ik dacht laat ik dit topic maar weer eens omhoog brengen en de nieuwtjes even hier tonen van de auto wereld
De Italiaanse designstudio DGF heeft samen met architectuurstudenten aan de Universiteit van Florence en enkele knappe koppen van Ferrari een studiemodel neergezet genaamd 'Aurea'. De basis lijkt een Enzo, maar deze is dan wel ernstig aangepakt. Qua ontwerp zijn er verschillende vormen van Spider tot en met GT-racewagen. De krachtbron is gebaseerd op de achtcilinder van de 360 Modena en levert hier 500 paardekrachten!! De top ligt op een verbluffende 325 km/h en vanuit stilstand tot aan 100 km/h duurt het slechts 3,9 tellen. Het vervelende alleen is dat wij dat nooit kunnen gaan testen, want het blijft helaas bij een studiemodel. Gelukkig kunnen we wel van de foto's genieten:






De Italiaanse designstudio DGF heeft samen met architectuurstudenten aan de Universiteit van Florence en enkele knappe koppen van Ferrari een studiemodel neergezet genaamd 'Aurea'. De basis lijkt een Enzo, maar deze is dan wel ernstig aangepakt. Qua ontwerp zijn er verschillende vormen van Spider tot en met GT-racewagen. De krachtbron is gebaseerd op de achtcilinder van de 360 Modena en levert hier 500 paardekrachten!! De top ligt op een verbluffende 325 km/h en vanuit stilstand tot aan 100 km/h duurt het slechts 3,9 tellen. Het vervelende alleen is dat wij dat nooit kunnen gaan testen, want het blijft helaas bij een studiemodel. Gelukkig kunnen we wel van de foto's genieten:
laatste aanpassing
De uitbreiding van het Porsche-gamma
heeft geen nadelige gevolgen voor het meest
emblematische model van het merk. De
nieuwe 911 won zelfs nog aan karakter.
Om heel eerlijk te zijn, we waren een beetje ontgoocheld na onze testritten op circuit met de nieuwe 911. Natuurlijk is de efficiëntie van de partij en dat de auto snelle rondetijden weet neer te zetten staat buiten kijf. Maar we herontdekten hier niet de handelbaarheid en het rijkarakter dat de 911 zo
typeerde tot de komst van de 996. Natuurlijk werd er ten opzichte van deze laatste merkbare vooruitgang geboekt, zeker omdat de PSM-stabiliteitscontrole nu iets minder opdringerig reageert. Maar Big Brother waakt nog altijd, en de meeste veeleisende 911-bestuurders zullen er dus nog altijd geen vrede mee nemen. Voor de rest is de 997, net als al zijn voorgangers, meer dan ooit een sportwagen die zich met
gemak dagelijks laat gebruiken. Dit aspect wordt bijzonder in de verf gezet door de snelheid waarmee je als bestuurder aan de auto went, een gevolg van de precisie en het intuïtieve karakter van de belangrijkste bedieningselementen. Alles bij elkaar is de 911 dan ook nog altijd een van de meest vermakelijke auto’s om te besturen, ongeacht het tempo dat je erop nahoudt. [/img] De uitbreiding van het Porsche-gamma
heeft geen nadelige gevolgen voor het meest
emblematische model van het merk. De
nieuwe 911 won zelfs nog aan karakter.
Om heel eerlijk te zijn, we waren een beetje ontgoocheld na onze testritten op circuit met de nieuwe 911. Natuurlijk is de efficiëntie van de partij en dat de auto snelle rondetijden weet neer te zetten staat buiten kijf. Maar we herontdekten hier niet de handelbaarheid en het rijkarakter dat de 911 zo
typeerde tot de komst van de 996. Natuurlijk werd er ten opzichte van deze laatste merkbare vooruitgang geboekt, zeker omdat de PSM-stabiliteitscontrole nu iets minder opdringerig reageert. Maar Big Brother waakt nog altijd, en de meeste veeleisende 911-bestuurders zullen er dus nog altijd geen vrede mee nemen. Voor de rest is de 997, net als al zijn voorgangers, meer dan ooit een sportwagen die zich met
gemak dagelijks laat gebruiken. Dit aspect wordt bijzonder in de verf gezet door de snelheid waarmee je als bestuurder aan de auto went, een gevolg van de precisie en het intuïtieve karakter van de belangrijkste bedieningselementen. Alles bij elkaar is de 911 dan ook nog altijd een van de meest vermakelijke auto’s om te besturen, ongeacht het tempo dat je erop nahoudt.
heeft geen nadelige gevolgen voor het meest
emblematische model van het merk. De
nieuwe 911 won zelfs nog aan karakter.
