Partyflock
 
Forumonderwerp · 822281
 
Werkzaam bij Partyflock
Dames en heren, welkom in het 'Algemeen Hardcore Topic', waar vriend en vijand kunnen discussiëren over de nieuwste feitjes, roddels, releases en feesten in de hardcore.

Mocht je een hater zijn, fan van Volendamse hits of de gouden platen van Scooter dan verwijzen we je graag naar de exit knop.

Game On!
laatste aanpassing door een beheerder
 
Deze week:
Insecten zijn verdwenen tot wel 75% met alle gevolgen van dien.
1/3 van de jeugd heeft serieuze telefoon/social media verslavings-kenmerken.
Hardcore tracks kruipen vaker onder de 4 minuten.

Zijn we goed bezig of is dit ook ouwe lullen praat?
Artiest {SHOWLIST artist 49573, 2299, 172187}
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 mei 2018 om 08:46:
Deze week:
Insecten zijn verdwenen tot wel 75% met alle gevolgen van dien.
1/3 van de jeugd heeft serieuze telefoon/social media verslavings-kenmerken.
Hardcore tracks kruipen vaker onder de 4 minuten.

Zijn we goed bezig of is dit ook ouwe lullen praat?


Ik begrijp je punt niet. Dit is een volkomen willekeurige opsomming van verschillende soorten "problematiek". Is dit een argument dat je als oude lul wel mag zeuren over de jeugd? Het gebrek aan intro's en outro's bij moderne hardcore tracks zet je op hetzelfde plan als sociale en klimatologische problematiek? Wat bedoel je precies?
Uitspraak van nvtral op vrijdag 18 mei 2018 om 18:54:
Eerst zeg je dat de nieuwe generatie -met hun korte aandachtsspanne en close-mindedness- de oorzaak is van slechte en niet-creatieve hardcore. Daarna zeg je dat het je eigenlijk niets boeit. Boeit het je nu wel of niet dat hardcore in jouw ogen achteruit gaat? Het boeit je in ieder geval genoeg om erover te klagen op internet :p


Het was slechts een constatering die ik maakte. Een constatering die mij niet boeit inderdaad, maar die mij wel opviel. En mij maakt het niet uit dat hardcore achteruit gaat. Ik luister het nauwelijks meer en bovendien is er genoeg ander muziek die ik tof vind. En waarom ik erover klaag? Omdat ik hardcore altijd wel tof heb gevonden en dat ik het pijnlijk vind om te zien dat het zich zo ontwikkeld, iets waar ik zoveel liefde voor heb gehad. Dat laat mij niet koud.
Als het dan toch over goede hardstyle gaat, het album "Chapters of The Mind" van Vazard is een dikke aanrader. Veel variatie, begint onwijs langzaam met een soort subground/hardtrance geluid en bouwt op met veel sfeervolle nummers (Auroras!) naar een paar stevige beukers (Seeker of Fire en Explosions) . Richting het einde zelfs een dikke acid track met een schranz ritme.
Uitspraak van DirkJan :beer: op zaterdag 19 mei 2018 om 10:38:
Het was slechts een constatering die ik maakte. Een constatering die mij niet boeit inderdaad, maar die mij wel opviel. En mij maakt het niet uit dat hardcore achteruit gaat. Ik luister het nauwelijks meer en bovendien is er genoeg ander muziek die ik tof vind. En waarom ik erover klaag? Omdat ik hardcore altijd wel tof heb gevonden en dat ik het pijnlijk vind om te zien dat het zich zo ontwikkeld, iets waar ik zoveel liefde voor heb gehad. Dat laat mij niet koud.


Hoewel het merendeel bij de grote labels mij ook niet veel meer doet, is er mijn inziens nog meer dan genoeg moois om van te genieten hoor! Als we alleen al naar 2018 kijken noteer ik van afgelopen tijd Dolphin met een vers album dat retestrak klinkt en een TOA/Ophidian EP die weer grandioos was. Iets verder terug het jaar in een ijzersterk album van Promo en Catscan, waar deels werd teruggegrepen op een wat oudere sound. En qua losse release hebben mannen als Dither, DJIPE, Wavolizer genoeg leuks gedaan.

