Partyflock
 

Verslag van Sensation, 8 juli 2006

anoniem gepubliceerd op
Hello, how are you?

Anyway ik zal toch in het Nederlands doorgaan ondanks dat ik bovenstaande zin moet gebruiken om te groeten.

Dit verslag zal anders zijn dan de andere verslagen die ik schrijf. Ik probeer elk fees wat ik bezoek te voorzien van een verslag,
en dat kan ik ook want zoveel feesten bezoek ik niet per jaar. Deze editie van Sensation black is uniek in zijn soort wat betreft datgene
wat er gebeurt is. Dus ik hoop dat ik je kan vermaken met een uniek stuk leesvoer van een feest. Want dit feest was anders dan anders.

Voor het gemak verdeel ik elke fase in paragrafen. Als je totaal niet bent geïnteresseerd in mijn voorbereiding en rit naar Amsterdam, sla paragraaf 1 dan over en ga meteen naar Paragraaf 2.

Paragraaf 1. Voorbereiding en reis.
Op vrijdag heb ik een halve dag vrij genomen zodat ik op vrijdagmiddag al naar Nederland kon vliegen voor dit feest. Dit is noodzakelijk
aangezien ik in Ierland woon en werk. Ik woon in Dublin om precies te zijn.

Ik moest even wennen aan het broeierige weer van Nederland omdat ik Ierland geen last had van een hittegolf. Het was zelfs 10 graden koeler
dan in Nederland en van benauwdheid had ik sowieso geen last(weer is zeer zacht, zomers en koeler en winters zachter dan in Nederland).

Anyway ik kwam vrijdagavond aan, een beetje later omdat er een bommelding was, er lag op een koffertje een Koran en dat was voor de security op het vliegveld reden het vliegveld compleet te ontruimen.

Zaterdagmorgen heb ik eventjes wat dingetjes gedaan. 's Middags ben ik gaan slapen. Na het avondeten douchen, aankleden, naar mijn maat toe.
In zijn auto zijn we nog een maat gaan ophalen en toen zijn we naar A'dam gereden. We hadden snel toegang tot de parkeerplaats en we hadden snel de auto geparkeerd. Ging allemaal erg soepel. We hoefden ook niet lang te wachten om binnen te komen bij de ingang (Noord B) dus dat ging allemaal erg soepel. Hulde voor ID&T.

Paragraaf 2 Opening en Kai Tracid.
De opening begon behoorlijk spectaculair. Men borduurde verder op het thema van white dus men ging ook allemaal weer dromen verzamelen. Waarom geen nachtmerries ID&T als Black iets evils voor moet stellen?

Anyway, Kai Tracid begon aan zijn set. Hij begon heel apart met een soort drum 'n bass achtige versie van Voodoo People van The Prodigy. Vervolgens ging hij verder met zijn eigen set. Hij draaide hele donkere stevige hardtrance waarbij hij veel zure geluiden gebruikte. Allemaal heel herkenbaar van Kai, ook zijn
eigen 'Trance & Acid' kwam voorbij. Hij eindigde zijn set met de track waar hij in 2003 mee begonnen was (of was het zijn 2e track van die set toen?).

Verder zat een toch wel behoorlijk geile meid lekker zich in te zepen in een bad, het werd een behoorlijk erotisch getinte act ;)

Hij zette een lekkere set neer en hij zette hem lekker weg voor de volgende DJ. OK op naar de hardstyle :p

Paragraaf 3 The Prophet.
The Prophet was de volgende DJ die met zijn lekkere hardstyle set begon. Hij draaide echter wel nog op een vrij rustig tempo. Veel nummers ken ik niet maar ook bekend werk van Scantraxx kwam voorbij dus het werd een hele herkenbare set. Blijkbaar vond hij het ook erg warm om te draaien en omdat de heren van Deepack
'toevallig' in de buurt waren, pakten zij het verder even op. Gezamenlijk ging men naar het einde van The Prophet toe. Al met al een lekkere herkenbare beukset van The Prophet.

Paragraaf 4 Showtek Live.
De gebroeders van Showtek pakten het verder op waar The Prophet gebleven was. Ook hier ken ik niet veel platen (ik luister prive nooit naard hardstyle, alleen op feesten) maar ook een paar bekende tracks kwamen voorbij. Het tempo ging een beetje hoger maar ook hier een herkenbare set. Weinig tot geen verassingen maar wel lekker.

