Organisatie Q-dance van dancefestival Defqon op het Almeerderstrand bij Almere heeft zaterdag ongeveer vijfhonderd valse kaarten in beslag genomen aan de poort. Dat zijn er minder dan verwacht, zei een woordvoerder van de organisatie.
Eerder deze week maakte de zegsman bekend dat er 10.000 valse toegangsbewijzen voor Defqon in omloop waren. Onlangs zijn er bij TicketBox rollen gestolen en daarmee zijn valse kaarten geprint.
Q-dance zette bij de toegangscontrole handscanners in die alleen de barcodes van de 32.000 legale kaarten herkennen. Feestgangers konden vooraf op de website van Defqon hun barcode controleren. Toch kwamen er nog ongeveer vijfhonderd mensen met een imitatiekaartje naar het evenement.
De organisatie verwachtte grote ongeregeldheden bij de toegangscontrole van het festival, maar ook dat is erg meegevallen. "Er zijn wel wat boze mensen, maar er zijn geen relletjes ontstaan. De mensen laten zich redelijk gewillig wegsturen."
Bron: Telegraaf
Minder valse kaarten Defqon dan verwacht
gepubliceerd door Karian, op
14 juni 2005
Feest | Defqon.1 Festival · 2005 |
Datum | zaterdag 18 juni 2005 |
Locatie | Almeerderstrand |
414 opmerkingen
En Tog Kwam Ik Binnen
Was wel een Warm Feestje
Was wel een Warm Feestje
2 M@rcello
Volgens het consumentenrecht heb je geen gelijk volgens mij. Je koopt je kaartje immers bij FRS e.d., dus de consument moet zich dan tot FRS e.d. wenden om evt. schade te verhalen. FRS e.d. moeten zich dan maar tot Q-Dance wenden.
Eind van het verhaal is dat de zwarte handel gewoon de nek omgedraaid moet worden. Als iedereen nou gewoon eens zijn kaartje (en niet meer dan 1 of 2 kaartjes) zou kopen bij FRS dan zou er niks aan de hand zijn geweest. Je koopt je treinkaartje toch ook niet op Marktplaats of wel?
Goede oplossing lijkt mij dat het verboden wordt advertenties voor kaartjes te plaatsen en dat mensen die kaartjes verkopen nabij het terrein gewoon meteen weggestuurd of opgepakt worden. Zit je met een kaartje in de maag terwijl je verhinderd bent, dan probeer je het terug te brengen naar FRS e.d. (laat hen dan maar eens geld terug geven of zo) of je hebt gewoon vette pech gehad. Als je een treinkaartje of zo koopt en dan toch niet met de trein wilt heb je immers ook pech gehad.
Of FRS moet je de mogelijkheid bieden een annuleringsverzekering af te sluiten zodat je voor 5 euro extra in ieder geval altijd 75% van het kaartje terug kunt krijgen? Idee?
Q-Dance kan er immers ook niks aan doen dat mensen een kaartje kopen en dan opeens verhinderd zijn.
Blablabla, jullie snappen het wel. Q-Dance treft in ieder geval geen blaam, de officiele verkoopkanalen moeten actie ondernemen om dit soort dingen tegen te gaan.
Overigens een supervet feest en de mensen die een nep-kaartje hadden: eigen schuld dikke bult. Als je in Italie op het strand een horloge koopt weet je ook dat er een grote kans is dat het nep is. Wel kut natuurlijk voor degenen die er met een echt kaartje niet in kwamen (al zullen dat er uiteindelijk weining zijn geweest), maar die moeten zich dan dus maar richten tot de verkoopkanalen en degenen die het voor hen verzieken...
Toedeloe!
Volgens het consumentenrecht heb je geen gelijk volgens mij. Je koopt je kaartje immers bij FRS e.d., dus de consument moet zich dan tot FRS e.d. wenden om evt. schade te verhalen. FRS e.d. moeten zich dan maar tot Q-Dance wenden.
Eind van het verhaal is dat de zwarte handel gewoon de nek omgedraaid moet worden. Als iedereen nou gewoon eens zijn kaartje (en niet meer dan 1 of 2 kaartjes) zou kopen bij FRS dan zou er niks aan de hand zijn geweest. Je koopt je treinkaartje toch ook niet op Marktplaats of wel?
Goede oplossing lijkt mij dat het verboden wordt advertenties voor kaartjes te plaatsen en dat mensen die kaartjes verkopen nabij het terrein gewoon meteen weggestuurd of opgepakt worden. Zit je met een kaartje in de maag terwijl je verhinderd bent, dan probeer je het terug te brengen naar FRS e.d. (laat hen dan maar eens geld terug geven of zo) of je hebt gewoon vette pech gehad. Als je een treinkaartje of zo koopt en dan toch niet met de trein wilt heb je immers ook pech gehad.
Of FRS moet je de mogelijkheid bieden een annuleringsverzekering af te sluiten zodat je voor 5 euro extra in ieder geval altijd 75% van het kaartje terug kunt krijgen? Idee?
Q-Dance kan er immers ook niks aan doen dat mensen een kaartje kopen en dan opeens verhinderd zijn.