Als we dan kijken naar de grote releases, vind ik "Wall of Bass" van D-Fence en Deadly Guns een erg geslaagde track:


Hoop wisselende kicks, knipoog naar de maatschappij, lekkere screeches en een toffe melodie na de break. En niet stiekem na 3 seconde al oordelen hé :p
Uitspraak van Luukyeye op zaterdag 19 mei 2018 om 11:00:
Hoewel het merendeel bij de grote labels mij ook niet veel meer doet, is er mijn inziens nog meer dan genoeg moois om van te genieten hoor!


Tuurlijk zijn er artiesten die het luisteren altijd waard blijven. Begrijp me niet verkeerd!
Wat ik mis is een plaat waarvan je kippenvel van krijgt , er komt her en der ook wel leuk spul uit alleen het is wat dieper het internet afgraven dan voorheen
 
Uitspraak van nvtral op zaterdag 19 mei 2018 om 09:35:
Ik begrijp je punt niet. Dit is een volkomen willekeurige opsomming van verschillende soorten "problematiek". Is dit een argument dat je als oude lul wel mag zeuren over de jeugd? Het gebrek aan intro's en outro's bij moderne hardcore tracks zet je op hetzelfde plan als sociale en klimatologische problematiek? Wat bedoel je precies?


Bedoelde dat we met z'n alle op veel vlakken de verkeerde kant aan het opgaan zijn. De moderne wereld bevalt mij daarin niet zo.
En inderdaad, gooi wat losse flodders eruit met een knipoog ;)

Uitspraak van DirkJan :beer: op zaterdag 19 mei 2018 om 10:38:
Omdat ik hardcore altijd wel tof heb gevonden en dat ik het pijnlijk vind om te zien dat het zich zo ontwikkeld, iets waar ik zoveel liefde voor heb gehad. Dat laat mij niet koud.


!

Het rauwe randje is in de main er inderdaad wel vanaf. Dat wat hardcore altijd juist vet maakte.. de bekende rebelse middelvinger naar de maatschappij.
Nu is het een bloemetjes beklede mainstage, met een hoop glitter en glamour en vele selfies. En dan is 85% van de muziek ook nog eens niet om aan te horen. Maar zo veranderd alles nou eenmaal. De nieuwe generatie vind dit blijkbaar wel de bom.

Nieuwe Igneon System:
laatste aanpassing
Uitspraak van Luukyeye op zaterdag 19 mei 2018 om 11:00:
Als we dan kijken naar de grote releases, vind ik "Wall of Bass" van D-Fence en Deadly Guns een erg geslaagde track:


De eerste industrial kick is nice. Alleen ben ik niet zo dol op de kick vanaf 43 seconden.
Hardcore publiek is altijd al 1 van de meest ondankbare fanbases geweest. Het veelal verdwijnen van fysieke releases heeft het er niet beter op gemaakt. Daarbij is 99,5% van de hedendaagse hardcore gewoon kansloos. ‘Ja je moet wel anders draaien ze m’n shit niet’ Zal best wel. Als muziek en the need for € elkaar kruizen dan ontstaat er altijd een neerwaartse spiraal. Ik ben echt een album luisteraar. En gelukkig zijn er in de weelde van de electronica nog genoeg gasten die dat snappen. En genoeg luisteraars die dat ook doen. Pick the cherries, en laat de rest maar lekker doorskippen. Dont care, dont mind!
Werkzaam bij Het Betere Ragwerk
Artiest {SHOWLIST artist 16079, 34072}
Uitspraak van nvtral op vrijdag 18 mei 2018 om 10:02:
Een goed voorbeeld van hedendaagse generatie muziekproducenten en -consumenten vind ik de Raw Hardstyle scene. Nu mag je Raw Hardstyle kut vinden en er over zeuren, maar die scene is qua sound zo ongelooflijk breed en veelzijdig en barst van de creativiteit en talent. Persoonlijk vind ik dat Raw momenteel op zijn minst zo veelzijdig is als Hardcore op z'n hoogtepunt (en misschien wel veelzijdiger). Vrijwel iedere artiest heeft een eigen sound en dat kan gaan van mega plat dansvloer tot aan experimenteel en super melodieus. De groeicurve van deze scene en de productiekwaliteit is weergaloos. Er is ook een gigantische drift naar experiment. Soms met superbizarre kicks of arrangementen.