Paragraaf 5 Rob Gee/Kurtis Blow act.
OK nu komt het huzarenstukje van de avond. Deze act heeft het hele Sensation Black 2006 getekend. Hier vonden enkele unieke gebeurtenissen plaats met als eindresultaat
dat ID&T op een zeer vervelende manier ernstig is verlegenheid is gebracht. Dit is wat er gebeurde.

Het was eerst even stil na Showtek. Mensen begonnen al te fluiten waarom er niks gebeurde. Na een tijdje zagen we ineens Rob Gee op een DJ booth draaien en er stond zowaar een band op het podium. Dit podium was een zijpodium en ook het geluid kwam alleen daar vanaf. Klinkt in een Arena al nergens naar.

Er werd gespeeld. Band begon met zijn act, lekker op zijn Amerikaans maar het viel niet in goede smaak bij mij en bij zowat alle bezoekers. Bij het eerste nummer stond het publiek stil, vanaf het 2e nummer kwam er duidelijk een heel hard 'BOE' geroep vanaf het veld en dat werd na elke track alleen maar harder en harder. Of wij als bezoekers hebben het niet begrepen of wij wlden dit simpelweg niet horen. Op den duur kregen de zangers al de nodige bekertjes bier en water naar zich toe gesmeten. Ondanks dat gingen ze gewoon door en deden ze hun act alsof er niks aan de hand was. Na een aantal tracks gingen de mensen op het veld zelfs zitten. Voor mij is dat een teken van protest. De boodschap was duidelijk: we betalen 60 euro voor een paar DJ's die hard draaien en wij willen vermaakt worden en springen, dansenm stuiteren of wat dan ook.
Kortom: We want to be entertained! Ikzelf begreep de act ook niet en zat zelf ook al 'BOE' te roepen en met de duim naar beneden te wijzen. En het ging maar door. De hoeveel bekers water en bier die naar de zangers werd gesmeten was aardig opgelopen. Het was gewoon een farce, een vernedering, een belediging naar de bezoekers toe.

Op de duur werd het een gast teveel. Hij kwam op den duur het podium op, wat niet zo hoog was dus een voetje geven was voldoende. Hij stormde naar een van de 2 lead zangers en begon te knokken met die gast. Begrijp wel dat deze bezoeker dus als eerste een GOEDE klap had uitgedeeld aan de zanger en die was al neergegaan. De bezoeker kroop op hem en sloeg helemaal door. De andere bandleden en de security begonnen zich ermee te bemoeien en na een aantal seconden was het kwaad geschied en was de act tot een spectaculair maar abrupt einde gekomen, hier ging het publiek op juichen. Het was zo verschrikkelijk dat helaas via deze manier een einde kwam aan deze act.
Dit toch wel zeer indrukwekkende incident had ik niet verwacht. Ik kan echter wel begrijpen dat je op Black toch wat agressievere bezoekers hebt. Natuurlijk worden er pillen geslikt en andere drugs gebruikt dus ik kan me voorstellen dat mensen makkelijk door het lint gaan. No offense naar iemand. Ik spreek niemand persoonlijk aan en ik wil niet de indruk wekken dat ik aan het generaliseren ben. Dit is niet mijn bedoeling.

Door dit hele incident is ID&T naar mijn mening zeer ernstig in verlegenheid gebracht. Ik leg uit waarom ik dat vind:
- Ze hebben het publiek iets voorgeschoteld waarbij men een gedegen risico nam dat dit wel eens niet in goede aarde kon vallen
- Ze kunnen de veiligheid van de artiesten niet garanderen
- Men heeft niet voldoende regie om te reageren in de beleving van het publiek. Als het niet goed valt, haal die mensen in godsnaam weg en pas het programma aan
- Ze zullen hier waarschijnlijk niks over zeggen op hun website. Wij weten wel beter en ik verwacht dat dit incident toch in een of andere krant zal komen te staan. Ook op PF kunnen we onze ervaringen in een verslag als deze kwijt dus het komt vanzelf wel in de publiciteit. Als ID&T zulke berichtgeving vervelend vind, klaag me maar aan. Ik zie de dagvaarding wel tegemoet komen, als dagvaardingen tenminste naar Ierland verstuurd worden :p

