Sensation trekt de laatste jaren ongeveer 70000 bezoekers. Het is een feest dat al jaren keer op keer weer de ArenA vol weet te krijgen. Na twee keer een concept te hebben gebracht voor een breed, houseminded publiek is er in 2002 de overstap gemaakt naar een White en een Black edition. Afgelopen zaterdag was de White edition van Sensation. ID&T is zelf uitermate tevreden over deze avond en de waardering van de Partyflock-members is ook niet voor niks zeer goed. Met name de verrassing van de avond: DJ Tiësto, werd lekker ontvangen. Leuke bijkomstigheid is natuurlijk dat ID&T de organisatie Dance4Life ondersteunt. DJ Tiësto is hier ambassadeur van. Aanstaande zaterdag is Black aan de beurt. Hier zal Tiësto zeker niet een setje komen draaien, maar wat de verrassing tijdens de Black edition wel zal gaan worden, houdt ID&T nog in het midden. Het vuurwerk, de lichtshow en vooral het geluid zitten tijdens Sensation wel goed. Vanwege het nieuw geplaatste akoestische dak komt het geluid beter tot zijn recht. Al deze punten dragen bij aan het doel van Sensation: “The leading edge, vooruitstrevend willen zijn.”
Dit jaar is er bewust gekozen voor het thema: “Dromen”. Dit is de rode draad in beide edities. Sensation is uniek in zijn soort, het is ieder jaar weer anders. Sensation vertelt dit jaar bijvoorbeeld een verhaal. En daar horen een storyteller en intermezzo’s tussen de dj-sets ook bij. Ondanks dat zwart en wit lijnrecht tegenover elkaar staan, is er bewust voor gekozen om geen, tot weinig onderscheid tussen beide edities te maken. Dit zal bijvoorbeeld te zien zijn in de aankleding van de ArenA. ID&T wil in de toekomst Black en White weer meer naar elkaar toe brengen. Dit zijn overigens niet de enige toekomstplannen van ID&T.
Vanwege het grote succes van Sensation in Nederland, liggen de kansen volgens ID&T in het buitenland voor het oprapen. Sensation White gaat internationaal uitgebreid worden. Duncan Stutterheim zegt hierover: “Het maakt me niet uit of Sensation White in zeven of zeventien landen zal plaatsvinden, het gaat erom dat de hele wereld de kans moet krijgen om Sensation White in eigen land te kunnen ervaren.” Tijdens afgelopen Sensation White in de ArenA waren er 150 gasten uit 21 landen om te ervaren hoe Sensation White is. Er waren partyminded people uit bijvoorbeeld Spanje, Libanon, Beiroet, China, Israël en Zuid-Afrika. In Duitsland en België heeft Sensation White al eens plaatsgevonden en in beide landen vindt Sensation White dit jaar voor de tweede keer plaats. Vanuit België is er zelfs interesse voor een Sensation Black. In Polen en New York zijn de plannen voor Sensation White zeer concreet. ID&T verkoopt het pakket Sensation White. ID&T bepaalt samen met het organiserende land de elementen die een feest maken. Hier valt bijvoorbeeld te denken aan de line-up en lokatie. Voor Sensation White in New York zal aanstaande zaterdag, tijdens Sensation Black in de ArenA, DJ Rob Gee persoonlijk ervaren hoe Sensation is.
Dit bericht is geschreven naar aanleiding van de uitnodiging van ID&T voor de persconferentie van Sensation Black.
Sensation verbreedt zijn horizon
gepubliceerd door MasterMCL, op

| Feest | Sensation · Black |
| Datum | zaterdag 8 juli 2006 |
| Organisatie | ID&T ![]() |
| Locatie | Johan Cruijff ArenA ![]() |
102 opmerkingen
Angerfist per ongeluk een keer optreedt.
datzou best wel vet zijn
Ondanks dat zwart en wit lijnrecht tegenover elkaar staan, is er bewust voor gekozen om geen, tot weinig onderscheid tussen beide edities te maken. Dit zal bijvoorbeeld te zien zijn in de aankleding van de ArenA. ID&T wil in de toekomst Black en White weer meer naar elkaar toe brengen. Dit zijn overigens niet de enige toekomstplannen van ID&T.
Zijn er geen andere thema's voor volgende jaren te bedenken die dus een goede en kwade kant hebben of zit er een financiële tegenvaller aan te komen?