Probeer eens objectief te luisteren naar artiesten als D-Sturb, Luminite, Malice, Rebelion, Warface, Malice, Rooler, Ncrypta, Neroz, etc. Luister wat ze 3 tot 4 jaar geleden deden en wat ze nu doen. Luister naar de groei in hun visie. Naar de groei in hun productiekwaliteit. Hoe ze hun stem vinden in hun stijl. Al deze boys zijn begin twintig. Mega gefocust op beter worden en om hun fanbase het beste van het beste te geven. Daar kan menig oudgediende hardcore artiest een puntje aan zuigen als je het mij vraagt!


Als je dit 5 jaar geleden had gezegd, had vrijwel iedereen je voor gek verklaard. Maar er is sinds die tijd héél veel veranderd. En het is precies zoals je zegt; Raw Hardstyle is momenteel zeer divers en je kan eigenlijk elke track wel raden welke artiest het is. Ik ben dan ook groot fan van deze stroming. Waarschijnlijk ook omdat het aantal bpms lager ligt dan bij de momenteel populaire hardcore (uptempo).

Ook Killshot doet leuk mee, en Radical Redemption heeft ook vaak leuke tracks (ook mindere, maar die heeft er dan ook wel héél veel steeds). Phuture Noize moet nog even in dit rijtje dat je noemt trouwens, ipv 2 keer Malice :P. En Myst, al ligt die wel wat verder buiten wat men 'Raw' noemt.

Uitspraak van nvtral op vrijdag 18 mei 2018 om 18:54:
Deze discussie wordt in elk genre gevoerd. Van Drum 'n Bass tot Hardcore tot Popmuziek tot klassiek. In ieder genre beklaagt de oudere generatie zich over de nieuwe. Dat is het eerste punt dat ik probeerde te maken.


Dit is echt 100% waar. En ik probeer dan ook zo min mogelijk te zeuren; ik weiger die ouwe lul te worden die ik tijdens de millenium hardcore tijd verafschuwde. Heel wat discussies gevoerd online, tevergeefs en natuurlijk ook zonde van mn tijd.

Sinds die tijd is er veel veranderd, en met een aantal artiesten ben ik zogezegd meegegroeid; The Outside Agency, Ophidian e.d. Daar hoor jij zelf ook bij; van die mega vage maar vette track (voor mij toen althans) op Thunderdome 2001 (die zwarte) tot aan Crispy Bassdrum Bombsquad mix...

Dat jouw vetste producties in de tijd waren dat je club raw op z'n kop zetten, met smitgotten, bunck boenck binck, of brainbomb, is slechts een mening. En het doet niks af aan alles ervoor of erna. Dat snap ik sowieso niet zo... als 'die track uit 2008' zo vet was, waarom zet je die dan niet gewoon weer even op. Mag best.

Zodra een bepaalde richting of stroming me begint tegen te staan, schakel ik door... de diepte in, of juist wat gangbaarder. Mijn 'reis' ging van oldschool gabber (thunderdome '95-98), naar trance, naar techno, hardhouse en hardstyle. En toen via de eerste Defqon.1 weer naar hardcore. Toen naar darkcore/industrial en sindsdien eigenlijk alles wat met voorgaande te maken heeft.

Elke keer als er zulke discussies langskomen denk ik bij mezelf; maar ik vind toch nog steeds genoeg muziek die ik wél leuk vind?
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Megalodon || Opperstamper op maandag 21 mei 2018 om 20:26:
maar ik vind toch nog steeds genoeg muziek die ik wél leuk vind?


Ja dat is ook zo, ben ook voor 95% alleen nog maar in de crossbreed bezig.
Het probleem is alleen.. Voor vele is het niet zomaar even overstappen naar wat anders op het moment dat het ene achteruit gaat. Hardcore is m'n trots en een zeer groot deel van mijn leven. Je gaat niet zomaar even naar de Hardstyle omdat het daar ineens diverser is dan bij "ons". Voelt ook een beetje als verraad snap ie? Je hebt het beste over met de scene waarin je je thuis voelt en dat laat je niet even zomaar in de steek. Misschien bekijk is het iets te serieus allemaal, maar het is wel een gevoel. Een soort harde kern supporter van een voetbalclub, vergelijk het daar mee. En sowieso, raw hardstyle of wat dan ook in dat straatje trekt mij en vele andere totaal niet, maar dat terzijde.