Paragraaf 6 Megamix
Na het hele gebeuren rondom de vechtpartij (is trouwens de enige vechtpartij die ik heb gezien) was het even stil en werd heel snel de megamix uit de hoed getoverd. Dit was inderdaad de enige manier om het feest weer gauw op te pakken.
Mensen stonden weer op. De megamix zelf was lekker, veel bekende meuk, niet teveel geklooi. Gewoon van hardtrance naar hardstyle naar hardcore. Niet te moeilijk, goed vertier, veel bekende tracks.

Paragraaf 7 The Darkraver
Na de megamix werd het weer eens tijd voor een DJ. het werd tijd voor een DJ die lekker het feestsfeertje weer terug kon brengen of een lekker sfeertje goed kan gebruiken om het nog leuker te maken. Uiteraard had hij weer zijn fles bacardi bij zich, hij werd geëscorteerd door een leuk setje vrouwtjes, goed voor het uitzicht. Ik had hem zelf al een tijd niet meer gezien of gevolgd dus ik wist niet dat ie met veel jump zou komen in zijn set. Uiteraard krijg je er gratis Darkraver meligheid bij dus we kregen een opening van 'Jump Around' van The House of pain. Verder werd dit een lekker jumpy beuksetje waar de stemming er weer goed in kwam. Er werd weer flink gesprongen en gestuiterd dus de sfeer was weer helemaal terug. Hij kon het tevens niet laten om 'Jump' van 'Kriss Kross' te verwerken in zijn set. Ik ken er niet veel van dus ik kan geen tracks noemen die voorbij kwamen. Al met al een lekker beuksetje.

Het einde van Darkraver heb ik niet meegemaakt. We waren even een balletje mayo wezen eten. De set van Darkraver heb ik de hele tijd vanaf de tribune gevolgd. Er was behoefte aan een pauze voor de benen.

Paragraaf 8 Zany
We hadden ons balletje mayo al op en we hoorden intussen de aankondiging van Zany. Zany draaide in een ietwat hoger tempo dan de andere heren ervoor. De hardstyle werd harder en gemener en hij draaide een enorm goede set. Echt krachtig allemaal. Hij sloot met een hardcore track die ik niet ken maar ik ben niet te beroerd om lekker mee te feesten. Ik wil alleen maar genieten als ik op een feest ben, meer niet. Paragraaf 9 Technoboy
Sjeez gruwelijke set. Echt hard, wat kan deze vent goed draaien. Kon vorig jaar op Qlimax ook van hem genieten en nu weer. Echt lekker setje, lekker beuken, stampen en stuiteren. Nogmaals ik ken niet van de platen, ik vind het best als ik kan genieten. Ik word betaald om na te denken en nadenken doe ik alleen op mijn werk en niet op een feest.

Paragraaf 10 Catscan
Wow wat een vage set. Hij begon langzamer dan Kai Tracid maar eindigde wel in stijl, jaja de eerste DJ die maar liefst eindigde op 1000 BPM. Set begon erg soft, hij mixte meer dan de rest. Was een interessante set met een snoeihard einde. Ik ken niet veel van Catscan, ik weet alleen dat hij hardcore draait en dat deed ie behoorlijk hard. Had even het gevoel dat ie hardcore maar oversloeg en meteen doorging naar terror (of dat zo is weet ik niet :s).
Hij werd na een tijd bijgestaan door 'De jeugd van tegenwoordig' en dat beviel wel goed. Hij was wel zo aardig om het publiek te bedanken met zijn zware accent en hij kwam na het einde even met en toegift, niet minder dan 'Thrillseeka'. Over de MC's:
Ik ben er nu helemaal over uit. Ik vind MC's gewoon vervelend op een feest. Ze blaten er op momenten tussen wanneer ze hun mond moeten houden. Wat ik nog vervelender vind is dat ze platen aan elkaar praten. Dus vaak hadden we stiltes omdat de MC weer even iets kwijt wilde. Ik vind het niks. Een MC kan hooguit wat announcen maar verder moet ie zijn bek houden. Ongelooflijk dat mensen dit als beroep hebben en er geld mee verdienen :s