Hoe ik er nu over denk vind ik het echt fout van Sensation om White en Black niet veel van elkaar te laten verschillen. Is juist kick als je eerst een vriendelijke en vrolijke thema heb en die week daarop kwaadaardig en 'duivels' thema!
Maar goed, we wachten het af op volgend jaar.
Trouwens wel toevallig, net na White ( Black moet nog komen ) dat Id&t nu al met dit bericht komt, en uberhuapt met dit soort bericht komt. Lijkt alsof ( vergezocht nagedacht van me
Al bij al, ik heb ontzettend zin in zaterdag!
Er waren partyminded people uit bijvoorbeeld Spanje, Libanon, Beiroet, China, Israël en Zuid-Afrika. In Duitsland en België
Whahaha....Beiroet ligt in Libanon....Zo kom ik ook aan 21 landen
Maar Sensation Black is een duur klotefeest. Voor de helft van het geld heb je veel betere feesten. Ik ben 2x geweest maar ik vond het voor het geld wat ik betaald had erg tegenvallen. Leuk om te zien dat iedereen zwarte kleding aanheeft en dat de zaal leuk aangekleed is maar zorg liever voor goed en vooral hard geluid.....
Whahaha....Beiroet ligt in Libanon....Zo kom ik ook aan 21 landen
Maar Sensation Black is een duur klotefeest. Voor de helft van het geld heb je veel betere feesten. Ik ben 2x geweest maar ik vond het voor het geld wat ik betaald had erg tegenvallen. Leuk om te zien dat iedereen zwarte kleding aanheeft en dat de zaal leuk aangekleed is maar zorg liever voor goed en vooral hard geluid.....
Wat is dat toch altijd leuk om te zien he, een hoop gezeik altijd over Sensation terwijl de meeste mensen die zeiken er nog nooit zijn geweest... of ze zijn vorig jaar geweest en dan staat er als wardering: Geweldig... 
Komende zaterdag word me derde Black op rij en ja ik twijfelde of we wel zouden gaan maar toch aan de ene kant wil je het niet missen... en waarom niet, nou alleen de naam Sensation zegt al genoeg en ID&T heeft het gewoon goed voor elkaar met Sensation en daar mogen wij Nederlanders best trots op zijn.
Komende zaterdag word me derde Black op rij en ja ik twijfelde of we wel zouden gaan maar toch aan de ene kant wil je het niet missen... en waarom niet, nou alleen de naam Sensation zegt al genoeg en ID&T heeft het gewoon goed voor elkaar met Sensation en daar mogen wij Nederlanders best trots op zijn.
ik kan verder niet oordelen over het concept sensation maar als je alles er om heen beetje bekijken van ID&T vind ik sommige dingen zo langzamerhand tegen vallen. zoals je ziet hier met de foto's van afgelopen zaterdag over de white editie. sorry hoor maar tis toch een stukje promotie
?
en als ze er nou eens voor zorgen dat ze nieuwe leuke concepten op de markt zouden brengen dan in plaats van sensations in het buiteland te houden waar we straks allemaal toch niet heen kunnen.
met hardcore doen ze laatste jaren weinig, het enige positieve daar uit is dat er alst goed is 1 keer in het jaar een Thunderdome editie word neer gezet.
maar goed, voor de rest top hoe ze alles regelen, alleen sommige dingen kunnen wat anders, want je krijgt zo langzamerhand een scheiding van 2 soorten mensen dat een mening heeft
en als ze er nou eens voor zorgen dat ze nieuwe leuke concepten op de markt zouden brengen dan in plaats van sensations in het buiteland te houden waar we straks allemaal toch niet heen kunnen.
met hardcore doen ze laatste jaren weinig, het enige positieve daar uit is dat er alst goed is 1 keer in het jaar een Thunderdome editie word neer gezet.
maar goed, voor de rest top hoe ze alles regelen, alleen sommige dingen kunnen wat anders, want je krijgt zo langzamerhand een scheiding van 2 soorten mensen dat een mening heeft
heb niks tegen dat soort muziek maar dat hoordt gewoon niet thuis op mysteryland kijk naar innercity ook uit de hand gelopen met dat gevecht van die lui
Lekker doordachte uitspraak pannekoek! Net alsof, zoals jij het zo mooi zegt, "dat soort lui", voor het stoeien zorgen. Damn hoe naief! Te generaliserend en te makkelijk! Ook op de feesten van de door jouw genoemde organisatie komen behoorlijke stoeipartijen voor hoor!