Over discussies voeren ben ik het wel met je eens, het heeft totaal geen zin behalve dat het natuurlijk wel leuk is om te doen. Bereiken doe je er denk ik vrij weinig mee. Heel veel jongens (van hier ook) vinden het jammer dat N-Vitral en ook bijv een Dither een weg inslaan als deze dat ze nu doen, maar door erover te janken hier gaan zij echt niet iets anders doen. Dat zou niet goed zijn ook natuurlijk.
Ik sta ondertussen ver van welke scene dan ook; ga vrijwel niet meer naar feesten. Voor mij is het ondertussen puur luisteren. Overal waar ik kan, dat dan weer wel, maar alleen maar luisteren dus. En dan maakt het (mij) niet uit, of het raw hardstyle, hardcore of techno is. Of crossbreed, of terror, of alles daartussen en omheen.
 
Artiest David M
Uitspraak van Tripmeister™ op dinsdag 22 mei 2018 om 20:46:
Over intro's gesproken.

Big Up voor de video editor trouwens.

https://youtu.be/iVbB5t9MPu8


Die intro is in zijn geheel een gesamplede loop, is niet door de artiest zelf gemaakt.. Heb even zitten graven in mijn eigen sample/loop archief en vond hem terug in een ambient pakketje, hij kwam me al bekend voor :p
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op dinsdag 22 mei 2018 om 23:45:
Die intro is in zijn geheel een gesamplede loop, is niet door de artiest zelf gemaakt.. Heb even zitten graven in mijn eigen sample/loop archief en vond hem terug in een ambient pakketje, hij kwam me al bekend voor


Oh echt joh hahaha.

Alsnog leuk in elkaar geflanst dan :P
Uitspraak van Luchèl :bier: op vrijdag 18 mei 2018 om 18:55:
Deze is misschien wel leuk om volledig te luisteren.
Mijns inziens niet beter dan het origineel, maar goede poging:


Vind het een betere poging dan die remix van Decipher van een paar weken terug.
Werkzaam bij Sounds Of The North
Artiest {SHOWLIST artist 70859, 54488}
Uitspraak van nvtral op woensdag 16 mei 2018 om 19:17:
g moeten er vooral hits en beukers op staan.


Moeten, moeten, moeten... moet een artiest niet doen wat hij zelf wil?

Uitspraak van ThemcQ op donderdag 17 mei 2018 om 10:25:
Moraal van het verhaal Adapt or die.


:D :D :lol:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 mei 2018 om 18:12:
Nog even een vagina fabriceren op die telefoons en het is compleet.


Haha

Uitspraak van Love is the answer op vrijdag 18 mei 2018 om 10:54:
De artiesten in de hardcore scene zijn grotendeels uitgeleerd of zit vast in (eigen) opgeworpen muurtjes met te weinig nieuwe impulsen.


Is dat niet het grote probleem, op elk groot feest, meestal steeds dezelfde namen...
Als de grote organisaties nu eens meer talenten en DJ's met (eigen) verschillende sounds op het podium zetten ipv aan veel bezoekers, dus veel inkomsten denkt... (denk aan Nitrogenetics, Eastside Connection, Pandorum, Wasted Mind, Wavolizer, )... nu is het allemaal dezelfde sound ongeveer, omdat alleen maar 'bekende' namen steeds terugkomen... variation is de key.
En dit heb je in de Raw natuurlijk niet, omdat dit nieuw is en de gevestigde waarden nog niet bestaan ??

Uitspraak van Luchèl :bier: op vrijdag 18 mei 2018 om 18:55:
Deze is misschien wel leuk om volledig te luisteren.
Mijns inziens niet beter dan het origineel, maar goede poging:


Persoonlijk vind ik dat ze zulke toptracks moeten afblijven, en zeker omdat deze nog niet oud is... ik vind dat remixen van tracks bestemd is voor oudere (soms vergeten) tracks.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 mei 2018 om 13:36:
Het rauwe randje is in de main er inderdaad wel vanaf.


Nu zijn we er !!

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 mei 2018 om 13:36:
Het rauwe randje is in de main er inderdaad wel vanaf. Dat wat hardcore altijd juist vet maakte.. de bekende rebelse middelvinger naar de maatschappij.
Nu is het een bloemetjes beklede mainstage, met een hoop glitter en glamour en vele selfies. En dan is 85% van de muziek ook nog eens niet om aan te horen. Maar zo veranderd alles nou eenmaal. De nieuwe generatie vind dit blijkbaar wel de bom.


Exact ! Ga hier helemaal in mee!