Conclusie:
Sensation Black 'had it all'. Muziek, dansen, suiteren, vrouwen, sex, knokken, partypoopers (Rob Gee's act), hoofdpijn. Ondanks dat incident wat ik eigenlijk best grappig vind (maar het is toch ernstig) vond ik het een zeer goed event.
Deze Sensation zal de mensen nog lang heugen en er zal nog aardig wat over gesproken worden. Ook bij ID&T zal hierover het laatste woord zeker nog niet gesproken worden ;)

Tot slot nog even wat cijfertjes:
- Geluid: 8, was veel harder dan voorgaande jaren dus je kon het allemaal beter horen
- Muziek: 7, weinig mixing skills, veel aan elkaar geleuter van plaatjes. vrij 'defensieve' platenkeuze
- Catering: 8, rijen waren niet lang, prijs valt voor mij wel mee. Ben echter niet objectief genoeg omdat ik in Dublin voor een halve liter bier 4-5 euro kwijt ben.
- Ruimte: 9, aan de noordkant was plek zat. Ik Kon me makkelijk bewegen en stond niet hutjemutje op elkaar, voor mij zeer prettig omdat ik sowieso de dunste niet ben.
- Mensen: 8, niet veel spannends op an te merken. Type bezoeker is behoorlijk standaard voor hardstylefeesten. Ik heb geen bezoekers ruzie zien maken. De vrouwen hebben wat aan hun figuurtjes gedaan (was hard nodig), ik zag veeeeeel minder hangbuiken dan voorheen.

Complimenten aan de vrouwen voor het uitzicht. Verder waren ze weer gewoon Nederlands, dus goed verzorgd en weer normaal arrogant dus niks nieuws.

De persoon die de act kapot sloeg heeft het feest eigenlijk gered dus in zijn dorp mag wel een standbeeld komen met als onderschrift 'De Sensation Black 2006 redder'.
- Toiletten: 7, vind niet dat ik moet betalen voor een toiletbezoek. Was wel balen dat de toiletjuffrouw kon wisselen van een 50 euro biljet :(
- Temperatuur: 5, sjeeez wat was het heeet in die Arena, was een grote sauna. Niet dat ze EVEN met een hittegolf dat dak ff openzetten zodat de hitte, de zweetlucht en damp weg kon. Goed dit was het weer eens. Een voor mij apart maar uniek verslag van een krankzinnig feest, zal deze niet snel vergeten. Mag weer terug gaan vliegen naar Dublin. In september kom ik weer terug voor Qbase, hoop dan weer een mooi verslag te schrijven. Ik verwacht daar geen taferelen met DJ's en bezoekers die op de vuist gaan voor een slechte act, bunkers zat daar. Cheers! :d

46 opmerkingen

 
Waarschuw beheerder
hey het was toppie en dat gevecht was gelukkig het enige verer was het en gezellig feest
 
Waarschuw beheerder
donateur
:o die Rob GeE is helemaal kapot gemaakt hahahahha had dat graag gezien :/
Waarschuw beheerder
ik heb het gezien en het was gruwelijk haha
Waarschuw beheerder
Super verwoord, heb het precies zo ervaren. Ik vond Darkraver de echte redder van de avond!!!

Megavette set, :yes: :yes:

Enne Mijnheer Gee, blijf aub thuis de volgende X, :yes:

Volgende X klimmen er een paar meer het podium op schat ik zo......

:D
Waarschuw beheerder
goed verslag :)(Y) ik ben t alleen hier:
atuurlijk worden er pillen geslikt en andere drugs gebruikt dus ik kan me voorstellen dat mensen makkelijk door het lint gaan.


helemaal niet mee eens.. Er zijn bijna nooit gewelds-incidenten waar alleen drugs bij in t spel is. Als mensen die gewelddadig worden wat gebruikt hebben is het bijna altijd alcohol (en soms alcohol gecombineerd met drugs). Zoiezo van n pilletje ga je helemaal niet sneller door t lint, maar wordt de kans dat je gewelddadig wordt juist heel erg verlaagd..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Matthijs op zondag 9 juli 2006 om 13:40:
helemaal niet mee eens.. Er zijn bijna nooit gewelds-incidenten waar alleen drugs bij in t spel is. Als mensen die gewelddadig worden wat gebruikt hebben is het bijna altijd alcohol (en soms alcohol gecombineerd met drugs). Zoiezo van n pilletje ga je helemaal niet sneller door t lint, maar wordt de kans dat je gewelddadig wordt juist heel erg verlaagd..