Om heel eerlijk te zijn, we waren een beetje ontgoocheld na onze testritten op circuit met de nieuwe 911. Natuurlijk is de efficiëntie van de partij en dat de auto snelle rondetijden weet neer te zetten staat buiten kijf. Maar we herontdekten hier niet de handelbaarheid en het rijkarakter dat de 911 zo
typeerde tot de komst van de 996. Natuurlijk werd er ten opzichte van deze laatste merkbare vooruitgang geboekt, zeker omdat de PSM-stabiliteitscontrole nu iets minder opdringerig reageert. Maar Big Brother waakt nog altijd, en de meeste veeleisende 911-bestuurders zullen er dus nog altijd geen vrede mee nemen. Voor de rest is de 997, net als al zijn voorgangers, meer dan ooit een sportwagen die zich met
gemak dagelijks laat gebruiken. Dit aspect wordt bijzonder in de verf gezet door de snelheid waarmee je als bestuurder aan de auto went, een gevolg van de precisie en het intuïtieve karakter van de belangrijkste bedieningselementen. Alles bij elkaar is de 911 dan ook nog altijd een van de meest vermakelijke auto’s om te besturen, ongeacht het tempo dat je erop nahoudt. [/img] De uitbreiding van het Porsche-gamma
heeft geen nadelige gevolgen voor het meest
emblematische model van het merk. De
nieuwe 911 won zelfs nog aan karakter.
Om heel eerlijk te zijn, we waren een beetje ontgoocheld na onze testritten op circuit met de nieuwe 911. Natuurlijk is de efficiëntie van de partij en dat de auto snelle rondetijden weet neer te zetten staat buiten kijf. Maar we herontdekten hier niet de handelbaarheid en het rijkarakter dat de 911 zo
typeerde tot de komst van de 996. Natuurlijk werd er ten opzichte van deze laatste merkbare vooruitgang geboekt, zeker omdat de PSM-stabiliteitscontrole nu iets minder opdringerig reageert. Maar Big Brother waakt nog altijd, en de meeste veeleisende 911-bestuurders zullen er dus nog altijd geen vrede mee nemen. Voor de rest is de 997, net als al zijn voorgangers, meer dan ooit een sportwagen die zich met
gemak dagelijks laat gebruiken. Dit aspect wordt bijzonder in de verf gezet door de snelheid waarmee je als bestuurder aan de auto went, een gevolg van de precisie en het intuïtieve karakter van de belangrijkste bedieningselementen. Alles bij elkaar is de 911 dan ook nog altijd een van de meest vermakelijke auto’s om te besturen, ongeacht het tempo dat je erop nahoudt.
zeer mooi auto
Britse Mitsubishi stuurt Lancer Evo VIII naar tuner
Uitgegeven: 1 november 2004 13:10
Laatst gewijzigd: 1 november 2004 13:18
AMSTERDAM - Het klinkt als een wiskundige formule, maar in de praktijk betekent het dat je gauw aan de kant moet als deze auto in de achteruitkijkspiegel opduikt. Zelfs als je een Pagani Zonda rijdt. Deze Lancer Evo VIII is namelijk getuned. En niet zo´n klein beetje.
Om te vieren dat Mitsubishi 30 jaar actief is in Groot-Brittannië stuurde de importeur aldaar een Lancer Evo VIII naar de tuner. Daar werd de standaard 2,0-liter turbomotor zo aangepakt dat hij in plaats van zijn standaard 265 pk voortaan 405 pk levert. Het maximum koppel groeide van 350 naar 481 Nm.
Voortaan sprint de auto in 3,5 seconden van 0 naar 100 en de topsnelheid ligt boven de 280 km/u. De Britse importeur levert de auto voor 46.999 pond. "Een Porsche Carrera GT kost hier 330.000 pond en sprint van 0 naar 100 in 3,9 seconden. Een Pagani Zonda doet het in 3,7 seconden. Een BMW M3, toch wel het ijkpunt voor een superauto voor alledag, heeft er 5,3 seconden voor nodig," aldus een trotse Engelse Mitsubishi importeur.
Speciaal
Aan het project MR FQ-400 deden verschillende bedrijven mee die zijn gespecialiseerd in tunen en het prepareren van race-auto´s. Uiteindelijk wordt de auto gebouwd bij Rampage Performance Motorparts. Om de Evo VIII veel sneller te maken, zijn onder meer speciaal voor deze auto een turbo en een uitlaatsysteem ontwikkeld.
Rij-training
Mitsubishi Groot-Brittannië laat 100 exemplaren van de Evo VIII MR FQ-400 bouwen. Kopers krijgen er gratis een rij-training bij. Nog meer goed nieuws: omdat het een product is van de Britse Mitsubishi importeur, zit op deze auto gewoon 3 jaar of 58.000 km garantie.
Ziet er misschien niet zo heel mooi uit maar 3,5 sec
Aston Martin v12