Awakenings is an party with almost always the same lineup
Adam Beyer,Rachmad,Skils and co.
Black Sensation 2002 with Marco V,Michel de Hey,Chris Liebing and Picotto
but now with hardstyle or hardcore...no comment
Waarom ben je aan het proberen om in het engels te typen?? Doe het dan alsjeblieft wel goed
Het is 'a party' en niet 'an party'
Ja.. Dat kunnen ze wel zeggen, maar ik heb ook een hoop negatieve klanken gehoord over de nieuwe aankleding enzo van 'White'...
Enneh, dr waren wel meer buitenlandse gasten
. 8/10 mensen die bij mij een pilske bestelden, deden dat in het Engels.. Bij navraag bleken ze uit geheel Europa te komen.. Dat is op elk feest wel zo, maar niet zo massaal als op White was mijn idee.
Enneh, dr waren wel meer buitenlandse gasten
Als Rob Gee fan moek wel heen hehe. hopelijk snelle beats met gitaarrifs en het rap gedeelte van Kurtis Blow moet wel vetjes zijn dan. plus de andere 2
! maar eerst de hardstyle maar is proberen te overleven... en mensen, zeik niet zo. als je het maar gezellig maakt voor jezelf. komt het allemaal wel goed. en bijna ieder feest is wel commercieel. ze moeten toch hun doekoes vangen he
. maar van id&t kan het idd wel iets minder kosten ja. 45 euro zou meer dan zat zijn. maar blijft toch een eindeloze discussie. gegroet allen.....
ducan neem een voorbeeld aan b2s en q-dance die weten hoe het moet
zo dat wou ik er over kwijt dank u
goh....zou q-dance niet onder de vleugel van id-t zijn feessies organiseren?
voor iedereen die het nog niet weet.....
q-dance gebruikt de middelen van id-t voor hun feessies dus...............
Voor ons is het misschien al "gewoon" maar ook als ik wel eens mensen in de haven erover vertel of plaatjes laat zien dan kijken ze hun ogen uit, "this is unbeleveable" en dat is toch wel leuk om te horen.
WAar een klein land groot in kan zijn
Maar dan vind ik wel dat in Nederland wel steeds weer het buitenlandse feest moet weten te overtrefffen!
Interview catscan:
Je hebt onlangs een plaat opgenomen met De Jeugd van Tegenwoordig, wat is het verhaal hier achter?
Ik kwam ze tegen op de wc van de Jellinek-kliniek en we bleken veel gemeen te hebben, hahaha.. Nee, we kennen elkaar via Shanky, een gezamenlijke vriend. Hij heeft ons aan elkaar voorgesteld en het is echt lachen met die gasten in de studio.
Het resultaat zal zeer binnenkort te horen zijn op een onverwacht moment.
Sensation black?

Je hebt onlangs een plaat opgenomen met De Jeugd van Tegenwoordig, wat is het verhaal hier achter?
Ik kwam ze tegen op de wc van de Jellinek-kliniek en we bleken veel gemeen te hebben, hahaha.. Nee, we kennen elkaar via Shanky, een gezamenlijke vriend. Hij heeft ons aan elkaar voorgesteld en het is echt lachen met die gasten in de studio.
Het resultaat zal zeer binnenkort te horen zijn op een onverwacht moment.
Sensation black?
laatste aanpassing
van ID&T vind ik sommige dingen zo langzamerhand tegen vallen. zoals je ziet hier met de foto's van afgelopen zaterdag over de white editie. sorry hoor maar tis toch een stukje promotie ?
Luister Einstein..
Ze willen dit concept verkopen aan 20 ( -beiroet ) landen.. vind jij het dan een reclame om 300 foto's te laten zien van mensen die er door de drugs uitzien alsof ze 3 weken niet hebben geslapen?
Zou niet mijn manier van reclamebeleid zijn.
Oke.. de foto's van nu zijn saai, maar uiteindelijk zijn die foto's er om te laten zien hoe een feest was qua uitstraling, decoratie en een stukje algemene sfeer en niet om te laten zien hoeveel gram Jacco in zijn neus had en hoeveel biertjes Marianne wel niet op kon.
Uitspraak vanMarina
op woensdag 5 juli 2006 om 13:29:
Black Sensation 2002 with Marco V,Michel de Hey,Chris Liebing and Picotto
My focking worst party EVER!
Je moet wel zwaar van 't padje zijn geweest wil je dat feest vet gevonden hebben.. Alleen het geluid al, BAH!
idd hé, wat een bagger feest was dat!