ik ben het helemaal met je eens!!!!
Waarschuw beheerder
daar ben ik het ook mee eens
Waarschuw beheerder
er is weer veel gebeurt lees ik wel :D

vet verslag (Y)
Waarschuw beheerder
goed verslag
nu maar eens wachten op die set van rob gee..
eens ff luisteren wat voor bagger dag was :P
Waarschuw beheerder
Stelletje narrow-minded dancenerdjes. Iemand doet iets anders, en alle hardstylenichten beginnen met dingen te gooien en te knokken.

Tja. :')
Waarschuw beheerder
goed en leuk verslag !

ben eens benieuwd naar de reactie van id&t op het hele gebeuren ...
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Matthijs op zondag 9 juli 2006 om 13:40:
helemaal niet mee eens.. Er zijn bijna nooit gewelds-incidenten waar alleen drugs bij in t spel is. Als mensen die gewelddadig worden wat gebruikt hebben is het bijna altijd alcohol (en soms alcohol gecombineerd met drugs). Zoiezo van n pilletje ga je helemaal niet sneller door t lint, maar wordt de kans dat je gewelddadig wordt juist heel erg verlaagd..


je hebt een terecht punt. Denk dat idd de factor alcohol meespeelt in zulk gedrag.

moet toegeven dat ik nog nooit drugs heb gebruikt en op feesten zoals deze drink ik geen alcohol, alleen begin van de avond.

misschien verkeerde aanname van me
wat een smerige kk kneus weetje die gast die op rob gee ging in meppe ..!
het werd van te voren aangekondigd dat er een metal band met rob gee kwam dus koop dan gewoon geen kaartje enuh verder wel leuk verslag (Y)
Waarschuw beheerder
heb net het setje van rob gee gehoord en vond het wel lijp :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nosh op zondag 9 juli 2006 om 14:06:
Stelletje narrow-minded dancenerdjes. Iemand doet iets anders, en alle hardstylenichten beginnen met dingen te gooien en te knokken.

Tja. :')


Helemaal mee eens! als er niemand iets nieuws probeerd, liepen we nou nogsteeds op 4 poten!
Waarschuw beheerder
Er staan nu ook filmpjes op www.geenstijl.nl
Waarschuw beheerder
Blij dat ik niet geweest ben...

Op naar Mystery Land :P
 
Waarschuw beheerder
We betalen 60 euro om een paar dj`s vet te horen knallen daar is black toch voor, een beetje evil?
Ik vond het opzich wel goede avond maar de muziek mocht wel wat ruiger vond ik.
En die kerel die het podium op kwam denderen :

Hij deed wat iedereen dacht!

Van mij hadden er meer mensen het podium op mogen gaan en die band ervanaf gerost hebben.
Ik begrijp die vent wel, hij vond gewoon dat ze 60 euro naar de maan was, en hij was cker niet de enigste durf ik te wedden.
wel een goed verslag, ben ik het mee eens
 
Waarschuw beheerder
vind het een goed en leuk verslag , hoop dat id-t nu weer eens een echt goed feest gaat organiseren want het wordt wel weer eens tijd !!!!!!!
Waarschuw beheerder
haha
klinkt echt ongelovelijk :D
(Y) @ geen stijl :D:D:D
 
Waarschuw beheerder
zie hier de reactie van ID&T........:( (TROUW)
en waar lees ik hun verantwoordelijkheid....:no:

De feestganger heeft Rob Gee éérst geslagen, zegt commercieel directeur Niels Oudega van het organiserende ID&T. "De bandleden verdedigden zich alleen maar tegen de onverwachte aanval." De politie zoekt uit waarom de jongen geslagen heeft, maar volgens Oudega is de kans groot dat de muziek van de band niet in de smaak viel. "We probeerden mensen te verrassen: een experiment waar we veel van geleerd hebben. Het was hoe dan ook geen reden om Rob een klap te verkopen."

