar... Het kunnen tabletten zijn... echter tabletten hoeven niet voor menselijke consumptie te zijn, kan bijvoorbeeld ook oplosbaar zijn, om vervolgens als planten voeding bij planten te gieten...

Het is dus niet gelijk aanneembaar om te zeggen dat dit onder die wet zou vallen.. Dus conclusie is dat alles niet zo zwart wit is...en er vele mogelijkheden zijn voordat iets onder een bepaalde wet valt. :-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Blaaskaak op woensdag 26 december 2012 om 14:15:

Aantal keer gedaan, bevalt mij zeer goed waarvan 1x mij HEEEEL erg goed beviel (L) (nog nooit zo lekker en hard gegaan als toen) 150 MG 4fmp en 3 uur na inname hiervan een half pt'tje.

Maar dit verschild zeker per persoon, meestal onderdrukt het pep gedeelte van de 4fmp het mooie van de X. Ik ken mensen die hier niks aan vinden en niks of weinig voelen van de X. Bij mij word het juist allebei versterkt en ga ik rete hard. Denk er wel aan dat je minder X nodig hebt dan normaal.

Waarschuw beheerder

Laatste feesie.. Gevolg: zo vaag als een toeter haha..

De keer daarvoor overigens fmp+methylone gedaan.. Dat was eigenlijk fijner, in de zin van een stuk minder vaag. Was met die X eigenlijk iets te, alleen maar kneitervaag rondlopen, alleen nog maar boemboemboem horen inplaats van muziek, te vaag om los te gaan, alle dj's die ik graag wou zien vergeten te gaan kijken en achteraf uberhaubt vrij weinig van het feest kunnen herinneren. Volgende keer weer lekker aan de fmp+methylone, dan krijg je nog wat van het feest mee tenminste. Maargoed dit is mijn persoonlijke ervaring en kan voor iedereen anders zijn :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Ja ik, bevalt mij stukken beter dan enkel avond op x. Heb ook veel minder nodig dus ideaal voor mij. Ik begin met 140 a 150 mg 4 fa en 3 uur erna met een half snoepje.

Uitspraak van strukel op woensdag 26 december 2012 om 14:34:
Maar dit verschild zeker per persoon, meestal onderdrukt het pep gedeelte van de 4fmp het mooie van de X. Ik ken mensen die hier niks aan vinden en niks of weinig voelen van de X. Bij mij word het juist allebei versterkt en ga ik rete hard

Idd bij mijn vriend werkt deze combi dus niet helaas. Hij voelt vrij weinig van het snoepje.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van strukel op woensdag 26 december 2012 om 14:34:
150 MG 4fmp en 3 uur na inname hiervan een half pt'tje.

Dit staat bij mij ook op het programma.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 december 2012 om 14:45:
Gevolg: zo vaag als een toeter haha..

Daar wel even op letten idd, ik hoorde al dat het met mach 6 in kan klappen.

Uitspraak van Moontje75 op woensdag 26 december 2012 om 15:31:
Idd bij mijn vriend werkt deze combi dus niet helaas.

En dat is het nadeel van proberen, stel het ptje pakt niet ga je dan nog wel lekker op de speedy aftermath van 4fmp of word je dan beroerd nuchter?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Blaaskaak op donderdag 27 december 2012 om 11:31:
En dat is het nadeel van proberen, stel het ptje pakt niet ga je dan nog wel lekker op de speedy aftermath van 4fmp of word je dan beroerd nuchter?

Het is meer van heb een pilletje genomen en ik voel niks. Het onderdrukt het XTC gevoel, bij mij maar bij andere blijkbaar niet.
Vind 4-Fmp samen met Methylone ook een heerlijke combi :vaag:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
je zal niet nuchter worden als je dat halve ptje dropt hoor ;) maar ik heb helaas ook dat ik daar nauwelijks meer wat van voel... zelfde geldt voor methylone...
Waarschuw beheerder
+3
Hier een report van 4fmp+xtc die ik een tijdje terug ergens anders heb geplaatst, deze ervaring was zo vet die moest ik gewoon delen. Ik moet toegeven dat ik met het doseren van de pillen te snel was waardoor ik achteraf heel erg vaag werd, opzich was dit ook wel leuk om mee te maken.

Uitgebreid verhaal, maar dit komt omdat ik iemand beloofd had om alles uitgebreid te vertellen ;)

Persoonlijke info - 20 jaar. 1.80 - 100 kilo
Setting - Klein lokaal hardstyle feest.
Dosis - 160 mg 4-FMP -- Gele ferrari's/schilden (180-200 mg)

Na een aantal keren XTC gebruikt te hebben ben ik ook eens gaan kijken naar andere stoffen. Ik kwam uit bij 4-FMP. Dit spul vind ik soms zelfs beter als XTC! En dit terwijl vrienden van me er niks aan vinden. Ik hoorde een keer iemand over de combinatie 4-FMP en dan bijpakken met XTC. Na wat rondzoeken op het internet kwam weinig tegen over de combinatie. Alleen dat het bij sommige mensen echt niet beviel. Toch wilde ik het een keer proberen.

Het was eindelijk zover. Op een zaterdagavond hadden we een onverwachts klein hardstyle feestje in de buurt. Het perfecte moment om het uit te proberen. Mocht het niet bevallen dan was het niet heel erg zonde omdat het feest zelf niet heel veel voorstelde.