Opel Astra HPC


evo 8

impreza turbo oude model

Opel Astra HPC


evo 8

impreza turbo oude model
Onze landgenoot Steven van der Veen heeft voor het derde achtereenvolgende jaar de finale bereikt van de Michelin Challenge Design (MCD).
Voor deze ontwerpwedstrijd worden ontwerpers uitgenodigd een innovatief auto-ontwerp te maken. Het thema was deze keer Duitsland. Net als voorheen worden de tekeningen van de finalisten tentoongesteld op de North American International Auto Show in Detroit. Van een aantal inzenders is er ook een conceptmodel, zoals dit jaar ook het geval is met het ontwerp van Steven van der Veen. Hij bouwde daarvoor het schaalmodel van hout.
Hij ontwierp een slechts 3,15 m korte tweezitter (Audi A1) voor woon-werkverkeer die ondanks zijn formaat er toch sportief en robuust uitziet. Steven plaatste de 1,8-liter turbomotor achterin voor een lage neus met een optimale kreukelzone.
Het interieur heeft een even strakke vormgeving als het exterieur en de brede en hoge middenconsole maakt deel uit van het chassis en vormt bovendien een luchtsluis voor de motor.



apart autotje lijkt me denken aan de auto van een tijdje terug
maar het heeft wel wat
Voor deze ontwerpwedstrijd worden ontwerpers uitgenodigd een innovatief auto-ontwerp te maken. Het thema was deze keer Duitsland. Net als voorheen worden de tekeningen van de finalisten tentoongesteld op de North American International Auto Show in Detroit. Van een aantal inzenders is er ook een conceptmodel, zoals dit jaar ook het geval is met het ontwerp van Steven van der Veen. Hij bouwde daarvoor het schaalmodel van hout.
Hij ontwierp een slechts 3,15 m korte tweezitter (Audi A1) voor woon-werkverkeer die ondanks zijn formaat er toch sportief en robuust uitziet. Steven plaatste de 1,8-liter turbomotor achterin voor een lage neus met een optimale kreukelzone.
Het interieur heeft een even strakke vormgeving als het exterieur en de brede en hoge middenconsole maakt deel uit van het chassis en vormt bovendien een luchtsluis voor de motor.
apart autotje lijkt me denken aan de auto van een tijdje terug
maar het heeft wel wat
laatste aanpassing
Ik kan hier wel een hele reeks auto's op gaan noemen die ik toch allemaal niet kan betalen. Wat wel bereikbaar is en mijn volgende auto wordt; Golf v6 4 motion. Helaas gaat het toch nog wel 2 jaar duren, omdat ik student ben en zo ongeveer aan het maximum zit wat ik mag verdienen.
De reden dat ik die wagen wil is omdat ik het soepele rijgedrag van een v6 relaxt vind. Qua comfort ook weinig te klagen, deze auto's zijn altijd highline uitgevoerd en lekker vlot. Dat is natuurlijk ook niet onbelangerijk.
Het verbruik is wat minder maar voorzover ik al kilometers maak is het puur pleziervaart.

De reden dat ik die wagen wil is omdat ik het soepele rijgedrag van een v6 relaxt vind. Qua comfort ook weinig te klagen, deze auto's zijn altijd highline uitgevoerd en lekker vlot. Dat is natuurlijk ook niet onbelangerijk.
Het verbruik is wat minder maar voorzover ik al kilometers maak is het puur pleziervaart.

laatste aanpassing

