De podiumbeklimmer heeft zich met lichte verwondingen gemeld in een ziekenhuis. De jongen heeft aangifte gedaan van mishandeling, waarna de zanger en het bandlid elk een boete van 2500 euro hebben kregen. De jongen moet binnenkort verantwoording afleggen aan de rechter.
Waarschuw beheerder
tja, misschien niet het slimste om te doen van ID&T maar om dan die bandleden in elkaar te meppen.. dat vind ik dan eigenlijk best wel triest
 
Waarschuw beheerder
Je zegt: ''Ik kan echter wel begrijpen dat je op Black toch wat agressievere bezoekers hebt. Natuurlijk worden er pillen geslikt en andere drugs gebruikt dus ik kan me voorstellen dat mensen makkelijk door het lint gaan. No offense naar iemand. Ik spreek niemand persoonlijk aan en ik wil niet de indruk wekken dat ik aan het generaliseren ben. Dit is niet mijn bedoeling.''


agressievere bezoekers dan waar? alsof ze op bv sensation white geen pillen slikken, dat is juist een ultiem SPACE feest waar men pillen slikt. ik weet niet waarmee je black hier vergelijkt
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 juli 2006 om 16:20:
agressievere bezoekers dan waar? alsof ze op bv sensation white geen pillen slikken, dat is juist een ultiem SPACE feest waar men pillen slikt. ik weet niet waarmee je black hier vergelijkt


hmmm ik geef toe dat dat stuk er niet goed uit komt, zal dat anders moeten opschrijven.

doelde eigenlijk op het feit dat hardstyle/hardcore agressievere muziek is dan op bv een sensation white en dat door deze agressievere muziek een wat agresievere reactie los kan komen bij mensen...
Waarschuw beheerder
Je verslag klopt helemaal.Zet die fucking ID&T maar op zijn plaats.Stelletje idiooten
 
Waarschuw beheerder
en zie hier...nou en of dat ze dit hadden kunnen weten!:( echt schofterig...andere woorden heb ik er niet voor ID&T sucks!!!

Een interview met Rob Gee.

Door Tonnie

Onlangs zorgde Rob Gee op housefestijn Sensation Black voor een knokpartij, want het aanwezige publiek kon het optreden van de Amerikaan niet zo waarderen. Hoe is dat interessant voor een metal website? Rob Gee stond daar namelijk met een metalband, bestaande uit Biohazard gitaristen Billy Graziadei en Scott Roberts, hiphopper Kurtis Blow, en Slipknot draaitafelaar Sid Wilson, ook wel DJ Starscream genaamd. Een dag voor het optreden op Sensation Black sprak ik met Rob Gee over deze kruisbestuiving tussen metal en dance.

Met Scott, Sid, Kurtis en ook nog Billy Graziadei van Biohazard sta je op Sensation Black. Hoeveel speeltijd krijgen jullie?

Ik geloof dat we iets van 30 minuten hebben. Niet zo heel veel, want we zijn iets compleet anders dan de andere acts. Dat is allemaal jumpstyle en hardstyle. Daar komt geen gitaar bij kijken hahaha. We gaan ze even goed laten schrikken.

Hoe denk je dat het publiek gaat reageren? Behalve schrikken.

Ze zullen zeker reageren. Hoe, dat weet ik nog niet. Het kan alle kanten op.

Verwacht je dat men gaat dansen, of moshen?

Ik denk dat er mensen gaan moshen, en dat zijn dan de mensen die begrijpen wat er aan de hand is. Dan heb je waarschijnlijk nog een groep die het tot zich gaat nemen, maar niet weet hoe te reageren en daarom op afstand staat te kijken. En dan zijn er nog de mensen die iets hebben van "fuck, ik kom hier om m'n gabber-dansje te doen. Rot toch op." We zullen wel zien wat men gaat doen. Maar toen ik Ecstacy You Got What I Need uitbracht snapte men in eerste instantie ook niet wat men er mee moest. Een maand later stond het nummer wel mooi op nummer 1. Dus we zullen wel zien of men er iets van begrijpt.

Je doet geen normale DJ set daar?

