Sensation trekt de laatste jaren ongeveer 70000 bezoekers. Het is een feest dat al jaren keer op keer weer de ArenA vol weet te krijgen. Na twee keer een concept te hebben gebracht voor een breed, houseminded publiek is er in 2002 de overstap gemaakt naar een White en een Black edition. Afgelopen zaterdag was de White edition van Sensation. ID&T is zelf uitermate tevreden over deze avond en de waardering van de Partyflock-members is ook niet voor niks zeer goed. Met name de verrassing van de avond: DJ Tiësto, werd lekker ontvangen. Leuke bijkomstigheid is natuurlijk dat ID&T de organisatie Dance4Life ondersteunt. DJ Tiësto is hier ambassadeur van. Aanstaande zaterdag is Black aan de beurt. Hier zal Tiësto zeker niet een setje komen draaien, maar wat de verrassing tijdens de Black edition wel zal gaan worden, houdt ID&T nog in het midden. Het vuurwerk, de lichtshow en vooral het geluid zitten tijdens Sensation wel goed. Vanwege het nieuw geplaatste akoestische dak komt het geluid beter tot zijn recht. Al deze punten dragen bij aan het doel van Sensation: “The leading edge, vooruitstrevend willen zijn.”
Dit jaar is er bewust gekozen voor het thema: “Dromen”. Dit is de rode draad in beide edities. Sensation is uniek in zijn soort, het is ieder jaar weer anders. Sensation vertelt dit jaar bijvoorbeeld een verhaal. En daar horen een storyteller en intermezzo’s tussen de dj-sets ook bij. Ondanks dat zwart en wit lijnrecht tegenover elkaar staan, is er bewust voor gekozen om geen, tot weinig onderscheid tussen beide edities te maken. Dit zal bijvoorbeeld te zien zijn in de aankleding van de ArenA. ID&T wil in de toekomst Black en White weer meer naar elkaar toe brengen. Dit zijn overigens niet de enige toekomstplannen van ID&T.
Vanwege het grote succes van Sensation in Nederland, liggen de kansen volgens ID&T in het buitenland voor het oprapen. Sensation White gaat internationaal uitgebreid worden. Duncan Stutterheim zegt hierover: “Het maakt me niet uit of Sensation White in zeven of zeventien landen zal plaatsvinden, het gaat erom dat de hele wereld de kans moet krijgen om Sensation White in eigen land te kunnen ervaren.” Tijdens afgelopen Sensation White in de ArenA waren er 150 gasten uit 21 landen om te ervaren hoe Sensation White is. Er waren partyminded people uit bijvoorbeeld Spanje, Libanon, Beiroet, China, Israël en Zuid-Afrika. In Duitsland en België heeft Sensation White al eens plaatsgevonden en in beide landen vindt Sensation White dit jaar voor de tweede keer plaats. Vanuit België is er zelfs interesse voor een Sensation Black. In Polen en New York zijn de plannen voor Sensation White zeer concreet. ID&T verkoopt het pakket Sensation White. ID&T bepaalt samen met het organiserende land de elementen die een feest maken. Hier valt bijvoorbeeld te denken aan de line-up en lokatie. Voor Sensation White in New York zal aanstaande zaterdag, tijdens Sensation Black in de ArenA, DJ Rob Gee persoonlijk ervaren hoe Sensation is.
Dit bericht is geschreven naar aanleiding van de uitnodiging van ID&T voor de persconferentie van Sensation Black.
Sensation verbreedt zijn horizon
gepubliceerd door MasterMCL, op

| Feest | Sensation · Black |
| Datum | zaterdag 8 juli 2006 |
| Organisatie | ID&T ![]() |
| Locatie | Johan Cruijff ArenA ![]() |
102 opmerkingen
Ondanks dat zwart en wit lijnrecht tegenover elkaar staan, is er bewust voor gekozen om geen, tot weinig onderscheid tussen beide edities te maken. Dit zal bijvoorbeeld te zien zijn in de aankleding van de ArenA.
Zo kom je wel heel makkelijk van je belangrijkste punt van sensation af. 2 keer hetzelfde
Ondanks dat de laatste sensation white qua mzuei niet helemaal mijn smaak is kan ik wel zeggen dat we als "dance-land" erg trots kunnen zijn op hetgene wat hier gebeurd.