Zijn er geen andere thema's voor volgende jaren te bedenken die dus een goede en kwade kant hebben of zit er een financiële tegenvaller aan te komen?
Hoe ik er nu over denk vind ik het echt fout van Sensation om White en Black niet veel van elkaar te laten verschillen. Is juist kick als je eerst een vriendelijke en vrolijke thema heb en die week daarop kwaadaardig en 'duivels' thema!
Ik vond het ook echt zwaar tegenvallen dat de aankleding van de Arena niet wit was... Valt de helft van het effect al weer weg... En dat gezwets over betere acoustiek in de Arena, bull shit! Ik zat tijdens de opening op de tribune en ik kon NIETS verstaan van de aankondiging hoor...
Enneh, dr waren wel meer buitenlandse gasten . 8/10 mensen die bij mij een pilske bestelden, deden dat in het Engels.. Bij navraag bleken ze uit geheel Europa te komen.. Dat is op elk feest wel zo, maar niet zo massaal als op White was mijn idee.
Missch dat het dit jaar daarom toch snel uitverkocht was... Groot deel van de kaarten was al doorgesluisd naar buitenland volgens mij... Vond het ook idd heel opvallend hoeveel buitenlanders er waren!
Interview catscan:
Je hebt onlangs een plaat opgenomen met De Jeugd van Tegenwoordig, wat is het verhaal hier achter?
Ik kwam ze tegen op de wc van de Jellinek-kliniek en we bleken veel gemeen te hebben, hahaha.. Nee, we kennen elkaar via Shanky, een gezamenlijke vriend. Hij heeft ons aan elkaar voorgesteld en het is echt lachen met die gasten in de studio.
Het resultaat zal zeer binnenkort te horen zijn op een onverwacht moment.
Sensation black? laatste aanpassing 6 juli 2006 23:45
Ik lag me helemaal KAPOT als dit de verrassing zal zijn op Sensation Black dit jaar!!
laatste aanpassing
het dak van de arena is van glas of what ever...
wanneer het rond 5 uur word...is het geen sensation black meer dus daar mag dan wel een groot doek tegen het dak aan om alsnog het effect te houden
Heb van een insider vernomen dat het dak dit jaar ook inderdaad bedekt wordt, dus laten we daar maar op hopen!
Naar white zijn 2500 PF mensen gegaan en naar black 8600
Als je dan kijkt dat er naar Defqon bijna 21.000 PF mensen zijn geweest dan zegt het natuurlijk iets minder dat de waardering door de mensen die wel naar white zijn gegaan zeer goed is.
De stijlen zijn ook iets meer gevarieerd op DefQon, lijkt me logisch dat dat dus meer PF-people trekt hè. Vandaar misschien ook de waardering?
laatste aanpassing
Interview catscan:
Je hebt onlangs een plaat opgenomen met De Jeugd van Tegenwoordig, wat is het verhaal hier achter?
Ik kwam ze tegen op de wc van de Jellinek-kliniek en we bleken veel gemeen te hebben, hahaha.. Nee, we kennen elkaar via Shanky, een gezamenlijke vriend. Hij heeft ons aan elkaar voorgesteld en het is echt lachen met die gasten in de studio.
Het resultaat zal zeer binnenkort te horen zijn op een onverwacht moment.
Sensation black?
May God forbid
Interview catscan:
Je hebt onlangs een plaat opgenomen met De Jeugd van Tegenwoordig, wat is het verhaal hier achter?
Ik kwam ze tegen op de wc van de Jellinek-kliniek en we bleken veel gemeen te hebben, hahaha.. Nee, we kennen elkaar via Shanky, een gezamenlijke vriend. Hij heeft ons aan elkaar voorgesteld en het is echt lachen met die gasten in de studio.
Het resultaat zal zeer binnenkort te horen zijn op een onverwacht moment.
watsgeburt??
we zullen zien hoe het morgen! het zal hoe dan ook wel leuk worden!!
Hier zal Tiësto zeker niet een setje komen draaien, maar wat de verrassing tijdens de Black edition wel zal gaan worden, houdt ID&T nog in het midden.
Dat had dus erg gaaf geweest zijn als hij WEL had gedraait op Sensation Black! Dat zou pas ECHT een verassing zijn!
zou nog kunnen ook, hij is van origine toch een hardcore dj, onder de naam dj micheal
