Dat heeft Duncan [Stutterheim, Sensation organisator] wel gevraagd, maar ik heb 'm gezegd dat ik live wilde spelen, met m'n vrienden. Om wat speciaals te doen.

Heb je hem moeten overhalen dat dit wel zou passen op zoiets als Sensation Black?

Nee, Duncan is zelf erg openminded, en wil graag wat nieuws proberen. En hij wil het publiek ook shockeren. Hij durft risico's te nemen. Zonder dat zou hij denk ik nooit zo ver gekomen zijn. En als je het over de duvel hebt...

Op dat moment schuift ID&T oprichter Duncan Stutterheim bij aan de tafel, maar het gesprek met Rob gaat nog even door.

voor het hele interview:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=385
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Leuk verslag!!
Het was ook echt een topnacht!
 
Waarschuw beheerder
weet iemand of die bandleden nadat ze die gozer in elkaar sloegen zelf ook zijn aangepakt door uitsmijters?
dachttte dat ergens te lezen, maar weet t niet zeker
Waarschuw beheerder
Goed verslag!!
Rob G. was helemaal baggerr...:@
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nosh op zondag 9 juli 2006 om 14:06:
Stelletje narrow-minded dancenerdjes. Iemand doet iets anders, en alle hardstylenichten beginnen met dingen te gooien en te knokken.

Tja. :')


nix narow minded, t moet alleen wel in de dancescene blijven (check anders de stylen die ik goed vind maar op me profiel als je t niet gelooft, t zijn er toch best wat!!) , als Rob Gee zn expiriment in de dancescene had gehouden ipv de metal te laten overheersen was t wel gewaardeerd!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 juli 2006 om 15:48:
De feestganger heeft Rob Gee éérst geslagen, zegt commercieel directeur Niels Oudega van het organiserende ID&T. "De bandleden verdedigden zich alleen maar tegen de onverwachte aanval." De politie zoekt uit waarom de jongen geslagen heeft, maar volgens Oudega is de kans groot dat de muziek van de band niet in de smaak viel. "We probeerden mensen te verrassen: een experiment waar we veel van geleerd hebben. Het was hoe dan ook geen reden om Rob een klap te verkopen."

De podiumbeklimmer heeft zich met lichte verwondingen gemeld in een ziekenhuis. De jongen heeft aangifte gedaan van mishandeling, waarna de zanger en het bandlid elk een boete van 2500 euro hebben kregen. De jongen moet binnenkort verantwoording afleggen aan de rechter.


die gast is met een schedelbasisfractuur in t amc opgenomen heb ik gelezen, wat nou lichte verwondingen :s
Waarschuw beheerder
Goed verslag kerel! Klopt helemaal!
Waarschuw beheerder
Toiletten: 7, vind niet dat ik moet betalen voor een toiletbezoek. Was wel balen dat de toiletjuffrouw kon wisselen van een 50 euro biljet


Ik heb de hele avond niet hoeven te betalen...:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nosh op zondag 9 juli 2006 om 14:06:
Stelletje narrow-minded dancenerdjes. Iemand doet iets anders, en alle hardstylenichten beginnen met dingen te gooien en te knokken.


niet iedereen is een happy-bitch.
zou nie goed zijn als iedereen hetzelfde was
Waarschuw beheerder
Jammer dat ID&T na 2x NJOY flop nog steeds niet wil begrijpen dat mensen op een hardstyle avond niet op Rock zitten te wachten en zeker niet een half uur lang....
Ook duidelijk is dat ID&T niet op tijd kan/wil ingrijpen als een set niet deugd.

Goed bezig ID&T....
Werkzaam bij Zwaardski
Waarschuw beheerder
Erg goed en uitgebreid verslag! Complimenten!
Waarschuw beheerder
Hey, ik hoorde het net al op 3FM van dat met Rob Gee.. Kdacht dat zal wel meevallen, kijk ik hier op PF egt iedereen heeft t erover!!
 