Blablabla, jullie snappen het wel. Q-Dance treft in ieder geval geen blaam, de officiele verkoopkanalen moeten actie ondernemen om dit soort dingen tegen te gaan.
Overigens een supervet feest en de mensen die een nep-kaartje hadden: eigen schuld dikke bult. Als je in Italie op het strand een horloge koopt weet je ook dat er een grote kans is dat het nep is. Wel kut natuurlijk voor degenen die er met een echt kaartje niet in kwamen (al zullen dat er uiteindelijk weining zijn geweest), maar die moeten zich dan dus maar richten tot de verkoopkanalen en degenen die het voor hen verzieken...
Toedeloe!
laatste aanpassing
haha wat ben ik blij dat ik naar emporium ben geweest ipv defqon...
kaartje 25 euri, was ook 30 graden en de sfeer was waarschijnlijk 100 x beter dan bij dat opgefokte zooitje daar op almere strand
de sfeer was gruwlijk!!!! ook hier was het 30 graden
opgefokte zooitje? nee hoor totaal niet echt geniaal sfeertje
respect Q-dance
Natuurlijk ondernemen wij zelf ook actie naar de verkooppunten, zowel naar TB als FRS. Ik bedoelde maar, dat staat los van de acties die consumenten zelf ook moeten ondernemen. Wij dus van onze kant (als contractpartner van FRS) en jullie dus als koper.
Er is ons natuurlijk veel aan gelegen om deze kwestie voor eens en voor altijd de wereld uit te helpen.
Ik reageer hier namens Q-dance op de fora (en in de media) omdat Q-dance er veel een gelegen is dat we hier goed en professioneel mee omgaan. Ik ben dus als journalist/woordvoerder in dienst van Q-dance (en waas dus ook op DefQon.1 Marjody).
Hoe het hele traject met de kaartjeskwestie verder loopt, weet ik (nog) niet, maar zodra daar iets over te melden valt, verschijn ik weer in woord en beeld.
Stel dat zou blijken dat (stel dat, nogmaals) er een fout is gemaakt bij een verkooppunt of bij ons, dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat gedupeerden op de een of andere manier royaal gecompenseerd worden.
Er is ons natuurlijk veel aan gelegen om deze kwestie voor eens en voor altijd de wereld uit te helpen.
Ik reageer hier namens Q-dance op de fora (en in de media) omdat Q-dance er veel een gelegen is dat we hier goed en professioneel mee omgaan. Ik ben dus als journalist/woordvoerder in dienst van Q-dance (en waas dus ook op DefQon.1 Marjody).
Hoe het hele traject met de kaartjeskwestie verder loopt, weet ik (nog) niet, maar zodra daar iets over te melden valt, verschijn ik weer in woord en beeld.
Stel dat zou blijken dat (stel dat, nogmaals) er een fout is gemaakt bij een verkooppunt of bij ons, dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat gedupeerden op de een of andere manier royaal gecompenseerd worden.
Uitspraak van CjurLjuntje op zaterdag 18 juni 2005 om 15:52:Hoe wisten ze eigenlijk zo zeker dat er met die gestolen rol Defqon kaarten zijn gemaakt...er zijn meer Q feesten, misschien ni op korte termijn maar ze zijn er wel...
Kan er volgens mij wel meer mee maken als alleen qdance feesten
ik had een kaartje gewoon bij Primera weg.. begon die scanner ineens rare geluiden te maken!! Die jongen liet me gelukkig wel binnen! Ik had gewoon een origineel kaartje, zelfs daarbij ging die scanner dus af...!! Dit vond ik toch wel slecht geregelt net zoals de lange wachtrij bij de etenstenten...!! verder was het feest SUPER...
Las tig posts terug dat de Ticketonline tickets niet gescand(correct me if I am wrong, maar lijkt me sterk) of als vals aangemerkt konden worden door iemand die in 1e instantie werd geweigerd met zo'n kaart. Ik had zelf ook zo'n TO ding en dat scanfiguur aan de poort zei dat die kaartjes altijd goed waren. Hij scande hem nog wel en was ook echt, maar zo zie je maar weer hoe de informatie bij de verschillende mensen aan de poort bekend is. Dat moet toch eigenlijk ook gewoon goed gebeuren mijns inziens.
Verder dat scansysteem, laat de mensen maar eens wat moeite doen voor een kaartje. Weinig tijd? Gewoon Ticketonline doen dan, je bent er nog geen vijf minuten mee bezig en er is altijd wel een I-net verbinding in de buurt
Verder dat scansysteem, laat de mensen maar eens wat moeite doen voor een kaartje. Weinig tijd? Gewoon Ticketonline doen dan, je bent er nog geen vijf minuten mee bezig en er is altijd wel een I-net verbinding in de buurt
laatste aanpassing
Sorry Cultura, was in de ware met ene iggi...sorry..Anyway,ja JULLIE hebben een contract met frs...maar de partypeople kopen kaarten voor jullie feest en die kopen kaarten bij frs omdat jullie daar je kaarten verkopen..conclusie..Q-dance is verantwoordelijk voor alle mensen die hier ten onrechte de dupe van zijn geworden..