21:00
We kwamen aan op het feest en voordat we naar binnen gingen nam ik de capsule 4-FMP. Eenmaal binnen hebben we eerst munten wezen halen, rondje gedaan en 2 biertjes gedronken. Ik voelde om 21:45 dat de 4-FMP zijn werk begon te doen. Het ging weer zoals altijd met 4-FMP, rustige inslag en het duurde zeker nog tot 22:30 voordat ik op de piek zat. Wat blijft dit spul toch lekker! Heerlijke energie, euforie en die heerlijke golven van tintelingen. Ik ben een tijd flink losgegaan met dit spul.

23:45
Ik zat nog steeds vol op de piek en besloot om op dit tijdstip een halve Ferrari te nemen. Ik beet een stuk af maar ik deed het per ongeluk iets te groot dus het werd ongeveer 2/3. Ik was bang dat ik hierdoor misschien iets te hard zou gaan. Gelukkig dacht ik hier 5min later niet meer aan want ik stond weer heerlijk los te gaan. Na ongeveer een half uur sloeg die in. De volgende 10/15min weet ik niks meer vanaf. Maar ik hoorde achteraf dat ik helemaal van de wereld was en een tijdje met me armen over elkaar heel hard stond te spacen. Na deze 10/15min kwam ik gelukkig weer bij en ik voelde me nog niet helemaal top. Ik ben toen even 5 minuten gaan zitten. In die 5min kreeg ik het lekkerste gevoel wat ik ooit gehad heb. Heftige tintelingen over heel me lijf, en echt super veel energie. Ik kon echt niet meer stilzitten. Zelfs staan en praten was een straf. Ik sleepte me vrienden mee naar de muziek. Ik heb de oren van hun kop geluld en heb in 5min verhalen verteld waar je normaal 2 uur over zou doen.

0:30
Eenmaal terug bij de muziek heb ik staan springen en staan doen als een malloot. Ik was echt niet meer te stoppen. De muziek, de lichten en de mensen. Alles was mooi. Nog nooit heb ik me zo lekker gevoeld. Dit was zelfs beter als me eerste paar keer XTC. De tintelingen gierde zomaar door me lijf. Aan de energie kwam maar geen einde. Normaal heb ik bij 4-FMP golven van tintelingen en energie. Dit was gewoon 1 hele lange grote golf! Dit was geweldig dacht ik bij mezelf, beter kon bijna niet. Ik heb dit ook wel 200keer gezegd tegen me vrienden dat ik zo lekker ging. Dat dit de beste keer ooit was.

1:00
Na een half uur keek ik eens op me horloge. Ik schrok er gewoon van hoe langzaam de tijd was gegaan. Voor me gevoel was het al een paar uur verder. De tijd ging langzaam! Zelfs langzamer als wanneer die nuchter zou gaan. Ik werd hierdoor nog blijer en heb dit ook wel honderd keer verteld tegen me vrienden.

2:00
Ik ben in dit uur non stop los gegaan. Geen seconde stil gestaan. Maar nu begon er dan toch een beetje een einde aan te komen. De tintelingen werden wat minder, de energie werd ook minder en voor het eerst kon ik weer eens stil staan. Op dit moment besloot ik om de rest van de Ferrari te gebruiken. Na een half uur voelde ik hier jammer genoeg nog steeds niks van. Ik besloot toen om nog een halve te nemen. Hier voelde ik weer iets van maar het had weer meer iets weg van een normaal XTC gevoel.

3:00
Ik voelde de 3de helft van de Ferrari zijn werk doen. Maar dit stelde niet veel voor dus besloot ik het laatste stukje ook maar te nemen. Dit had ik achteraf gezien beter niet kunnen doen omdat het feest om 4:00 was afgelopen. Ik heb hier ook op het feest zelf niks van gevoeld.

3:45
De bob wilde graag naar huis gaan dus had ik geen keuze. Eenmaal bij de auto aangekomen sloeg het laatste stukje in. En blijkbaar ook de helft ervoor. Ik ging toen echt heel erg hard. Nog nooit zo hard gegaan. Me kaak heeft nog nooit zo hard getrild. Ik had niks geen kauwgom meer dus ik beet hard op het koordje van me rugzak. Ook begon ik hier voor het eerst te hallucineren. (heb ik nooit met XTC) In de auto op de terugweg waren 2 lantaarnpalen een vrachtwagen. Ik zag vanalles op de weg. Buizen, rotondes die er niet waren. Ik kon er toen wel om lachen.

4:30
Toen ik thuis kwam ben ik op de wc zitten (ja zitten want dan lukt het beter :P) Misschien niet heel verstandig omdat ik nog thuis woon. Toen ik eenmaal zat dacht ik steeds nog in de auto te zitten op de terugweg. Ook zat ik hele tijd te praten. (Blij dat me ouders niet wakker zijn geworden hierdoor :lol:) Ik schrok dan soort van wakker en realiseerde me dat ik op de wc zat om 10 seconden later weer voor me gevoel in de auto te zitten. En ondertussen hele verhalen vertellen. Ook dacht ik een paar keer al op bed te liggen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Blaaskaak op donderdag 27 december 2012 om 11:31:

Nee 4fa blijft zijn werk doen maar XTC komt dan niet door.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Moontje75 op donderdag 27 december 2012 om 13:00:
Nee 4fa blijft zijn werk doen maar XTC komt dan niet door.

Oké met dit in me achterhoofd durf ik de gok wel te nemen. Anders even switchen, accepteren en verder op de 4fmp :P

Uitspraak van Saxoferrato op donderdag 27 december 2012 om 12:23:
je zal niet nuchter worden als je dat halve ptje dropt hoor ;)

Mooj :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van strukel op donderdag 27 december 2012 om 12:56:
Hier een report van 4fmp+xtc

Haha, nice. Maar wat je al zei, wel erg snel bijgenomen.