Waarschuw beheerder
zeer goed verslag ben het er helemaal mee eens
Waarschuw beheerder
mensen toch die gay poep hoofd rob gee heeft het feest bijna!!!naar de kloten gedraaid maar een redende engel beukte hem op zijn bek en redde het feest id&t moet zich diep schaamen voor wat ze de bezoekers hebben aan gedaan.
alle mensen die gingen zitten.....COOL!!!!
SKOI.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van coofa op zondag 9 juli 2006 om 18:57:
als Rob Gee zn expiriment in de dancescene had gehouden ipv de metal te laten overheersen was t wel gewaardeerd!!!


dit is hardcore in de puurste zin hoe je m kan krijgen. blijft in de dance, er zijn genoeg platen waar je op uit je dak gaat waar gitaar inzit, maar live snaren niet? en vind je t echt nix? heb dan iig het fatsoen iemand zn set te laten spelen. ik heb slechtere sets gezien waar mensen gewoon op stonden te dansen...
 
Waarschuw beheerder
donateur
ID&T pretendeert progressief te zijn, wat zij al die jaren niet weten is dat zij een enorme aanhang breezerpubliek trekken. En ja inderdaad daar valt de gehele haardstijl posse onder.

Heb gewoon t fatsoen in je normaal te reageren op een act waar je geen zin in hebt. Wat had je dan verwacht toen jij je kaartje ging kopen. Heb je uberhaupt wel de line up bekeken?

Stelletje schapen!
Waarschuw beheerder
wat ik nog steeds niet snap, in dit verslag, is dat iedereen het over iets unieks heeft.... waarom is dit feest anders dan de rest van de feesten?? alleen de naam is geloof ik anders, en de rest wat er binnenin gebeurd is niet anders dan bv qlimax...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 juli 2006 om 13:34:
Heb gewoon t fatsoen in je normaal te reageren op een act waar je geen zin in hebt. Wat had je dan verwacht toen jij je kaartje ging kopen. Heb je uberhaupt wel de line up bekeken?


Id&t heeft nogsteeds met mensen te maken en zeker niet met schapen of machines.. het is de massa die bepaalt (zie de politiek).

Id&t moet gewoon iets origineels verzinnen binnen de scene.. geen bagger zoals zaterdag.. de reactie van de gozer zat in het hoofd van iedereen(en ook zeker in die van mij), gezien de reactie uit de zaal.

verder was het weer een goed feestje.. al1 hopen dat id&t iets beters verzint volgend jaar. dat ze origineel proberen te zijn oke, maar dit niet.

op naar volgend jaar

:respect:
 
Waarschuw beheerder
goed verslag;) hehe lol het dak open en dan de muziek laten wegsterven in de lucht:rot:
 
Waarschuw beheerder
We komen om te knallen op hardcore/hardstyle niet om een stel apen te domweg op een gitaar te zien rammen.
Het was orgineel dat cker, maar zoooo ontzettend fout (N)
Kheb juist respect voor die gozer die het podium oprende, hij deed nogmaals wat iedereen dacht.
Als dit volgende keer gebeurt kun je rekenen op meer mensen die het podium betreden denk ik zomaar.
Waarschuw beheerder
het is de massa die bepaalt (zie de politiek).


Gelukkig is het muziek, en geen politiek! Massa bepaalt bovendien niet op een feest, dat doet de organisatie. En degene die het vet vinden kopen een kaart..... Ik snap niet dat mensen denken dat iedere organisatie zou moeten doen wat de meeste willen :s zou verschrikkelijk saai worden. Hardstyle is ook ooit nieuw geweest, was toen echt geen massa voor, die waren toen allemaal aan de trance.

Kheb juist respect voor die gozer die het podium oprende


slaat nergens op,
Ook al vind je iets mega kut, je klapt er niet op. Experimenten dienen gerespecteerd te worden ook als ze mislukken, denk jij dat iedereen die de 1e keer house hoorden het gelijk vet vonden :s en kijk waar het nu is.

Als dit volgende keer gebeurt kun je rekenen op meer mensen die het podium betreden denk ik zomaar


Wat dus waarschijnlijk betekent dat eventuele muziek experimenten niet langer op feesten plaats kunnen vinden waardoor we tot in de eeuwigheid in dezelfde muziek blijven hangen. Word nogal een verrassende toekomst dus....

Nogmaals, ik kan begrijpen dat je het niks vond, maar het is echt te idioot een podium op te klimmen en iemand een beuk te verkopen.

(gebruik je citaten even om duidelijk te maken hoe of wat, verder niet speciaal op jou gericht)
laatste aanpassing