Voor ons is het misschien al "gewoon" maar ook als ik wel eens mensen in de haven erover vertel of plaatjes laat zien dan kijken ze hun ogen uit, "this is unbeleveable" en dat is toch wel leuk om te horen.
WAar een klein land groot in kan zijn
Voor ons is het misschien al "gewoon" maar ook als ik wel eens mensen in de haven erover vertel of plaatjes laat zien dan kijken ze hun ogen uit, "this is unbeleveable" en dat is toch wel leuk om te horen.
WAar een klein land groot in kan zijn
Naar white zijn 2500 PF mensen gegaan en naar black 8600
Als je dan kijkt dat er naar Defqon bijna 21.000 PF mensen zijn geweest dan zegt het natuurlijk iets minder dat de waardering door de mensen die wel naar white zijn gegaan zeer goed is.
Komen er naast die 4 extra DJ's nog meer extra optredens dan?? Die Rob mogen ze wat mij betreft best thuis laten.
Vond het vorig jaar wel goedkoop dat de intro's bij white en black tussen de DJ wissels gewoon hetzelfde waren.
Als je dan kijkt dat er naar Defqon bijna 21.000 PF mensen zijn geweest dan zegt het natuurlijk iets minder dat de waardering door de mensen die wel naar white zijn gegaan zeer goed is.
Komen er naast die 4 extra DJ's nog meer extra optredens dan?? Die Rob mogen ze wat mij betreft best thuis laten.
Vond het vorig jaar wel goedkoop dat de intro's bij white en black tussen de DJ wissels gewoon hetzelfde waren.
alweer euro's voor ducan
voor mij geen sensation meer heb het wel gehad
om de bezine te betalen voor ducan
hij moet eens met wat nieuws komen
mysteryland is ook al niks meer van over
met wat het geweesd is wie verzint er in godsnaam om een hip hop tent daar neer te zetten
heb niks tegen dat soort muziek maar dat hoordt gewoon niet thuis op mysteryland kijk naar innercity ook uit de hand gelopen met dat gevecht van die lui ducan neem een voorbeeld aan b2s en q-dance die weten hoe het moet
zo dat wou ik er over kwijt dank u
voor mij geen sensation meer heb het wel gehad
om de bezine te betalen voor ducan
hij moet eens met wat nieuws komen
mysteryland is ook al niks meer van over
met wat het geweesd is wie verzint er in godsnaam om een hip hop tent daar neer te zetten
heb niks tegen dat soort muziek maar dat hoordt gewoon niet thuis op mysteryland kijk naar innercity ook uit de hand gelopen met dat gevecht van die lui ducan neem een voorbeeld aan b2s en q-dance die weten hoe het moet
zo dat wou ik er over kwijt dank u
ja tuurlijk scheelt dat in de kosten
maar het is wel het sensation-gevoel. het is toch ideaal dat je kan kiezen waar je heen wil (white / black)
maar dat het decor min of meer hetzelfde is. Is juist iets unieks. kan niet anders zeggen dat dit het meest succesvolle concept in de dance-wereld is en dat id-t met recht 2 keer hetzelfde podium mag neerzetten
maar het is wel het sensation-gevoel. het is toch ideaal dat je kan kiezen waar je heen wil (white / black)
maar dat het decor min of meer hetzelfde is. Is juist iets unieks. kan niet anders zeggen dat dit het meest succesvolle concept in de dance-wereld is en dat id-t met recht 2 keer hetzelfde podium mag neerzetten
laatste aanpassing
sensation ZUIGT BIG TIME DAT WAS EN DAT ZAL ALTIJD BLIJVEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
je oordeelt over iets waar je niks vanaf weet!
beetje sneu!
sensation ZUIGT BIG TIME DAT WAS EN DAT ZAL ALTIJD BLIJVEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Toch zal deze gozer vooraan staan wanneer Angerfist per ongeluk een keer optreedt. God behoede die situatie overigens!



























![[MOH-Radio] Mercenary](/images/user/48978_2184752.jpg)