Als Q-dance vindt dat frs aansprakelijk is, vind ik dat jullie dat dan onderling maar moeten uitzoeken en niet de mensen van het kastje naar de muur moeten sturen...
Als Q-dance vindt dat frs aansprakelijk is, vind ik dat jullie dat dan onderling maar moeten uitzoeken en niet de mensen van het kastje naar de muur moeten sturen...
En ik vind dat je loopt te kakelen als een kip zonder kop Marjody...
Als je een auto koopt bij de dealer en er blijkt iets niet goed te zijn met de motor, dan spreekt de dealer daar toch ook de fabrikant op aan?
Dan gaat die dealer jou echt niet vergoeden hoor, die heeft niet voor het probleem gezorgd want die heeft de auto niet gemaakt...
En in deze is Q-dance de dealer en FRS/Ticketbox de fabrikant die de kaartjes maakt...
Als je een auto koopt bij de dealer en er blijkt iets niet goed te zijn met de motor, dan spreekt de dealer daar toch ook de fabrikant op aan?
Dan gaat die dealer jou echt niet vergoeden hoor, die heeft niet voor het probleem gezorgd want die heeft de auto niet gemaakt...
En in deze is Q-dance de dealer en FRS/Ticketbox de fabrikant die de kaartjes maakt...
Bespaar je de moeite Tjeerd, er zijn mensen die het gewoon niet (willen) snappen.
Koop je kaartje op tijd bij een officieel vvk adres en je hoeft je nergens zorgen over te maken.
Jaws, jij bent zeker ook iemand die het niet wil snappen? Het punt is juist dat mensen die een kaartje bij een oddiceel verkooppunt hadden gekocht er niet ingekomen zijn. Dus een kaart kopen bij een officieel vvkadres en de bon bewaren is nog geen reden om je geen zorgen te maken.
Als je een auto koopt bij de dealer en er blijkt iets niet goed te zijn met de motor, dan spreekt de dealer daar toch ook de fabrikant op aan?
Dan gaat die dealer jou echt niet vergoeden hoor, die heeft niet voor het probleem gezorgd want die heeft de auto niet gemaakt...
En in deze is Q-dance de dealer en FRS/Ticketbox de fabrikant die de kaartjes maakt...
Tjeerdo,volgens mij is het net andersom. Q heeft een hoofdkantoor en om hun kaarten toch landelijk verkrijgbaar te maken maken ze gebruik van het (dealer)netwerk van TB/FRS, die daar net als een autodealer commissie in de vorm van vvk-kosten voor ontvangen. Q is dus de fabrikant en TB/FRS de dealer van de kaarten en de daaraan gekoppelde codes.
Echter is de vraag nu of Q een onjuiste/onvolledige database heeft gebruikt bij het scannen aan de ingang,waardoor er mensen onterecht zijn geweigerd of hanteren TB of FRS een systeem wat de verkoop van kaarten onjuist/onvolledig registreert?
Ik denk dat de accountant van FRS de volledigheid van de omzet vaststelt door een juiste werking van het systeem wat FRS hanteert, dus denk ik persoonlijk dat het ligt aan de database die Q heeft gebruikt. Heel technisch verhaal, daarom denk ik dat het Q siert om de consument rechtstreeks te compenseren, maar dat is mijn mening. Kennelijk kakkel je als een kip zonder kop als je je mening verkondigt.
Ik ben gewoon aan de poort keihard gaan liggen janken, toen mocht ik naar binnen..
Defqut..
Defqut..
laatste aanpassing
M@rcello & Tjeerdo,
Nogmaals, als partyganger koop je je kaartje bij TB of FRS, dus moeten TB of FRS voor jou met Q-Dance regelen dat:
1. je binnen komt op het feest;
2. zo niet (als je je aan de regels gehouden hebt) de schade vergoed wordt.
Partygangers moeten zich dus tot TB of FRS richten, zij moeten het verder regelen. Net zoals zij hadden moeten regelen dat er een oplossing was voor de rollen met kaarten die bij hen gestolen is. Wat Q-Dance en TB of FRS onderling regelen moeten ze zelf weten, maar voor de consument zijn TB en FRS aansprakelijk, en die kunnen op hun beurt Q-Dance aansprakelijk stellen.
Nogmaals, als partyganger koop je je kaartje bij TB of FRS, dus moeten TB of FRS voor jou met Q-Dance regelen dat:
1. je binnen komt op het feest;
2. zo niet (als je je aan de regels gehouden hebt) de schade vergoed wordt.
Partygangers moeten zich dus tot TB of FRS richten, zij moeten het verder regelen. Net zoals zij hadden moeten regelen dat er een oplossing was voor de rollen met kaarten die bij hen gestolen is. Wat Q-Dance en TB of FRS onderling regelen moeten ze zelf weten, maar voor de consument zijn TB en FRS aansprakelijk, en die kunnen op hun beurt Q-Dance aansprakelijk stellen.
Khad geen kaartje en ik kwam binnen