Uitspraak van Megalodon || Opperstamper op maandag 21 mei 2018 om 20:26:
Zodra een bepaalde richting of stroming me begint tegen te staan, schakel ik door... de diepte in, of juist wat gangbaarder. Mijn 'reis' ging van oldschool gabber (thunderdome '95-98), naar trance, naar techno, hardhouse en hardstyle. En toen via de eerste Defqon.1 weer naar hardcore. Toen naar darkcore/industrial en sindsdien eigenlijk alles wat met voorgaande te maken heeft.


Hier ook zo, vroeger alleen maar Mainstream Hardcore, zo verder naar de Industrial en zo ondertussen alles tot HardTechno, Drum&Bass, Crossbreed, UK (bah, al die hokjes :))... altijd toch op zoek naar die rauwere sound... en zo ga ik ook nog meer de Raw Hardstyle binnenduiken mss
Hier gaat mijn Hardcore hartje dan wel weer sneller van kloppen (y)








laatste aanpassing
Uitspraak van Megalodon || Opperstamper op maandag 21 mei 2018 om 20:26:
Dat jouw vetste producties in de tijd waren dat je club raw op z'n kop zetten, met smitgotten, bunck boenck binck, of brainbomb, is slechts een mening. En het doet niks af aan alles ervoor of erna. Dat snap ik sowieso niet zo... als 'die track uit 2008' zo vet was, waarom zet je die dan niet gewoon weer even op. Mag best.


Dat kan best ja. Maar persoonlijk hoop ik toch altijd als ik iets nieuws voorbij zie komen dat het van diezelfde kwaliteit is als toen. Helaas hoor je dan na 15s alweer hetzelfde riedeltje. Hoog BPM, boze mannen schreeuwer en een iele screetch, NEXT!


Waarschijnlijk ligt het gewoon aan mijn leeftijd maar er is nog maar heel weinig hardcore die ik überhaupt luister. ToA, Ophidian en Promo blijf ik goed vinden en de rest moet toevallig voorbij komen. Misschien moet ik die artiesten in het Raw lijstje eens checken, zit in ieder geval qua tempo meer in mijn smaak.

Gelukkig is er nog steeds genoeg andere muziek ik wel heel erg kan waarderen, maar wel in een heel ander hoekje. Weet niet eens onder welke noemer het valt maar volgens mij is indie alternative de meest gangbare term. Heb het dan over artiesten als MISSIO (voor hun Skeleton EP's), Chet Faker/Nick Murphy, Dillon, SOHN, Ruelle etc.
Uitspraak van Megalodon || Opperstamper op zondag 27 mei 2018 om 13:53:
Reckless album vind ik best leuk trouwens!!


vind dat in veel promo tracks ook op vorige album al,weinig hardheid in de kicks zit,veel high & med,voorbeeld oa peep the game veel geluid weinig kick,zo jammer
Zo nu en dan komt er nog weleens wat leuks voorbij.





Ben normaal niet zo'n fan van die pop shit in de Hardcore en de nieuwe Frenchcore word ik normaliter ook niet warm of koud van.

Maar deze dig ik wel.

 
Beat Resort was sowieso een dik album.
Deze vaak met volume open van dat album.



Bass moet je niet horen, die moet je voelen!

Beter dan die Hardstyle shit van tegenwoordig van die lui.
Uitspraak van Tripmeister™ op donderdag 31 mei 2018 om 21:08:
Beter dan die Hardstyle shit van tegenwoordig van die lui.



ja goede ouwe tijd ...
 
Placid K had een geniale sound ja. G-Member, ook zo'n monster track.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 juni 2018 om 20:38:
Placid K had een geniale sound ja. G-Member, ook zo'n monster track.


Deze.
Ahhh wat is het toch heerlijk om een ouwe lul te zijn zeg.







https://bibelot.net/agenda/into-the-dark-lands-23/ Dark Descent geeft een puik feestje 8 september in Dordrecht B)
Uitspraak van Tripmeister™ op zaterdag 2 juni 2018 om 21:25:
Ahhh wat is het toch heerlijk om een ouwe lul te zijn zeg.


Ja, maar niet om te hebben haha ;)
Die laatste plaat die je toonde werd in 92/3 in de Multigroove gedraaid.
Dit noem ik nou nog eens : `` Stay True To The Core ``
Hele vette plaat zeg! Het kan nog op Enzyme!